abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185477106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat veel FVD stemmers hier. Hebben ze ook provinciale standpunten of is het echt alleen te doen om de Eerste Kamer?!
Ook provinciale standpunten laat ik meewegen. Maar ik heb de kieswijzer moeten doen om mijn voorkeuren in een advies om te zetten. De provinciale standpunten van de partijen zijn niet altijd duidelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185477948
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]

Maar de huidige EU is toch een samenwerkingsverband tussen soevereine landen?

Baudet wil daar juist uit stappen.

Hopen dat het uit elkaar valt snap ik nog, maar er uit stappen terwijl de EU blijft bestaan echt niet.
Nee de huidige EU begint steeds meer vormen aan te nemen van een supranationale organisatie. De soevereiniteit van de lidstaten gaat stukje bij beetje naar Brussel.

Dat is ook heel logisch want als je een gezamelijke munt hebt is het ookwel handig een gezamelijke bank te hebben oh en als je dat hebt is het handig om gezamenlijk beleid te voeren oh dan moeten we misschien ook gezamelijk belasting heffen etc etc

Zo rol je vanzelf naar een federaal Europa. De EGSK dat was een samenwerkingsverband tussen soevereine landen de EU is een mix van supranationaal en intergouvermentaal.
pi_185478072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:55 schreef soeverein het volgende:
[..]

Nee de huidige EU begint steeds meer vormen aan te nemen van een supranationale organisatie. De soevereiniteit van de lidstaten gaat stukje bij beetje naar Brussel.

Dat is ook heel logisch want als je een gezamelijke munt hebt is het ookwel handig een gezamelijke bank te hebben oh en als je dat hebt is het handig om gezamenlijk beleid te voeren oh dan moeten we misschien ook gezamelijk belasting heffen etc etc

Zo rol je vanzelf naar een federaal Europa. De EGSK dat was een samenwerkingsverband tussen soevereine landen de EU is een mix van supranationaal en intergouvermentaal.
En dit wordt al een tijd geroepen en lang was ik hier ook echt bang voor, maar de bewegingen de afgelopen jaren zijn eerder de andere kant op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185478257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]

En dit wordt al een tijd geroepen en lang was ik hier ook echt bang voor, maar de bewegingen de afgelopen jaren zijn eerder de andere kant op.
Welke bewegingen zijn er dan de andere kant op? Er gaan stemmen op vanuit Italië om het anders te doen maar dat betekent niet dat de EU als geheel de andere kant op gaat hoor.

Het is echt niet zo dat de EU besluit om minder zeggenschap te hebben over bepaalde beleids terreinen.
pi_185478354
http://www.uva.nl/content(...)groeit%E2%80%99.html

Intressant onderzoek naar de sluimerende groei van EU regelgeving in de zorg. Bureaucratie zal zichzelf Nooit maar dan ook Nooit inperken.

"Omdat niet-bindende afspraken veelal samenhangen met bindende regels, is het niet zo makkelijk voor lidstaten om zich aan de afspraken of voorschriften op Europees niveau te onttrekken,’
pi_185478416
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:16 schreef soeverein het volgende:
[..]

Welke bewegingen zijn er dan de andere kant op? Er gaan stemmen op vanuit Italië om het anders te doen maar dat betekent niet dat de EU als geheel de andere kant op gaat hoor.

Het is echt niet zo dat de EU besluit om minder zeggenschap te hebben over bepaalde beleids terreinen.
Steeds meer macht gaat naar de raad van regeringsleiders. En dat overlegorgaan tussen soevereine landen wil Baudet gewoon houden, zonder een EU.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185478496
Dat is al een lichte verbetering maar niet afdoende. De raad is eerder een check op de commissie dan een echt functionerend beslissings orgaan dat de dagelijkse dingen bepaalt.

"De Europese Raad kan tevens besluiten om een Intergouvernementele Conferentie (IGC) te houden, die bevoegd is de Unieverdragen te wijzigen of nieuwe verdragen te sluiten." WIKI

Waarom de eu als je ook gewoon de IGC kan hebben?
pi_185478581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:31 schreef soeverein het volgende:
Dat is al een lichte verbetering maar niet afdoende. De raad is eerder een check op de commissie dan een echt functionerend beslissings orgaan dat de dagelijkse dingen bepaalt.

"De Europese Raad kan tevens besluiten om een Intergouvernementele Conferentie (IGC) te houden, die bevoegd is de Unieverdragen te wijzigen of nieuwe verdragen te sluiten." WIKI

Waarom de eu als je ook gewoon de IGC kan hebben?
Dat is nu dus geen optie. Wat ik al zei: ik kan nog begrip hebben voor hen die hopen dat de EU uit elkaar valt. Dan komt er vast wel overleg en is de EU weg. Prima.

Maar nu nexit is wat anders: de EU blijft bestaan, wij overleggen alleen niet meer mee. En we moeten wel aan alle regels voldoen en in de douane unie blijven, anders gaan de boten naar Antwerpen en de vliegtuigen naar Frankfurt.
pi_185478877
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:36 schreef Hanca het volgende:
[..]

Dat is nu dus geen optie. Wat ik al zei: ik kan nog begrip hebben voor hen die hopen dat de EU uit elkaar valt. Dan komt er vast wel overleg en is de EU weg. Prima.

Maar nu nexit is wat anders: de EU blijft bestaan, wij overleggen alleen niet meer mee. En we moeten wel aan alle regels voldoen en in de douane unie blijven, anders gaan de boten naar Antwerpen en de vliegtuigen naar Frankfurt.
Maak je je daarover maar geen zorgen. Er zal nooit een politieke meerderheid zijn voor een nexit.
De enige mogelijkheid op een nexit naast een politieke meerderheid is een bindende volksraadpleging. En de kans dat die er gaat komen is nog kleiner dan een zuiver politieke keuze.

Ook ik zit niet te wachten op een nexit op dit moment. Maar ik heb wel alle reden om op een EU-kritische partij als FvD te stemmen. Zulke partijen hebben namelijk wel kans om verdere machtsuitbreiding van Brussel tegen te gaan.
pi_185478925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Maak je je daarover maar geen zorgen. Er zal nooit een politieke meerderheid zijn voor een nexit.
De enige mogelijkheid op een nexit naast een politieke meerderheid is een bindende volksraadpleging. En de kans dat die er gaat komen is nog kleiner dan een zuiver politieke keuze.

Ook ik zit niet te wachten op een nexit op dit moment. Maar ik heb wel alle reden om op een EU-kritische partij als FvD te stemmen. Zulke partijen hebben namelijk wel kans om verdere machtsuitbreiding van Brussel tegen te gaan.
Eurosceptisch zijn SP, CU, SGP en PvdD ook. Stemmen op FvD geeft echt het signaal dat je een nexit wil.
pi_185479053
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:36 schreef Hanca het volgende:
[..]

Dat de EU uit elkaar valt heb ik geen twijfel over. Over 30 jaar is het sws weg.
pi_185479243
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]

Eurosceptisch zijn SP, CU, SGP en PvdD ook. Stemmen op FvD geeft echt het signaal dat je een nexit wil.
Dat eerste klopt. Als je eurosceptisch bent dan kan je het best 1 van die partijen kiezen. Wel is FvD de meest eurosceptische partij.
Om de macht van Brussel in te perken is zo'n stem nog zinvol ook. Dit in tegenstelling van degene die een nexit nastreven. Dat gaat niet gebeuren, ongeacht waar je op stemt.

Zo'n gebaar is zinloos en kiezers die geen nexit willen kunnen met gerust hart op FvD gaan stemmen.
pi_185479269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:05 schreef soeverein het volgende:
[..]

Dat de EU uit elkaar valt heb ik geen twijfel over. Over 30 jaar is het sws weg.
Die verwachting kan ik nog wel volgen. En als eurosceptisch persoon vind ik dat ook geen schrikbeeld. Een nexit vind ik wel een schrikbeeld. Waarom niet die minder dan 30 jaar wachten en dan met zijn allen de EU verlaten?
pi_185479359
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:14 schreef Hanca het volgende:
[..]

Die verwachting kan ik nog wel volgen. En als eurosceptisch persoon vind ik dat ook geen schrikbeeld. Een nexit vind ik wel een schrikbeeld. Waarom niet die minder dan 30 jaar wachten en dan met zijn allen de EU verlaten?
Waarom? De gulden was een ijzersterke munt, veel landen zijn afhankelijk van Nederland betreft import.
Sinds de euro zijn wij zwaar genaaid.
pi_185479423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:19 schreef Antaris het volgende:
[..]

Waarom? De gulden was een ijzersterke munt, veel landen zijn afhankelijk van Nederland betreft import.
De gulden was gekoppeld aan de Duitse mark en was dus nog geeneens een zelfstandige munt.
pi_185479517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:19 schreef Antaris het volgende:
[..]

Geen enkel land is afhankelijk van Nederland. Antwerpen, Hamburg kunnen Rotterdam zo overnemen.

Maar ik hoor net dat de FvD niet meer voor een nexit is. Tenminste, dat zegt de lijsttrekker voor de eerste kamer.
pi_185479669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:27 schreef Hanca het volgende:
[..]

Geen enkel land is afhankelijk van Nederland. Antwerpen, Hamburg kunnen Rotterdam zo overnemen.

Maar ik hoor net dat de FvD niet meer voor een nexit is. Tenminste, dat zegt de lijsttrekker voor de eerste kamer.
FvD is voor een referendum over een nexit. Wat een nobel standpunt is. De uiteindelijke legitimiteit van de regering en dus elke beslissing ligt bij het volk.
pi_185479839
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:36 schreef soeverein het volgende:
[..]

FvD is voor een referendum over een nexit. Wat een nobel standpunt is. De uiteindelijke legitimiteit van de regering en dus elke beslissing ligt bij het volk.
De lijsttrekker van de eerste kamer van de FvD is het niet met je eens :D
pi_185480043
FvD :Y
pi_185480070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Zijn er geen geschikte lokale opties voor jou?
Met als gevolg dat zo'n statenlid dan op de VVD stemt of zo?
I´m back.
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 16:56:09 #171
236264 crew  capricia
pi_185480081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:43 schreef Hanca het volgende:
[..]

Tijd voor een debat tussen die twee. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185480099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:43 schreef Hanca het volgende:
[..]

Henk Otten is al gecorigeerd door onze grote leider :)
pi_185480101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]

Met als gevolg dat zo'n statenlid dan op de VVD stemt of zo?
Meeste partijen geven dat toch wel aan van te voren? Groot deel stemt OSF, maar er zijn dacht ik wel wat verbindingen, bijvoorbeeld met 50+.
pi_185480140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:57 schreef soeverein het volgende:
[..]

Henk Otten is al gecorigeerd door onze grote leider :)
Wanneer? Otten zegt het een half uur geleden.
pi_185480175
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]

Wanneer? Otten zegt het een half uur geleden.
Otten heeft dit al eerder gezegd. https://wnl.tv/2019/02/21/baudet-otten-nexit/

Alleen maar gezond dat er binnen een partij meerdere standpunten zijn toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')