Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motorenEn een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
http://www.grandprix.com/ns/ns27282.htmlquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Honda gratis motoren geeft he
FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.
Dus minimaal 6 motoren voor de races en daarnaast nog twee tot vier motoren voor het testen maakt dat een enkele motor voor een team ca 1.8 miljoen euro/dollar kost.
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzen
Ja, dat bedoel. Waarom schieten mensen dan in de stress als zo'n stokbrood een achterwielophanging afschrijft? Niks aan het handje toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja maar in onderdelen zullen de grote teams ook wel meerdere "auto's" mee hebben maar het is gewoon nogal zinloos om een 2de wagen compleet op te bouwen. Sowieso is de auto van gister en vandaag waarschijnlijk al outdated aan het eind van de test. Als het echt nodig is schroeven ze snachts een geheel nieuwe auto in elkaar.
Bron?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:38 schreef sasquatsch het volgende:
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.
quote:Cowell said: "We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics.
Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motorenEn een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
https://www.bbc.com/sport/formula1/36172295quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Bron?
Mercedes zegt dit betreffende de hoeveelheid motoren.
[..]
Correctquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:45 schreef XL het volgende:
[..]
Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.
Maar 10 of 20 gebruiken is geen verschil meer van opnieuw 80 miljoen.
Als je de ontwikkeling eruit haalt is zo'n f1 wagen natuurlijk goedkoper dan een aangeklede mercedes.
Omdat het een berg tijd kost om de boel weer op te bouwen. Aan het einde van een testdag is er weinig aan de hand. Maar als dit rond 13.00 uur was gebeurd, wordt de halve dag weggegooid.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel. Waarom schieten mensen dan in de stress als zo'n stokbrood een achterwielophanging afschrijft? Niks aan het handje toch?
Ik las ergens dat Ferrari zelfs een 3D printer bij zich heeft.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:49 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Correct![]()
Zo werkt het ook met de composieten. Het ontwerpen en maken van de onderdelen en mallen is verschrikkelijk duur. De composieten ansich zijn dan weer niet heel duur met de arbeid.
Maar volgens mij word dat nu ook goedkoper door de delen te 3D printen en dan te skinnen met carbon, volgens mij heeft Red Bull dit gedaan om een vloer van Ferrari te kunnen kopieren. Toen hadden ze binnen een week nieuwe carbon delen voor hun vloer. En dat is in composiet zeer indrukwekkend
Thanksquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/sport/formula1/36172295
In 2016 18-23 miljoen euro, in 2017 1 miljoen euro goedkoper en in 2018 nog eens 3 miljoen euro. Dat maakt nu 14-19 miljoen euro.
Ik zat er dus uit mijn hoofd 1 miljoen naast
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las ergens dat Ferrari zelfs een 3D printer bij zich heeft.
Blijkbaar niet nu maar binnenkort. Al kunnen ze nu al wel vrij snel printen en naar het circuit transporteren.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.
Ik kan me alleen voorstellen dat ze een FDM markforged oid hebben staan dan.
http://scuderiafans.com/f(...)-edge-over-mercedes/quote:It seems that Scuderia Ferrari has employed a new method of construction using a process similar to 3D printing. This new and revolutionary type of 3D printing actually uses a material with similar properties to carbon fibre, which creates the possibility of making actual parts for the car at a speed unprecedented in Formula 1 car manufacturing. It is rumoured to be up to ten times faster than the normal process of making moulds, laying sheets of carbon fibre and then heating by use of an autoclave oven. From the moment the piece is designed on the Cad Cam computer, it is directly moulded with these new generation materials. The significance of such a breakthrough could become extremely important in this era of limited testing, given the fact that Formula 1 teams with such processes can rapidly alter aero parts ‘on the fly’, and send directly to the track during a race weekend. It is said that soon the process might even be used on site, in the pit garage during a weekend.
hmm bij de F1 manager betaal ik meer voor motoren.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motorenEn een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:25 schreef Gezicht het volgende:
https://www.formula1.com/(...)PAZLCvIPoo6JMfu.html
Williams in Barcelona morgen
Morgenmiddag als alles meezit.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:44 schreef Tinos85 het volgende:
[..]![]()
Hopelijk kunnen ze snel aan de slag.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:34 schreef Lionheaad het volgende:
Ziggo nog steeds last van internet snelheid?
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Morgenmiddag als alles meezit.
Kijk mij wat random termen weten opscheppost genot.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lijkt me onzettend a-praktisch. SLA, SLS zijn veel te lomp en onhanding in postprocessing.
Ik kan me alleen voorstellen dat ze een FDM markforged oid hebben staan dan.
Ik moest ook proesten. 😂quote:Op woensdag 20 februari 2019 05:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Kijk mij wat random termen weten opscheppost genot.
quote:Williams’ delayed 2019 Formula 1 car has made it to the Barcelona circuit and the team is working to begin its pre-season testing programme after lunchtime.
The FW42 was due to hit the track for the first time last weekend but Williams cancelled a planned shakedown because the build of the car was running late.
Williams then missed the entire first two days of the test as the new car remained at its Grove factory in the UK, where it was still being assembled until Tuesday.
The car arrived at 4am and Williams has been working since then to get it ready.
It remains “unlikely” to run the new car on-track until after lunch, which means not expecting to see the FW42 before 2pm local time.
Williams already has plenty of catching up to do, having missed 25% of the available pre-season testing time.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |