Zeker, vandaar ook 'quote:
Lekker gewerkt van de redacteur die Ryohei Haga, die uberhaupt geen 1000m's kan rijden, hier nog even speciaal noemt terwijl die niet meedoet.quote:"Ik vind mezelf geen topfavoriet, er zijn veel goede rijders", aldus de schaatser, die ook Hein Otterspeer, Kjeld Nuis, Håvard Lorentzen "en wat Japanners" tot de kanshebbers rekent.
Verbij doelt op de Japanners Tatsuya Shinhama en Ryohei Haga, de nummers twee en vier in de wereldbekerstand op de 500 meter.
Dat klinkt alsof ze met twee gebroken benen in de boarding ligt.quote:
De blowers staan aan?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 15:00 schreef Max23 het volgende:
Wat is de luchtdruk?
Edit: ruim boven de 1030 zo te zien. Dan zullen het niet hele snelle tijden worden, tenzij de blowers een standje hoger staan.
Goeie foto toch, net of ze wat in haar mond heeft ontvangen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 11:17 schreef Max23 het volgende:
Hadden ze bij de NOS geen beter foto van Jutta
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 15:18 schreef heywoodu het volgende:
Takagi gaat Friesinger en Wüst voorbij en staat nu derde op de Adelskalendern
Ja is het nu 3e of 5equote:Op zaterdag 23 februari 2019 15:19 schreef heywoodu het volgende:
Miho Takagi schuift na haar 500m op het WK sprint door naar de vijfde plek, ze pakt Friesinger en Wüst in één klap
Uh, derde, ze stond vijfdequote:
Met zijn Nuisgefapquote:Op zaterdag 23 februari 2019 15:33 schreef danos het volgende:
Die Wennemars mag ook altijd weer aanschuiven...moe..
Opbokken met die Nuisquote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:01 schreef Max23 het volgende:
Lorentzen goed, en toch is Nuis niet kansloos nog tov van hem.
Nu kijken naar de Russen
Vind het maar een arrogante mooiboy. Zo'n vent waarvan je hele familie zegt "wat een leuke jongen"quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:03 schreef Max23 het volgende:
[..]
Helemaal niks mis met Nuis
Hein
Die gaat wel weer choken in een bocht nog.
16:20 1st 1000m Ladies - Sprintquote:
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:12 schreef hole1988 het volgende:
[..]
16:20 1st 1000m Ladies - Sprint
17:07 1st 1000m Men - Sprint
Het zal uiteindelijk worden zoals bij het EK. De bonden (tegen de zin van de KNSB) hebben besloten dat er 1 WK moet komen ipv 3. Je zal zien dat je het ene jaar een WK meerkamp zal krijgen en de andere keer WK afstanden.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:20 schreef Mansjester het volgende:
Stom dat ze de WK's volgend jaar in 1 weekend gooien
Terwijl andere sporten ook wel hun 'altijd sterke' landen kennen, en dat tot weinig gevolgen leidt, is de kracht van NL bij het langebaanschaatsen blijkbaar menigeen een doorn in het oog. Ik ben zeker niet tegen nieuwe onderdelen, maar het bij het oud vuil gooien van de 'ouderwetsche' toernooien vind ik een laffe daad. De spanning over 4 afstanden is nergens mee te vergelijken. Rekenen/tactiek/uithoudingsvermogen/mentale kracht... alles komt er bij kijken. Over 5 tot 10 jaar is er misschien geen allrounder meer te vinden. Jammer.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:24 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Het zal uiteindelijk worden zoals bij het EK. De bonden (tegen de zin van de KNSB) hebben besloten dat er 1 WK moet komen ipv 3. Je zal zien dat je het ene jaar een WK meerkamp zal krijgen en de andere keer WK afstanden.
Toch die trainingsachterstand van afgelopen week door dat fietsgedoequote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:46 schreef Toby56 het volgende:
Dit is toch niet de Bowe van eerder dit seizoen.
Ja, of te onzeker geworden (als ik het goed heb begrepen was ze ook weer even buiten westen geweest)... hoe dan ook, het ziet er minder krachtig uit.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:48 schreef Max23 het volgende:
[..]
Toch die trainingsachterstand van afgelopen week door dat fietsgedoe
Dat klopt wel, is de achterstand in het klassement zoals aangegevemquote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:52 schreef Zorro het volgende:
Mooi dat er van die walgelijke tijdsverschillen in beeld geen reet klopt.
Idd wat was dat?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:52 schreef Zorro het volgende:
O hebben ze het ineens weer eens veranderd? Dat ze dat gewoon weglaten. Onzin.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:52 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat klopt wel, is de achterstand in het klassement zoals aangegevem
Die kloppen wel volgens mij. Ze verwijzen naar het algemeen klassement.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:52 schreef Zorro het volgende:
Commentatoren hebben het ook gezegd al 2 keerquote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
O hebben ze het ineens weer eens veranderd? Dat ze dat gewoon weglaten. Onzin.
Dat is veranderd omdat het hier niet om individuele afstanden gaat. Dus wel logisch eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
O hebben ze het ineens weer eens veranderd? Dat ze dat gewoon weglaten. Onzin.
Daar luister ik niet naar. Het idee zeg.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:53 schreef Max23 het volgende:
[..]
Commentatoren hebben het ook gezegd al 2 keer
Ja, logischer is het wel, maar ik vind het in het algemeen niks. De digitale versie van de streep is het.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is veranderd omdat het hier niet om individuele afstanden gaat. Dus wel logisch eigenlijk.
Ik vind het een minder storende aanpassing aan de moderne tijden dan al die plannen om zogenaamd saaie toernooien langzaam (maar zeker) weg te saneren.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja, logischer is het wel, maar ik vind het in het algemeen niks. De digitale versie van de streep is het.
Daar is niks tegen in te brengen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vind het een minder storende aanpassing aan de moderne tijden dan al die plannen om zogenaamd saaie toernooien langzaam (maar zeker) weg te saneren.
Ik geef verder wel toe dat ik het ook wel mis: gewoon zelf rekenen, met allemaal lijstjes voor de tv. En dan 's avonds zelf het klassement opmaken, bij kaarslicht.quote:
Er zijn nog kandidaten genoeg voor de titel.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:00 schreef Mansjester het volgende:
Zaadtoernooi vooral bij de vrouwen zeg
Dat de standen en overzichten direct bekend zijn vind ik vele malen leuker, maar dat tijdens de race-gedoe vind ik niks.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geef verder wel toe dat ik het ook wel mis: gewoon zelf rekenen, met allemaal lijstjes voor de tv. En dan 's avonds zelf het klassement opmaken, bij kaarslicht.Those were the days.
Maar stiekem vind ik het ook wel lekker relaxed dat het me nu zo gemakkelijk wordt gemaakt.
Het kan je afleiden, maar als ik er last van krijg, knijp ik gewoon m'n rechteroog ff dicht.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat de standen en overzichten direct bekend zijn vind ik vele malen leuker, maar dat tijdens de race-gedoe vind ik niks.
Ik vond 'm wel leuk.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:20 schreef naatje_1 het volgende:
"Twee Polen tegen elkaar, tegenpolen dus"
Ik zal 'm ff een berichtje sturen: morgen graag "Noordpool tegen Zuidpool".quote:
Nogal flauw ja.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:20 schreef naatje_1 het volgende:
"Twee Polen tegen elkaar, tegenpolen dus"
Herbert heeft z'n stem niet echt mee. Klinkt niet droogkloterig genoeg. Als Herman Finkers nou eens het schaatsen ging becommentariëren... tweeeeee teeeeegenpķķķķķķķķķlen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:21 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, ik wilde zeggen dat deze schaatser Nogal langzaam was
Een echte krachtsprinter. Explosief beginnen, maar die Japanners houden hun techniek tenminste goed vast. Anderen waren echt gaan krabbelen met die volle poten.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:31 schreef naatje_1 het volgende:
Klassement staat ie nog op 1, maar hij heeft dus wel verval in zijn tweede ronde
Ja, ik denk dat hij hier vooraf ook geen rekening mee had gehouden... achterlangs kruisen op je favoriete afstand.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:41 schreef Max23 het volgende:
Hij lost het ook nog slecht op, met een klein beetje inhouden had hij meteen achterlangs gekund
Bedankt Hansquote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:43 schreef sasquatsch het volgende:
Verbij had dit beter kunnen timen. Iets inhouden in de bocht en dan er meteen achterlangs
Zijn ze nog aan het pretsnookeren in Engeland eigenlijk? Dat is ook wel lachen.quote:
Ik heb geen idee. Ik kijk Wales - Engelandquote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zijn ze nog aan het pretsnookeren in Engeland eigenlijk? Dat is ook wel lachen.
Rugby is OK. Maar ik ga m'n ogen ff rust gunnen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik kijk Wales - Engeland
Vanaf september het WK. Alvast in je agenda zettenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Rugby is OK. Maar ik ga m'n ogen ff rust gunnen.
Zelfde als gisteren ongeveerquote:Op zondag 24 februari 2019 14:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Luchtdruk bedraagt momenteel 1036 mbar
Iedereen weet toch wel hoe je zo'n U-vorm het meest optimaal doorkomt. Net als bij autoracen, motorsport, hardlopen, wielrennen, skiën, etc.quote:Op zondag 24 februari 2019 15:45 schreef VoMy het volgende:
Dit was toch wel een oke-moment van Erben. Beetje achtergrondinfo kan geen kwaad.
Est-Fin, Finoegrische strijd.
1. Pavel Koelizjnikov,Rus 68.770quote:
Dan moet hier 34,40-34,45 wel lukkenquote:Op zondag 24 februari 2019 15:52 schreef danos het volgende:
Erg benieuwd naar Shinhama zonder foutjes, reed 34.2 in Inzell vorige week.
Voor ons wel, maar niet voor iedereen.quote:Op zondag 24 februari 2019 15:48 schreef danos het volgende:
[..]
Iedereen weet toch wel hoe je zo'n U-vorm het meest optimaal doorkomt. Net als bij autoracen, motorsport, hardlopen, wielrennen, skiën, etc.
Stating the obvious wat mij betreft.
Genotquote:Op zondag 24 februari 2019 15:52 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dan moet hier 34,40-34,45 wel lukken
quote:
Moet je wel ff tijdens de rit shortrack schaatsen wisselen voor de bochtenquote:
Buitenbochtje he, daar heeft Pavel nooit problemen mee. Het probleem zit hem dan eerder in z'n eerste binnenbocht.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:08 schreef Felagund het volgende:
[..], in SLC kun je dan de bocht niet meer houden.
Nieuw onderdeel: de 1000 meter bischaatslon.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:09 schreef danos het volgende:
[..]
Moet je wel ff tijdens de rit shortrack schaatsen wisselen voor de bochten
Wat een heerlijke post om te lezenquote:
Vooral omdat ze wel op tijd waren voor de 500m, zoveel tijd zit er toch niet tussen..quote:
Ja. Die was al te horen toen Erben nog wat wilde zeggen.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:28 schreef VoMy het volgende:
Rit 3?? Heeft de NOS ook alweer rit 1 geskipt dan?
Als je een beetje nadenkt weet je dat die 16h55 niet kan kloppenquote:Op zondag 24 februari 2019 16:30 schreef hole1988 het volgende:
Dit staat op de site van ISU
15:00 2nd 500m Ladies - Sprint
15:40 2nd 500m Men - Sprint
16:55 2nd 1000m Ladies - Sprint
17:07 2nd 1000m Men
In 12 minuten de 1000 meter afwerkenquote:Op zondag 24 februari 2019 16:30 schreef hole1988 het volgende:
Dit staat op de site van ISU
15:00 2nd 500m Ladies - Sprint
15:40 2nd 500m Men - Sprint
16:55 2nd 1000m Ladies - Sprint
17:07 2nd 1000m Men
Je kijkt alleen naar je eigen starttijd. Niet naar die van anderen, dus dat valt niet op.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je een beetje nadenkt weet je dat die 16h55 niet kan kloppen
Nadenken is geen vereiste. Als de ISU zijn zaken niet op orde heeft, kun je daar niet de schaatsers de dupe van laten zijn.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je een beetje nadenkt weet je dat die 16h55 niet kan kloppen
Nee, vind ik ookquote:Op zondag 24 februari 2019 16:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nadenken is geen vereiste. Als de ISU zijn zaken niet op orde heeft, kun je daar niet de schaatsers de dupe van laten zijn.
Gisteren hadden ze ongetwijfeld hetzelfde schema. Dan moet er een belletje rinkelen als je plotseling een half uur later moet starten.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nadenken is geen vereiste. Als de ISU zijn zaken niet op orde heeft, kun je daar niet de schaatsers de dupe van laten zijn.
Ah, Koreanen dusquote:Op zondag 24 februari 2019 16:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hetzelfde als twee koreaanse meiden. Het begin van de wedstrijd.
De diepte-analyses bij sport worden vaak met de minuut aangepast, als het diepe denkwerk daarom vraagt.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:50 schreef VoMy het volgende:
Jezus Van Dijk, het seizoen is zeker niet te lang voor Herzog, ze kan gewoon maar 1 afstand per dag rijden. Haar 500m van gister was echt meer dan prima.
Wie zal het zijn? Het moment dat we het weten, komt steeds dichterbij.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:54 schreef VoMy het volgende:
De winnaar van het toernooi zit in de laatste rit.
Ik durf dat te zeggen.
Ik ben dol op Marianne, dus ik vind het wel meevallen. Kodaira heeft zelf toegegeven dat haar kop goed is bijgestuurd door Timmer, en ze dankzij haar veel aan zelfvertrouwen heeft gewonnen. Maar het continu herhalen van dat mantra door de Nederlandse pers begint vermoeiend te worden. Het echte harde schaatsen is Kodaira pas na de periode in NL gaan doen.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:56 schreef VoMy het volgende:
Erg jammer, overwinning van Kodaira wordt bezoedeld door een opmerking over Marianne Timmer.
Wat?quote:Op zondag 24 februari 2019 17:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Pas op. Straks krijg je een boze email van Schut.
quote:Op zondag 24 februari 2019 17:03 schreef superniger het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)ela-ook-beau-lastig/
last van z'n liesquote:Op zondag 24 februari 2019 17:27 schreef VoMy het volgende:
Ik heb iets gemist, wat is er met Yamada?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |