abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 februari 2019 @ 06:48:54 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184828987
quote:
In 2017 waren jongeren gemiddeld 23,5 jaar toen ze uit huis gingen, in 2012 was dat nog 22,8 jaar. De verschuiving was het sterkst bij studenten, die in 2016 gemiddeld 1 jaar later zelfstandig gingen wonen dan in 2012. Werkende jongeren gingen 0,7 jaar later uit huis. Dat meldt het CBS in het kader van de Jeugdmonitor.

Sinds de invoering van het sociaal leenstelsel zijn minder studenten op kamers gaan wonen, zo blijkt uit eerder onderzoek van het CBS. Voor de hoogte van de studiefinanciering maakt het niet meer uit of studenten ingeschreven staan bij de ouder(s) of uitwonend zijn.

Meer thuiswonenden onder alle jongeren vanaf 18 jaar
Zowel tieners als twintigers zijn vaker in het ouderlijk huis blijven wonen. De verschuiving was het grootst bij jongeren van 19 jaar en 23 tot en met 26 jaar. In 2012 stond 76,4 procent van de 19-jarigen ingeschreven bij één of beide ouders en dat is verschoven naar 79,4 procent in 2017. Bij de 24-jarigen veranderde dit percentage van 33,6 naar 36,8.

Vrouwen eerder het huis uit dan mannen
Vrouwen gaan van oudsher vroeger uit huis dan mannen. Dat was ook zo in 2017, al is het verschil met de mannen sinds 2012 kleiner geworden. Vrouwen waren in 2017 gemiddeld 22,7 jaar toen ze uit huis gingen, dat is 0,7 jaar ouder dan in 2012. Uit huis gaande mannen waren gemiddeld 24,2 jaar in 2017, 0,6 jaar ouder dan in 2012.
Jongeren steeds later het huis uit

Makkelijker om thuis te blijven wonen, of moeilijker om zelfstandige woonruimte te vinden? Ik gok op het laatste...

[ Bericht 3% gewijzigd door DJMO op 05-02-2019 07:19:38 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 5 februari 2019 @ 07:03:20 #2
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184829084
Verwacht effect van het leenstelsel op studenten. En voor de rest is er geen woonruimte te vinden. Slechte zaak, op je 23ste nog niet zelfstandig kunnen zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184829536
quote:
Uit huis gaande mannen waren gemiddeld 24,2 jaar in 2017.
Wat een verwijfde generatie zijn we toch aan het kweken.
pi_184829541
Fake nieuws, ik zie overal Syrische, Afghaanse, Iraanse en Eritrese jongeren die een eigen huis krijgen.
Racist
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:06:27 #5
3542 Gia
User under construction
pi_184829576
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Verwacht effect van het leenstelsel op studenten. En voor de rest is er geen woonruimte te vinden.
Hier ook nog een 26-jarige in huis. Staat wel ingeschreven, bijna afgestudeerd, zonder studieschuld.
Heeft gevraagd om nog wat langer te kunnen blijven wonen om te sparen. Vriendin studeert en zit in een appartement, waar hij regelmatig naartoe gaat. Daarnaast wil hij best kostgeld betalen en doet veel zelf, zoals zijn was/strijk en de bovenverdieping schoonhouden.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 08:47:31 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184829835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier ook nog een 26-jarige in huis. Staat wel ingeschreven, bijna afgestudeerd, zonder studieschuld.
Heeft gevraagd om nog wat langer te kunnen blijven wonen om te sparen. Vriendin studeert en zit in een appartement, waar hij regelmatig naartoe gaat. Daarnaast wil hij best kostgeld betalen en doet veel zelf, zoals zijn was/strijk en de bovenverdieping schoonhouden.
Verstandig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184829910
Woonruimte bouwen zou helpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184829961
Ik verwacht dat de gemiddelde in de randstad nog hoger liggen.
pi_184830004
Wachtlijsten zijn eindeloos en huizenmarkt is nog steeds oververhit. Het ziet er niet naar uit dat het beter wordt komende jaren.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:26:01 #10
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184830194
Wat verwacht je anders? We leven niet in de babyboom tijd waar je een huis zowat gratis kreeg voor nietsdoen.
pi_184830225
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:26 schreef dagobertE6 het volgende:
Wat verwacht je anders? We leven niet in de babyboom tijd waar je een huis zowat gratis kreeg voor nietsdoen.
:)
pi_184830239
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wachtlijsten zijn eindeloos en huizenmarkt is nog steeds oververhit. Het ziet er niet naar uit dat het beter wordt komende jaren.
Er moet meer gebouwd worden.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:30:27 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184830261
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Er moet meer gebouwd worden.
Meer betaalbare woningen bouwen en minder import van nieuwe mensen die direct bovenaan de wachtlijst komen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184830262
Gelukkig heb ik nog net de tijd meegemaakt dat ik gratis geld kreeg van de overheid. Die arme studenten van nu zijn verplicht zich in de schulden te steken als ze op zichzelf willen wonen tijdens hun studententijd. Of je moet rijke ouders hebben.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:34:23 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184830311
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:30 schreef Mariocash het volgende:
Gelukkig heb ik nog net de tijd meegemaakt dat ik gratis geld kreeg van de overheid. Die arme studenten van nu zijn verplicht zich in de schulden te steken als ze op zichzelf willen wonen tijdens hun studententijd. Of je moet rijke ouders hebben.
De mensen in de politiek die in al hun wijsheid hebben besloten dat studenten en hun ouders zich maar in de schulden moesten steken, zijn vaak degenen die tig jaar op kosten van de samenleving hebben gestudeerd.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:36:31 #16
286575 Roces18
Chef de party
pi_184830328
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Verwacht effect van het leenstelsel op studenten. En voor de rest is er geen woonruimte te vinden. Slechte zaak, op je 23ste nog niet zelfstandig kunnen zijn.
Heb je het artikel wel gelezen? Er staat niet dat ze niet zelfstandig zijn maar om financiële redenen thuis blijven wonen. In landen zoals Italië en Spanje is het heel normaal om zelfs tot je 30e thuis te blijven.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184830342
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:26 schreef dagobertE6 het volgende:
Wat verwacht je anders? We leven niet in de babyboom tijd waar je een huis zowat gratis kreeg voor nietsdoen.
Agosie. Jaren 60 vochten wij voor woonruimten. Gingen het zelf wel regelen. Nu klagen ze op internet. _O-
pi_184830344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De mensen in de politiek die in al hun wijsheid hebben besloten dat studenten en hun ouders zich maar in de schulden moesten steken, zijn vaak degenen die tig jaar op kosten van de samenleving hebben gestudeerd.
Klopt. Allemaal zelf lekker 10 jaar gestudeerd op kosten van de belastingbetaler en nu de huidige studenten lekker in de schulden willen steken. :r
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:38:39 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184830356
De sneeuwvlokjes van tegenwoordig willen graag een luxe driekamerwoning in het centrum, liefst met balkon of tuin en uiteraard geen huisgenoten.
Daar is idd tekort aan, kan de overheid dat niet even fixen?
KuikenGuppy
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:39:39 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184830371
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:37 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Agosie. Jaren 60 vochten wij voor woonruimten. Gingen het zelf wel regelen. Nu klagen ze op internet. _O-
Tsja, tegenwoordig ben je dan een smerige linkse kraker. Dat wordt vaak als ongedierte beschouwd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:41:57 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184830396
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:38 schreef Burdie het volgende:
De sneeuwvlokjes van tegenwoordig willen graag een luxe driekamerwoning in het centrum, liefst met balkon of tuin en uiteraard geen huisgenoten.
:'). Leuke grap wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184830468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier ook nog een 26-jarige in huis. Staat wel ingeschreven, bijna afgestudeerd, zonder studieschuld.
Heeft gevraagd om nog wat langer te kunnen blijven wonen om te sparen. Vriendin studeert en zit in een appartement, waar hij regelmatig naartoe gaat. Daarnaast wil hij best kostgeld betalen en doet veel zelf, zoals zijn was/strijk en de bovenverdieping schoonhouden.
26 jaar? Dat hij dat nog kan volhouden :).
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:48:50 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184830484
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

26 jaar? Dat hij dat nog kan volhouden :).
Is mij ook prima gelukt. Ik was 27. :P
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:49:48 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184830497
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:37 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Agosie. Jaren 60 vochten wij voor woonruimten. Gingen het zelf wel regelen. Nu klagen ze op internet. _O-
Alsof die tijden vergelijkbaar zijn :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184830571
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is mij ook prima gelukt. Ik was 27. :P
Ik was zo rond 24 en had het helemaal gehad bij mijn ouders. Zodra ik uit militaire dienst kwam ben ik gaan werken en gelijk de deur uit gegaan. Niet dat ik het slecht had maar die constante bemoeienis was ik meer dan zat.

Spullen her en der van familie gekregen en de rommelmarkt. Een auto had ik niet. Kamertje gehuurd in Duitsland want daar werkte ik.

Achteraf gezien een hele leuke tijd.
pi_184830595
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is mij ook prima gelukt. Ik was 27. :P
Weinig geneukt zeker? 27-jarige “mannen” die nog thuis wonen.
pi_184830620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:26 schreef dagobertE6 het volgende:
Wat verwacht je anders? We leven niet in de babyboom tijd waar je een huis zowat gratis kreeg voor nietsdoen.
Dit ja. En als je een relatief goedkope woning wil sta je 8 jaar op een wachtlijst.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 10:00:39 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184830636
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik was zo rond 24 en had het helemaal gehad bij mijn ouders. Zodra ik uit militaire dienst kwam ben ik gaan werken en gelijk de deur uit gegaan. Niet dat ik het slecht had maar die constante bemoeienis was ik meer dan zat.

Spullen her en der van familie gekregen en de rommelmarkt. Een auto had ik niet. Kamertje gehuurd in Duitsland want daar werkte ik.

Achteraf gezien een hele leuke tijd.
Nou ja, ik had het prima thuis. Ik was op mijn 23e klaar met studeren. Het ging op een gegeven moment in de jaren daarna wel kriebelen, maar ik had geen zin in huren, en ik wilde ook niet spullen van de rommelmarkt of 2e hands in huis zetten. Niet dat daar iets mis mee is, maar ík wilde dat gewoon niet.

Daarnaast wilde ik ook geen appartement. Ik woonde heel dichtbij school, dus ik hoefde niet op kamers. Mijn ouders betaalden mijn opleiding dus ik had geen studieschuld toen ik klaar was, ik ben gaan werken (en toen ook kostgeld betalen thuis, terwijl mijn moeder dat niet wilde) en sparen, en op mijn 27e heb ik toen een huis gekocht incl alles voor er in.

Er zijn meer wegen naar Rome, maar de een is niet per se beter dan de ander, of vice versa :)
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 10:01:28 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184830655
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:58 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Weinig geneukt zeker? 27-jarige “mannen” die nog thuis wonen.
Daar zou ik me als ik jou was niet al te druk over maken :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184830662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, ik had het prima thuis. Ik was op mijn 23e klaar met studeren. Het ging op een gegeven moment in de jaren daarna wel kriebelen, maar ik had geen zin in huren, en ik wilde ook niet spullen van de rommelmarkt of 2e hands in huis zetten. Niet dat daar iets mis mee is, maar ík wilde dat gewoon niet.

Daarnaast wilde ik ook geen appartement. Ik woonde heel dichtbij school, dus ik hoefde niet op kamers. Mijn ouders betaalden mijn opleiding dus ik had geen studieschuld toen ik klaar was, ik ben gaan werken (en toen ook kostgeld betalen thuis, terwijl mijn moeder dat niet wilde) en sparen, en op mijn 27e heb ik toen een huis gekocht incl alles voor er in.

Er zijn meer wegen naar Rome, maar de een is niet per se beter dan de ander, of vice versa :)
Niets mis mee. Mijn ouders betaalden de studie deels. Ik heb alleen de boeken moeten betalen. Ik werkte voor een boer in de weekeinden het hele jaar door. Plukwerk etc. In in de zomer vakantiewerk in een fabriek(papier).

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 05-02-2019 10:07:49 ]
pi_184830702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar zou ik me als ik jou was niet al te druk over maken :)
Ik weet genoeg. ;)
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 10:04:53 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184830706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:04 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ik weet genoeg. ;)
Dat denk ik niet ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184830707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:30 schreef Mariocash het volgende:
Gelukkig heb ik nog net de tijd meegemaakt dat ik gratis geld kreeg van de overheid. Die arme studenten van nu zijn verplicht zich in de schulden te steken als ze op zichzelf willen wonen tijdens hun studententijd. Of je moet rijke ouders hebben.
Aan de andere kant; waarom zou de overheid dit moeten subsidiëren? Studeren is een investering in jezelf, dat je daarnaast nog eigen woonruimte wilt en elke avond zuipen is prima, maar dat kan ook op eigen kosten (desnoods via een studielening). Dat het tot een aantal jaar geleden anders was doet verder niet ter zake.

Vroeger begonnen ook hele grote delen van de bevolking op hun 15e of 16e met werken, logisch dat die eerder uit huis gingen, trouwen en kindjes krijgen. Nu studeren in verhouding veel meer tot hun ~25e, studeren wordt iets minder gesubsidieerd (maar nog steeds voor 90% wordt het wel gesubsidieerd), wat inderdaad betekent dat jongeren later het huis uit gaan. Daarnaast speelt krapte op de huizenmarkt ongetwijfeld ook een rol.
pi_184830745
Niets mis mee. Gewoon op de zolderkamer fokken enzo
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_184830755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Aan de andere kant; waarom zou de overheid dit moeten subsidiëren? Studeren is een investering in jezelf, dat je daarnaast nog eigen woonruimte wilt en elke avond zuipen is prima, maar dat kan ook op eigen kosten (desnoods via een studielening). Dat het tot een aantal jaar geleden anders was doet verder niet ter zake.

Vroeger begonnen ook hele grote delen van de bevolking op hun 15e of 16e met werken, logisch dat die eerder uit huis gingen, trouwen en kindjes krijgen. Nu studeren in verhouding veel meer tot hun ~25e, studeren wordt iets minder gesubsidieerd (maar nog steeds voor 90% wordt het wel gesubsidieerd), wat inderdaad betekent dat jongeren later het huis uit gaan. Daarnaast speelt krapte op de huizenmarkt ongetwijfeld ook een rol.
Daar heb je zeker een punt. Ik ben iig blij dat ik snel nog even 30k van de overheid heb kunnen lospeuteren.
pi_184830758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Aan de andere kant; waarom zou de overheid dit moeten subsidiëren? Studeren is een investering in jezelf, dat je daarnaast nog eigen woonruimte wilt en elke avond zuipen is prima, maar dat kan ook op eigen kosten (desnoods via een studielening). Dat het tot een aantal jaar geleden anders was doet verder niet ter zake.

Is dat zo, gezien de belastingtarieven lijkt dat er steeds minder op. Tevens is het een soort bijstand en eerlijk gezegd zie ik liever dat studenten dat geld kregen dan andere lamlullen.
Als je ouders niet zo rijk zijn hindert het gewoon de sociale mobiliteit. Ik ben blij dat ik in 2011 ben afgestudeerd schuldenvrij en met stufi. Anders was het behoorlijk taai of onmogelijk geweest voor mijzelf en mijn ouders.
quote:
Vroeger begonnen ook hele grote delen van de bevolking op hun 15e of 16e met werken, logisch dat die eerder uit huis gingen, trouwen en kindjes krijgen. Nu studeren in verhouding veel meer tot hun ~25e, studeren wordt iets minder gesubsidieerd (maar nog steeds voor 90% wordt het wel gesubsidieerd), wat inderdaad betekent dat jongeren later het huis uit gaan. Daarnaast speelt krapte op de huizenmarkt ongetwijfeld ook een rol.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 10:08:21 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184830763
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Aan de andere kant; waarom zou de overheid dit moeten subsidiëren? Studeren is een investering in jezelf, dat je daarnaast nog eigen woonruimte wilt en elke avond zuipen is prima, maar dat kan ook op eigen kosten (desnoods via een studielening). Dat het tot een aantal jaar geleden anders was doet verder niet ter zake.

Vroeger begonnen ook hele grote delen van de bevolking op hun 15e of 16e met werken, logisch dat die eerder uit huis gingen, trouwen en kindjes krijgen. Nu studeren in verhouding veel meer tot hun ~25e, studeren wordt iets minder gesubsidieerd (maar nog steeds voor 90% wordt het wel gesubsidieerd), wat inderdaad betekent dat jongeren later het huis uit gaan. Daarnaast speelt krapte op de huizenmarkt ongetwijfeld ook een rol.
Nou ja, ook dat zijn allemaal persoonlijke keuzes. Maar ja, als je dan gaat roepen van 'de studententijd is de tijd van je leven', dan vraag ik me af waarom veel mensen de vele jaren die komen na de studententijd zoveel klagen over dat alles te duur is en zo.

Wat maakt het uit? Je hebt toch 'de tijd van je leven gehad' toen je studeerde? Nou, dat zijn nu herinneringen, dus wat maakt het uit dat nu alles 'te duur' is? Valt toch allemaal in het niet vergeleken met die geweldige studententijd denk ik dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184830904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, ook dat zijn allemaal persoonlijke keuzes. Maar ja, als je dan gaat roepen van 'de studententijd is de tijd van je leven', dan vraag ik me af waarom veel mensen de vele jaren die komen na de studententijd zoveel klagen over dat alles te duur is en zo.

Wat maakt het uit? Je hebt toch 'de tijd van je leven gehad' toen je studeerde? Nou, dat zijn nu herinneringen, dus wat maakt het uit dat nu alles 'te duur' is? Valt toch allemaal in het niet vergeleken met die geweldige studententijd denk ik dan?
De leeftijd zo tussen je 14e en 30e is de mooiste tijd omdat alles nieuw is. Vriendinnen, feesten zelfstandig gaan wonen, carrière maken of niet. etc etc.

Geloof mij maar dat de leeftijd vanaf je 50e niet de meest prettige leeftijd is. Niet vanwege bezit en of kosten, maar je draagt nog altijd zorg voor je kinderen, daar komen je ouders bij en je ziet steeds meer bekenden om je heen weg vallen door ziekte etc. Het word meer een sleur en je flexibiliteit neemt af. Het nemen van risico's durf je niet meer zo snel aan. Ik ben nu 56 maar om nog iets totaal anders te gaan doen is een te groot risico.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 10:19:55 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184830933
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

De leeftijd zo tussen je 14e en 30e is de mooiste tijd omdat alles nieuw is. Vriendinnen, feesten zelfstandig gaan wonen, carrière maken of niet. etc etc.

Geloof mij maar dat de leeftijd vanaf je 50e niet de meest prettige leeftijd is. Niet vanwege bezit en of kosten, maar je draagt nog altijd zorg voor je kinderen, daar komen je ouders bij en je ziet steeds meer bekenden om je heen weg vallen door ziekte etc. Het word meer een sleur en je flexibiliteit neemt af. Het nemen van risico's durf je niet meer zo snel aan. Ik ben nu 56 maar om nog iets totaal anders te gaan doen is een te groot risico.
Ben jij 56 joh? :P Je komt wel jonger over vind ik ^O^

edit: das geen verkapte diss ofzo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184830996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ben jij 56 joh? :P Je komt wel jonger over vind ik ^O^

edit: das geen verkapte diss ofzo.
Tja als je zelf kinderen hebt en zo nu en dan nog een game speelt op de pc en beperkt gaat stappen met jeugdvrienden, carnaval viert, af en toe een concertje meepikt dan blijf je jong.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:28:46 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184831062
Dat is snel gegaan van 'raar' naar 'verstandig'. in nog geen tien jaar.
pi_184831441
Ouwe maat van me was tot ongeveer zijn 40ste nog geen dag in zijn leven zelfstandig geweest, hij had echt zoiets van 'alles word voor me gedaan, mijn kleren worden gewassen, mijn eten kant en klaar opgediend, mijn bed opgemaakt, de rekeningen betaald....waarom zou ik uit huis gaan"? Beetje een rare instelling die wel voornamelijk gedreven zal worden door luiheid. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:51:29 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184831494
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Er moet meer gebouwd worden.
Er wordt hier sporadisch gebouwd maar dan ook gelijk in klasse van vanaf 3.5 ton. Dat is niet te betalen voor de starters.
pi_184831675
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er wordt hier sporadisch gebouwd maar dan ook gelijk in klasse van vanaf 3.5 ton. Dat is niet te betalen voor de starters.
Hier allemaal mooie 50+ woningen :').
pi_184831825
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:00 schreef Redbullkid het volgende:

Hier allemaal mooie 50+ woningen :').
Er zijn dan ook veel meer ouderen dan jongeren op het moment en als een oudere naar zo'n 50+ huis gaat laat hij/zij ook een woning leeg achter voor de verkoop/verhuur hè :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:09:30 #46
22565 asco
Los in deze tent
pi_184831831
In Belgie net over de grens zat mooie huizen voor 2 ton. En je ontvlucht ook nog eens de klimaathysterie.
Win/win.

Plant je vervolgens niet voort en je leeft als een God in Frankrijk. 👍

Keuzes mensen, het leven kan zo heerlijk zijn 😎

[ Bericht 0% gewijzigd door asco op 05-02-2019 11:21:54 ]
pi_184831977
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er wordt hier sporadisch gebouwd maar dan ook gelijk in klasse van vanaf 3.5 ton. Dat is niet te betalen voor de starters.
Vanaf 3.5 ton is bezopen. Men moet gewoon meer bouwen voor starters. Desnoods hoogbouw.
pi_184832030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn dan ook veel meer ouderen dan jongeren op het moment en als een oudere naar zo'n 50+ huis gaat laat hij/zij ook een woning leeg achter voor de verkoop/verhuur hè :P
Daar proppen ze van die leuke asielzoekers in. Zelfde met starter woningen.
Alleen in mijn straat het afgelopen jaar 10 huurwoningen vrij gekomen. Zitten allemaal asielzoekers in :').
pi_184832101
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Vanaf 3.5 ton is bezopen. Men moet gewoon meer bouwen voor starters. Desnoods hoogbouw.
En dan wijken als de Bijlmer bouwen.. Daar zitten we niet op te wachten. Ja, er moet meer gebouwd worden voor starters, maar wel rustig blijven. Een jaartje langer bij je ouders zijn nog weinig mensen dood van gegaan.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:28:49 #50
3542 Gia
User under construction
pi_184832141
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

26 jaar? Dat hij dat nog kan volhouden :).
We zien hem niet veel.
Bij het eten, als hij niet tot 9 uur hoeft te werken op zijn stage-adres.
Is meestal boven. Wij slapen beneden, dus we lopen elkaar niet in de weg.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:31:11 #51
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184832195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:36 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen? Er staat niet dat ze niet zelfstandig zijn maar om financiële redenen thuis blijven wonen. In landen zoals Italië en Spanje is het heel normaal om zelfs tot je 30e thuis te blijven.
Een onderdeel van zelfstandig worden is losweken van je ouders en de verantwoording hebben over je eigen leefruimte. En dat gebeurt dus later vanwege onder meer het leenstelsel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:31:52 #52
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184832207
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Vanaf 3.5 ton is bezopen. Men moet gewoon meer bouwen voor starters. Desnoods hoogbouw.
Er wordt gezegd dat goedkope woningen niet genoeg winst opleveren. Dan ligt hier een rol voor de gemeente of overheid denk ik.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:38:53 #53
3542 Gia
User under construction
pi_184832330
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:18 schreef Cherni het volgende:

Geloof mij maar dat de leeftijd vanaf je 50e niet de meest prettige leeftijd is. Niet vanwege bezit en of kosten, maar je draagt nog altijd zorg voor je kinderen, daar komen je ouders bij en je ziet steeds meer bekenden om je heen weg vallen door ziekte etc. Het word meer een sleur en je flexibiliteit neemt af. Het nemen van risico's durf je niet meer zo snel aan. Ik ben nu 56 maar om nog iets totaal anders te gaan doen is een te groot risico.
Zit wel wat in. Ben 55, één zoon thuis en nog een moeder die regelmatig ergens naartoe gebracht moet worden. Verder ben ik thuis (afgekeurd).
Heb afgelopen jaar besloten me aan te sluiten bij de senioren in de wijk. Kom net van de gym. *O* En op maandag doen we koersbal. Ben wel zo ongeveer de jongste, val nog maar net onder de senioren qua leeftijd, maar het is heel gezellig. Leer meteen wat mensen in de wijk kennen en het doorbreekt de sleur.
Verder zit ik bij een popkoor, waar de gemiddelde leeftijd ongeveer mijn leeftijd is. Ook erg leuk

Je moet het zelf leuk maken om niet in een sleur te raken.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:40:32 #54
3542 Gia
User under construction
pi_184832366
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er wordt hier sporadisch gebouwd maar dan ook gelijk in klasse van vanaf 3.5 ton. Dat is niet te betalen voor de starters.
Hier wordt nog sociale huur gebouwd en appartementen van rond de 670 euro.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:45:13 #55
3542 Gia
User under construction
pi_184832438
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een onderdeel van zelfstandig worden is losweken van je ouders en de verantwoording hebben over je eigen leefruimte. En dat gebeurt dus later vanwege onder meer het leenstelsel.
Dat kan ook thuis. Kostgeld betalen, zelf wassen en strijken en je eigen ruimten schoonhouden.
Meestal eet onze zoon mee, maar als hij bij zijn vriendin is kookt hij, of samen.
Ik ben ervan overtuigd dat hij prima in staat is om zelfstandig te wonen, maar als hij graag nog een jaartje of zo wil sparen, is dat geen probleem.
pi_184832496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan ook thuis. Kostgeld betalen, zelf wassen en strijken en je eigen ruimten schoonhouden.
Meestal eet onze zoon mee, maar als hij bij zijn vriendin is kookt hij, of samen.
Ik ben ervan overtuigd dat hij prima in staat is om zelfstandig te wonen, maar als hij graag nog een jaartje of zo wil sparen, is dat geen probleem.
Is niet hetzelfde als volledig onafhankelijk zijn, bovendien is er ook niet echt sprake van privacy als je moeder overal met haar neus bovenop zit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184832617
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is niet hetzelfde als volledig onafhankelijk zijn, bovendien is er ook niet echt sprake van privacy als je moeder overal met haar neus bovenop zit.
Is dat zo? Ik heb het zelf ook lang bij mijn ouder gewoond (op een half jaar na). en eerlijk gezegd merkte ik niet veel verschil noch dat het moeilijk was. Het huishouden doen kost je wat tijd maar ook niet zoveel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184832813
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:00 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat een verwijfde generatie zijn we toch aan het kweken.
Gr een ouwe lul die een gezinswoning kocht op z'n 18e met enkel een part time job bij de MC Donald's
pi_184832858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb het zelf ook lang bij mijn ouder gewoond (op een half jaar na). en eerlijk gezegd merkte ik niet veel verschil noch dat het moeilijk was. Het huishouden doen kost je wat tijd maar ook niet zoveel.
Gewoon echt alles schoon maken kostte me wel een paar uurtjes, stofzuigen moest ik zeker twee keer per dag doen (parkieten maken meer rotzooi dan je zou denken), en bovendien heb je er ook niet altijd evenveel zin in als je de hele dag hebt staan werken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:09:57 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184832872
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:06 schreef FlesWater het volgende:

[..]

Gr een ouwe lul die een gezinswoning kocht op z'n 18e met enkel een part time job bij de MC Donald's
De arrogantie straalt er vanaf inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184832911
Ik was 19... doei doei !
Ik was hier...
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:16:45 #62
3542 Gia
User under construction
pi_184832968
Ik ben op mijn 21ste uit huis gegaan. Naar een flatje.
Anderhalf jaar later kon ik een nieuwbouwhuis (huur) uitkiezen.
Gewoon een gezinswoning met tuin, voor mij alleen.

Kun je nu alleen nog maar van dromen.

Inschrijftijd is gemiddeld 5 jaar in deze regio.
pi_184833057
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:06 schreef FlesWater het volgende:

[..]

Gr een ouwe lul die een gezinswoning kocht op z'n 18e met enkel een part time job bij de MC Donald's
Dat is meer de generatie van mijn ouders die dat kon. Maar kom op zeg, op je 24ste nog thuis wonen. Geef jezelf een schop onder je kont en ga een kamer zoeken.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:33:39 #64
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184833293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gewoon echt alles schoon maken kostte me wel een paar uurtjes, stofzuigen moest ik zeker twee keer per dag doen (parkieten maken meer rotzooi dan je zou denken), en bovendien heb je er ook niet altijd evenveel zin in als je de hele dag hebt staan werken.
Misschien moet je maar je parkieten weg doen :)
pi_184833918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Misschien moet je maar je parkieten weg doen :)
Die zijn inmiddels allemaal al overleden, ik heb nooit geen nieuwe meer genomen. Het is verbazingwekkend hoe je door je hele huis die zaadjes van ze kan vinden en veertjes ook trouwens. Het is net alsof ze er een sport van maken om te kijken hoe ver ze die zooi kunnen gooien. :') Met een hond is het trouwens al niet veel beter, daar ga je overal haartjes van vinden, ook niet echt hygienisch.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:20:13 #66
286575 Roces18
Chef de party
pi_184834117
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een onderdeel van zelfstandig worden is losweken van je ouders en de verantwoording hebben over je eigen leefruimte. En dat gebeurt dus later vanwege onder meer het leenstelsel.
Hier bouwen ze toevallig een nieuwe wijk. Op het billboard staat 'startswoningen vanaf 450 duizend euro'. Ga je mij vertellen welke starter dan kan betalen?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184834134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hier bouwen ze toevallig een nieuwe wijk. Op het billboard staat 'startswoningen vanaf 450 duizend euro'. Ga je mij vertellen welke starter dan kan betalen?
Een starter die uit een goed nest komt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 13:25:16 #68
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834204
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:22 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is meer de generatie van mijn ouders die dat kon. Maar kom op zeg, op je 24ste nog thuis wonen. Geef jezelf een schop onder je kont en ga een kamer zoeken.
Volgens mij kan iedereen dat gewoon prima voor zichzelf bepalen toch?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184834376
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een starter die uit een goed nest komt.
Dan moet die uit een heel goed nest komen. Onvoorstelbaar om dit als een starterswoning te zien. En dan vanaf 450.000. Vergeet het renteverlies niet bij nieuwbouw. Bij die prijzen is dat ook nog een leuk bedrag dat daar bovenop komt. Totale waanzin. Voor een niet starter al nauwelijks bereikbaar tenzij je een woning bezit die bijna is afgelost of een enorme overwaarde hebt bij verkoop van je huidige woning.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:39:03 #70
3542 Gia
User under construction
pi_184834462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hier bouwen ze toevallig een nieuwe wijk. Op het billboard staat 'startswoningen vanaf 450 duizend euro'. Ga je mij vertellen welke starter dan kan betalen?
Waar is hier? Wassenaar?
pi_184834532
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gewoon echt alles schoon maken kostte me wel een paar uurtjes, stofzuigen moest ik zeker twee keer per dag doen (parkieten maken meer rotzooi dan je zou denken), en bovendien heb je er ook niet altijd evenveel zin in als je de hele dag hebt staan werken.
Ja ik heb geen huisdieren. 1x per week is genoeg en eigenlijk dat niet eens want ik ben toch amper thuis.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 13:42:49 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834542
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan moet die uit een heel goed nest komen. Onvoorstelbaar om dit als een starterswoning te zien. En dan vanaf 450.000. Vergeet het renteverlies niet bij nieuwbouw. Bij die prijzen is dat ook nog een leuk bedrag dat daar bovenop komt. Totale waanzin. Voor een niet starter al nauwelijks bereikbaar tenzij je een woning bezit die bijna is afgelost of een enorme overwaarde hebt bij verkoop van je huidige woning.
Ja, leuk dat ze er het naampje 'starterswoning' aan hangen, maar als je als starter echt boos bent omdat je geen huis van bijna een half miljoen kunt betalen dan is de prijs van dat huis niet het eerste probleem.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184834580
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, leuk dat ze er het naampje 'starterswoning' aan hangen, maar als je als starter echt boos bent omdat je geen huis van bijna een half miljoen kunt betalen dan is de prijs van dat huis niet het eerste probleem.
Dat is waar.
pi_184834597
Ik ging geloof ik met 26 de kooi uit. Dat liep gewoon zo. Niet bewust. Ook niet onbewust. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:45:54 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184834605
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, leuk dat ze er het naampje 'starterswoning' aan hangen, maar als je als starter echt boos bent omdat je geen huis van bijna een half miljoen kunt betalen dan is de prijs van dat huis niet het eerste probleem.
:?? Bizar statement, natuurlijk is dat het grootste probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 13:46:18 #76
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834612
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is waar.
Maar is wel lekker makkelijk. Even voor het gemak negeren dat het woord 'starterswoning' belachelijk is voor een huis van 450k, en dan kun je lekker terecht boos zijn op de huizenmarkt dat het 'te duur' is.

Vooral niet stil staan bij dat het belachelijk is dat je als starter dat zou moeten kunnen betalen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 13:47:11 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834629
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:?? Bizar statement, natuurlijk is dat het grootste probleem.
Ehh, nee. Je MOET per se als STARTER een huis van bijna een half miljoen kunnen kopen, en als je dat niet kunt met je startersloontje dan is het probleem dat dat huis 450k kost, maar niet dat je een beetje onrealistische verwachtingen hebt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184834649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hier bouwen ze toevallig een nieuwe wijk. Op het billboard staat 'startswoningen vanaf 450 duizend euro'. Ga je mij vertellen welke starter dan kan betalen?
Ik vraag me af wat ze verstaan onder starters. Geen jongeren die net een eerste baan hebben neem ik aan. Maar ‘starters’ van zeg maar in de dertig zouden dat wel kunnen betalen denk ik?
pi_184834670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehh, nee. Je MOET per se als STARTER een huis van bijna een half miljoen kunnen kopen, en als je dat niet kunt met je startersloontje dan is het probleem dat dat huis 450k kost, maar niet dat je een beetje onrealistische verwachtingen hebt?
Er zullen best jongeren zijn met onrealistische verwachtingen. Maar men moet meer bouwen in het goedkope segment voor starters. Of tegen gunstige voorwaarden kunnen gaan wonen. Maw eerst huren met de optie tot koop op een later tijdstip. Zo heeft mijn broer zijn huis eerst 15 jaar gehuurd en daarna gekocht tegen een zeer goede prijs.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:50:13 #80
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184834677
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehh, nee. Je MOET per se als STARTER een huis van bijna een half miljoen kunnen kopen, en als je dat niet kunt met je startersloontje dan is het probleem dat dat huis 450k kost, maar niet dat je een beetje onrealistische verwachtingen hebt?
Maar als je verder kijkt naar de wel normale prijzen voor starterswoningen, wat nu vanaf 250.000 zijn dan is dat ook maar nipt te betalen voor alleenstaande starter; voor een stel is dat nog te doen. En dan komt volgende probleem; waar zijn die huizen? Voorlopig nergens te bekennen.

Men blijft hangen in sociale huur of kamers waardoor ze ook de jonge studenten/starters blokkeren enzovoorts.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 13:51:50 #81
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834700
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar als je verder kijkt naar de wel normale prijzen voor starterswoningen, wat nu vanaf 250.000 zijn dan is dat ook maar nipt te betalen voor alleenstaande starter; voor een stel is dat nog te doen. En dan komt volgende probleem; waar zijn die huizen? Voorlopig nergens te bekennen.

Men blijft hangen in sociale huur of kamers waardoor ze ook de jonge studenten/starters blokkeren enzovoorts.
Maar ik hoorde deze zelfde verhalen ook in 2008. Toen kostte het huis dat ik toen kocht als starter in mn eentje ook 190k k.k., en dat was toen ook al volgens velen 'onbetaalbaar'.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:52:53 #82
286575 Roces18
Chef de party
pi_184834717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar is hier? Wassenaar?
Nee , dat houd ik voor me.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:53:53 #83
286575 Roces18
Chef de party
pi_184834735
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat ze verstaan onder starters. Geen jongeren die net een eerste baan hebben neem ik aan. Maar ‘starters’ van zeg maar in de dertig zouden dat wel kunnen betalen denk ik?
Naja voor werkgevers is een starter iemand die max 3 jaar werkzaam is ongeveer.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184834741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar ik hoorde deze zelfde verhalen ook in 2008. Toen kostte het huis dat ik toen kocht als starter in mn eentje ook 190k k.k., en dat was toen ook al volgens velen 'onbetaalbaar'.
Toen waren huisprijzen toch juist wel leuk? :) Mijn tante heeft in die tijd in Amsterdam Noord een heel mooi nieuwbouw huis gekocht voor iets van 2 ton ofzo. Daar kan ze nu wel het dubbele voor vragen.

Prijzen zijn wel enorm gestegen hoor. In de leukere steden dan. In Drenthe en dat soort provincies natuurlijk niet echt.
pi_184834779
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:54 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Toen waren huisprijzen toch juist wel leuk? :) Mijn tante heeft in die tijd in Amsterdam Noord een heel mooi nieuwbouw huis gekocht voor iets van 2 ton ofzo. Daar kan ze nu wel het dubbele voor vragen.

Prijzen zijn wel enorm gestegen hoor. In de leukere steden dan. In Drenthe en dat soort provincies natuurlijk niet echt.
Amsterdam. Een van de uitzonderingen. En al krijg je het dubbele, je moet toch ook weer een enorme prijs betalen als je gaat verhuizen en in Amsterdam wil blijven wonen.
pi_184834805
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Amsterdam. Een van de uitzonderingen. En al krijg je het dubbele, je moet toch ook weer een enorme prijs betalen als je gaat verhuizen en in Amsterdam wil blijven wonen.
Tuuurlijk, maar die prijzen zijn toch enorm gestegen in 10 jaar. Dat zie je ook wel in andere leuke steden toch?
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 13:58:19 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834809
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Er zullen best jongeren zijn met onrealistische verwachtingen. Maar men moet meer bouwen in het goedkope segment voor starters. Of tegen gunstige voorwaarden kunnen gaan wonen. Maw eerst huren met de optie tot koop op een later tijdstip. Zo heeft mijn broer zijn huis eerst 15 jaar gehuurd en daarna gekocht tegen een zeer goede prijs.
Nou ja, dat is ook een veel gehoord argument he, eerst huren, en dan sparen voor later. Punt 1 is sparen voor veel mensen een vies woord, want alles moet NU. Punt 2 is huren vaak duurder dan kopen, van welk geld gaan die lui dan sparen voor een koophuis?

Dat zou betekenen dat je een beetje verstandig moet zijn en niet elk weekend 'helemaal naar de klotuhhhhhh' gaan en zo. En niet alles kopen wat los en vast zit en zo. Maar dat 'kan' dan niet,want nee, je bent maar 1x jong, als je morgen onder een bus komt heb je voor niets gespaard, studententijd is de mooiste tijd, etc etc.

Maar stel nou dat je studententijd klaar is, stel nou dat je ineens niet meer zo veel interesse hebt in helemaal naar de klote gaan elke week, en stel nou dat je NIET onder een bus bent gekomen. Dan staat ineens na je studententijd 'de rest van je leven' voor de deur, en dan slaat de realiteit je in je muil want dan kom je er ineens achter dat je voor veel dingen spaargeld nodig hebt, bijvoorbeeld voor een huis kopen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184834820
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:58 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Tuuurlijk, maar die prijzen zijn toch enorm gestegen in 10 jaar. Dat zie je ook wel in andere leuke steden toch?
Ook door de rente. Zodra die gaat stijgen waardoor men minder hypotheek kan krijgen is dat feest voorbij.

Die 2 tot 3% is historisch bizar laag.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 13:59:21 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834825
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:54 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Toen waren huisprijzen toch juist wel leuk? :) Mijn tante heeft in die tijd in Amsterdam Noord een heel mooi nieuwbouw huis gekocht voor iets van 2 ton ofzo. Daar kan ze nu wel het dubbele voor vragen.

Prijzen zijn wel enorm gestegen hoor. In de leukere steden dan. In Drenthe en dat soort provincies natuurlijk niet echt.
Waarom klaagden die mensen toen dan zo enorm? Dat was hier op FOK! ook zo. Daar was zelfs een hele reeks voor, van mensen die, net als mensen nu, klaagden dat het allemaal niet betaalbaar was en te duur.

Same shit, different day.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:59:47 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184834832
Voor iemand die zo lang aan moeders paplepel heeft gehangen, post je behoorlijk zinnig, CoolGuy :P.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 14:00:59 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834851
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:59 schreef Burdie het volgende:
Voor iemand die zo lang aan moeders paplepel heeft gehangen, post je behoorlijk zinnig, CoolGuy ;).
Nou, kunnen omgaan met geld heb ik niet van een vreemde. Het waren mijn ouders die me dat geleerd hebben en zeiden 'ben nou verstandig, blijf hier wat langer wonen, spaar, en kijk wat je daar later voor voordelen van gaat hebben'.

En warempel, ze hadden gelijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:01:08 #92
286575 Roces18
Chef de party
pi_184834853
Er is niks mis met sparen. In Duitsland is het normaal om een x bedrag gespaard te hebben als eigen inleg. Zouden ze hier ook moeten doen, dan dalen de huizenprijzen want niemand hier kan fatsoenlijk sparen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 14:01:44 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:01 schreef Roces18 het volgende:
Er is niks mis met sparen. In Duitsland is het normaal om een x bedrag gespaard te hebben als eigen inleg. Zouden ze hier ook moeten doen, dan dalen de huizenprijzen want niemand hier kan fatsoenlijk sparen.
Heel veel mensen zouden prima kunnen sparen, maar dan moeten ze wel stoppen met alles nu willen hebben, en keuzes maken, waarbij sparen dan prioriteit heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:02:21 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184834868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:01 schreef Roces18 het volgende:
Er is niks mis met sparen. In Duitsland is het normaal om een x bedrag gespaard te hebben als eigen inleg. Zouden ze hier ook moeten doen, dan dalen de huizenprijzen want niemand hier kan fatsoenlijk sparen.
Daar is het verplicht. En het dikgedruktte is een beetje generaliserend. Nederlanders zijn kampioen sparen.

https://www.ad.nl/economi(...)oen-sparen~a3d0f36d/
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 14:03:12 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

Daar is het verplicht.
Hier ook, want je kunt de kosten koper niet meer mee financieren, dus je zult dat geld zelf mee moeten brengen. Daarnaast is dat een beetje common sense he. Als je een beetje nadenkt snap je dat het niet heel verstandig is om zelfs de inboedel mee te financieren, ook al kón dat in het verleden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184834887
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, dat is ook een veel gehoord argument he, eerst huren, en dan sparen voor later. Punt 1 is sparen voor veel mensen een vies woord, want alles moet NU. Punt 2 is huren vaak duurder dan kopen, van welk geld gaan die lui dan sparen voor een koophuis?

Dat zou betekenen dat je een beetje verstandig moet zijn en niet elk weekend 'helemaal naar de klotuhhhhhh' gaan en zo. En niet alles kopen wat los en vast zit en zo. Maar dat 'kan' dan niet,want nee, je bent maar 1x jong, als je morgen onder een bus komt heb je voor niets gespaard, studententijd is de mooiste tijd, etc etc.

Maar stel nou dat je studententijd klaar is, stel nou dat je ineens niet meer zo veel interesse hebt in helemaal naar de klote gaan elke week, en stel nou dat je NIET onder een bus bent gekomen. Dan staat ineens na je studententijd 'de rest van je leven' voor de deur, en dan slaat de realiteit je in je muil want dan kom je er ineens achter dat je voor veel dingen spaargeld nodig hebt, bijvoorbeeld voor een huis kopen.
Met eerst huren bedoel ik een constructie dat het object dat je huurt later koopt tegen een gunstige prijs. Voor starters ideaal lijkt mij.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 14:04:44 #97
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834907
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Met eerst huren bedoel ik een constructie dat het object dat je huurt later koopt tegen een gunstige prijs. Voor starters ideaal lijkt mij.
Ah zo. Ja, maar dan krijg je weer het verwende dat dat huis dan 'te min' is he. Vroeger hadden mensen denk ik ook wat minder noten op hun zang. Tegenwoordig is iedereen door en door verwend en is 'nee, dat kan niet / gaat niet' niet meer acceptabel.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:06:25 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184834946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehh, nee. Je MOET per se als STARTER een huis van bijna een half miljoen kunnen kopen, en als je dat niet kunt met je startersloontje dan is het probleem dat dat huis 450k kost, maar niet dat je een beetje onrealistische verwachtingen hebt?
Nee, het probleem is dat er geen alternatief is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:07:15 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184834969
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, dat is ook een veel gehoord argument he, eerst huren, en dan sparen voor later. Punt 1 is sparen voor veel mensen een vies woord, want alles moet NU. Punt 2 is huren vaak duurder dan kopen, van welk geld gaan die lui dan sparen voor een koophuis?

Dat zou betekenen dat je een beetje verstandig moet zijn en niet elk weekend 'helemaal naar de klotuhhhhhh' gaan en zo. En niet alles kopen wat los en vast zit en zo. Maar dat 'kan' dan niet,want nee, je bent maar 1x jong, als je morgen onder een bus komt heb je voor niets gespaard, studententijd is de mooiste tijd, etc etc.

Maar stel nou dat je studententijd klaar is, stel nou dat je ineens niet meer zo veel interesse hebt in helemaal naar de klote gaan elke week, en stel nou dat je NIET onder een bus bent gekomen. Dan staat ineens na je studententijd 'de rest van je leven' voor de deur, en dan slaat de realiteit je in je muil want dan kom je er ineens achter dat je voor veel dingen spaargeld nodig hebt, bijvoorbeeld voor een huis kopen.
Wat een bizar dom gezever dit zeg. Wat voor fantasiewereld leef jij in?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 14:07:22 #100
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184834974
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat er geen alternatief is.
Wou je zeggen dat er geen huizen zijn die goedkoper zijn dan 450k? Die zijn er wel, maar ja, dat is dan te min voor veel mensen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:07:37 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184834978
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat er geen alternatief is.
Er zijn genoeg starterswoningen die geen 450K kosten.
KuikenGuppy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')