Of vier...quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:20 schreef DavetheNL het volgende:
En soms duurt dat zelfs een jaar (..)
Gelukt! Dankjewelquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En als je deze link gebruikt?
https://www.123swets.com/FOK/schema2019.php?naam=Persefoneia
He! Je staat nu ineens wel heel dicht bij mij in het klassement! Dat is niet de bedoeling!quote:
Ik heb het naar waarheid ingevuldquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
He! Je staat nu ineens wel heel dicht bij mij in het klassement! Dat is niet de bedoeling!
Ik loop ze ook allebei! Mijn inschrijving is gelijk goed gegaan. Bij jou moet het vast goedkomenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:13 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik loop ze allebei.
Ik zit wel bij die groep lopers die zich hebben ingeschreven tijdens de storing. Dus ik heb wel betaald, maar geen bevestiging ontvangen en ik zie de inschrijving nog niet terug op inschrijven.nl. Ik moest gisteren een formulier invullen en dan zou het alsnog goed moeten komen.
Dit is een goede tip ja. In 2017 had ik mijn doelen in een trap opgezet: Uitlopen, sub 4.30, sub 4.15, sub 4.00 en sub 3.45. Uiteindelijk met sub 4 heel blij!.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:42 schreef indepoeier het volgende:
Mijn advies is dan ook om een range aan doelen te stellen. Van 'ik wil minimaal een tijd halen van x' tot een mooie richttijd als alles volgens plan loopt tot 'als ik mezelf echt verras'. Eventueel aangevuld met gewoon uitlopen. Dus niet teveel op één tijd blindstaren, vooral niet voor je eerste marathon.
Ik kom meestal na een paar kilometer vanzelf in een tempo dat goed haalbaar blijkt en schakel indien mogelijk nog een tandje bij.
Zo had ik mijn 1e 60km ook ingedeeld vorig jaar, maar dan andersom: als ik heul snel ben dan kan het in 6 uur; maar ik doe rustig aan en dan is 7 uur ook goed; en als ik heel langzaam moet doen of moet wandelen dan mag 8 uur ook. Trouwens, de cut-off bij de finish is 9u, dus dan ben ik maar de laatste.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:58 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Dit is een goede tip ja. In 2017 had ik mijn doelen in een trap opgezet: Uitlopen, sub 4.30, sub 4.15, sub 4.00 en sub 3.45. Uiteindelijk met sub 4 heel blij!.
Werk voor dit jaar met dezelfde trap, wetende dat sub 3.45 niet heel haalbaar is.
Met die afstanden is het al helemaal onvoorspelbaarder....zo heb ik ooit 4 keer zitten kakken in de bosjes tijdens de eerste helft van de Sallandtrail. En toen ik een beetje opknapte tijdens de tweede helft, viel mijn loopmaat bijna om. Dus dat werd een lekker dagje uit met de stichtingquote:Op dinsdag 26 februari 2019 10:36 schreef Frsh het volgende:
[..]
Zo had ik mijn 1e 60km ook ingedeeld vorig jaar, maar dan andersom: als ik heul snel ben dan kan het in 6 uur; maar ik doe rustig aan en dan is 7 uur ook goed; en als ik heel langzaam moet doen of moet wandelen dan mag 8 uur ook. Trouwens, de cut-off bij de finish is 9u, dus dan ben ik maar de laatste.
En dan hele schema's in mijn hoofd. Hoe lang voor de 1e 10k, hoe lang voor 20k, hoe lang voor 30k etc. Gaat ook de verveling tegen, een beetje rekenen onderweg.
Uiteindelijk precies 7u over gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier ook problemen met inschrijven. Wel ingeschreven maar staat idd niet op inschrijven.nl. En er was ook alleen de bus transfer afgeschreven.... Heb via de mail geregeld en betaald via rekeningnummer dus zal wel goed komen de 14e.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:13 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik loop ze allebei.
Ik zit wel bij die groep lopers die zich hebben ingeschreven tijdens de storing. Dus ik heb wel betaald, maar geen bevestiging ontvangen en ik zie de inschrijving nog niet terug op inschrijven.nl. Ik moest gisteren een formulier invullen en dan zou het alsnog goed moeten komen.
Nog een reden om 42,2 km als max aan te houden. Daar boven wordt het alleen maar moeilijker in te schattenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 10:36 schreef Frsh het volgende:
[..]
Zo had ik mijn 1e 60km ook ingedeeld vorig jaar, maar dan andersom: als ik heul snel ben dan kan het in 6 uur; maar ik doe rustig aan en dan is 7 uur ook goed; en als ik heel langzaam moet doen of moet wandelen dan mag 8 uur ook. Trouwens, de cut-off bij de finish is 9u, dus dan ben ik maar de laatste.
En dan hele schema's in mijn hoofd. Hoe lang voor de 1e 10k, hoe lang voor 20k, hoe lang voor 30k etc. Gaat ook de verveling tegen, een beetje rekenen onderweg.
Uiteindelijk precies 7u over gedaan.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 10:53 schreef xzaz het volgende:
Juni weer triathlonDie zijn de leukste! Kun je lekker vaak doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Nee joh, daarna begint het leven pasquote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:08 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Nog een reden om 42,2 km als max aan te houden. Daar boven wordt het alleen maar moeilijker in te schatten
Ik zal blij zijn als ik 21 km lang 4.30 kan lopen over anderhalve week.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Morgen laatste dag van de hittegolf! Ik vind het eigenlijk wel fijn dat hij nu al komt, ben je voorbereid op die voorjaarswedstrijden. Heb denk ik 2 liter gezwoten tijdens mijn 7x1200 net. Ging wel goed, met 2 minuten rust en in 4.10-4.15Dat tempo 21km volhouden gaat me nog niet lukken over 1,5 week, maar we komen weer dichterbij!
Die loop ik ookquote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:46 schreef YUR het volgende:
[..]
Daar kom ik nu ook achter! De eerder door Quoi genoemde Piterrun in Friesland staat er ook niet in.
Maar ik ga hem doen![]()
De Drunense Duinenloop?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:25 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zal blij zijn als ik 21 km lang 4.30 kan lopen over anderhalve week.
PR plannen hebben en trainen voor een 100km is niet echt een succesvolle combi gebleken tot nu toe![]()
Ik weet daarom ook nog steeds niet wat ik ga doen op 10 maart. Of gewoon kompleet naar de kloten gaan en kijken wat voor tijd eruit rolt, of maar voor een korte en luxe duurloop gaan.
CPC.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:28 schreef steffelonio het volgende:
[..]
De Drunense Duinenloop?
Dat was mijn beste loopje ooit. In 2017.
Ik had het over de Halve van Zwolle.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:21 schreef ser het volgende:
[..]
hier ook problemen met inschrijven. Wel ingeschreven maar staat idd niet op inschrijven.nl. En er was ook alleen de bus transfer afgeschreven.... Heb via de mail geregeld en betaald via rekeningnummer dus zal wel goed komen de 14e.
Ik loop de 23,7kmquote:Op woensdag 27 februari 2019 07:21 schreef YUR het volgende:
[..]
Welke afstand doe je? Ik loop de 14,5km met mijn broertje
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 27 februari 2019 16:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik loop de 23,7kmik ga kijken of dat in M-tempo kan.
Sorry hoor. Ik ben nogal enthoussiast begonnen. Ik denk dat ik na april wel iets ga zaken. Geen paniek.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:58 schreef Maraca het volgende:
Corniel![]()
Vanavond even de eerste plaats weer opeisen
Dat is (niet) mooi K#T!quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:10 schreef Zwabberhark het volgende:
Mijn hamstring was op zich minder gevoelig, maar ik merkte ook dat ik niet goed de hardloopbeweging kon maken (..)
Enkele uren later is helaas de napijn gekomen en ik probeer de paniek nu even te onderdrukken, want dit is niet okee.
Dat is het equivalent van 25:00 op de 5 km.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:21 schreef McTwente het volgende:
Overigens bedacht ik tijdens mijn training gisteren dat ik een Coopertest ging doen (..)
Ik kwam uiteindelijk op 2.500 meter. Niet verkeerd, aangezien ik niet startte met het idee een Coopertest te lopen en het parcours daar ook niet helemaal ideaal voor is.
Gezellig!quote:Nu lekker rustig aan tot de Achtkastelenloop zondag (HM met wyccie).
inderdaad, alles onder de 42.2km zou verboden moeten worden!quote:
Goede keuze! Zo heb ik vorig jaar in de aanloop naar de Berenloop ook een HM gelopen en die voelde heerlijk en ik was ook snel weer hersteld. Mooi lesje zelfbeheersing ook.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:48 schreef Corniel het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik ben nogal enthoussiast begonnen. Ik denk dat ik na april wel iets ga zaken. Geen paniek.
[..]
Dat is (niet) mooi K#T!
[..]
Dat is het equivalent van 25:00 op de 5 km.
[..]
Verder ook nog even ruggenspraak gehad met mr. B. Ik denk dat ik (ook om LT gunstig gezind te houden), de 20 Van Alphen ga lopen op M-tempo en op km 15 door versnel naar HM-tempo.
Ik word voor de competitie alleen ingedeeld op 800 meter of korter. Bij gebrek aan dames mogelijk zelfs met een paar hordes ertussenquote:Op woensdag 27 februari 2019 19:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, alles onder de 42.2km zou verboden moeten worden!
Dat zou heel veel gescroll schelen door ellen-lange lijsten mini-marathons op de wedstrijdkalenders
Dan zou er voor mij weinig over blijvenquote:Op woensdag 27 februari 2019 19:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dat zou heel veel gescroll schelen door ellen-lange lijsten mini-marathons op de wedstrijdkalenders
Life starts at 50.....kquote:Op woensdag 27 februari 2019 19:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:23 schreef DeLuna het volgende:
Februari afgesloten met een PR: 200,8km!Dus nu eindelijk een keer de Strava Distance Challenge gehaald
![]()
Op naar maart
Mooi, want mijn laatste 10 km (in november) ging in 48.09. Dus die 5 km moet wel wat sneller kunnen dan 25 minuten. En dus moet een grotere afstand afleggen tijdens een Coopertest ook wel lukken. De volgende keer maar een geschikter parcours zoeken en vanaf minuut 1 beginnen met tempo lopen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:48 schreef Corniel het volgende:
Dat is het equivalent van 25:00 op de 5 km
Netjes hoor!quote:Op woensdag 27 februari 2019 23:16 schreef Saninl het volgende:
Dit was zo'n avond waarop ik na het avondeten eigenlijk niet meer van de bank af wilde komen. Toch nog de hardloopschoenen aangedaan en omdat ik niet zoveel zin had, gekozen voor een korte afstand; 5km.
Je raadt het al: PR! 21:30![]()
Toch even opscheppen hier![]()
Knipoogsmilie of niet, deze opmerking slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 28 februari 2019 08:20 schreef McTwente het volgende:
[..]
Netjes hoor!
Overigens lopen er hier genoeg mensen sub 20, dus om écht op te kunnen scheppen moet er nog wel een minuut of 5 vanaf.
In Strava zou ik het niet weten, maar in Garmin is het te vinden onder rapporten -> totale afstand.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:22 schreef Svane het volgende:
Waar zie ik trouwens in Strava ofwel Garmin wat mijn maandkilometers zijn? Ik zie wel mn year-to-date, maar nergens iets per maand?
Een shuttle-run test is wel nostalgisch! Ik voldoe ook wel aan alle volwaarden behalve meedoen aan de (halve) marathon van Leiden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:45 schreef Zwabberhark het volgende:
@:YUR: https://marathon.nl/onderzoek/
Jij bent de naamgever van dit probleem, dus als er iemand zou moeten meedoen...
Strava website:quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:22 schreef Svane het volgende:
Waar zie ik trouwens in Strava ofwel Garmin wat mijn maandkilometers zijn? Ik zie wel mn year-to-date, maar nergens iets per maand?
Ik ken het onderzoek ja...maar ik denk dat ik nog liever in de bosjes zit te kakken dan dat ik het in een potje moet doen en op moet sturenquote:Op donderdag 28 februari 2019 10:45 schreef Zwabberhark het volgende:
@:YUR: https://marathon.nl/onderzoek/
Jij bent de naamgever van dit probleem, dus als er iemand zou moeten meedoen...
Hen je de kleine lettertjes wel goed gelezen?quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een shuttle-run test is wel nostalgisch! Ik voldoe ook wel aan alle volwaarden behalve meedoen aan de (halve) marathon van Leiden.
En, volgens het icoontje voor je username, het zijn van een manquote:Op donderdag 28 februari 2019 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een shuttle-run test is wel nostalgisch! Ik voldoe ook wel aan alle volwaarden behalve meedoen aan de (halve) marathon van Leiden.
Rustig maar... de knipoog stond er inderdaad met een reden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:21 schreef YUR het volgende:
[..]
Knipoogsmilie of niet, deze opmerking slaat echt nergens op.
Iedereen die een persoonlijk uitstekende prestatie levert mag opscheppen hier. Of dat nou een PR is van 14 minuten of van 44 minuten op de 5km.
Gewoon lekker kappen met iedereen en jezelf vergelijken met anderen
Doe het dan voor ons. Met jouw poep kunnen ze het probleem voor eens en altijd uit de wereld helpen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ken het onderzoek ja...maar ik denk dat ik nog liever in de bosjes zit te kakken dan dat ik het in een potje moet doen en op moet sturen
Ik heb al zolang ik me kan heugen geen Coopertest meer gedaan. Vermoedelijk zou het ideaal zijn om deze op de baan te lopen en niet zoals nu op de openbare weg met verkeer, stoepjes enzovoorts.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vergelijk wel continu de tijden van anderen met die van mezelf. Iedereen is beter. Overigens, MCT, mijn verste coopertest was al meer dan 2700, dus jij kunt wel richting 2800/2900 lijkt me.
[..]
Doe het dan voor ons. Met jouw poep kunnen ze het probleem voor eens en altijd uit de wereld helpen.
Grapje moet kunnen toch? Volgens mij is hier echt nog nóóit lullig gedaan over tijdens van iemandquote:Op donderdag 28 februari 2019 09:21 schreef YUR het volgende:
[..]
Knipoogsmilie of niet, deze opmerking slaat echt nergens op.
Iedereen die een persoonlijk uitstekende prestatie levert mag opscheppen hier. Of dat nou een PR is van 14 minuten of van 44 minuten op de 5km.
Gewoon lekker kappen met iedereen en jezelf vergelijken met anderen
Nou nee, dat zou ik nooit geraden hebben. Ik zie ook niet in hoe mensen het voor elkaar krijgen om onder trainingsomstandigheden zo diep te gaan dat ze een p.r. kunnen lopen. Ik denk altijd als ik dat lees: Die persoon kan nog minstens een minuut sneller per 5 km. Tussen mijn snelste 5 km tijdens een wedstrijd en trijdens een training zit 1:32. En ik ben niet de enige.quote:Op woensdag 27 februari 2019 23:16 schreef Saninl het volgende:
Dit was zo'n avond waarop ik na het avondeten eigenlijk niet meer van de bank af wilde komen. Toch nog de hardloopschoenen aangedaan en omdat ik niet zoveel zin had, gekozen voor een korte afstand; 5km.
Je raadt het al: PR! 21:30![]()
Dat mag hoor. Anderen reageren daar gewoon vilein op. Of niet.quote:Toch even opscheppen hier
Niet vreemd voor mensen die geen (of nauwelijks) wedstrijden lopen, om welke reden dan ookquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:57 schreef Corniel het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in hoe mensen het voor elkaar krijgen om onder trainingsomstandigheden zo diep te gaan dat ze een p.r. kunnen lopen.
