Uiteraard.quote:
*wink Wink nudge nudge*quote:
haha ja de gele loveless uit china ,die is wel tof (op momenten)quote:Op donderdag 14 februari 2019 09:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Soms dan zie je weer iets waarvan je denkt wat is dit dan...
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_Loveless
Vast welquote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:28 schreef Dagoduck het volgende:
Gaan er nog mensen naar John Garcia vrijdag?
Succes! Grote of kleine zaal?quote:
Kleine, in mei ga ik naar Alice in Chains in grote.quote:
Tof ik ookquote:Op vrijdag 22 februari 2019 20:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kleine, in mei ga ik naar Alice in Chains in grote.
Jij ook!quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:28 schreef Dagoduck het volgende:
Gaan er nog mensen naar John Garcia vrijdag?
Geen cul de sac meertwitter:roadburnfest twitterde op woensdag 06-03-2019 om 15:01:12The Roadburn 2019 timetables are here! Get your highlighters ready and start planning your festival experience. Naturally with a festival of this size, clashes are inevitable - but please remember that blood, sweat and tears has gone into creating the best line up possible. https://t.co/BtdGL9r3Ns reageer retweet
Ergens wel jammer idd, maar aan de andere kant ook totaal geen praktisch zaaltje. Maar had wel zo z'n charme, als je er op tijd wasquote:
Nogal ja daarom vind ik het zeer jammer toch wel erg leuke concerten meegemaakt vooraan....quote:Op woensdag 6 maart 2019 15:20 schreef Gehenna het volgende:
Maar had wel zo z'n charme, als je er op tijd was
Ben ik ook niet zo fan van, gelukkig staat er dit jaar ook niet zoveel bandjes daar die ik graag zou willen zien.quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nogal ja daarom vind ik het zeer jammer toch wel erg leuke concerten meegemaakt vooraan....
Ik hoop trouwens niet te veel heen en weer te hoeven lopen richting koepelhal..... vind de koepelhal niet zo'n leuke zaal.
Yup inderdaad daar stond vorig jaar veel van die san diego dingen prima zaaltje wel warm (maar vorig jaar was het weer sowieso tropisch)quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:11 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ben ik ook niet zo fan van, gelukkig staat er dit jaar ook niet zoveel bandjes daar die ik graag zou willen zien.
Die hall of fame is het kleine zaaltje daar toch? Lag me bij dat ik die wel prima vond, maar dat ik er niet veel geweest ben.
ah altijd goed nieuws.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:08 schreef Bosbeetle het volgende:
https://consequenceofsoun(...)r-new-album-us-tour/
Nieuw earth nummer, en album
Mijn favoriete earth album is the bees made honey en dat komt denk ik ook door Bill Frisell, die plaat klinkt vrij kaal op het eerste gehoor maar bij herluistering is hij dat zeker niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 13:01 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah altijd goed nieuws.
Al vind ik 't nummer op het eerste gehoor niet heel bijzonder eigenlijk![]()
Klinkt vrij basic, mist een beetje een uniek randje
precies, juist die kleine toevoegingen maken het de plaat die het isquote:Op donderdag 7 maart 2019 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn favoriete earth album is the bees made honey en dat komt denk ik ook door Bill Frisell, die plaat klinkt vrij kaal op het eerste gehoor maar bij herluistering is hij dat zeker niet.
Maar wel nog patronaat, voor het laatst dit jaar. Dat vind ik nog veel jammerderder!quote:Op woensdag 6 maart 2019 15:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen cul de sac meertwitter:roadburnfest twitterde op woensdag 06-03-2019 om 15:01:12The Roadburn 2019 timetables are here! Get your highlighters ready and start planning your festival experience. Naturally with a festival of this size, clashes are inevitable - but please remember that blood, sweat and tears has gone into creating the best line up possible. https://t.co/BtdGL9r3Ns reageer retweet
quote:Op donderdag 7 maart 2019 14:09 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Maar wel nog patronaat, voor het laatst dit jaar. Dat vind ik nog veel jammerderder!
Best wel dingen gemist dankzij de rij.quote:Op donderdag 7 maart 2019 15:15 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ja man.. Echt jammer, zo'n toffe zaal (als je er eenmaal binnen bent).
Dat ze een collaborative set inplannen anders.. Maalhof, of Doolstroom. Dat zou pas vet zijn!quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:05 schreef Ringel-S het volgende:
Hoe krijgen ze het voor elkaar om Maalstroom en Doolhof tegelijk te plannen.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:50 schreef bartrid het volgende:
Nieuwe Terminal Cheesecake track. Nieuwe plaat komt er ook aan.
https://box-records.com/album/le-sacre-du-li-vre
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:50 schreef bartrid het volgende:
Nieuwe Terminal Cheesecake track. Nieuwe plaat komt er ook aan.
https://box-records.com/album/le-sacre-du-li-vre
Zware invloeden?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:14 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Hebben ze de zanger van GNOD geleend ofzo? Stem lijkt er wel een beetje op
Oeh the Obsessed?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:35 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Truckfighters gaat weer toeren?
Spreek me nog maar een keer aan, ben slecht in herkennen blijkbaarquote:
twitter:bobrusche twitterde op zondag 31-03-2019 om 16:13:49Straks, live vanaf 21:00 uur, een geheel nieuwe X-Rated @Concertzender met een @roadburnfest special, en verder o.a. Download, Pye Corner Audio, O Saala Sakraal, en Argyre Planitia. Ook besteedt X-Rated uiteraard aandacht voor het overlijden van Scott Walker. #XRated reageer retweet
Hij heeft een nieuwe plaat uit die hij op roadburn presenteert, dit nummer was oud werk en kan denk ik wel leuk zijn live als je in een "lange" bui bent.quote:Op zondag 31 maart 2019 23:46 schreef Trashcanman het volgende:
Fear Falls Burning heb ik overigens al jaren niet meer een goede luisterbeurt gegeven. Is het de moeite?
Ah niet dus een samenwerking met een saxofonist...quote:Op donderdag 4 april 2019 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Vanavond het metropole orkest in "M" ben benieuwd of ze iets gaan zeggen over het concert op roadburn met tryptikon...
Dat was vooral vorig jaar behoorlijk aan de hand. Deze editie wel weer beduidend minder inderdaad.quote:Op dinsdag 9 april 2019 21:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
En hopelijk is de trend dan ook wat meer psychedelisch
Loop!quote:Op zaterdag 13 april 2019 01:39 schreef Jabberwocky het volgende:
Al die Roadburn updates op Facebook doen zeer
quote:
Ja!quote:Op maandag 15 april 2019 13:56 schreef Orbeatle het volgende:
Die Misfits cover set van Thou was tof hè mensen!
Klinkt wel een beetje als een ESF-achtige naam jaquote:Op maandag 15 april 2019 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Was Louise Lemon misschien niet beter op haar plek geweest op het Eurovisie Songfestival?
Gelukkig was Sleep wel erg vet deze keer, dus ben ik, na een paar minuutjes te hebben gekwijld op mevr. Lemon, weer terug gegaan naar Sleep.
Meh, niet echt imho. Luister en verbaas uquote:Op maandag 15 april 2019 18:07 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als een ESF-achtige naam ja
Maar valt die niet gewoon in het rijtje van Chelsea Wolfe / Jesse Sykes / Marissa Nadler / Emma Ruth Rundle / Anna von Hauswolf?
zag op RSD een plaat van Jesse Sykes in de winkel, maar niet die ik zocht
quote:
Die was ik bijna vergetenquote:Op donderdag 18 april 2019 19:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik trouwens ook wel een hoogvliegertje vond op roadburn was Gösta Berlingers Saga
het vakje roadburn herinneringen is in mijn brein ook enorm groot geworden en wat blurryquote:
Heb alleen de laatste 7 that spells gezien maar dat was idd helemaal prima, helling heb ik overgeslagen en mono op de mainstage vond ik erg tof.quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:21 schreef nipeng het volgende:
Fijne editie. Best wat gezien zonder me helemaal suf te lopen.
Ik was na 3x Seven That Spells op een dag al helemaal tevreden. Gewoon 3x vet.![]()
Hexvessel en Heilung vond ik erg gaaf.
MJ Guider vond ik onverwacht interessant.
De "secret" show van Mono in het Patronaar was ik net op tijd binnen om mee te pikken. Mono weet op een constant hoog niveau te presteren. Jammer van het geluid op sommige momenten. Op zich was het geluid in het patronaat de eerste paar dagen erg wisselvallend. Pas op de laatste dag had ik het idee dat er een technicus stond die de boel onder controle had.
