abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 13:03:37 #1
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184813675








"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184814417
Uitstel het meest waarschijnlijk volgens deze blogger

  maandag 4 februari 2019 @ 14:48:29 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184815766
Britten hebben nu iig No How over brexit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184816287
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet als orgaan.

Wel kunnen de afzonderlijke verslaggevers bepaalde denkbeelden hebben maar men blijft als geheel eigenlijk vrij duidelijk binnen de lijnen. Iemand als Baudet kreeg b.v. meer support als denker dan als politicus. Ik heb ze nooit kunnen betrappen op het klakkeloos meegaan in een rechtse of linkse agenda.
Ik wel. Menige Reaguurder is volledig de weg kwijt.
Voorbeelden:
Laatst ging een artikel over Poolse WW-fraudeurs. Bijna naadloos ging menige reactie over Turken en Marokkanen.
Laatst ging een artikel over de bloedmaan (sterrenkundig verschijnsel, maansverduistering).
Menige reaguurder reageerde met: Zolang er geen bloedsikkel bij komt vind ik alles best. Dus zelfs een heelal-verschijnsel is niet gevrijwaard van anti-islam-sentiment.
Laatst ging een artikel over een kerstboom op de Dam die ietwat op zich liet wachten.
Allemaal reacties over "knieval voor de Islam, onze cultuur, bladiebla". En als een paar dagen later deze Kerstboom alsnog op de Dam aanwezig is, is er niemand die de ophef corrigeert en/of relativeert.
Geenstijl is een compleet ongecontrolleerd stuk anti-islam-sentiment. Een kudde briesende stieren dat iedere nuance kwijt is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:55:09 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184817145
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik wel. Menige Reaguurder is volledig de weg kwijt.
Voorbeelden:
Laatst ging een artikel over Poolse WW-fraudeurs. Bijna naadloos ging menige reactie over Turken en Marokkanen.
Laatst ging een artikel over de bloedmaan (sterrenkundig verschijnsel, maansverduistering).
Menige reaguurder reageerde met: Zolang er geen bloedsikkel bij komt vind ik alles best. Dus zelfs een heelal-verschijnsel is niet gevrijwaard van anti-islam-sentiment.
Laatst ging een artikel over een kerstboom op de Dam die ietwat op zich liet wachten.
Allemaal reacties over "knieval voor de Islam, onze cultuur, bladiebla". En als een paar dagen later deze Kerstboom alsnog op de Dam aanwezig is, is er niemand die de ophef corrigeert en/of relativeert.
Geenstijl is een compleet ongecontrolleerd stuk anti-islam-sentiment. Een kudde briesende stieren dat iedere nuance kwijt is.
De stukken waarop gereageerd word zijn inhoudelijk niet eenzijdig, ze zeiken beide kanten af als het nodig is. Dat het peloton reaguurders wat loopt te blaten is niet aan GS toe te rekenen.

Ik vind bijvoorbeeld de berichtgeving op daskapital (spin-off van geenstijl) redelijk solide als het om de brexit gaat. Het mooie is wel dat de meeverhuisde reaguurder helemaal niet tegen die toon kan blijkbaar en op elk bericht weer gaat lopen schelden dat het EU-propaganda is :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 februari 2019 @ 16:13:29 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184817453
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:34 schreef zoost het volgende:
Uitstel het meest waarschijnlijk volgens deze blogger

[ afbeelding ]
Mooie grafiek! Maar...waarom heeft uitstel meer kans dan een no-deal. Dat legt deze grafiek niet uit. Is dat gewoon de mening van de blogger? May heeft gisteren nogmaals benadrukt uit de EU te willen in maart...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184817535
edit- verkeerd topic
Definitely not CIA
  maandag 4 februari 2019 @ 16:21:50 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184817653
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mooie grafiek! Maar...waarom heeft uitstel meer kans dan een no-deal. Dat legt deze grafiek niet uit. Is dat gewoon de mening van de blogger? May heeft gisteren nogmaals benadrukt uit de EU te willen in maart...
Het is vrij logisch dat het VK meer heeft aan uitstel dan aan een no-deal. Helaas is het niet altijd even logisch wat er gebeurd. Op dit moment kun je haast beter een voorspelling doen aan de hand van de bookmakers dan aan de uitspraken van een politicus ben ik bang.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184817809
Een werkgroep oprichten tweeënhalf jaar na het referendum 8)7
Definitely not CIA
pi_184817998
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

De stukken waarop gereageerd word zijn inhoudelijk niet eenzijdig, ze zeiken beide kanten af als het nodig is. Dat het peloton reaguurders wat loopt te blaten is niet aan GS toe te rekenen.

Ik vind bijvoorbeeld de berichtgeving op daskapital (spin-off van geenstijl) redelijk solide als het om de brexit gaat. Het mooie is wel dat de meeverhuisde reaguurder helemaal niet tegen die toon kan blijkbaar en op elk bericht weer gaat lopen schelden dat het EU-propaganda is :)
Er is idd wel een verschil tussen een GS-artikel en de reaguurders.
En vaak is de bron wel voorhanden die GS aangrijpt voor haar conclusie. En die is vaak wel van degelijke aard. Feit is dan wél dat men selectief is in de verzamelde feiten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 16:53:12 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184818203
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:29 schreef capricia het volgende:
Een werkgroep oprichten tweeënhalf jaar na het referendum 8)7
En dan met die leden. ;(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 februari 2019 @ 17:48:10 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184819237
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:29 schreef capricia het volgende:
Een werkgroep oprichten tweeënhalf jaar na het referendum 8)7
voor een probleem wat al sinds dag 1 op tafel ligt _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 februari 2019 @ 17:52:37 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184819353
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 17:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

voor een probleem wat al sinds dag 1 op tafel ligt _O-
brexitprocrastination
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184819887
Klein inkijkje in de totaal divergente wereldbeelden van Leave en Remain:



Als je dit soort dingen ziet is het niet zo moeilijk om te begrijpen waarom niemand bereid is tot compromis.
  maandag 4 februari 2019 @ 18:30:40 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184819928
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Klein inkijkje in de totaal divergente wereldbeelden van Leave en Remain:

[ afbeelding ]

Als je dit soort dingen ziet is het niet zo moeilijk om te begrijpen waarom niemand bereid is tot compromis.
Leve de polarisatie ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 4 februari 2019 @ 18:45:17 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184820282
MinPres twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:14:33 Just spoke with @MichelBarnier about #Brexit. The Withdrawal Agreement remains the only way to ensure an orderly withdrawal of the UK from the European Union. We continue to urge the UK Government to clarify its intentions with respect to its next steps. https://t.co/wbGHSz8wUY reageer retweet
MichelBarnier twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:10:10 Dialogue @EU27 continues #Brexit. Today in The Hague with @MinPres Mark Rutte: full agreement that Withdrawal Agreement cannot be reopened. Backstop = only operational solution to address Irish border issue today. EU ready to work on alternative solutions during transition. https://t.co/YsCNI10K71 reageer retweet
  maandag 4 februari 2019 @ 18:56:55 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184820544
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:45 schreef beantherio het volgende:
MinPres twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:14:33 Just spoke with @MichelBarnier about #Brexit. The Withdrawal Agreement remains the only way to ensure an orderly withdrawal of the UK from the European Union. We continue to urge the UK Government to clarify its intentions with respect to its next steps. https://t.co/wbGHSz8wUY reageer retweet
MichelBarnier twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:10:10 Dialogue @EU27 continues #Brexit. Today in The Hague with @MinPres Mark Rutte: full agreement that Withdrawal Agreement cannot be reopened. Backstop = only operational solution to address Irish border issue today. EU ready to work on alternative solutions during transition. https://t.co/YsCNI10K71 reageer retweet
Hoe harder ze dit blijven roepen, hoe minder vertrouwen ik er in heb dat ze hun poot stijf houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 februari 2019 @ 19:05:22 #18
408813 crew  trein2000
pi_184820776
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hoe harder ze dit blijven roepen, hoe minder vertrouwen ik er in heb dat ze hun poot stijf houden.
De EU wil misschien best iets bewegen, maar dan moeten de britten wel met iets realistisch komen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 februari 2019 @ 19:06:30 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184820815
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hoe harder ze dit blijven roepen, hoe minder vertrouwen ik er in heb dat ze hun poot stijf houden.
..hoe meer ze politiek in hun onderbroek staan als dat gebeurt. Ik acht de kans veel groter dat de Britten al kibbelend over de rand gaan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:13:25 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184820991
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

..hoe meer ze politiek in hun onderbroek staan als dat gebeurt. Ik acht de kans veel groter dat de Britten al kibbelend over de rand gaan.
Dat zoizo. :)
Maar het hele idee dat de Britten er niks van snappen, en de Duits/Franse combi alles doorheeft lijkt mij wat te eenvoudig. Ook al lijkt het er wel veel op.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 4 februari 2019 @ 19:13:37 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184821000
Vergeleken met de Britse politiek is de EU een soort van naadloos glad gestuukte muur. Er wordt wel eens geklaagd dat binnen de EU ieder land z'n eigen belangen najaagt (wat best waar kan zijn) maar o.b.v. Brexit zou je eerder het tegenovergestelde denken. Af en toe misschien politicus die eens een klein proefballonnetje oplaat maar nergens echt serieuze verschillen van mening over welke kant het op moet. Ook niet van de landen die zo vaak problemen creëren in de unie.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 19:25:01 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184821307
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat zoizo. :)
Maar het hele idee dat de Britten er niks van snappen, en de Duits/Franse combi alles doorheeft lijkt mij wat te eenvoudig. Ook al lijkt het er wel veel op.
Het is geen kwestie van doorhebben, het is een kwestie van wat mogelijk is en de WA is wat mogelijk is en gaat tenminste 4 EU landen eigenlijk al te ver.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:27:53 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184821382
Volgende bedrijven gaan weg, geheel of gedeeltelijk of verplaatsen hun hoofdkantoor
Nissan
Barcley
EasyJet
Sony
Lloyds of London
Hsbc
Goldman Sachs
Dyson electrische auto productie
Panasonic
Muji
Nomura
Daiwa
Diageo
Deutsche Bank
P&O
JP Morgan

Mogelijk weg
Airbus
JLR
Microsoft

Graag aanvullingen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184821532
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat zoizo. :)
Maar het hele idee dat de Britten er niks van snappen, en de Duits/Franse combi alles doorheeft lijkt mij wat te eenvoudig. Ook al lijkt het er wel veel op.
Zoals ik het begrijp is die hele brady amendement in feite gewoon een erkenning van het VK dat er geen alternatieven zijn en ze daarom liever aansturen op 'no deal'.
Ze proberen gewoon om alsnog wel de lusten te krijgen zonder de backstop die een verzekering is dat er geen harde grens zal zijn door Ierland.
Die backstop treedt alleen in werking wanneer er geen alternatieven gevonden zijn gedurende de transitie periode die duurt tot eind december 2020, vinden ze wel werkbare alternatieven om de harde grens te voorkomen dan komt dat in de plaats van de backstop.
Waar ze dus 2 jaar voor hebben of langer als de transitie periode verlengd word, moet nu volgens de brady amendement in 8 weken gedaan worden zonder dat ze alternatieven hebben om de backstop te vervangen.
Natuurlijk snappen die Britten het heel goed, die spelen gewoon dom tot over de rand.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:39:02 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184821620
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Natuurlijk snappen die Britten het heel goed, die spelen gewoon dom tot over de rand.
Gaat ze goed af. Daarna wel ook op de zelfgecreëerde blaren zitten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 20:23:31 #26
236264 crew  capricia
pi_184822681
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 17:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

voor een probleem wat al sinds dag 1 op tafel ligt _O-
Ja.
Persoonlijk vind ik dit dus ook geen reden voor uitstel.

Ga gewoon akkoord met die overgangsperiode, met de May-deal. En dan hebben ze nog twee jaar de tijd om technische mogelijkheden voor die grens te bedenken.
Definitely not CIA
  maandag 4 februari 2019 @ 20:27:25 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184822773
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Persoonlijk vind ik dit dus ook geen reden voor uitstel.

Ga gewoon akkoord met die overgangsperiode, met de May-deal. En dan hebben ze nog twee jaar de tijd om technische mogelijkheden voor die grens te bedenken.
Zij weten ook wel dat die er nooit binnen twee jaar zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 20:28:32 #28
236264 crew  capricia
pi_184822805
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zij weten ook wel dat die er nooit binnen twee jaar zijn.
In dat geval heeft uitstel van Art 50 ook geen zin. :)
Definitely not CIA
pi_184822837
Stel, een VN land verbreekt een VN vredesverdrag met een ander VN land en probeert vervolgens met andere VN landen handelsverdragen te sluiten. Hoe waarschijnlijk is een boycott door die andere landen dan?

Asking for a friend.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 20:33:54 #30
236264 crew  capricia
pi_184822946
Er komen voorlopig helemaal geen douane controles. Aan de UK kant. Alles wordt gewoon ongecontroleerd toegelaten. Lees ik.
Ook fijn voor drugs, illegale migranten, voedselveiligheid etc.


“Lorries will be able to drive straight off ferries and Channel Tunnel trains without making customs declarations in the event of a no-deal Brexit, the government has announced.”

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Definitely not CIA
  maandag 4 februari 2019 @ 20:43:28 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184823177
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgende bedrijven gaan weg, geheel of gedeeltelijk of verplaatsen hun hoofdkantoor...
...
Graag aanvullingen
https://m.facebook.com/BrexitWrecksIt/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 20:48:31 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184823300
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:33 schreef capricia het volgende:
Er komen voorlopig helemaal geen douane controles. Aan de UK kant. Alles wordt gewoon ongecontroleerd toegelaten. Lees ik.
Ook fijn voor drugs, illegale migranten, voedselveiligheid etc.

“Lorries will be able to drive straight off ferries and Channel Tunnel trains without making customs declarations in the event of a no-deal Brexit, the government has announced.”

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Dat houd dan in dat alle goederen van alle WTO landen het VK zonder controle binnen kunnen komen. Dat zou voor de Britse economie een ramp zijn
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:51:32 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184823372
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat houd dan in dat alle goederen van alle WTO landen het VK zonder controle binnen kunnen komen. Dat zou voor de Britse economie een ramp zijn
Ja dat kost veel bedrijven razendsnel de kop.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 20:55:31 #34
236264 crew  capricia
pi_184823469
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat houd dan in dat alle goederen van alle WTO landen het VK zonder controle binnen kunnen komen. Dat zou voor de Britse economie een ramp zijn
Ze moeten wel een versimpeld douane formuliertje invullen. En tarieven worden achteraf geheven.
Duurt minimaal een jaar.

Lijkt me enorm fraude gevoelig.
Definitely not CIA
  maandag 4 februari 2019 @ 20:56:50 #35
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184823506
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:30 schreef Arnold_ het volgende:
Stel, een VN land verbreekt een VN vredesverdrag met een ander VN land en probeert vervolgens met andere VN landen handelsverdragen te sluiten. Hoe waarschijnlijk is een boycott door die andere landen dan?

Asking for a friend.
Begint de naam van jouw "friend" toevallig met een T en eindigt ie toevallig met een "heresa May"? :P

Boycot zal wel meevallen. Een aanklacht bij het Internationaal gerechtshof van de VN is wel mogelijk. maar ik vraag me af wat er gebeurd als ze het verdrag zelf opzeggen.Volgens mij kan dat wel. En daarna zouden ze kunnen onderhandelen over een nieuw verdrag.
pi_184823513
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:33 schreef capricia het volgende:
Er komen voorlopig helemaal geen douane controles. Aan de UK kant. Alles wordt gewoon ongecontroleerd toegelaten. Lees ik.
Ook fijn voor drugs, illegale migranten, voedselveiligheid etc.

“Lorries will be able to drive straight off ferries and Channel Tunnel trains without making customs declarations in the event of a no-deal Brexit, the government has announced.”

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Samengevat: Let's take back control by having no control.
in a crowd you lose humanity
  maandag 4 februari 2019 @ 20:59:43 #37
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184823560
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:33 schreef capricia het volgende:
Er komen voorlopig helemaal geen douane controles. Aan de UK kant. Alles wordt gewoon ongecontroleerd toegelaten. Lees ik.
Ook fijn voor drugs, illegale migranten, voedselveiligheid etc.

“Lorries will be able to drive straight off ferries and Channel Tunnel trains without making customs declarations in the event of a no-deal Brexit, the government has announced.”

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Dat zal aan de kant van de EU niet zo gaan werken. Lekker voor Britse bedrijven dan.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 21:29:29 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184824221
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat zal aan de kant van de EU niet zo gaan werken. Lekker voor Britse bedrijven dan.
Dat gaat in de hele wereld niet zo werken, er zijn meer dan 700 handelsverdragen door de EU afgesloten waar het VK op 29/3 uit ligt en als die wegvallen komen er WTO tarieven voor in de plaats.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 februari 2019 @ 21:37:34 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184824418
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze moeten wel een versimpeld douane formuliertje invullen. En tarieven worden achteraf geheven.
Duurt minimaal een jaar.

Lijkt me enorm fraude gevoelig.
bovendien een berg administratie die zich in no time gaat opstapelen, een berg archief etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 februari 2019 @ 21:41:56 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_184824500
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat houd dan in dat alle goederen van alle WTO landen het VK zonder controle binnen kunnen komen. Dat zou voor de Britse economie een ramp zijn
Colombiaanse (kromme) bananenexporteurs vinden dit leuk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_184827315
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:33 schreef capricia het volgende:
Er komen voorlopig helemaal geen douane controles. Aan de UK kant. Alles wordt gewoon ongecontroleerd toegelaten. Lees ik.
Dan heb je verkeerd gelezen.
quote:
Ook fijn voor drugs, illegale migranten, voedselveiligheid etc.
Hoedan?
quote:
“Lorries will be able to drive straight off ferries and Channel Tunnel trains without making customs declarations in the event of a no-deal Brexit, the government has announced.”

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
pi_184827324
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat houd dan in dat alle goederen van alle WTO landen het VK zonder controle binnen kunnen komen. Dat zou voor de Britse economie een ramp zijn
Nee dat houdt het niet in.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 00:52:23 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184827756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 00:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee dat houdt het niet in.
Vertel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 01:15:43 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184827963
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 00:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dan heb je verkeerd gelezen.

[..]

Hoedan?

[..]

Wat capricia zegt is precies wat jouw link zegt, dat begrijp je toch zelf hopelijk wel?

Lees je wel wat je quote?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184828085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel.
Niet alleen stond het in dat persbericht. Degene die dat met dat persbericht kwam quotte het ook nog eens.

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:33 schreef capricia het volgende:
“Lorries will be able to drive straight off ferries and Channel Tunnel trains without making customs declarations in the event of a no-deal Brexit, the government has announced.”

Vrachtvervoerders die vanuit de EU met een veerboot of vanuit de EU via de Kanaaltunnel het VK komen hoeven niet direct na een eventuele No-deal meteen bij de grens aan allerlei douane-verplichtingen voldoen.

That's it. In dit bericht staat dat alles nog even bij het oude blijft na een eventuele No-deal wat betreft de kanaaltunnel en havens waar veerboten vanuit de EU binnenvaren. Die hysterische conclusies die hieruit getrokken worden zijn absurd.
pi_184828112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat capricia zegt is precies wat jouw link zegt, dat begrijp je toch zelf hopelijk wel?

Lees je wel wat je quote?
Nee, nee, nee. Lees jij nou eens.
pi_184828207
Neemt het VK het besluit om vrachtvervoerders vanuit de EU (via veerboten en de kanaaltunnel) na een eventuele No-deal op te houden, intensief te controleren, direct allerlei papierwerk eist:

De eurofiel: Ha, ha, wat doen ze nou, het VK gaat kapot.

Besluit het VK dat niet te doen.

De eurofiel: Ha, ha, wat doen ze nou, het VK gaat kapot. :')
pi_184828271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 02:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Neemt het VK het besluit om vrachtvervoerders vanuit de EU (via veerboten en de kanaaltunnel) na een eventuele No-deal op te houden, intensief te controleren, direct allerlei papierwerk eist:

De eurofiel: Ha, ha, wat doen ze nou, het VK gaat kapot.

Besluit het VK dat niet te doen.

De eurofiel: Ha, ha, wat doen ze nou, het VK gaat kapot. :')
Dat heb je goed gezien, bij een no deal heeft het VK een aantal behoorlijke problemen. Dat zijn de feiten, of jij dat nu ' :') ' vindt of niet. Als het VK niet voldoende controleert dan wordt het veel makkelijker om troep het land in te brengen, incl. onveilig voedsel, drugs, illegale immigranten etc. Wel voldoende controleren is nauwelijks/niet mogelijk gezien beschikbare capaciteit en infrastructuur. Dus ja, problemen.
pi_184828312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 02:25 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien, bij een no deal heeft het VK een aantal behoorlijke problemen. Dat zijn de feiten, of jij dat nu ' :') ' vindt of niet. Als het VK niet voldoende controleert dan wordt het veel makkelijker om troep het land in te brengen, incl. onveilig voedsel, drugs, illegale immigranten etc. Wel voldoende controleren is nauwelijks/niet mogelijk gezien beschikbare capaciteit en infrastructuur. Dus ja, problemen.
Het VK gaat niet minder controleren. Het enige wat dat bericht zegt is dat het VK niet meer gaat controleren na een eventuele NO-deal op het gebied waar we we het over hebben. De Colombiaanse drugsboeren hebben dus evenveel of even weinig kans om hun drugs vanuit EU-narcostaten naar het VK te vervoeren na een NO-deal als voor een No-deal. Ook heft het VK na een No-deal niet direct al zijn douane-controles op. Adem in, adem uit, doe dat een paar keer, kom tot rust en lees dat bericht dan nog eens. Het VK heeft niet het besluit genomen om alle handel, alle handelaars, alle drugs vanuit de hele wereld ongecontroleerd binnen te laten. Wat al die hysterische eurofielen ook beweren, dat hebben ze echt niet besloten. Lees het bericht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Braindead2000 op 05-02-2019 02:55:52 ]
  dinsdag 5 februari 2019 @ 07:46:14 #50
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_184829417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 02:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het VK gaat niet minder controleren. Het enige wat dat bericht zegt is dat het VK niet meer gaat controleren na een eventuele NO-deal op het gebied waar we we het over hebben. De Colombiaanse drugsboeren hebben dus evenveel of even weinig kans om hun drugs vanuit EU-narcostaten naar het VK te vervoeren na een NO-deal als voor een No-deal. Ook heft het VK na een No-deal niet direct al zijn douane-controles op. Adem in, adem uit, doe dat een paar keer, kom tot rust en lees dat bericht dan nog eens. Het VK heeft niet het besluit genomen om alle handel, alle handelaars, alle drugs vanuit de hele wereld ongecontroleerd binnen te laten. Wat al die hysterische eurofielen ook beweren, dat hebben ze echt niet besloten. Lees het bericht.
De realiteit is dat je eerder het omgekeerde kan verwachten. Het VK kan er vanuit gaan dat iets dat vanuit de EU komt even 'safe' is zoals het nu is of altijd geweest is en hoeft daar daarom niet noodzakelijk extra te controleren. Omgekeerd is dat niet het geval natuurlijk. Dus zou je eerder extra controles in Calais, Zeebrugge, Hoek van Holland, ... verwachten op wat uit het VK komt
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_184829468
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De realiteit is dat je eerder het omgekeerde kan verwachten. Het VK kan er vanuit gaan dat iets dat vanuit de EU komt even 'safe' is zoals het nu is of altijd geweest is en hoeft daar daarom niet noodzakelijk extra te controleren. Omgekeerd is dat niet het geval natuurlijk. Dus zou je eerder extra controles in Calais, Zeebrugge, Hoek van Holland, ... verwachten op wat uit het VK komt
Wat wil je daarmee zeggen? Dat het VK niet zo goedgelovig moet zijn na een no-deal als ze voor een no-deal waren? Dat het voor het VK eens tijd wordt om al die import uit het achterlijke EU-achterland grondig te controleren?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:33:32 #52
1234 HiZ
Istanbullu
pi_184829731
Op dit moment hoeft het VK niet aan de grens te controleren omdat wat er over de grens komt onder hetzelfde stelsel van regels valt. Om een aansprekend voorbeeld te gebruiken : paardenvlees in de rundergehakt bestemd voor de Britse markt? Zelfs als ze er per ongeluk achterkomen kunnen ze er niets tegen doen.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:34:25 #53
1234 HiZ
Istanbullu
pi_184829735
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:33 schreef HiZ het volgende:
Op dit moment hoeft het VK niet aan de grens te controleren omdat wat er over de grens komt onder hetzelfde stelsel van regels valt. Om een aansprekend voorbeeld te gebruiken : paardenvlees in de rundergehakt bestemd voor de Britse markt na no deal ? Zelfs als ze er per ongeluk achterkomen kunnen ze er niets tegen doen.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:49:58 #54
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_184829855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat het VK niet zo goedgelovig moet zijn na een no-deal als ze voor een no-deal waren? Dat het voor het VK eens tijd wordt om al die import uit het achterlijke EU-achterland grondig te controleren?
Dat ze zich eerst gaan concentreren op wat van buiten de EU komt natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:58:23 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184829926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat ze zich eerst gaan concentreren op wat van buiten de EU komt natuurlijk ...
Als ze slim zijn doen ze dat. Aan de andere kant, ze kunnen ook niet te selectief zijn, aangezien ze te weinig mensen hebben. Op een gegeven moment komen de voorraden echt wel in gevaar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184829940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat ze zich eerst gaan concentreren op wat van buiten de EU komt natuurlijk ...
Is dat onder de WTO regels überhaupt een optie? Ik kan me voorstellen dat er nog wel eens klachten kunnen komen van landen die zich benadeeld voelen ten opzichte van de EU.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:01:27 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184829954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Is dat onder de WTO regels überhaupt een optie? Ik kan me voorstellen dat er nog wel eens klachten kunnen komen van landen die zich benadeeld voelen ten opzichte van de EU.
Dat is een 2e probleem.

Heeft iemand die aflevering gezien waarbij 2 van die luitjes van #3BlokesInAPub vertellen over hoe ze naar Zwitserland waren gegaan om daar met wat experts te praten over Brexit?

Waarbij uiteindelijk de conclusie ook was: "Everybody going to sue the UK." Dat dus.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:07:13 #58
236264 crew  capricia
pi_184830010
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Is dat onder de WTO regels überhaupt een optie? Ik kan me voorstellen dat er nog wel eens klachten kunnen komen van landen die zich benadeeld voelen ten opzichte van de EU.
In het geval van voedselschaarste en rellen, en dat de koningin zich verstoppen moet, zijn dit hun kleinste zorgen.
Definitely not CIA
pi_184830154
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:07 schreef capricia het volgende:

[..]

In het geval van voedselschaarste en rellen, en dat de koningin zich verstoppen moet, zijn dit hun kleinste zorgen.
Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt anders kan je deze reeks beter meteen door de wc spoelen. :D
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:24:20 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184830174
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt anders kan je deze reeks beter meteen door de wc spoelen. :D
De Britse overheid heeft allemaal voorbereiding getroffen en plannen gemaakt voor deze eventualiteiten, maar dat was puur sarcastisch bedoeld?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:29:00 #61
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184830238
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184830244
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De Britse overheid heeft allemaal voorbereiding getroffen en plannen gemaakt voor deze eventualiteiten, maar dat was puur sarcastisch bedoeld?
Ik reageerde op een post waar gesuggereerd werd dat Britten dood van de honger gaan en de koningin op de vlucht gaat bij een no deal. Ik vind dat ongeloofwaardig.Ik weet dat dat heden ten dage een gedurfde mening is maar toch zeg ik het: ik vind dat ongeloofwaardig.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:30:06 #63
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184830253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post waar gesuggereerd werd dat Britten dood van de honger gaan en de koningin op de vlucht gaat bij een no deal. Ik vind dat ongeloofwaardig.Ik weet dat dat heden ten dage een gedurfde mening is maar toch zeg ik het: ik vind dat ongeloofwaardig.
De Britse regering blijkbaar niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184830306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De Britse regering blijkbaar niet.
In dat geval: Laten we dan vooruitdenken: Hoe gaan we al die miljoenen Britse vluchtelingen opvangen? Als de Britse koningin onderduiken wil in Nederland moeten wij dat dan toestaan?
pi_184830310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De Britse regering blijkbaar niet.
Die zijn ondertussen wel overtuigd van de complete incompetentie van de Britse politiek om dit naar een goed einde te leiden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184830320
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]


[..]

In dat geval: Laten we dan vooruitdenken: Hoe gaan we al die miljoenen Britse vluchtelingen opvangen? Als de Britse koningin onderduiken wil in Nederland moeten wij dat dan toestaan?
Opvang in de regio. Ierland dus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:37:11 #67
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184830336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is een 2e probleem.

Heeft iemand die aflevering gezien waarbij 2 van die luitjes van #3BlokesInAPub vertellen over hoe ze naar Zwitserland waren gegaan om daar met wat experts te praten over Brexit?

Waarbij uiteindelijk de conclusie ook was: "Everybody going to sue the UK." Dat dus.
Ja, Jason Hunter en Graham Hughes zijn inderdaad al maanden geleden naar de WTO in Zwitserland gegaan om zich uit te laten leggen hoe dingen nu precies werken. Die kwamen daar niet vrolijk uit, nee. Omdat het ze duidelijk werd dat het allemaal nog erger zou zijn als ze al dachten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:38:44 #68
236264 crew  capricia
pi_184830359
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:37 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, Jason Hunter en Graham Hughes zijn inderdaad al maanden geleden naar de WTO in Zwitserland gegaan om zich uit te laten leggen hoe dingen nu precies werken. Die kwamen daar niet vrolijk uit, nee. Omdat het ze duidelijk werd dat het allemaal nog erger zou zijn als ze al dachten.
Ja. Ze kwamen huilend terug weet ik nog. Compleet in shock.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:40:13 #69
236264 crew  capricia
pi_184830376
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Opvang in de regio. Ierland dus.
Gelukkig is het een eiland. :+
Definitely not CIA
pi_184830414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 01:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet alleen stond het in dat persbericht. Degene die dat met dat persbericht kwam quotte het ook nog eens.

[..]

Vrachtvervoerders die vanuit de EU met een veerboot of vanuit de EU via de Kanaaltunnel het VK komen hoeven niet direct na een eventuele No-deal meteen bij de grens aan allerlei douane-verplichtingen voldoen.

That's it. In dit bericht staat dat alles nog even bij het oude blijft na een eventuele No-deal wat betreft de kanaaltunnel en havens waar veerboten vanuit de EU binnenvaren. Die hysterische conclusies die hieruit getrokken worden zijn absurd.
Kortom alles komt ongecontroleerd binnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:43:19 #71
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184830417
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Gelukkig is het een eiland. :+
Het Kanaal is smal.
Arme Fransen. ;( Zitten ze weer met een tentenkamp in Calais.
Alhoewel ik verwacht dat de Britten wel zullen proberen door te reizen naar zonniger oorden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184830435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kortom alles komt ongecontroleerd binnen.
Ja, en? Dat is nu toch ook al het geval?
pi_184830440
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, en? Dat is nu toch ook al het geval?
Dat is niet echt taking back control of de borders he.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184830442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is niet echt taking back control of de borders he.
Dat is een een ander verhaal.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:45:59 #75
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_184830443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]
Als de Britse koningin onderduiken wil in Nederland moeten wij dat dan toestaan?
De ervaring met de Duitse Keizer is er in elk geval al ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')