Pff stom weer, 'we gaan vrouwen gewoon negeren net als in 90% van het fysiologisch onderzoek want ze zijn te ingewikkeld'.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:02 schreef McTwente het volgende:
[..]
Hen je de kleine lettertjes wel goed gelezen?
"We zijn voor dit onderzoek alleen op zoek naar mannelijke hardlopers, omdat bekend is dat de menstruatiecyclus van vrouwen van invloed is op de darmmicrobiota en dus mogelijk ook effect heeft op de relatie tussen de darmmicrobiota en het ontstaan van maagdarmklachten tijdens het lopen van een (halve) marathon."
Dan lig je hartstikke goed op schema! Meestal loop je in training slechts een of twee keer 17-18km voor je halve marathonwedstrijd. In de training loop je meestal langzamer, dus als je gewend bent om bijv. 2 uur te lopen over 18km, dan ben je er ook op getraind om in de wedstrijd 2 uur vol te houden voor de afstand van de halve marathon.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:20 schreef Svane het volgende:
Die echt lange afstanden lijken me aan de ene kant echt gaaf, maar ik heb het gevoel dat ik daar echt te krakkemikkig voor ben, haha. Ik merk nu met afstand opbouwen dat het conditioneel eigenlijk best lekker gaat, maar dat ik dan allemaal van die halve pijntjes krijg (schenen, knieen). Vooral met mijn schenen pas ik extra goed op, dat was in mijn vorige hardloopleven de reden om de hardloopschoenen in de wilgen te hangen![]()
Status nu: deze week eerste keer 15km gelopen. Nog een kleine drie maanden tot mn eerste halve marathon. Ik knijp hem bestEn ondertussen wil ik mijn 5k-tijd nog onder de 24 min krijgen.
Heb je dat wel eens gedaan? Ik denk dat dat voor mij alleen zou kunnen als ik het als kind geleerd had, ik heb nu zo'n enorme mentale blokkade om op zo'n hekje af te rennen..quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:39 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik word voor de competitie alleen ingedeeld op 800 meter of korter. Bij gebrek aan dames mogelijk zelfs met een paar hordes ertussen
Ik heb als kind geatletiektquote:Op donderdag 28 februari 2019 13:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je dat wel eens gedaan? Ik denk dat dat voor mij alleen zou kunnen als ik het als kind geleerd had, ik heb nu zo'n enorme mentale blokkade om op zo'n hekje af te rennen..
Jaloers!quote:
Heb je daar een speciale kinderwagen voor?quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:48 schreef Corniel het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik ben nogal enthoussiast begonnen. Ik denk dat ik na april wel iets ga zaken. Geen paniek.
[..]
Dat is (niet) mooi K#T!
[..]
Dat is het equivalent van 25:00 op de 5 km.
[..]
Gezellig!
A.s. zondag ga ik onder bezielende leiding van Zwabberhark 34 km lijden. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Verder ook nog even ruggenspraak gehad met mr. B. Ik denk dat ik (ook om LT gunstig gezind te houden), de 20 Van Alphen ga lopen op M-tempo en op km 15 door versnel naar HM-tempo.
En morgen ga ik voor het eerst van mijn leven een intervaltraining doen met kinderwagen. Ben benieuwd hoe de blokjes zullen gaan, en hoe ik zal worden aangemoedigd.
Ik zie ze bij ons op de atletiekbaan ook wel eens trainen, doodeng inderdaad. Ik spring graag af en toe over een boomstam of zo'n bos-slagboom, maar een hordenhekje is wel iets anders.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je dat wel eens gedaan? Ik denk dat dat voor mij alleen zou kunnen als ik het als kind geleerd had, ik heb nu zo'n enorme mentale blokkade om op zo'n hekje af te rennen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |