abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184813675
registreer om deze reclame te verbergen
23jgy75.png

DnnyDpDWsAEhEJs?format=jpg&name=medium

prime-minister-theresa-may.jpg?w=736&e=e62e4089c66cee3530108692717efea2

_91277683_mediaitem91277682.jpg

img.jpg
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_184814417
Uitstel het meest waarschijnlijk volgens deze blogger

BrexitPlanB-V6.png
  maandag 4 februari 2019 @ 14:48:29 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184815766
Britten hebben nu iig No How over brexit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184816287
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet als orgaan.

Wel kunnen de afzonderlijke verslaggevers bepaalde denkbeelden hebben maar men blijft als geheel eigenlijk vrij duidelijk binnen de lijnen. Iemand als Baudet kreeg b.v. meer support als denker dan als politicus. Ik heb ze nooit kunnen betrappen op het klakkeloos meegaan in een rechtse of linkse agenda.
Ik wel. Menige Reaguurder is volledig de weg kwijt.
Voorbeelden:
Laatst ging een artikel over Poolse WW-fraudeurs. Bijna naadloos ging menige reactie over Turken en Marokkanen.
Laatst ging een artikel over de bloedmaan (sterrenkundig verschijnsel, maansverduistering).
Menige reaguurder reageerde met: Zolang er geen bloedsikkel bij komt vind ik alles best. Dus zelfs een heelal-verschijnsel is niet gevrijwaard van anti-islam-sentiment.
Laatst ging een artikel over een kerstboom op de Dam die ietwat op zich liet wachten.
Allemaal reacties over "knieval voor de Islam, onze cultuur, bladiebla". En als een paar dagen later deze Kerstboom alsnog op de Dam aanwezig is, is er niemand die de ophef corrigeert en/of relativeert.
Geenstijl is een compleet ongecontrolleerd stuk anti-islam-sentiment. Een kudde briesende stieren dat iedere nuance kwijt is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:55:09 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184817145
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik wel. Menige Reaguurder is volledig de weg kwijt.
Voorbeelden:
Laatst ging een artikel over Poolse WW-fraudeurs. Bijna naadloos ging menige reactie over Turken en Marokkanen.
Laatst ging een artikel over de bloedmaan (sterrenkundig verschijnsel, maansverduistering).
Menige reaguurder reageerde met: Zolang er geen bloedsikkel bij komt vind ik alles best. Dus zelfs een heelal-verschijnsel is niet gevrijwaard van anti-islam-sentiment.
Laatst ging een artikel over een kerstboom op de Dam die ietwat op zich liet wachten.
Allemaal reacties over "knieval voor de Islam, onze cultuur, bladiebla". En als een paar dagen later deze Kerstboom alsnog op de Dam aanwezig is, is er niemand die de ophef corrigeert en/of relativeert.
Geenstijl is een compleet ongecontrolleerd stuk anti-islam-sentiment. Een kudde briesende stieren dat iedere nuance kwijt is.
De stukken waarop gereageerd word zijn inhoudelijk niet eenzijdig, ze zeiken beide kanten af als het nodig is. Dat het peloton reaguurders wat loopt te blaten is niet aan GS toe te rekenen.

Ik vind bijvoorbeeld de berichtgeving op daskapital (spin-off van geenstijl) redelijk solide als het om de brexit gaat. Het mooie is wel dat de meeverhuisde reaguurder helemaal niet tegen die toon kan blijkbaar en op elk bericht weer gaat lopen schelden dat het EU-propaganda is :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 februari 2019 @ 16:13:29 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184817453
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:34 schreef zoost het volgende:
Uitstel het meest waarschijnlijk volgens deze blogger

[ afbeelding ]
Mooie grafiek! Maar...waarom heeft uitstel meer kans dan een no-deal. Dat legt deze grafiek niet uit. Is dat gewoon de mening van de blogger? May heeft gisteren nogmaals benadrukt uit de EU te willen in maart...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184817535
edit- verkeerd topic
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
  maandag 4 februari 2019 @ 16:21:50 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184817653
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mooie grafiek! Maar...waarom heeft uitstel meer kans dan een no-deal. Dat legt deze grafiek niet uit. Is dat gewoon de mening van de blogger? May heeft gisteren nogmaals benadrukt uit de EU te willen in maart...
Het is vrij logisch dat het VK meer heeft aan uitstel dan aan een no-deal. Helaas is het niet altijd even logisch wat er gebeurd. Op dit moment kun je haast beter een voorspelling doen aan de hand van de bookmakers dan aan de uitspraken van een politicus ben ik bang.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184817809
Een werkgroep oprichten tweeënhalf jaar na het referendum 8)7
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_184817998
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

De stukken waarop gereageerd word zijn inhoudelijk niet eenzijdig, ze zeiken beide kanten af als het nodig is. Dat het peloton reaguurders wat loopt te blaten is niet aan GS toe te rekenen.

Ik vind bijvoorbeeld de berichtgeving op daskapital (spin-off van geenstijl) redelijk solide als het om de brexit gaat. Het mooie is wel dat de meeverhuisde reaguurder helemaal niet tegen die toon kan blijkbaar en op elk bericht weer gaat lopen schelden dat het EU-propaganda is :)
Er is idd wel een verschil tussen een GS-artikel en de reaguurders.
En vaak is de bron wel voorhanden die GS aangrijpt voor haar conclusie. En die is vaak wel van degelijke aard. Feit is dan wél dat men selectief is in de verzamelde feiten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184818203
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:29 schreef capricia het volgende:
En dan met die leden. ;(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 februari 2019 @ 17:48:10 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184819237
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:29 schreef capricia het volgende:
voor een probleem wat al sinds dag 1 op tafel ligt _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 februari 2019 @ 17:52:37 #13
45206 Pietverdriet
pi_184819353
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 17:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

voor een probleem wat al sinds dag 1 op tafel ligt _O-
brexitprocrastination
pi_184819887
Klein inkijkje in de totaal divergente wereldbeelden van Leave en Remain:

IMG-20190204-182738.jpg

Als je dit soort dingen ziet is het niet zo moeilijk om te begrijpen waarom niemand bereid is tot compromis.
  maandag 4 februari 2019 @ 18:30:40 #15
38496 Perrin
Sapere aude
pi_184819928
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Klein inkijkje in de totaal divergente wereldbeelden van Leave en Remain:

[ afbeelding ]

Als je dit soort dingen ziet is het niet zo moeilijk om te begrijpen waarom niemand bereid is tot compromis.
Leve de polarisatie ;(
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  maandag 4 februari 2019 @ 18:45:17 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184820282
MinPres twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:14:33 Just spoke with @MichelBarnier about #Brexit. The Withdrawal Agreement remains the only way to ensure an orderly withdrawal of the UK from the European Union. We continue to urge the UK Government to clarify its intentions with respect to its next steps. https://t.co/wbGHSz8wUY reageer retweet
MichelBarnier twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:10:10 Dialogue @EU27 continues #Brexit. Today in The Hague with @MinPres Mark Rutte: full agreement that Withdrawal Agreement cannot be reopened. Backstop = only operational solution to address Irish border issue today. EU ready to work on alternative solutions during transition. https://t.co/YsCNI10K71 reageer retweet
  maandag 4 februari 2019 @ 18:56:55 #17
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_184820544
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:45 schreef beantherio het volgende:
MinPres twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:14:33 Just spoke with @MichelBarnier about #Brexit. The Withdrawal Agreement remains the only way to ensure an orderly withdrawal of the UK from the European Union. We continue to urge the UK Government to clarify its intentions with respect to its next steps. https://t.co/wbGHSz8wUY reageer retweet
MichelBarnier twitterde op maandag 04-02-2019 om 18:10:10 Dialogue @EU27 continues #Brexit. Today in The Hague with @MinPres Mark Rutte: full agreement that Withdrawal Agreement cannot be reopened. Backstop = only operational solution to address Irish border issue today. EU ready to work on alternative solutions during transition. https://t.co/YsCNI10K71 reageer retweet
Hoe harder ze dit blijven roepen, hoe minder vertrouwen ik er in heb dat ze hun poot stijf houden.
#ivorytowerlivesmatter
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 februari 2019 @ 19:05:22 #18
408813 crew  trein2000
pi_184820776
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hoe harder ze dit blijven roepen, hoe minder vertrouwen ik er in heb dat ze hun poot stijf houden.
De EU wil misschien best iets bewegen, maar dan moeten de britten wel met iets realistisch komen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 februari 2019 @ 19:06:30 #19
38496 Perrin
Sapere aude
pi_184820815
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

..hoe meer ze politiek in hun onderbroek staan als dat gebeurt. Ik acht de kans veel groter dat de Britten al kibbelend over de rand gaan.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:13:25 #20
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_184820991
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

..hoe meer ze politiek in hun onderbroek staan als dat gebeurt. Ik acht de kans veel groter dat de Britten al kibbelend over de rand gaan.
Dat zoizo. :)
Maar het hele idee dat de Britten er niks van snappen, en de Duits/Franse combi alles doorheeft lijkt mij wat te eenvoudig. Ook al lijkt het er wel veel op.
#ivorytowerlivesmatter
  maandag 4 februari 2019 @ 19:13:37 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184821000
Vergeleken met de Britse politiek is de EU een soort van naadloos glad gestuukte muur. Er wordt wel eens geklaagd dat binnen de EU ieder land z'n eigen belangen najaagt (wat best waar kan zijn) maar o.b.v. Brexit zou je eerder het tegenovergestelde denken. Af en toe misschien politicus die eens een klein proefballonnetje oplaat maar nergens echt serieuze verschillen van mening over welke kant het op moet. Ook niet van de landen die zo vaak problemen creëren in de unie.
pi_184821307
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar het hele idee dat de Britten er niks van snappen, en de Duits/Franse combi alles doorheeft lijkt mij wat te eenvoudig. Ook al lijkt het er wel veel op.
Het is geen kwestie van doorhebben, het is een kwestie van wat mogelijk is en de WA is wat mogelijk is en gaat tenminste 4 EU landen eigenlijk al te ver.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:27:53 #23
45206 Pietverdriet
pi_184821382
Volgende bedrijven gaan weg, geheel of gedeeltelijk of verplaatsen hun hoofdkantoor
Nissan
Barcley
EasyJet
Sony
Lloyds of London
Hsbc
Goldman Sachs
Dyson electrische auto productie
Panasonic
Muji
Nomura
Daiwa
Diageo
Deutsche Bank
P&O
JP Morgan

Mogelijk weg
Airbus
JLR
Microsoft

Graag aanvullingen
pi_184821532
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp is die hele brady amendement in feite gewoon een erkenning van het VK dat er geen alternatieven zijn en ze daarom liever aansturen op 'no deal'.
Ze proberen gewoon om alsnog wel de lusten te krijgen zonder de backstop die een verzekering is dat er geen harde grens zal zijn door Ierland.
Die backstop treedt alleen in werking wanneer er geen alternatieven gevonden zijn gedurende de transitie periode die duurt tot eind december 2020, vinden ze wel werkbare alternatieven om de harde grens te voorkomen dan komt dat in de plaats van de backstop.
Waar ze dus 2 jaar voor hebben of langer als de transitie periode verlengd word, moet nu volgens de brady amendement in 8 weken gedaan worden zonder dat ze alternatieven hebben om de backstop te vervangen.
Natuurlijk snappen die Britten het heel goed, die spelen gewoon dom tot over de rand.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:39:02 #25
38496 Perrin
Sapere aude
pi_184821620
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Natuurlijk snappen die Britten het heel goed, die spelen gewoon dom tot over de rand.
Gaat ze goed af. Daarna wel ook op de zelfgecreëerde blaren zitten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')