abonnement Unibet Coolblue
pi_184853830
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een homoromantische aseksuele transgender man. Heb je vragen over hoe het nou is om in het verkeerde lichaam te zijn geboren, hoe de omgeving er mee omgaat en wat zijn lievelingskleur is vraag het hier.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184853850
Goede dingen komen in drieën, dus ik ben niet alleen trans en homo, maar ook nog aseksueel!

Om de belangrijkste vragen vast voor te zijn, hier een korte definitie:

Transgender: het geslacht dat je bij geboorte is toegewezen komt niet (helemaal) overeen met hoe je je genderidentiteit beleeft. Dat kan fysiek zijn of sociaal, maar is meestal een combinatie hiervan. Niet iedereen verlangt een lichamelijke aanpassen, soms is alleen gedrag, make-up en kleding genoeg.

Aseksueel: gebrek aan seksuele aantrekkingskracht tot anderen, onafhankelijk van hun geslacht of genderidentiteit. Dat betekent niet dat je seks haat of geen libido hebt, overigens.

Homoromantisch: romantische (verliefd worden op) aantrekkingskracht tot mensen van hetzelfde geslacht/gender. Verlangen naar intimiteit, soms ook fysiek, maar geen neiging tot seks hebben met die persoon/personen.

Het is allemaal veel genuanceerder dan dat, maar daar is dit topic voor. Ik ga bij de antwoorden vooral uit van mijn eigen situatie, en mijn antwoorden zullen over het algemeen niet gelden voor een ander transgender en/of aseksueel persoon.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184853951
Hoe ervaar je Fok m.b.t. hoe er over dit soort onderwerpen gedacht/gesproken wordt?
pi_184854054
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:20 schreef itchycoo het volgende:
Hoe ervaar je Fok m.b.t. hoe er over dit soort onderwerpen gedacht/gesproken wordt?
Kut. Er zijn een aantal users die zich er of werkelijk in verdiept hebben, of er nogal nuchter in staan en empathisch zijn, maar over het algemeen zijn de reacties voorspelbaar negatief. Soms laat ik me overhalen om een poging tot "voorlichting" te doen, want er worden voornamelijk misconcepties verkondigd, maar dat krijg ik toch meestal weer het deksel op mijn neus. KLB en ONZ mijd ik sowieso al ;)

Moet ook zeggen dat de moderatie van dat soort topics soms te wensen overlaat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 13:26:33 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184854090
Hoe wil je eigenlijk aangesproken worden met hij of zij, en zijn er mensen in je omgeving die dat maar (moedwillig) verkeerd blijven doen? En wat vind je daarvan?

En wat vind je van het verschil van je gevoel en de m/v in je paspoort? (of heb je dat officieel laten veranderen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184854144
Wat was je met je geboorte?

Was het fysiek vast te stellen dat je een jongen of een meisje was?
Bis vincit qui se vincit!
pi_184854161
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe wil je eigenlijk aangesproken worden met hij of zij, en zijn er mensen in je omgeving die dat maar (moedwillig) verkeerd blijven doen? En wat vind je daarvan?
Met hij. En nee, in mijn omgeving is er niemand die het moedwillig verkeerd doet. Mijn ouders vergissen zich heel soms nog (na tien jaar), maar dat is niet expres.

Als iemand het wel moedwillig zou doen, zou ik zo mogelijk het contact verbreken en/of uitleggen dat het van een stuitend gebrek aan respect voor mijn wezen en mijn veiligheid getuigt. Als het in een gezelschap gedaan wordt waarin niet iedereen op de hoogte is, ontneem je mij m'n agency om te bepalen wie het wanneer mag weten, en geout worden in bepaalde situaties kan letterlijk gevaarlijk zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184854196
Hoe uit jouw aseksualiteit zich; als in, je voelt je tot niets aangetrokken, of heb je gewoon het libido van een stoeptegel?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 13:33:54 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184854233
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:
ls het in een gezelschap gedaan wordt waarin niet iedereen op de hoogte is, ontneem je mij m'n agency om te bepalen wie het wanneer mag weten, en geout worden in bepaalde situaties kan letterlijk gevaarlijk zijn.
Bedoel je hier dat je verandering geout mag worden... dus als ze zij zeggen geven ze aan dat je een transgender bent terwijl als ze hij zeggen dan is het niet direct duidelijk?

Even voor de duidelijkheid. Snap wel dat je dat niet direct aan de grote klok wil hangen voor iedereen. Word je zelf er ook wel eens moe van dat je vaak dingen moet uitleggen :P ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184854246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:29 schreef Arch-Indar het volgende:
Wat was je met je geboorte?

Was het fysiek vast te stellen dat je een jongen of een meisje was?
Ja, fysiek gezien werkte alles zoals het voor een meisjesbaby hoort te werken. Ik heb (voor zover ik weet) geen intersekse conditie. Dus het was ook niet zo gek dat mijn ouders dachten dat ze een dochter hadden gekregen. Ik heb altijd alle vrijheid gehad om me te uiten zoals ik wilde, wat niet eens superjongensachtig was, zeker niet voor een 80s kind ;) Ik heb me al van kleins af aan onder de jongens geschaard, wetend dat dat de groep was waar ik thuishoorde, maar ik werd eigenlijk zelden gecorrigeerd dat ik "toch echt een meisje was" dus het zat me niet dwars. Pas rond mijn negende of zo, toen klasgenoten steeds maar vroegen "ben je nou een jongen of een meisje" snapte ik dat mijn buitenkant blijkbaar niet klopte bij hoe ik me van binnen voelde.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184854294
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:32 schreef HostiMeister het volgende:
Hoe uit jouw aseksualiteit zich; als in, je voelt je tot niets aangetrokken, of heb je gewoon het libido van een stoeptegel?
Ik heb nog nooit ervaren hoe het is om met iemand naar bed te willen. Ik word fysiek opgewonden als ik mijn best ervoor doe (gebeurt niet spontaan) maar het gevoel van klaarkomen is wel lekker dus dat doe ik een paar keer per week. Ik weet niet of je dat onder libido kunt scharen.

Ik ben wel seksueel actief (geweest), maar dat vind ik ongeveer net zo leuk als boodschappen doen. Soms fijn, omdat je door de paden kunt struinen op zoek naar iets lekkers, maar meestal gewoon een klusje om mijn partner te plezieren. Klaarkomen kan ik veel beter zelf en in mijn eentje.

Toen ik met testosteron begon, hoopte ik dat dat zou veranderen, maar dat is dus nooit gebeurd ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184854335
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bedoel je hier dat je verandering geout mag worden... dus als ze zij zeggen geven ze aan dat je een transgender bent terwijl als ze hij zeggen dan is het niet direct duidelijk?

Even voor de duidelijkheid. Snap wel dat je dat niet direct aan de grote klok wil hangen voor iedereen. Word je zelf er ook wel eens moe van dat je vaak dingen moet uitleggen :P ?
Ik ben de enige die mag beslissen over wie ik wanneer vertel over mijn transgender achtergrond. Als iemand met de verkeerde voornaamwoorden over mij spreekt, outen ze mij (potentieel, waarschijnlijk zullen de anderen gewoon denken dat die persoon gek is, ik zie er niet uit als een "zij"). En dat is niet ok.

Ik heb het privilege dat ik kan kiezen of ik dingen moet gaan uitleggen. Zelfs in trans groepen word ik aangezien voor cisgender (levend als en tevreden met het geslacht dat je bij geboorte is toegewezen). Soms kies ik ervoor om niks te zeggen, omdat ik inderdaad moe ben van het uitleggen dat "wow, goed gelukt" geen compliment is ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 13:44:03 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184854394
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik ben de enige die mag beslissen over wie ik wanneer vertel over mijn transgender achtergrond. Als iemand met de verkeerde voornaamwoorden over mij spreekt, outen ze mij (potentieel, waarschijnlijk zullen de anderen gewoon denken dat die persoon gek is, ik zie er niet uit als een "zij"). En dat is niet ok.

Ik heb het privilege dat ik kan kiezen of ik dingen moet gaan uitleggen. Zelfs in trans groepen word ik aangezien voor cisgender (levend als en tevreden met het geslacht dat je bij geboorte is toegewezen). Soms kies ik ervoor om niks te zeggen, omdat ik inderdaad moe ben van het uitleggen dat "wow, goed gelukt" geen compliment is ;)
Duidelijk :Y trouwens supertof dat je hier dan weer eens wil gaan uitleggen ondanks dat dat dus niet altijd even leuk is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184854408
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik ben de enige die mag beslissen over wie ik wanneer vertel over mijn transgender achtergrond. Als iemand met de verkeerde voornaamwoorden over mij spreekt, outen ze mij (potentieel, waarschijnlijk zullen de anderen gewoon denken dat die persoon gek is, ik zie er niet uit als een "zij"). En dat is niet ok.

Ik heb het privilege dat ik kan kiezen of ik dingen moet gaan uitleggen. Zelfs in trans groepen word ik aangezien voor cisgender (levend als en tevreden met het geslacht dat je bij geboorte is toegewezen). Soms kies ik ervoor om niks te zeggen, omdat ik inderdaad moe ben van het uitleggen dat "wow, goed gelukt" geen compliment is ;)
Je vraagt nogal wat van die mensen.

Ben jij het eens of oneens met de X ipv M of V?
Bis vincit qui se vincit!
pi_184854506
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Duidelijk :Y trouwens supertof dat je hier dan weer eens wil gaan uitleggen ondanks dat dat dus niet altijd even leuk is...
Ik denk dat goede voorlichting en kennis belangrijk is voor de emancipatie en normalisatie. Het is vooral raar en eng omdat mensen er veel te weinig van weten. Dus ja. Vind het meestal niet erg, zeker niet in specifieke voorlichtingsessies, maar soms gaat het een situatie domineren terwijl ik gewoon een film wil kijken of zo ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184854555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:44 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Je vraagt nogal wat van die mensen.

Ben jij het eens of oneens met de X ipv M of V?
Van welke mensen? Is het echt zo lastig om te voldoen aan iemands verzoek een bepaalde naam of voornaamwoorden te gebruiken? Als je een hont tegenkomt in het park en aan de eigenaar vraagt "hoe heet hij" en de eigenaar zegt "het is een zij" is het toch ook niet moeilijk om om te schakelen?

Ik ben het ermee eens. Van mij mag die hele geslachtsregistratie sowieso afgeschaft worden, maar voor het zo ver is, zou het fijn zijn om het voor de mensen die het graag willen, die X makkelijker te maken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184854739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Van welke mensen? Is het echt zo lastig om te voldoen aan iemands verzoek een bepaalde naam of voornaamwoorden te gebruiken? Als je een hont tegenkomt in het park en aan de eigenaar vraagt "hoe heet hij" en de eigenaar zegt "het is een zij" is het toch ook niet moeilijk om om te schakelen?

Zolang jij XX chromosomen hebt, ben je een vrouw. Hoeveel kunstmatige hormonen of fysieke verminkingen je jezelf ook toe brengt.

Ben wel klaar om mee te gaan met die onzin van de laatste tijd: je hebt een geestelijke afwijking en dat is vervelend voor je, maar dat is vergelijkbaar met mensen die denken dat ze Napoleon, een buitenaards wezen of dat ze denken dat hun arm eraf moet of dat ze heel dik zijn terwijl ze 55 kg wegen.

quote:
Ik ben het ermee eens. Van mij mag die hele geslachtsregistratie sowieso afgeschaft worden, maar voor het zo ver is, zou het fijn zijn om het voor de mensen die het graag willen, die X makkelijker te maken.
Ah ja. Mannen oproepen voor een uitstrijkje en zo. Handig, die registratie weg doen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Forum Admin woensdag 6 februari 2019 @ 14:01:42 #18
35723 crew  GGMM
pi_184854766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Van welke mensen? Is het echt zo lastig om te voldoen aan iemands verzoek een bepaalde naam of voornaamwoorden te gebruiken?
Nee, maar ik bepaal zelf wel hoe ik iemand noem. Als ik morgen beslis dat ik een wasbeer ben en ik eis dat iedereen mij zo noemt krijg ik ook rare reacties.

Je bent gewoon een vrouw, of een man, of je dat nou wil of niet. En wat jouw gevoel daarover is is niet zo relevant. Feiten blijven feiten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_184854908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zolang jij XX chromosomen hebt, ben je een vrouw. Hoeveel kunstmatige hormonen of fysieke verminkingen je jezelf ook toe brengt.

Ben wel klaar om mee te gaan met die onzin van de laatste tijd: je hebt een geestelijke afwijking en dat is vervelend voor je, maar dat is vergelijkbaar met mensen die denken dat ze Napoleon, een buitenaards wezen of dat ze denken dat hun arm eraf moet of dat ze heel dik zijn terwijl ze 55 kg wegen.
Jammer dat de wetenschap je tegenspreekt. Noch is het iets van de laatste tijd. Maar goed, ik kan absoluut niks zeggen dat jou van gedachten gaat doen veranderen, dus ik ga het ook niet proberen.
quote:
[..]

Ah ja. Mannen oproepen voor een uitstrijkje en zo. Handig, die registratie weg doen.
So? Dan laat je ze even weten dat ze je de volgende keer niet meer op hoeven te roepen. Heb ik ook gedaan nadat ze de binnenboel eruit hebben gesloopt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184854969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee, maar ik bepaal zelf wel hoe ik iemand noem. Als ik morgen beslis dat ik een wasbeer ben en ik eis dat iedereen mij zo noemt krijg ik ook rare reacties.

Je bent gewoon een vrouw, of een man, of je dat nou wil of niet. En wat jouw gevoel daarover is is niet zo relevant. Feiten blijven feiten.
Met dat verschil dat er mannen en vrouwen zijn, maar geen menselijke wasberen. Leuke stroman, maar als een man je vraagt hem "hij" te noemen, kijk je niet echt raar op, toch? Of als iemand je vraagt een wasbeer een wasbeer te noemen.

Ja. En ik ben gewoon een man. Staat in mijn paspoort, zie ik in de spiegel, en zo behandelen mensen me als ze me tegenkomen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184855073
Heb je op dit moment een relatie? En vanaf welk moment ben je open naar een relatie toe over je aseksualiteit en/of het feit dat je als meisje geboren bent?

Ben je veel mensen verloren door het hele proces? Hoe gaat je familie er mee om?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Forum Admin woensdag 6 februari 2019 @ 14:14:35 #22
35723 crew  GGMM
pi_184855076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Met dat verschil dat er mannen en vrouwen zijn, maar geen menselijke wasberen.
Nog niet nee, maar als je deze deuren opeens openzet moet je eens kijken hoeveel mensen opeens ook dingen gaan eisen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:
maar als een man je vraagt hem "hij" te noemen, kijk je niet echt raar op, toch?
Als het een man is hoeft hij dat niet te vragen. ;)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_184855108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kut. Er zijn een aantal users die zich er of werkelijk in verdiept hebben, of er nogal nuchter in staan en empathisch zijn, maar over het algemeen zijn de reacties voorspelbaar negatief. Soms laat ik me overhalen om een poging tot "voorlichting" te doen, want er worden voornamelijk misconcepties verkondigd, maar dat krijg ik toch meestal weer het deksel op mijn neus. KLB en ONZ mijd ik sowieso al ;)

Moet ook zeggen dat de moderatie van dat soort topics soms te wensen overlaat.
Thanks. Ik verbaas me ook wel over de hoeveelheid homofobe/transfobe (is daar eigenlijk een algemene term voor?) reacties en kreten die je hier om de oren vliegen. Erg tof dat je (toch) deze Q&A hier doet op Fok.
pi_184855126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:14 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nog niet nee, maar als je deze deuren opeens openzet moet je eens kijken hoeveel mensen opeens ook dingen gaan eisen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_(retoriek)

Je uitspraak staat daar bijna letterlijk als voorbeeld :P
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:19:52 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184855208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zolang jij XX chromosomen hebt, ben je een vrouw. Hoeveel kunstmatige hormonen of fysieke verminkingen je jezelf ook toe brengt.
Okay hier wil ik wel even mijn biologische achtergrond in de strijd gooien. Er zijn genoeg mensen die twee X chromosomen hebben maar problemen met bijvoorbeeld het uitzetten van één van de twee chromosomen (want bij vrouwen staat er maar 1 x-chromosoom "aan"). Of zaken als fragile x-chromosome syndroom etc.. Daarnaast zijn er zoveel meer verschillen tussen mannen en vrouwen genetisch en in de ontwikkeling dat dat niet alleen maar af te lezen is aan die twee chromosomen.. M.a.w. dit is niet alleen opmerking die onnodig kwetsend is maar ook nog een biologisch gezien niet houdbaar.

(zelfs los van nature/nurture debatten etc.)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184855228
Hoi TS! :W

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er heel moeilijk in kan verplaatsen. Ik heb wel begrip en respect voor iemands keuze daarin, maar begrijp het gewoon niet.

In mijn ogen is iemand genetisch gewoon een man of vrouw en is daar geen middenweg in. Ik begrijp dat dit niet zo kan voelen en dan heb ik er ook respect voor als men daar wat mee doet, maar ik kan me er niets bij voorstellen dat je genderneutraal bent dan. In mijn beleving kan dat niet.

Zou je dit uit willen leggen, hoe dat precies voelt voor jou persoonlijk? Ik wil mijn referentiekader ervoor verbreden, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt. Help mij begrijpen :P
  Forum Admin woensdag 6 februari 2019 @ 14:21:31 #27
35723 crew  GGMM
pi_184855234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:16 schreef itchycoo het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_(retoriek)

Je uitspraak staat daar bijna letterlijk als voorbeeld :P
Dan wijzig ik hem naar het Napoleon-voorbeeld.

Punt blijft hetzelfde. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_184855251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:14 schreef superkimmi het volgende:
Heb je op dit moment een relatie? En vanaf welk moment ben je open naar een relatie toe over je aseksualiteit en/of het feit dat je als meisje geboren bent?

Ben je veel mensen verloren door het hele proces? Hoe gaat je familie er mee om?
Nee. Ik heb 12 jaar een relatie gehad (waarvan 7 jaar getrouwd) met een man, dat stukliep omdat hij op vrouwen valt ;) Sinds de scheiding heb ik wat gedate, maar veel te weinig om een soort van patroon te kunnen herkennen. De laatste wist alles van tevoren, bij de andere twee had ik hun interesse niet door tot het "te laat was", die heb ik het in bed verteld. Bij niemand was het een probleem. Ik ben er nu wel achter dat ik eigenlijk niet zo'n behoefte heb aan een intieme relatie, maar mocht ik iemand tegenkomen met wie het echt klikt, zou ik over aseksualiteit eerder en sneller open zijn dan over mijn trans achtergrond.

Verder heeft het weinig impact gehad op mijn relaties met anderen. Recent heb ik een oom ontvolgd op Facebook omdat hij transfobe reacties gaf en ik geen zin had om daarmee geconfronteerd te worden, maar tegen mij deed hij normaal. Hij woont aan de andere kant van de wereld dus ik kom 'm verder niet vaak tegen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:24:33 #29
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184855310
Bij welke groep (vrouw, man, hetero, homosexueel) denk je dat je hoort?

[ Bericht 1% gewijzigd door klappernootopreis op 06-02-2019 14:30:14 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_184855397
Heb je een celeb crush, of heb je sowieso ooit 'crushes'?
Mon 'en!
pi_184855429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Jammer dat de wetenschap je tegenspreekt. Noch is het iets van de laatste tijd. Maar goed, ik kan absoluut niks zeggen dat jou van gedachten gaat doen veranderen, dus ik ga het ook niet proberen.

De objectief meetbare wetenschap toont aan dat je XY chromosomen hebt. In iedere cel van je lichaam.
quote:
So? Dan laat je ze even weten dat ze je de volgende keer niet meer op hoeven te roepen. Heb ik ook gedaan nadat ze de binnenboel eruit hebben gesloopt.
Kolder natuurlijk, gevaarlijk bovendien omdat er biologische verschillen zijn die een andere behandeling voor mannen en vrouwen noodzakelijk maken op veel vlakken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184855468
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:21 schreef -mosrednA het volgende:
Hoi TS! :W

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er heel moeilijk in kan verplaatsen. Ik heb wel begrip en respect voor iemands keuze daarin, maar begrijp het gewoon niet.
Begrijpen hoeft ook eigenlijk niet, tenminste, het is uiteindelijk geen harde voorwaarde voor het accepteren van iets. Ik begrijp niet dat mannen heel ver gaan om seks te kunnen krijgen. Of bewust bezig zijn met hoe en wanneer ze hun maagdelijkheid willen verliezen. Maar ik accepteer dat als iemand anders' belevingswereld.

Het is ook moeilijk te begrijpen voor iemand die het zelf niet meemaakt (en zelfs voor mensen die het wel zelf meemaken is het niet altijd even makkelijk) dus dat neem ik je absoluut niet kwalijk.
quote:
In mijn ogen is iemand genetisch gewoon een man of vrouw en is daar geen middenweg in. Ik begrijp dat dit niet zo kan voelen en dan heb ik er ook respect voor als men daar wat mee doet, maar ik kan me er niets bij voorstellen dat je genderneutraal bent dan. In mijn beleving kan dat niet.
Zoals Bosbeetle ook al aangaf, daar zijn heel veel middenwegen in. Andere chromosomen (XXY, XXX, XYY etc), hormoonongevoeligheid, dubbele geslachtsklieren... En dat is alleen nog maar het lichaam.

Genderneutraal zou ik je niet kunnen uitleggen. Ik weet dat er mensen zijn die zich op geen enkele manier kunnen vinden in het heersende beeld van zowel mannen als vrouwen, maar hoe dat werkt en zelfs of dat dezelfde oorzaak zou hebben als een binaire genderidentiteit, durf ik niet te zeggen.

quote:
Zou je dit uit willen leggen, hoe dat precies voelt voor jou persoonlijk? Ik wil mijn referentiekader ervoor verbreden, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt. Help mij begrijpen :P
Voor mij is het geen voelen. Ik weet niet hoe het voelt om man te zijn, of vrouw, omdat mijn beleving niet jouw beleving hoeft te zijn. Ik weet niet eens of jij de kleur rood wel zo ziet als ik. Maar we hebben allebei geleerd dat een bepaalde golflengte van licht de naam "rood" draagt.

Wat ik ervaar in mijn zijn, vanaf al heel jong, heeft in de maatschappij de naam "man". Al mijn voorbeelden/helden/rolmodellen waren mannen. Daar spiegelde ik me aan, daar identificeerde ik me mee. Het is een kwestie van intrinsiek weten.

Later kwam daar nog bij dat het lichaam dat ik in de spiegel zag, niet overeenkwam met het mentale beeld dat is vastgelegd in mijn brein. Het was geen kwestie van hoe ik wilde zijn, niet de bonenstaak die een superman in de spiegel wil zien of zo. Het klopte gewoon niet. Nu wel. Nu heb ik eindelijk MIJN gezicht en niet dat van een vreemde.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:34:58 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184855493
Ben je van plan om ook fysiek de transitie volledig door te gaan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:35:17 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184855506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
De objectief meetbare wetenschap toont aan dat je XY chromosomen hebt. In iedere cel van je lichaam.
En diezelfde objectief meetbare wetenschap toont ook aan dat dat niet persee je gender definieert... Kijk bijvoorbeeld naar mensen met AIS https://en.wikipedia.org/(...)yndrome#XY_karyotype (nog maar een voorbeeldje) hebben in elke cel een XY chromosoom maar ontwikkelen zich niet persee als "man".

Maar laten we dit topic houden voor vragen aan de TS en niet voor beschuldigingen of beledigingen aan het adres van de TS!

Een volgende post met slechts een verwijt of een aanval zonder vraag ga ik deleten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:35:49 #35
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_184855514
Hoe ben je je puberteit doorgekomen? Ben je gepest, heeft je school / studie nog geleden onder je worstelingen met je identiteit?

En hoe voel je je nu? Ben je helemaal happy met jezelf hoe je nu bent?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_184855529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:24 schreef klappernootopreis het volgende:
Bij welke groep (vrouw, man, hetero, homosexueel) denk je dat je hoort?
Bij de homoromantische aseksuele trans mannen, maar die groep is niet zo heel groot ;) Voor het gemak schaar ik me onder de homomannen, maar dat werkt alleen oppervlakkig en veronderstelt een aantal dingen die ik niet kan waarmaken.

Ik was laatst in een gay sauna en toen werd ik wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat seks behoorlijk belangrijk is binnen die community.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184855552
-nope geen vraag geen post

[ Bericht 97% gewijzigd door Bosbeetle op 06-02-2019 14:39:10 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184855565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:29 schreef bloempjuh het volgende:
Heb je een celeb crush, of heb je sowieso ooit 'crushes'?
Ik ontwikkel soms een bovenmatige interesse in bepaalde toneel/musicalacteurs, maar dat is voornamelijk van het kaliber "verliefd op de juf in groep vijf". De laatste keer was in 2012. Begin me nu langzaam af te vragen of ik ook niet aromantische trekjes heb ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184855590
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:34 schreef golfer het volgende:
Ben je van plan om ook fysiek de transitie volledig door te gaan?
Yeah. Ik ben net het traject gestart voor genitale reconstructie. De rest is al gedaan en ik beschouw mezelf ook al jaren "post-transitie". Net zo goed dat je zegt dat je al verhuisd bent, ook al is de verbouwing nog niet klaar en staat de helft van de dozen nog onuitgepakt ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184855615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, zal er zo op reageren :)
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:43:34 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184855669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Yeah. Ik ben net het traject gestart voor genitale reconstructie. De rest is al gedaan en ik beschouw mezelf ook al jaren "post-transitie". Net zo goed dat je zegt dat je al verhuisd bent, ook al is de verbouwing nog niet klaar en staat de helft van de dozen nog onuitgepakt ;)
:D

Die vergelijking. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184855673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:35 schreef MaLo het volgende:
Hoe ben je je puberteit doorgekomen? Ben je gepest, heeft je school / studie nog geleden onder je worstelingen met je identiteit?

En hoe voel je je nu? Ben je helemaal happy met jezelf hoe je nu bent?
Door mezelf op te sluiten in mijn hoofd. Ik las, ik schreef, ik tekende. Ik deed krachttraining om een mannelijker fysiek te krijgen.

Ik had om meerdere redenen weinig aansluiting met mijn klasgenoten (verlegen, hoogbegaafd, vermoeden van ASS, sociaal nogal onhandig) en ik denk dat mijn niet-conventionele manier van kleden en gedragen gewoon een voor de hand liggende reden was om te pesten. Als ik cis was geweest, hadden ze vast iets anders gevonden.

Of mijn school eronder geleden heeft, weet ik niet. Studie in ieder geval niet, dat was een moment om mezelf opnieuw uit te vinden en op te bloeien. Toen hoorde ik ineens bij de populaire mensen in de klas :o

Ik ben zeer tevreden met mijn leven op dit moment en dankbaar dat het relatief hobbelloos is verlopen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:43:51 #43
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184855674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Bij de homoromantische aseksuele trans mannen, maar die groep is niet zo heel groot ;) Voor het gemak schaar ik me onder de homomannen, maar dat werkt alleen oppervlakkig en veronderstelt een aantal dingen die ik niet kan waarmaken.

Ik was laatst in een gay sauna en toen werd ik wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat seks behoorlijk belangrijk is binnen die community.
Als je een hang naar een platonische relatie hebt, lijkt me dit dan ook geen geschikte plek om te "vissen". is het trouwens moeilijk om een platonische relatie te vinden?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_184855709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als je een hang naar een platonische relatie hebt, lijkt me dit dan ook geen geschikte plek om te "vissen". is het trouwens moeilijk om een platonische relatie te vinden?
Ik was er ook niet om te vissen, maar voor de zoutscrub ;)

Ja, dat is moeilijk, maar ik moet zeggen dat ik na mijn laatste scharrel me beter besef dat ik daar eigenlijk niet per se behoefte aan heb. Of misschien was hij gewoon niet de juiste. Ik ben in ieder geval niet echt op zoek, maar ik sta open voor een mooie kans of zo.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184855713
Denk je dat er de laatste 10-15 jaar veel verandert is over het gedachtegoed van genderidentiteit? En vind je deze ontwikkelingen positief?

Als voorbeeld: 15 jaar geleden hadden veel mensen bij transgender vooral nog het beeld van mannen die zich op een overmatige manier als vrouw uitdosten (tot aan draqqueen toe). Tegenwoordig is de aandacht veel meer op inderdaad de mensen die in het verkeerde lichaam zitten. Je hoeft inderdaad ook niet meer aan iemand af te zien dat hij/zij ooit anders was (lang leve de medische wetenschap!). Het nadeel van deze verandering in beeldvorming is m.i. dat de kritiek ook toeneemt, nu het niet meer die 'malle doelgroep' is, maar mensen inderdaad écht fysiek veranderen.

Hoop dat ik het zo een beetje goed toelicht, vraag is dus of jij het wel of niet fijn vindt dat er tegenwoordig meer aandacht en bekendheid voor is?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_184855823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:46 schreef superkimmi het volgende:
Denk je dat er de laatste 10-15 jaar veel verandert is over het gedachtegoed van genderidentiteit? En vind je deze ontwikkelingen positief?

Als voorbeeld: 15 jaar geleden hadden veel mensen bij transgender vooral nog het beeld van mannen die zich op een overmatige manier als vrouw uitdosten (tot aan draqqueen toe). Tegenwoordig is de aandacht veel meer op inderdaad de mensen die in het verkeerde lichaam zitten. Je hoeft inderdaad ook niet meer aan iemand af te zien dat hij/zij ooit anders was (lang leve de medische wetenschap!). Het nadeel van deze verandering in beeldvorming is m.i. dat de kritiek ook toeneemt, nu het niet meer die 'malle doelgroep' is, maar mensen inderdaad écht fysiek veranderen.

Hoop dat ik het zo een beetje goed toelicht, vraag is dus of jij het wel of niet fijn vindt dat er tegenwoordig meer aandacht en bekendheid voor is?
Recent is het boek Transgender geschiedenis van Alex Bakker verschenen. De behandeling van "transseksuelen" gaat terug tot begin vorige eeuw. De eerste vrouwen werden in de jaren 20 al geopereerd. Het was heel mooi om te lezen van hoe ver we zijn gekomen (en het is ook goed geschreven en leest prettig ;)). Maar door internet is alles wel in een stroomversnelling gekomen, zowel de positieve aspecten als de negatieve.

Ik vind het zeker fijn dat er meer aandacht voor is, maar wat ik vooral mis zijn de verhalen die door transgender personen worden verteld, zonder tussenkomst van cisgender redacteuren die het terugsnoeien tot iets wat het heersende beeld bij de gemiddelde cisgender kijker/lezer bevestigt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184855865
ik wilde gewoon ff melden dat ik het heel stoer vind dat je hier je verhaal wilt doen en de vragen wilt beantwoorden.
Het is een kwetsbaar onderwerp wat heel dichtbij jezelf staat tov vorige reeksen waar men (vol passie) vertelde over werk.

Heb je het idee dat wanneer je ook "de laatste dozen hebt uitgepakt" en je volledig verhuisd bent, misschien wel meer gevoelens en zin krijgt in een sexleven?
pi_184855882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik was er ook niet om te vissen, maar voor de zoutscrub ;)

Ja, dat is moeilijk, maar ik moet zeggen dat ik na mijn laatste scharrel me beter besef dat ik daar eigenlijk niet per se behoefte aan heb. Of misschien was hij gewoon niet de juiste. Ik ben in ieder geval niet echt op zoek, maar ik sta open voor een mooie kans of zo.
_O-
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:59:13 #49
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184855994
Ik heb eens een fotoreportage gedaan van een show met travestieten (waarvan sommige bijna twee meter waren op ENORME plateauzolen liepen en hoge pruiken op hadden. (het plafond werd aardig van rag ontdaan, kan ik je zeggen. Ze kwamen mij over als een androgyne verzameling fuifnummers, en ik heb me kostelijk vermaakt. Is het niet beter voor je om je meer te richten op deze groep? Of ben je meer introvert?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_184856030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:53 schreef Roosgeluk het volgende:
ik wilde gewoon ff melden dat ik het heel stoer vind dat je hier je verhaal wilt doen en de vragen wilt beantwoorden.
Het is een kwetsbaar onderwerp wat heel dichtbij jezelf staat tov vorige reeksen waar men (vol passie) vertelde over werk.

Heb je het idee dat wanneer je ook "de laatste dozen hebt uitgepakt" en je volledig verhuisd bent, misschien wel meer gevoelens en zin krijgt in een sexleven?
Thanks :)

Ik weet het niet. Als toediening van testosteron weinig doet, zal het hebben van een penis met weinig erotisch gevoel niet veel verschil maken, denk ik. Ik heb ook geen moeite met het gebruik van de huidige configuratie. Daarnaast zie ik mezelf niet iemand penetreren, eigenlijk (maar goed, ik kon mezelf ook niet achter het stuur van een auto zien en heb uiteindelijk toch mijn rijbewijs gehaald, dus dat zegt meer over mijn gebrek aan fantasie dan aan mijn eventuele rol in bed ;)).

Maar ik sluit niks uit.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184856042
Mooi gespreksonderwerp.

Heb jij enig idee waarom veel mensen toch een oordeel willen vellen over andermans seksualiteit of geslacht? Ik snap zelf totaal niet waarom dat iets is waar bij stilgestaan moet worden maar ik ben ook niet erg ingelezen.
Spoilers!
pi_184856047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:59 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik heb eens een fotoreportage gedaan van een show met travestieten (waarvan sommige bijna twee meter waren op ENORME plateauzolen liepen en hoge pruiken op hadden. (het plafond werd aardig van rag ontdaan, kan ik je zeggen. Ze kwamen mij over als een androgyne verzameling fuifnummers, en ik heb me kostelijk vermaakt. Is het niet beter voor je om je meer te richten op deze groep? Of ben je meer introvert?
Richten op die groep in wat voor zin?

Daarnaast zijn de meeste travestieten cq drag queens me veel te emotioneel, daar kan ik niet mee omgaan ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184856085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi gespreksonderwerp.

Heb jij enig idee waarom veel mensen toch een oordeel willen vellen over andermans seksualiteit of geslacht? Ik snap zelf totaal niet waarom dat iets is waar bij stilgestaan moet worden maar ik ben ook niet erg ingelezen.
Misschien omdat het ze dwingt om ook over hun eigen seksualiteit en gender na te denken, en dat is Eng. De wereld is veel overzichtelijker als alles in twee hokjes op te delen is en alles te veroordelen wat daarbuiten valt.

Maar dat is amateurpsychologie, geen idee. Feit is wel dat een zeer uitgesproken homofoob een grotere kans heeft om zelf homo te zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:04:48 #54
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184856108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Richten op die groep in wat voor zin?

Daarnaast zijn de meeste travestieten cq drag queens me veel te emotioneel, daar kan ik niet mee omgaan ;)
Ze hebben doorgaans twee persoonlijkheden, dat klopt. Nicky Nicole bijvoorbeeld is een totaal losgeslagen figuur als die in drag is, maar een aardige jongen als hij Nicolas is. Misschien moet je even door het hoge peper en zout niveau heen bijten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_184856126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:04 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ze hebben doorgaans twee persoonlijkheden, dat klopt. Nicky Nicole bijvoorbeeld is een totaal losgeslagen figuur als die in drag is, maar een aardige jongen als hij Nicolas is. Misschien moet je even door het hoge peper en zout niveau heen bijten.
Maar dan nog snap ik niet zo goed wat je met "richten op" bedoelt. Om een partner te vinden? Een groep gelijkgestemden? Make-uplessen?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184856140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Misschien omdat het ze dwingt om ook over hun eigen seksualiteit en gender na te denken, en dat is Eng. De wereld is veel overzichtelijker als alles in twee hokjes op te delen is en alles te veroordelen wat daarbuiten valt.

Maar dat is amateurpsychologie, geen idee. Feit is wel dat een zeer uitgesproken homofoob een grotere kans heeft om zelf homo te zijn.
Thanks. Zoiets zal het zijn ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:04 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ze hebben doorgaans twee persoonlijkheden, dat klopt. Nicky Nicole bijvoorbeeld is een totaal losgeslagen figuur als die in drag is, maar een aardige jongen als hij Nicolas is. Misschien moet je even door het hoge peper en zout niveau heen bijten.
Maar TS is toch juist altijd dezelfde persoon? Ik zie de vergelijking niet.
Spoilers!
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:08:32 #57
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184856182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Maar dan nog snap ik niet zo goed wat je met "richten op" bedoelt. Om een partner te vinden? Een groep gelijkgestemden? Make-uplessen?
Je zoekt duidelijk naar een verbintenis. Heb je een soort van "leeg" gevoel, dat je iets mist in het leven? Er ZIJN mogelijkheden natuurlijk. maar dan moet je wel over een drempel gaan denk ik.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:09:40 #58
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184856218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maar TS is toch juist altijd dezelfde persoon? Ik zie de vergelijking niet.
het persoon is dezelfde maar maakt toch een soort van transitie door.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_184856294
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:09 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

het persoon is dezelfde maar maakt toch een soort van transitie door.
Mannen die zich af en toe uitdossen als extravagante vrouw zitten toch niet in een transitie?

Nou ja, ik laat TS verder maar antwoorden. Ik weet er als hetero ook veel te weinig van :P

Ik vind het in elk geval mooi om te zien dat TS best gelukkig lijkt met zijn situatie. Dat is helaas lang niet voor iedereen in zijn situatie weggelegd.
Spoilers!
pi_184856349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je zoekt duidelijk naar een verbintenis. Heb je een soort van "leeg" gevoel, dat je iets mist in het leven? Er ZIJN mogelijkheden natuurlijk. maar dan moet je wel over een drempel gaan denk ik.
Oh, nee hoor. Ik mis hooguit wat motivatie om het huishouden te doen af en toe ;) Ik ben introvert, doe het prima in mijn eentje, en als ik geen zin heb in mijn uppie zijn er goede vrienden die samen iets willen gaan doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:09 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

het persoon is dezelfde maar maakt toch een soort van transitie door.
Ja, maar drag performers gaan heen en weer, ik ga alleen maar heen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:15:08 #61
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184856360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mannen die zich af en toe uitdossen als extravagante vrouw zitten toch niet in een transitie?

Nou ja, ik laat TS verder maar antwoorden. Ik weet er als hetero ook veel te weinig van :P

Ik vind het in elk geval mooi om te zien dat TS best gelukkig lijkt met zijn situatie. Dat is helaas lang niet voor iedereen in zijn situatie weggelegd.
TS is een uniek personage. En we mogen blij zijn dat de alledaagse grijze massa zo nu en dan opgekleurd worden door mensen die buiten dat kader willen leven. :)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:15:43 #62
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_184856380
Hoihoi :W
Laat ik eens beginnen met je te complimenteren dat je dit doet! Veel persoonlijker dan dit kan zo'n Q&A niet worden lijkt me. :P

Ik vraag me eigenlijk voornamelijk één ding af. Als je jezelf identificeert als transgender, ben je naar mijn idee óf nog niet volledig man, óf nog niet volledig vrouw. Je bent dan nog immer in transitie.
Is het niet veel makkelijker om te zeggen dat je een (homoromantische aseksuele) man bent? :@

Mag ik je ook vragen wat voor werk je doet? Is er ook gediscrimineerd toen je ging solliciteren?

Groetjes,

[ Bericht 0% gewijzigd door SgtPorkbeans op 06-02-2019 15:21:38 ]
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:29:27 #63
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_184856746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kut. Er zijn een aantal users die zich er of werkelijk in verdiept hebben, of er nogal nuchter in staan en empathisch zijn, maar over het algemeen zijn de reacties voorspelbaar negatief. Soms laat ik me overhalen om een poging tot "voorlichting" te doen, want er worden voornamelijk misconcepties verkondigd, maar dat krijg ik toch meestal weer het deksel op mijn neus. KLB en ONZ mijd ik sowieso al ;)

Moet ook zeggen dat de moderatie van dat soort topics soms te wensen overlaat.
En bedankt dan maar weer.
pi_184856748
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:15 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Hoihoi :W
Laat ik eens beginnen met je te complimenteren dat je dit doet! Veel persoonlijker dan dit kan zo'n Q&A niet worden lijkt me. :P

Ik vraag me eigenlijk voornamelijk één ding af. Als je jezelf identificeert als transgender, ben je naar mijn idee óf nog niet volledig man, óf nog niet volledig vrouw. Je bent dan nog immer in transitie.
Is het niet veel makkelijker om te zeggen dat je een (homoromantische aseksuele) man bent? :@

Mag ik je ook vragen wat voor werk je doet? Is er ook gediscrimineerd toen je ging solliciteren?

Groetjes,
Ik identificeer me ook niet als transgender (eerder als man met transgender achtergrond), maar voor deze situatie is het handiger om het op deze manier te labelen. Labels zijn uiteindelijk om dingen te verduidelijken.

Overigens zei iemand anders laatst dat ze zich altijd transgender blijft noemen, omdat ze zich nooit zal identificeren met haar geboortegeslacht. Waar ik ook wel iets in vind zitten, maar ergens schuurt het toch. "trans" geeft een beweging naar aan, als je eenmaal bent gearriveerd, past dat niet meer. Aan de andere kant, als je in Roemenie het bos doorkruist, kom je in TRANSsylvanie en niet in CISsylvanie omdat je bent gearriveerd :?

Ik ben commercieel vertaler, ik werk op kantoor. Ik ben aangenomen voordat mijn juridische status was aangepast, maar ik heb nooit problemen gehad. Weet niet eens welke collega's er al dan niet op de hoogte zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184856920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:29 schreef Flogging het volgende:

[..]

En bedankt dan maar weer.
Graag gedaan. Ga je iets doen met de feedback?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184856943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een helder en duidelijk antwoord TS, dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee :)
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 15:42:16 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184857050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Aan de andere kant, als je in Roemenie het bos doorkruist, kom je in TRANSsylvanie en niet in CISsylvanie omdat je bent gearriveerd :?

Dat hele trans en cis naamgeving is ook heel scheikundig waar je trans verbindingen hebt (met beide bindingen aan een andere kant) en cis verbindingen (beide bindingen aan dezelfde kant)



[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 06-02-2019 15:48:36 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:46:14 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184857086
Naar welke WC ga je?
pi_184857203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:46 schreef xzaz het volgende:
Naar welke WC ga je?
Ik werd pre-transitie al bij de dames weggestuurd. Nu ik een baard heb, is het handiger dat ik naar de heren ga ;) Ik heb me zelfs ingelezen over pisbakeqtiquette!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184857233
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat hele trans en cis naamgeving is ook heel scheikundig waar je trans verbindingen hebt (met beide bindingen aan een andere kant) en cis verbindingen (beide bindingen aan dezelfde kant)

[ afbeelding ]
Transseksueel (en later transgender) is dan ook een term die door wetenschappers is bedacht om bepaalde fenomenen te beschreven. Net zoals heteroseksualiteit etc trouwens.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184857325
Even mijn bedenkingen etaleren.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen om gezond weefsel te opereren voor transitie. Vervolgens wordt een kunstmatige toestand gecreëerd waarbij een persoon zijn hele leven medicijnen moet blijven gebruiken. Echter is het niet aan mij persoonlijk en ik snap goed dat sommige mensen die leven met genderdysforie uiteindelijk toch een andere afweging maken. Ik heb altijd het gevoel dat mensen dan menen dat je niet genoeg ingelezen hebt, terwijl ik meen dat je dan een principiële andere kant kiest.

Het is oké indien mensen ruimte voelen om zich te gedragen conform andere genderrollen. Hieruit moet waakzaam gehandeld worden dat dit niet persé betekent dat een persoon daardoor daadwerkelijk genderdysforie heeft. Travestie en genderdysforie hoeven niets met elkaar van doen te hebben, al vermoed ik dat die link er vaak wel is.

Testen worden te makkelijk gemanipuleerd zodat mensen in aanmerking komen voor geslachtsaanpassing. Voor degene bij wie hier geen oprechte genderdysforie onder lag maar er sprake was van een andere stoornis of een seksuele fantasie heeft deze gebrekkige procedure vaak noodlottige aflopen (zelfdoding). Uit onderzoek blijkt dat personen met een slechte transitie-ervaring minder geneigd zijn om verder mee te werken aan onderzoek en op deze wijze uit beeld blijven qua resultaten. Resultaten zijn hierdoor te zonnig vaak.

Daadwerkelijke geslachtsaanpassing zou ik willen zien met een hoge maatstaaf, en bij uitzondering. Dit wil zeggen dat het voor iemand met genderdysforie niet vanzelfsprekend zou moge zijn dat ze allen in transitie zullen gaan, maar bijvoorbeeld wel als blijkt dat er suïcidale gedachten opspelen. Indien de nood niet hoog genoeg in geschaald wordt, dan zal geslachtsaanpassing ook niet vergoed dienen te worden met publiekelijke gelden. Maar in dat geval zouden ze dit wel met privégelden of donaties mogen doen (als genderdysforie wel bewezen geacht wordt).

Deze tolerantie voor genderafwijkend gedrag, zie ik te vaak ook doorslaan in een aanval op binair-genderdenken. Het denken over mensen in grotendeels binaire lijnen is al eeuwen in het Westen ingebakken. Voor de meeste mensen is het een jas die hun past, omwille daarvan hoeft de samenleving niet omgegooid te worden, wel moet er aandacht zijn voor degene voor wie de jas niet past. Maar met de traditionele rollenpatronen an sich is niets mis. Een wending die ik zou toejuichen is als er weer wat meer scholen zouden zijn die op basis van geslacht zouden segrereren in jongens- dan wel meisjesscholen. Vergelijkbaar met hoe deze er ook nog relatief meer zijn in het Verenigd Koninkrijk. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat jongens en meiden samen in een klas niet voor heel florissante resultaten zorgt. De feminisering in het onderwijs sluit vaak ook niet aan bij de behoeften van jongens. Binnen onderwijs hebben jongens en meisjes wederom globaal gezien echt andere zaken nodig.

Of interseksuele kinderen geöpereerd dienen te worden kan beslist worden door ouders en doktoren, maar enige terughoudenheid mag redelijkerwijs verwacht worden. Zeker nu recentelijk blijkt dat sommige interseksuele kinderen die opgroeien liever nooit geopereerd werden.

Het romantische aspect en het seksuele aspect valt vaak samen. Ik vermoed dat je veel onbegrip krijgt van mensen indien dit niet het geval is. Weet je overigens zeker of je aseksueel bent en niet demiseksueel? Het lijkt beiden op elkaar en sommigen beschouwen demiseksueel als een vorm van aseksualiteit.

Eerlijk gezegd blijf jij voor mij een vrouw, omdat dit ook jouw natuurlijke hoedanigheid is en in ontologische zin komt hier ook geen verandering in. In praktische zin en dagelijkse gang van zaken zie ik jou wel als man. Uit beleefdheid zou ik jouw aanspreken als hij indien je dit wenst, maar ik weiger om door anderen verplicht te worden tot bepaald taalgebruik.

Ik zou het mijzelf idealiter niet toestaan om uiting te geven aan romantische gevoelens ten aanzien van iemand van het zelfde geslacht, iemand met een transitieverleden, iemand die niet-heteroseksueel en niet-monogaam is. Daar ben ik open en eerlijk in. Sommige mensen vinden dit benepen, ik hoop voor jou dat er andere mensen zijn die hierin andere afwegingen maken.

Voel jij je verplicht in romantisch contact om openheid van zaken te geven over jouw transitie danwel homoromantisme en aseksualiteit? Wat vind jij ervan als anderen romantisch contact op dergelijke gronden niet met jou zouden willen? Soms komt het op mij over alsof sommige mensen binnen de transgemeenschap vinden dat heteroseksuelen met een cisgenderidentiteit romantisch contact niet zouden mogen afwijzen op grond van hun transgenderisme. Hoe sta jij hier in?

[ Bericht 10% gewijzigd door TserrofEnoch op 06-02-2019 16:06:10 ]
pi_184857344
Wat vind je van de enorme focus van de huidige politiek op transgenders en de ergernis daarover van veel Nederlanders?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:00:12 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184857456
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:54 schreef TserrofEnoch het volgende:
Even mijn bedenkingen etaleren.

-knip-
Op grond van welke ervaringen/deskundigheid vind je dit allemaal?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 16:00:54 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184857480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:54 schreef TserrofEnoch het volgende:
Even mijn bedenkingen etaleren.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen om gezond weefsel te opereren voor transitie. Vervolgens wordt een kunstmatige toestand gecreëerd waarbij een persoon zijn hele leven medicijnen moet blijven gebruiken. Echter is het niet aan mij persoonlijk en ik snap goed dat sommige mensen die leven met genderdysforie uiteindelijk toch een andere afweging maken. Ik heb altijd het gevoel dat mensen dan menen dat je niet genoeg ingelezen hebt, terwijl ik meen dat je dan een principiële andere kant kiest.

Het is oké indien mensen ruimte voelen om zich te gedragen conform andere genderrollen. Hieruit moet waakzaam gehandeld worden dat dit niet persé betekent dat een persoon daardoor daadwerkelijk genderdysforie heeft. Travestie en genderdysforie hoeven niets met elkaar van doen te hebben, al vermoed ik dat die link er vaak wel is.

Testen worden te makkelijk gemanipuleerd zodat mensen in aanmerking komen voor geslachtsaanpassing. Voor degene bij wie hier geen oprechte genderdysforie onder lag maar er sprake was van een andere stoornis of een seksuele fantasie heeft deze gebrekkige procedure vaak noodlottige aflopen (zelfdoding). Uit onderzoek blijkt dat personen met een slechte transitie-ervaring minder geneigd zijn om verder mee te werken aan onderzoek en op deze wijze uit beeld blijven qua resultaten. Resultaten zijn hierdoor te zonnig vaak.

Daadwerkelijke geslachtsaanpassing zou ik willen zien met een hoge maatstaaf, en bij uitzondering. Dit wil zeggen dat het voor iemand met genderdysforie niet vanzelfsprekend zou moge zijn dat ze allen in transitie zullen gaan, maar bijvoorbeeld wel als blijkt dat er suïcidale gedachten opspelen. Indien de nood niet hoog genoeg in geschaald wordt, dan zal geslachtsaanpassing ook niet vergoed dienen te worden met publiekelijke gelden. Maar in dat geval zouden ze dit wel met privégelden of donaties mogen doen (als genderdysforie wel bewezen geacht wordt).

Deze tolerantie voor genderafwijkend gedrag, zie ik te vaak ook doorslaan in een aanval op binair-genderdenken. Het denken over mensen in grotendeels binaire lijnen is al eeuwen in het Westen ingebakken. Voor de meeste mensen is het een jas die hun past, omwille daarvan hoeft de samenleving niet omgegooid te worden, wel moet er aandacht zijn voor degene voor wie de jas niet past. Maar met de traditionele rollenpatronen an sich is niets mis. Een wending die ik zou toejuichen is als er weer wat meer scholen zouden zijn die op basis van geslacht zouden segrereren in jongens- dan wel meisjesscholen. Vergelijkbaar met hoe deze er ook nog relatief meer zijn in het Verenigd Koninkrijk. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat jongens en meiden samen in een klas niet voor heel florissante resultaten zorgt. De feminisering in het onderwijs sluit vaak ook niet aan bij de behoeften van jongens. Binnen onderwijs hebben jongens en meisjes wederom globaal gezien echt andere zaken nodig.

Of interseksuele kinderen geöpereerd dienen te worden kan beslist worden door ouders en doktoren, maar enige terughoudenheid mag redelijkerwijs verwacht worden. Zeker nu recentelijk blijkt dat sommige interseksuele kinderen die opgroeien liever nooit geopereerd werden.

Het romantische aspect en het seksuele aspect valt vaak samen. Ik vermoed dat je veel onbegrip krijgt van mensen indien dit niet het geval is. Weet je overigens zeker of je aseksueel bent en niet demiseksueel? Het lijkt beiden op elkaar en sommigen beschouwen demiseksueel als een vorm van aseksualiteit.

Eerlijk gezegd blijf jij voor mij een vrouw, omdat dit ook jouw natuurlijke hoedanigheid is en in ontologische zin komt hier ook geen verandering in. Uit beleefdheid zou ik jouw aanspreken als hij indien je dit wenst, maar ik weiger om verplicht van anderen verplicht te worden tot bepaald taalgebruik.
En je vraag was?

Kijk ik zie dat je er een goede vraag bij ge-edit hebt bedankt daarvoor :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 06-02-2019 16:15:07 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184857770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:54 schreef TserrofEnoch het volgende:
Even mijn bedenkingen etaleren.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen om gezond weefsel te opereren voor transitie. Vervolgens wordt een kunstmatige toestand gecreëerd waarbij een persoon zijn hele leven medicijnen moet blijven gebruiken. Echter is het niet aan mij persoonlijk en ik snap goed dat sommige mensen die leven met genderdysforie uiteindelijk toch een andere afweging maken. Ik heb altijd het gevoel dat mensen dan menen dat je niet genoeg ingelezen hebt, terwijl ik meen dat je dan een principiële andere kant kiest.
Ik heb die vraag gesteld aan twee chirurgen die genderbevestigende operaties doen (borst- en buikoperaties bij trans mannen). Beiden waren krachtig in hun antwoord, dat trans patienten de enigen zijn die hen bedanken na een ingreep, en werkelijk gelukkig worden van hun handwerk. Vooral de gynaecoloog was aanvankelijk terughoudend, inderdaad vanwege "niet snijden in gezond weefsel" maar uiteindelijk vindt hij dit nu het mooiste aspect van zijn werk.

Levenslang medicijnen is inderdaad kut, maar er zijn zo veel mensen die met een chronische aandoening leven die nog een veel grotere impact heeft ook. Ik heb elke drie maanden een injectie, mensen met diabetes moeten meerdere malen per dag prikken. Mijn vader neemt bloeddrukverlagende medicijnen. Uiteindelijk zijn het allemaal manieren om de kwaliteit van leven te verbeteren.

quote:
Het is oké indien mensen ruimte voelen om zich te gedragen conform andere genderrollen. Hieruit moet waakzaam gehandeld worden dat dit niet persé betekent dat een persoon daardoor daadwerkelijk genderdysforie heeft. Travestie en genderdysforie hoeven niets met elkaar van doen te hebben, al vermoed ik dat die link er vaak wel is.
Dat gendernonconform gedrag geen absolute indicatie is voor genderdysforie, is zeker waar. De meeste behandelaars nemen daarom de blijvende, nadrukkelijke overtuiging tot het andere geslacht te behoren als leidraad. Consistent, persistent en insistent. Dus een meisje dat graag cowboytje speelt vs een meisje dat bij elke gelegenheid met klem laat weten dat ze een jongetje is. Niet wil zijn. Is.
quote:
Testen worden te makkelijk gemanipuleerd zodat mensen in aanmerking komen voor geslachtsaanpassing. Voor degene bij wie hier geen oprechte genderdysforie onder lag maar er sprake was van een andere stoornis of een seksuele fantasie heeft deze gebrekkige procedure vaak noodlottige aflopen (zelfdoding). Uit onderzoek blijkt dat personen met een slechte transitie-ervaring minder geneigd zijn om verder mee te werken aan onderzoek en op deze wijze uit beeld blijven qua resultaten. Resultaten zijn hierdoor te zonnig vaak.
Deels gelijk. Daarom wordt er ook actie gevoerd om het poortwachtersysteem in Nederland om te zetten naar informed consent, zoals op sommige plekken in de VS en de rest van de wereld het geval al is. Geen enkele arts kan mij vertellen welke genderidentiteit ik heb, dat kan ik alleen zelf. Ze kunnen alleen kijken of ik op basis van andere zaken een transitie aan kan.
quote:
Daadwerkelijke geslachtsaanpassing zou ik willen zien met een hoge maatstaaf, en bij uitzondering. Dit wil zeggen dat het voor iemand met genderdysforie niet vanzelfsprekend zou moge zijn dat ze allen in transitie zullen gaan, maar bijvoorbeeld wel als blijkt dat er suïcidale gedachten opspelen. Indien de nood niet hoog genoeg in geschaald wordt, dan zal geslachtsaanpassing ook niet vergoed dienen te worden met publiekelijke gelden. Maar in dat geval zouden ze dit wel met privégelden of donaties mogen doen (als genderdysforie wel bewezen geacht wordt).
Waarom? Wat voor invloed heeft het op jouw leven, dat mensen die niet per se op het randje van zelfmoord balanceren in transitie gaan? Ik ben juist begonnen voor ik in dat stadium was aanbeland, omdat ik weinig trek had in een depressie. Overigens worden mensen die in zulk zwaar mentaal weer zitten niet eens geholpen, omdat ze dan veel te zwak staan om de transitie uberhaupt aan te kunnen.
quote:
Deze tolerantie voor genderafwijkend gedrag, zie ik te vaak ook doorslaan in een aanval op binair-genderdenken. Het denken over mensen in grotendeels binaire lijnen is al eeuwen in het Westen ingebakken. Voor de meeste mensen is het een jas die hun past, omwille daarvan hoeft de samenleving niet omgegooid te worden, wel moet er aandacht zijn voor degene voor wie de jas niet past. Maar met de traditionele rollenpatronen an sich is niets mis. Een wending die ik zou toejuichen is als er weer wat meer scholen zouden zijn die op basis van geslacht zouden segrereren in jongens- dan wel meisjesscholen. Vergelijkbaar met hoe deze er ook nog relatief meer zijn in het Verenigd Koninkrijk. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat jongens en meiden samen in een klas niet voor heel florissante resultaten zorgt. De feminisering in het onderwijs sluit vaak ook niet aan bij de behoeften van jongens. Binnen onderwijs hebben jongens en meisjes wederom globaal gezien echt andere zaken nodig.
Traditionele (rigide) rolpatronen zijn uiterst schadelijk en de oorzaak van praktisch alles wat er in deze wereld mis is. De zelfmoordcijfers onder jonge mannen worden steeds hoger omdat ze niet kunnen voldoen aan wat de wereld van hen verwacht. De American Psychology Association heeft rigide manbeelden recent nog als schadelijk aangemerkt.

We hoeven niet toe naar een genderneutrale samenleving, we moeten toe naar een samenleving waar iedereen zichzelf kan zijn en niet van buitenaf opgelegd krijgt hoe ze zich moeten gedragen.
quote:
Of interseksuele kinderen geöpereerd dienen te worden kan beslist worden door ouders en doktoren, maar enige terughoudenheid mag redelijkerwijs verwacht worden. Zeker nu recentelijk blijkt dat sommige interseksuele kinderen die opgroeien liever nooit geopereerd werden.
Dat spreekt vanzelf.
quote:
Het romantische aspect en het seksuele aspect valt vaak samen. Ik vermoed dat je veel onbegrip krijgt van mensen indien dit niet het geval is. Weet je overigens zeker of je aseksueel bent en niet demiseksueel? Het lijkt beiden op elkaar en sommigen beschouwen demiseksueel als een vorm van aseksualiteit.
Ik heb het overwogen en sluit het niet uit, maar ik heb nog geen seksuele aantrekkingskracht ervaren bij iemand met wie ik wel een zeer sterke emotionele band had, dus vooralsnog noem ik mezelf ace en niet demi.
quote:
Eerlijk gezegd blijf jij voor mij een vrouw, omdat dit ook jouw natuurlijke hoedanigheid is en in ontologische zin komt hier ook geen verandering in. Uit beleefdheid zou ik jouw aanspreken als hij indien je dit wenst, maar ik weiger om verplicht van anderen verplicht te worden tot bepaald taalgebruik.
Ja, dat zeg je nu wel makkelijk, maar als je me zonder me te kennen tegen zou komen zou je gewoon hij zeggen hoor ;)

En daarnaast is het geen verplichting, je bent gewoon een lamlul als je niet een klein beetje rekening wilt houden met iemand anders.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184857801
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Op grond van welke ervaringen/deskundigheid vind je dit allemaal?
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En je vraag was?
Genoeg overdenkingen. Zitten enkele vragen in verstopt. En natuurlijk ben ik benieuwd naar reacties op bepaalde fragmenten. OP mag zelf bepaalde fragmenten aanhalen om op te reageren. Over en weer prikkelen lijkt mij zinvol.

Deskundigheid in de zin dat ik qua onderzoeken wel bezig ben geweest met gender in het onderwijs.

Verder veel over gelezen, documentaires over bekeken en de politiek in dezen gevolgd en zo doende een positie gevormd heb. Zoals het meestal ook gaat met anderen die zo hun positie vormen bij andere onderwerpen.

Heb wel persoonlijke ervaring met kinderen die kenmerken vertoonden van genderafwijkend gedrag maar hier was uiteindelijk geen sprake van genderdysforie, voor zover ik het weet. Dit betreft geen kinderen waarmee ik beroepsmatig gewerkt heb of iets van die trant, ik ben dan ook geen psycholoog of iets dergelijks.
pi_184857813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat vind je van de enorme focus van de huidige politiek op transgenders en de ergernis daarover van veel Nederlanders?
Die focus is verre van enorm en zou nog veel groter mogen zijn, maar ik snap dat het voor iemand als jij nogal veel lijkt. Ik vind het fijn, want de emancipatie van transgender personen loopt ver achter op de homobeweging en er moet nog een hoop geregeld worden, zowel maatschappelijk als wettelijk.

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen die er niks mee te maken hebben zich er zo druk over maken, eerlijk gezegd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184857914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:54 schreef TserrofEnoch het volgende:

Ik zou het mijzelf idealiter niet toestaan om uiting te geven aan romantische gevoelens ten aanzien van iemand van het zelfde geslacht, iemand met een transitieverleden, iemand die niet-heteroseksueel en niet-monogaam is. Daar ben ik open en eerlijk in. Sommige mensen vinden dit benepen, ik hoop voor jou dat er andere mensen zijn die hierin andere afwegingen maken.

Voel jij je verplicht in romantisch contact om openheid van zaken te geven over jouw transitie danwel homoromantisme en aseksualiteit? Wat vind jij ervan als anderen romantisch contact op dergelijke gronden niet met jou zouden willen? Soms komt het op mij over alsof sommige mensen binnen de transgemeenschap vinden dat heteroseksuelen met een cisgenderidentiteit romantisch contact niet zouden mogen afwijzen op grond van hun transgenderisme. Hoe sta jij hier in?
Niet editten terwijl ik bezig ben :P

Ik ben nog nooit afgewezen op mijn trans-status of mijn seksuele geaardheid, dus mensen die een iets minder rigide beeld hebben van wat "hoort" zijn er zeker ;)

Iemand afwijzen puur omdat hij/zij/hen trans is, is transfoob. Ik kan niemand verplichten om op een ander te vallen, maar de achterliggende redenen zijn vaak nogal kortzichtig en/of gebaseerd op onjuiste aannames.

Op de een of andere manier voelen types als jij zich niet verplicht om open te zijn over hun transfobe insteek, dus ik zie niet in waarom ik wel open zou moeten zijn :P Ik heb ook liever dat iemand me op een eerste date vertelt dat hij echt niks met trans mensen heeft, namelijk, dan kan ik er meteen een punt achter zetten, maar dat doet niemand.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184858235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:13 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Levenslang medicijnen is inderdaad kut, maar er zijn zo veel mensen die met een chronische aandoening leven die nog een veel grotere impact heeft ook. Ik heb elke drie maanden een injectie, mensen met diabetes moeten meerdere malen per dag prikken. Mijn vader neemt bloeddrukverlagende medicijnen. Uiteindelijk zijn het allemaal manieren om de kwaliteit van leven te verbeteren.
Ach ik heb ook een chronische ziekte waarvoor ik dagelijks medicijnen dien te nemen.

quote:
Waarom? Wat voor invloed heeft het op jouw leven, dat mensen die niet per se op het randje van zelfmoord balanceren in transitie gaan? Ik ben juist begonnen voor ik in dat stadium was aanbeland, omdat ik weinig trek had in een depressie. Overigens worden mensen die in zulk zwaar mentaal weer zitten niet eens geholpen, omdat ze dan veel te zwak staan om de transitie uberhaupt aan te kunnen.
In mijn politieke oriëntatie ben ik behoorlijk weg van het paternalisme. Namelijk dat de samenleving dergelijke zaken samen regelt voor het individu. Geslachtsaanpassing vind ik noodzakelijk binnen onze samenleving, maar dan als noodgreep. Enige vorm van drempelwerping voor die stap acht ik wenselijk. Het is nu nog best vers en als ik sommigen hoor praten over postgenderisme, genderfluïde of personen die het binaire genderdenken in zijn geheel weg willen hebben dan ben ik bang voor de effecten van huidige ontwikkelingen op de middellange termijn.

quote:
Traditionele (rigide) rolpatronen zijn uiterst schadelijk en de oorzaak van praktisch alles wat er in deze wereld mis is. De zelfmoordcijfers onder jonge mannen worden steeds hoger omdat ze niet kunnen voldoen aan wat de wereld van hen verwacht. De American Psychology Association heeft rigide manbeelden recent nog als schadelijk aangemerkt.
Ik ben voor traditionele rolpatronen als een narratief voor personen om naar te leven. Hier kunnen ze vervolgens van afwijken. De rolpatronen dienen dus niet te rigide te zijn. Het bestaan van traditionele rolpatronen en het vermogen om hiervan af te wijken kan samengaan.

quote:
We hoeven niet toe naar een genderneutrale samenleving, we moeten toe naar een samenleving waar iedereen zichzelf kan zijn en niet van buitenaf opgelegd krijgt hoe ze zich moeten gedragen.
Natuurlijk zijn er vrijheden voor het individu, maar dit raakt aan het collectief die er ook zijn wisselwerking op heeft. De uiting van jezelf is dus altijd afhankelijk van je standplaatsgebondenheid en tijdsgeest.

quote:
Ja, dat zeg je nu wel makkelijk, maar als je me zonder me te kennen tegen zou komen zou je gewoon hij zeggen hoor ;)

En daarnaast is het geen verplichting, je bent gewoon een lamlul als je niet een klein beetje rekening wilt houden met iemand anders.
Ontologisch gezien blijf je voor mij een vrouw. In praktische zin zie ik je uiteraard wel als man.
Met dat laatste gedeelte, ik bedoel meer dat als jij zou verwachten dat ik in plaats van hem/haar of hij/zij iets anders zou willen worden genoemd zoals Xij of Hen etc. dat ik daar vooralsnog niet in mee zou gaan. Maar goed dit fenomeen is betrekkelijk nieuw en ik ken niemand op wie dergelijke verwijswoorden van toepassing zijn dus we zullen zien.
pi_184858467
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:35 schreef TserrofEnoch het volgende:
als ik sommigen hoor praten over postgenderisme, genderfluïde of personen die het binaire genderdenken in zijn geheel weg willen hebben dan ben ik bang voor de effecten van huidige ontwikkelingen op de middellange termijn.
Wat kunnen die effecten dan zijn? Het komt over alsof je vindt dat er iets bedreigd wordt wanneer er meer emancipatie is, maar wat dat is wordt niet duidelijk. Je lijkt geslacht en het benadrukken daarvan in elk geval ontzettend belangrijk te vinden.

Als dit te veel off topic is, hoor ik het graag Bosbeetle of VWJW :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-02-2019 16:55:10 ]
Spoilers!
pi_184858516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:35 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

In mijn politieke oriëntatie ben ik behoorlijk weg van het paternalisme. Namelijk dat de samenleving dergelijke zaken samen regelt voor het individu. Geslachtsaanpassing vind ik noodzakelijk binnen onze samenleving, maar dan als noodgreep. Enige vorm van drempelwerping voor die stap acht ik wenselijk. Het is nu nog best vers en als ik sommigen hoor praten over postgenderisme, genderfluïde of personen die het binaire genderdenken in zijn geheel weg willen hebben dan ben ik bang voor de effecten van huidige ontwikkelingen op de middellange termijn.
Ik denk dat je een nogal rooskleurig beeld hebt van hoe de medische transitie op dit moment in z'n werk gaat.

Sowieso wordt de stap naar een behandeling voor veel mensen pas genomen als blijkt dat het echt niet anders kan, dat het niet vanzelf overgaat, en dat het een levenswaardig bestaan in de weg staat. Daarna komen de poortwachters van het behandelteam die voor jou gaan bepalen of je wel trans genoeg bent om in behandeling te mogen, en zo ja, wanneer je groen licht krijgt voor welke stappen in het proces.

Juist die bewegingen waar jij het over hebt, zijn niet erg voor medische behandeling omdat ze van mening zijn dat gender een construct is, en dat niemand zijn lichaam meer aan wil passen als we dat construct maar loslaten.

Wat totaal voorbij gaat aan het fysieke aspect van het lichaam dat niet klopt met het beeld wat het brein van het lichaam heeft.
quote:
[..]
Ontologisch gezien blijf je voor mij een vrouw. In praktische zin zie ik je uiteraard wel als man.
Met dat laatste gedeelte, ik bedoel meer dat als jij zou verwachten dat ik in plaats van hem/haar of hij/zij iets anders zou willen worden genoemd zoals Xij of Hen etc. dat ik daar vooralsnog niet in mee zou gaan. Maar goed dit fenomeen is betrekkelijk nieuw en ik ken niemand op wie dergelijke verwijswoorden van toepassing zijn dus we zullen zien.
Ik kende het woord en de filosofie van ontologie niet, maar uit wiki begreep ik dat een object onveranderlijk moet zijn. Als je van een bijl eerst de steel en daarna de kop vervangt, is het dan nog dezelfde bijl? Misschien was ik fysiek ooit een vrouw, maar dat ben ik nu simpelweg niet meer. Of je dat man wilt noemen, ach, dat boeit me niet eens zo. Maar echt, fysiologisch en hormonaal ben ik simpelweg geen vrouw. Daarvoor is er te veel veranderd.

Net zo goed als jij geen kind meer bent.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184858672
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Niet editten terwijl ik bezig ben :P

Ik ben nog nooit afgewezen op mijn trans-status of mijn seksuele geaardheid, dus mensen die een iets minder rigide beeld hebben van wat "hoort" zijn er zeker ;)

Iemand afwijzen puur omdat hij/zij/hen trans is, is transfoob. Ik kan niemand verplichten om op een ander te vallen, maar de achterliggende redenen zijn vaak nogal kortzichtig en/of gebaseerd op onjuiste aannames.

Op de een of andere manier voelen types als jij zich niet verplicht om open te zijn over hun transfobe insteek, dus ik zie niet in waarom ik wel open zou moeten zijn :P Ik heb ook liever dat iemand me op een eerste date vertelt dat hij echt niks met trans mensen heeft, namelijk, dan kan ik er meteen een punt achter zetten, maar dat doet niemand.
Nou het was ook voor mij een verrassing dat je al reageerde eerlijk gezegd. :p

Heb inderdaad een beeld van datgene wat hoort, maar zoals ik al aankaart valt dit niet samen met de realiteit. En aan die gebrokenheid moet handen en voeten gegeven worden.

Wat zijn types zoals ik?

Zo was er ooit een meisje die interesse in mij had. Ze wilde met mij te bed, alvorens er van een relatie sprake was. Ze had het zelfs al over een trio. En ze wilde experimenteren met vrouwen (bischierig tot biseksueel). Voor veel mannen zou dit een droom zijn vermoed ik. Dat ik hierdoor niet met dit meisje verder wilde is dat dan een fobie? Geen relatie willen hebben met een belijdend moslima, is dat dan een vorm van islamofobie? Zo kun je overal fobies zien. Zelf meen ik dat je dan eenvoudigweg andere zaken zoekt in een relatie en andere grondbeginselen hebt en dat je iemand zoekt met een vergelijkbaar kader. Romantisch contact afwijzen met een transvrouw heeft dus te maken met een kader waarin ik de transvrouw ontologisch gezien als man beschouw.

En daarnaast als mensen je in romantische zin afwijzen staat dit geen vriendschap in de weg. Als je op allerlei terreinen exact hetzelfde zou moeten denken als al je vrienden houd je vaak weinig mensen over. ;)
pi_184858789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kut. Er zijn een aantal users die zich er of werkelijk in verdiept hebben, of er nogal nuchter in staan en empathisch zijn, maar over het algemeen zijn de reacties voorspelbaar negatief. Soms laat ik me overhalen om een poging tot "voorlichting" te doen, want er worden voornamelijk misconcepties verkondigd, maar dat krijg ik toch meestal weer het deksel op mijn neus. KLB en ONZ mijd ik sowieso al ;)

Moet ook zeggen dat de moderatie van dat soort topics soms te wensen overlaat.
Klopt, ik heb transgender mensen in mijn vrienden/kennissenkring en heb ik me wel redelijk ingelezen in het onderwerp (al zeg ik het zelf) maar ik vind de reacties met name in KLB vaak echt tenenkrommend maar ik heb inmiddels wel geleerd dat het zinloos is om daarmee in discussie te gaan dan wel een poging te doen voorlichting te geven, tenzij iemand oprecht interesseert is.
Ik vind het met homofobie over het algemeen nog wel mee vallen op Fok, maar de transfobie zit echt diepgeworteld bij sommigen. En ik kan nog steeds maar moeilijk begrijpen waar dat vandaan komt, vaak is het gebaseerd op onjuiste aannames.

Enfin, ik vind het wel moedig dat je hier, ondanks dit gegeven, zo open je verhaal doet. Petje af ^O^
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 17:00:48 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184858796
TS heb je trouwens andere transgenders in je vriendenkring?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184858813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:54 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Nou het was ook voor mij een verrassing dat je al reageerde eerlijk gezegd. :p

Heb inderdaad een beeld van datgene wat hoort, maar zoals ik al aankaart valt dit niet samen met de realiteit. En aan die gebrokenheid moet handen en voeten gegeven worden.

Wat zijn types zoals ik?
Die zo star denken.
quote:
Zo was er ooit een meisje die interesse in mij had. Ze wilde met mij te bed, alvorens er van een relatie sprake was. Ze had het zelfs al over een trio. En ze wilde experimenteren met vrouwen (bischierig tot biseksueel). Voor veel mannen zou dit een droom zijn vermoed ik. Dat ik hierdoor niet met dit meisje verder wilde is dat dan een fobie? Geen relatie willen hebben met een belijdend moslima, is dat dan een vorm van islamofobie? Zo kun je overal fobies zien. Zelf meen ik dat je dan eenvoudigweg andere zaken zoekt in een relatie en andere grondbeginselen hebt en dat je iemand zoekt met een vergelijkbaar kader. Romantisch contact afwijzen met een transvrouw heeft dus te maken met een kader waarin ik de transvrouw ontologisch gezien als man beschouw.
Ach, fobie... Niet in de zin van arachnofobie of claustrofobie natuurlijk. Maar het is wel kortzichtig. Misschien ben je wel hartstikke compatibel met die trans vrouw.
quote:
En daarnaast als mensen je in romantische zin afwijzen staat dit geen vriendschap in de weg. Als je op allerlei terreinen exact hetzelfde zou moeten denken als al je vrienden houd je vaak weinig mensen over. ;)
Ik hoef geen vrienden die mijn basale identiteit afwijzen en vierkant ingaan tegen mijn vrijheid om te zijn, eerlijk gezegd. Dus ja, dat staat wel een vriendschap in de weg.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184858854
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
TS heb je trouwens andere transgenders in je vriendenkring?
Yeah, een handvol, maar afgezien van mijn ex-beste vriend pas nadat ik zelf in transitie ging. Verder ben ik nogal actief binnen de community dus ik ken er een heleboel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184858877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat kunnen die effecten dan zijn? Het komt over alsof je vindt dat er iets bedreigd wordt wanneer er meer emancipatie is, maar wat dat is wordt niet duidelijk. Je lijkt geslacht en het benadrukken daarvan in elk geval ontzettend belangrijk te vinden.

Als dit te veel off topic is, hoor ik het graag Bosbeetle of VWJW :)
Tegenwoordig is het onderwijs erg feminien. Het hele bestel is nu gericht op meisjes, waardoor deze excelleren en jongens achterblijven in Nederland. Voor deze scheefgroei moet een oplossing worden gevonden. Mijn inziens zouden er globaal gezien weer verschillen gemaakt moeten worden. Bijvoorbeeld binnen het onderwijs. Meer gesegregeerd middelbaar onderwijs zou hierbij voor de meesten een goede uitkomst kunnen bieden. Meer competitie bij jongens wat effect zal storen. Plus de verstorende werking die jongens op meisjes hebben zal verlaagd worden. Meisjes die alleen bij meisjes zitten scoren beter. Ik zou in dat opzicht willen zien dat er hierin verschillende scholen zouden zijn met verschillende keuzes. Heb je een bewegelijke jongen dan moet er ruimte zijn om ook voor hem een mannelijk rolmodel te hebben en ook de competitiedrang een uitlaatplek te geven.

Door maatschappelijke ontwikkelingen zijn er minder huwelijken of langdurige relaties. Er zijn meer scheidingen. Dit heeft een effect op kinderen dat het hele verdere leven nawerkt. Het zorgt ook voor vereenzaming bij vrijgezellen. De contacten worden losjes en fluïde, als mens hebben wij behoefte aan meer zekerheid. Een zekere beheersing van seksuele driften hoort hier dan bij.

Ga er verder niet al te veel over uitweiden, maar het betreft dus een geheel aan tijdsgeest wat naast positieve effecten naar mijn mening per saldo meer negatieve effecten heeft. Het moderne denken over genderrollen is hierbij een spil in de machine.
pi_184859119
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Die zo star denken.

[..]

Ach, fobie... Niet in de zin van arachnofobie of claustrofobie natuurlijk. Maar het is wel kortzichtig. Misschien ben je wel hartstikke compatibel met die trans vrouw.
Of je weet gewoon goed wat je wil van jezelf en hebt er lang en hard over nagedacht. Die transvrouw is voor mij ontologisch gezien geen vrouw, en dus is het niet verenigbaar in een relatie. Dat is niet iets wat zich laat vormen door onvoldoende informatie of kortzichtigheid. Er is juist wel naar gekeken en over nagedacht met aandacht.

quote:
Ik hoef geen vrienden die mijn basale identiteit afwijzen en vierkant ingaan tegen mijn vrijheid om te zijn, eerlijk gezegd. Dus ja, dat staat wel een vriendschap in de weg.
Eerlijk gezegd beschouw ik dit meer als kortzichtigheid. Als mensen zich niet in je basale identiteit kunnen verplaatsen dan begint het te schuren. En door schuren komt er glans. Je vermijd de bubbel van gelijkgestemden en wordt zo telkens met een ander perspectief dan het eigene geconfronteerd en wordt zo gedwongen je hiertoe te verhouden.
pi_184859275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:19 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Of je weet gewoon goed wat je wil van jezelf en hebt er lang en hard over nagedacht. Die transvrouw is voor mij ontologisch gezien geen vrouw, en dus is het niet verenigbaar in een relatie. Dat is niet iets wat zich laat vormen door onvoldoende informatie of kortzichtigheid. Er is juist wel naar gekeken en over nagedacht met aandacht.

Eerlijk gezegd beschouw ik dit meer als kortzichtigheid. Als mensen zich niet in je basale identiteit kunnen verplaatsen dan begint het te schuren. En door schuren komt er glans. Je vermijd de bubbel van gelijkgestemden en wordt zo telkens met een ander perspectief dan het eigene geconfronteerd en wordt zo gedwongen je hiertoe te verhouden.
Er is schuren en er is erosie. Iemand die zo lijnrecht staat tegenover wie ik ben kost veel meer energie dan welke vriendschap dan ook waard kan zijn. Daar pas ik voor, ik besteed mijn energie liever aan interessante discussies over dingen die wel 'onderhandelbaar' zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184859320
Ongelooflijk toffe VWJW, weer! O+
Mon 'en!
pi_184859344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:27 schreef bloempjuh het volgende:
Ongelooflijk toffe VWJW, weer! O+
Dank je, ik doe mijn best :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 17:29:40 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_184859363
Hallo, ten eerste een compliment dat je dit durft.
Heb je er ooit aan getwijfeld om de transitie naar man in te zetten? Vond je het toch ook niet raar dat er zoveel veranderd aan je lichaam?
pi_184859460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:29 schreef Momo... het volgende:
Hallo, ten eerste een compliment dat je dit durft.
Heb je er ooit aan getwijfeld om de transitie naar man in te zetten? Vond je het toch ook niet raar dat er zoveel veranderd aan je lichaam?
Twijfel is lastig. Ik denk niet dat ik ooit gedacht heb "wil ik dit wel", maar uiteindelijk laat je een bekende, vertrouwde situatie achter (ik was getrouwd, we hadden samen een huis gekocht etc) en je hebt geen idee wat je ervoor terugkrijgt, en dat is doodeng. Maar uiteindelijk kon ik niet anders.

Gelukkig gaan de veranderingen redelijk langzaam (net zoals je niet na een jaar volwassen bent als je in de puberteit komt), dus ik kon er geleidelijk aan wennen. Alleen mijn stem ging heel snel, na een halfjaar was ik een bariton en ik heb nooit die onhandige fase gehad waarbij hij overslaat en gaat piepen.

Maar mijn baard deed er een goeie zes jaar over om volledig dicht te groeien.

De borstoperatie was wel een dingetje, ik droeg, meen ik, 75E voor beha, dus toen dat in een keer weg was, moest ik even wennen. Maar na een dag of twee voelde het zo veel natuurlijker dan de vijftien jaar met die rare vleesbobbels dat het alleen maar bevestigde dat het de juiste keuze was.

[ Bericht 0% gewijzigd door VraagWatJeWil op 06-02-2019 17:36:27 (je heeft? Really?) ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184859648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik ben de enige die mag beslissen over wie ik wanneer vertel over mijn transgender achtergrond. Als iemand met de verkeerde voornaamwoorden over mij spreekt, outen ze mij (potentieel, waarschijnlijk zullen de anderen gewoon denken dat die persoon gek is, ik zie er niet uit als een "zij"). En dat is niet ok.

Ik heb het privilege dat ik kan kiezen of ik dingen moet gaan uitleggen. Zelfs in trans groepen word ik aangezien voor cisgender (levend als en tevreden met het geslacht dat je bij geboorte is toegewezen). Soms kies ik ervoor om niks te zeggen, omdat ik inderdaad moe ben van het uitleggen dat "wow, goed gelukt" geen compliment is ;)
Zo te horen ben je dan iemand die er niet mee te koop loopt. Ik hoop dat ik niet beledigend overkom met deze vraag, maar wat vind je van transgenders die dat wel doen ? Helpen die in jouw ogen het stigma te verminderen of maken ze het onbegrip er erger op ?

Ik ken namelijk iemand uit mijn omgeving die bezig is met de transitie en in mijn ogen, iets te veel persoonlijke informatie daarover post (denk aan foto's waarop de 'borstgroei' te zien is). Het komt op mij over alsof seksualiteit nog het enige is wat bij deze persoon centraal staat en niet meer de persoon zelf.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_184859733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:44 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Zo te horen ben je dan iemand die er niet mee te koop loopt. Ik hoop dat ik niet beledigend overkom met deze vraag, maar wat vind je van transgenders die dat wel doen ? Helpen die in jouw ogen het stigma te verminderen of maken ze het onbegrip er erger op ?

Ik ken namelijk iemand uit mijn omgeving die bezig is met de transitie en in mijn ogen, iets te veel persoonlijke informatie daarover post (denk aan foto's waarop de 'borstgroei' te zien is). Het komt op mij over alsof seksualiteit nog het enige is wat bij deze persoon centraal staat en niet meer de persoon zelf.
Ik kan me de blijheid bij elke kleine verandering heel goed voorstellen, en ook dat ze dat willen delen. Kijk, ik ben mezelf aan het worden, wow! En het is ook een heel mooi proces om mee te maken, als je het op een bepaalde manier kunt beschouwen. Maar internet vergeet niks en ik ben bang dat al die baby-transjes later spijt krijgen dat er zo veel te zien is van hoe ze vroeger waren.

Ik heb ook foto's van mezelf waarvan ik destijds dacht, wow, zo mannelijk, kijk dan! En nu schaam ik me dood. Ik was een vijftienjarige die dacht dat hij volwassen was ;)

Het hoort erbij.

Daarnaast is zichtbaarheid zeker belangrijk, vooral van veel verschillende mensen. Elk transgender persoon is weer uniek dus het is goed dat mensen allerlei variaties te zien krijgen, in plaats van alleen het gecultiveerde plaatje.

Maar sommigen kunnen inderdaad doorschieten. Net zo goed als sommige homo mannen ineens superoverdreven gaan doen als ze net uit de kast zijn. Vergelijk het met de gekkigheid van koeien die na een winter op stal voor het eerst weer de wei in mogen. Het gaat vanzelf over, maar het staat wel voor eeuwig online.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184859747
Ik ga nu even naar de film (Creed II, lekker mannelijk ;)), ben rond half tien weer terug voor de rest van jullie vragen!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184859963
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik ga nu even naar de film (Creed II, lekker mannelijk ;)), ben rond half tien weer terug voor de rest van jullie vragen!
Veel plezier!
pi_184859971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik kan me de blijheid bij elke kleine verandering heel goed voorstellen, en ook dat ze dat willen delen. Kijk, ik ben mezelf aan het worden, wow! En het is ook een heel mooi proces om mee te maken, als je het op een bepaalde manier kunt beschouwen. Maar internet vergeet niks en ik ben bang dat al die baby-transjes later spijt krijgen dat er zo veel te zien is van hoe ze vroeger waren.

Ik heb ook foto's van mezelf waarvan ik destijds dacht, wow, zo mannelijk, kijk dan! En nu schaam ik me dood. Ik was een vijftienjarige die dacht dat hij volwassen was ;)

Het hoort erbij.

Daarnaast is zichtbaarheid zeker belangrijk, vooral van veel verschillende mensen. Elk transgender persoon is weer uniek dus het is goed dat mensen allerlei variaties te zien krijgen, in plaats van alleen het gecultiveerde plaatje.

Maar sommigen kunnen inderdaad doorschieten. Net zo goed als sommige homo mannen ineens superoverdreven gaan doen als ze net uit de kast zijn. Vergelijk het met de gekkigheid van koeien die na een winter op stal voor het eerst weer de wei in mogen. Het gaat vanzelf over, maar het staat wel voor eeuwig online.
Bedankt voor je perspectief erop. Ik denk omdat het juist over seksualiteit gaat en dit zo open en bloot wordt gepresenteerd, dat het zo ongemakkelijk kan aanvoelen voor buitenstaanders zoals ik. Vooral omdat, normaal gesproken, niemand daarmee bezig is en het vooral in een privé-aangelegenheid ter sprake komt als er al over gesproken wordt.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_184860536
Vraag: Is het lastig voor je dat de hele wereld gebouwd lijkt te zijn voor 'verkering, trouwen, kindjes krijgen' etc?

Ik ben zelf (autistisch, bisexueel en) bewust kinderloos. Het maakt mij echt geen zak uit wat mensen van mij vinden, maar krijg wel minstens 1× per jaar de vraag 'wanneer nemen jullie nou eens een kind'? Ik blijf volhouden dat niet iedereen dat als ideaal heeft, maar mijn familieleden geven niet op.. :{
Mon 'en!
pi_184860552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik ga nu even naar de film (Creed II, lekker mannelijk ;)), ben rond half tien weer terug voor de rest van jullie vragen!
En veel plezier! :)
Mon 'en!
pi_184860612
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
omdat ik inderdaad moe ben van het uitleggen dat "wow, goed gelukt" geen compliment is ;)
Waarom eigenlijk niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')