Propfestijn idd. Ik hoop dat er qua logistiek en capaciteitsissues nog wat mooie oplossingen gevonden kunnen worden.quote:Op maandag 22 april 2019 15:41 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Jammer van het Patronaat wel, maar misschien maar goed ook, was de laatste keer dat ik bij Roadburn was al niet meer te doen, kan me niet voorstellen dat het nu veel beter is
Het jammere is dat je niet echt een zaal gaat vinden met een zelfde soort karakterquote:Op maandag 22 april 2019 15:43 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Propfestijn idd. Ik hoop dat er qua logistiek en capaciteitsissues nog wat mooie oplossingen gevonden kunnen worden.
Nee, alleen maar stomme optredensquote:Op maandag 22 april 2019 15:44 schreef Trashcanman het volgende:
Jullie nog leuke optredens in de planning staan?
Motorpsycho laat ik schieten voor Shonen Knifequote:Op maandag 22 april 2019 16:05 schreef bartrid het volgende:
En ergens in mei ook nog Motorpsycho en Hen Ogledd.
Oeh Shonen Knife is leuk. Motorpsycho staan hier in een heel klein zaaltje in central London dus die kans kon ik niet laten schieten.quote:Op maandag 22 april 2019 16:09 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Motorpsycho laat ik schieten voor Shonen Knife
Welke capaciteit heeft dat zaaltje?quote:Op maandag 22 april 2019 16:15 schreef bartrid het volgende:
[..]
Oeh Shonen Knife is leuk. Motorpsycho staan hier in een heel klein zaaltje in central London dus die kans kon ik niet laten schieten.
200quote:Op maandag 22 april 2019 16:17 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Welke capaciteit heeft dat zaaltje?
Ja afwachten, want elke keer als ze hier spelen is het met voorprogrammas en niet de 2.5 uur full experience...quote:Op maandag 22 april 2019 16:22 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Oeh dat is idd wel een intieme setting, tof!
OT: jezus wat was Sleaford Mods slecht zegquote:Op maandag 22 april 2019 15:46 schreef bartrid het volgende:
Geen stoner dingen, vrijdag Sleaford Mods, de week daarna Dead Can Dance.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:07 schreef bartrid het volgende:
OT: jezus wat was Sleaford Mods slecht zeg
20 minuten shouty bloke met keyboard was wel genoeg voor mijquote:
Ah ja klinkt niet heel enerverend...quote:Op dinsdag 30 april 2019 11:17 schreef bartrid het volgende:
[..]
20 minuten shouty bloke met keyboard was wel genoeg voor mijen verder ook erg saai, want veel afwisseling zit er niet in. Had ook veel meer aggressiviteit verwacht, was erg vlak. Ah well...
Overmorgen Stoned Jesus in Baroeg.quote:Op maandag 22 april 2019 15:44 schreef Trashcanman het volgende:
Jullie nog leuke optredens in de planning staan?
Nee niet echt. Operner was leuker, maar een ontzettende Savages kloon. Maar ja, dichtbij, paar biertjes erbij en dan gaat het welquote:Op dinsdag 30 april 2019 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah ja klinkt niet heel enerverend...
quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben er nog nooit geweest, maar wat een cool hokje is dat ja
Ik woon nu 6 jaar in schiedam en het is toch een blinde vlek ofzo. ben wel vaak in de worm geweest.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:40 schreef Queens het volgende:
Ik schaam me ook dood dat ik er als geboren en getogen Rotterdamse nog nooit ben geweest
Ja van Gehenna is het nog te verkroppen dat hij er nog nooit is geweest maar jij daarintegen... Tsskquote:Op dinsdag 30 april 2019 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik woon nu 6 jaar in schiedam en het is toch een blinde vlek ofzo. ben wel vaak in de worm geweest.
Ik hoop van wel... weten jouw contacten bij DBs dat niet?quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:59 schreef Trashcanman het volgende:
Even wat anders: bestaat Dýse eigenlijk nog?
Vorig jaar nog een EP uitgebracht wat ik zo lees hier: http://dyse-band.dequote:Op dinsdag 30 april 2019 13:59 schreef Trashcanman het volgende:
Even wat anders: bestaat Dýse eigenlijk nog?
Zelfs ik ben er geweest.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben er nog nooit geweest, maar wat een cool hokje is dat ja
Baroeg is wel leuk.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik ook nog steeds niet...
heb laatst wel de programmeur van baroeg gesproken en hem ook met schaamrood op de kaken moeten vertellen dat ik nog nooit langsgeweest was... iemand zin in donderdag stoned jesus?
Kan het wel goed luisteren tbh. Of zijn ze juist live erg saai?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:07 schreef bartrid het volgende:
Grappig, Pigs x7 worden hier regelmatig op BBC Radio 6 gedraaid. Had er kaartjes voor maar ben uiteindelijk niet gegaan. Saaie band..
Zeker gaan kijkenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:52 schreef Trashcanman het volgende:
Ja Hey Colossus staat hier binnenkort nog om de hoek op de planken.
Ja DCD was erg mooi. 2 uur lang, geweldig geluid en hoewel een grote zaal was het muisstil tijdens de nummersquote:Op maandag 22 april 2019 15:54 schreef Trashcanman het volgende:
DCD, tof!
Ik had oa doomstad, Monster Magnet, Nebula, Melvins en Nashville Pussyin in de mogelijke planning.
Geen slechte zomer dus.
Mooi, vroeg het me inderdaad af of dat het geval zou zijn bij zo'n soort festival.quote:Op zondag 5 mei 2019 11:59 schreef Dagoduck het volgende:
Tijdens de 2 minuten stilte was het gisteren ook muisstil bij Sonic Whip.
Swedish Death Candy (uit het VK). Is gewoon door de organisatie goed met ze afgesproken.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:35 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mooi, vroeg het me inderdaad af of dat het geval zou zijn bij zo'n soort festival.
Wie speelde er op dat moment? Kan me voorstellen dat een Nederlandse band daar toch net iets meer bewust van is.
Ook leuk dat ze bandcamp codes weggeven voor sommige releasesquote:Op maandag 6 mei 2019 11:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Kwam net deze website tegen, geeft een mooi overzicht van nieuwe releases, en volgens mij niet strict doom
Logisch ja, maar kan me bij sommige bands best voorstellen dat ze er flink schijt aan zouden hebbenquote:Op maandag 6 mei 2019 11:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Swedish Death Candy (uit het VK). Is gewoon door de organisatie goed met ze afgesproken.
Nope, niet echt "we're gonna play one more and then we're gonna have 2 minutes of silence for remembrance day, right?", na dat nummer "Okay, so now we'll have 2 minutes of silence" toen de trompet (gestreamed vanaf de dam volgens mij) en na de stilte ''Thank you everyone''. Zoiets.quote:Op maandag 6 mei 2019 12:19 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Logisch ja, maar kan me bij sommige bands best voorstellen dat ze er flink schijt aan zouden hebben![]()
Zei de band er zelf nog iets over? Kan me bij een aantal bands, zoals Gnod, best voorstellen dat ze iets van fuck fascisme zouden roepen ofzo
quote:Wie na 4 mei nog beweert dat rock dood is, is niet op Sonic Whip geweest. Zonder uitgesproken headliner, maar met publiekstrekkers als All Them Witches en Colour Haze, is het festival dit jaar twee weken voor aanvang al uitverkocht. Verrassend? Het is in ieder geval volledig terecht, concludeert 3voor12 Gelderland. Het was namelijk een adembenemende ode aan de riff in al zijn mogelijke vormen.
Nee het ruikt gewoon raar.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Rock is toch al 30 jaar dood ofzo
Sowieso mooie dingen in Doornroosje. Eerste namen voor Soulcrusher maken mij enthousiast!quote:
Zou tof zijnquote:Op woensdag 8 mei 2019 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
leuk interview met caspar brotzmann
https://thequietus.com/articles/26351-caspar-brotzmann-interview
Ik verwacht massaker nu wel op roadburn volgend jaar
Oh tof. Ook een goeie tip voor MUZ / Muziekdocumentaires #2quote:Op donderdag 9 mei 2019 19:11 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Iemand van deze docu gehoord trouwens? eerste deel is redelijk recent uit, denk dat er hier best een aantal van kunnen genieten
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:48 schreef bartrid het volgende:
Gelukkig bestaat het totaal ongrelateerde Sub Rosa label nog wel
Wat een dijk van een stem heeft ze toch zegquote:
Oeh vooral 13th floor elevators zou jou als psych liefhebber moeten kunnen bekorenquote:Op woensdag 5 juni 2019 01:26 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Wat een dijk van een stem heeft ze toch zeg
En mooie tribute, moet eerlijk bekennen dat ik weinig bekend ben met het werk van Roky, maar kan het zeker wel waarderen
twitter:Doomsower_Mark twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 12:36:35Zo de #DutchDoomDays haalt even 2 top Poolse #EpicDoom bands binnen! #Monasterium #Evangelist @Baroeg reageer retweet
twitter:Baroeg twitterde op woensdag 05-06-2019 om 11:10:54?Evangelist op 2 nov op Dutch Doom Days in Baroeg!Het Poolse Evangelist is een enigma. Er is niet veel bekend over de band uit Krakau. Wat we wel weten is dat deze act een aanwinst is voor de epic doom metalscene. Tickets: binnenkort verkrijgbaar https://t.co/PEzVGEH3td reageer retweet
Is dat niet zo'n beetje elk nummer van Earth?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 21:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Heeft earth nu gewoon echt wat pauzes ingebouwd in een black sabbath nummer
quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:56 schreef Gehenna het volgende:
Beide nog niet van gehoord volgens mij, mis ik veel?
Lijkt me wel een leuk feestje iddquote:Op donderdag 6 juni 2019 13:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ook beide niet gehoord maar wel leuk dat er poolse doom naar nederland komt, wil toch een keer proberen naar die dutch doomsdays te gaan
Kwam voorbij op de fb-pagina van Riffipedia.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:51 schreef Glad_Janus het volgende:
Precies vandaag ook, hoe weet je dat.![]()
Ik ga hem vanavond draaien voor de gelegenheid.
Heb een paar jaar terug bij Amoeba SF een herdruk in mijn handen gehad voor $19,99 = ~ ¤17quote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:25 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Zag het ook ergens anders nog voorbij komen, fantastisch album
Binnenkort maar eens kijken of ik 'm ergens op de kop kan tikken, mits die een beetje redelijk geprijsd is. Kan me ergens voorstellen dat dat niet het geval is
Fantastisch album, lekker zomers geluidquote:
Als het in Alkmaar ofzo was geweest was ik misschien wel ff heengegaan.quote:Op maandag 8 juli 2019 20:20 schreef Meridiaan het volgende:
Wellicht niet helemaal het juiste straatje, maar ik was blij te lezen dat Coven binnenkort in Arnhem speelt
Ligt al thuis, "Im not a real indian but I play one on tv"quote:Op donderdag 18 juli 2019 10:49 schreef Dagoduck het volgende:
Yawning Man heeft ook een nieuw album zag ik.
Nog niet geluisterd.
King gizzard?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 19:01 schreef Glad_Janus het volgende:
@:gehenna
"For Dads who grew up on Metallica in the 80s and now buy organic and drink craft beer. This one’s for you."
Ik vond hem heel toepasselijk, het voelt als een band die een soort slechte act opvoerd.
Ik vind Perturbator een wat aparte keuze, ik hoop dat het goed uitpakt. Ik ben niet echt bekend met wat die man verder allemaal doet en waar zijn inspiratie vandaan komt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Twee curators voor Roadburn, Emma Ruth Rundleen Perturbator, kan nog eens interessant gaan worden
Oh nice, zit even de line-up te kijken die vrijdag ziet er erg vet uitquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:02 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Toch maar een ticket gescoord voor Fuzz Club, zit nu de lineup goed te checken en bohhhh wat heb ik er zin an
Ja zit vrijwel alleen maar toffe shit tussenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh nice, zit even de line-up te kijken die vrijdag ziet er erg vet uit
De zaterdag ken ik dan vreemd genoeg weer bijna niets van
oh wat dan? Heb ze wel een paar keer gezien, dat was altijd wel tofquote:Op zondag 25 augustus 2019 16:31 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
5e keer dat ik de radar mennekes heb gezien en ze blijven maar teleurstellen
Ik weet niet wat het is, voelt een beetje aan alsof ze prima riffjes kunnen spelen maar het dan niet goed aan elkaar kunnen knopen ofzoquote:Op zondag 25 augustus 2019 20:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh wat dan? Heb ze wel een paar keer gezien, dat was altijd wel tof
Hij wilde een bekende holocaust-ontkenner bedanken in de liner-notesquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 01:09 schreef Jabberwocky het volgende:
Kom er net achter dat Tau Cross niet meer bestaat en het album niet meer wordt uitgebracht omdat Rob Miller er blijkbaar sinds kort van is overtuigd dat de Holocaust niet echt is.
quote:Amebix took inspiration from Motörhead (and to a lesser extent Lemmy-era Hawkwind), Black Sabbath, and combined with an ethos and worldview akin to Crass
Om vervolgens nog eens extra door te zetten in een statement op Facebook, al is dat volgens mij alweer offline gehaald.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hij wilde een bekende holocaust-ontkenner bedanken in de liner-notesBeetje simpel ben je dan wel idd.
