abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2019 @ 19:56:28 #76
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185111012
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.

Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185111143
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.

Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Waarom zoveel energie en kosten steken in het produceren van een 2de test auto waar je niets aan hebt ?
pi_185111153
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.

Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Klopt. Een designfout in het remsysteem volgens de geruchten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:04:33 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185111184
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:

Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Dat is ook zo:

quote:
Ok, the issue is with the installation of the braking system along with all the cooling ducts. We are having problems with building the car because of it and it needs to be redesigned again.

It was badly designed. It's not a manufactuing issue. The bits arent aligning properly and it's impossible to build the braking system. They simply dont fit.
Bron: http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7
pi_185111230
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.

Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Een hele auto kost vele miljoenen. Dat doe je niet zomaar erbij zodat je tenminste een vervanging hebt. Straks klopt een onderdeel niet, zoals nu bij Williams, en moet het opnieuw geproduceerd worden. Dan heb je in slechtste geval 2 wagens die je bij schroothoop kan gooien.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:09:23 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185111309
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Waarom zoveel energie en kosten steken in het produceren van een 2de test auto waar je niets aan hebt ?
Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.

Ook hier zitten de kosten in de ontwikkeling, veel minder in het materiaal. Sowieso zul je veel kunnen hergebruiken (natuurlijk niet de paar onderdeeltjes die foutief blijken)

Je kunt desnoods dat dure prototype voor een (paar) miljoen aan een zandbak miljardair verkopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185111506
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:09 schreef XL het volgende:

[..]

Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.

Ook hier zitten de kosten in de ontwikkeling, veel minder in het materiaal. Sowieso zul je veel kunnen hergebruiken (natuurlijk niet de paar onderdeeltjes die foutief blijken)

Je kunt desnoods dat dure prototype voor een (paar) miljoen aan een zandbak miljardair verkopen.
Maar zij hebben natuurlijk wel extra onderdelen maar niet in een wagen. Straks blijkt er ook iets stuk te zijn in motor dan ben je blij dat je een tweede motor hebt in je container ipv dat je dat nog uit een wagen moet gaan halen.

Wat jij stelt klinkt logisch maar als het echt zo simpel was kwam Mercedes hier wel met 5 gereedstaande wagens.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:18:54 #83
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185111537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat jij stelt klinkt logisch maar als het echt zo simpel was kwam Mercedes hier wel met 5 gereedstaande wagens.
Ik vermoed ook dat de grotere teams ook voor 3 of meer auto's aan onderdelen hebben. Qua composiet delen bijvoorbeeld heb je toch de mallen liggen en het is een weekje extra en dan heb zo 3 extra onderdelen.

Als je zoveel miljoenen in een sport investeert ga je niet zo'n pietluttige crash afwachten
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185111561
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:18 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat de grotere teams ook voor 3 of meer auto's aan onderdelen hebben. Qua composiet delen bijvoorbeeld heb je toch de mallen liggen en het is een weekje extra en dan heb zo 3 extra onderdelen.

Als je zoveel miljoenen in een sport investeert ga je niet zo'n pietluttige crash afwachten
Ja de vleugels oid hebben ze wel meerdere van maar van een motor sowieso 2, wellicht 3
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:21:14 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185111581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja de vleugels oid hebben ze wel meerdere van maar van een motor sowieso 2, wellicht 3
Waarom niet meer? volgens mij bouwen ze 80/100 motoren en daar kiezen ze dan de beste uit.

En ook hier geld weer, het ontwikkelen kost veel geld, de motor op zichzelf niet zo belachelijk veel.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185111631
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:21 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Waarom niet meer? volgens mij bouwen ze 80/100 motoren en daar kiezen ze dan de beste uit.
Dat denk ik niet hoor :D Een motor kost zo gemiddeld 4 a 5 miljoen. Budget RBR vorig jaar was 350 miljoen naar verluidt.
pi_185111784
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:09 schreef XL het volgende:

[..]

Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.

Ook hier zitten de kosten in de ontwikkeling, veel minder in het materiaal. Sowieso zul je veel kunnen hergebruiken (natuurlijk niet de paar onderdeeltjes die foutief blijken)

Je kunt desnoods dat dure prototype voor een (paar) miljoen aan een zandbak miljardair verkopen.
Ja maar in onderdelen zullen de grote teams ook wel meerdere "auto's" mee hebben maar het is gewoon nogal zinloos om een 2de wagen compleet op te bouwen. Sowieso is de auto van gister en vandaag waarschijnlijk al outdated aan het eind van de test. Als het echt nodig is schroeven ze snachts een geheel nieuwe auto in elkaar.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:29:04 #88
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185111799
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat denk ik niet hoor :D Een motor kost zo gemiddeld 4 a 5 miljoen. Budget RBR vorig jaar was 350 miljoen naar verluidt.
Red bull bouwt geen motoren ;) En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.

Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185111829
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Red bull bouwt geen motoren ;) En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.

Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
Lijkt me niet dat Honda gratis motoren geeft he :)
pi_185111851
quote:
Dat poste is gisteren ook al :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185111943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Red bull bouwt geen motoren ;) En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.

Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.

Dus minimaal 6 motoren voor de races en daarnaast nog twee tot vier motoren voor het testen maakt dat een enkele motor voor een team ca 1.8 miljoen euro/dollar kost.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:37:14 #92
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185111995
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat Honda gratis motoren geeft he :)
http://www.grandprix.com/ns/ns27282.html

Dat was wel McLaren ;)

Weet niet welke deal Red Bull heeft :P , maar verwacht dat het wel een gunstige is...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:37:36 #93
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185112008
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.

Dus minimaal 6 motoren voor de races en daarnaast nog twee tot vier motoren voor het testen maakt dat een enkele motor voor een team ca 1.8 miljoen euro/dollar kost.
FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzen
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:38:08 #94
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185112024
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Red Bull sowieso minder kwijt is aan Honda dan aan Renault.
pi_185112037
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:37 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzen
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:41:13 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185112104
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja maar in onderdelen zullen de grote teams ook wel meerdere "auto's" mee hebben maar het is gewoon nogal zinloos om een 2de wagen compleet op te bouwen. Sowieso is de auto van gister en vandaag waarschijnlijk al outdated aan het eind van de test. Als het echt nodig is schroeven ze snachts een geheel nieuwe auto in elkaar.
Ja, dat bedoel. Waarom schieten mensen dan in de stress als zo'n stokbrood een achterwielophanging afschrijft? Niks aan het handje toch?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:41:19 #97
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185112108
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:38 schreef sasquatsch het volgende:
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.
Bron?


Mercedes zegt dit betreffende de hoeveelheid motoren.

quote:
Cowell said: "We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:45:26 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185112230
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Red bull bouwt geen motoren ;) En een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.

Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.

Maar 10 of 20 gebruiken is geen verschil meer van opnieuw 80 miljoen.

Als je de ontwikkeling eruit haalt is zo'n f1 wagen natuurlijk goedkoper dan een aangeklede mercedes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185112325
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:41 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Bron?


Mercedes zegt dit betreffende de hoeveelheid motoren.

[..]

https://www.bbc.com/sport/formula1/36172295

In 2016 18-23 miljoen euro, in 2017 1 miljoen euro goedkoper en in 2018 nog eens 3 miljoen euro. Dat maakt nu 14-19 miljoen euro.

Ik zat er dus uit mijn hoofd 1 miljoen naast :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:49:31 #100
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185112331
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:45 schreef XL het volgende:

[..]

Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.

Maar 10 of 20 gebruiken is geen verschil meer van opnieuw 80 miljoen.

Als je de ontwikkeling eruit haalt is zo'n f1 wagen natuurlijk goedkoper dan een aangeklede mercedes.
Correct ^O^

Zo werkt het ook met de composieten. Het ontwerpen en maken van de onderdelen en mallen is verschrikkelijk duur. De composieten ansich zijn dan weer niet heel duur met de arbeid.

Maar volgens mij word dat nu ook goedkoper door de delen te 3D printen en dan te skinnen met carbon, volgens mij heeft Red Bull dit gedaan om een vloer van Ferrari te kunnen kopieren. Toen hadden ze binnen een week nieuwe carbon delen voor hun vloer. En dat is in composiet zeer indrukwekkend :Y
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')