abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 maart 2019 @ 14:39:29 #251
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_185541510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 17:04 schreef Hanca het volgende:
[..]

Ja, hij gaf duidelijk aan dat een nexit een laatste optie is als het echt niet anders kan. En dan met een Noorwegen model (zit je dus wel vast aan alle afspraken).
Oh? Eén van de grootste redenen waarom ik geen FvD stem is hun anti-europese houding / Nexit wens. Als daar nuance in komt..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_185541866
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]

Oh? Eén van de grootste redenen waarom ik geen FvD stem is hun anti-europese houding / Nexit wens. Als daar nuance in komt..
De wens voor een nexit is al weg.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185542151
quote:
[..]

Hoe het bij de hele partij zit weet ik niet, maar Henk Otten is in elk geval duidelijk niet voor een nexit. En dat als mede-oprichter en straks fractievoorzitter van de eerste kamer.

Bij Baudet leeft de wens nog wel, of beter gezegd: hij spreekt nog wel uit dat hij voor een nexit is (ik vind Baudet lastig te peilen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 11 maart 2019 @ 15:35:32 #254
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185542953
quote:
[..]

Pas geleden zei je nog dat het geflirt met Erkenbrand e.d. je niet aan staat.

Maarja, het zal niet de eerste keer in de historie zijn dat verheven conservatieven en rigide traditionalisten met deze vleugels flirtten...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 maart 2019 @ 15:37:03 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185542993
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:07 schreef EipNiC het volgende:
[..]

Inderdaad.
Ja, nee: FvD. Met nog een beetje twijfel over de SP... met de optie dat ik in het stemhokje denk; krijg allemaal maar de ***, ik stem (weer) voor de diertjes.
Hoe dan ook anti-status quo/'kartel'. Ik ben het fundamenteel oneens met elke partij die in de afgelopen decennia heeft geregeerd.
FvD en PVV zijn gewoon de B-merken van de VVD. Schijnkeuzes.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 maart 2019 @ 17:29:00 #256
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_185545418
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:29 schreef Oostwoud het volgende:
[..]

Dat begrijp ik, het woord akelig zie ik om die reden graag onderbouwd.
Gewoon xenofobie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_185546550
LOL ik heb dus de 3 stemwijzers zo oprecht mogelijk ingevuld en kwam op 3 verschillende partijen uit :') :')

Die ook nog eens tegenpolen van elkaar zijn :D

FvD/CDA/50+

Nou ja ik ga wel stemmen hoor dat wel maar die stemwijzers zijn niet echt betrouwbaar.
pi_185546641
De verkiezingen moeten gewoon worden uitgesteld tot 23 mei. Scheelt bakken met geld.
speak only if it improves the silence.
pi_185547083
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
PVV verdenk ik er van met dat doel opgericht te zijn, maar FvD? Ik zie enkele rechtse overeenkomsten maar vooral veel fundamentele verschillen.
pi_185547213
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:51 schreef EipNiC het volgende:
[..]

PVV verdenk ik er van met dat doel opgericht te zijn, maar FvD? Ik zie enkele rechtse overeenkomsten maar vooral veel fundamentele verschillen.
Tja, ik kan FvD nog steeds niet anders zien als spielerij van Baudet, verwacht nog steeds een keer te horen dat hij geen zin meer heeft. Net als Hiddema, trouwens. Kan me niet voorstellen dat die nog een keer verkiesbaar gaat zijn. Die voelt zich duidelijk niet thuis in de politiek.

Ik voel niet die diepe overtuiging die je bij andere oprichters/vaandeldragers van vrij nieuwe partijen wel voelt, zoals Thieme en Krol.

Denk wel dat FvD inmiddels groot genoeg is om zonder Baudet verder te gaan, misschien zou dat zelfs wel veel beter zijn voor de partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185547447
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:58 schreef Hanca het volgende:
Tja, ik kan FvD nog steeds niet anders zien als spielerij van Baudet, verwacht nog steeds een keer te horen dat hij geen zin meer heeft. Net als Hiddema, trouwens. Kan me niet voorstellen dat die nog een keer verkiesbaar gaat zijn. Die voelt zich duidelijk niet thuis in de politiek.
Het is ons nederhedonisten moeilijk voor te stellen dat mensen doorzetten in iets wat ze niet leuk vinden. Niemand leek überhaupt te geloven dat Baudet écht niet politicus wilde worden en zich wegens een ideologische overtuiging gedwongen voelde het toch te doen. Hiddema zie ik inderdaad wel een stapje terug doen om eventueel achter de schermen nog hulp en advies te bieden.

quote:
1s.gif Op
maandag 11 maart 2019 18:58 schreef Hanca het volgende:

Ik voel niet die diepe overtuiging die je bij andere oprichters/vaandeldragers van vrij nieuwe partijen wel voelt, zoals Thieme en Krol.
Grappig is dat, ik voel dat alleen bij Baudet. (En vroeger bij Thieme). Z'n schrijfsels van voor zijn politieke cariere en de oprichting van FvD als forum, en nu ook met z'n zomer- en winterscholen, maken mij duidelijk dat ie écht een (culturele) omslag verlangt.

quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:58 schreef Hanca het volgende:
Denk wel dat FvD inmiddels groot genoeg is om zonder Baudet verder te gaan, misschien zou dat zelfs wel veel beter zijn voor de partij.
Ik zie totaal niet in waarom dat een goed idee zou zijn. Baudet is bijzonder - met enkele negatieve maar overheersend positieve eigenschappen voor zover het de rol die hij dient te in te vullen betreft. Als je daar Jan gemiddeld neerzet met een soortgelijke mening dan valt ie in het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2019 19:23:29 ]
pi_185547721
Als lid kan ik natuurlijk niet anders dan FvD stemmen.
pi_185547814
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:11 schreef EipNiC het volgende:
[..]

Ik zie totaal niet in waarom dat een goed idee zou zijn. Baudet is bijzonder - met enkele negatieve maar overheersend positieve eigenschappen voor zover het de rol die hij dient te in te vullen betreft.
Met name omdat een partij niet om een persoon moet draaien. Een lijsttrekker moet een passant zijn.

Bij Baudet draait alles wel heel erg om Baudet en het zit niet echt in zijn aard om dat te laten verminderen, denk ik. Bij de PvdD werd al snel de beweging het centrum, het draait al heel lang niet meer om Thieme. En bij de oudere politieke partijen zijn lijsttrekkers natuurlijk passanten, niemand zal beweren dat de PvdA om Asscher draait of het CDA om Buma. Dat geeft stabiliteit, maar ook meer de kans om de partij te sturen met ledencongressen. Het CDA kan prima standpunten uitdragen waar Buma eigenlijk als privépersoon niet voor is, dat zie ik FvD en Baudet niet zo snel gebeuren.

Maar goed, dat is mijn observatie van de zijlijn. Ik moet ook zeggen dat ik redelijk weinig standpunten met Baudet deel (al staat hij pal voor artikel 23, dat waardeer ik zeer in hem), dat helpt waarschijnlijk ook niet. Al deel ik ook helemaal niks met 50+.
  maandag 11 maart 2019 @ 19:56:49 #264
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_185548500
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Pas geleden zei je nog dat het geflirt met Erkenbrand e.d. je niet aan staat.

Maarja, het zal niet de eerste keer in de historie zijn dat verheven conservatieven en rigide traditionalisten met deze vleugels flirtten...
Nee, dat staat me ook niet aan. Radicalen staan me per definitie niet aan. Maar het is Erkenbrand dat flirt met FvD en niet andersom naar mijn weten. Er staan me nog meer dingen niet aan, waaronder dus dat EU standpunt. Dat dat nu wijzigt vind ik opvallend.

Daarbij neem ik die verwijten in alle eerlijkheid met een korrel zout. Het komt altijd uit dezelfde hoek. De hoek waar ook de kogel vandaan komt zeg maar. Die hoek neem ik inhoudelijk niet al te serieus.

Enfin - ik hoef die club verder niet te verdedigen. Ik ben lid, noch stem ik op ze. Maar van die flirt is wel sprake ja. Ik ben erg gecharmeerd van de agenda wat betreft bestuurlijke vernieuwing en de immigratie standpunten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_185549074
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

PvdD en D66 zijn gewoon de B-merken van GL. Schijnkeuzes.
  maandag 11 maart 2019 @ 20:37:13 #266
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185549376
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]

Nee, dat staat me ook niet aan. Radicalen staan me per definitie niet aan. Maar het is Erkenbrand dat flirt met FvD en niet andersom naar mijn weten. Er staan me nog meer dingen niet aan, waaronder dus dat EU standpunt. Dat dat nu wijzigt vind ik opvallend.

Daarbij neem ik die verwijten in alle eerlijkheid met een korrel zout. Het komt altijd uit dezelfde hoek. De hoek waar ook de kogel vandaan komt zeg maar. Die hoek neem ik inhoudelijk niet al te serieus.

Enfin - ik hoef die club verder niet te verdedigen. Ik ben lid, noch stem ik op ze. Maar van die flirt is wel sprake ja. Ik ben erg gecharmeerd van de agenda wat betreft bestuurlijke vernieuwing en de immigratie standpunten.
Wat is dát nou weer voor een flauwekul?

Een eenmansactie gelijkstellen aan een bepaalde hoek (en de door Fortuynisten verspreidde complottheorieën waarbij de IAVD betrokken zou zijn, zou eerder als een 'rechtse hoek' benoemd kunnen worden). Van der G. was niet eens een actief GroenLinks lid.

Vooralsnog flirt een Baudet en Trump eerder met gewelddadige elementen dan de leiding van GroenLinks oid.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 11 maart 2019 @ 20:38:25 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185549411
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:51 schreef EipNiC het volgende:
[..]

En die zijn?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185551749
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:25 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
LOL ik heb dus de 3 stemwijzers zo oprecht mogelijk ingevuld en kwam op 3 verschillende partijen uit :') :')

Die ook nog eens tegenpolen van elkaar zijn :D

FvD/CDA/50+

Nou ja ik ga wel stemmen hoor dat wel maar die stemwijzers zijn niet echt betrouwbaar.
De tijd van de stemwijzer is wel voorbij, denk ik. En democratie is langzamerhand een soort spelletje aan het worden. Als de verkiezingstijd eraan komt komen ze met allerlei al dan niet aanlokkelijke plannetjes, zitten ze op het pluche herken je die partijen niet meer.
I´m back.
pi_185552069
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Vrij Links wordt geen politieke beweging of partij en is een beetje een hobbyprojectje van een aantal lieden geworden. Belangrijkste thema lijkt artikel 23 van de GW te zijn, maar dat is natuurlijk pragmatisch gezien trekken aan een dood paard. Verder hebben ze het vooral aan de stok met de meer extremere linksen op twitter. Nee, ik verwacht er niet veel meer van in ieder geval.
Jammer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 11 maart 2019 @ 22:43:44 #270
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185552435
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Vooralsnog flirt een Baudet en Trump eerder met gewelddadige elementen dan de leiding van GroenLinks oid.
Echt waar de fuck heb je het over... :')
  maandag 11 maart 2019 @ 22:47:46 #271
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185552511
quote:
[..]

Ik zal je een geheim verklappen: veel FVD stemmers zijn ook tegen een koude Nexit. Baudet zal zoiets echt niet zomaar doorvoeren, er komt dan eerst een referendum en daar stemt een meerderheid dan tegen. Als dat je grootste bezwaar is tegen FVD... kijk, D66 wil een miljonairsbelasting. Die gaat er ook nooit komen. Dus miljonairs kunnen rustig D66 stemmen.

De EU hervormen is voor Nederland sowieso veel praktischer dan een Nexit.
pi_185552556
VVD.

En nee, niet omdat ik het kabinet een steuntje in de rug wil geven. Het zijn Provinciale Statenverkiezingen en het programma van de Gelderse VVD spreekt mij het meeste aan. Daarom krijgt de partij mijn stem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185552970
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
VVD.

En nee, niet omdat ik het kabinet een steuntje in de rug wil geven. Het zijn Provinciale Statenverkiezingen en het programma van de Gelderse VVD spreekt mij het meeste aan. Daarom krijgt de partij mijn stem.
Volgens Klaver is de komende verkiezing een strijd tussen hem en Baudet en doen lokale standpunten er niet toe.

quote:
Jesse Klaver: verkiezingen provincie zijn tweestrijd tussen Baudet en mij
GroenLinks-leider Jesse Klaver ziet de Provinciale Statenverkiezingen als een tweestrijd tussen zichzelf en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet. Volgens Klaver krijgt één van de twee partijen na de verkiezingen ‘de sleutel van de coalitie’. ,,Winnen de klimaatontkenners of de klimaataanpakkers?’’
https://www.ad.nl/politie(...)det-en-mij~a7a1ec82/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 11 maart 2019 @ 23:26:32 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185553113
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Volgens Klaver is de komende verkiezing een strijd tussen hem en Baudet en doen lokale standpunten er niet toe.[..]

Daarom stem ik FVD. Dat klimaatgedoe moet de prullenbak in.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185554504
quote:
6s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

Daarom stem ik FVD. Dat klimaatgedoe moet de prullenbak in.
Omdat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')