SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.canyon.com/nl(...)nyon-al-slx-9-0.htmlquote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geen idee...heb geen budget, gewoon lappen wat nodig is.
mee eens. Goeie ongeveerde fiets moet je tegen aan lopen. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat je veel geveerde instap tot midde klasse mtb's hebt met toch redelijk matige en zware geveerde voorvork. (Rockshox Recon of xc30)quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:35 schreef kaasplankje het volgende: [..] Ja klopt maar een mtb met een rigid vork zoals jij hebt is meestal geen instapmodel en ook niet veel aangeboden tweedehands. Enne als Gripper nou een marathon wil gaan rijden in België ofzo en Pat wil mee dan is die voorvorkvering best wel aan te bevelen.
Er staan er nog zat in schuurtjes.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:47 schreef dop het volgende:
[..]
mee eens. Goeie ongeveerde fiets moet je tegen aan lopen. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat je veel geveerde instap tot midde klasse mtb's hebt met toch redelijk matige en zware geveerde voorvork. (Rockshox Recon of xc30)
Samen even op inbrekerspad?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er staan er nog zat in schuurtjes.
heel veel 26inch.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er staan er nog zat in schuurtjes.
Ja in die vork zit wel een hoop verschil in kwaliteit maar bepaald ook grotendeels de prijs vd bike. Denk dat voor Pat zo'n middenklasse wel voldoende is.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:47 schreef dop het volgende:
[..]
mee eens. Goeie ongeveerde fiets moet je tegen aan lopen. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat je veel geveerde instap tot midde klasse mtb's hebt met toch redelijk matige en zware geveerde voorvork. (Rockshox Recon of xc30)
Dat lijkt me een persoonlijke keuze. De staat van onderhoud en conditie vd tweedehands fiets zal je zelf moeten beoordelen. En, de km's offroad tellen wel wat meer dan op een wegfiets.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:02 schreef Patroon het volgende:
Die voor 1700 euro dan? Koop liever een 2e hands met veel betere onderdelen dan een nieuwe van 1600 euro.
Kan misschien ook nog wel wat van de prijs af.
Klinkt goed..wat is een dropper post?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:17 schreef Gripper het volgende:
Das in elk geval een mooie fiets Patrón en Canyon maakt goeie MTB's!
Sowieso voor een 29'er gaan. Die kleine wieltjes geven allen maar verdriet.
Als ie goed onderhouden is, en dat zie je snel genoeg, en de vork veert nog soepel, remmen voelen niet sponzig bij inknijpen (kan duiden op vocht of luchtbel in de leidingen) dan heb je er een mooie koop aan.
Overigens is dit wel hi-end wedstrijdmodel, met dropper post, een hele sjieke (lichte, maar dus ook kwetsbare) SID vork, en de topgroep van sram!
Is een zadelpen die je door middel van een kabel kan laten zakken voor technische afdalingen waardoor je beter over je achterwiel kan hangen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klinkt goed..wat is een dropper post?
Ah ja dat is wel onmisbaar hier jaquote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is een zadelpen die je door middel van een kabel kan laten zakken voor technische afdalingen waardoor je beter over je achterwiel kan hangen.
Nee maar betaal liever dit voor een topgroep, dan 100 euro minder voor een 3e rangs groepje.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ja voor een keertje in de sneeuw fietsen heb je minstens Sram XO nodig natuurlijk.
XT is geen 3e rangs groepje hoor.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee maar betaal liever dit voor een topgroep, dan 100 euro minder voor een 3e rangs groepje.
Maar geef eens voorbeelden van MTB's van 1000 euro met een goede groep en die grote hoepels.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
XT is geen 3e rangs groepje hoor.
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-al-6-0.htmlquote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar geef eens voorbeelden van MTB's van 1000 euro met een goede groep en die grote hoepels.
Ja maar tering 12,9kg ipv 9km. Dat is op 66kg een wereld van verschil...quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef kaasplankje het volgende:
En vervangen van dure groepset onderdelen is ook duur. Tis toch een fiets waarmee je gaat raggen. Op mijn CX zit ook wel een record groep maar intussen wel een potenza achterderailleur.
Ja mtb is zowiezo zwaarder helemaal met die 29" banden van 2.35" breed.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar tering 12,9kg ipv 9km. Dat is op 66kg een wereld van verschil...
Ja maar dat is bij beide MTB's het geval..alleen die van 999 4kg erboven op.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja mtb is zowiezo zwaarder helemaal met die 29" banden van 2.35" breed.
Ja maar dan vergelijk je een topmodel tweedehands 1700.- met een instapper van 1000.- nieuw.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar dat is bij beide MTB's het geval..alleen die van 999 4kg erboven op.
Maar ik wil geen lasnadenquote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar dan vergelijk je een topmodel tweedehands 1700.- met een instapper van 1000.- nieuw.
Je kan met allebei door de bagger raggen hoor.
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah ja dat is wel onmisbaar hier ja
Maar goed je wilt dus een top-end wedstrijd mtb voor erbij om mee door de bagger te gaan crossen en nu wil je ons vragen of dat een verstandige beslissing is?quote:
jaquote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maar goed je wilt dus een top-end wedstrijd mtb voor erbij om mee door de bagger te gaan crossen en nu wil je ons vragen of dat een verstandige beslissing is?
Tubeless rijden en 1x11. Ben je zo een kilo kwijt.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar tering 12,9kg ipv 9km. Dat is op 66kg een wereld van verschil...
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maar goed je wilt dus een top-end wedstrijd mtb voor erbij om mee door de bagger te gaan crossen en nu wil je ons vragen of dat een verstandige beslissing is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:29 schreef Patroon het volgende:
[..]Oh dus tis een heel oud ding met 10 speed origineel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar is bijv met dikke handschoenen aan wel te schakelen met die twister shifters?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:34 schreef Gripper het volgende:
Zeker als je op termijn een keer naar de Ardennen of Duitsland wil heb je wat meer te kiezen in versnellingen met 2x10 dan met 1x11. Die enorme eagle cassette kost inderdaad minstens150 ¤ ....
En dan is 1400 ¤ een heel schappelijke prijs!
Blijft het feit dat je dan nog steeds een top-mtb hebt voor af en toe een paadje door een weiland pakken
Ja ik denk 't wel en anders heb je voor een paar tientjes nieuwe duimshifters 10 speed. Geen XO dan.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar is bijv met dikke handschoenen aan wel te schakelen met die twister shifters?
Ik heb er niet veel ervaring mee, mn eerste alu citybike na die geen mtb was maar die ik toch daarvoor gebruikte, die had wel draaishifters van shimano SIS en dat was ellendequote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar is bijv met dikke handschoenen aan wel te schakelen met die twister shifters?
Wil je die Pool eens bellen hoe hem dat schakelen nu bevalt?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb er niet veel ervaring mee, mn eerste alu citybike na die geen mtb was maar die ik toch daarvoor gebruikte, die had wel draaishifters van shimano SIS en dat was ellende.
Maar dat kan inderdaad wel een probleem worden. idem met blote handen en zweet, of als alles nat en modderig wordt.
Rij zelf al sinds ik MTB met trigger shifters. Belangrijkste keuze daarvoor was toen wel het argument dat je bij flink aan je stuur rukken in een hobbelig stukkie niet per ongeluk schakelt.
Ja want je gaat niet zomaar een hele fiets ombouwen toch...quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:42 schreef kaasplankje het volgende:
Die eigenaar is vast een lieve jongen maar de meerwaarde van die 1x 12 upgrade krijgt hij nooit terug bij verkoop vd fiets. Hij wil 'm niet op MP zetten omdat er daar 1000 fietsen staan in die prijsklasse. Hij raakt 'm aan de straatstenen niet kwijt.
Dat was een Oekraïenerquote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil je die Pool eens bellen hoe hem dat schakelen nu bevalt?
mijn MTB is onder de 8kilo 29" 2.35 breed 😎quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja mtb is zowiezo zwaarder helemaal met die 29" banden van 2.35" breed.
Beste mountainbikegerelateerde aankoop die ik ooit gedaan heb!quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
We ruilen wel joh, krijg jij een gewone carbon zadelpen, en ik neem die dropper van je over voor als ik de Amerongseberg via de steilste kant afduik.
Heeft die Canyon een betere groep dan die Sram Xo 2x10 die er op komt en qua voorvork?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:28 schreef dop het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1370553654?
http://link.marktplaats.nl/m1370300334?
Leuk kaas, nu kan de fun echt beginnen. Geen moeten meer..maar echt plezier nu voorop!quote:Op vrijdag 1 februari 2019 16:40 schreef kaasplankje het volgende:
vnv rennersoverleg op de club voor mijn nieuwe categorie.
De funklasse.
lastig vergelijken.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft die Canyon een betere groep dan die Sram Xo 2x10 die er op komt en qua voorvork?
Ik heb er totaal geen kijk op.
Klopt. Die crank van 175 is sowieso te groot. Ik ben 1m79quote:Op vrijdag 1 februari 2019 19:37 schreef dop het volgende:
[..]
lastig vergelijken.
Denk dat shimano net iets goedkoper in onderhoud. Xt is het Ultegra van de MTB groepen, xo weet ik het niveau niet precies te plaatsen. De Canyon zou ook wel eens met een maatje te groot kunnen Zijn. Staat niet duidelijk een maat bij.
Leuk detail is dat onze vereniging nu gaat beginnen met een speciaal wedstrijd en voorbereidingsprogramma voor de funklasse, zoals men dat al had voor elite en amateurs.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk kaas, nu kan de fun echt beginnen. Geen moeten meer..maar echt plezier nu voorop!![]()
Mooi plan. Uiteindelijk maakt dat sporten met elkaar het leukste!quote:Op vrijdag 1 februari 2019 22:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk detail is dat onze vereniging nu gaat beginnen met een speciaal wedstrijd en voorbereidingsprogramma voor de funklasse, zoals men dat al had voor elite en amateurs.
Het doel vd club is meer saamhorigheid te creëren in de lagere categorie en samen naar events toe te trainen zoals bijv. de zomoco of een select aantal cyclo's zoals de bijv. C. Gaul.
Ja er is vanuit omliggende clubs ook al interesse getoond voor die transitie omdat zij last hebben van terugloop in het ledenaantal en moeite hebben de leden bij de club te houden of meer leden kunnen aantrekken zo. Er was vnv ook iemand van een buurtvereniging om te kijken hoe ze dit gaan aanpakken en of ze daar ook iets mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 22:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi plan. Uiteindelijk maakt dat sporten met elkaar het leukste!
De Canyon is dat geld niet waard. Heb ook een cf sl van dacht 2015. Nieuwprijs van de mijne was 2400euro, volledig XT en met Fox Factory vork is wat hogere segment dan deze float vork. Bouwjaar van deze mountainbike is denk ik 2013-2014, denk 2014. Vanaf 2015 waren de XT cranks geloof ik mat zwart. Deze fiets is ong. 1000euro waard mits hij onderhoud heeft gehad aan de voorvork. Denk dat hij er rond de 1800-2000euro voor heeft moeten dokken.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft die Canyon een betere groep dan die Sram Xo 2x10 die er op komt en qua voorvork?
Ik heb er totaal geen kijk op.
Geen ervaring maar wel eens overwogen, alleen zijn die eggbeaters geloof ik (niet 100% zeker) niet comp. met sidi schoenen.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 21:32 schreef Najieto het volgende:
Is er iemand hier die ervaring heeft met crankbrothers eggbeaters pedalen? Ik krijg steeds meer inklik problemen met spd pedalen als ze vol met bagger zitten. Is geen pretje als je in de competitie ergens omhoog moet lopen en dan in een afdaling amper kan inklikken.
mooi systeem, maar kwetsbaar.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 21:32 schreef Najieto het volgende:
Is er iemand hier die ervaring heeft met crankbrothers eggbeaters pedalen? Ik krijg steeds meer inklik problemen met spd pedalen als ze vol met bagger zitten. Is geen pretje als je in de competitie ergens omhoog moet lopen en dan in een afdaling amper kan inklikken.
Slijtage schijn je tegen te kunnen gaan door een extra beschermplaatje onder je schoenen. Tsja, duurzaamheid. Ik ben handig zat en ze schijnen makkelijk in onderhoud te zijn. MTBen zal nooit mijn hoofd sport zijn. Ze zullen dus geen duizenden km's per jaar maken. Het gaat me iig wel om meer zekerheid met inklikken. Mijn spd's staan ook al op de lichtste stand.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 21:48 schreef dop het volgende:
[..]
mooi systeem, maar kwetsbaar.
Kan niet op tegen Shimano als het om duurzaamheid gaat.
En ook slijtage aan je schoenen, wat bij shimano nauwelijks is.
welk type Shimano heb je?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 22:53 schreef Najieto het volgende:
[..]
Slijtage schijn je tegen te kunnen gaan door een extra beschermplaatje onder je schoenen. Tsja, duurzaamheid. Ik ben handig zat en ze schijnen makkelijk in onderhoud te zijn. MTBen zal nooit mijn hoofd sport zijn. Ze zullen dus geen duizenden km's per jaar maken. Het gaat me iig wel om meer zekerheid met inklikken. Mijn spd's staan ook al op de lichtste stand.
1 van de goedkoperequote:Op zaterdag 2 februari 2019 22:58 schreef dop het volgende:
[..]
welk type Shimano heb je?
Ik rij met xtr 9000 pedalen.
Vandaag nog flink in de bagger gereden. Maar klikt prima in.
Bij de hele goedkope Shimano krijg ik wel problemen, door roest en slijtage. Waar door ze minder goed werken.
Overigens moet je natuurlijk niet gaan lopen. De kunst is blijven trappen
tja als je voor eagbeater 1 gaat dan denk ik niet dat je lang heel blij gaat zijn. (Die zijn het onderhouden ook niet waard trouwens)quote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:08 schreef Najieto het volgende:
[..]
1 van de goedkopere. (Die had ik nog liggen voor op de racer in de winter) Ik zou ook kunnen upgraden naar het XT M800 pedaal.
Normaal hoef ik ook niet veel te lopen maar vandaag was het echt een pechdag. Meerdere keren ketting eraf. Dan val je zo ver terug in de wedstrijd dat je achter de wat bangere/langzame rijders terecht komt. Die dan toch wat sneller afstappen op een pukkel die ik normaal wel fiets. Als het parcour dan ook nog smal is met weinig inhaalmogelijkheden ontkom je niet aan afstappen.
De 1 is idd het niet waard. Zou dan gaan voor de 3. Maar ik vond net een review op YouTube en daar kwam ik al tot de conclusie dat het geen pedalen voor mij zijn. Veel te snel speling aan alle kanten. Mijn schoenen zijn denk ik ook niet stijf genoeg. Onderhoud is geen probleem maar de reviewer zij wel dat de XT M8000 pedalen vrijwel gelijk is aan de eggbeater 3. XT is nog goedkoper ook.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:18 schreef dop het volgende:
[..]
tja als je voor eagbeater 1 gaat dan denk ik niet dat je lang heel blij gaat zijn. (Die zijn het onderhouden ook niet waard trouwens)
Xt m8000 is prachtig upgrade.
xtr is zelfs nog goedkoper volgens mij.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:34 schreef Najieto het volgende:
[..]
De 1 is idd het niet waard. Zou dan gaan voor de 3. Maar ik vond net een review op YouTube en daar kwam ik al tot de conclusie dat het geen pedalen voor mij zijn. Vele te snel speling aan alle kanten. Mijn schoenen zijn denk ik ook niet stijf genoeg. Onderhoud is geen probleem maar de reviewer zij wel dat de XT M8000 pedalen vrijwel gelijk is aan de eggbeater 3. XT is nog goedkoper ook.
Een wiel losmaken met een inbus? Als je geholpen wil worden zal je toch ff met meer info moeten komen. Merk, groep en liefst foto's erbij.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Even een noob-vraag...
Ik probeer mijn voorwiel eruit te halen (voor het eerst in jaren lek gereden), maar die inbus zit muurvast. Ik breek volgens mij eerder die inbussleutel dan dat hij losdraait.
Heb nooit eerder dit voorwiel losgedraaid, dus waarschijnlijk in de fabriek zo extreem vastgedraaid. Overigens is de fiets 2 jaar oud.
Iemand een idee?
Zitten niet alle wielen met schijfremmen vast met een steekas die je met een inbussleutel kan losdraaien?quote:Op zondag 3 februari 2019 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een wiel losmaken met een inbus? Als je geholpen wil worden zal je toch ff met meer info moeten komen. Merk, groep en liefst foto's erbij.
Zitten bij mij ook altijd wel redelijk strak/ vast, gewoon een knauw aangeven kan het wel hebben. Anders wellicht wat WD40 aan de andere kant (rechts) in die sparing sprayen. Daar zit hij namelijk vast.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:53 schreef Zwansen het volgende:
Voorbeeldje: https://goo.gl/images/4aKsb7
Sorry. Ik ben nog niet zo into de schijfremmen....quote:Op zondag 3 februari 2019 10:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zitten niet alle wielen met schijfremmen vast met een steekas die je met een inbussleutel kan losdraaien?
Maar wielen zijn Fulcrum met Shimano-schijfremmen dus.
En ja, ik draai wel de goede kant op.
Niet te doen hoeveel er lag.quote:Op zondag 3 februari 2019 16:30 schreef Z het volgende:
Zat echt een bizarre hoeveelheid strooizout op m'n fiets vandaag.
Eens. Ik ben er zelf ook 3 tinten blanker van geworden...quote:
Hahaha. Fiets onder de douche gedaan?quote:Op zondag 3 februari 2019 20:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Eens. Ik ben er zelf ook 3 tinten blanker van geworden...
Ik heb gelukkig een buitendouche (kraan)quote:Op zondag 3 februari 2019 21:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha. Fiets onder de douche gedaan?
kennis heeft een lezyne, geloof mega XL .quote:Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik wilde vandaag na de bestuursvergadering in Den Bosch daar nog wat tegeltjes scoren. Dat lukte dus niet, beide Garmins weigerden dienst. Gelukkig gekocht bij Bever dus eerst in Den Bosch met hen overlegd, die nemen morgen contact op met Garmin.
Ik heb er een hard hoofd in maar eerst zien wat daaruit komt.
Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne?
Niet de nieuwe, wel de oude. Die heb ik na 2 maanden van ellende weer teruggebrachtquote:Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik wilde vandaag na de bestuursvergadering in Den Bosch daar nog wat tegeltjes scoren. Dat lukte dus niet, beide Garmins weigerden dienst. Gelukkig gekocht bij Bever dus eerst in Den Bosch met hen overlegd, die nemen morgen contact op met Garmin.
Ik heb er een hard hoofd in maar eerst zien wat daaruit komt.
Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne?
Welke ellende?quote:Op maandag 4 februari 2019 06:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niet de nieuwe, wel de oude. Die heb ik na 2 maanden van ellende weer teruggebracht
Koud sopje hoop ik.. Met pekel verwijderenquote:Op zondag 3 februari 2019 22:17 schreef Tommeke het volgende:
Nice. Ik maak m’n fiets tegenwoordig altijd met een sopje schoon.
Heb zo’n chainkeeper waarmee ik de ketting op z’n plek zet naardat ik de wielen eruitgehaald heb. Vervolgens maak ik eerst de wielen schoon, dan het frame en vervolgens de derailleurs, ketting en cassette. 5-10 minuutjes werk.
Gewoon de hogedrukspuit haha.quote:Op maandag 4 februari 2019 09:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
Koud sopje hoop ik.. Met pekel verwijderen
Ik deed vorige week iets slimsquote:
Traag en onlogisch menu. Uiteindelijk voor Wahoo Elemnt Bolt gegaan, zeer tevreden over. Stuk beter gebruiksgemakquote:
Ik heb m'n crosser een tijdje afgespoten bij de autowasstraat. Wel oppassen met de straal bij de cranks en sowieso niet op de hardste stand. Dat doe ik in het vervolg maar niet meer, heb twee keer in een jaar tijd de lagers kunnen vervangen.quote:Op maandag 4 februari 2019 09:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik deed vorige week iets slims![]()
Kwam ergens uit het bos, alles vol zand en een krakende fiets. Stond er een brandweer auto en ze waren wat slangen aan het uitleggen en weer oprollen en verder vooral met 5 man kijken hoe er een straal water de lucht in spoot. Dus ik vraag, mag ik m'n fiets ff afspuiten?
Hou m bij de straal, en klabats, fiets vliegt zowat uit mn handen omdat er natuurlijk tig bar druk op stond. Schoon en kraakvrij was ie daarna wel, en ik was natter dan de fiets
Ik heb de Elemnt Bolt ook, hartstikke tevreden. Geen ervaring met andere apparaten overigens.quote:Op maandag 4 februari 2019 10:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Traag en onlogisch menu. Uiteindelijk voor Wahoo Elemnt Bolt gegaan, zeer tevreden over. Stuk beter gebruiksgemak
Je mag natuurlijk best zoals de mecaniciens in het crossen volop met de hogedrukspuit op al je lagers en in je naven spuiten om het proper te maken, maar dan moet je ook bij thuiskomst alles uit elkaar halen, laten drogen, en de lagers van een nieuw likje vet voorzien. Of accepteren dat je vaker nieuwe lagers moet.quote:Op maandag 4 februari 2019 11:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb m'n crosser een tijdje afgespoten bij de autowasstraat. Wel oppassen met de straal bij de cranks en sowieso niet op de hardste stand. Dat doe ik in het vervolg maar niet meer, heb twee keer in een jaar tijd de lagers kunnen vervangen.
[..]
Ja vandaar weghouden bij de cranks. Maar niet goed genoeg dusquote:Op maandag 4 februari 2019 11:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk best zoals de mecaniciens in het crossen volop met de hogedrukspuit op al je lagers en in je naven spuiten om het proper te maken, maar dan moet je ook bij thuiskomst alles uit elkaar halen, laten drogen, en de lagers van een nieuw likje vet voorzien. Of accepteren dat je vaker nieuwe lagers moet.
Ik vervang koersbroeken regelmatig omdat ze te oud worden en dan krijg ik last van zitvlakproblemen. Verder als je al irritatie hebt en je blijft fietsen kan het een beetje een chronisch probleem worden, dus moet dat dan eerst herstellen.quote:Op maandag 4 februari 2019 11:46 schreef Sloggi het volgende:
Heren, ik heb problemen met m'n zitvlak tijdens en na het fietsen. Nu sukkel ik eigenlijk al jaren, maar nu ik elk jaar meer fiets wordt het toch steeds vervelender. Vorig jaar heeft een nieuw zadel al wat problemen opgelost (ik heb nu een Prologo Scratch 2-zadel en geen schuurplekken meer en bijna nooit meer een slapend geslacht; al heb ik liever dat dat nooit meer gebeurt, dus een zadel met uitsparing staat sowieso nog op mijn verlanglijstje).
Waar ik wel nog last van heb zijn bulten op / net naast mijn zitbotjes die regelmatig de kop opsteken. Het zullen wel ontstekingen zijn. Nu was ik al zorgvuldig wat hygiëne betreft, maar in het vervolg douche ik vóór elke rit en was ik het gebied erna met betadine en smeer ik het in met zinkzalf.
Ik heb Castelli-broeken (Kiss 3 en Progetto-zemen) en een Sportful Total Comfort, bij alle broeken heb ik last (bij de broek met de Kiss 3-zeem het meeste, maar die zeem is gewoon niet zo goed volgens mij).
Kan het ook aan het zadel liggen? Nogmaals, ik heb geen schuurplekken meer.
Ik had een ouder model Garmin Edge, dat was geen succes. (voornamelijk traag en pc afhankelijk). Heb sinds afgelopen jaar een Elemnt Bolt, bevalt prima. Bijna de helft van de prijs en zo goed als dezelfde functies als een Edge 500. Menu’s zijn gemakkelijk te configuren, heeft een wifi verbinding (voordat je je fiets in de schuur hebt opgeborgen is alle data al gesynched). En is te gebruiken met een hele verzameling aan accessoires (hartslagmeter, cadans/snelheidssensor, powermeter, de kickr snap indoor trainer etc).quote:Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne?
Ik heb deze week voor het eerst sinds twee maanden weer op de fiets gezeten, dus hersteld was het wel. Na het tweede ritje is het gewoon weer terug, zowel links als rechts.quote:Op maandag 4 februari 2019 11:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vervang koersbroeken regelmatig omdat ze te oud worden en dan krijg ik last van zitvlakproblemen. Verder als je al irritatie hebt en je blijft fietsen kan het een beetje een chronisch probleem worden, dus moet dat dan eerst herstellen.
En uiteraard is een goede hygiëne ook van belang.
Vandaar dat je nu ziekjes bentquote:Op maandag 4 februari 2019 09:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik deed vorige week iets slims![]()
Kwam ergens uit het bos, alles vol zand en een krakende fiets. Stond er een brandweer auto en ze waren wat slangen aan het uitleggen en weer oprollen en verder vooral met 5 man kijken hoe er een straal water de lucht in spoot. Dus ik vraag, mag ik m'n fiets ff afspuiten?
Hou m bij de straal, en klabats, fiets vliegt zowat uit mn handen omdat er natuurlijk tig bar druk op stond. Schoon en kraakvrij was ie daarna wel, en ik was natter dan de fiets
Toch iets mis met zadel/zitpositie/koersbroek dan?quote:Op maandag 4 februari 2019 12:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb deze week voor het eerst sinds twee maanden weer op de fiets gezeten, dus hersteld was het wel. Na het tweede ritje is het gewoon weer terug, zowel links als rechts.
Ik had nog een nieuwe lange broek nodig. Heb een Assosbroek besteld, eens kijken of ik verschil merk.
Dat zou je bijna denken. Of die oude ontstekingen waren (onderhuids) gewoon nog niet weg. Dan lijkt een gang naar de huisarts het beste.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch iets mis met zadel/zitpositie/koersbroek dan?
Jep, biedt ook niet echt soelaas.quote:
Dan had je dat de afgelopen 2 maanden zonder fiets ook wel gemerkt bij bijv. stoelzitten?quote:Op maandag 4 februari 2019 12:24 schreef Sloggi het volgende:
Of die oude ontstekingen waren (onderhuids) gewoon nog niet weg. Dan lijkt een gang naar de huisarts het beste.
Ja, goed punt. Na het eerste ritje vorige week had ik in eerste instantie ook geen klachten. Deze ontstonden pas in de dagen na de rit.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan had je dat de afgelopen 2 maanden zonder fiets ook wel gemerkt bij bijv. stoelzitten?
Volgens mij wel. Er flappert niks en de broeken sluiten netjes aan. Kan natuurlijk wel zijn dat de zeem ongemerkt schuift, dat het lokaal niet helemaal strak genoeg zit. Ik draag wel relatief grote broeken voor mijn afmetingen (Castelli XL bij 1,83m/74kg), maar nogmaals het sluit allemaal goed aan zonder vouwen, rimpels etc. op de kleding. Maar ik voel ook geen flinke compressie of zo.quote:Op maandag 4 februari 2019 14:19 schreef ddx het volgende:
Zit je broek wel strak genoeg ?
Als de zeem beetje heen en weer gaat schuiven krijg je snel irritatie plekjes.
XL?!?!?!quote:Op maandag 4 februari 2019 14:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Er flappert niks en de broeken sluiten netjes aan. Kan natuurlijk wel zijn dat de zeem ongemerkt schuift, dat het lokaal niet helemaal strak genoeg zit. Ik draag wel relatief grote broeken voor mijn afmetingen (Castelli XL bij 1,83m/74kg), maar nogmaals het sluit allemaal goed aan zonder vouwen, rimpels etc. op de kleding. Maar ik voel ook geen flinke compressie of zo.
Toch even de Assos-broek afwachten, die heb ik in L besteld.
Hoe ging die gisteren Patroon? Ik neem aan dat je niet afgeslagen bent? Was best goed fietsweer gisteren..ook in Friesland..quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:36 schreef Patroon het volgende:
Zondag ga ik de winter11steden weer rijden. 204km. Op ong 160km kom ik 1km bij mijn huis langs, zal dan wel weer, net als vorig jaar (zeiknat), afslaan voor een warme douche
Ik ben 181 en een Castelli M zijn A mijn benen te lang voor want dan wordt het een soort 3/4 broek en B mijn dijen veels te dik voor.quote:Op maandag 4 februari 2019 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
XL?!?!?!
Ik ben 1,86 en 75 kg en draag castelli M.
Je denkt dat je ze strak genoeg draagt, maar je draagt eigenlijk gewoon je broeken kaasplankje-style....
Kans dat je op je zeem zit te schuiven is zeer aanwezig!
Zelfde gewicht, zelfde lengte en draag ook XL broeken(shirt l). M en L zitten voor geen meterquote:Op maandag 4 februari 2019 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
XL?!?!?!
Ik ben 1,86 en 75 kg en draag castelli M.
Je denkt dat je ze strak genoeg draagt, maar je draagt eigenlijk gewoon je broeken kaasplankje-style....
Kans dat je op je zeem zit te schuiven is zeer aanwezig!
Haha daar lag een aardige giertank op de grond hoorde ik jaquote:Op maandag 4 februari 2019 15:02 schreef McM77 het volgende:
[..]
Hoe ging die gisteren Patroon? Ik neem aan dat je niet afgeslagen bent? Was best goed fietsweer gisteren..ook in Friesland..
Stront al weer van je fiets af? Of was het bij jou schoon tussen Hommerts en Woudsend?
Ik heb net 2 paar Castelli Free Aero broeken in maat M gekocht. Ben 1m79 en qua lengte en breedte perfect. Bretels zitten bij rechtop staan wel wat strak, maar dat schijnt zo te horen, op de fiets zitten ze perfect.quote:Op maandag 4 februari 2019 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben 181 en een Castelli M zijn A mijn benen te lang voor want dan wordt het een soort 3/4 broek en B mijn dijen veels te dik voor.
Ik blijf erbij dat "zit voor geen meter" je eigen mening is, en dat XL te ruim is. Mag het niet strak aanvoelen? Je wilt toch juist die compressie van de broek hebben, en dat de zeem passend is voor jouw formaat billen en niet van zn plaats schuift?quote:Op maandag 4 februari 2019 15:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zelfde gewicht, zelfde lengte en draag ook XL broeken(shirt l). M en L zitten voor geen meter
Assos in L is voor jou ook veel te groot. Volgens mij rij ik Assos in maat S met 1m79quote:Op maandag 4 februari 2019 14:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Er flappert niks en de broeken sluiten netjes aan. Kan natuurlijk wel zijn dat de zeem ongemerkt schuift, dat het lokaal niet helemaal strak genoeg zit. Ik draag wel relatief grote broeken voor mijn afmetingen (Castelli XL bij 1,83m/74kg), maar nogmaals het sluit allemaal goed aan zonder vouwen, rimpels etc. op de kleding. Maar ik voel ook geen flinke compressie of zo.
Toch even de Assos-broek afwachten, die heb ik in L besteld.
quote:Op maandag 4 februari 2019 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
De bombtrack is bij de fietsenmaker
Dan ben ik wel heel erg benieuwd als de broek er morgen is. Ik heb zaterdag bij Mantel een Assos Équipe in L gepast, en die zat goed strak hoor. Mijn bovenbenen waren nog net geen rollade bij de pijpen.quote:Op maandag 4 februari 2019 15:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Assos in L is voor jou ook veel te groot. Volgens mij rij ik Assos in maat S met 1m79
Wellicht heb ik gewoon een dikke komt, want alles zit strak. Ik heb ook nergens last vanquote:Op maandag 4 februari 2019 15:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat "zit voor geen meter" je eigen mening is, en dat XL te ruim is. Mag het niet strak aanvoelen? Je wilt toch juist die compressie van de broek hebben, en dat de zeem passend is voor jouw formaat billen en niet van zn plaats schuift?
Ik zou een XL waarbij mn tampeloeris telkens aan de onderkant van de pijp eruit valt juist bestempelen als zit voor geen meter.
quote:Op maandag 4 februari 2019 16:07 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Speciaal omdat ie er nog niet was de gravelraid verschoven: naar 9 maart!
Bij mantel mag je een hoop zadels gewoon een maand uitproberen en retouren als ze toch niet ok zijn. Dus zeker even proberen.quote:Op maandag 4 februari 2019 16:28 schreef Sloggi het volgende:
Assos is het na jaren onderzoek wat lengte betreft overigens met me eens:
https://www.assos.com/size-guide
Voor zover maattabellen etc. wat zeggen![]()
Ik ga bij rapha uit van de heupomtrek, dat is naar mijn idee beste om te kijken hoe strak broek zit.quote:Op maandag 4 februari 2019 16:28 schreef Sloggi het volgende:
Assos is het na jaren onderzoek wat lengte betreft overigens met me eens:
https://www.assos.com/size-guide
Voor zover maattabellen etc. wat zeggen![]()
Ik heb natuurlijk heel andere eisenquote:Op maandag 4 februari 2019 12:03 schreef Reintji het volgende:
[..]
Ik had een ouder model Garmin Edge, dat was geen succes. (voornamelijk traag en pc afhankelijk). Heb sinds afgelopen jaar een Elemnt Bolt, bevalt prima. Bijna de helft van de prijs en zo goed als dezelfde functies als een Edge 500. Menu’s zijn gemakkelijk te configuren, heeft een wifi verbinding (voordat je je fiets in de schuur hebt opgeborgen is alle data al gesynched). En is te gebruiken met een hele verzameling aan accessoires (hartslagmeter, cadans/snelheidssensor, powermeter, de kickr snap indoor trainer etc).
Heb zelf alleen een snelheidssensor erbij.
Wat is het verschil?quote:Op maandag 4 februari 2019 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Dan zal ik maar meteen op zoek naar gravelbandjes want er zitten nu noppenbanden op.
Ik heb van Castelli een L bij 1,86 en 83 kg.. met jou maten zeker geen xl nodig. Heb overigens soortgelijke klachtjes.quote:Op maandag 4 februari 2019 16:17 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een mooie discussie doen losbarsten zie ik. Los van het feit dat ik als eckte Fok!ker natuurlijk een enorme olifantenpiemel heb, heb ik een dikke kont. Ook houd ik er niet van als een fietsbroek mijn machtige bovenbenen afknelt. Mijn Castelli's sluiten netjes aan bij de benen.
[..]
Dan ben ik wel heel erg benieuwd als de broek er morgen is. Ik heb zaterdag bij Mantel een Assos Équipe in L gepast, en die zat goed strak hoor. Mijn bovenbenen waren nog net geen rollade bij de pijpen.
Ik heb ook een Craft waarbij mijn benen wél 'rolladeren' (een M), en als ik die aanheb lopen mijn bovenbenen merkbaar sneller vol. Ook daar heb ik overigens last, maar die zeem is dan ook zo dun als een velletje A4-papier.
Maar misschien weet ik niet beter en zou ik veel meer compressie mogen hebben.
Mijn wielset heeft een gewoon aantal spaken. 21 voor, 24 achter.quote:Op maandag 4 februari 2019 21:25 schreef Patroon het volgende:
Hebben jullie ook allemaal een wielset met extra spaken?
Ik kan er bar weinig reviews over vinden. Morgen maar eens meer kijken.quote:Op maandag 4 februari 2019 21:07 schreef ddx het volgende:
@ultra_ivo; is de bryton 450 wat ?
batterijduur tot 35 uur
Of je moet iemand vinden die een nieuw Canyon frame wil dat je dan zo samen tot de overeenkomst komt voor een goede redelijke prijs?quote:
Klopt, ik betaal voor iets wat 2e hands is ook zo min mogelijk en anders mogen ze het wmb houden. Ik leg er liever een paar 100 bij en dan heb ik een nieuwe.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 12:08 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Of je moet iemand vinden die een nieuw Canyon frame wil dat je dan zo samen tot de overeenkomst komt voor een goede redelijke prijs?
Mensen beginnen dan meteen, oh, dat is 2e hands, daar betaal ik niet voor hoor..... etc..
Ik wilde zo ook mn Gios swappen en verkopen. Kon er nog 300.- voor het frameset krijgen maar uiteindelijk toch zelf gehouden en een 2e fiets van gebouwd.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 13:53 schreef dop het volgende:
Zie het voordeel niet echt van frame verkopen.
En de rest houden. Waarom zou je dat willen?
Als je alles over gaat zetten op een ander frame loop je tegen heel veel dingen aan die je dan toch beter even nieuw koopt.
Denk aan kabels en leidingen die niet de juiste lengte zijn. Nieuwe Remvloeistof, headset en BB die je toch niet kunt gebruiken.
Ik wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij zittenquote:Op dinsdag 5 februari 2019 13:53 schreef dop het volgende:
Zie het voordeel niet echt van frame verkopen.
En de rest houden. Waarom zou je dat willen?
Als je alles over gaat zetten op een ander frame loop je tegen heel veel dingen aan die je dan toch beter even nieuw koopt.
Denk aan kabels en leidingen die niet de juiste lengte zijn. Nieuwe Remvloeistof, headset en BB die je toch niet kunt gebruiken.
Gewoon wachten op koopjes. eTap red voor 1000 in de aanbieding bijvoorbeeld nu. Zo kun je nog steeds op de eerste rij zitten, kan alleen wat langer duren.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 14:17 schreef Z het volgende:
[..]
Ik wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Maar het is nogal ingewikkeld inderdaad.
Dat lijkt mij ook het beste. Voor mij is 105 voldoende (R7020). En een setje aardige wielen.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 15:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon wachten op koopjes. eTap red voor 1000 in de aanbieding bijvoorbeeld nu. Zo kun je nog steeds op de eerste rij zitten, kan alleen wat langer duren.
Ja maar sommige componenten kan je wachten tot je een ons weegt eer het een keertje in de aanbieding is.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 15:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon wachten op koopjes. eTap red voor 1000 in de aanbieding bijvoorbeeld nu. Zo kun je nog steeds op de eerste rij zitten, kan alleen wat langer duren.
Zou voor sommigen hier niet verkeerd zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2019 16:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar sommige componenten kan je wachten tot je een ons weegt eer het een keertje in de aanbieding is.
Waar is die aanbieding?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 15:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon wachten op koopjes. eTap red voor 1000 in de aanbieding bijvoorbeeld nu. Zo kun je nog steeds op de eerste rij zitten, kan alleen wat langer duren.
De upgrade set inderdaad, die had ik gezienquote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bike components. Zag hem in mijn mail voorbij komen.
Wie dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 17:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou voor sommigen hier niet verkeerd zijn
Wat bedoel je dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hij durft het gewoon niet in je gezicht te zeggen
Neem het met een knipoog op het interwebsquote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een godenfysiek dus ik voel me derhalve niet aangesproken. Ik vraag me gewoon af wie Patroon wel bedoelt.
Ah ok, niet heen gekeken verder.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:42 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De upgrade set inderdaad, die had ik gezien
Zozo dat is dan 250km per dag?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:09 schreef Gripper het volgende:
Fokvriendjes,
Vooraf:
Eigenlijk heb ik een hekel aan goede doelen tochten en rij ik altijd met een grote boog om evenementen zoals Alp du Zes en ride for the roses etc etc heen. Hard rijden doe je maar gewoon voor jezelf is nog altijd mn motto, en daar moet je niet teveel heisa omheen schoppen.
Dat gezegd hebbende.
Afgelopen zomer had mijn beste vriend J. (sommigen hier kennen m wel, hij is wel eens bij een klimclassic, AGR of fok-primavera aanwezig) enorme zorgen om zn pasgeboren zoon en dat heeft mij natuurlijk ook aangegrepen omdat je er dichtbij staat.
Ik weet nog best hoe machteloos het voelde dat we ze in die maanden vol zorgen "alleen maar" konden helpen door er te zijn, door eten te regelen of andere zaken.
Maar nu gaat het gelukkig langzaam aan weer de beterende hand op met die kleine, en afgelopen zondag hebben we zelfs m al geleerd voor wie ie moet juichen bij het veldrijden in z'n kleine Patron du Peloton shirtje.
En daarom ga ik J. helpen met iets waar ik wél goed in ben: hard fietsen! Op 22-23 juni rijden wij samen de Home Ride, een rondje van 500 km langs diverse Ronald Mc Donald huizen in Nederland. Met onze deelname hopen we een flink bedrag bij elkaar te fietsen waarmee die huizen hun werk kunnen voortzetten: ouders een veilige plek bieden als hun kind in het ziekenhuis ligt.
Je kunt ons hele verhaal hier lezen:
https://www.homeride.nl/nl/teams/team-stan
En ik hoop natuurlijk dat je ons een mooie donatie wilt geven
Het is gewoon een 24-uurs race. Je kon m ook als estafette doen, maar dat vonden we te makkelijkquote:Op woensdag 6 februari 2019 10:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zozo dat is dan 250km per dag?
Super dat je dit gaat doenquote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:09 schreef Gripper het volgende:
Fokvriendjes,
Ronald Mc Donald verhaal.
Als jullie niet uitrijden wil ik wel mn geld terug.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is gewoon een 24-uurs race. Je kon m ook als estafette doen, maar dat vonden we te makkelijk
[ afbeelding ]
Als de grootste ring voor nog maar een 50 is met dat 50-37 crankstel, kunnen de profs dan nog wel hard genoeg trappen?quote:Op donderdag 7 februari 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)d-etap-axs-groepset/
Eerst even lezen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als de grootste ring voor nog maar een 50 is met dat 50-37 crankstel, kunnen de profs dan nog wel hard genoeg trappen?
Dat kan alleen als die nieuwe cassette ook 10T of 9T kransjes heeft.
Het ziet er allemaal wel fantastisch uit!
Ik vind het ook matig dat zij maar 1 tandwielcombinatie hebben op de crank om uit te kiezen en lijkt me ook onpraktisch dat je zo allebei de tandwielen voor dient te vervangen omdat die uit 1 stuk bestaan.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:04 schreef MarcoD het volgende:
Het vermogensmeter systeem is overigens wel slecht bedacht.. 👎
leg uit...quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:04 schreef MarcoD het volgende:
Het vermogensmeter systeem is overigens wel slecht bedacht.. 👎
Ja Kaas.quote:
Is één geheel met de kettingbladen, bladen op = vermogensmeter +bladen vervangenquote:
Wel meerdere tandwielcombinaties hoorquote:Op donderdag 7 februari 2019 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het ook matig dat zij maar 1 tandwielcombinatie hebben op de crank om uit te kiezen en lijkt me ook onpraktisch dat je zo allebei de tandwielen voor dient te vervangen omdat die uit 1 stuk bestaan.
Lijkt me sterk dat je je vermogensmeter elke keer moet vervangen. Zou je dan elke keer meer dan ¤600 moeten gaan kosten.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Is één geheel met de kettingbladen, bladen op = vermogensmeter +bladen vervangen
Daarbij is die 10 natuurlijk onzinnig, minder efficiënt als een groter tandwiel plus blad.. en dat zit dus op alle cassettes...
Ja, drie verschillende vaste combinaties. Maar als je dus op je binnenblad een andere grootte wil, kan dat niet zonder het buitenblad ook te vervangen en vice versa.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Wel meerdere tandwielcombinaties hoor
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Vervanging van de bladen is niet automatisch ook vervanging van de powermeter.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Is één geheel met de kettingbladen, bladen op = vermogensmeter +bladen vervangen
Daarbij is die 10 natuurlijk onzinnig, minder efficiënt als een groter tandwiel plus blad.. en dat zit dus op alle cassettes...
Ik vraag me ook af of die ketting op een 10 krans nog wel lekker loopt, je ziet dat nu eigenlijk ook al met de 11.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Is één geheel met de kettingbladen, bladen op = vermogensmeter +bladen vervangen
Daarbij is die 10 natuurlijk onzinnig, minder efficiënt als een groter tandwiel plus blad.. en dat zit dus op alle cassettes...
Oh ja maar die 50/37 is de grootst leverbare.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Wel meerdere tandwielcombinaties hoor
Lees je maar in en wees verbaasd.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Vervanging van de bladen is niet automatisch ook vervanging van de powermeter.
Klopt dat is uiteraard ook rukquote:Op donderdag 7 februari 2019 10:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, drie verschillende vaste combinaties. Maar als je dus op je binnenblad een andere grootte wil, kan dat niet zonder het buitenblad ook te vervangen en vice versa.
Geen gedoe met vuil bij kabels (ok goed frame heb je daar minder last van)quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:17 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou nooit electronic shift gaan crossen of je moet geldpest hebben.
Met crossen verdwijnt er regelmatig een achterderrie in het achterwiel door een tak of een steen zeker als het erg modderig is en er liggen steentjes of takken op het parcours. Dan is een Di2 derrie een best wel prijzig ding.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:27 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen gedoe met vuil bij kabels (ok goed frame heb je daar minder last van)
En gewoon ntfu verzekering nemen, krijg je schade vergoed mocht je op achterderaileur vallen.
Maar die sram achterderaileur zou ik niet zo snel nemen, grote batterijblok erop.
En lees dat die klipjes daar wel eens van afbreken bij wisselen.
Dus een tik erop breekt dat vast ook af.
Tering...idd weggooimaatschappij...en maar verbaasd zijn als er hier dagelijks containerschepen met 190000 containers aan boord over de Noordzee komen..allemaal shitquote:Op donderdag 7 februari 2019 11:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lees je maar in en wees verbaasd.
Als de bladen op zijn dan kan je de powermeter +kettingbladen opsturen om tegen 50 %korting een nieuwe set bladen+PM te kopen. Dat komt op iets van 300¤ uit dan.
Weggooimaatschappij ☹
Nou ja je ziet al wat die sram MTB cassette kost, dat 12speed Eagle ding. De duurste sram XX is ook dik 300 ¤ en is uit 1 stuk. Heb je straks de 2 meest gebruikte kransjes (al kan je bij dat ding niet meer van kransjes spreken) versleten en moet de hele cassette vervangen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:25 schreef ddx het volgende:
Die prijzen ook he, 4000 euro voor een groep.
Zal vast goed verkopen aan zondagsrijders, want duurder is beter.
En bij die zondagsrijders zal dat voorblad nooit vervangen hoeven te worden, want die gaat zeker 50k km mee....
En die cassettes met zullen ook wel een vermogen gaan kosten.
Idd. Het ziet er leuk uit, maar praktisch en duurzaam is het niet.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tering...idd weggooimaatschappij...en maar verbaasd zijn als er hier dagelijks containerschepen met 190000 containers aan boord over de Noordzee komen..allemaal shit
Daarom ntfu verzekeringquote:Op donderdag 7 februari 2019 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met crossen verdwijnt er regelmatig een achterderrie in het achterwiel door een tak of een steen zeker als het erg modderig is en er liggen steentjes of takken op het parcours. Dan is een Di2 derrie een best wel prijzig ding.
Daarom heb ik nu een potenza derrie op een record groep.
Dat idd, ik heb bewust gewoon normale cassette op m'n gravelbike gezet.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou ja je ziet al wat die sram MTB cassette kost, dat 12speed Eagle ding. De duurste sram XX is ook dik 300 ¤ en is uit 1 stuk. Heb je straks de 2 meest gebruikte kransjes (al kan je bij dat ding niet meer van kransjes spreken) versleten en moet de hele cassette vervangen.
Dit soort dingen zijn leuk voor profs die het zo krijgen, maar voor een serieuze recreant amper te betalen.
Ik ben toch geen toerder.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Daarom ntfu verzekering
Dekt sinds vorig jaar ook schade tijdens wedstrijden.
Ik had vorig jaar ook een NTFU verzekering, maar sinds dit jaar overgestapt naar de versie van de KNWU (Kingpolis). Scheelde mij ongeveer 30 euro per jaar en de eigen risico ging van 100 (NTFU) naar 50 euro per schadegeval bij KNWU. Ook nog korting met basislidmaatschap en wedstrijden (funklasse en clubkoersen) zijn ook gedekt. Je kan ook nog een module er bij aanzetten, dan heb je voor 30 euro ook nog dekking bij amateur wedstrijden van de KNWU.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Daarom ntfu verzekering
Dekt sinds vorig jaar ook schade tijdens wedstrijden.
Mooie actie Gripper, ik ben dit jaar wederom van de partij. Vorig jaar voor de eerste maal meegedaan en toen in totaal zo'n 230km gefietst.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:09 schreef Gripper het volgende:
Fokvriendjes,
Vooraf:
Eigenlijk heb ik een hekel aan goede doelen tochten en rij ik altijd met een grote boog om evenementen zoals Alp du Zes en ride for the roses etc etc heen. Hard rijden doe je maar gewoon voor jezelf is nog altijd mn motto, en daar moet je niet teveel heisa omheen schoppen.
Dat gezegd hebbende.
Afgelopen zomer had mijn beste vriend J. (sommigen hier kennen m wel, hij is wel eens bij een klimclassic, AGR of fok-primavera aanwezig) enorme zorgen om zn pasgeboren zoon en dat heeft mij natuurlijk ook aangegrepen omdat je er dichtbij staat.
Ik weet nog best hoe machteloos het voelde dat we ze in die maanden vol zorgen "alleen maar" konden helpen door er te zijn, door eten te regelen of andere zaken.
Maar nu gaat het gelukkig langzaam aan weer de beterende hand op met die kleine, en afgelopen zondag hebben we zelfs m al geleerd voor wie ie moet juichen bij het veldrijden in z'n kleine Patron du Peloton shirtje.
En daarom ga ik J. helpen met iets waar ik wél goed in ben: hard fietsen! Op 22-23 juni rijden wij samen de Home Ride, een rondje van 500 km langs diverse Ronald Mc Donald huizen in Nederland. Met onze deelname hopen we een flink bedrag bij elkaar te fietsen waarmee die huizen hun werk kunnen voortzetten: ouders een veilige plek bieden als hun kind in het ziekenhuis ligt.
Je kunt ons hele verhaal hier lezen:
https://www.homeride.nl/nl/teams/team-stan
En ik hoop natuurlijk dat je ons een mooie donatie wilt geven
Had je dit al gezien?quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Na meerdere keren de Garmins handmatig leeggetrokken te hebben + full factory reset lijken ze het weer te doen. Straks maar eens testen. Mocht dit zo zijn dan wordt het dus tenminste 1x per seizoen dit herhalen om ze te laten functioneren.
Geld vragen voor de baard erafquote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:11 schreef McM77 het volgende:
[..]
- Alle AH's hebben een emballage zuil, benader ze persoonlijk. Schijnt een behoorlijke wachtrij voor te zijn.
- Ludieke acties doen het altijd goed, ik heb een behoorlijk bedrag opgehaald door m'n baard er af te laten scheren (https://www.homeride.nl/nl/acties/baarderaf ) en mijn vrouw (die erg van de haken is, maakt leuke engeltjes voor ¤5 p/s)
- Shirtsponsoren, als je dat gaat doen, denk aan de tijd die nodig is voor het drukken.
Eigenlijk is het niet zo sjiek om -quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geld vragen voor de baard erafAl die hipsters zouden wettelijk verplicht moeten worden om dat ding eraf te laten
Team Stan zit na een week ook al op 1900 ¤.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:44 schreef McM77 het volgende:
¤2625 aan donaties..
Vond ik het wel waard, zelfs als niet hipsterzijnde persoon.
In 2003 zelf helaas een aantal weken in een Ronald McDonald Huis mogen zitten
Ik kan 500km gewoon mentaal niet aanquote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:41 schreef Gripper het volgende:
amer
[..]
Eigenlijk is het niet zo sjiek om -- te doen bij alles wat ook maar met dit initiatief -zelfs een baard afscheren- te maken heeft, zolang je niet van plan bent zelf met ons mee te rijden.
Team Stan zou je hulp goed kunnen gebruiken, dat weet je he?
Nog niet. Maar na even lezen blijkt ie niet geschikt te zijn:quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:15 schreef McM77 het volgende:
[..]
Had je dit al gezien?
https://www.wielerflits.n(...)ankzij-crowdfunding/
Huisje geboekt in dit gebied om 3/4 dagen te fietsen, Vanuit Nijmegen een kleine 3 uur rijden. Mijn fietsmaten zijn wat minder fit dus we gaan wat kortere versies maken van bovenstaande routes.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ja camping Fort Oranje is er niets bij
[..]
No-P dit waren de ritjes in dat gebied:
https://www.strava.com/activities/1480424602
https://www.strava.com/activities/1537537757
https://www.strava.com/activities/1583661459
https://www.strava.com/activities/1582634965
https://www.strava.com/activities/1579956020
Mooi man! Benieuwd naar jullie ervaring!quote:Op zondag 10 februari 2019 19:20 schreef No-P het volgende:
[..]
Huisje geboekt in dit gebied om 3/4 dagen te fietsen, Vanuit Nijmegen een kleine 3 uur rijden. Mijn fietsmaten zijn wat minder fit dus we gaan wat kortere versies maken van bovenstaande routes.
Gelukkig kun je die 500km opdelen in een 5-6 etappes. Vorig jaar zat er zelfs een ettapetje van 50km tussen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan 500km gewoon mentaal niet aan![]()
Lezyne Mega modellen moet je wel even zelf voorzien van een kaart maar daarna werkt het perfect. Accuduur is ook aanzienlijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nog niet. Maar na even lezen blijkt ie niet geschikt te zijn:
[ [url=Er wordt helaas geen routekaart weergegeven en volgens Shanren komt deze optie er ook niet in de toekomst. Is dit een gemiste kans?]afbeelding[/url] ]
Routekaart is voor mij het belangrijkste aan een GPS
Ze zijn niet heel duur die trapaslagers van Shimano. Als je toch die cranks veranderd zou ik er meteen ook nieuwe lagers in draaien.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Techvraag:
Ik wil mijn dubbel crankstel (Shimano 105) vervangen door een compact crankstel (50-34)
Is het dan verstandig om ook gelijk het trapaslager te vervangen ?
Op het huidige trapaslager is dit te lezen: sm-bb7900 bc1.37 x24
Wat voor nieuw trapaslager moet ik hebben en is dit zelf te monteren ?
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.....
Behalve dan dat je na 6 maanden weer alles kan demonteren om het alsnog te doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:52 schreef ddx het volgende:
Als lagers nog goed zijn weinig reden om het te vervangen.
Nee, kost iets van ¤20 zie ikquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:02 schreef kaasplankje het volgende:
Ze zijn niet heel duur die trapaslagers van Shimano. Als je toch die cranks veranderd zou ik er meteen ook nieuwe lagers in draaien.
hoeveel kilometers heb je met de lagers gereden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:19 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, kost iets van ¤20 zie ik
En met enig Googlen ontdek ik dat ik BSA schroefdraad heb, das dat vervangen zal ook wel lukken
hoeveel km in 3 jaar zelf gereden?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb 130 bcd, dus een blad kleiner dan 39 lukt niet.....
Ik heb de fiets een jaar of 3 geleden gebruikt gekocht (bij een FM) geen idee of die bij aflevering het lager vervangen heeft....
zal hij nog niet versleten zijn, maar beetje afhankelijk hoe vaak je er mee in de regen hebt gereden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik houd de km`s verder niet apart bij en heb een simpel fietscomputertje waarvan ik tussentijds ook een keer de batterij vervangen heb (en toen was de totale km-stand dus weg), dus het aantal km`s is een schatting![]()
![]()
Maar ik schat een 10-12.000km sinds ik de fiets heb
38 past op 130quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb 130 bcd, dus een blad kleiner dan 39 lukt niet.....
Ik heb de fiets een jaar of 3 geleden gebruikt gekocht (bij een FM) geen idee of die bij aflevering het lager vervangen heeft....
De lussen gaan soms over het fietspad terwijl de wedstrijd over de (provinciale) weg gaat?quote:Op woensdag 13 februari 2019 13:12 schreef Fretwork het volgende:
Wat is het verschil tussen de drie lussen van de Amstel Gold en de wedstrijdroute? Wat is leuker om te fietsen?
Jagwire road pro!quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:47 schreef Vinniiee het volgende:
Voor het nieuwe seizoen wil ik even alle rem en derailleurkabels vervangen (ook buitenkabels) zodat alles weer netjes is. Is er merkbaar verschil tussen bepaalde types? Van Shimano heb je twee types, Jagwire heeft een paar types en je hebt ook nog Trivio (kwalitatief de minste, afgaande op de prijs).
Wat Z zegt. Bespaar je de moeite en ga niet op zoek. Ik heb behoorlijk hard gezocht zonder succes een tijdje terugquote:Op woensdag 13 februari 2019 19:12 schreef Z het volgende:
Een combi-set van Jagwire bestaat niet meer.
Dat zijn echt dingen waar ik #boos van kan worden. Waarom uitsplitsen?quote:Op woensdag 13 februari 2019 19:23 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat Z zegt. Bespaar je de moeite en ga niet op zoek. Ik heb behoorlijk hard gezocht zonder succes een tijdje terug
Iemand heeft de aflevering gezien hoorquote:Op woensdag 13 februari 2019 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zijn echt dingen waar ik #boos van kan worden. Waarom uitsplitsen?
schakelt soepeler en gaan langer mee.quote:
Toen ik mn SRAM red groep kocht, zat daar een kabelset van Gore ride-on kabels bij, dat waren verreweg de duurzaamste en soepelst schakelende kabels die ik ooit heb gehad. Hebben het 5 jaar uitgehouden, en de enige reden dat ik ze moest vervangen was dat op het punt waar de schakelkabels voor het balhoofd kruisten ze elkaars buitenmantel hadden weggeschuurd en het metaal zichtbaar werd. Maar qua functioneren hadden ze nog wel meegekund.quote:Op donderdag 14 februari 2019 10:06 schreef dop het volgende:
[..]
schakelt soepeler en gaan langer mee.
U riep?quote:Op zondag 17 februari 2019 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
Even afstoffen hier dan kunnen straks de mooiweertoerders weer terecht.
Een dag om te snel te vergeten. Vandaag met 8 man van de club, en onderweg 3 lekke banden in totaal, en 2 personen andere materiaalpech (spaak gebroken en een kapotte crankarm)...quote:Op zondag 17 februari 2019 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
Even afstoffen hier dan kunnen straks de mooiweertoerders weer terecht.
Presentquote:Op zondag 17 februari 2019 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
Even afstoffen hier dan kunnen straks de mooiweertoerders weer terecht.
Check, eerste rondje van het seizoen dit weekend.quote:Op zondag 17 februari 2019 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
Even afstoffen hier dan kunnen straks de mooiweertoerders weer terecht.
Ik heb zelfde mening.quote:Op zondag 17 februari 2019 20:34 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens weer een setje wielen met Fulcrum naaf, waar de body kapot van is. In een jaar tijd helemaal naar de tering gereden.
Met Roval, Mavic en Shimano helemaal geen problemen. Die omgestickerde meuk van Campa komt er niet meer in.
Fulcrum zijn goede wielen, maar de body kan idd niet veel hebben. Heb 1x zelf het lager in de body vervangen en daarna nog jaren plezier van gehad. Maar de dtswiss naven zijn beter ja. Heb nu een set met dtswiss350. Het vervangen van die onderdelen kost ook niets. Bij fulcrum vragen ze 60 euro voor een body...quote:Op zondag 17 februari 2019 21:34 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik heb zelfde mening.
Gewoon Mavic (maar wel id360 hub) of DT swiss.
Sterke poten hebbenquote:Op zondag 17 februari 2019 20:05 schreef Tommeke het volgende:
Pfffff, dat verzin je ook niet!
Hoe maak je een crankarm kapot?
De schroefdraad voor de pedaal was stuk. Waarschijnlijk heeft de prutser van een monteur die te strak vast gedraaid. Fiets is pas 3 ritjes oud... S-works crank met look pedaal.quote:Op zondag 17 februari 2019 20:05 schreef Tommeke het volgende:
Pfffff, dat verzin je ook niet!
Hoe maak je een crankarm kapot?
Bizar. Zat er wel een ringetje tussen de crank en het pedaal? Dat wordt bij carbon cranks geadviseerd.quote:Op zondag 17 februari 2019 23:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De schroefdraad voor de pedaal was stuk. Waarschijnlijk heeft de prutser van een monteur die te strak vast gedraaid. Fiets is pas 3 ritjes oud... S-works crank met look pedaal.
quote:Op maandag 18 februari 2019 06:12 schreef kanovinnie het volgende:
https://vanbon-sport.nl/z(...)customfilters=%5B%5D
Goedkope tube FFWD’s. Alleen voor velgremmen.
Yup, zat er tussen.quote:Op maandag 18 februari 2019 07:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bizar. Zat er wel een ringetje tussen de crank en het pedaal? Dat wordt bij carbon cranks geadviseerd.
Hoi jonges hoe is het hier?quote:Op zondag 17 februari 2019 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
Even afstoffen hier dan kunnen straks de mooiweertoerders weer terecht.
U riep?quote:Op zondag 17 februari 2019 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
Even afstoffen hier dan kunnen straks de mooiweertoerders weer terecht.
Ik heb vorig jaar uit pure medelijden een paar cadeau gedaan aan een collegaquote:Op maandag 18 februari 2019 08:44 schreef Gripper het volgende:
Ik bedacht me dit weekend meerdere keren dat het waarschijnlijk had bergaf hard gaat met de koopkracht van liefhebwielrendelaars. Niemand heeft meer geld om beenstukken te kopen, das toch zielig?
Hoe makkelijk is tubes monteren en plakken?quote:Op maandag 18 februari 2019 06:12 schreef kanovinnie het volgende:
https://vanbon-sport.nl/z(...)customfilters=%5B%5D
Goedkope tube FFWD’s. Alleen voor velgremmen.
Ik laat het doen door de fm. Je kan het wel zelf doen maar laat dat toch liever aan een ervaren iemand over.quote:Op maandag 18 februari 2019 09:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe makkelijk is tubes monteren en plakken?
Ja en toch ga ik nog zo'n body kopen, kan ik die set in de winter afrijden.quote:Op zondag 17 februari 2019 22:04 schreef Tommeke het volgende:
Ja, dat vind ik zo hufterig, dat die body zo belachelijk duur is. Nu zijn die wielen verder top, maar moet ik dus 60 euro stukslaan voor een setje trainingswielen.
Die Rovals die ik heb, hebben een DT binnenwerk. Echt perfect.
Ik ook hoor. Die wielen zijn verder nog prima.quote:Op maandag 18 februari 2019 09:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja en toch ga ik nog zo'n body kopen, kan ik die set in de winter afrijden.
Dat zou je haast denken. Ik weet niet hoe jullie ‘t doen, maar ik draai ze altijd erg goed vast.quote:Op maandag 18 februari 2019 07:59 schreef kanovinnie het volgende:
Niet een productiefout? Dat schroefdraad gaat niet stuk door een beetje te strak aandraaien.
Nou hè!... 3 stralen zon, en half toerend Nederland rijd in korte broek en zelfs hoop blote armen ook al gezien dit weekend.. Pfff mafkezenquote:Op maandag 18 februari 2019 08:44 schreef Gripper het volgende:
Ik bedacht me dit weekend meerdere keren dat het waarschijnlijk hard bergaf gaat met de koopkracht van liefhebwielrendelaars. Niemand heeft meer geld om beenstukken te kopen, das toch zielig?
Zou zeker kunnen uiteraard. Maar die monteur heeft al voor meerdere problemen gezorgd. Eigenaar van de zaak is er ook al vaker op aangesproken. Wat ik zelf echter niet snap is dat een aantal van mijn clubgenoten er toch steeds terug gaan...quote:Op maandag 18 februari 2019 07:59 schreef kanovinnie het volgende:
Niet een productiefout? Dat schroefdraad gaat niet stuk door een beetje te strak aandraaien.
Handvast.quote:Op maandag 18 februari 2019 09:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zou je haast denken. Ik weet niet hoe jullie ‘t doen, maar ik draai ze altijd erg goed vast.
Nou net even mijn winterfiets behandeld; nieuwe ketting op dezelfde cassette (was verroest door pekel) en banden verwisseld en schoongemaakt. Conclusie is na 1 winter eigenlijk alleen mijn bracketlagers kapot zijn, zit nog geen speling op maar klinkt als een grindbak. Mijn Fulcrum 5 van Salden (160.- set) zijn qua lagers nog prima. Ik had wel even werk al dat roestwater vd velgen af te krijgen.quote:Op zondag 17 februari 2019 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Fulcrum zijn goede wielen, maar de body kan idd niet veel hebben. Heb 1x zelf het lager in de body vervangen en daarna nog jaren plezier van gehad. Maar de dtswiss naven zijn beter ja. Heb nu een set met dtswiss350. Het vervangen van die onderdelen kost ook niets. Bij fulcrum vragen ze 60 euro voor een body...
Mooi roze pakje welquote:Op maandag 18 februari 2019 11:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nou hè!... 3 stralen zon, en half toerend Nederland rijd in korte broek en zelfs hoop blote armen ook al gezien dit weekend.. Pfff mafkezen
Ik maak na een pekel ritje altijd snel de velgen even schoon met veel water. Dat zout vreet namelijk allemaal kleine gaatjes in de velg ofzo..allemaal van die stipjes...quote:Op maandag 18 februari 2019 13:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou net even mijn winterfiets behandeld; nieuwe ketting op dezelfde cassette (was verroest door pekel) en banden verwisseld en schoongemaakt. Conclusie is na 1 winter eigenlijk alleen mijn bracketlagers kapot zijn, zit nog geen speling op maar klinkt als een grindbak. Mijn Fulcrum 5 van Salden (160.- set) zijn qua lagers nog prima. Ik had wel even werk al dat roestwater vd velgen af te krijgen.
Dat is wel het beste maar komt er bij mij niet altijd van. Ik donder 'm regelmatig zo in de berging.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik maak na een pekel ritje altijd snel de velgen even schoon met veel water. Dat zout vreet namelijk allemaal kleine gaatjes in de velg ofzo..allemaal van die stipjes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |