Niet volgens de regels in Appendix L van de Sporting regulations (die ik in het vorige topic heb gequote). Daar staat in dat de 300 km alleen geldt voor coureurs die langer dan 3 jaar geleden in het bezit waren van een superlicentie.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 13:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Interessant wist ik ook niet maar vandaar dus. Als hij vandaag een rondje of 60 kan rijden krijgt hij dus net als de rest ook rode lichten op zijn wagen ?
#williamswhereareyouquote:Kubica arrives but Williams still off track
While nine of the grid's teams set about adding to their mileage totals this afternoon, Williams remain stuck on zero laps with the new FW42 still not ready to run.
We've had no further news about their schedule for the rest of the week but what is clear is that "more likely than not" being able to run today has turned into definitely not.
Robert Kubica, one of the team's two 2019 drivers, has arrived in the paddock this afternoon despite not yet having anything to drive and hopefully Williams can get their pre-season up and running at some point tomorrow. But we wait to hear more news...
quote:
http://www.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=9quote:The fixed FW42 is packed & ready for shipping. Our truck will be taking it to the airport in a few hours time. Don't know the time of departure though.
George is positive he will be driving it tomorrow - "Absolutely yes!"
Ik hoop echt dat het klopt....quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
http://www.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=9
En vervangen door een geupdate versie van die sticker.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zag net een foto voorbijkomen waar ze de Orlen stickers van de neus aan het pulken zijn bij Williams.
Ja, op veel foto's ook. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze livery houden in Melbourne. Een oranje Ferrari, dat kan toch niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:40 schreef TAV74 het volgende:
Zit nu op Sky Sports te kijken, maar de Ferrari lijkt toch echt oranje in het zonlicht
Ben benieuwd hoeveel rondjes ze morgen kunnen rijden.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
http://www.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=9
Grosjean being Grosjean......check!quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:50 schreef Doevelaer het volgende:
Schaamteloos gejat van Autosport.com forum;
[ afbeelding ]
Een pagina verder;quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
http://www.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=9
quote:Apparently we didnt fix everything yet. At this time I'll refrain from posting more updates because the things are going extremely hectic inside the factory and it's hard to be certain about anything.
The plan is still to hit the track tomorrow.
quote:Alexander Albon rijdt vandaag met knipperende groene lichten aan de achterkant van de auto. Reporter Dieter Rencken weet waarom: "Albon is nog niet officieel in bezit van zijn superlicentie. Hij heeft zich gekwalificeerd door genoeg punten te halen, maar hij moet nu nog de vereiste 300 kilometer rijden om die licentie officieel te krijgen."
Alleen staat die 300 km niet meer in de regels voor iemand die meer dan 40 punten heeft behaald voor zijn superlicentie.quote:
Crofty zei net dat Albon z'n SL krijgt tijdens de volgende bijeenkomst van de WMSC. Vanaf dan ook geen groene lichten meer.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 15:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen staat die 300 km niet meer in de regels voor iemand die meer dan 40 punten heeft behaald voor zijn superlicentie.
Vast wel en anders schijnt er nog een tweede auto te zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:44 schreef beantherio het volgende:
Einde van de dag voor RBR. Hopelijk kunnen ze dit repareren voor morgen.
Schijnt niet al te ernstig te zijn. En kan me niet voorstellen dat er geen tweede auto 'klaar' staat.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:44 schreef beantherio het volgende:
Einde van de dag voor RBR. Hopelijk kunnen ze dit repareren voor morgen.
in dit stadium nog niet hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Schijnt niet al te ernstig te zijn. En kan me niet voorstellen dat er geen tweede auto 'klaar' staat.
Flinke crash op het begin en je hele week is naar de klote? Lijkt me van niet tochquote:
Het lijkt me dat ze dit vannacht wel kunnen repareren. Als ze (al) voldoende reserveonderdelen hebben dan.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Flinke crash op het begin en je hele week is naar de klote? Lijkt me van niet toch
Het wiel is het probleem niet. Ophanging vervangen is 2 uur werk... Als de versnellingsbak naar z'n grootje is wordt het wat problematischer.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:52 schreef beantherio het volgende:
Het wiel links achter is wel echt afgebroken lijkt het.
