Waarom zoveel energie en kosten steken in het produceren van een 2de test auto waar je niets aan hebt ?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Klopt. Een designfout in het remsysteem volgens de geruchten.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Dat is ook zo:quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Bron: http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7quote:Ok, the issue is with the installation of the braking system along with all the cooling ducts. We are having problems with building the car because of it and it needs to be redesigned again.
It was badly designed. It's not a manufactuing issue. The bits arent aligning properly and it's impossible to build the braking system. They simply dont fit.
Een hele auto kost vele miljoenen. Dat doe je niet zomaar erbij zodat je tenminste een vervanging hebt. Straks klopt een onderdeel niet, zoals nu bij Williams, en moet het opnieuw geproduceerd worden. Dan heb je in slechtste geval 2 wagens die je bij schroothoop kan gooien.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:56 schreef XL het volgende:
Ik ben van beide redenen niet overtuigd. Niet alle onderdelen zijn op de laatste dag klaar. Je productie medewerkers zijn ook niet de ontwikkelaars. Een team als red bull heeft budgetten waarmee ze makkelijk 2 test auto's kunnen bouwen.
Bij Williams zal ook het produceren niet het probleem zijn. Daar moet een ontwikkelingsfout inzitten.
Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom zoveel energie en kosten steken in het produceren van een 2de test auto waar je niets aan hebt ?
Maar zij hebben natuurlijk wel extra onderdelen maar niet in een wagen. Straks blijkt er ook iets stuk te zijn in motor dan ben je blij dat je een tweede motor hebt in je container ipv dat je dat nog uit een wagen moet gaan halen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:09 schreef XL het volgende:
[..]
Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.
Ook hier zitten de kosten in de ontwikkeling, veel minder in het materiaal. Sowieso zul je veel kunnen hergebruiken (natuurlijk niet de paar onderdeeltjes die foutief blijken)
Je kunt desnoods dat dure prototype voor een (paar) miljoen aan een zandbak miljardair verkopen.
Ik vermoed ook dat de grotere teams ook voor 3 of meer auto's aan onderdelen hebben. Qua composiet delen bijvoorbeeld heb je toch de mallen liggen en het is een weekje extra en dan heb zo 3 extra onderdelen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat jij stelt klinkt logisch maar als het echt zo simpel was kwam Mercedes hier wel met 5 gereedstaande wagens.
Ja de vleugels oid hebben ze wel meerdere van maar van een motor sowieso 2, wellicht 3quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat de grotere teams ook voor 3 of meer auto's aan onderdelen hebben. Qua composiet delen bijvoorbeeld heb je toch de mallen liggen en het is een weekje extra en dan heb zo 3 extra onderdelen.
Als je zoveel miljoenen in een sport investeert ga je niet zo'n pietluttige crash afwachten
Waarom niet meer? volgens mij bouwen ze 80/100 motoren en daar kiezen ze dan de beste uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja de vleugels oid hebben ze wel meerdere van maar van een motor sowieso 2, wellicht 3
Dat denk ik niet hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:21 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waarom niet meer? volgens mij bouwen ze 80/100 motoren en daar kiezen ze dan de beste uit.
Ja maar in onderdelen zullen de grote teams ook wel meerdere "auto's" mee hebben maar het is gewoon nogal zinloos om een 2de wagen compleet op te bouwen. Sowieso is de auto van gister en vandaag waarschijnlijk al outdated aan het eind van de test. Als het echt nodig is schroeven ze snachts een geheel nieuwe auto in elkaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:09 schreef XL het volgende:
[..]
Kosten valt wel mee natuurlijk. Vooral als je het bekijkt in het licht van de regelgeving. Er mag maar 8 dagen getest worden, omdat de rijke teams van eind november tot begin maart iedere dag zouden testen. Als je dan bedenkt welke impact een crash of opgeblazen motor op een testdag kan hebben... dan bouw je er toch een extra voor de kat zijn kut.
Ook hier zitten de kosten in de ontwikkeling, veel minder in het materiaal. Sowieso zul je veel kunnen hergebruiken (natuurlijk niet de paar onderdeeltjes die foutief blijken)
Je kunt desnoods dat dure prototype voor een (paar) miljoen aan een zandbak miljardair verkopen.
Red bull bouwt geen motorenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoorEen motor kost zo gemiddeld 4 a 5 miljoen. Budget RBR vorig jaar was 350 miljoen naar verluidt.
Lijkt me niet dat Honda gratis motoren geeft hequote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motorenEn een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
Dat poste is gisteren ook alquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook zo:
[..]
Bron: http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7
Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motorenEn een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
http://www.grandprix.com/ns/ns27282.htmlquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Honda gratis motoren geeft he
FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kosten voor een klantenmotor zijn vastgesteld op ca 18 miljoen euro/dollar voor twee wagens voor een seizoen.
Dus minimaal 6 motoren voor de races en daarnaast nog twee tot vier motoren voor het testen maakt dat een enkele motor voor een team ca 1.8 miljoen euro/dollar kost.
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
FIA bepaald? Want ik kan nog niet echt bronnen vinden van de echte prijzen
Ja, dat bedoel. Waarom schieten mensen dan in de stress als zo'n stokbrood een achterwielophanging afschrijft? Niks aan het handje toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja maar in onderdelen zullen de grote teams ook wel meerdere "auto's" mee hebben maar het is gewoon nogal zinloos om een 2de wagen compleet op te bouwen. Sowieso is de auto van gister en vandaag waarschijnlijk al outdated aan het eind van de test. Als het echt nodig is schroeven ze snachts een geheel nieuwe auto in elkaar.
Bron?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:38 schreef sasquatsch het volgende:
Ja, al een paar jaar terug en aflopend per seizoen.
quote:Cowell said: "We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics.
Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Red bull bouwt geen motorenEn een motor kost tussen 8-10 miljoen.
Alleen Mercedes, Renault, Ferrari en Honda maken motoren.
Grofweg kost het een auto ongeveer 15 miljoen. Het grootste geld blijft hem in het ontwikkelen en engineering van de auto zitten.
https://www.bbc.com/sport/formula1/36172295quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Bron?
Mercedes zegt dit betreffende de hoeveelheid motoren.
[..]
Correctquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:45 schreef XL het volgende:
[..]
Zo‘n motor kost natuurlijk over een heel seizoen gezien 10 miljoen per stuk. 79,5 miljoen ontwikkeling en max 500.000 onderdelen. Is 80 gedeeld door 10 stuks.
Maar 10 of 20 gebruiken is geen verschil meer van opnieuw 80 miljoen.
Als je de ontwikkeling eruit haalt is zo'n f1 wagen natuurlijk goedkoper dan een aangeklede mercedes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |