abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:53:13 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185158365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:38 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik begin dat slappe gelul in Den Haag inmiddels wel een beetje beu te worden.
Ik stem wederom op FvD.
_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185158393
NVU.
pi_185208492
Poll van De Hond:

VVD nog steeds de grootste, maar toch weer een zetel verloren. PVV nummer 2.
Coalitie op 47.
FvD en PVV samen op 36.
Drie partijen op 18.
I´m back.
pi_185208683
Dan kun je wel roepen (zoals Marijnissen bijvoorbeeld) dat dit een referendum over Rutte is en dat Rutte 3 moet opstappen, maar wat krijg je dan?

Deze peiling als uitgangspunt nemen...

Eerst eens kijken wat links doet: GL+PvdA+SP = 44 zetels. Vooruit, we voegen PvdD, D66 en CU toe = 44 + 24 = 68 zetels. Dan zou het CDA nog mee moeten doen, maar die gaan niet samen met PvdD. En je zit dan ook al aan 7 partijen voor 77 zetels.

En Baudet zijn hoop? FvD+PVV = 36 zetels. Zelfs als ze VVD en CDA weer zo gek krijgen mee te doen (lijkt me vooral bij die laatste sterk) heb je nog maar 67 zetels. En ik zie verder echt geen mogelijkheid.

Kortom: het wordt nog lastiger dan het al is met zo'n uitslag. Maar het resultaat zal dan ook weer gewoon een mengelmoes zoals de huidige zijn. VVD+GL is dan vast 40 zetels en een basis. Daar zou dan CDA, D66, PvdA bij moeten dan zit je op 72. Ben je er bijna. Met CU er bij (waardoor je in feite de huidige coalitie + PvdA en GL hebt) ben je er wel.

Dus ook als de eerste kamer zo'n uitslag geeft, lijkt het me juist zaak dit kabinet te laten zitten. En dan gedoogsteun zoeken bij GL en SGP en eventueel PvdA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185357719

VVD krabbelt zeteltje op.
GL stabiel.
(Zien we al schijnbewegingen van VVD richting GL? Ja, dat zien we.)
PVV en FvD leveren zeteltje in.
CDA profiteert een zeteltje.

Volgens De Hond is het verlies van coalitie, nu samen 49 zetels, echter wel structureel...
I´m back.
pi_185364216
Ik denk dat ik blanco ga stemmen, aangezien ik het echt niet weet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_185365127
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:
Dan kun je wel roepen (zoals Marijnissen bijvoorbeeld) dat dit een referendum over Rutte is en dat Rutte 3 moet opstappen, maar wat krijg je dan?

Eerst eens kijken wat links doet: GL+PvdA+SP = 44 zetels. Vooruit, we voegen PvdD, D66 en CU toe = 44 + 24 = 68 zetels. Dan zou het CDA nog mee moeten doen, maar die gaan niet samen met PvdD. En je zit dan ook al aan 7 partijen voor 77 zetels.

En Baudet zijn hoop? FvD+PVV = 36 zetels. Zelfs als ze VVD en CDA weer zo gek krijgen mee te doen (lijkt me vooral bij die laatste sterk) heb je nog maar 67 zetels. En ik zie verder echt geen mogelijkheid.

Kortom: het wordt nog lastiger dan het al is met zo'n uitslag. Maar het resultaat zal dan ook weer gewoon een mengelmoes zoals de huidige zijn. VVD+GL is dan vast 40 zetels en een basis. Daar zou dan CDA, D66, PvdA bij moeten dan zit je op 72. Ben je er bijna. Met CU er bij (waardoor je in feite de huidige coalitie + PvdA en GL hebt) ben je er wel.

Dus ook als de eerste kamer zo'n uitslag geeft, lijkt het me juist zaak dit kabinet te laten zitten. En dan gedoogsteun zoeken bij GL en SGP en eventueel PvdA.
Een volgende regering zal waarschijnlijk een minderheidskabinet worden.
pi_185365281
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Een volgende regering zal waarschijnlijk een minderheidskabinet worden.
Daarom. Dan kan het huidige kabinet beter blijven zitten, ook met een minderheid in de eerste kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 maart 2019 @ 16:47:37 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185365444
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daarom. Dan kan het huidige kabinet beter blijven zitten, ook met een minderheid in de eerste kamer.
Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185365543
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat we een kabinet krijgen waarbij alle partijen iets te vertellen hebben en niet alles is dichtgetimmerd in een regeerakkoord...
Nee, dat is geen probleem. Maar of je nu met de huidige, dan minderheids, regering verder gaat of een nieuwe minderheidsregering begint maakt toch ook geen verschil wat dat betreft?

Sowieso is dit regeerakkoord helemaal niet dichtgetimmerd, er is nog nooit een regeerakkoord zo vaak aangepast.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 maart 2019 @ 16:55:33 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185365605
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dat is geen probleem. Maar of je nu met de huidige, dan minderheids, regering verder gaat of een nieuwe minderheidsregering begint maakt toch ook geen verschil wat dat betreft?

Sowieso is dit regeerakkoord helemaal niet dichtgetimmerd, er is nog nooit een regeerakkoord zo vaak aangepast.
Omdat Rutte bijvoorbeeld zijn zin niet kreeg bij Unilever. Als we een minderheidskabinet hadden gehad was heel die bende kansloos geweest in beide kamers.

Als er wat aangepast wordt, komt dat door overmacht. Niet doordat iemand in de kamer een goed idee had.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185365861
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat Rutte bijvoorbeeld zijn zin niet kreeg bij Unilever. Als we een minderheidskabinet hadden gehad was heel die bende kansloos geweest in beide kamers.

Als er wat aangepast wordt, komt dat door overmacht. Niet doordat iemand in de kamer een goed idee had.
Volgens mij heb jij de discussie rondom het kinderpardon gemist. Dat kwam puur uit de kamer om daar wat aan te doen. Dat is verandert omdat met de ommezwaai van de kamerleden van het CDA de meerderheid in de kamer anders lag. Hoe open wil je het hebben?
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 maart 2019 @ 17:22:47 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185366161
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de discussie rondom het kinderpardon gemist. Dat kwam puur uit de kamer om daar wat aan te doen. Dat is verandert omdat met de ommezwaai van de kamerleden van het CDA de meerderheid in de kamer anders lag. Hoe open wil je het hebben?
Daar lag wel wat aan de grondslag. Punt is dat er zonder externe factoren een dichtgetimmerd regeerakkoord is waar andere partijen niets over te zeggen hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185367113
Nou, als Nederland net zo 'links' zou zijn als dat 'linkse' bolwerk POL, dan bestaat bijna de halve politiek uit FvD.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 03-03-2019 20:53:25 ]
pi_185367273
Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen

Poll: Wat ga jij doen met de PS verkiezingen?
Je hebt gestemd op: Andere partij
  zondag 3 maart 2019 @ 18:39:59 #91
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_185367500
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:

Gelukkig wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
GL verliest zetels aan de PvdA, PVV aan VVD.

Toch zou het jammer zijn als dit de uitslag zou worden. Ben wel nieuwsgierig naar wat er daarna zou gebeuren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 19:13:12 #92
236264 crew  capricia
pi_185368127
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:16 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, als Nederland net zo 'links' zou zijn als dat 'linkse' bolwerk POL, dan bestaat bijna de halve politiek uit FvD.
:D
Ik heb dat met Twitter. Dan denk je dat 80% PVV of FvD stemt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 19:16:10 #93
236264 crew  capricia
pi_185368201
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou zelf wel graag willen dat het land geregeerd wordt en heb zelf niet zo veel met instabiele LPF-perikelen.

Maar NL staat niet bekend om zijn schokkende politieke ontwikkelingen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 3 maart 2019 @ 20:51:03 #94
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185370247
Volgens stemwijzer moet ik op SP, CU of PvdA stemmen, maar waarschijnlijk stem ik op GL.
pi_185370264
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2019 15:37 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk dat ik blanco ga stemmen, aangezien ik het echt niet weet.
Ik weet het ook niet, maar ga niet blanco stemmen iig.
I´m back.
pi_185370302
SP, FvD, PVV of PvdD.
pi_185370390
Na jaren D66 dit keer PvdA waarschijnlijk.
pi_185370537
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:54 schreef EipNiC het volgende:
SP, FvD, PVV of PvdD.
Alle drie tegen klimaatwet.
I´m back.
pi_185370554
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alle drie tegen klimaatwet.
Alle drie van de vier? SP was voor zeker?
pi_185370557
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:57 schreef Tem het volgende:
Na jaren D66 dit keer PvdA waarschijnlijk.
Kun je die keuze motiveren? Waarom niet meer D66?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')