Omdat het een berg tijd kost om de boel weer op te bouwen. Aan het einde van een testdag is er weinig aan de hand. Maar als dit rond 13.00 uur was gebeurd, wordt de halve dag weggegooid.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel. Waarom schieten mensen dan in de stress als zo'n stokbrood een achterwielophanging afschrijft? Niks aan het handje toch?
Ik las ergens dat Ferrari zelfs een 3D printer bij zich heeft.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:49 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Correct
Zo werkt het ook met de composieten. Het ontwerpen en maken van de onderdelen en mallen is verschrikkelijk duur. De composieten ansich zijn dan weer niet heel duur met de arbeid.
Maar volgens mij word dat nu ook goedkoper door de delen te 3D printen en dan te skinnen met carbon, volgens mij heeft Red Bull dit gedaan om een vloer van Ferrari te kunnen kopieren. Toen hadden ze binnen een week nieuwe carbon delen voor hun vloer. En dat is in composiet zeer indrukwekkend
Thanksquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/sport/formula1/36172295
In 2016 18-23 miljoen euro, in 2017 1 miljoen euro goedkoper en in 2018 nog eens 3 miljoen euro. Dat maakt nu 14-19 miljoen euro.
Ik zat er dus uit mijn hoofd 1 miljoen naast
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las ergens dat Ferrari zelfs een 3D printer bij zich heeft.
Blijkbaar niet nu maar binnenkort. Al kunnen ze nu al wel vrij snel printen en naar het circuit transporteren.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.
Ik kan me alleen voorstellen dat ze een FDM markforged oid hebben staan dan.
http://scuderiafans.com/f(...)-edge-over-mercedes/quote:It seems that Scuderia Ferrari has employed a new method of construction using a process similar to 3D printing. This new and revolutionary type of 3D printing actually uses a material with similar properties to carbon fibre, which creates the possibility of making actual parts for the car at a speed unprecedented in Formula 1 car manufacturing. It is rumoured to be up to ten times faster than the normal process of making moulds, laying sheets of carbon fibre and then heating by use of an autoclave oven. From the moment the piece is designed on the Cad Cam computer, it is directly moulded with these new generation materials. The significance of such a breakthrough could become extremely important in this era of limited testing, given the fact that Formula 1 teams with such processes can rapidly alter aero parts ‘on the fly’, and send directly to the track during a race weekend. It is said that soon the process might even be used on site, in the pit garage during a weekend.
hmm bij de F1 manager betaal ik meer voor motoren.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motoren En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:25 schreef Gezicht het volgende:
https://www.formula1.com/(...)PAZLCvIPoo6JMfu.html
Williams in Barcelona morgen
Morgenmiddag als alles meezit.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:44 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen ze snel aan de slag.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:34 schreef Lionheaad het volgende:
Ziggo nog steeds last van internet snelheid?
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Morgenmiddag als alles meezit.
Kijk mij wat random termen weten opscheppost genot.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.
Ik kan me alleen voorstellen dat ze een FDM markforged oid hebben staan dan.
Ik moest ook proesten. 😂quote:Op woensdag 20 februari 2019 05:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Kijk mij wat random termen weten opscheppost genot.
quote:Williams’ delayed 2019 Formula 1 car has made it to the Barcelona circuit and the team is working to begin its pre-season testing programme after lunchtime.
The FW42 was due to hit the track for the first time last weekend but Williams cancelled a planned shakedown because the build of the car was running late.
Williams then missed the entire first two days of the test as the new car remained at its Grove factory in the UK, where it was still being assembled until Tuesday.
The car arrived at 4am and Williams has been working since then to get it ready.
It remains “unlikely” to run the new car on-track until after lunch, which means not expecting to see the FW42 before 2pm local time.
Williams already has plenty of catching up to do, having missed 25% of the available pre-season testing time.
Zijn gearriveerd, zie de post boven jequote:Op woensdag 20 februari 2019 08:30 schreef NaturalScience het volgende:
Williams nog steeds niet gespot in Barca?
https://www.autosport.com(...)-test-day-three-2019quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:11 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand een makkelijke overzicht site waar ook de banden bij staan?
Op gpupdate en gptoday staan alleen de snelste tijden maar zonder bandenkeuze.
autosport.comquote:Op woensdag 20 februari 2019 09:11 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand een makkelijke overzicht site waar ook de banden bij staan?
Op gpupdate en gptoday staan alleen de snelste tijden maar zonder bandenkeuze.
als het goed is wel ja, tenminste dat zeiden ze gisteravondquote:Op woensdag 20 februari 2019 09:15 schreef beantherio het volgende:
De Red Bull is gewoon gerepareerd neem ik aan? Ik lees er verder niets meer over.
Max is nu op de baan dus ik denk ja.quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:15 schreef beantherio het volgende:
De Red Bull is gewoon gerepareerd neem ik aan? Ik lees er verder niets meer over.
inb4quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
... dat ze het maar tot op de baan mogen redden.
ze hebben de motor net opgestart dus de kans wordt groterquote:Op woensdag 20 februari 2019 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
... dat ze het maar tot op de baan mogen redden.
Was er gisteren niet een bericht waaruit bleek dat ze pas na de lunch in actie zouden komen?quote:Op woensdag 20 februari 2019 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben de motor net opgestart dus de kans wordt groter
ja maar het is een goed teken dat ze motor opstarten, dan ben je al aardig ver met de opbouw lijkt mequote:Op woensdag 20 februari 2019 10:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Was er gisteren niet een bericht waaruit bleek dat ze pas na de lunch in actie zouden komen?
Dat mogen we hier niet zeggenquote:Op woensdag 20 februari 2019 10:09 schreef Cattom het volgende:
ehm...waar vind ik een livestream die werkt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wordt aan gewerkt....ben net terug
quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:13 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat mogen we hier niet zeggenIs geheim jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch al een naam die al 50 jaar voorkomt in de racerij. Emerson, Christian en Enzo kennen we ook al.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:23 schreef NaturalScience het volgende:
Fittipaldi ..... ik vind het maar een moeilijke naam....
Nooit van gehoordquote:Op woensdag 20 februari 2019 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toch al een naam die al 50 jaar voorkomt in de racerij. Emerson, Christian en Enzo kennen we ook al.
Ik heb de indruk dat die echt een heel ander programma afwerken dan de andere teams. Bij Mercedes en RBR lijken ze totaal niet bezig te zijn met snelle tijden.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:48 schreef Sunri5e het volgende:
Voor wat het tot nu toe waard is... Ferrari gaat wel erg goed tot nu toe.
Ferrari ook niet direct hoor. Zijn niet constant quali rondjes aan het rijden, verre van.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat die echt een heel ander programma afwerken dan de andere teams. Bij Mercedes en RBR lijken ze totaal niet bezig te zijn met snelle tijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |