abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184797425
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS)
De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 februari 2019 @ 19:50:17 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184799598
Ook hier, de gemaakte hero, geslacht maakt niet veel uit. Al past dit in het rijtje van perse een sterke vrouwelijke hero willen neerzetten (Doctor Who, Star Wars, etc). Dat was niet nodig geweest, en die nadruk mislukt, zie Janeway, waarbij het heel natuurlijk was en wel lukte. Het is het gemaakte dat mij stoort. We horen Michael geweldig te vinden is de mening van de makers, nou dat lukt anders niet.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184799766
Ik zie niet zoveel geforceerds, in de hele serie niet, niets, eigenlijk.

Behalve dan de haat en het maar blijven kijken en zeuren. Verder niet.
Ja doei.
pi_184799860
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zie niet zoveel geforceerds, in de hele serie niet, niets, eigenlijk.

Behalve dan de haat en het maar blijven kijken en zeuren. Verder niet.
Ik sluit me hier helemaal bij aan :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184800630
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zie niet zoveel geforceerds, in de hele serie niet, niets, eigenlijk.

Behalve dan de haat en het maar blijven kijken en zeuren. Verder niet.
Dit dus en ik heb het hele circus vanaf TOS gezien... Okee toegegeven, behalve TAS...
pi_184801194
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus en ik heb het hele circus vanaf TOS gezien... Okee toegegeven, behalve TAS...
idem, ben al fan sinds ehm.. ik 9 was ofzo? Elke zaterdagavond zaten we er klaar voor met de familie. O+

En nu elke vrijdagavond O+
Ja doei.
pi_184802678
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:50 schreef motorbloempje het volgende:

idem, ben al fan sinds ehm.. ik 9 was ofzo? Elke zaterdagavond zaten we er klaar voor met de familie. O+

En nu elke vrijdagavond O+
En natuurlijk ook BsG, toen Face nog gewoon Starbuck heette...
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2019 @ 21:55:18 #8
230491 Zith
pls tip
pi_184803201
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ook hier, de gemaakte hero, geslacht maakt niet veel uit. Al past dit in het rijtje van perse een sterke vrouwelijke hero willen neerzetten (Doctor Who, Star Wars, etc). Dat was niet nodig geweest, en die nadruk mislukt, zie Janeway, waarbij het heel natuurlijk was en wel lukte. Het is het gemaakte dat mij stoort. We horen Michael geweldig te vinden is de mening van de makers, nou dat lukt anders niet.
En zelfs als stamets een mooie kawaii waifu in het paddenstoelennetwerk had zou ik tijdens die scènes terug gaan naar het fappen op Janeway, dat hele gedoe was misschien leuk voor 1 scene.

Maar nee, de special snowflakes hier zijn helemaal fan van opera en paddenstoelen en als je daar iets tegen hebt dan ben je een homohater.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_184803251
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 21:55 schreef Zith het volgende:

[..]

En zelfs als stamets een mooie kawaii waifu in het paddenstoelennetwerk had zou ik tijdens die scènes terug gaan naar het fappen op Janeway, dat hele gedoe was misschien leuk voor 1 scene.

Maar nee, de special snowflakes hier zijn helemaal fan van opera en paddenstoelen en als je daar iets tegen hebt dan ben je een homohater.
Wie zijn precies die special snowflakes hier? Ik snap dat de spiegel wat vervelend is, maar volgens mij is er vooral sprake van enerzijds mensen die zich niet aan alles storen en anderzijds conservatieve jankvlokjes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2019 @ 22:05:02 #10
230491 Zith
pls tip
pi_184803388
De conservatieven die niet willen (easily offended) dat je iets negatiefs over star trek zegt (unable to deal with opposing opinions), omdat ze dat al hun hele leven kijken (inflated sense of uniqueness).

Tenminste, ik zie dat woord hier wel eens voorbij komen als een manier om monden te snoeren (wellicht kunnen discussies ook zonder belediginge?) en volgens Wikipedia zijn dat 3 kenmerken van een snowflake.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 03-02-2019 22:10:16 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_184803490
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:05 schreef Zith het volgende:
De conservatieven die niet willen (easily offended) dat je iets negatiefs over star trek zegt (unable to deal with opposing opinions), omdat ze dat al hun hele leven kijken (inflated sense of uniqueness).

Tenminste, ik zie dat woord hier wel eens voorbij komen als een manier om monden te snoeren en volgens Wikipedia zijn dat 3 kenmerken van een snowflake.
Volgens mij zijn het vooral de mensen die meegaan in het hedendaagse waandenken dat alles één grote SJW-samenzwering is die je hiervan kunt betichten. Er is namelijk een heel simpele oplossing voor het probleem dat je een serie vreselijk vindt. Die oplossing is gewoon niet kijken.
Er zijn honderden series die ik niets vind, dus die kijk ik niet. Zo moeilijk lijkt het me niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 februari 2019 @ 22:37:59 #12
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184804301
Eigenlijk stoor ik me maar aan 2 dingen (en wat kleine dingetjes): camerawerk en Burnham
2e seizoen is al stukken beter dan het eerste

Maar ik blijf erbij dat Burnham een gemaakte hero is, wat mij stoort. En over het algemeen (en dat is niet de schuld van Star Trek, want die was al progressief, maar gaat mee in de tendens en doet alsof ze hier voor het eerst mee komen, wat niet het geval is) de hele entertainment business op de politiek correcte tour is, met female leads, donkere huidskleur en homo-relaties overal. Van Ghostbusters tot Star Wars, van Star Trek tot Doctor Who. Het is niet echt fijn om hetgeen waar je jaren van hebt genoten te zien veranderen in een politieke agenda. Zeker omdat het te koste gaat van goed schrijfwerk. In het geval van Star Trek dus, zoals ik al eerder zei, vooral in de vorm van gemaakte hero Burnham. Laat haar het respect verdienen en schrijf daarop een goed personage, iets wat kan in Star Trek, want ik heb talloze vrouwen in Star Trek echt geniaal gevonden, met een enorme kracht. Zelfs bad-guysgirls zoals Kai Winn (en in mindere mate Ceska en de Duras-zussen),

Maar het schrijfwerk van Star Trek is dit seizoen verbeterd, dus we zullen zien waar dit heen gaat. Ik blijf in ieder geval kijken.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 3 februari 2019 @ 22:59:02 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184804792
We kunnen wel lekker buiten de inhoud praten met SJW-en snowflake geleuter, maar deze Klingons zijn gewoon volkomen ruk.

Ik heb het al eerder gezegd; de Klingons zie ik als een soort Vikings die veel zuipen, flink vechten en daarna hard lachend elkaar op de schouders slaan.

Deze Klingons slaan gewoon helemaal nergens op en zijn doodsaai.

En dat heeft niets met (afkeer van) politieke correctheid te maken, maar gewoon je bronmateriaal keihard van achteren nemen.

Voorals nog vind ik de serie OK - nog geen top, maar dat kan nog - maar enige consistentie met de andere series is - wat mij betreft - gewenst.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 februari 2019 @ 09:03:20 #14
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184810014
Je merkt dat de schrijvers proberen de boel weer meer terug te brengen naar echt Star Trek, zo ook de Klingons (nu weer met haar, waardoor ze weer wat op de oude Klingons lijken). Neemt niet weg dat er een canon verklaring was voor hun uiterlijk tijdens TOS en deze nu moeilijk in deze serie te zetten is.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184810157
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef thedeedster het volgende:
maar deze Klingons vind ik gewoon volkomen ruk.
Fixed that for you.
Ja doei.
  maandag 4 februari 2019 @ 10:18:44 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184810869
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Fixed that for you.
Je hebt helemaal gelijk.
(vind ik ;) )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184811379
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef thedeedster het volgende:
We kunnen wel lekker buiten de inhoud praten met SJW-en snowflake geleuter, maar deze Klingons zijn gewoon volkomen ruk.

Ik heb het al eerder gezegd; de Klingons zie ik als een soort Vikings die veel zuipen, flink vechten en daarna hard lachend elkaar op de schouders slaan.

Deze Klingons slaan gewoon helemaal nergens op en zijn doodsaai.

En dat heeft niets met (afkeer van) politieke correctheid te maken, maar gewoon je bronmateriaal keihard van achteren nemen.

Voorals nog vind ik de serie OK - nog geen top, maar dat kan nog - maar enige consistentie met de andere series is - wat mij betreft - gewenst.
Ok vind juist dat er meer diepgang zit in de Klingon.
Meende overigens dat die op Arabieren was gebaseerd ipv op Noormannen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184811437
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eigenlijk stoor ik me maar aan 2 dingen (en wat kleine dingetjes): camerawerk en Burnham
2e seizoen is al stukken beter dan het eerste

Maar ik blijf erbij dat Burnham een gemaakte hero is, wat mij stoort.
Ben het er wel mee eens dat Burnham the belangrijk wordt gemaakt, wat storend werkt. Wat meer bescheidenheid zou niet misstaan.

Camerawerk had ik eerst het idee dat ze wilden benadrukken dat boven en onder in feite niet bestaan in de ruimte, totdat ze het ook deden bij de Klingon.
Toen was het gewoon raar.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 4 februari 2019 @ 11:08:18 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184811529
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ok vind juist dat er meer diepgang zit in de Klingon.
Meende overigens dat die op Arabieren was gebaseerd ipv op Noormannen
Verschil van mening kan natuurlijk altijd. :)

Maar dat van die Arabieren kan ik eigenlijk moeilijk begrijpen, als het tegelijkertijd zulke innemers van alcoholica zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184811657
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Verschil van mening kan natuurlijk altijd. :)

Maar dat van die Arabieren kan ik eigenlijk moeilijk begrijpen, als het tegelijkertijd zulke innemers van alcoholica zijn.
Nou, Arabieren zijn niet per definitie moslims.

Maar het is iets dat ik ooit gelezen heb over hoe verschillende buitenaardse wezens gespiegeld zijn van aarde bevolkingsgroepen.
Vind Noormannen best wel passend eigenlijk
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184811762
Ik zie het SJW-gebeuren ook niet zo.

Je hebt alleen wel ADHD nodig om hier iets van te kunnen volgen. Een cameraman die nodig moet pissen, korte fragmenten die elkaar in hoog tempo opvolgen, en een hoeveelheid special effects waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:41:42 #22
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184821673
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zie niet zoveel geforceerds, in de hele serie niet, niets, eigenlijk.

Behalve dan de haat en het maar blijven kijken en zeuren. Verder niet.
Dit.

Ik heb net bijgekeken en ik vind het prachtig eigenlijk. O+
Enige dingetje vind ik het uiterlijk van de Klingons.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_184829837
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het vooral de mensen die meegaan in het hedendaagse waandenken dat alles één grote SJW-samenzwering is die je hiervan kunt betichten. Er is namelijk een heel simpele oplossing voor het probleem dat je een serie vreselijk vindt. Die oplossing is gewoon niet kijken.
Er zijn honderden series die ik niets vind, dus die kijk ik niet. Zo moeilijk lijkt het me niet.
Het zijn juist de echte fans die al vele jaren fan zijn die hier helemaal niets mee hebben.

De nieuwe fans, die de oude star trek eigen maar saai vindt, vind dit helemaal geweldig.
Lekker game of thrones achtig, lekkere star wars actie en marvel superhelden.

De trouwe fanbase probeert er nog iets in te vinden waar ze zo veel van houden in de voorgaande series.
Juist omdat ze echte fans zijn is het moeilijk kom het maar niet te gaan kijken.

Discovery gaat nu over diepere (persoonlijke) verhalen van diverse karakters.
Daar is helemaal niets mis mee. Dat is in voorgaande series ook zo.

Alleen heb ik helemaal niets met welke karakter dan ook in deze serie. Dus interesseert mij die persoonlijke verhalen ook niet en is het dus oersaai voor mij.

Bijvoorbeeld dat ze in seizoen 2 op de brug nog een voorstelrondje op de brug moeten doen omdat ze geluisterd hebben naar de kritiek dat mensen na een seizoen nog niet eens de namen van de bridge crew kende. 8)7

Nou ja. Ik denk dat ik genezen ben van STD.
De vorige aflevering heeft het voor mij denk ik helemaal verpest en de behoefte (of verplichting als fan) om het te kijken is (hoop ik) eindelijk weg.

Gelukkig zijn de oudere series er nog *O* (en dankzij discovery nu ook op netflix)
En natuurlijk Star trek: The orville


Disclaimer: Ik spreek natuurlijk niet voor alle fans.

[ Bericht 1% gewijzigd door Adventurer666 op 05-02-2019 08:56:04 ]
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:10:44 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184830044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:48 schreef Adventurer666 het volgende:
Disclaimer: Ik spreek natuurlijk niet voor alle fans.
Gelukkig maar want ik heb genoten van alle star trek (incl. TAS) en vind deze nieuwe serie ook weer erg leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:27:42 #25
5428 crew  miss_sly
pi_184830214
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:48 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Het zijn juist de echte fans die al vele jaren fan zijn die hier helemaal niets mee hebben.

De nieuwe fans, die de oude star trek eigen maar saai vindt, vind dit helemaal geweldig.
Lekker game of thrones achtig, lekkere star wars actie en marvel superhelden.

De trouwe fanbase probeert er nog iets in te vinden waar ze zo veel van houden in de voorgaande series.
Juist omdat ze echte fans zijn is het moeilijk kom het maar niet te gaan kijken.

Discovery gaat nu over diepere (persoonlijke) verhalen van diverse karakters.
Daar is helemaal niets mis mee. Dat is in voorgaande series ook zo.

Alleen heb ik helemaal niets met welke karakter dan ook in deze serie. Dus interesseert mij die persoonlijke verhalen ook niet en is het dus oersaai voor mij.

Bijvoorbeeld dat ze in seizoen 2 op de brug nog een voorstelrondje op de brug moeten doen omdat ze geluisterd hebben naar de kritiek dat mensen na een seizoen nog niet eens de namen van de bridge crew kende. 8)7

Nou ja. Ik denk dat ik genezen ben van STD.
De vorige aflevering heeft het voor mij denk ik helemaal verpest en de behoefte (of verplichting als fan) om het te kijken is (hoop ik) eindelijk weg.

Gelukkig zijn de oudere series er nog *O* (en dankzij discovery nu ook op netflix)
En natuurlijk Star trek: The orville


Disclaimer: Ik spreek natuurlijk niet voor alle fans.
Ik reken mezelf bepaald niet tot de nieuwe fans en ik geniet van de serie!

Waarom kan het niet gewoon 'agree to disagree' zijn en moeten mensen die het wel tof vinden worden overtuigd dat dat niet kan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:30:21 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184830259
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik reken mezelf bepaald niet tot de nieuwe fans en ik geniet van de serie!

Waarom kan het niet gewoon 'agree to disagree' zijn en moeten mensen die het wel tof vinden worden overtuigd dat dat niet kan?
Omdat dit geen echte star trek is }:| boehoe... dit is echt hetzelfde liedje als bij TNG, VOY, ENT.. bij alle drie die series werd er geroepen dat het schande was voor de franchise, belachelijk dat star trek verworden was tot dit... en dat rodenberry zich om zou draaien in zijn graf als hij wist wat er met zijn serie gedaan was...

Voordeel is wel dat je zelden mensen meer hoort klagen over ENT nu... want dat was voor DIS een beetje de zeikpaal van het groepje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184830321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik reken mezelf bepaald niet tot de nieuwe fans en ik geniet van de serie!

Waarom kan het niet gewoon 'agree to disagree' zijn en moeten mensen die het wel tof vinden worden overtuigd dat dat niet kan?
quote:
Disclaimer: Ik spreek natuurlijk niet voor alle fans.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:53:13 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_184830546
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat dit geen echte star trek is }:| boehoe...
Who the fuck cares?
Star Trek is dood. Lang leve Star Trek.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:53:32 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184830549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Who the fuck cares?
Star Trek is dood. Lang leve Star Trek.
*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 09:55:25 #30
5428 crew  miss_sly
pi_184830566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:35 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]


[..]

Je houdt een hele verhandeling over hoe de echte fans het niets vinden en alleen nieuwe fans wel.

Dat is niet voor jezelf spreken, ook al zet je er een disclaimer onder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184830714
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je houdt een hele verhandeling over hoe de echte fans het niets vinden en alleen nieuwe fans wel.

Dat is niet voor jezelf spreken, ook al zet je er een disclaimer onder.
Ik zeg dat degene die zich laten horen en zeggen dat ze helemaal niets meer herkennen van hun geliefde serie voornamelijk van de diehard fans komt.

En geen haters om het haten of omdat er vrouwen of homo's en dergelijke in zitten of andere generalisatie (bv. niet tegen verandering kunnen) die gebruikt wordt om fans die het niet meer leuk vinden de mond te snoeren. (zoals sommige users hier ook doen)

Niet fans die het ook niets vinden hoor je niet, want die houden zich er niet mee bezig.
pi_184830870
Die-hard fan hier.

Genietende die-hard fan hier O+
Ja doei.
pi_184830932
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
Die-hard fan hier.

Genietende die-hard fan hier O+
^O^

Geen problemen mee :)
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 10:22:25 #34
5428 crew  miss_sly
pi_184830962
Die hard fan hier. Geboren toen het derde seizoen van original series voor het eerst op tv kwam. Alles gekeken en genoten. En nu geniet ik weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 10:28:05 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184831051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:22 schreef miss_sly het volgende:
derde seizoen
Daar waren toch maar 2 seizoenen van?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 februari 2019 @ 10:30:20 #36
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184831089
De meningen lopen heerlijk uiteen :D
Bij Enterprise was tenminste bijna iedereen unaniem.

Maar feit is dat we 12 jaar lang geen Star Trek op televisie hebben gehad. Nu hebben we dat tenminste wel, en daarnaast ook nog eens The Orville. We kunnen in onze handen knijpen en je hebt keus zat. En ik zie de makers goede pogingen doen het weer canon te maken en te werken aan kritiek die werd geuit.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 februari 2019 @ 10:31:23 #37
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184831103
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar waren toch maar 2 seizoenen van?
Nope, 3
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184831446
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De meningen lopen heerlijk uiteen :D
Bij Enterprise was tenminste bijna iedereen unaniem.

Maar feit is dat we 12 jaar lang geen Star Trek op televisie hebben gehad. Nu hebben we dat tenminste wel, en daarnaast ook nog eens The Orville. We kunnen in onze handen knijpen en je hebt keus zat. En ik zie de makers goede pogingen doen het weer canon te maken en te werken aan kritiek die werd geuit.
Heerlijk verfrissend!
Iemand die gewoon open een discussie aan gaat :)

Nou ja. Alex Kurtzman (showrunner) heeft in een interview al eens gezegd dat ze het canon niet kunnen handhaven en daarom maar zijn eigen canon gaat maken.

quote:
Kurztman teased: "This season explores a lot of detail previously not established. That being said, we know in order for Trek to live on, we need to find ways to operate outside of canon and create new canon."
Het probleem is dat er wel dingen uit uit de normale canon in zitten, zoals bv Spock. En het niveau van technologie.
Nieuwe canon vervuild dan de bestaande canon.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 februari 2019 @ 11:01:26 #39
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184831696
Daarom snap ik de keuze voor dit tijdsvak ook niet.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 11:18:14 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184831980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Daarom snap ik de keuze voor dit tijdsvak ook niet.
Inderdaad ik had ook liever een na DS9 tijdsvak gezien.

Maar volgensmij was dat origineel ook de bedoeling... omdat het een soort anthology show zou worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184832139
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad ik had ook liever een na DS9 tijdsvak gezien.

Maar volgensmij was dat origineel ook de bedoeling... omdat het een soort anthology show zou worden.
Klopt. Kurtzman heeft in de loop van seizoen 1 gezegd dat we nooit de Enterprise of Spock zouden zien.

edit: Dat was de voorloper van kurtzman die dat zei.

Het verhaal gaat dat Kurtzman vanwege de toch gemiddeld matige ontvangst terug greep naar bestaande karakters (voor het member berries effect :) )

[ Bericht 2% gewijzigd door Adventurer666 op 05-02-2019 11:58:53 ]
pi_184832715
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
Die-hard fan hier.

Genietende die-hard fan hier O+
RT
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 12:07:24 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184832823
Ik had vroeger in de plaatselijke poolhal wel de hi-score op de star trek quiz op de fotoplay :D

Maar echt die-hard ben ik niet... kan niet zomaar ep titels ophoesten of wie wie speelde etc...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184838582
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat dit geen echte star trek is }:| boehoe... dit is echt hetzelfde liedje als bij TNG, VOY, ENT.. bij alle drie die series werd er geroepen dat het schande was voor de franchise, belachelijk dat star trek verworden was tot dit... en dat rodenberry zich om zou draaien in zijn graf als hij wist wat er met zijn serie gedaan was...

Voordeel is wel dat je zelden mensen meer hoort klagen over ENT nu... want dat was voor DIS een beetje de zeikpaal van het groepje.
Zelfde zie je bij Dr Who, daar loopt ook elke die hard fan te jammeren bij elke wissel van doctor en showrunner...
Het is de vloek van een langlopende serie die voor een deel een museumstuk is geworden en zo behouden moet blijven volgens de fans, terwijl tegelijkertijd vernieuwing nodig is om de serie levende te houden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184840854
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelfde zie je bij Dr Who, daar loopt ook elke die hard fan te jammeren bij elke wissel van doctor en showrunner...
Het is de vloek van een langlopende serie die voor een deel een museumstuk is geworden en zo behouden moet blijven volgens de fans, terwijl tegelijkertijd vernieuwing nodig is om de serie levende te houden...
Waarom altijd meteen weer beledigen en zeggen dat de fans maar zitten te jammeren.

Ik kan ook wel zeggen dat de simpele niet fans maar alle zooi slikken die voorgeschoteld wordt.

Het zijn altijd nog de fans die de show echt in leven houden. Die zelfs soms ook nog eens de dure dvd boxen kopen.
De fans zijn inderdaad wel het meest kritisch omdat ze er om geven.

En als iets niet levensvatbaar meer is kan je er beter gewoon mee stoppen.
Tegenwoordig wordt alles maar uitgemolken en gereboot, remake enz omdat ze niets meer kunnen verzinnen. En iets bekends lijkt makkelijk cashen.
pi_184846131
ik kijk voor de 12e keer TNG
het verveelt niet
pi_184846583
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:31 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Waarom altijd meteen weer beledigen en zeggen dat de fans maar zitten te jammeren.

Ik kan ook wel zeggen dat de simpele niet fans maar alle zooi slikken die voorgeschoteld wordt.

Het zijn altijd nog de fans die de show echt in leven houden. Die zelfs soms ook nog eens de dure dvd boxen kopen.
De fans zijn inderdaad wel het meest kritisch omdat ze er om geven.

En als iets niet levensvatbaar meer is kan je er beter gewoon mee stoppen.
Tegenwoordig wordt alles maar uitgemolken en gereboot, remake enz omdat ze niets meer kunnen verzinnen. En iets bekends lijkt makkelijk cashen.
Het gaat natuurlijk al mis bij de aanname dat het de fans zijn die kritiek hebben en de niet-fans die kritiekloos kijken. Eersteklas drogreden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184846800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:31 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]


Ik kan ook wel zeggen dat de simpele niet fans maar alle zooi slikken die voorgeschoteld wordt.

.
Nee, die stoppen gewoon met kijken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184850111
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, die stoppen gewoon met kijken.
En er over zeuren....
Ja doei.
pi_184850276
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En er over zeuren....
Want kritiek is verboden?
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:00:40 #51
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184850666
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Want kritiek is verboden?
Laat het los, laat het gaan.
And so is the past
pi_184851909
*zucht*
Ja doei.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 11:50:28 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184852438
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
*zucht*
O+ zuchtmeisjes O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2019 @ 13:41:54 #54
230491 Zith
pls tip
pi_184854356
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En er over zeuren....
Laat het los, laat het gaan
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:00:15 #55
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184862499
Ik vind kritiek prima maar dat constante gedram over hoe kut Discovery is vind ik niks.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 12:50:14 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184873576
Zag net iemand met dit shirt



Nerds O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 07-02-2019 13:35:04 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:24:15 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_184874208
Ik was altijd meer Star Wars fan, maar heb de Star Treks ook altijd met veel plezier gekeken. Ik denk dat er ten tijde van Next Generation in de tweestrijd tussen Trek en Wars een soort zelfidentificatie is ontstaan dat Trek een gewichtige procedural is waarbij scifi concepten geëxploreerd werden zonder veel actie, om zich af te zetten van de fantasy explosies van Wars. En sinds de JJVerse (Abrams die zelf ook meer een Wars fan was) is het hommeles omdat het niet meer strookt met het zelfbeeld.

Maar ik denk niet dat je Trek of de fans monolitisch kunt benaderen. TOS probeerde bijvoorbeeld veel meer een fantasy avonturenshow met aktie te zijn dan semi hard scifi.



Het was er gewoon niet zo goed in. Zie ook een beetje Voyager die ik geweldig vond maar de andere Trekkie groep haat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_184874341
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Zag niet iemand met dit shirt

[ afbeelding ]

Nerds O+
Wat zag je dan wel??
Ja doei.
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 13:35:11 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184874405
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat zag je dan wel??
Fixed
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 13:36:28 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184874427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:24 schreef speknek het volgende:
TOS probeerde bijvoorbeeld veel meer een fantasy avonturenshow
Ik dacht meer western in space :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:09:19 #61
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184876079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:24 schreef speknek het volgende:
Ik was altijd meer Star Wars fan, maar heb de Star Treks ook altijd met veel plezier gekeken. Ik denk dat er ten tijde van Next Generation in de tweestrijd tussen Trek en Wars een soort zelfidentificatie is ontstaan dat Trek een gewichtige procedural is waarbij scifi concepten geëxploreerd werden zonder veel actie, om zich af te zetten van de fantasy explosies van Wars. En sinds de JJVerse (Abrams die zelf ook meer een Wars fan was) is het hommeles omdat het niet meer strookt met het zelfbeeld.

Maar ik denk niet dat je Trek of de fans monolitisch kunt benaderen. TOS probeerde bijvoorbeeld veel meer een fantasy avonturenshow met aktie te zijn dan semi hard scifi.

[ afbeelding ]

Het was er gewoon niet zo goed in. Zie ook een beetje Voyager die ik geweldig vond maar de andere Trekkie groep haat.
Grappig dat je nu juist net deze aflevering uitkiest. Kirk wint namelijk niet door flink te rond te meppen, maar door goed na te denken en gebruik te maken van de middelen die hij voorhanden heeft.

Dat hij uiteindelijk buskruit maakt, is maar een detail. :)

Dat TOS geen harde SF had, ben ik trouwens niet met je eens. Vergeet niet dat deze serie al weer zo'n halve eeuw oud is.
Wat nu ABC-tjes lijken, waren dat vroeger niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door thedeedster op 07-02-2019 15:19:51 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 11:34:26 #62
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184893240
Jemig, wat een toffe aflevering weer.
Mooi dat dat vrouwtje van de astroide is blijven plakken trouwens.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184893310
Captain's log...

Be curious, not judgmental
  vrijdag 8 februari 2019 @ 11:56:36 #64
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184893560
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik dacht meer western in space :)
In TOS zijn meerdere zaken behandeld die zelfs nu nog actueel zijn en voor die tijd revolutionair. Inderdaad afgewisseld met flinke doses lompigheid.
And so is the past
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 15:41:28 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184897163
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:38 schreef Aether het volgende:
Captain's log...

[ afbeelding ]
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 18:42:27 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184900574
Wow wat een aflevering O+ _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 februari 2019 @ 20:32:06 #67
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184902763
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow wat een aflevering O+ _O_
Eens.

Oh en ductape... die Reno is geniaal. _O-.
And so is the past
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 20:34:00 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184902806
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh en ductape... die Reno is geniaal.
Echt zo'n historische nerd... :o zij zou in de huidige tijd iemand zijn die het heeft over levertraan en de geweldige werking van aderlating :P En telkens referenties maar naar ~1800 maakt.

Wel grappig hoe het hele hologrammen gebeuren rechtgezet wordt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2019 @ 23:15:35 #70
230491 Zith
pls tip
pi_184927612
Beetje lang gedoe met die garnaal was beter als pike hem gewoon had gephaserd toen hij de macht over nam.

Verder wel goede episode
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 9 februari 2019 @ 23:43:52 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184928138
Prince en Bowie referenties. :)

Vond het toffe - eigenlijk wel vintage - aflevering.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184928520
Number One in Star Trek Discovery is niemand anders dan ..... Rebecca Romein.
  zondag 10 februari 2019 @ 00:05:36 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 februari 2019 @ 07:23:57 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184931417
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:01 schreef polderturk het volgende:
Number One in Star Trek Discovery is niemand anders dan ..... Rebecca Romein.
:Y
Bijna onherkenbaar. (Zonder blauwe jetsers ;) )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184931928
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 07:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

:Y
Bijna onherkenbaar. (Zonder blauwe jetsers ;) )
_O-
pi_184932275
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:01 schreef polderturk het volgende:
Number One in Star Trek Discovery is niemand anders dan ..... Rebecca Romein.
Rebecca Romijn
pi_184933926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:15 schreef Zith het volgende:
Beetje lang gedoe met die garnaal was beter als pike hem gewoon had gephaserd toen hij de macht over nam.

Verder wel goede episode
Idd een beetje veel melodrama, en je zag van mijlenver aankomen dat hij niet zou sterven. En dat Michael uberhaupt bereid is euthanasie te plegen, ipv hem naar sickbay te sturen....
Wel handig om de betreffende short trek gezien te hebben trouwens.

Maar afgezien daarvan weer een prima aflevering. En de hologrammen zijn afgeserveerd, en in een van de volgende afleveringen zal dat ook gelden voor de sporedrive. Dan klopt het allemaal weer een beetje.

Ondertussen in The expanse seizoen 3 beschikbaar op amazon prime dus ik klaag voorlopig niet :)
pi_184933966
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Idd een beetje veel melodrama, en je zag van mijlenver aankomen dat hij niet zou sterven. En dat Michael uberhaupt bereid is euthanasie te plegen, ipv hem naar sickbay te sturen....
Wel handig om de betreffende short trek gezien te hebben trouwens.

Maar afgezien daarvan weer een prima aflevering. En de hologrammen zijn afgeserveerd, en in een van de volgende afleveringen zal dat ook gelden voor de sporedrive. Dan klopt het allemaal weer een beetje.

Ondertussen in The expanse seizoen 3 beschikbaar op amazon prime dus ik klaag voorlopig niet :)
Ze moeten gewoon doorgaan met het gebruik van die sporedrive. Schijt aan dat spore universe.
pi_184934121
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon doorgaan met het gebruik van die sporedrive. Schijt aan dat spore universe.
Dat past niet in de rest van de Star Trek universe.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184934964
De probe / sphere die discovery in zijn greep heeft komt op mij over als de probe uit de aflevering contagion van TNG. Waarbij een complete systemwide reboot nodig was om het virus/programma te wissen. Ook weer in contrast met de iconians natuurlijk.

Zou Saru mogelijk een iconian kunnen zijn?

Ik vond de aflevering wel aardig.
Dat emotionele gedoe tussen Michael en Saru vond ik iets te overdreven.
pi_184943416
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:58 schreef -Chakotay- het volgende:
De probe / sphere die discovery in zijn greep heeft komt op mij over als de probe uit de aflevering contagion van TNG. Waarbij een complete systemwide reboot nodig was om het virus/programma te wissen. Ook weer in contrast met de iconians natuurlijk.

Zou Saru mogelijk een iconian kunnen zijn?

Ik vond de aflevering wel aardig.
Dat emotionele gedoe tussen Michael en Saru vond ik iets te overdreven.
Dat emotionele vond ik ook een hoog cringe gehalte hebben.
pi_184950452
Ook beetje slordig uitgevoerd: de First Officer is stervende en alleen Michael bekommert zich erom, de rest bemoeit zich met zijn eigen zaken, incl Pike.

Maar verder een mooie aflevering.

Arme Tilly ...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184950661
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:58 schreef -Chakotay- het volgende:
Zou Saru mogelijk een iconian kunnen zijn?
Dat verwacht ik niet.
Maar het feit dat hij blijft leven en zichzelf meer "powerful" noemt is mogelijk een hint voor de toekomst. Het lijkt dat de vahar'ai niet is wat wordt verteld en de Ba'ul niet het hele/echte verhaal vertellen.
Be curious, not judgmental
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 09:32:13 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184950710
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:28 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet.
Maar het feit dat hij blijft leven en zichzelf meer "powerful" noemt is mogelijk een hint voor de toekomst. Het lijkt dat de vahar'ai niet is wat wordt verteld en de Ba'ul niet het hele/echte verhaal vertellen.
Idd ze gaan helemaal niet dood van hormoon gekheid maar het gaat gewoon over!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184950820
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Idd ze gaan helemaal niet dood van hormoon gekheid maar het gaat gewoon over!
Maar waarom dan dat verhaal en wat is de rol van de Ba'ul hierin? We weten al dat Kelpiens erg sterk zijn (door de mirror universe), dus mogelijk is het een controlemiddel.
Misschien moet ik de Short Trek nogmaals bekijken voor (nieuwe) hints...
Be curious, not judgmental
pi_184952002
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:28 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet.
Maar het feit dat hij blijft leven en zichzelf meer "powerful" noemt is mogelijk een hint voor de toekomst. Het lijkt dat de vahar'ai niet is wat wordt verteld en de Ba'ul niet het hele/echte verhaal vertellen.
Dat verhaal zal denk ik duidelijk worden uit de informatie van de probe. Ik gok dat er een relatie is
pi_184952013
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Maar waarom dan dat verhaal en wat is de rol van de Ba'ul hierin? We weten al dat Kelpiens erg sterk zijn (door de mirror universe), dus mogelijk is het een controlemiddel.
Misschien moet ik de Short Trek nogmaals bekijken voor (nieuwe) hints...
Short trek?
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 11:11:58 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184952061
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:07 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Short trek?
Ja er zijn vier korte afleveringetjes van star trek gemaakt genaam short treks, erg leuk ééntje gaat over de backstory van saru... ze staan onder het kopje trailers op netflix.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184952072
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:07 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Short trek?
Netflix onder "Trailers en meer" zijn diverse Short Treks te vinden. Dit zijn miniafleveringen die over een karakter of onderwerp gaan.
Be curious, not judgmental
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 13:12:21 #92
9859 crew  Karina
Woman
pi_184953499
Tot nu toe vind ik het een beetje rommelig. Teveel verhaallijnen of zo? Ik kan niet precies zeggen waarom, er gebeurt teveel. Spock, Tilly, Klingons, ik had eigenlijk liever alleen de zoektocht naar Spock gezien, de spores mogen weg.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 11 februari 2019 @ 15:11:37 #93
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184955416
quote:
99s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:12 schreef Karina het volgende:
Tot nu toe vind ik het een beetje rommelig. Teveel verhaallijnen of zo? Ik kan niet precies zeggen waarom, er gebeurt teveel. Spock, Tilly, Klingons, ik had eigenlijk liever alleen de zoektocht naar Spock gezien, de spores mogen weg.
Ik vind het juist wel prettig dat er nog wat meer speelt.
Maar dat komt ook omdat ik me enorm erger aan Michael Burnham als het over Spock gaat.
Of beter, ik erger me sowieso wel een beetje aan haar.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 11 februari 2019 @ 16:02:07 #94
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_184956072
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_184956168
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja er zijn vier korte afleveringetjes van star trek gemaakt genaam short treks, erg leuk ééntje gaat over de backstory van saru... ze staan onder het kopje trailers op netflix.
didnt know thanx
pi_184957011
quote:
Dat is nogal speculatie.

Wat wel relatief zeker is (geloof in een of ander interview van kurtzman), is dat de goedkeuring voor seizoen 3 er nog niet is (was).

Dat is wel iets anders dan geannuleerd.

Ik denk dat ze eerst afwachten hoe goed dit seizoen ontvangen/bekeken wordt..
  maandag 11 februari 2019 @ 17:33:50 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184957591
Dat hele mirror universe gedoe stond in alle series garant voor de slechtste afleveringen. DS9 voorop.


Dat ze die trash centraal maken in deze dumpster fire van een serie is wel tekenend.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 februari 2019 @ 17:46:21 #98
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_184957781
Gelukkig dan maar dat de MU niet centraal staat in STD :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_184957917
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 16:58 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerst afwachten hoe goed dit seizoen ontvangen/bekeken wordt..
Daar zal het minder mee te maken hebben. In Noord-Amerika is het uitsluitend via CBS All Access te kijken; een aparte streamingdienst. Al tijdens het eerste seizoen bleek dat relatief weinig kijkers zaten te wachten op een aparte dienst waar ze alleen Star Trek op keken.
Be curious, not judgmental
pi_184958250
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Daar zal het minder mee te maken hebben. In Noord-Amerika is het uitsluitend via CBS All Access te kijken; een aparte streamingdienst. Al tijdens het eerste seizoen bleek dat relatief weinig kijkers zaten te wachten op een aparte dienst waar ze alleen Star Trek op keken.
Ja, maar netflix betaald als ik het goed heb, het grootste deel. Die zal dus ook alleen betalen als er genoeg interesse voor is.
  maandag 11 februari 2019 @ 18:44:37 #101
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184958845
quote:
Special effects zijn bijzaak. Voor mij is een goed verhaal het belangrijkst. :Y

Het kan - op sommige gebieden - dus best goedkoper wat mij betreft.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184959135
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Special effects zijn bijzaak. Voor mij is een goed verhaal het belangrijkst. :Y

Het kan - op sommige gebieden - dus best goedkoper wat mij betreft.
Inderdaad. Wat zouden die irritante "lens flares", Hologrammen", en andere irritante felle lichtjes kosten? :)
pi_184960120
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Maar waarom dan dat verhaal en wat is de rol van de Ba'ul hierin? We weten al dat Kelpiens erg sterk zijn (door de mirror universe), dus mogelijk is het een controlemiddel.
Misschien moet ik de Short Trek nogmaals bekijken voor (nieuwe) hints...
holy shit.. die short treks zijn ook erg vet..
ik werd serieus half opgewonden van de stem van de computer zeg!

maar ook die aflevering met Saru is meer bevestiging dan ontkenning, dat hij misschien een afstammeling kan zijn van iconians.
Ik vond het namelijk wel opmerkelijk dat er gezegd werd: "als we konden vliegen, hadden we wel vleugels gekregen", misschien krijgt Saru nog wel vleugels?

De Iconians een hoog ontwikkelde species die ook verre koloniën had net als de Federation.
Vooral het snelle begrip van Saru over hoe om te gaan met de probe die ook veel overeenkomsten heeft met de probe waar TNG me te maken heeft gehad.

Maar we gaan het allemaal meemaken en ervaren.
pi_184960226
Pike appt dat hij geen werk meer heeft en hup, de meute denkt meteen dat de hele show is afgelast...

Pike is tijdelijk aan boord van de Discovery, dus die komt het derde seizoen niet terug.
Verder komt er een spin off van Discovery, over Section 31.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2019 @ 22:58:25 #105
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184964824
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:10 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Ja, maar netflix betaald als ik het goed heb, het grootste deel. Die zal dus ook alleen betalen als er genoeg interesse voor is.
Dat was voor S1 inderdaad het geval. Maar voor S2 niet zozeer meer
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184968107
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Daar zal het minder mee te maken hebben. In Noord-Amerika is het uitsluitend via CBS All Access te kijken; een aparte streamingdienst. Al tijdens het eerste seizoen bleek dat relatief weinig kijkers zaten te wachten op een aparte dienst waar ze alleen Star Trek op keken.
Maar wat is dan slimmer: de serie afschieten zodat er nog minder op de dienst te vinden is, of juist investeren in een andere breder aanbod zodat de dienst wel aantrekkelijk wordt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184968168
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 08:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wat is dan slimmer: de serie afschieten zodat er nog minder op de dienst te vinden is, of juist investeren in een andere breder aanbod zodat de dienst wel aantrekkelijk wordt?
Dat eerste blijkbaar, want dat is iets dat netwerken gewend zijn :+

Be curious, not judgmental
pi_185036491
Wat een saaie kansloze aflevering weer
elke aflevering kruisen weer 20 verhaallijnen door elkaar heen.
Net als vorige week speelt alles zich af op het schip.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door -Chakotay- op 15-02-2019 20:20:45 ]
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 19:44:43 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185036576
Ik ben het wel met je spoiler eens en dat is precies hoe alles altijd al in het star trek universe gegaan is... er is altijd een omnipotente species die iets kan wat niemand kan.. net zoals bij deze serie het spore netwerk...

Ik vond het een erg leuke aflevering en typisch star trek... botsende politieke machten... een species die een persoon gevangen houdt om een bepaalde reden en een kapitein die tot het naadje wil gaan om dat personeelslid te redden.. de reddingsactie zelf blijkt een verassing in zich te hebben namelijk het monster hebben ze zelf veroorzaakt... allemaal klassiek star trek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door Bosbeetle op 15-02-2019 19:54:30 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185037284
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben het wel met je spoiler eens en dat is precies hoe alles altijd al in het star trek universe gegaan is... er is altijd een omnipotente species die iets kan wat niemand kan.. net zoals bij deze serie het spore netwerk...

Ik vond het een erg leuke aflevering en typisch star trek... [/spoiler]
dit is typisch discovery, dit is niet typisch star trek, dan ben je nog een beetje een groentje
pi_185037425
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:22 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

dit is typisch discovery, dit is niet typisch star trek, dan ben je nog een beetje een groentje
Dan zal ik ook wel een groentje zijn, want ik ben het met hem eens.
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 20:30:29 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185037482
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:22 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

dit is typisch discovery, dit is niet typisch star trek, dan ben je nog een beetje een groentje
Dat denk ik dan.. ik heb slechts alles gezien... Tos tas TNG voy ds9 ent dis, alle films en die drie renegades dingen.

Maarja dat zal wel te groen zijn.


Heb me nooit verdiept in fan fiction of de star trek games..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185037541
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat denk ik dan.. ik heb slechts alles gezien... Tos tas TNG voy ds9 ent dis, alle films en die drie renegades dingen.

Maarja dat zal wel te groen zijn.

Heb me nooit verdiept in fan fiction of de star trek games..
dan zou ik adviseren nog maar een keer te kijken :)
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 20:43:18 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185037779
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:33 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

dan zou ik adviseren nog maar een keer te kijken :)
TNG VOY en DS9 heb ik meerdere keren gekeken...

Het enige dat ze nu anders doen is dat ze de verhaal lijnen een klein beetje meer over meerdere afleveringen laten lopen al deden ze dat ook in TNG met bijvoorbeeld data's zoektocht naar zijn menselijkheid, al pakte ze dat weer meer in in afgesloten blokjes. De premises in dit seizoen zijn veelal hetzelfde als in TNG en VOY er is een onbekend fenomeen en ze gaan op onderzoek uit, of er is iets mis met een crewlid en dat proberen ze op te lossen... De oplossing is vaak een slimmigheidje waarbij het het merendeel van de tijd niet duidelijk hoe ze nou op de oplossing komen.

De problemen slaan meestal nergens op fused mitochondia die er toe lijden dat een mega grote bacteriofaag iemand niet kan transformeren naar een andere species oid (voy was vooral een iets uitvergrote versie het tekstboek the cell kwa problemen :P , waar tos vooral voor die tijd moderne natuurkunde was en TNG wat meer op de sociale en ethische wetenschappen stoelde, dis zit meer in de voy hoek met schimmels en ronddraaiende histonen, ook gaat dis een beetje richting DS9 met zijn religieuze twisten tussen de species..)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185037952
Negeren die handel.

Hugh en Paul O+

Toffe EP, echt Trek O+
Ja doei.
pi_185038188
-edit: reageer dan gewoon niet-

[ Bericht 65% gewijzigd door Mike op 15-02-2019 22:28:57 ]
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 21:03:42 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185038307
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Scorpion_and_the_Frog

Vond ik ook leuk trouwens uit:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scorpion_(Star_Trek:_Voyager)

Waar chakotay het aan janeway vertelde :) en dus burnham aan georgiou :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:17:49 #118
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185040929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:39 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat een saaie kansloze aflevering weer
elke aflevering kruisen weer 20 verhaallijnen door elkaar heen.
Net als vorige week speelt alles zich af op het schip.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185041496
Pfft.
De serie is een zooi.
Alles moet vlug vlug in 20minuten uitgezonden worden.

Het is geen verhaal vertellen.
Het is actie en actie en dan een verhaal.
Niks maar ook niks word rustige overgebracht naar de kijker toe.
pi_185042510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
Pfft.
De serie is een zooi.
Alles moet vlug vlug in 20minuten uitgezonden worden.

Het is geen verhaal vertellen.
Het is actie en actie en dan een verhaal.
Niks maar ook niks word rustige overgebracht naar de kijker toe.
Ik moet zeggen dat ik de afleveringen wel vermakelijk vindt, maar het is niet meer die originele star trek story telling.
  Moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 09:04:25 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185044058
Zoveel zat er nou toch ook weer niet in deze aflevering? :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185044644
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Zoveel zat er nou toch ook weer niet in deze aflevering? :D
En duurde toch echt 50m
pi_185045290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 01:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de afleveringen wel vermakelijk vindt, maar het is niet meer die originele star trek story telling.
Thank God for that 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185045391
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Thank God for that 👍
Dit ja. Ein-de-loze fillers, omfg wat zat je lang naar saaie afleveringen te kijken om bij de arc te komen.
pi_185045883
Ik vond seizoen 1 echt super, het voelde fris en het verhaal wist steeds te verrassen. Tot nu toe vind ik seizoen 2 vooral erg saai. Het helpt ook niet dat ik Tilly en May erg irritant vind.
pi_185046736
Aardige aflevering weer. Ik vind Pike wel een hele fijne captain trouwens.
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2019 @ 15:01:20 #127
230491 Zith
pls tip
pi_185047944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 13:19 schreef aesop het volgende:
Aardige aflevering weer. Ik vind Pike wel een hele fijne captain trouwens.
Idd, maarja het zal binnenkort wel Burnham worden
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_185048822
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 15:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Idd, maarja het zal binnenkort wel Burnham worden
Klopt, want de acteur zit zonder werk 😅
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185049550
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 15:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Idd, maarja het zal binnenkort wel Burnham worden
Waarschijnlijk een ander.

Ik zie Burnham geen captain worden gezien haar verleden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:26:03 #130
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185054620
Ik vind Discovery eigenlijk best wel geweldig. Star Trek zoals het 15 jaar geleden gemaakt werd lijkt me in deze tijd redelijk kansloos. Ik heb het afgelopen jaar TNG, DS9 en VOY nog een keer gekeken en dat is in 2019 toch echt te traag denk ik. het wordt niet alleen voor hard core trekkies gemaakt hè.
In de tijd dat DIS uitgezonden wordt is dit topic bijna niet te harden met al dat geklaag. Misschien moet je dan gewoon niet kijken als je er niks aan vindt. Echt jammer.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 17 februari 2019 @ 00:07:18 #133
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_185058304
Burnham is echt een verschrikkelijk geschreven karakter, DIS zou er goed aan hebben gedaan om haar minder centraal gesteld te hebben in seizoen 2, en zich meer te richten op de ensemble cast.

In plaats daarvan krijgen we deze aflevering maar liefst twee(!) scènes waarbij Burnham in slow-motion de brug op komt lopen, waarop iedereen zijn of haar werk laat vallen en met een blik van bewondering en medeleven naar Burnham kijkt. Zelfs Pike kijkt alsof er een soort GODIN de brug op komt lopen. Terwijl je na deze aflevering eigenlijk zou zeggen dat het Tilly en Stamets zijn die het emotioneel en fysiek zwaar te verduren hebben gehad, maar nee die doen er niet toe, het is Burnham die altijd alle bewondering krijgt.

Want DIS probeert ons op hele "subtiele" wijze te laten weten dat álles, maar dan ook écht álles om Burnham draait, en Burnham heeft gelijk, uiteindelijk heeft ze áltijd gelijk.

En dat is zonde, want Discovery heeft best een aantal interessante karakters.
  zondag 17 februari 2019 @ 00:09:11 #134
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185058333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:26 schreef jajablahblah het volgende:
In de tijd dat DIS uitgezonden wordt is dit topic bijna niet te harden met al dat geklaag. Misschien moet je dan gewoon niet kijken als je er niks aan vindt. Echt jammer.
Als ik een botte klootviool was, dan zou ik stellen dat wanneer je deze draad niet leuk vindt, je misschien maar naar een andere site moet gaan.

Oftewel; waarom mogen mensen geen kritiek hebben?

Het is maar een mening. Niets meer, niets minder. Laat vooral je humeur er niet door vergallen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  † In Memoriam † zondag 17 februari 2019 @ 00:42:28 #135
230491 Zith
pls tip
pi_185058757
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Burnham is echt een verschrikkelijk geschreven karakter, DIS zou er goed aan hebben gedaan om haar minder centraal gesteld te hebben in seizoen 2, en zich meer te richten op de ensemble cast.

In plaats daarvan krijgen we deze aflevering maar liefst twee(!) scènes waarbij Burnham in slow-motion de brug op komt lopen, waarop iedereen zijn of haar werk laat vallen en met een blik van bewondering en medeleven naar Burnham kijkt. Zelfs Pike kijkt alsof er een soort GODIN de brug op komt lopen. Terwijl je na deze aflevering eigenlijk zou zeggen dat het Tilly en Stamets zijn die het emotioneel en fysiek zwaar te verduren hebben gehad, maar nee die doen er niet toe, het is Burnham die altijd alle bewondering krijgt.

Want DIS probeert ons op hele "subtiele" wijze te laten weten dat álles, maar dan ook écht álles om Burnham draait, en Burnham heeft gelijk, uiteindelijk heeft ze áltijd gelijk.

En dat is zonde, want Discovery heeft best een aantal interessante karakters.
Dat pike we zo rustig achter kwam dat Tilly nog leefde vond ik zo vreemd, in zijn perspectief ligt ze daar dus dood (te gaan) en hij houdt zich er helemaal niet mee bezig.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 17 februari 2019 @ 03:26:08 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_185059383
Ik blijf het een geweldige serie vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 17 februari 2019 @ 07:50:28 #137
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185059607
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als ik een botte klootviool was, dan zou ik stellen dat wanneer je deze draad niet leuk vindt, je misschien maar naar een andere site moet gaan.

Oftewel; waarom mogen mensen geen kritiek hebben?

Het is maar een mening. Niets meer, niets minder. Laat vooral je humeur er niet door vergallen. :)
Tuurlijk mag je een mening hebben.
Elke aflevering helemaal gaan doorzagen waarom het een kutserie is en geen echte startrek is echter compleet zinloos.
Als dit de “discovery afzeikdraad” was zou ik het inderdaad niet volgen. Maar dat staat er volgens mij niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185059929
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:42 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat pike we zo rustig achter kwam dat Tilly nog leefde vond ik zo vreemd, in zijn perspectief ligt ze daar dus dood (te gaan) en hij houdt zich er helemaal niet mee bezig.
Toen Saru terminaal was reageerde hij ook vrij lauw.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185060131
Goede aflevering.
pi_185061048
Het is best te verklaren dat deze serie het goed doet bij adolescenten.
Maar goed, als je de toren van pisa weer rechtop zet, zal dat voor mensen met gebrek aan traditie en schoonheid geen bal uitmaken.
De nieuwe generatie is blijkbaar op zoek naar stroboscoop tv.. als je maar genoeg shots in een aflevering gooit is het succesvol.
pi_185061441
Het grootste probleem van afgelopen aflevering vind ik dat hele section 31 gedoe.

Die klingon aflevering had een ideaal einde om section 31 uit deze serie te laten en een spinof te starten. (waar ik zelf absoluut geen interesse in heb)

Section 31 was altijd die geheime organisatie. Waar bijna niemand iets van wist.
Nu weet iedereen er van en zwaaien ze zelfs met glimmende badges, waarvan iedereen ook al weet dat het section 31 is |:(

En dan de evil queen als lid van section 31. Dat is zo'n ongelofelijk slecht karakter dat echt niet in de serie past.
Dat karakter is een karikatuur van een superschurk in een marvel of dc serie.
Totaal niet serieus te nemen en eigenlijk super irritant.
Zoals bv die lange appel scène. En continu die "evil smile".
  zondag 17 februari 2019 @ 12:00:40 #142
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185061975
't gaat gewoon nergens heen deze serie. Er is wel opbouw naar een en ander, maar dat verloop is totaal niet interessant.

Heb liever gewoon weer het oude vertrouwde concept met afleveringen die meer self-contained zijn met wat overkoepelende grote lijnen als de dominion war of terugkerend gezeur met kazon/vidiians/hunters/8472/borg, etc.

En ik heb nog steeds geen crewlid dat me kan boeien. Misschien dat botte grietje van de astroide, maar ook dat karakter is gewoon weer veel te over-the-top. Pike is de enige persoon zonder rugzakje maar heeft weinig diepgang en heeft niet het charisma/allure wat de andere star trek captains wel hebben.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185062160
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:45 schreef -Chakotay- het volgende:
Het is best te verklaren dat deze serie het goed doet bij adolescenten.
Maar goed, als je de toren van pisa weer rechtop zet, zal dat voor mensen met gebrek aan traditie en schoonheid geen bal uitmaken.
De nieuwe generatie is blijkbaar op zoek naar stroboscoop tv.. als je maar genoeg shots in een aflevering gooit is het succesvol.
Waarom vind je het nodig om mensen die het wel tof vinden belachelijk te maken? Ben je zo onzeker?
pi_185062169
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:14 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Waarom vind je het nodig om mensen die het wel tof vinden belachelijk te maken? Ben je zo onzeker?
pi_185062270
Enige kritiekpunt van mij voor deze ep was dat ze toen ze daar bij Hugh en Paul waren en de hele boel instortte dat ze lekker de tijd bleven nemen om door van alles heen te praten en niet tegen May zeiden 'als we hem meenemen ben je ook van 'm af, sod off!' ofzo, dat duurde maar, terwijl je schip langzaam opgegeten wordt. FFS, doe die reünie later maar. :D
Ja doei.
pi_185062364
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:14 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Waarom vind je het nodig om mensen die het wel tof vinden belachelijk te maken? Ben je zo onzeker?
Nee, is symptoom van ouder worden, je kunt het steeds minder bijbenen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185062467
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, is symptoom van ouder worden, je kunt het steeds minder bijbenen...
Ik ben 40, lukt prima :Y)
pi_185062501
quote:
3s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Enige kritiekpunt van mij voor deze ep was dat ze toen ze daar bij Hugh en Paul waren en de hele boel instortte dat ze lekker de tijd bleven nemen om door van alles heen te praten en niet tegen May zeiden 'als we hem meenemen ben je ook van 'm af, sod off!' ofzo, dat duurde maar, terwijl je schip langzaam opgegeten wordt. FFS, doe die reünie later maar. :D
Eens. :P
-nee-
  zondag 17 februari 2019 @ 13:11:31 #149
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185063225
quote:
3s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Enige kritiekpunt van mij voor deze ep was dat ze toen ze daar bij Hugh en Paul waren en de hele boel instortte dat ze lekker de tijd bleven nemen om door van alles heen te praten en niet tegen May zeiden 'als we hem meenemen ben je ook van 'm af, sod off!' ofzo, dat duurde maar, terwijl je schip langzaam opgegeten wordt. FFS, doe die reünie later maar. :D
Yep dat was erg irritant. Hier nog 3 minuten, en dan weer 5 minuten gaan staan kwekken (en toch was het schip nog steeds niet ontploft).
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185065587
Ik start binnenkort met S2 en dan zal ik kijken of ik het met jullie eens ben.
pi_185127755
quote:
3s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Enige kritiekpunt van mij voor deze ep was dat ze toen ze daar bij Hugh en Paul waren en de hele boel instortte dat ze lekker de tijd bleven nemen om door van alles heen te praten en niet tegen May zeiden 'als we hem meenemen ben je ook van 'm af, sod off!' ofzo, dat duurde maar, terwijl je schip langzaam opgegeten wordt. FFS, doe die reünie later maar. :D
Dat idee kreeg ik ook.
De 1 zorgt nog voor 3 extra minuten ofzo.
En zei kletsen nog 6 minuten langer door voor mijn gevoel. :+
Wel grappig dat ze die dokter op deze manier weer in de serie zetten.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2019 @ 16:39:11 #152
230491 Zith
pls tip
pi_185128134
Die short trek met die smokkelaar is echt geweldig trouwens _O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2019 @ 18:42:41 #153
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_185130502
Op dit moment kijk ik ook TNG en ik heb nu bijna alles ervan gezien. Tegelijkertijd volg ik ook DIS. Wat zeker de combinatie van de laatste twee seizoenen TNG en de eerste twee seizoen DIS zo boeiend maakt, is dat ik zie wat in zekere zin nu onkritisch als canon wordt geaccepteerd en wat nieuw is en door veel mensen wordt bekritiseerd. Verhaaltechnisch zijn er grote verschillen, maar één van de grootste kritiekpunten op DIS is ook dat het geen Star Trek zou zijn, omdat men zich niet op een Star Trek-achtige wijze gedraagt. Denk bijv. aan het overtreden van bepaalde regels. Op dit moment kijk ik de aflevering Pegasus van TNG, en waar gaat het over? Een experiment met verboden technologie door een Star Trek Captain, die inmiddels Admiraal is en zijn eigen belang en oorlogszucht voor de waarden van Starfleet plaatst. En zo zijn er wel meer afleveringen, waarin de menselijke zwakte binnen Star Trek sterk naar voren komt. En hetzelfde geldt ook voor andere TNG-afleveringen. Wat mij juist opvalt is dat de Enterprise de top van de top is, terwijl er in de rest van Starfleet soms best nogal wat dubieuze types rondlopen. De Discovery lijkt in dat opzicht veel meer op de Pegasus. Technologische experimenten, muiterij, etc.

Hoe meer TNG ik kijk, des te minder snap ik een groot deel van de kritiek op DIS. Het beeld dat van Starfleet gecreëerd wordt door veel fans is alsof het een moreel vlekkeloze organisatie is, terwijl juist dat aan de lopende band ter discussie wordt gesteld in zowel TNG als DIS zelf.
  woensdag 20 februari 2019 @ 19:40:13 #154
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_185131590
Bijna elke admiraal in Star Trek is een asshole

Een aflevering als Pegasus was leuk voor 1x in de zoveel tijd, maar continue is fucking irritant.

Tevens wordt er in DIS veel teveel bullshit science gebruikt.

Daarom is DIS non-Trek

Daarnaast is er teveel actie, te weinig ruimte voor verhalen en persoonlijke side character stories. Nogmaals, de persoon die nu de touwtjes van de serie in handen heeft wil Star Trek meer voor kinderen maken en Star Wars fans. En dat is letterlijk iets wat hij zelf heeft gezegd :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 21:05:26 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185133995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 19:40 schreef MMaRsu het volgende:
Tevens wordt er in DIS veel teveel bullshit science gebruikt.

_O- dan heb je nooit op de andere series gelet, de wetenschap daarin heeft vanaf TOS af nooit ergens op geslagen :D

Alles hangt van de heisenberg compensators en fused mitchondiä, tachyon beams en omega moleculen aan elkaar... :D Om nog maar te zwijgen van alle omnipotente wezens die elke natuurkundige wet overtreden... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 februari 2019 @ 21:18:48 #156
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_185134408
Klopt maar het wordt wel vaak op een redelijk geloofwaardige/serieuze manier gepresenteerd
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 21:27:33 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185134698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 21:18 schreef MMaRsu het volgende:
Klopt maar het wordt wel vaak op een redelijk geloofwaardige/serieuze manier gepresenteerd
Dat ligt ook maar net aan hoe en met welke insteek je het kijkt als kleine jongen vond ik TNG echt heel erg gaaf het toppunt van wetenschap, ethiek en moraal. Tijdens VOY was ik inmiddels moleculaire biologie aan het studeren en heb ik me vaak afgevraagd hoe ze zulke onzin uit hun pen kregen, ook vrijwel alles wat "biologisch" was was een niet kloppende uitvergroting van iets bekends. Inmiddels ben ik ook wat meer thuis in andere wetenschappen en zie ik dat dat ook gewoon een beproefd concept is voor vrijwel alle science fiction... je neemt wat er nu bekend en aan de hand is en vergroot dat een beetje uit...

Wat nog wel het meest jammere is dat de huidige wetenschappelijke theoriën vaak zo ver gaan en zo raar zijn dat de sceincefiction een beetje achterloopt... Zo interdimensional mycelial network kun je gewoon vrijwel rechtstreeks linken aan huidige theoriën in de quantum mechanica, en recente ontdenkkingen over schimmels en hun communicatie.

Als ze volop gebruik zouden maken van quantum entanglement etc zouden ze dingen kunnen waarvan nu iedereen zou zeggen tjonge jonge wat overdreven dat kan toch nooit...

Er staan elke week trouwens een best leuke sceince fiction collumn in de nature die wel probeert de meest nieuwe technieken te incorpereren in hun verhalen maar die zijn 6 van 10 keer totaal niet te begrijpen.. dat is een probleem als je echt leuk relatief kloppende science fiction anno nu wilt maken... vaak is de science al niet eens te bevatten laat staan een uitvergroting daarvan...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 21:30:24 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185134815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 21:18 schreef MMaRsu het volgende:
Klopt maar het wordt wel vaak op een redelijk geloofwaardige/serieuze manier gepresenteerd
Reroute power to the deflector, oh no we can't reach the main coupling we have to do it in a jeffries tube... Elke freaking keer weer! Je zou verwachten dat zo'n schip stabiele rerout circuits heeft als dat altijd de oplossing is....

Dilithium is ook nog zoiets onzinnigs als je een crystal hebt van lithium dan is dat al aan alle kanten gekoppeld aan elkaar. dilithium zou 2 atomen lithium zijn in een vebinding maar de relvantie daarvan vervalt volledig in een kristal. En hoe ze daar vervolgens iets van aandrijving voor een warp van maken is al helemaal een mysterie... en waarom dat er dan uitziet als een blauwe flitsende vacuum buis... maarja laat ik maar ophouden.. ik kan er prima doorheen kijken...

Ik vind het in DIS al heel wat dat ze hologrammen van echte eiwitten projecteren als nu ook nog DNA mutaties op de juiste plek en niet op de backbone laten zien.. neem ik alle andere dingen wel weer voor lief :P

[ Bericht 18% gewijzigd door Bosbeetle op 20-02-2019 21:35:30 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185170713
leuke aflevering maar ook ergens weer heel ongeloofwaardig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185173165
Toffe aflevering, maar zijn ze afgestapt van de lijn dat je niet kan overstralen als de schilden actief zijn? Ik neem aan dat de schilden van Discovery actief waren toen er 6 van die Ba’ul schepen dreigend omheen hingen. Toch kan Saru overbeamen.

En Spock zit toch gewoon in dat pak van die Red Angel? Hoezo oppert niemand aan boord dat?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_185174411
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:57 schreef -Chakotay- het volgende:
leuke aflevering maar ook ergens weer heel ongeloofwaardig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Comm apparaat kan ik me nog wel voorstellen aangezien die drones ook camera’s, microfoons en zendapparatuur hadden... maar dat andere sloeg inderdaad nergens op...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_185175870
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Comm apparaat kan ik me nog wel voorstellen aangezien die drones ook camera’s, microfoons en zendapparatuur hadden... maar dat andere sloeg inderdaad nergens op...
alien technologie, en direct weten dat het communicatiemateriaal is, en klik klak, juiste frequentie..yeh right :') :') ___!!
op deze manier maken ze soms best een karikatuur van de show

waar ik eigenlijk ook moeite mee had is dat hij zich wist te bevrijden van de chains..
ook zomaar.. erg vaag

[ Bericht 4% gewijzigd door -Chakotay- op 22-02-2019 17:59:51 ]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:06:25 #163
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185176140
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 18:42 schreef Gijscoman het volgende:
Op dit moment kijk ik ook TNG en ik heb nu bijna alles ervan gezien. Tegelijkertijd volg ik ook DIS. Wat zeker de combinatie van de laatste twee seizoenen TNG en de eerste twee seizoen DIS zo boeiend maakt, is dat ik zie wat in zekere zin nu onkritisch als canon wordt geaccepteerd en wat nieuw is en door veel mensen wordt bekritiseerd. Verhaaltechnisch zijn er grote verschillen, maar één van de grootste kritiekpunten op DIS is ook dat het geen Star Trek zou zijn, omdat men zich niet op een Star Trek-achtige wijze gedraagt. Denk bijv. aan het overtreden van bepaalde regels. Op dit moment kijk ik de aflevering Pegasus van TNG, en waar gaat het over? Een experiment met verboden technologie door een Star Trek Captain, die inmiddels Admiraal is en zijn eigen belang en oorlogszucht voor de waarden van Starfleet plaatst. En zo zijn er wel meer afleveringen, waarin de menselijke zwakte binnen Star Trek sterk naar voren komt. En hetzelfde geldt ook voor andere TNG-afleveringen. Wat mij juist opvalt is dat de Enterprise de top van de top is, terwijl er in de rest van Starfleet soms best nogal wat dubieuze types rondlopen. De Discovery lijkt in dat opzicht veel meer op de Pegasus. Technologische experimenten, muiterij, etc.

Hoe meer TNG ik kijk, des te minder snap ik een groot deel van de kritiek op DIS. Het beeld dat van Starfleet gecreëerd wordt door veel fans is alsof het een moreel vlekkeloze organisatie is, terwijl juist dat aan de lopende band ter discussie wordt gesteld in zowel TNG als DIS zelf.
In TNG is de basis een filosofie van waarheid en eerbaarheid waarbij afwijkingen van het ideaalgedrag een manier zijn om het juiste pad te belichten.

In STD is onethisch trash zijn en je als een onwetend stuk schroot gedragen de basis met hier en daar verfrissende uitstapjes.

Nogal een verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 22-02-2019 18:18:07 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_185176946
De actueel maatschappelijke en politieke agenda ten tijde van de livegang van TNG (en zelfs VOY, DS9 en ENT), voerde een veel beperktere boventoon dan nu.
Daarnaast hadden de karakters die toen gespeeld werden veel meer charisma dan nu (ik kan gewoon niet wennen aan de houding van het merendeel van de crew -met name Michael maar behalve captain Pike-).

Maar TNG toont voor mij een beeld van de toekomst waar ik in wil geloven. Waarin technologie, ethiek en empathie hand in hand gaan, waarbij geld geen rol meer speelt en morele waarden volledig uitgekristalliseerd zijn.
De filosofische rol die TNG op mij had en nog steeds heeft is gigantisch. Dit heeft eigenlijk weinig te maken met tijdsgeest, maar ideologie waar ik graag in wil geloven.
Een serie gemaakt en bedacht door briljante geesten, op het juiste moment op de juiste plek.
Deze ervaring en dit gevoel zal ik bij DIS niet (en denk ik nooit) opwekken.

DIS is best vermakelijk en soms zit er een aflevering bij die beter is dan de ander, maar ik denk dat er nooit meer een perfectere star trek zal zijn als TNG. Maar dit is puur persoonlijk :)
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 23:25:22 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185185048
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:51 schreef -Chakotay- het volgende:

DIS is best vermakelijk en soms zit er een aflevering bij die beter is dan de ander, maar ik denk dat er nooit meer een perfectere star trek zal zijn als TNG. Maar dit is puur persoonlijk :)
Bij is het TNG en VOY die op een moeilijk te evenaren hoogte staan... Maar ik vond deze aflevering van DIS ook weer erg tof :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2019 @ 23:28:06 #166
230491 Zith
pls tip
pi_185185126
Leuk tot de killer drones kwamen, die baul waren mooi gemaakt.

En wie zou die red angel zijn nou nou poeh poeh
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 februari 2019 @ 23:36:29 #167
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185185328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:54 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

alien technologie, en direct weten dat het communicatiemateriaal is, en klik klak, juiste frequentie..yeh right :') :') ___!!
op deze manier maken ze soms best een karikatuur van de show

waar ik eigenlijk ook moeite mee had is dat hij zich wist te bevrijden van de chains..
ook zomaar.. erg vaag
De Short Trek Brightest Star gezien, over Saru? Daar komt duidelijk uit naar voren (komt heel vlug voorbij in deze aflevering), dat Saru van Baul technologie na veel gepruts een communicatieapparaat heeft gemaakt. Hij is 18 jaar in Federation verder. Ik vond dat eerste niet zo vreemd

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 23-02-2019 09:57:46 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 23:43:08 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_185185440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:51 schreef -Chakotay- het volgende:
De actueel maatschappelijke en politieke agenda ten tijde van de livegang van TNG (en zelfs VOY, DS9 en ENT), voerde een veel beperktere boventoon dan nu.
Euh ja ik denk dat je te jong was om het te merken. Star Trek speelde altijd met actuele sociale en maatschappelijke thema's (dat is sowieso een beetje scifi's ding). Van de eerste interraciale kus op tv, de burgerrechtenbeweging, aanklachten tegen Amerikaans imperialisme, en James T Kirk die nota bene gemodelleerd was naar JFK.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185185622
Erg gaaf weer. Saru en Burnham hebben toch wel een erg mooie relatie/band.
Ja doei.
  Moderator zaterdag 23 februari 2019 @ 00:41:52 #170
8781 crew  Frutsel
  zaterdag 23 februari 2019 @ 00:47:56 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_185186497
Prima aflevering, Saru was in seizoen 1 al één van de meest interessante karakters. Blij dat ze hem verder uitdiepen.
En het houdt het Burnham niveau beperkt deze ep, ook een pluspunt.14.gif
pi_185189421
Ok, ik had nooit wat met het anti-Burnham kamp, maar na deze aflevering moet ik ze toch een punt geven. De scene dat Saru tegen Pike inging en Burnham de 'ruzie' ff kwam sussen.... tenenkrommend echt. |:(
pi_185189641
Heb me weer vermaakt.
pi_185190655
quote:
3s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Enige kritiekpunt van mij voor deze ep was dat ze toen ze daar bij Hugh en Paul waren en de hele boel instortte dat ze lekker de tijd bleven nemen om door van alles heen te praten en niet tegen May zeiden 'als we hem meenemen ben je ook van 'm af, sod off!' ofzo, dat duurde maar, terwijl je schip langzaam opgegeten wordt. FFS, doe die reünie later maar. :D
dat zie je tegenwoordig in heel veel series.
Als de wereld vernietigd worden en er nog maar echt secondes zijn, dan gaan ze in 1x over al hun emoties praten, huilen, omarmen, en dan gaan ze werken en redden ze de wereld.
De helden moeten natuurlijk de wereld redden op de allerlaatste microseconde, en blijkbaar was er nog tijd genoeg om over gevoelens te praten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 20:17:34 #175
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185199120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:51 schreef -Chakotay- het volgende:

DIS is best vermakelijk en soms zit er een aflevering bij die beter is dan de ander, maar ik denk dat er nooit meer een perfectere star trek zal zijn als TNG. Maar dit is puur persoonlijk :)
Ik kan me hier best wel in vinden. Misschien een goed idee om het in je achterhoofd te houden en te beseffen dat DIS dit waarschijnlijk niet gaat evenaren.

Dan kunnen we de eisen ietwat naar beneden bij stellen en meer gewoon plezier hebben aan DIS.

Ik zie toch een stijgende lijn en vond deze aflevering met de Kelpians een van de beste.

Gokje: de Ba’Ul (of hoe ze ook heten) zijn zélf een soort geëvolueerde Kelpians.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zaterdag 23 februari 2019 @ 21:10:22 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185200436
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik kan me hier best wel in vinden. Misschien een goed idee om het in je achterhoofd te houden en te beseffen dat DIS dit waarschijnlijk niet gaat evenaren.

Dan kunnen we de eisen ietwat naar beneden bij stellen en meer gewoon plezier hebben aan DIS.

Ik zie toch een stijgende lijn en vond deze aflevering met de Kelpians een van de beste.

Gokje: de Ba’Ul (of hoe ze ook heten) zijn zélf een soort geëvolueerde Kelpians.
Dat laatste zat ik ook de hele tijd te denken maar ik denk dat het toch echt separate species zijn... Ze zagen er wel bad ass uit die Ba'ul
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 23 februari 2019 @ 21:17:34 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185200642
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat laatste zat ik ook de hele tijd te denken maar ik denk dat het toch echt separate species zijn... Ze zagen er wel bad ass uit die Ba'ul
Gewoon een tijdje niet gewassen.

Maar als het één species zou zijn, zou dan weer typisch star trek zijn. :)

Edit: zoiets hadden ze nog in zo’n ouwe Buck Rogers aflevering.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185203167
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Euh ja ik denk dat je te jong was om het te merken. Star Trek speelde altijd met actuele sociale en maatschappelijke thema's (dat is sowieso een beetje scifi's ding). Van de eerste interraciale kus op tv, de burgerrechtenbeweging, aanklachten tegen Amerikaans imperialisme, en James T Kirk die nota bene gemodelleerd was naar JFK.
http://www.ex-astris-scientia.org/reports/political-trek.htm
Be curious, not judgmental
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2019 @ 23:29:02 #179
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185204136
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 21:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Gewoon een tijdje niet gewassen.

Maar als het één species zou zijn, zou dan weer typisch star trek zijn. :)

Edit: zoiets hadden ze nog in zo’n ouwe Buck Rogers aflevering.
Star Trek Insurrection had dit als main plotpoint
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185219343
Interessant: Kaminar tijdlijn
http://imgur.com/a/TgZ83BG
Be curious, not judgmental
pi_185230428
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vond het toch een best vermakelijke aflevering.

Het heeft nog steeds enkele dingen waar ik niets mee hef, zoals dat red angel gedoe (wat dan waarschijnlijk burnham is)

Maar verder had deze aflevering wel meer zijn eigen identiteit, in plaats van dat het op Star wars, Stranger things, Expanse, Game of thrones lijkt.

Maar ik blijf me toch enorm ergeren aan die zeeziek camera en die 20.000 lensflares / irritant felle lichtjes per aflevering.

Een lensflare kan indien goed gebruikt meewerken voor het totaal effect. Maar als je er de hele aflevering mee vol gooit is dat hele effect weg.
Hetzelfde geldt voor de bewegende camera's.
pi_185233366
quote:
2s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:12 schreef Aether het volgende:
Interessant: Kaminar tijdlijn
http://imgur.com/a/TgZ83BG
waarschijnlijk een goof
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:53:08 #183
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_185281019
https://www.instagram.com/p/BuZOqF1Du46/

Renewed voor seizoen 3, kennelijk!
Ik ga naar huis.
pi_185281260
Ik vind het een toffe serie maar die Burnham is echt irritant.
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:20:30 #185
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185283131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:53 schreef nietzman het volgende:
https://www.instagram.com/p/BuZOqF1Du46/

Renewed voor seizoen 3, kennelijk!
Aangezien ik een stijgende lijn zie - en iets beter is dan niets - ben ik hier blij mee. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185292190
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185292312
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat laatste zat ik ook de hele tijd te denken maar ik denk dat het toch echt separate species zijn... Ze zagen er wel bad ass uit die Ba'ul
Deed me beetje denken aan de 456 uit Torchwood...

Ik had zelf gehoopt dat het inderdaad geëvolueerde Keplins zouden zijn, en dat ze dus een leven in 2 stadia hadden, ipv dat de Ba'ul de Keplins op volwassen leeftijd vermoorden om zichzelf te beschermen..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185292818
*O* seizoen 3 *O*
Ja doei.
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:02:58 #189
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_185296059
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:20:03 #190
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185296297
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:54 schreef -Chakotay- het volgende:
alien technologie, en direct weten dat het communicatiemateriaal is, en klik klak, juiste frequentie..yeh right :') :') ___!!
op deze manier maken ze soms best een karikatuur van de show

waar ik eigenlijk ook moeite mee had is dat hij zich wist te bevrijden van de chains..
ook zomaar.. erg vaag
Yep, bijna A-Team niveau.

Met wat hout, schroot en plakband zetten ze zo een complete tank in elkaar :D

Wat me ook irriteerde is dat ze gewoon uren lang ongestoord hun gang konden gaan in die basis nadat ze een handvol drones (die blijkbaar niet eens kunnen schieten) hadden gesloopt. In een fucking cel met een ras dat ze gewoon direct ergens naar een andere plek had kunnen beamen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Shakkara op 28-02-2019 13:26:15 ]
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185296323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:20 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Yep, bijna A-Team niveau.

Met wat hout, schroot en plakband zetten ze zo een complete tank in elkaar :D
Iets vergelijkbaars gebeurde in TNG natuurlijk nooit....
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:25:23 #192
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185296392
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Deed me beetje denken aan de 456 uit Torchwood...

Ik had zelf gehoopt dat het inderdaad geëvolueerde Keplins zouden zijn, en dat ze dus een leven in 2 stadia hadden, ipv dat de Ba'ul de Keplins op volwassen leeftijd vermoorden om zichzelf te beschermen..
Dat kwam in mij ook op. Dat de Kelpians na hun 'dood' zouden worden opgenomen in de Ba'ul wereld, die dan zou bestaan uit iedere Kelpian in hun next stage. Of dat de Ba'ul een soort elite Kelpians zijn die de rest dom houden.

Ik vond het eigenlijk niet zo'n best verhaal. De Discovery die eerst bijna wordt verpulverd door de Bu'al ruimteschepen maar vervolgens krijgt de gevangengenomen Saru alle kans om de boel plat te leggen van binnen uit en de Discovery kan vervolgens de hele Ba'ul oprollen. In een paar uur tijd zet 1 ruimteschip op die planeet even duizenden jaren geschiedenis op zijn kop en vervolgens gaan ze weer achter Spock aan. Ze laten daar een grote puinhoop achter, de voormalige heersers en hun technologie ligt plat en de onderdrukten ondergaan massaal een geestelijke upgrade waardoor hun aangeboren angst en onderdanigheid verdwijnt. Wat zal daar vervolgens gebeuren? Wie weet zal die massaslachting op de nu machteloze Ba'ul door de herboren Kelpians als nog gebeuren als de Kelpians door krijgen wat de Ba'ul al die duizenden jaren hebben gedaan. Maar wie weet zal er nog een aflevering gewijd worden aan een knuffelplaneet met Kelpians, Ba'ul, overal regenbogen, bloemetjes en unicorns.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:25:53 #193
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185296401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:20 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Yep, bijna A-Team niveau.

Met wat hout, schroot en plakband zetten ze zo een complete tank in elkaar :D
McGyver!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:28:09 #194
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185296447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:21 schreef FrankRicard het volgende:
Iets vergelijkbaars gebeurde in TNG natuurlijk nooit....
Nouja, de beruchte bazooka van Kirk was wat logischer, ondanks dat het schijnbaar in het echt niet kan.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185296453
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Deed me beetje denken aan de 456 uit Torchwood...

Ik had zelf gehoopt dat het inderdaad geëvolueerde Keplins zouden zijn, en dat ze dus een leven in 2 stadia hadden, ipv dat de Ba'ul de Keplins op volwassen leeftijd vermoorden om zichzelf te beschermen..
ja dat was ook mijn eerste hypothese en was waarschijnlijk qua uitwerking ook leuker geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185297924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat kwam in mij ook op. Dat de Kelpians na hun 'dood' zouden worden opgenomen in de Ba'ul wereld, die dan zou bestaan uit iedere Kelpian in hun next stage. Of dat de Ba'ul een soort elite Kelpians zijn die de rest dom houden.

Ik vond het eigenlijk niet zo'n best verhaal. De Discovery die eerst bijna wordt verpulverd door de Bu'al ruimteschepen maar vervolgens krijgt de gevangengenomen Saru alle kans om de boel plat te leggen van binnen uit en de Discovery kan vervolgens de hele Ba'ul oprollen. In een paar uur tijd zet 1 ruimteschip op die planeet even duizenden jaren geschiedenis op zijn kop en vervolgens gaan ze weer achter Spock aan. Ze laten daar een grote puinhoop achter, de voormalige heersers en hun technologie ligt plat en de onderdrukten ondergaan massaal een geestelijke upgrade waardoor hun aangeboren angst en onderdanigheid verdwijnt. Wat zal daar vervolgens gebeuren? Wie weet zal die massaslachting op de nu machteloze Ba'ul door de herboren Kelpians als nog gebeuren als de Kelpians door krijgen wat de Ba'ul al die duizenden jaren hebben gedaan. Maar wie weet zal er nog een aflevering gewijd worden aan een knuffelplaneet met Kelpians, Ba'ul, overal regenbogen, bloemetjes en unicorns.
Met het verschil dat het uiteindelijk de Red Angel was die de boel opblies en niet Discovery. Maar het idee om een planeet op zo'n manier terug naar het stenen tijdperk terug te jassen met alleen de verklaring ja de Ba'ul hebben technisch overwicht en de Kelpians moest wennen aan hun nieuwe hervonden rol dus dat duurt wel even. In mijn boek het recept voor een burgeroorlog en niet heel Starfleet om dat zo achter te laten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 10:32:24 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185358184
The Cage was tien jaar voor kirks missie zit DIS ook niet rond dezelfde tijd?

:o en nu gaan burnham en spock naar talos IV O+

Deze week even the Cage terug kijken :) en the menagerie ook natuurlijk...

[ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 03-03-2019 10:40:01 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185358474
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
The Cage was tien jaar voor kirks missie zit DIS ook niet rond dezelfde tijd?

:o en nu gaan burnham en spock naar talos IV O+

Deze week even the Cage terug kijken :) en the menagerie ook natuurlijk...
DIS speelt zich drie jaar na The Cage af (2254 / 2257).
Be curious, not judgmental
pi_185358892
The Cage, the cage, welke was dat ook alweer?
-nee-
pi_185359072
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:12 schreef Marsenal het volgende:
The Cage, the cage, welke was dat ook alweer?
TOS pilotaflevering.
Be curious, not judgmental
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 11:41:10 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185359392
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:50 schreef Aether het volgende:

[..]

DIS speelt zich drie jaar na The Cage af (2254 / 2257).
Ah dus dat is al gebeurd... Boeiend

Pike is daar dus al geweest
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185359906
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:20 schreef Aether het volgende:

[..]

TOS pilotaflevering.
Oh zo. Thanks. :) Zal vast een aflevering met wat verwijzingen worden dus, om de fans te pleasen.
-nee-
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 maart 2019 @ 13:09:17 #204
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185361246
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:12 schreef Marsenal het volgende:
The Cage, the cage, welke was dat ook alweer?
De aller-aller-aller eerste Star Trek aflevering ooit
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/The_Cage_(episode)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185361534
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah dus dat is al gebeurd... Boeiend

Pike is daar dus al geweest
Be curious, not judgmental
pi_185361548
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah dus dat is al gebeurd... Boeiend

Pike is daar dus al geweest
Klopt, maar de richtlijn voor die planeet wordt pas in 2267 ingesteld (dus 7 jaar na DISCO).
Be curious, not judgmental
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 20:31:43 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185390561
Het is wel gaaf dat the cage gewoon veel toffer wordt dankzij DIS, heel veel dingen die Pike in die aflevering zegt hebben veel meer diepte gekregen...

Ik denk ook dat we erachter gaan komen waarom spock niet meer lacht in de hernieuwde five year mission



En ten tijden van the cage nog wel...

ook leuk om number one in the cage te zien :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 04-03-2019 20:42:18 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185392655
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is wel gaaf dat the cage gewoon veel toffer wordt dankzij DIS, heel veel dingen die Pike in die aflevering zegt hebben veel meer diepte gekregen...

Ik denk ook dat we erachter gaan komen waarom spock niet meer lacht in de hernieuwde five year mission

En ten tijden van the cage nog wel...

ook leuk om number one in the cage te zien :)
Ik vraag me af of het tijdreizen hier nog een rol gaat spelen, ook qua (voor)kennis.

We weten dat de Defiant over 10 jaar in de Mirror Universe beland. Dit zou mogelijk verklaren waarom Georgiou tegen Michael zegt "I know more about you than even you do" aangezien ze 10 jaar van de komende toekomst weet.
Be curious, not judgmental
pi_185397206
Sterke aflevering.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:09:52 #210
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185406866
Ik vroeg me af waarom Spock een baard had (easter egg naar de gelijknamige band?) en vond dit:

quote:
Spock is revealed to have a beard during the events of Star Trek: Discovery, leading fans to label him “hipster Spock.” Speaking to ComicBook.com at the TCA Winter 2019 Press Tour, Peck says the beard isn’t a fashion, political, or philosophical statement, but an external symbol of Spock’s internal turmoil.

“Well, I think it's an externalization of what's going on within him, which is he's sort of a man apart, he's unraveled, he's had this traumatic experience with the Red Angel and it's brought to light some things that he can no longer run from or compartmentalize with his logic,” Peck says. “It's just we're gonna have to deal with this human side in this season. And I think the beard is a nod to that, through his human side.”
https://comicbook.com/sta(...)ck-beard-ethan-peck/

Tja, voor mij had het niet gehoeven die baard, maar ja het is geen ramp.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 11:55:11 #211
8781 crew  Frutsel
pi_185427092
Georgiou zou de spin-off van Discovery over Section 31 gaan leiden?

Was er vorig jaar ook niet ergens een bericht dat Picard weer iets met Star Trek ging doen? Is daar al iets over bekend eigenlijk?

Mooi dat het derde seizoen komt!
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 12:30:23 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185427875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:09 schreef thedeedster het volgende:
Ik vroeg me af waarom Spock een baard had (easter egg naar de gelijknamige band?) en vond dit:[..]

https://comicbook.com/sta(...)ck-beard-ethan-peck/

Tja, voor mij had het niet gehoeven die baard, maar ja het is geen ramp.
maar de band is genoemd naar de evil spock met baard uit het mirror universe

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 12:31:17 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185427896
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:55 schreef Frutsel het volgende:
Was er vorig jaar ook niet ergens een bericht dat Picard weer iets met Star Trek ging doen? Is daar al iets over bekend eigenlijk?
Jup er komt een picard spinoff over wat picard doet na de films...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 maart 2019 @ 12:40:57 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185428111
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

maar de band is genoemd naar de evil spock met baard uit het mirror universe

[ afbeelding ]
Hoe sommige mensen alles nog precies weten. _O_

Ik heb alles gezien, maar niets vaker dan twee maal (op enkele films na). En daar zat soms 10+ jaar tussen. Ik weet het echt niet meer uit mijn hoofd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 12:44:00 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185428177
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]

Hoe sommige mensen alles nog precies weten. _O_

Ik heb alles gezien, maar niets vaker dan twee maal (op enkele films na). En daar zat soms 10+ jaar tussen. Ik weet het echt niet meer uit mijn hoofd.
Dit weet ik van de wiki van de band... en ik heb TOS niet zo heel lang geleden helemaal gekeken vier jaar geleden ofzo... :P

Er lopen er hier veel grotere encyclopedia's rond dan mij hoor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185433909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:55 schreef Frutsel het volgende:
Georgiou zou de spin-off van Discovery over Section 31 gaan leiden?

Was er vorig jaar ook niet ergens een bericht dat Picard weer iets met Star Trek ging doen? Is daar al iets over bekend eigenlijk?

Mooi dat het derde seizoen komt!
Ja, er komen twee spin-offs. Een met Georgiou, een met Picard.
Ja doei.
  woensdag 6 maart 2019 @ 21:00:19 #217
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_185438537
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

maar de band is genoemd naar de evil spock met baard uit het mirror universe

[ afbeelding ]
Er is nu een Spock met baard, die in gespiegelde nummers schrijft. Zou dat toch weer wijzen naar het Mirror-universe, misschien via die temporal anomaly van de laatste aflevering? Misschien hebben ze daar die probe omgebouwd, en is de Red Angel niemand anders dan Mirror-Spock?
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 21:37:44 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185439792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 21:00 schreef Colonia het volgende:
[..]

Er is nu een Spock met baard, die in gespiegelde nummers schrijft. Zou dat toch weer wijzen naar het Mirror-universe, misschien via die temporal anomaly van de laatste aflevering? Misschien hebben ze daar die probe omgebouwd, en is de Red Angel niemand anders dan Mirror-Spock?
Zou kunnen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 12:43:01 #219
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_185475256
Geweldige aflevering! Heb hier met ongelooflijk veel plezier naar zitten kijken. Na het kijken van deze aflevering is het ook heel gemakkelijk te begrijpen waarom men een seizoen 3 eraan toegevoegd heeft.
pi_185475435
Toevallig gisteren episode gezien van nightflyer die ook haar probe in gemodificeerde vorm terug kreeg 😅
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185484968
Sterkste aflevering van het seizoen tot nu.
pi_185484977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:43 schreef Gijscoman het volgende:
Geweldige aflevering! Heb hier met ongelooflijk veel plezier naar zitten kijken. Na het kijken van deze aflevering is het ook heel gemakkelijk te begrijpen waarom men een seizoen 3 eraan toegevoegd heeft.
Zeker. En los van de kwaliteit van de verhalen zijn de beelden ook om je vingers bij af te likken. Al die special effects zullen een aardig centje kosten.
pi_185485813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 21:00 schreef Colonia het volgende:
[..]

Er is nu een Spock met baard, die in gespiegelde nummers schrijft. Zou dat toch weer wijzen naar het Mirror-universe, misschien via die temporal anomaly van de laatste aflevering? Misschien hebben ze daar die probe omgebouwd, en is de Red Angel niemand anders dan Mirror-Spock?
:)
-nee-
pi_185487065
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 21:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

Zou kunnen
Het is MindTrek alles kan. Goede aflevering van gister. Wie had er ook heel even paniek aan het begin :D
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 23:24:26 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185487585
Erg goede aflevering :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 23:27:28 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185487631
Ik vraag me trouwens wel af wat vulcans van het werk Gödel vinden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185487960
Het wordt met de aflevering beter. O+

De baard grap van Burnham. :D :')
Ja doei.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 08:53:51 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185491203
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:46 schreef motorbloempje het volgende:
Het wordt met de aflevering beter. O+

De baard grap van Burnham. :D :')
De say goodbye spock grap van de tallosians was ook grappig
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 9 maart 2019 @ 09:00:52 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185491276
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af wat vulcans van het werk Gödel vinden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor degene die het wil weten
https://nl.m.wikipedia.or(...)stellingen_van_Gödel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185504438
Be curious, not judgmental
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:58:56 #231
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_185504587
Beste DIS aflevering tot nu toe.
Het begon al zó lekker met die terugblik naar TOS. O+
Spock die Burnham eens goed op d'r plek zet is een bonus, eentje die long overdue was.
pi_185504975
Krijg steeds meer het idee dat ze de Kelvin tijdlijn gaan integreren ^O^
Be curious, not judgmental
  zaterdag 9 maart 2019 @ 23:39:32 #233
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185509454
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af wat vulcans van het werk Gödel vinden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me af of Cruiijff het daarmee eens is.

Ontopic: mooi dat ze begonnen met wat shots van TOS.
Zoals ik al eerder zei: er zit een stijgende lijn in de serie. (IMHO, uiteraard)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 23:58:10 #234
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_185509800
Wat duidelijk is, is dat de Red Angel human is en vrouw.

Zeg het maar jongens.

Ik hoop niet dat het Burnham is.
What can change the nature of a man?
pi_185509928
't Is ook wel duidelijk dat niet Tyler maar die robot de saboteur is. Alsof je naar de Ducktales zit te kijken waar Dagobert de vermomming van de Zware Jongens niet doorheeft.
pi_185510466
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:58 schreef Coco. het volgende:
Wat duidelijk is, is dat de Red Angel human is en vrouw.

Zeg het maar jongens.

Ik hoop niet dat het Burnham is.
Ik denk dat het Seven of Nine is. Door haar Borg technologie wordt ze veel ouder dan normale mensen.
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 10:02:09 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185513541
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 00:03 schreef thabit het volgende:
't Is ook wel duidelijk dat niet Tyler maar die robot de saboteur is. Alsof je naar de Ducktales zit te kijken waar Dagobert de vermomming van de Zware Jongens niet doorheeft.
Ja dat werd deze aflevering wel duidelijk...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 10 maart 2019 @ 10:02:41 #238
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185513550
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 00:26 schreef polderturk het volgende:
[..]

Ik denk dat het Seven of Nine is. Door haar Borg technologie wordt ze veel ouder dan normale mensen.
Euh, die was toen toch nog niet geboren?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 10 maart 2019 @ 10:21:20 #239
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_185513804
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:58 schreef Coco. het volgende:
Wat duidelijk is, is dat de Red Angel human is en vrouw.

Zeg het maar jongens.

Ik hoop niet dat het Burnham is.
Gezien de 'subtiele' wijze waarop DIS je in je strot wil rammen dat je Burnham moet verafgoden moet het haar wel bijna zijn.
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 10:27:09 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185513900
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]

Gezien de 'subtiele' wijze waarop DIS je in je strot wil rammen dat je Burnham moet verafgoden moet het haar wel bijna zijn.
Zou spock dat niet gemerkt hebben tijdens zijn mindmeld?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185513928
Gezien haar naam dacht ik idd Michael.
Benieuwd of Zora hier nog een rol in krijgt.
Be curious, not judgmental
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 10:44:20 #242
9859 crew  Karina
Woman
pi_185514181
Ik moet aan Q denken.die zat ook altijd met tijd te rommelen
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 10 maart 2019 @ 11:02:46 #243
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_185514480
quote:
2s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

Zou spock dat niet gemerkt hebben tijdens zijn mindmeld?
Was er niet een technobabble lijntje over iets van een quantum blabla waardoor Spock geen volledige mind meld tot stand kon krijgen en dus de identiteit niet kon achterhalen?
Typisch zo'n stukje dialoog wat ze achteraf kunnen gebruiken om te verklaren waarom hij iemand niet herkend zou hebben.
pi_185519373
red angel lijkt mogelijk wel om een vrouw te gaan
met stevige bovenbenen.. aardige lengte?
misschien wel seven of nine die een borg invasie weet af te wenden?

[ Bericht 17% gewijzigd door -Chakotay- op 10-03-2019 15:08:30 ]
pi_185520744
De Borg bombarderen en vernietigen geen planeten.
Ja doei.
pi_185521043
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
De Borg bombarderen en vernietigen geen planeten.
8472 wel
pi_185521064
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 16:20 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]

8472 wel
Je zei 'de Borg':

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 15:02 schreef -Chakotay- het volgende:

misschien wel seven of nine die een borg invasie weet af te wenden?
Ja doei.
pi_185521077
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Je zei 'de Borg':[..]

ja, maar daarna zei ik 8472

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 16:20 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]

8472 wel
pi_185521352
ok.
Ja doei.
pi_185522233
Hoorde ik nou iemand zeggen dat die alien probe SQL injection gebruikte om die shuttle's computers te hacken? Leuk dat dat nog bestaat in de 23e eeuw. >:)
pi_185522271
Ik denk dat het admiral Janeway is, die haar futuristische klingonschild gebruikt heeft op zichzelf en lekker door de tijd aan het vliegen is.
pi_185522384
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik denk dat het admiral Janeway is, die haar futuristische klingonschild gebruikt heeft op zichzelf en lekker door de tijd aan het vliegen is.
nee
pi_185522425
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:24 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]

nee
Volgens mij weet jij niet eens wat je zelf denkt, laat staan wat ik denk.
pi_185522663
Zou mooi zijn als 'seven of nine' uit de toekomst komt en aan de serie meedoet. Een van de beste karakters in Star Trek.
pi_185522693
Was Data niet de eerste android crewmember van Starfleet? Wat doet deze robot dan in de serie?
pi_185522701
Het is Zora die de afbeelding van Crafts tatoo gebruikt.

Be curious, not judgmental
  † In Memoriam † zondag 10 maart 2019 @ 17:54:40 #257
230491 Zith
pls tip
pi_185522996
Nice
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_185523238
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:17 schreef DappereDodo77 het volgende:
Hoorde ik nou iemand zeggen dat die alien probe SQL injection gebruikte om die shuttle's computers te hacken? Leuk dat dat nog bestaat in de 23e eeuw. >:)
Viel mij ook al op inderdaad. :)
pi_185523303
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:07 schreef thabit het volgende:
[..]

Viel mij ook al op inderdaad. :)
Wat best vreemd is. Het soort data dat schepen in Star Trek hebben lijkt mij eerder geschikt voor iets als GraphQL of Gremlin. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185523363
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:07 schreef thabit het volgende:
[..]

Viel mij ook al op inderdaad. :)
Be curious, not judgmental
pi_185526813
jongens.. ik ben eruit
het is superman
pi_185527227
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:07 schreef thabit het volgende:
[..]

Viel mij ook al op inderdaad. :)
Geinig dat zelfs een ander planeet SQL code kent. Of begrijp ik niet wat SQL Is.
pi_185527307
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 23:58 schreef Coco. het volgende:
Wat duidelijk is, is dat de Red Angel human is en vrouw.

Zeg het maar jongens.

Ik hoop niet dat het Burnham is.
Met alle SJW gedoe in de media tegenwoordig zou dit goed kunnen.
pi_185527494
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:41 schreef polderturk het volgende:
Was Data niet de eerste android crewmember van Starfleet? Wat doet deze robot dan in de serie?
Retweet
-nee-
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 21:35:07 #265
5428 crew  miss_sly
pi_185528814
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:41 schreef Aether het volgende:
Het is Zora die de afbeelding van Crafts tatoo gebruikt.

[ afbeelding ]
Oh, goede!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185529733
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:52 schreef Marsenal het volgende:
[..]

Retweet
Ze wordt omschreven als "augmented human" en "augmented alien"; dus geen android à la Data.
Be curious, not judgmental
pi_185530766
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:05 schreef Aether het volgende:
[..]

Ze wordt omschreven als "augmented human" en "augmented alien"; dus geen android à la Data.
Fair enough, hoewel ik eigenlijk enige toelichting van dit karakter gemist heb, misschien heb ik eens een aflevering niet op zitten letten.
-nee-
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 08:50:05 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185534631
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]

Fair enough, hoewel ik eigenlijk enige toelichting van dit karakter gemist heb, misschien heb ik eens een aflevering niet op zitten letten.
Of ze wordt nog uitgelegd...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185535323
seven of nine die de wereld red van species 8472
pi_185537720
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]

Fair enough, hoewel ik eigenlijk enige toelichting van dit karakter gemist heb, misschien heb ik eens een aflevering niet op zitten letten.
Toelichting is vooral buiten de serie gebeurd begrijp ik. En die uitleg is wat tegenstrijdig: ene keer menselijk, andere keer buitenaards. Maar het gaat om een persoon die versterkt is met tech.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 12:59:33 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185538969
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:03 schreef Wantie het volgende:
[..]

Toelichting is vooral buiten de serie gebeurd begrijp ik. En die uitleg is wat tegenstrijdig: ene keer menselijk, andere keer buitenaards. Maar het gaat om een persoon die versterkt is met tech.
Misschien maken ze nog wel een keer een short trek over haar.. soms kun je personages nog prima uitbouwen later :)

Van mij mogen ze die met die ooginplant uitbouwen komt op een of andere manier sympatiek over :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185539068
Goeie reminder, heb nog steeds twee short treks te kijken.
Ja doei.
pi_185573723
Rewatch van ENT aan het doen, zo claustrofobisch allemaal. Zelfs mijn toilet is groter dan de kamer van Archer
pi_185575100
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:52 schreef Marsenal het volgende:
[..]

Retweet
robot is geen android
pi_185575554
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:58 schreef DJKoster het volgende:
Rewatch van ENT aan het doen, zo claustrofobisch allemaal. Zelfs mijn toilet is groter dan de kamer van Archer
Wel echt een leuke serie geworden, een soort star trek speeltuin voor die acteurs. Alleen die themesong, fijn dat je bij netflix kan skippen.
-nee-
pi_185579081
Ik vraag me af of ze op die planeet de Doctor nog zijn tegen gekomen?





[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2019 06:22:58 ]
  vrijdag 15 maart 2019 @ 23:17:25 #277
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185639407
Wilde speculatie:
Ik weet niet in hoeverre er gespeeld wordt met bepaalde hints, maar misschien is dit iets.

Bij ep2.9 rond minuut 16 heb je een shot van Pike. Hij staat op de brug met zijn gezicht naar de crew. Achter hem zie je allemaal wit-blauwe stralen. Op een bepaalde manier lijkt het op het silhouet van de Red Angel.

Ik kan me niet heugen dat er vaak hints in Star Trek zaten, maar wie weet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185642287
Die man met die batterij. Nah het zal vast Micheal zijn ofzo. Ik had een vraag omdat ik niet alles heb gezien. Werd die Klingon fysiek veranderd om op de star trek officier te lijken. Of het bewustzijn van de klingon in de officier gestopt?
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 01:25:21 #279
8781 crew  Frutsel
pi_185642482
Fijne aflevering weer hoor.
pi_185646346
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 71% gewijzigd door polderturk op 16-03-2019 10:38:21 ]
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 10:25:04 #282
5428 crew  miss_sly
pi_185646448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:16 schreef polderturk het volgende:
Die Red Angel is dus toch Burnham.
Waar baseer je deze conclusie nu op?
Doe eventueel in spoilertags als je iets over de laatste aflevering post :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185646497
Frakes heeft weer een mooie aflevering in elkaar gezet. :)
pi_185646650
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar baseer je deze conclusie nu op?
Doe eventueel in spoilertags als je iets over de laatste aflevering post :)
Goed punt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 11:31:57 #285
5428 crew  miss_sly
pi_185647421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

Goed punt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185647649
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar baseer je deze conclusie nu op?
Doe eventueel in spoilertags als je iets over de laatste aflevering post :)
Zet jij die quote dan nog in een spoiler? :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 11:51:27 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185647672
En dan nu toch de uitleg over ariam waar iedereen op wachtte...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 11:55:35 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185647745
En project deadalus zal wel het red angel pak zijn...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Daedalus_(mythologie)

Aangezien deadalus de gast was die de vleugeltjes voor icarus gemaakt heeft... (Al is het wel fatalistisch om je project zo te noemen)

Vond het wel verbazingwekkend dat burnham weer haar orders over boord gooide het was die andere vrouw die uiteindelijk de hatch opende...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 13:06:11 #289
5428 crew  miss_sly
pi_185648723
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zet jij die quote dan nog in een spoiler? :)
Wil ik best nog even doen, maar er staat echt helemaal niks in dat spoilert. Het ging me meer om dat als hij ging uitleggen dat in een spoiler handig was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185648856
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wil ik best nog even doen, maar er staat echt helemaal niks in dat spoilert. Het ging me meer om dat als hij ging uitleggen dat in een spoiler handig was.
Ah, dacht dat het om de betreffende quote ging die daardoor wel in een spoilertag was geplaatst.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185652820
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185652973
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:41 schreef polderturk het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond het wel een aardige aflevering, Burnham krijgt het er flink van langs van haar broertje. Alleen beginnen die lensflares mij nu ook te irriteren. Ligt het aan mij of wordt het alleen maar erger?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:33:47 #293
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185653552
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:41 schreef polderturk het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was tot de een na laatste aflevering geen enkele fatsoenlijke introductie, laat staan enige verdieping van dit karakter.

Gewoon iets wat in de etalage stond voor vele weken en dan plotseling tevoorschijn wordt gehaald.

Als ik het goed heb, wisten we pas bij deze aflevering dat ze vroeger mens was.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185660645
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:29 schreef DJKoster het volgende:
Frakes heeft weer een mooie aflevering in elkaar gezet. :)
pi_185660659
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
ariam
misschien is ariam wel de rode engel
pi_185660682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er was tot de een na laatste aflevering geen enkele fatsoenlijke introductie, laat staan enige verdieping van dit karakter.

Gewoon iets wat in de etalage stond voor vele weken en dan plotseling tevoorschijn wordt gehaald.

Als ik het goed heb, wisten we pas bij deze aflevering dat ze vroeger mens was.
ja, ergens wel jammer
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 maart 2019 @ 23:59:54 #297
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185660955
Heerlijk hoe Spock al onze irritaties over Burnham eruit flapte.
Jammer dat ze pas een personage uitdiepen als die doodgaat. Dat had beter opgebouwd kunnen worden over afgelopen afleveringen. Maar al met al heb ik genoten van deze aflevering.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185662105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zondag 17 maart 2019 @ 09:14:34 #299
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185665212
Ik hd niet de indruk dat Airiam 100% dood was. Wie weet duikt ze nog op.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 17 maart 2019 @ 09:48:46 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185665608
Wiliam Shatner heeft (weer) een nieuwe biografie uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 maart 2019 @ 09:50:45 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185665640
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:55 schreef Bosbeetle het volgende:
En project deadalus zal wel het red angel pak zijn...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Daedalus_(mythologie)

Aangezien deadalus de gast was die de vleugeltjes voor icarus gemaakt heeft... (Al is het wel fatalistisch om je project zo te noemen)

Vond het wel verbazingwekkend dat burnham weer haar orders over boord gooide het was die andere vrouw die uiteindelijk de hatch opende...
Het is ook een computerspel
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Daedalus_Encounter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')