Denk wel dat ze aan onderdelen het meeste zo niet alles reserve hebben liggen op locatie maar binnen een uurtje gaan ze het niet kunnen repareren ben ik bang.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Flinke crash op het begin en je hele week is naar de klote? Lijkt me van niet toch
De Honda power surge is natuurlijk nog veel groter dan die 150 pk die de Renault er ineens bijkreeg in de bocht.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vreemde slipper. Leek niet zoveel aan de hand te zijn
https://twitter.com/F1quote:
Apart hoe hij de auto kwijt raakt. Gelukkig een beetje aan het eind van de dag maar je mist toch redelijk wat testrondjes.quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Honda power surge is natuurlijk nog veel groter dan die 150 pk die de Renault er ineens bijkreeg in de bocht.
En daarna voorafgaand aan de 1e race weer demoten zodat Max de eerste race wintquote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:31 schreef mikieu het volgende:
Druk van een topteam he, donderdag Kvyat in de RB15.
De verwachting is dat de FW42 vannacht aankomt in Barcelona en dat ze morgenmiddag pas gaan rijden.quote:Apparently we didnt fix everything yet. At this time I'll refrain from posting more updates because the things are going extremely hectic inside the factory and it's hard to be certain about anything.
The plan is still to hit the track tomorrow.
Sir Frank and Claire are in the factory supervising everything.
Normaal gesproken wel maar bij dit soort tests met testauto's hebben ze niet altijd alle onderdelen dubbel, daarom wil je de auto ook niet in de muur hebben (1 van de redenen waarom ze ook op Barcelona testen is vanwege de grindbakken).quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Denk wel dat ze aan onderdelen het meeste zo niet alles reserve hebben liggen op locatie maar binnen een uurtje gaan ze het niet kunnen repareren ben ik bang.
Dacht dat ik Jack en Olaf iets hoorde roepen in dat F1 journaal van ze over 2 auto's.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:51 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens mij hebben alle teams maar 1 auto mee.
Nee, maar als groot team meestal wel voldoende spares. Monteurs van red bull hebben nog lang geen avond.quote:
Daar lijkt het inderdaad op.quote:
Waarschijnlijk dat ze aan onderdelen wel genoeg hebben voor 2 auto's. Maar normaal bouwen ze er maar 1 op.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:54 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dacht dat ik Jack en Olaf iets hoorde roepen in dat F1 journaal van ze over 2 auto's.
Hij riep wel zoiets. Dat er bij de shakedown een andere auto gebruikt is die deze kant op zou komen. Maarja Olav neem ik sowieso met een kilo zout.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 18:17 schreef ondeugend het volgende:
Olav zei gisteren volgens mij dat RB 2 auto's heeft gemaakt. En dat het hem niet zou verbazen dat de 2e auto in de nacht kwam.
Maar nu twijfel ik ook. Iemand zou dat ziggo clipje even terug moeten kijken
Dus als het moet zouden ze nog een auto achter de hand hebben. Als we op olav af gaan.quote:red bull heeft voor de shake down 2 auto's gebouwd.... Het zou zomaar kunnen dat die vannacht hier naar toe komt
Tjah eentje voor als de motor topsnelheid te kort en eentje met voldoende dus kunnen ze meer downforce genererenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 18:32 schreef Lionheaad het volgende:
Olav quote
[..]
Dus als het moet zouden ze nog een auto achter de hand hebben. Als we op olav af gaan.
Ik zou het een hele knappe prestatie vinden als RB 2 volledige auto's in de winter hebben gebouwd.
En dat dan voor miljoenmiljard onderdelen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:41 schreef XL het volgende:
Waarom is het bouwen van 2 auto's meer werk dan 1?
De moeite zit toch lijkt mij in de ontwikkeling en veel minder in de productie van de ontwikkelde onderdelen.
Mijn verwachting zou zijn dat je 100 uur rekent hoe een barge board eruit moet zien en dat je er dan in 30 minuten 1 produceert en in 60 min 2.
Dus in totaal 100,5 uur voor 1 en 101 uur voor 2?
Het zijn geen productie auto's. Eigenlijk moet je het zien als prototypes. Je gaat er niet gelijk 2 van bouwen voordat je weet dat alles 100% past.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:41 schreef XL het volgende:
Waarom is het bouwen van 2 auto's meer werk dan 1?
Waarom zoveel energie en kosten steken in het produceren van een 2de test auto waar je niets aan hebt ?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Klopt. Een designfout in het remsysteem volgens de geruchten.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Dat is ook zo:quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Bron: http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7quote:Ok, the issue is with the installation of the braking system along with all the cooling ducts. We are having problems with building the car because of it and it needs to be redesigned again.
It was badly designed. It's not a manufactuing issue. The bits arent aligning properly and it's impossible to build the braking system. They simply dont fit.
Een hele auto kost vele miljoenen. Dat doe je niet zomaar erbij zodat je tenminste een vervanging hebt. Straks klopt een onderdeel niet, zoals nu bij Williams, en moet het opnieuw geproduceerd worden. Dan heb je in slechtste geval 2 wagens die je bij schroothoop kan gooien.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom zoveel energie en kosten steken in het produceren van een 2de test auto waar je niets aan hebt ?
Maar zij hebben natuurlijk wel extra onderdelen maar niet in een wagen. Straks blijkt er ook iets stuk te zijn in motor dan ben je blij dat je een tweede motor hebt in je container ipv dat je dat nog uit een wagen moet gaan halen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:09 schreef XL het volgende:
[..]
Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.
Ook hier zitten de kosten in de ontwikkeling, veel minder in het materiaal. Sowieso zul je veel kunnen hergebruiken (natuurlijk niet de paar onderdeeltjes die foutief blijken)
Je kunt desnoods dat dure prototype voor een (paar) miljoen aan een zandbak miljardair verkopen.
Ik vermoed ook dat de grotere teams ook voor 3 of meer auto's aan onderdelen hebben. Qua composiet delen bijvoorbeeld heb je toch de mallen liggen en het is een weekje extra en dan heb zo 3 extra onderdelen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat jij stelt klinkt logisch maar als het echt zo simpel was kwam Mercedes hier wel met 5 gereedstaande wagens.
Ja de vleugels oid hebben ze wel meerdere van maar van een motor sowieso 2, wellicht 3quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat de grotere teams ook voor 3 of meer auto's aan onderdelen hebben. Qua composiet delen bijvoorbeeld heb je toch de mallen liggen en het is een weekje extra en dan heb zo 3 extra onderdelen.
Als je zoveel miljoenen in een sport investeert ga je niet zo'n pietluttige crash afwachten
Waarom niet meer? volgens mij bouwen ze 80/100 motoren en daar kiezen ze dan de beste uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja de vleugels oid hebben ze wel meerdere van maar van een motor sowieso 2, wellicht 3
Dat denk ik niet hoor Een motor kost zo gemiddeld 4 a 5 miljoen. Budget RBR vorig jaar was 350 miljoen naar verluidt.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:21 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waarom niet meer? volgens mij bouwen ze 80/100 motoren en daar kiezen ze dan de beste uit.
Ja maar in onderdelen zullen de grote teams ook wel meerdere "auto's" mee hebben maar het is gewoon nogal zinloos om een 2de wagen compleet op te bouwen. Sowieso is de auto van gister en vandaag waarschijnlijk al outdated aan het eind van de test. Als het echt nodig is schroeven ze snachts een geheel nieuwe auto in elkaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:09 schreef XL het volgende:
[..]
Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.
Ook hier zitten de kosten in de ontwikkeling, veel minder in het materiaal. Sowieso zul je veel kunnen hergebruiken (natuurlijk niet de paar onderdeeltjes die foutief blijken)
Je kunt desnoods dat dure prototype voor een (paar) miljoen aan een zandbak miljardair verkopen.
Red bull bouwt geen motoren En een motor kost tussen 8-10 miljoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor Een motor kost zo gemiddeld 4 a 5 miljoen. Budget RBR vorig jaar was 350 miljoen naar verluidt.
Lijkt me niet dat Honda gratis motoren geeft hequote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motoren En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
Dat poste is gisteren ook alquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook zo:
[..]
Bron: http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7
Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motoren En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
http://www.grandprix.com/ns/ns27282.htmlquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Honda gratis motoren geeft he
FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.
Dus minimaal 6 motoren voor de races en daarnaast nog twee tot vier motoren voor het testen maakt dat een enkele motor voor een team ca 1.8 miljoen euro/dollar kost.
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzen
Ja, dat bedoel. Waarom schieten mensen dan in de stress als zo'n stokbrood een achterwielophanging afschrijft? Niks aan het handje toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja maar in onderdelen zullen de grote teams ook wel meerdere "auto's" mee hebben maar het is gewoon nogal zinloos om een 2de wagen compleet op te bouwen. Sowieso is de auto van gister en vandaag waarschijnlijk al outdated aan het eind van de test. Als het echt nodig is schroeven ze snachts een geheel nieuwe auto in elkaar.
Bron?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:38 schreef sasquatsch het volgende:
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.
quote:Cowell said: "We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics.
Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motoren En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
https://www.bbc.com/sport/formula1/36172295quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Bron?
Mercedes zegt dit betreffende de hoeveelheid motoren.
[..]
Correctquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:45 schreef XL het volgende:
[..]
Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.
Maar 10 of 20 gebruiken is geen verschil meer van opnieuw 80 miljoen.
Als je de ontwikkeling eruit haalt is zo'n f1 wagen natuurlijk goedkoper dan een aangeklede mercedes.
Omdat het een berg tijd kost om de boel weer op te bouwen. Aan het einde van een testdag is er weinig aan de hand. Maar als dit rond 13.00 uur was gebeurd, wordt de halve dag weggegooid.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel. Waarom schieten mensen dan in de stress als zo'n stokbrood een achterwielophanging afschrijft? Niks aan het handje toch?
Ik las ergens dat Ferrari zelfs een 3D printer bij zich heeft.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:49 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Correct
Zo werkt het ook met de composieten. Het ontwerpen en maken van de onderdelen en mallen is verschrikkelijk duur. De composieten ansich zijn dan weer niet heel duur met de arbeid.
Maar volgens mij word dat nu ook goedkoper door de delen te 3D printen en dan te skinnen met carbon, volgens mij heeft Red Bull dit gedaan om een vloer van Ferrari te kunnen kopieren. Toen hadden ze binnen een week nieuwe carbon delen voor hun vloer. En dat is in composiet zeer indrukwekkend
Thanksquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/sport/formula1/36172295
In 2016 18-23 miljoen euro, in 2017 1 miljoen euro goedkoper en in 2018 nog eens 3 miljoen euro. Dat maakt nu 14-19 miljoen euro.
Ik zat er dus uit mijn hoofd 1 miljoen naast
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las ergens dat Ferrari zelfs een 3D printer bij zich heeft.
Blijkbaar niet nu maar binnenkort. Al kunnen ze nu al wel vrij snel printen en naar het circuit transporteren.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.
Ik kan me alleen voorstellen dat ze een FDM markforged oid hebben staan dan.
http://scuderiafans.com/f(...)-edge-over-mercedes/quote:It seems that Scuderia Ferrari has employed a new method of construction using a process similar to 3D printing. This new and revolutionary type of 3D printing actually uses a material with similar properties to carbon fibre, which creates the possibility of making actual parts for the car at a speed unprecedented in Formula 1 car manufacturing. It is rumoured to be up to ten times faster than the normal process of making moulds, laying sheets of carbon fibre and then heating by use of an autoclave oven. From the moment the piece is designed on the Cad Cam computer, it is directly moulded with these new generation materials. The significance of such a breakthrough could become extremely important in this era of limited testing, given the fact that Formula 1 teams with such processes can rapidly alter aero parts ‘on the fly’, and send directly to the track during a race weekend. It is said that soon the process might even be used on site, in the pit garage during a weekend.
hmm bij de F1 manager betaal ik meer voor motoren.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motoren En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:25 schreef Gezicht het volgende:
https://www.formula1.com/(...)PAZLCvIPoo6JMfu.html
Williams in Barcelona morgen
Morgenmiddag als alles meezit.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:44 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen ze snel aan de slag.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:34 schreef Lionheaad het volgende:
Ziggo nog steeds last van internet snelheid?
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Morgenmiddag als alles meezit.
Kijk mij wat random termen weten opscheppost genot.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.
Ik kan me alleen voorstellen dat ze een FDM markforged oid hebben staan dan.
Ik moest ook proesten. 😂quote:Op woensdag 20 februari 2019 05:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Kijk mij wat random termen weten opscheppost genot.
quote:Williams’ delayed 2019 Formula 1 car has made it to the Barcelona circuit and the team is working to begin its pre-season testing programme after lunchtime.
The FW42 was due to hit the track for the first time last weekend but Williams cancelled a planned shakedown because the build of the car was running late.
Williams then missed the entire first two days of the test as the new car remained at its Grove factory in the UK, where it was still being assembled until Tuesday.
The car arrived at 4am and Williams has been working since then to get it ready.
It remains “unlikely” to run the new car on-track until after lunch, which means not expecting to see the FW42 before 2pm local time.
Williams already has plenty of catching up to do, having missed 25% of the available pre-season testing time.
Zijn gearriveerd, zie de post boven jequote:Op woensdag 20 februari 2019 08:30 schreef NaturalScience het volgende:
Williams nog steeds niet gespot in Barca?
https://www.autosport.com(...)-test-day-three-2019quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:11 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand een makkelijke overzicht site waar ook de banden bij staan?
Op gpupdate en gptoday staan alleen de snelste tijden maar zonder bandenkeuze.
autosport.comquote:Op woensdag 20 februari 2019 09:11 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand een makkelijke overzicht site waar ook de banden bij staan?
Op gpupdate en gptoday staan alleen de snelste tijden maar zonder bandenkeuze.
als het goed is wel ja, tenminste dat zeiden ze gisteravondquote:Op woensdag 20 februari 2019 09:15 schreef beantherio het volgende:
De Red Bull is gewoon gerepareerd neem ik aan? Ik lees er verder niets meer over.
Max is nu op de baan dus ik denk ja.quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:15 schreef beantherio het volgende:
De Red Bull is gewoon gerepareerd neem ik aan? Ik lees er verder niets meer over.
inb4quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
... dat ze het maar tot op de baan mogen redden.
ze hebben de motor net opgestart dus de kans wordt groterquote:Op woensdag 20 februari 2019 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
... dat ze het maar tot op de baan mogen redden.
Was er gisteren niet een bericht waaruit bleek dat ze pas na de lunch in actie zouden komen?quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben de motor net opgestart dus de kans wordt groter
ja maar het is een goed teken dat ze motor opstarten, dan ben je al aardig ver met de opbouw lijkt mequote:Op woensdag 20 februari 2019 10:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Was er gisteren niet een bericht waaruit bleek dat ze pas na de lunch in actie zouden komen?
Dat mogen we hier niet zeggenquote:Op woensdag 20 februari 2019 10:09 schreef Cattom het volgende:
ehm...waar vind ik een livestream die werkt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wordt aan gewerkt....ben net terug
quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:13 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat mogen we hier niet zeggenIs geheim jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch al een naam die al 50 jaar voorkomt in de racerij. Emerson, Christian en Enzo kennen we ook al.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:23 schreef NaturalScience het volgende:
Fittipaldi ..... ik vind het maar een moeilijke naam....
Nooit van gehoordquote:Op woensdag 20 februari 2019 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toch al een naam die al 50 jaar voorkomt in de racerij. Emerson, Christian en Enzo kennen we ook al.
Ik heb de indruk dat die echt een heel ander programma afwerken dan de andere teams. Bij Mercedes en RBR lijken ze totaal niet bezig te zijn met snelle tijden.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:48 schreef Sunri5e het volgende:
Voor wat het tot nu toe waard is... Ferrari gaat wel erg goed tot nu toe.
Ferrari ook niet direct hoor. Zijn niet constant quali rondjes aan het rijden, verre van.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat die echt een heel ander programma afwerken dan de andere teams. Bij Mercedes en RBR lijken ze totaal niet bezig te zijn met snelle tijden.
dat hou je ook niet vol als je zoveel rondjes rijdt.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Ferrari ook niet direct hoor. Zijn niet constant quali rondjes aan het rijden, verre van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |