abonnement Unibet Coolblue
pi_185048605
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Waarom geen FvD?
Zoals ik al zei ben ik conservatief-christelijk
  zondag 17 februari 2019 @ 00:18:15 #52
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_185058476
Rare FvD-enclave is FOK! geworden. Waarom die ezel van een Baudet je stem gunnen?
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_185058484
Forum voor Democratie.
pi_185058874
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:04 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ben ik conservatief-christelijk
Daar schaar ik FvD ook wel een beetje onder.

Niet voor niets lopen veel CDA leden over naar FvD.
  zondag 17 februari 2019 @ 01:12:50 #55
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_185059014
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Daar schaar ik FvD ook wel een beetje onder.

Niet voor niets lopen veel CDA leden over naar FvD.
Is Baudet of Hiddema christelijk dan? Ik zou FvD eerder reactionair-sectarisch noemen.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_185059050
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 01:12 schreef Kaji het volgende:

[..]

Is Baudet of Hiddema christelijk dan? Ik zou FvD eerder reactionair-sectarisch noemen.
Ze weten dat ze geliefd zijn in de conservatief christelijke kringen en daar spelen ze zeker op in.
  zondag 17 februari 2019 @ 01:38:20 #57
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_185059146
quote:
7s.gif Op zondag 17 februari 2019 01:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ze weten dat ze geliefd zijn in de conservatief christelijke kringen en daar spelen ze zeker op in.
Ja, puur opportunisme IMO. :)
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_185060088
Debat om de Eerste Kamer op WNL nu op NPO1.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 februari 2019 @ 10:19:05 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185060691
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:18 schreef Kaji het volgende:
Rare FvD-enclave is FOK! geworden. Waarom die ezel van een Baudet je stem gunnen?
Omdat Baudet itt deze reactie wel met argumenten komt. Het is een rare kwast, maar ik ben het wel eens met veel punten.

En hoe meer mensen het FvD en de stemmers verketteren, hoe standvastiger ik word. Het is gewoon triest om het spel zo te spelen en een groot zwaktebod.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185060833
Kieskompas gedaan voor mijn provincie. Daar kwam uit dat ik op DENK zou moeten stemmen. :') Ik denk er kortom nog even over na.
pi_185060917
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
Debat om de Eerste Kamer op WNL nu op NPO1.
en is het wat?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185060960
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

en is het wat?
Neuh.
Afgelopen nu trouwens.

De enige afwijkende quotes kwamen eigenlijk van FvD: CO2-heffing voor bedrijven wordt doorberekend aan klanten en 20K belastingvrije voet invoeren. GL was het met eerste opmerking niet eens, maar vindt wel weer dat er wat meer gedaan moet worden aan koopkrachtreparatie onderkant, als ik het zo goed samenvat. VVD hield de boot af wb eerste opmerking en oneens met tweede opmerking.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ryan3 op 17-02-2019 10:45:46 ]
I´m back.
  zondag 17 februari 2019 @ 11:13:04 #63
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_185061435
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat Baudet itt deze reactie wel met argumenten komt. Het is een rare kwast, maar ik ben het wel eens met veel punten.

En hoe meer mensen het FvD en de stemmers verketteren, hoe standvastiger ik word. Het is gewoon triest om het spel zo te spelen en een groot zwaktebod.
Ik kan genoeg argumenten noemen hoor, maar:
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_185061558
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:28 schreef westwoodblvd het volgende:
Kieskompas gedaan voor mijn provincie. Daar kwam uit dat ik op DENK zou moeten stemmen. :') Ik denk er kortom nog even over na.
Voor Gelderland (mijn provincie) kwamen DENK, FvD en het CDA uit de bus, in die volgorde.

Dat gaat hem dus niet worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 februari 2019 @ 11:25:56 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185061565
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neuh.
Afgelopen nu trouwens.

De enige afwijkende quotes kwamen eigenlijk van FvD: CO2-heffing voor bedrijven wordt doorberekend aan klanten en 20K belastingvrije voet invoeren. GL was het met eerste opmerking niet eens, maar vindt wel weer dat er wat meer gedaan moet worden aan koopkrachtreparatie onderkant, als ik het zo goed samenvat. VVD hield de boot af wb eerste opmerking en oneens met tweede opmerking.
Dus we weten nu dat de VVD rechts is en dat GL kapitalisme misschien een beetje onderschat. Goed om te weten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185077749
GL
pi_185088614
quote:
MAANDAG 18 FEBRUARI 2019, 06:09
DEEL DIT ARTIKEL:

Wat moet je doen voordat je gaat stemmen? Vijf tips

Weet je al op wie je gaat stemmen op 20 maart? De Provinciale Statenverkiezingen komen er aan en je bent zeker niet de enige die nog geen idee heeft hoe en wat. Om jou te helpen komt oud-Statenlid Johan Robesin met een aantal praktische tips.

Ouwe rot in het vak
Voor wie hem niet kent: Johan Robesin is niet zo maar iemand. Acht jaar, van 2007 tot 2015, zat hij in de Provinciale Staten van Zeeland. In 1998 was hij een van de oprichters van de Partij voor Zeeland. Al jaren staat hij bekend als fel tegenstander van het onder water zetten van de Hedwigepolder.

In 2011 kreeg Robesin zelfs landelijke bekendheid toen hij bij de Eerste Kamerverkiezingen tegen de verwachting in de coalitie steunde, omdat premier Rutte hem toezeggingen zou hebben gedaan in het Hedwige-dossier.

Ga stemmen!

Robesin wil graag dat zoveel mogelijk Zeeuwen op 20 maart gaan stemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen. Niet stemmen is wat hem betreft geen optie: "Niet uit teleurstelling in de politiek de weg van de minste weerstand kiezen. Dat is fout, fout, fout! Ze moeten gaan stemmen."

Maar omdat het soms moeilijk is om je stem te bepalen, hierbij vijf tips van oud-Statenlid Johan Robesin.

Tip 1
Wees zelf actief en ga op onderzoek uit. Kijk op de site van de provincie om te zien welke taken en opdrachten de Provincie Zeeland heeft. Wacht niet op stemwijzers of voorlichtingscampagnes.

Tip 2
Doe een beroep op kinderen, kleinkinderen of buren als je moeite hebt met computers.

Tip 3
Stem niet automatisch op de partij die je landelijk ook stemt. Er kunnen enorme verschillen zitten in de programma's, werkterreinen en thema's.

Tip 4
Weet op wie je gaat stemmen. Probeer te achterhalen wie die persoon is. Wat betekent de kandidaat maatschappelijk en welke bedoeling heeft hij of zij om in Provinciale Staten te komen? Zoek naar iemand in wie je vertrouwen hebt en schroom niet contact te zoeken met de kandidaat.

Tip 5
Stem niet op een kandidaat die ook nog Eerste of Tweede Kamerlid is of wil worden. Stem ook niet op iemand die al wethouder of raadslid is in een gemeente. Je kunt als politicus maar één ding tegelijk goed doen. Je wil een kandidaat die zich 100 procent inzet voor de provincie Zeeland als provinciaal Statenlid.
https://www.omroepzeeland(...)at-stemmen-Vijf-tips
  maandag 18 februari 2019 @ 18:26:18 #68
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_185088744
Ik heb m nog niet verdiept in zaken die hier spelen. Moet ik misschien eens gaan doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_185111567
Wat veel stemmen voor het FvD zeg.
Is dat de verklaring voor de steeds ergere polarisering op FOK! (van beide zijden)?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_185121980
quote:
Peilingwijzer: coalitie blijft op twintigtal zetels verlies

In de Peilingwijzer van deze maand staan de coalitiepartijen onverminderd op fors verlies. De VVD handhaaft zich vier weken voor de Provinciale Statenverkiezingen weliswaar als grootste, maar doet dat wel met 7 zetels minder. In de Peilingwijzer, die alle beschikbare peilingen voor de Tweede Kamer samenvoegt, staat de partij op tussen de 24 en 28 zetels.

Ook het CDA (van 19 nu naar 11 tot 13) en D66 (van 19 naar 10 tot 12) leveren flink in. De enige regeringspartij die een plus boekt is de ChristenUnie, van 5 naar 6 tot 8. In totaal zou de coalitie daarmee tussen de 17 en 21 zetels verliezen.

De grootste oppositiepartij is de PVV op 18 tot 22, met kort daarachter GroenLinks (17-19). Maar ook de betrekkelijke nieuwkomer Forum voor Democratie is groter dan haast alle coalitiepartijen, met 12 tot 16. De PvdA (11-13) en de SP (10-13) halen bijna exact dezelfde score.

Wat betekent dit voor de aanstaande Statenverkiezingen en de doorvertaling daarvan in de samenstelling van de Eerste Kamer? Maakt het kabinet enige kans om daar de komende maand alsnog een meerderheid te halen?

Trouw

Politicoloog Tom Louwerse, de maker van de Peilingwijzer, benadrukt dat de Statenverkiezingen niet direct vergelijkbaar zijn met die voor de Tweede Kamer. Met name omdat de opkomst op 20 maart ongetwijfeld weer aanzienlijk lager zal zijn dan die bij de laatste landelijke verkiezingen. Traditioneel profiteert het CDA daarvan, omdat die partij een trouwe achterban heeft. Voor GroenLinks gold dat de laatste twee keer ook, zij het in mindere mate. Terwijl 25 tot 30 procent van de PVV-aanhangers bij dit soort verkiezingen juist thuisblijft. Ook de SP heeft daar enigszins last van.

"Maar", voegt Louwerse daaraan toe, "ondanks alle verschillen is de grote trend van een fors verlies voor de coalitie op dit moment in alle peilingen zó stevig, dat het moeilijk voorstelbaar is dat de coalitiepartijen die meerderheid in de Eerste Kamer alsnog weten te halen. Er kunnen in Nederlandse campagnes wel degelijk nog dingen veranderen, maar dat gebeurt meestal niet, en zelden of nooit zo drastisch."
Coalitie 20 zetels in de min, alleen CU in de plus van regeringspartijen. VVD blijft grootste.
I´m back.
  Spellchecker donderdag 21 februari 2019 @ 15:44:16 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 februari 2019 @ 20:16:36 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185154970
FvD _O_ _O_

BaudetGod _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 februari 2019 @ 20:35:23 #73
408813 crew  trein2000
pi_185155627
vvd denk ik maar, rechts en ik ben geen varkensboer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:41:20 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185155828
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185157798
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:18 schreef Kaji het volgende:
Rare FvD-enclave is FOK! geworden. Waarom die ezel van een Baudet je stem gunnen?
Ik begin dat slappe gelul in Den Haag inmiddels wel een beetje beu te worden.
Ik stem wederom op FvD.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 februari 2019 @ 21:53:13 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185158365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:38 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik begin dat slappe gelul in Den Haag inmiddels wel een beetje beu te worden.
Ik stem wederom op FvD.
_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185158393
NVU.
pi_185208492
Poll van De Hond:



VVD nog steeds de grootste, maar toch weer een zetel verloren. PVV nummer 2.
Coalitie op 47.
FvD en PVV samen op 36.
Drie partijen op 18.
I´m back.
pi_185208683
Dan kun je wel roepen (zoals Marijnissen bijvoorbeeld) dat dit een referendum over Rutte is en dat Rutte 3 moet opstappen, maar wat krijg je dan?

Deze peiling als uitgangspunt nemen...

Eerst eens kijken wat links doet: GL+PvdA+SP = 44 zetels. Vooruit, we voegen PvdD, D66 en CU toe = 44 + 24 = 68 zetels. Dan zou het CDA nog mee moeten doen, maar die gaan niet samen met PvdD. En je zit dan ook al aan 7 partijen voor 77 zetels.

En Baudet zijn hoop? FvD+PVV = 36 zetels. Zelfs als ze VVD en CDA weer zo gek krijgen mee te doen (lijkt me vooral bij die laatste sterk) heb je nog maar 67 zetels. En ik zie verder echt geen mogelijkheid.


Kortom: het wordt nog lastiger dan het al is met zo'n uitslag. Maar het resultaat zal dan ook weer gewoon een mengelmoes zoals de huidige zijn. VVD+GL is dan vast 40 zetels en een basis. Daar zou dan CDA, D66, PvdA bij moeten dan zit je op 72. Ben je er bijna. Met CU er bij (waardoor je in feite de huidige coalitie + PvdA en GL hebt) ben je er wel.

Dus ook als de eerste kamer zo'n uitslag geeft, lijkt het me juist zaak dit kabinet te laten zitten. En dan gedoogsteun zoeken bij GL en SGP en eventueel PvdA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185357719


VVD krabbelt zeteltje op.
GL stabiel.
(Zien we al schijnbewegingen van VVD richting GL? Ja, dat zien we.)
PVV en FvD leveren zeteltje in.
CDA profiteert een zeteltje.

Volgens De Hond is het verlies van coalitie, nu samen 49 zetels, echter wel structureel...
I´m back.
pi_185364216
Ik denk dat ik blanco ga stemmen, aangezien ik het echt niet weet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_185365127
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:
Dan kun je wel roepen (zoals Marijnissen bijvoorbeeld) dat dit een referendum over Rutte is en dat Rutte 3 moet opstappen, maar wat krijg je dan?

Deze peiling als uitgangspunt nemen...

Eerst eens kijken wat links doet: GL+PvdA+SP = 44 zetels. Vooruit, we voegen PvdD, D66 en CU toe = 44 + 24 = 68 zetels. Dan zou het CDA nog mee moeten doen, maar die gaan niet samen met PvdD. En je zit dan ook al aan 7 partijen voor 77 zetels.

En Baudet zijn hoop? FvD+PVV = 36 zetels. Zelfs als ze VVD en CDA weer zo gek krijgen mee te doen (lijkt me vooral bij die laatste sterk) heb je nog maar 67 zetels. En ik zie verder echt geen mogelijkheid.


Kortom: het wordt nog lastiger dan het al is met zo'n uitslag. Maar het resultaat zal dan ook weer gewoon een mengelmoes zoals de huidige zijn. VVD+GL is dan vast 40 zetels en een basis. Daar zou dan CDA, D66, PvdA bij moeten dan zit je op 72. Ben je er bijna. Met CU er bij (waardoor je in feite de huidige coalitie + PvdA en GL hebt) ben je er wel.

Dus ook als de eerste kamer zo'n uitslag geeft, lijkt het me juist zaak dit kabinet te laten zitten. En dan gedoogsteun zoeken bij GL en SGP en eventueel PvdA.
Een volgende regering zal waarschijnlijk een minderheidskabinet worden.
pi_185365281
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Een volgende regering zal waarschijnlijk een minderheidskabinet worden.
Daarom. Dan kan het huidige kabinet beter blijven zitten, ook met een minderheid in de eerste kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 maart 2019 @ 16:47:37 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185365444
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daarom. Dan kan het huidige kabinet beter blijven zitten, ook met een minderheid in de eerste kamer.
Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185365543
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...
Nee, dat is geen probleem. Maar of je nu met de huidige, dan minderheids, regering verder gaat of een nieuwe minderheidsregering begint maakt toch ook geen verschil wat dat betreft?

Sowieso is dit regeerakkoord helemaal niet dichtgetimmerd, er is nog nooit een regeerakkoord zo vaak aangepast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 maart 2019 @ 16:55:33 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185365605
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dat is geen probleem. Maar of je nu met de huidige, dan minderheids, regering verder gaat of een nieuwe minderheidsregering begint maakt toch ook geen verschil wat dat betreft?

Sowieso is dit regeerakkoord helemaal niet dichtgetimmerd, er is nog nooit een regeerakkoord zo vaak aangepast.
Omdat Rutte bijvoorbeeld zijn zin niet kreeg bij Unilever. Als we een minderheidskabinet hadden gehad was heel die bende kansloos geweest in beide kamers.

Als er wat aangepast wordt, komt dat door overmacht. Niet doordat iemand in de kamer een goed idee had.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185365861
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat Rutte bijvoorbeeld zijn zin niet kreeg bij Unilever. Als we een minderheidskabinet hadden gehad was heel die bende kansloos geweest in beide kamers.

Als er wat aangepast wordt, komt dat door overmacht. Niet doordat iemand in de kamer een goed idee had.
Volgens mij heb jij de discussie rondom het kinderpardon gemist. Dat kwam puur uit de kamer om daar wat aan te doen. Dat is verandert omdat met de ommezwaai van de kamerleden van het CDA de meerderheid in de kamer anders lag. Hoe open wil je het hebben?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 maart 2019 @ 17:22:47 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185366161
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de discussie rondom het kinderpardon gemist. Dat kwam puur uit de kamer om daar wat aan te doen. Dat is verandert omdat met de ommezwaai van de kamerleden van het CDA de meerderheid in de kamer anders lag. Hoe open wil je het hebben?
Daar lag wel wat aan de grondslag. Punt is dat er zonder externe factoren een dichtgetimmerd regeerakkoord is waar andere partijen niets over te zeggen hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185367113
Nou, als Nederland net zo 'links' zou zijn als dat 'linkse' bolwerk POL, dan bestaat bijna de halve politiek uit FvD.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 03-03-2019 20:53:25 ]
pi_185367273
Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen

Poll: Wat ga jij doen met de PS verkiezingen?
Je hebt gestemd op: Andere partij
  zondag 3 maart 2019 @ 18:39:59 #91
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_185367500
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:
Dan kun je wel roepen (zoals Marijnissen bijvoorbeeld) dat dit een referendum over Rutte is en dat Rutte 3 moet opstappen, maar wat krijg je dan?

Deze peiling als uitgangspunt nemen...

Eerst eens kijken wat links doet: GL+PvdA+SP = 44 zetels. Vooruit, we voegen PvdD, D66 en CU toe = 44 + 24 = 68 zetels. Dan zou het CDA nog mee moeten doen, maar die gaan niet samen met PvdD. En je zit dan ook al aan 7 partijen voor 77 zetels.

En Baudet zijn hoop? FvD+PVV = 36 zetels. Zelfs als ze VVD en CDA weer zo gek krijgen mee te doen (lijkt me vooral bij die laatste sterk) heb je nog maar 67 zetels. En ik zie verder echt geen mogelijkheid.


Kortom: het wordt nog lastiger dan het al is met zo'n uitslag. Maar het resultaat zal dan ook weer gewoon een mengelmoes zoals de huidige zijn. VVD+GL is dan vast 40 zetels en een basis. Daar zou dan CDA, D66, PvdA bij moeten dan zit je op 72. Ben je er bijna. Met CU er bij (waardoor je in feite de huidige coalitie + PvdA en GL hebt) ben je er wel.

Dus ook als de eerste kamer zo'n uitslag geeft, lijkt het me juist zaak dit kabinet te laten zitten. En dan gedoogsteun zoeken bij GL en SGP en eventueel PvdA.
Gelukkig wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
GL verliest zetels aan de PvdA, PVV aan VVD.

Toch zou het jammer zijn als dit de uitslag zou worden. Ben wel nieuwsgierig naar wat er daarna zou gebeuren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 19:13:12 #92
236264 crew  capricia
pi_185368127
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:16 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, als Nederland net zo 'links' zou zijn als dat 'linkse' bolwerk POL, dan bestaat bijna de halve politiek uit FvD.
:D
Ik heb dat met Twitter. Dan denk je dat 80% PVV of FvD stemt.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 19:16:10 #93
236264 crew  capricia
pi_185368201
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...
Ik zou zelf wel graag willen dat het land geregeerd wordt en heb zelf niet zo veel met instabiele LPF-perikelen.

Maar NL staat niet bekend om zijn schokkende politieke ontwikkelingen.
Definitely not CIA
  zondag 3 maart 2019 @ 20:51:03 #94
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185370247
Volgens stemwijzer moet ik op SP, CU of PvdA stemmen, maar waarschijnlijk stem ik op GL.
pi_185370264
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2019 15:37 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat ik blanco ga stemmen, aangezien ik het echt niet weet.
Ik weet het ook niet, maar ga niet blanco stemmen iig.
I´m back.
pi_185370302
SP, FvD, PVV of PvdD.
pi_185370390
Na jaren D66 dit keer PvdA waarschijnlijk.
pi_185370537
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:54 schreef EipNiC het volgende:
SP, FvD, PVV of PvdD.
Alle drie tegen klimaatwet.
I´m back.
pi_185370554
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alle drie tegen klimaatwet.
Alle drie van de vier? SP was voor zeker?
pi_185370557
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:57 schreef Tem het volgende:
Na jaren D66 dit keer PvdA waarschijnlijk.
Kun je die keuze motiveren? Waarom niet meer D66?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')