Wel heel kut voor die andere bandleden, werk je hard aan zo'n plaat. Gaat het om zo'n kutactie allemaal niet door.
Vette band, en denk inderdaad dat die er prima tussen passen, ze hebben alleen niet echt interesse in grootschalige tours meen ik, dus Europa zit er niet echt in.quote:Op dinsdag 3 september 2019 17:10 schreef Gehenna het volgende:
Ik begin Ween ook aardig te waarderen de laatste tijd![]()
Zouden die niet op een Roadburn passen?Ze treden wel weer op af en toe zie ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
quote:Op dinsdag 3 september 2019 17:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Welk album is je favoriet,haha, nou Quebec is wel één van de favorieten, maar ik kan nog niet kiezen. Draai op het moment The Mollusk het meest. Maar GodWeenSatan (lekker rauw), Pure Guava (Compleet gestoord), Chocolate and Cheese en zelfs Shinola: Vol. 1 (beide gewoon hele toffe platen) kunnen het ook maar zo wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robert Moog died for our synths
Chocolate & Cheese en Shinola zijn ook erg goed ja!quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha, nou Quebec is wel één van de favorieten, maar ik kan nog niet kiezen. Draai op het moment The Mollusk het meest. Maar GodWeenSatan (lekker rauw), Pure Guava (Compleet gestoord), Chocolate and Cheese en zelfs Shinola: Vol. 1 (beide gewoon hele toffe platen) kunnen het ook maar zo worden
Ik vond het wel leuk klinken vorig jaar op roadburn alleen was er niets te zien omdat ze midden in het publiek stond met een paar lampen te zwaaien. Erg leuk voor die 10 man die om haar heen staan en daarom waarschijnlijk ook als een goed concert te boek staan. Maar ik hield het er zonder visuals niet veel langer dan één nummer uit bij deze muziek...quote:Op woensdag 4 september 2019 16:17 schreef bartrid het volgende:
Lingua Ignota moet ik nog een keertje luisteren, daar ken ik maar 1 track van en die had een nogal cliche sample van Clockwork Orange
Haar albums zijn wel ok, wordt wel een beetje overhyped op het moment heb ik het idee.quote:Op woensdag 4 september 2019 16:17 schreef bartrid het volgende:
Lingua Ignota moet ik nog een keertje luisteren, daar ken ik maar 1 track van en die had een nogal cliche sample van Clockwork Orange
Dit had ook een grauzone line-up kunnen zijn tot nu toe.quote:Op woensdag 4 september 2019 16:34 schreef Gehenna het volgende:
Lijkt er op dat er veel meer industrial, electro en gothic-achtige dingen staan dit jaar. Geen probleem mee, maar ik weet niet of de rest van het publiek daar echt op zit te wachten..
Dat is al wel snelquote:Tickets on sale September 24.
Misschien gaan ze wisselen van doelgroepquote:Op woensdag 4 september 2019 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit had ook een grauzone line-up kunnen zijn tot nu toe.
quote:Op woensdag 4 september 2019 16:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Misschien gaan ze wisselen van doelgroepGrauzone had toch ook wat vaker space-rock etc. tegenwoordig
Ja daar kan ik me op zich wel bij aansluiten, hun albums zijn vaak niet heel consistent in stijl op een paar na. Desalniettemin blijft Quebec toch echt mijn favoriet, staan te veel goede nummers opquote:Op woensdag 4 september 2019 07:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat ik chocolat & cheese en pure guava het meest heb geluisterd, al ben ik gek genoeg bij ween niet zo heel erg van albums ofzo.
Damn.quote:Op vrijdag 6 september 2019 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Raketkanon houdt er mee op!
Dat ze dan hopelijk maar wel op Roadburn staan.quote:Op vrijdag 6 september 2019 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Raketkanon houdt er mee op!
Niet eens een roadburn circle jerk het is een klein opkomend groepje wavy lefty electro met punk sentimenten ofzo.. heel amerikaans en niet heel spannende kijk ons eens spannend zijn bandjes... Heel erg grauzone achtig maar misschien is het wel waar het meeste activiteit is kwa harde muziek aan de randen... al zijn er ook wel andere dingen (ik hou het zelf niet zo heel erg bijquote:Op donderdag 12 september 2019 15:36 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Dat ze dan hopelijk maar wel op Roadburn staan.
Wat daarvan tot nu toe is aangekondigd is ook nog niet echt je van het hè mensen.. Dit is de eerste keer in 8 jaar dat ik niet op de dag dat de verkoop start meteen een ticket ga kopen.
Er wordt flink genesteld in de niche waar ze zijn ingekropen 2 jaar geleden. Ons kent ons is het. Ik hoop dat er nog toffe namen bij komen, want dit wordt wel een beetje teveel een soort van Roadburn circle jerk, of zo.
Lingua Ignota is natuurlijk wel een naam die ontzettend goed past bij Roadburn en furore heeft gemaakt in de scene met dat laatste album. Maar ze stond er dit jaar ook al een paar keer haar ding te doen, staat in oktober ook op Soulcrusher in Nijmegen en komt volgend jaar weer in allerlei incarnaties tevoorschijn op Roadburn. Hetzelfde geldt een beetje voor Emma en Vile Creature. En ook dat Anna von Hauswolf project, en de dingen die die Cult of Luna kerel gaat doen, zijn nou echt van die optredens waar ik persoonlijk niet echt heel warm (meer) voor loop. Dat gedoe hebben we de afgelopen 2, 3 jaar al zoveel gezien in Tilburg.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet eens een roadburn circle jerk het is een klein opkomend groepje wavy lefty electro met punk sentimenten ofzo.. heel amerikaans en niet heel spannende kijk ons eens spannend zijn bandjes... Heel erg grauzone achtig maar misschien is het wel waar het meeste activiteit is kwa harde muziek aan de randen... al zijn er ook wel andere dingen (ik hou het zelf niet zo heel erg bij)
Er mist gewoon een gevestige stoner/70s/doom naam....
Anna von hauswolff heb ik gezien op grauzone, daar zouden boy harsher, ligua ignota en anderen ook heel goed passen. Dat vind ik altijd wel een leuk festival maar niet echt roadburn ofzo... Maar er komen denk ik nog genoeg namen. Ik vind het wel fijn dat de enorme hoeveelheid black metal nog ontbreekt (ben bang dat er toch wel veel komt).quote:Op donderdag 12 september 2019 15:55 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Lingua Ignota is natuurlijk wel een naam die ontzettend goed past bij Roadburn en furore heeft gemaakt in de scene met dat laatste album. Maar ze stond er dit jaar ook al een paar keer haar ding te doen, staat in oktober ook op Soulcrusher in Nijmegen en komt volgend jaar weer in allerlei incarnaties tevoorschijn op Roadburn. Hetzelfde geldt een beetje voor Emma en Vile Creature. En ook dat Anna von Hauswolf project, en de dingen die die Cult of Luna kerel gaat doen, zijn nou echt van die optredens waar ik persoonlijk niet echt heel warm (meer) voor loop. Dat gedoe hebben we de afgelopen 2, 3 jaar al zoveel gezien in Tilburg.
Wat je zegt, dat ze maar eens doorkomen met wat gezellige psych/stoner/doom bandjes. Die San Diego Take-over line-up toentertijd, dat was leuk. Dat breekt het programma op, en dat hebben we nodig als we ons daar vier dagen moeten vermaken.
Dat is voor mijn gevoel al jaren zo, en ook een beetje de reden dat ik er al een paar jaar niet ben geweest. Ik ben dik tevreden met minder 'innovatieve' bands die gewoon lekker zweverige psychedelic/space rock spelen voor een uur of 2quote:Op donderdag 12 september 2019 15:55 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Wat je zegt, dat ze maar eens doorkomen met wat gezellige psych/stoner/doom bandjes. Die San Diego Take-over line-up toentertijd, dat was leuk. Dat breekt het programma op, en dat hebben we nodig als we ons daar vier dagen moeten vermaken. Maar de focus ligt veel meer (teveel) op innovatie en vooruitstrevende acts in de niche waar Roadburn artiesten zoekt. Het is redelijk ver afgeweken van wat het ooit was.
Nice wij hebben kaartjes voor het concert in veraquote:
Ze hadden de limited edition pre-release aangekondigd terwijl ik op vakantie was, dus was toen maar ff snel naar mn hotelkamer geracet om 'm te bestellenquote:
kloptquote:Op donderdag 12 september 2019 18:25 schreef Jabberwocky het volgende:
op een Red Sparowes reunie dus ik verwacht dat eigenlijk wel als haar headliner
quote:
Brutus is wel de belgische en niet de noorse...quote:Op maandag 23 september 2019 18:01 schreef Orbeatle het volgende:
Het gaat de nieuwe kant op, in ieder geval. Brutus, Warhorse, Miserable, Cloud Rat, toffe boekingen toch!
Gelukkig maar.quote:Op maandag 23 september 2019 18:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Brutus is wel de belgische en niet de noorse...
quote:
Zeker wel Roadburn related, een van de 600 bandleden van Cult of Luna komt ook een kunstje doen op Roadburnquote:Op dinsdag 24 september 2019 02:25 schreef Jabberwocky het volgende:
Niet Roadburn related maar mensen hier de nieuwe Cult of Luna al gehoord?
Het is een flinke zit maar wat een album weer.
Zal het eens checkenquote:Op dinsdag 24 september 2019 02:25 schreef Jabberwocky het volgende:
Niet Roadburn related maar mensen hier de nieuwe Cult of Luna al gehoord?
Het is een flinke zit maar wat een album weer.
Je *moet* helemaal niksquote:Op dinsdag 24 september 2019 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zal het eens checken
Sowieso moet ik weer eens wat in de "roadburn" muziek duiken
Soms moet ik poepen.quote:
Haha ken die film alleen uit een 80s wave liedjequote:Op donderdag 3 oktober 2019 17:41 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Oehh, Monomyth heeft eindelijk dat optreden geupload waar ze live een nieuwe soundtrack spelen voor Das Cabinet Des Dr. Caligari, wilde er destijds heengaan (2016?) maar het was letterlijk de dag na Roadburn en ik was dood
sleep lekker!quote:Op woensdag 9 oktober 2019 18:57 schreef Dagoduck het volgende:
Nog even een hapje eten en dan naar SLEEP!
Hoe was het?quote:
Mwoah. Daughters was, ondanks het vrij matige geluid, wel echt te gek. De rest van het programma was niet echt indrukwekkend. Is me niet echt bijgebleven.quote:
Vriend van mij zag ze in Brighton maar vond Pharaoh Overlord maar pretentieus, maar als ze net zo speelden als op Roadburn snap ik wel dat hun stage act zo overkomtquote:Op donderdag 10 oktober 2019 01:01 schreef Dagoduck het volgende:
Sleep was weer top, voorprogramma Pharaoh Overlord was ook niet verkeerd.
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:57 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Vriend van mij zag ze in Brighton maar vond Pharaoh Overlord maar pretentieus, maar als ze net zo speelden als op Roadburn snap ik wel dat hun stage act zo overkomt
Ik doel meer op het feit dat het namen zijn die ik daar de afgelopen 2/3 jaar al vaker gezien heb.. Dat is wel met meer acts het geval die zijn aangekondigd voor de 2020 editie.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Opzich zijn Big Brave, Mizmor en Oranssi Pazuzu wel het soort namen waar ik op zat te wachten dus ik mag er niet te veel over klagen.
Lana del Rabies is ook wel een prima toevoeging.
Snap ik en ben het opzich wel met je eens, maar ik ben in ieder geval blij dat er iets meer typsiche Roadburn muziek bij komt en niet weer een lading aan goth bands, alleen SRSQ deze keer. OP wel op mijn laatste Roadburn gezien inderdaad en Mizmor een paar weken terug nog, maar het is vooruitgang.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:13 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ik doel meer op het feit dat het namen zijn die ik daar de afgelopen 2/3 jaar al vaker gezien heb.. Dat is wel met meer acts het geval die zijn aangekondigd voor de 2020 editie.
Waaat!? Gaaf, dankjewel!!!quote:Op maandag 14 oktober 2019 23:25 schreef Gehenna het volgende:
Vet! Supersister treedt ook weer op lees ik, dat vind ik nou wel typisch iets voor RoadburnFocus was toen ook een groot feest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |