abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185370582
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Alle drie van de vier? SP was voor zeker?
Ja, SP was voor idd, maar ik las SGP in de gauwigheid. ;). En het waren er 4 idd. Mens ziet wat-ie wil zien kennelijk.
I´m back.
pi_185370616
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, SP was voor idd, maar ik las SGP in de gauwigheid. ;). En het waren er 4 idd. Mens ziet wat-ie wil zien kennelijk.
Dat zijn dus jouw opties? SGP ipv SP dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2019 21:06:32 ]
pi_185370641
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:06 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat zijn dus jouw opties? SGP ipv SP dus.
Nee, niet SGP, niet VVD, niet PVV, niet FvD, niet D66, niet GL sws.
En christelijk los van alles sws sws niet. (Dubbel sws).
I´m back.
pi_185370679
Henkie en Denkie ook niet sws trouwens.

Dus SP, PvdA en PvdD blijven over... :{.
I´m back.
pi_185370784
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
Henkie en Denkie ook niet sws trouwens.

Dus SP, PvdA en PvdD blijven over... :{.
En de PvdD wilt de klimaatwet in het kwadraat? Of ook praktischer?
PvdA kan je alleen stemmen als je alles sinds het aantreden van dit kabinet bent vergeten. Die hadden ook gewoon meegestemd in een 66/VVD-kabinet.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2019 21:16:18 ]
pi_185370836
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:12 schreef EipNiC het volgende:

[..]

En de PvdD wilt de klimaatwet in het kwadraat? Of ook praktischer?
Ja, die wil alles nog een stapje verder in ieder geval, maar die komt nooit in een coalitie en krijgt nooit wat te vertellen, dus dan kun je er veilig op stemmen als je puur alleen klimaat denkt. Stemmen zelfs GL af als die de '1 bal gehakt per week'-wet willen invoeren of de 'alle mensen van 71 en ouder laten we lekker creperen'-wet , want niet ver genoeg. :D.
I´m back.
pi_185370881
Wat een mafketels in de politiek tegenwoordig btw. Wanneer is het verkeerd gegaan?
I´m back.
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 21:20:09 #108
236264 crew  capricia
pi_185370939
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:57 schreef Tem het volgende:
Na jaren D66 dit keer PvdA waarschijnlijk.
Wat is jouw reden om niet meer D66 te gaan stemmen, als ik zo vrij mag zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185370985
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Benieuwd of hij jou wel antwoord geeft dan. :P.
I´m back.
pi_185370994
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die wil alles nog een stapje verder in ieder geval, maar die komt nooit in een coalitie en krijgt nooit wat te vertellen, dus dan kun je er veilig op stemmen als je puur alleen klimaat denkt. Stemmen zelfs GL af als die de '1 bal gehakt per week'-wet willen invoeren of de 'alle mensen van 71 en ouder laten we lekker creperen'-wet , want niet ver genoeg. :D.
Maar met die stem geef je wel het signaal af; ''hier is nog een stemmer die een klimaatwet van absurde proporties wenst...''
pi_185371041
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:22 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar met die stem geef je wel het signaal af; ''hier is nog een stemmer die een klimaatwet van absurde proporties wenst...''
Ja, nou ja, ik overweeg het, want 1) mijn naam staat niet op die stem en 2) ik zie niets in sgp, fvd en pvv. Je moet toch wat?
I´m back.
pi_185371090
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, ik overweeg het, want 1) mijn naam staat niet op die stem en 2) ik zie niets in sgp, fvd en pvv. Je moet toch wat?
De klimaatwet lijkt voor jou het bepalende onderwerp deze verkiezingsronde dus mi kan je dan beter stemmen op de partij die het hardste van leer trekt hiertegen: FvD. Je naam staat er toch niet op, hehe ;P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2019 21:25:23 ]
pi_185371199
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:24 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nou ja blijkbaar is de klimaatwet het bepalende onderwerp deze verkiezingsronde dus mi kan je dan beter stemmen op de partij die hiertegen het hardste van leer trekt, FvD. Je naam staat er toch niet op, hehe ;P
Nee, maar ik kan dat voor mezelf nooit goedkeuren, FvD-Terry, het zijn mafketels wmb, dus dan ga ik daar niet op stemmen. SGP sws nooit want christelijk in de eerste plaats al en voor de rest nou ja... PVV idem mafketels. Mijn persoonlijke mening hè, dus geen imperatief. Dus ja blijft over de partij die juist veel verder wil gaan dan mafketels in GL en D66 met klimaat, maar waarvan ik weet dat ze nooit wat in de melk te brokkelen krijgen en tegen GL en D66 stemmen. Ja, tenzij miljoenen NL'ers dezelfde redenering hanteren natuurlijk, maar ik schat in dat dat niet gebeurt.

Overigens het is duidelijk dat ik politiek dakloos ben en ben niet de enige btw.
I´m back.
pi_185371333
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar ik kan dat voor mezelf nooit goedkeuren, FvD-Terry, het zijn mafketels wmb, dus dan ga ik daar niet op stemmen. SGP sws nooit want christelijk in de eerste plaats al en voor de rest nou ja... PVV idem mafketels. Mijn persoonlijke mening hè, dus geen imperatief. Dus ja blijft over de partij die juist veel verder wil gaan dan mafketels in GL en D66 met klimaat, maar waarvan ik weet dat ze nooit wat in de melk te brokkelen krijgen en tegen GL en D66 stemmen. Ja, tenzij miljoenen NL'ers dezelfde redenering hanteren natuurlijk, maar ik schat in dat dat niet gebeurt.

Overigens het is duidelijk dat ik politiek dakloos ben en ben niet de enige btw.
Misschien moeten we ons ontdoen van mafketels (mensen) en democratie reduceren tot stem-onderwerpen.
pi_185371378
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een mafketels in de politiek tegenwoordig btw. Wanneer is het verkeerd gegaan?
Een nieuwe (wereldvreemde) generatie klimt langzaamaan in groten getale het podium op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2019 21:35:58 ]
pi_185371435
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:33 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Misschien moeten we ons ontdoen van mafketels (mensen) en democratie reduceren tot stem-onderwerpen.
Ja, moet wel een keer wat veranderen, vrees het ergste voor de nabije en iets verdere toekomst eigenlijk. Althans ik kan wel horror-scenario's bedenken, laat ik het zo zeggen.
I´m back.
pi_185371452
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:35 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Een nieuwe (wereldvreemde) generatie klimt langzaamaan in groten getale het podium op.
Ook idd.
I´m back.
pi_185371556
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind mijzelf niet meer bij D66 passen. Hun optreden in het kabinet vind ik uitermate teleurstellend en daarbij komt de focus steeds meer te liggen bij pijlers die mij minder aanspreken. De vrijheid van het individu vind ik een mooi liberaal beginsel en geloof ik in maar daarnaast vind ik dat D66 te makkelijk een hele grote groep mensen vergeet die niet mee kunnen komen in deze hectische globaliserende wereld of daar moeite mee hebben. Voor die groep moet je er als politieke partij ook zijn en voor zorgen en niet alleen voor de hogeropgeleiden. Zo'n thunderbird als een Rob Jetten spreekt mij ook totaal niet aan en vind ze soms wat wereldvreemd overkomen. Gemiste kans want met een Boris van der Ham was het misschien een andere koers opgegaan (sociaal liberaal), nu is het net niets met de keuzes die de partij heeft gemaakt.

Uit de stemwijzer kwam ook de PvdA als partij en ondanks dat ik sinds mijn eerste keer stemmen ( 1989) daar niet meer op gestemd heb is het de minst slechte keuze. Eigenlijk is er geen enkele partij binnen al die partijen waarbij ik mij daadwerkelijk thuis voel op dit moment :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2019 21:45:34 ]
pi_185371594
Yep, capries.
I´m back.
pi_185371627
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, moet wel een keer wat veranderen, vrees het ergste voor de nabije en iets verdere toekomst eigenlijk. Althans ik kan wel horror-scenario's bedenken, laat ik het zo zeggen.
Misschien moet regeren een opoffering worden. Kijken wat voor een mensen dat aantrekt.

Volledige transparantie (communicatie, bankafschriften, etc).

Loon (beloning) achteraf: elk jaar keurt de bevolking (of minstens het aantal dat hem/haar in de regering stemde) het beleid (event. per ministerie-onderwerp) af of goed.

Beloning stijgt per jaar/goedkeuring per onderwerp.

(Tegen corruptie): Levensuitkering na x aantal goedgekeurde jaren: verbod op baan ná regeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2019 21:46:12 ]
pi_185371682
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik vind mijzelf niet meer bij D66 passen. Hun optreden in het kabinet vind ik uitermate teleurstellend en daarbij komt de focus steeds meer te liggen bij pijlers die mij minder aanspreken. De vrijheid van het individu vind ik een mooi liberaal beginsel en geloof ik in maar daarnaast vind ik dat D66 te makkelijk een hele grote groep mensen vergeet die niet mee kunnen komen in deze hectische globaliserende wereld of daar moeite mee hebben. Voor die groep moet je er als politieke partij ook zijn en voor zorgen en niet alleen voor de hogeropgeleiden. Zo'n thunderbird als een Rob Jetten spreekt mij ook totaal niet aan en vind ze soms wat wereldvreemd overkomen. Gemiste kans want met een Boris van der Ham was het misschien een andere koers opgegaan (sociaal liberaal), nu is het net niets met de keuzes die de partij heeft gemaakt.

Uit de stemwijzer kwam ook de PvdA als partij en ondanks dat ik sinds mijn eerste keer stemmen ( 1994) daar niet meer op gestemd heb is het de minst slechte keuze. Eigenlijk is er geen enkele partij binnen al die partijen waarbij ik mij daadwerkelijk thuis voel op dit moment :D
O, je bent in feite ook politiek dakloos dus?

Maar dat jij je wat aantrekt van de laagopgeleiden joh? En ja, dat ze niet Boris van der Ham hebben kunnen aantrekken nadat Pechtold schielijk de fractie en het pand had verlaten, stelt mij ook teleur. Het idiote is namelijk dat ik desondanks en eigenlijk puur en ook historisch gezien een D'66'er ben dwz op niet-materiële zaken. Als je dat zou kunnen combineren met een beleid gericht op creëren van een zo groot mogelijke middenklasse, dan zou je mij weer een politiek dak boven het hoofd kunnen geven, denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 03-03-2019 21:53:44 ]
I´m back.
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 21:50:49 #122
236264 crew  capricia
pi_185371756
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Uit de stemwijzer kwam ook de PvdA als partij en ondanks dat ik sinds mijn eerste keer stemmen ( 1994) daar niet meer op gestemd heb is het de minst slechte keuze. Eigenlijk is er geen enkele partij binnen al die partijen waarbij ik mij daadwerkelijk thuis voel op dit moment :D
Dank je voor je antwoord. Ik begrijp heel goed wat je schrijft.
Ik moet voor mijn gevoel ook uit de minst slechte kiezen. Er is geen partij waar ik nu echt achter sta. Helaas.
Trouwens, tussen Boris en Rob zit wel echt een groot verschil in uitstraling en volwassenheid. Hoe kan D66 denken met Rob goed de verkiezingen in te gaan? (Algemene vraag niet perse aan jou gericht)
Die man spreekt maar zo’n klein deel aan van NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 03-03-2019 22:01:21 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185371806
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
O, je bent in feite ook politiek dakloos dus?
Dat klopt. VVD vind ik een verderfelijke partij met Rutte en Dijhoff en sowieso niet liberaal. de PVV, FvD, DENK en nog wat van dat grut vind ik geen serieuze optie en voornamelijk protest partijen.. Partijen met religieuze wortels stem ik niet op en voor de rest zijn het one issue partijen. Dus tja

quote:
Maar dat jij je wat aantrekt van de laagopgeleiden joh?
Waarom wekt dat je verbazing?
quote:
En ja, dat ze niet Boris van der Ham hebben kunnen aantrekken nadat Pechtold schielijk de fractie en het pand had verlaten, stelt mij ook teleur. Het idiote is namelijk dat ik desondanks en eigenlijk puur en ook historisch gezien een D'66'er ben dwz op niet-materiële zaken.
Ja, ik was al geen fan van Pechtold en had gehoopt dat ze het over een andere boeg zouden gooien maar helaas.
pi_185371813
quote:
3s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:45 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Misschien moet regeren een opoffering worden. Kijken wat voor een mensen dat aantrekt.

Volledige transparantie (communicatie, bankafschriften, etc).

Loon (beloning) achteraf: elk jaar keurt de bevolking (of minstens het aantal dat hem/haar in de regering stemde) het beleid (event. per ministerie-onderwerp) af of goed.

Beloning stijgt per jaar/goedkeuring per onderwerp.

(Tegen corruptie): Levensuitkering na x aantal goedgekeurde jaren: verbod op baan ná regeren.
Gaat niet, tegenwoordig van onderklasse tot hogere klasse, gaat het erom doekoe's te verdienen op welke manier dan ook. Iedereen probeert het systeem te verslaan en zo makkelijk mogelijk geld te verdienen. Voor de gek houden, net doen alsof, kantjes vanaf lopen het is schering en inslag. Want ja, zo zit de NLse samenleving nu in elkaar. Rent-seeking, noemen we dat tegenwoordig met een mooi woord.
I´m back.
pi_185371920
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet voor mijn gevoel ook uit de minst slechte kiezen. Er is geen partij waar ik nu echt achter sta. Helaas.
Trouwens, tussen Boris en Job zit wel echt een groot verschil in uitstraling en volwassenheid. Hoe kan D66 denken met Job goed de verkiezingen in te gaan? (Algemene vraag niet perse aan jou gericht)
R
J=R
I´m back.
pi_185371955
quote:

[..]

Trouwens, tussen Boris en Job zit wel echt een groot verschil in uitstraling en volwassenheid. Hoe kan D66 denken met Job goed de verkiezingen in te gaan? (Algemene vraag niet perse aan jou gericht)
Ze gaan sowieso dik verliezen. Deelname aan het kabinet heeft ze geen goed gedaan maar dat geldt voor alle partijen die met Rutte in zee gaan. Maar misschien willen ze zich ook alleen maar richten op een kleinere groep en denken ze dat daar hun kracht zit.
pi_185371973
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:52 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat klopt. VVD vind ik een verderfelijke partij met Rutte en Dijhoff en sowieso niet liberaal. de PVV, FvD, DENK en nog wat van dat grut vind ik geen serieuze optie en voornamelijk protest partijen.. Partijen met religieuze wortels stem ik niet op en voor de rest zijn het one issue partijen. Dus tja
Zelfde als ik dus, kom je terecht op SP, PvdA of PvdD.
quote:
[..]

Waarom wekt dat je verbazing?

[..]
Omdat ik je daar nooit over heb gehoord.
quote:
Ja, ik was al geen fan van Pechtold en had gehoopt dat ze het over een andere boeg zouden gooien maar helaas.
Bij veel mensen dezelfde teleurstelling.
I´m back.
pi_185371983
Volgende TK verkiezingen wordt wel spannend trouwens want er valt niets te formeren met al die splinters.
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 22:00:10 #129
236264 crew  capricia
pi_185372037
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:57 schreef Tem het volgende:

[..]

Ze gaan sowieso dik verliezen. Deelname aan het kabinet heeft ze geen goed gedaan maar dat geldt voor alle partijen die met Rutte in zee gaan. Maar misschien willen ze zich ook alleen maar richten op een kleinere groep en denken ze dat daar hun kracht zit.
Deze keer bij de VVD ook.
Waar eerst alles van de VVD af leek te glijden, staan ze nu toch ook flink in de min.

Ben benieuwd wat er straks nog te formeren valt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185372068
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

PvdA zou niet eens zo verkeerd zijn, als ik zou weten dat ze niet weer met de VVD in zee gaan, wat de Tweede Kamer betreft dan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 3 maart 2019 @ 22:01:47 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185372079
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Zo een SP zou je nog extremistisch kunnen noemen (valt in de praktijk, als ze besturen, enorm mee - het kost De Telegraaf moeite om stemming te
maken) maar de anderen zijn gewoon fatsoenlijke clubs. Hardcore Italiaanse trotskisten vindt je niet in Nederland.

ChristenUnie is ook een fatsoenlijke club en CDA flirt soms met Wilders teksten maar het kader blijft stabiel degelijk. SGP met hun streven naar theocratie, tja.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185372108
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Deze keer bij de VVD ook.
Waar eerst alles van de VVD af leek te glijden, staan ze nu toch ook flink in de min.

Ben benieuwd wat er straks nog te formeren valt.
VVD stond voor de afgelopen verkiezingen ook veel lager. Uiteindelijk trekken ze gewoon weer een hoop stemmen, onder andere van mensen die bang zijn dat PVV/FvD of aan de andere kant GL de grootste gaat worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185372147
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

PvdA zou niet eens zo verkeerd zijn, als ik zou weten dat ze niet weer met de VVD in zee gaan.
Idd. Die viel voor me af eigenlijk (nadat ik er van 1981 tot 2010 op heb gestemd hè). Gaat in feite tussen SP en PvdD dus. En dan zoals ik hierboven uitleg, niet omdat ik per se hetzelfde denk over klimaat als PvdD, maar meer omdat ze nooit een voet aan de grond krijgen en toch tegen klimaatwet stemden.
I´m back.
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 22:04:49 #134
236264 crew  capricia
pi_185372193
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

VVD stond voor de afgelopen verkiezingen ook veel lager. Uiteindelijk trekken ze gewoon weer een hoop stemmen, onder andere van mensen die bang zijn dat PVV/FvD of aan de andere kant GL de grootste gaat worden.
En dat lukt een PvdA (of een CDA) dus weer niet. Om daarvan te profiteren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185372208
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Zo een SP zou je nog extremistisch kunnen noemen (valt in de praktijk, als ze besturen, enorm mee - het kost De Telegraaf moeite om stemming te
maken) maar de anderen zijn gewoon fatsoenlijke clubs. Hardcore Italiaanse trotskisten vindt je niet in Nederland.

ChristenUnie is ook een fatsoenlijke club en CDA flirt soms met Wilders teksten maar het kader blijft stabiel degelijk. SGP met hun streven naar theocratie, tja.
Ik ga sws niet op christelijke partijen stemmen. En PvdA zou zo weer met VVD samen gaan als ze kans zagen. Elkaar wat gunnen, noemden ze dat.

SP tja, PvdD tja.
I´m back.
pi_185372231
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat niet, tegenwoordig van onderklasse tot hogere klasse, gaat het erom doekoe's te verdienen op welke manier dan ook. Iedereen probeert het systeem te verslaan en zo makkelijk mogelijk geld te verdienen. Voor de gek houden, net doen alsof, kantjes vanaf lopen het is schering en inslag. Want ja, zo zit de NLse samenleving nu in elkaar. Rent-seeking, noemen we dat tegenwoordig met een mooi woord.
Eens hoor; het is een kinderlijk voorstel maar gelijktijdig wel van een drastisch genoeg niveau mocht het op enige wijze functioneren.
pi_185372264
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
aar meer omdat ze nooit een voet aan de grond krijgen
Maar dan nog steeds; het is in dat geval een signaalstem; en welk signaal geef je dit jaar af met een PvdD stem?
pi_185372683
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:06 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar dan nog steeds; het is in dat geval een signaalstem; en welk signaal geef je dit jaar af met een PvdD stem?
Tegen klimaatwet?
I´m back.
pi_185372740
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:05 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Eens hoor; het is een kinderlijk voorstel maar gelijktijdig wel van een drastisch genoeg niveau mocht het op enige wijze functioneren.
Moeten nieuwe ideeën komen sws. Ik ben bang dat we anders gaan derailleren.
I´m back.
pi_185372856
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:21 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten nieuwe ideeën komen sws. Ik ben bang dat we anders gaan derailleren.
Op welke manier? Zou je dit ook voorspellen als er een partij was waar je jezelf wel in kon vinden? Of is wat je mist fundamenteel, als in; eigenlijk zou dat onder elke partij de basis moeten zijn maar mist nu gewoon compleet...
pi_185461160
quote:
DONDERDAG 7 MAART 2019, 01:14
DEEL DIT ARTIKEL:

Zeeuwse lijsttrekkers verdeeld over arbeidsmigranten en toeristen

Arbeidsmarkt, toerisme en openbaar vervoer. Dat waren gisteravond de onderwerpen in het verkiezingsdebat van de PZC, ZB Planbureau en de Vereniging van Zeeuwse Gemeenten. De lijsttrekkers van twaalf van de veertien partijen kruisten de degens. Het debat werd gehouden in Theater De Mythe in Goes. De verkiezingen voor Provinciale Staten zijn op 20 maart.

Over arbeidsmigranten liepen de meningen sterk uiteen. PVV-voorman Peter van Dijk wil geen voorrang verlenen aan arbeidsmigranten, maar de eigen werklozen aan een baan helpen. Anita Pijpelink van de PvdA en Ton Veraart van D66 waren het eens met de geopperde stelling dat 'zonder migranten de vacatures in Zeeland nooit vervuld kunnen worden'.

Zeeland moet meer inzetten op minder toeristen
De tweede stelling had betrekking op het toerisme, maar was wat ongelukkig geformuleerd. Debatleider, PZC-journalist Ernst Jan Rozendaal, stelde voor om het woord 'meer' te schrappen.

Jo-Annes de Bat, lijsttrekker van het CDA, was het niet eens met de stelling. Over kustbebouwing, een gevoelig onderwerp, zei hij: "Uitbreiding van bestaande vakantieparken is niet meer nodig, vernieuwing wel." Gerwi Temmink van GroenLinks pleitte vooral voor rust langs de kust. Mark Faasse van de Partij voor Zeeland (lijsttrekker Babijn was verhinderd) meende dat Zeeland de zogeheten 'koelboxtoeristen' uit Antwerpen, dagjesmensen, wel kan missen. Maar volgens Kees Bierens van de VVD was dat onzin, omdat 'juist de Vlaamse toerist meer besteedt dan de Duitser of Nederlander'.

Jan Henk Verburg van de ChristenUnie merkte op dat toeristen, die tijdelijk in Zeeland zijn, ook vaste inwoners kunnen worden. "Ik ken genoeg mensen die vanuit een vakantiehuisje - vaak na een scheiding - gingen werken in Zeeland." De zaal reageerde geamuseerd.

Trees Janssens van de Partij voor de Dieren ziet 'duurzame tiny houses in samenhang met de natuur' wel zitten als aanvulling op het toeristische aanbod in Zeeland en Ger van Unen van de SP waarschuwde tegen drastische recreatieve bouw in de Zeeuwse natuur: "We hebben goud in handen, Daar moeten we zuinig op zijn."

We moeten er genoegen mee nemen dat niet elke plek in Zeeland voor iedereen bereikbaar is.
De derde stelling ging over bereikbaarheid en het openbaar vervoer in Zeeland. Willem Willemse van 50PLUS was het hier roerend mee oneens. Hij wil verbetering van het openbaar vervoer. 65-plussers mogen van hem zelfs gratis met de bus mee.

Meerdere partijen maakten hun plannen voor het openbaar vervoer kenbaar. Dat deed gedeputeerde en SGP-lijsttrekker Harry van der Maas verzuchten dat het openbaar vervoer wel betaalbaar moet blijven. Hij benadrukte dat de reiziger in Zeeland trouwens best tevreden is. Die waardeert het openbaar vervoer met een acht, aldus Van der Maas.

Twaalf van de veertien partijen die meedoen aan de Provinciale Statenverkiezingen deden ook mee aan het debat. Forum voor Democratie en Denk waren wel uitgenodigd, maar lieten het afweten.
https://www.omroepzeeland(...)granten-en-toeristen
pi_185461832
Verkiezingsdebat op RTL.
I´m back.
pi_185473246
FvD, heb voor TK op D66 gestemd en toen hebben zij het referendum laten vallen. Heb nog actief campagne gevoerd en in commissies gezeten voor D66. Gemeenteraad lokaal.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 11:04:35 #144
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_185473602
quote:
[..]

Trouwens, tussen Boris en Rob zit wel echt een groot verschil in uitstraling en volwassenheid. Hoe kan D66 denken met Rob goed de verkiezingen in te gaan? (Algemene vraag niet perse aan jou gericht)
Rob is alleen nog maar fractievoorzitter. Of die straks de lijsttrekker wordt valt nog maar te bezien. Boris kan nu niet tussentijds instappen, want het kon alleen maar iemand van de fractie worden. :s). Pas wanneer de vraag zich voordoet (uiterlijk zomer 2020) is de vraag of Jetten tussenpaus of zich 'de echte partijleider' mag noemen. Al bestaat die functie feitelijk niet :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 8 maart 2019 @ 11:06:59 #145
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185473634
Wat veel FVD stemmers hier. Hebben ze ook provinciale standpunten of is het echt alleen te doen om de Eerste Kamer?!
pi_185473711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat veel FVD stemmers hier. Hebben ze ook provinciale standpunten of is het echt alleen te doen om de Eerste Kamer?!
Ook de provinciale punten in mijn geval hoor. Stemwijzer kwam ik mooi uit op FvD :p. Ik was dan ook een rechtse d66'er
pi_185475296
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:12 schreef soeverein het volgende:
[..]

Ook de provinciale punten in mijn geval hoor. Stemwijzer kwam ik mooi uit op FvD :p. Ik was dan ook een rechtse d66'er
Dan ben ik wel benieuwd wat je europees stemt, als je van d66 naar fvd gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185475575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]

Dan ben ik wel benieuwd wat je europees stemt, als je van d66 naar fvd gaat.
Europees is het belangrijk om in te zien dat er twee opties zijn. Of een Federaal Europa (D66) of een samenwerkeningsverband tussen soevereine landen (FvD). Elke tussenweg is tijdelijk, dat was voor mij al duidelijk toen ik bij D66 zat.

Ik heb toen tijdens de zomer na de TK alle boeken van Baudet gelezen en na het lezen van De aanval op de Natiestaat ben ik ervan overtuigd dat een Federaal Europa niet werkt zolang de culturele en economische verschillen zo groot blijven. De enige manier om een Federaal Europa mogelijk te maken betekent heel hard inzetten op Nation building. Dat gebeurt niet en willen de mensen ook niet.

Mijn hoofdaanname is dus niet gewijzigd, alleen mijn positie op de beste oplossing binnen die aanname.
pi_185476141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:00 schreef soeverein het volgende:
[..]

Europees is het belangrijk om in te zien dat er twee opties zijn. Of een Federaal Europa (D66) of een samenwerkeningsverband tussen soevereine landen (FvD). Elke tussenweg is tijdelijk, dat was voor mij al duidelijk toen ik bij D66 zat.
Maar de huidige EU is toch een samenwerkingsverband tussen soevereine landen?

Baudet wil daar juist uit stappen.

Hopen dat het uit elkaar valt snap ik nog, maar er uit stappen terwijl de EU blijft bestaan echt niet.
pi_185476887
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Ik ga sws niet op christelijke partijen stemmen. En PvdA zou zo weer met VVD samen gaan als ze kans zagen. Elkaar wat gunnen, noemden ze dat.

SP tja, PvdD tja.
Zijn er geen geschikte lokale opties voor jou?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')