quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:38 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik begin dat slappe gelul in Den Haag inmiddels wel een beetje beu te worden.
Ik stem wederom op FvD.
Een volgende regering zal waarschijnlijk een minderheidskabinet worden.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:
Dan kun je wel roepen (zoals Marijnissen bijvoorbeeld) dat dit een referendum over Rutte is en dat Rutte 3 moet opstappen, maar wat krijg je dan?
Deze peiling als uitgangspunt nemen...
Eerst eens kijken wat links doet: GL+PvdA+SP = 44 zetels. Vooruit, we voegen PvdD, D66 en CU toe = 44 + 24 = 68 zetels. Dan zou het CDA nog mee moeten doen, maar die gaan niet samen met PvdD. En je zit dan ook al aan 7 partijen voor 77 zetels.
En Baudet zijn hoop? FvD+PVV = 36 zetels. Zelfs als ze VVD en CDA weer zo gek krijgen mee te doen (lijkt me vooral bij die laatste sterk) heb je nog maar 67 zetels. En ik zie verder echt geen mogelijkheid.
Kortom: het wordt nog lastiger dan het al is met zo'n uitslag. Maar het resultaat zal dan ook weer gewoon een mengelmoes zoals de huidige zijn. VVD+GL is dan vast 40 zetels en een basis. Daar zou dan CDA, D66, PvdA bij moeten dan zit je op 72. Ben je er bijna. Met CU er bij (waardoor je in feite de huidige coalitie + PvdA en GL hebt) ben je er wel.
Dus ook als de eerste kamer zo'n uitslag geeft, lijkt het me juist zaak dit kabinet te laten zitten. En dan gedoogsteun zoeken bij GL en SGP en eventueel PvdA.
Daarom. Dan kan het huidige kabinet beter blijven zitten, ook met een minderheid in de eerste kamer.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:28 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Een volgende regering zal waarschijnlijk een minderheidskabinet worden.
Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...quote:Op zondag 3 maart 2019 16:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom. Dan kan het huidige kabinet beter blijven zitten, ook met een minderheid in de eerste kamer.
Nee, dat is geen probleem. Maar of je nu met de huidige, dan minderheids, regering verder gaat of een nieuwe minderheidsregering begint maakt toch ook geen verschil wat dat betreft?quote:Op zondag 3 maart 2019 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...
Omdat Rutte bijvoorbeeld zijn zin niet kreeg bij Unilever. Als we een minderheidskabinet hadden gehad was heel die bende kansloos geweest in beide kamers.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is geen probleem. Maar of je nu met de huidige, dan minderheids, regering verder gaat of een nieuwe minderheidsregering begint maakt toch ook geen verschil wat dat betreft?
Sowieso is dit regeerakkoord helemaal niet dichtgetimmerd, er is nog nooit een regeerakkoord zo vaak aangepast.
Volgens mij heb jij de discussie rondom het kinderpardon gemist. Dat kwam puur uit de kamer om daar wat aan te doen. Dat is verandert omdat met de ommezwaai van de kamerleden van het CDA de meerderheid in de kamer anders lag. Hoe open wil je het hebben?quote:Op zondag 3 maart 2019 16:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat Rutte bijvoorbeeld zijn zin niet kreeg bij Unilever. Als we een minderheidskabinet hadden gehad was heel die bende kansloos geweest in beide kamers.
Als er wat aangepast wordt, komt dat door overmacht. Niet doordat iemand in de kamer een goed idee had.
Daar lag wel wat aan de grondslag. Punt is dat er zonder externe factoren een dichtgetimmerd regeerakkoord is waar andere partijen niets over te zeggen hebben.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de discussie rondom het kinderpardon gemist. Dat kwam puur uit de kamer om daar wat aan te doen. Dat is verandert omdat met de ommezwaai van de kamerleden van het CDA de meerderheid in de kamer anders lag. Hoe open wil je het hebben?
Gelukkig wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:
Dan kun je wel roepen (zoals Marijnissen bijvoorbeeld) dat dit een referendum over Rutte is en dat Rutte 3 moet opstappen, maar wat krijg je dan?
Deze peiling als uitgangspunt nemen...
Eerst eens kijken wat links doet: GL+PvdA+SP = 44 zetels. Vooruit, we voegen PvdD, D66 en CU toe = 44 + 24 = 68 zetels. Dan zou het CDA nog mee moeten doen, maar die gaan niet samen met PvdD. En je zit dan ook al aan 7 partijen voor 77 zetels.
En Baudet zijn hoop? FvD+PVV = 36 zetels. Zelfs als ze VVD en CDA weer zo gek krijgen mee te doen (lijkt me vooral bij die laatste sterk) heb je nog maar 67 zetels. En ik zie verder echt geen mogelijkheid.
Kortom: het wordt nog lastiger dan het al is met zo'n uitslag. Maar het resultaat zal dan ook weer gewoon een mengelmoes zoals de huidige zijn. VVD+GL is dan vast 40 zetels en een basis. Daar zou dan CDA, D66, PvdA bij moeten dan zit je op 72. Ben je er bijna. Met CU er bij (waardoor je in feite de huidige coalitie + PvdA en GL hebt) ben je er wel.
Dus ook als de eerste kamer zo'n uitslag geeft, lijkt het me juist zaak dit kabinet te laten zitten. En dan gedoogsteun zoeken bij GL en SGP en eventueel PvdA.
quote:Op zondag 3 maart 2019 18:16 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, als Nederland net zo 'links' zou zijn als dat 'linkse' bolwerk POL, dan bestaat bijna de halve politiek uit FvD.
Ik zou zelf wel graag willen dat het land geregeerd wordt en heb zelf niet zo veel met instabiele LPF-perikelen.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...
Ik weet het ook niet, maar ga niet blanco stemmen iig.quote:Op zondag 3 maart 2019 15:37 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat ik blanco ga stemmen, aangezien ik het echt niet weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |