abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184803708
Nice. Ik maak m’n fiets tegenwoordig altijd met een sopje schoon.

Heb zo’n chainkeeper waarmee ik de ketting op z’n plek zet naardat ik de wielen eruitgehaald heb. Vervolgens maak ik eerst de wielen schoon, dan het frame en vervolgens de derailleurs, ketting en cassette. 5-10 minuutjes werk.
  FOK!fotograaf zondag 3 februari 2019 @ 22:59:50 #102
73911 ultra_ivo
pi_184804815
Ik wilde vandaag na de bestuursvergadering in Den Bosch daar nog wat tegeltjes scoren. Dat lukte dus niet, beide Garmins weigerden dienst. Gelukkig gekocht bij Bever dus eerst in Den Bosch met hen overlegd, die nemen morgen contact op met Garmin.
Ik heb er een hard hoofd in maar eerst zien wat daaruit komt.
Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne?
  maandag 4 februari 2019 @ 05:38:17 #103
545 dop
:copyright: dop
pi_184808906
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik wilde vandaag na de bestuursvergadering in Den Bosch daar nog wat tegeltjes scoren. Dat lukte dus niet, beide Garmins weigerden dienst. Gelukkig gekocht bij Bever dus eerst in Den Bosch met hen overlegd, die nemen morgen contact op met Garmin.
Ik heb er een hard hoofd in maar eerst zien wat daaruit komt.
Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne?
kennis heeft een lezyne, geloof mega XL .
Die moet wel aan je telefoon hangen om te kunnen navigeren met kaart.
Lijkt mij niks. Verder heb ik hem nog niet horen klagen. Maar hij heeft hem pas deze maand gekocht.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184809012
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik wilde vandaag na de bestuursvergadering in Den Bosch daar nog wat tegeltjes scoren. Dat lukte dus niet, beide Garmins weigerden dienst. Gelukkig gekocht bij Bever dus eerst in Den Bosch met hen overlegd, die nemen morgen contact op met Garmin.
Ik heb er een hard hoofd in maar eerst zien wat daaruit komt.
Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne?
Niet de nieuwe, wel de oude. Die heb ik na 2 maanden van ellende weer teruggebracht
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  FOK!fotograaf maandag 4 februari 2019 @ 07:32:41 #105
73911 ultra_ivo
pi_184809329
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 06:11 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Niet de nieuwe, wel de oude. Die heb ik na 2 maanden van ellende weer teruggebracht
Welke ellende?
pi_184810260
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:17 schreef Tommeke het volgende:
Nice. Ik maak m’n fiets tegenwoordig altijd met een sopje schoon.

Heb zo’n chainkeeper waarmee ik de ketting op z’n plek zet naardat ik de wielen eruitgehaald heb. Vervolgens maak ik eerst de wielen schoon, dan het frame en vervolgens de derailleurs, ketting en cassette. 5-10 minuutjes werk.
Koud sopje hoop ik.. Met pekel verwijderen
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 4 februari 2019 @ 09:52:07 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184810544
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:28 schreef the_critic het volgende:

[..]

Koud sopje hoop ik.. Met pekel verwijderen
Gewoon de hogedrukspuit haha.
pi_184810622
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon de hogedrukspuit haha.
Ik deed vorige week iets slims :')
Kwam ergens uit het bos, alles vol zand en een krakende fiets. Stond er een brandweer auto en ze waren wat slangen aan het uitleggen en weer oprollen en verder vooral met 5 man kijken hoe er een straal water de lucht in spoot. Dus ik vraag, mag ik m'n fiets ff afspuiten?

Hou m bij de straal, en klabats, fiets vliegt zowat uit mn handen omdat er natuurlijk tig bar druk op stond. Schoon en kraakvrij was ie daarna wel, en ik was natter dan de fiets :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 4 februari 2019 @ 10:01:49 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184810698
Ik had mn winterfiets zonder schoonmaken vrijdag in de berging gezet. Nu is die kmc gold ketting veranderd in bruin. :')
pi_184811095
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 07:32 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Welke ellende?
Traag en onlogisch menu. Uiteindelijk voor Wahoo Elemnt Bolt gegaan, zeer tevreden over. Stuk beter gebruiksgemak
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_184812033
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik deed vorige week iets slims :')
Kwam ergens uit het bos, alles vol zand en een krakende fiets. Stond er een brandweer auto en ze waren wat slangen aan het uitleggen en weer oprollen en verder vooral met 5 man kijken hoe er een straal water de lucht in spoot. Dus ik vraag, mag ik m'n fiets ff afspuiten?

Hou m bij de straal, en klabats, fiets vliegt zowat uit mn handen omdat er natuurlijk tig bar druk op stond. Schoon en kraakvrij was ie daarna wel, en ik was natter dan de fiets :D
Ik heb m'n crosser een tijdje afgespoten bij de autowasstraat. Wel oppassen met de straal bij de cranks en sowieso niet op de hardste stand. Dat doe ik in het vervolg maar niet meer, heb twee keer in een jaar tijd de lagers kunnen vervangen.

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:35 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Traag en onlogisch menu. Uiteindelijk voor Wahoo Elemnt Bolt gegaan, zeer tevreden over. Stuk beter gebruiksgemak
Ik heb de Elemnt Bolt ook, hartstikke tevreden. Geen ervaring met andere apparaten overigens.
pi_184812175
Heren, ik heb problemen met m'n zitvlak tijdens en na het fietsen. Nu sukkel ik eigenlijk al jaren, maar nu ik elk jaar meer fiets wordt het toch steeds vervelender. Vorig jaar heeft een nieuw zadel al wat problemen opgelost (ik heb nu een Prologo Scratch 2-zadel en geen schuurplekken meer en bijna nooit meer een slapend geslacht; al heb ik liever dat dat nooit meer gebeurt, dus een zadel met uitsparing staat sowieso nog op mijn verlanglijstje).

Waar ik wel nog last van heb zijn bulten op / net naast mijn zitbotjes die regelmatig de kop opsteken. Het zullen wel ontstekingen zijn. Nu was ik al zorgvuldig wat hygiëne betreft, maar in het vervolg douche ik vóór elke rit en was ik het gebied erna met betadine en smeer ik het in met zinkzalf.

Ik heb Castelli-broeken (Kiss 3 en Progetto-zemen) en een Sportful Total Comfort, bij alle broeken heb ik last (bij de broek met de Kiss 3-zeem het meeste, maar die zeem is gewoon niet zo goed volgens mij).

Kan het ook aan het zadel liggen? Nogmaals, ik heb geen schuurplekken meer.
pi_184812225
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb m'n crosser een tijdje afgespoten bij de autowasstraat. Wel oppassen met de straal bij de cranks en sowieso niet op de hardste stand. Dat doe ik in het vervolg maar niet meer, heb twee keer in een jaar tijd de lagers kunnen vervangen.

[..]
Je mag natuurlijk best zoals de mecaniciens in het crossen volop met de hogedrukspuit op al je lagers en in je naven spuiten om het proper te maken, maar dan moet je ook bij thuiskomst alles uit elkaar halen, laten drogen, en de lagers van een nieuw likje vet voorzien. Of accepteren dat je vaker nieuwe lagers moet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184812267
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk best zoals de mecaniciens in het crossen volop met de hogedrukspuit op al je lagers en in je naven spuiten om het proper te maken, maar dan moet je ook bij thuiskomst alles uit elkaar halen, laten drogen, en de lagers van een nieuw likje vet voorzien. Of accepteren dat je vaker nieuwe lagers moet.
Ja vandaar weghouden bij de cranks. Maar niet goed genoeg dus :').

Nu maar weer gewoon met een sopje poetsen.
  maandag 4 februari 2019 @ 11:58:17 #115
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184812417
quote:
15s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:46 schreef Sloggi het volgende:
Heren, ik heb problemen met m'n zitvlak tijdens en na het fietsen. Nu sukkel ik eigenlijk al jaren, maar nu ik elk jaar meer fiets wordt het toch steeds vervelender. Vorig jaar heeft een nieuw zadel al wat problemen opgelost (ik heb nu een Prologo Scratch 2-zadel en geen schuurplekken meer en bijna nooit meer een slapend geslacht; al heb ik liever dat dat nooit meer gebeurt, dus een zadel met uitsparing staat sowieso nog op mijn verlanglijstje).

Waar ik wel nog last van heb zijn bulten op / net naast mijn zitbotjes die regelmatig de kop opsteken. Het zullen wel ontstekingen zijn. Nu was ik al zorgvuldig wat hygiëne betreft, maar in het vervolg douche ik vóór elke rit en was ik het gebied erna met betadine en smeer ik het in met zinkzalf.

Ik heb Castelli-broeken (Kiss 3 en Progetto-zemen) en een Sportful Total Comfort, bij alle broeken heb ik last (bij de broek met de Kiss 3-zeem het meeste, maar die zeem is gewoon niet zo goed volgens mij).

Kan het ook aan het zadel liggen? Nogmaals, ik heb geen schuurplekken meer.
Ik vervang koersbroeken regelmatig omdat ze te oud worden en dan krijg ik last van zitvlakproblemen. Verder als je al irritatie hebt en je blijft fietsen kan het een beetje een chronisch probleem worden, dus moet dat dan eerst herstellen.

En uiteraard is een goede hygiëne ook van belang.
pi_184812540
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne?
Ik had een ouder model Garmin Edge, dat was geen succes. (voornamelijk traag en pc afhankelijk). Heb sinds afgelopen jaar een Elemnt Bolt, bevalt prima. Bijna de helft van de prijs en zo goed als dezelfde functies als een Edge 500. Menu’s zijn gemakkelijk te configuren, heeft een wifi verbinding (voordat je je fiets in de schuur hebt opgeborgen is alle data al gesynched). En is te gebruiken met een hele verzameling aan accessoires (hartslagmeter, cadans/snelheidssensor, powermeter, de kickr snap indoor trainer etc).

Heb zelf alleen een snelheidssensor erbij.
pi_184812576
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vervang koersbroeken regelmatig omdat ze te oud worden en dan krijg ik last van zitvlakproblemen. Verder als je al irritatie hebt en je blijft fietsen kan het een beetje een chronisch probleem worden, dus moet dat dan eerst herstellen.

En uiteraard is een goede hygiëne ook van belang.
Ik heb deze week voor het eerst sinds twee maanden weer op de fiets gezeten, dus hersteld was het wel. Na het tweede ritje is het gewoon weer terug, zowel links als rechts.

Ik had nog een nieuwe lange broek nodig. Heb een Assosbroek besteld, eens kijken of ik verschil merk.
pi_184812608
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik deed vorige week iets slims :')
Kwam ergens uit het bos, alles vol zand en een krakende fiets. Stond er een brandweer auto en ze waren wat slangen aan het uitleggen en weer oprollen en verder vooral met 5 man kijken hoe er een straal water de lucht in spoot. Dus ik vraag, mag ik m'n fiets ff afspuiten?

Hou m bij de straal, en klabats, fiets vliegt zowat uit mn handen omdat er natuurlijk tig bar druk op stond. Schoon en kraakvrij was ie daarna wel, en ik was natter dan de fiets :D
Vandaar dat je nu ziekjes bent :P
  maandag 4 februari 2019 @ 12:08:08 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184812654
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:04 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb deze week voor het eerst sinds twee maanden weer op de fiets gezeten, dus hersteld was het wel. Na het tweede ritje is het gewoon weer terug, zowel links als rechts.

Ik had nog een nieuwe lange broek nodig. Heb een Assosbroek besteld, eens kijken of ik verschil merk.
Toch iets mis met zadel/zitpositie/koersbroek dan?
pi_184812883
Broekenzalf al geprobeerd?
pi_184812941
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Toch iets mis met zadel/zitpositie/koersbroek dan?
Dat zou je bijna denken. Of die oude ontstekingen waren (onderhuids) gewoon nog niet weg. Dan lijkt een gang naar de huisarts het beste.

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:21 schreef Vinniiee het volgende:
Broekenzalf al geprobeerd?
Jep, biedt ook niet echt soelaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 12:25:10 ]
  maandag 4 februari 2019 @ 12:32:39 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184813084
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:24 schreef Sloggi het volgende:

Of die oude ontstekingen waren (onderhuids) gewoon nog niet weg. Dan lijkt een gang naar de huisarts het beste.

Dan had je dat de afgelopen 2 maanden zonder fiets ook wel gemerkt bij bijv. stoelzitten?
pi_184813242
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan had je dat de afgelopen 2 maanden zonder fiets ook wel gemerkt bij bijv. stoelzitten?
Ja, goed punt. Na het eerste ritje vorige week had ik in eerste instantie ook geen klachten. Deze ontstonden pas in de dagen na de rit.

Dan toch even de broek afwachten en als ik daarna nog klachten heb (wat ik verwacht) naar de FM en eventueel huisarts. In de buurt zit een FM die Selle Italia, Fizik en SMP heeft, misschien dat die beter bij me passen dan Prologo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 12:46:57 ]
pi_184815270
Zit je broek wel strak genoeg ?
Als de zeem beetje heen en weer gaat schuiven krijg je snel irritatie plekjes.

En lagers ed bij crossfiets mag je altijd al sneller vervangen, of je nou wel of niet afspuit.
Ketting gisteren ook weer na 1600km vervangen omdat tooltje van .75 erin viel.

Ik heb gewoon voorraadje bottombrackets/ketting ed liggen, gewoon slijtage onderdelen.
Zeker met slechter weer/onverhard zand etc.
pi_184815531
Precies. Don't cross if you can't reploss
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184815832
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:19 schreef ddx het volgende:
Zit je broek wel strak genoeg ?
Als de zeem beetje heen en weer gaat schuiven krijg je snel irritatie plekjes.
Volgens mij wel. Er flappert niks en de broeken sluiten netjes aan. Kan natuurlijk wel zijn dat de zeem ongemerkt schuift, dat het lokaal niet helemaal strak genoeg zit. Ik draag wel relatief grote broeken voor mijn afmetingen (Castelli XL bij 1,83m/74kg), maar nogmaals het sluit allemaal goed aan zonder vouwen, rimpels etc. op de kleding. Maar ik voel ook geen flinke compressie of zo.

Toch even de Assos-broek afwachten, die heb ik in L besteld.
pi_184816002
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Er flappert niks en de broeken sluiten netjes aan. Kan natuurlijk wel zijn dat de zeem ongemerkt schuift, dat het lokaal niet helemaal strak genoeg zit. Ik draag wel relatief grote broeken voor mijn afmetingen (Castelli XL bij 1,83m/74kg), maar nogmaals het sluit allemaal goed aan zonder vouwen, rimpels etc. op de kleding. Maar ik voel ook geen flinke compressie of zo.

Toch even de Assos-broek afwachten, die heb ik in L besteld.
XL?!?!?!
Ik ben 1,86 en 75 kg en draag castelli M.
Je denkt dat je ze strak genoeg draagt, maar je draagt eigenlijk gewoon je broeken kaasplankje-style....

Kans dat je op je zeem zit te schuiven is zeer aanwezig!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184816122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:36 schreef Patroon het volgende:
Zondag ga ik de winter11steden weer rijden. 204km. Op ong 160km kom ik 1km bij mijn huis langs, zal dan wel weer, net als vorig jaar (zeiknat), afslaan voor een warme douche :D
Hoe ging die gisteren Patroon? Ik neem aan dat je niet afgeslagen bent? Was best goed fietsweer gisteren..ook in Friesland..

Stront al weer van je fiets af? Of was het bij jou schoon tussen Hommerts en Woudsend?
  maandag 4 februari 2019 @ 15:05:22 #129
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184816176
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

XL?!?!?!
Ik ben 1,86 en 75 kg en draag castelli M.
Je denkt dat je ze strak genoeg draagt, maar je draagt eigenlijk gewoon je broeken kaasplankje-style....

Kans dat je op je zeem zit te schuiven is zeer aanwezig!
Ik ben 181 en een Castelli M zijn A mijn benen te lang voor want dan wordt het een soort 3/4 broek en B mijn dijen veels te dik voor.
pi_184816311
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

XL?!?!?!
Ik ben 1,86 en 75 kg en draag castelli M.
Je denkt dat je ze strak genoeg draagt, maar je draagt eigenlijk gewoon je broeken kaasplankje-style....

Kans dat je op je zeem zit te schuiven is zeer aanwezig!
Zelfde gewicht, zelfde lengte en draag ook XL broeken(shirt l). M en L zitten voor geen meter
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_184816397
ddx draagt XS in rapha broeken. Ik ben even lang en zwaar, maar als ik eraan denk om XS aan te trekken dan ga ik al met een piepstemmetje praten.
pi_184816403
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:02 schreef McM77 het volgende:

[..]

Hoe ging die gisteren Patroon? Ik neem aan dat je niet afgeslagen bent? Was best goed fietsweer gisteren..ook in Friesland..

Stront al weer van je fiets af? Of was het bij jou schoon tussen Hommerts en Woudsend?
Haha daar lag een aardige giertank op de grond hoorde ik ja :D

Ik had zaterdag avond op eens niet meer zoveel zin om 7u ochtends op de fiets te zitten. Toen ik om 9u wakker werd was het nog aardig wit en glad op de weg. Lui als ik ben, ben ik om 11u op de fiets gestapt naar Bolsward en daar ingehaakt op de route. Uiteindelijk 126km toen ik weer thuis kwam. Dat was voor dit moment ook ruim voldoende. Prachtig fietsweer iig! *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184816449
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik ben 181 en een Castelli M zijn A mijn benen te lang voor want dan wordt het een soort 3/4 broek en B mijn dijen veels te dik voor.
Ik heb net 2 paar Castelli Free Aero broeken in maat M gekocht. Ben 1m79 en qua lengte en breedte perfect. Bretels zitten bij rechtop staan wel wat strak, maar dat schijnt zo te horen, op de fiets zitten ze perfect.

Ik heb ook 3 Assos broeken in de kast, maar die vind ik qua lengte wat aan de korte kant. Deze zijn qua zeem wel perfect. Die draag ik graag onder een lange broek of met beenstukken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184816467
Om 7 uur was het ook mooi fietsen :) Was goed gestrooid en niet heul erg koud.

Temperatuur viel mee, in het begin nog wel een beetje frisjes in het donker en op sommige plekken ietsie glad. Tussen Hommerts naar Woudsend had er volgens mij een boer z'n giertank niet helemaal dichtgehad dus met de mond dicht moeten fietsen en weinig praten. Verder was het doordat alle sneeuw weggesmolten was overal nat en smaakt de Friese modder erg zoutig.

Mijn witte fiets was na een kwartiertje zwart, zat onder de modder en meuk.Vanaf Harlingen windje mee, was erg prettig. Laatste stukkie van Dokkum weer wind tegen en toen een extra regenjasje aangetrokken, beste was er toen wel vanaf.

Waar ik vorig jaar juni al na 120km redelijk verzuurd was begon dat gevoel nu pas na +- 180Km. Meer gegeten dan de vorige lange fietstocht (was toen ruim 170km) maar wellicht nog te weinig.

Waar iedereen lyrisch is over de organisatie vond ik het nog wel meevallen. Stempelposten vaak binnen in een restaurant, waar je dan ook nog moest zoeken waar de stempelaars zaten. Aantal stempelposten waren gewoon buiten, dat was wel lekker.

Voor een eventueel volgende keer:
- Nog beter ontbijten
- Voorlampje iets anders monteren zodat die ook op de weg schijnt.
- Extra vestje mee voor over of onder de gabba.
- Een extra fleece colletje mee (Zag er een heleboel mee fietsen en was ietwat jaloers).
- De reepjes van de Kruidvat..na de 2de..heb ik ze niet meer gegeten.
- Wellicht de dag erna vrij nemen (net bijna 2 uur in de auto zitten was niet heel erg prettig).
- Meer core training.
- M'n polsen zijn momenteel wat gevoelig/stijf, is kijken of ik hier nog tips voor kan vinden.
- Meekleurende glazen in m'n fietsbril, toch wel prettig als het zonnetje toch besluit te gaan schijnen.
- Met een groep lijkt het me leuker (en dan gelijk een volgwagen mee die thee/koffie bij zich heeft, of een boulionnetje (cafe/restaurants zijn bok druk, en een simpele koffie en een cola..duurt toch een 10min voordat die op je tafel staat)
- SIS Gelletjes vallen goed.
pi_184816479
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:11 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zelfde gewicht, zelfde lengte en draag ook XL broeken(shirt l). M en L zitten voor geen meter
Ik blijf erbij dat "zit voor geen meter" je eigen mening is, en dat XL te ruim is. Mag het niet strak aanvoelen? Je wilt toch juist die compressie van de broek hebben, en dat de zeem passend is voor jouw formaat billen en niet van zn plaats schuift?

Ik zou een XL waarbij mn tampeloeris telkens aan de onderkant van de pijp eruit valt juist bestempelen als zit voor geen meter.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184816521
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:22 schreef McM77 het volgende:
knip
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184816586
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Er flappert niks en de broeken sluiten netjes aan. Kan natuurlijk wel zijn dat de zeem ongemerkt schuift, dat het lokaal niet helemaal strak genoeg zit. Ik draag wel relatief grote broeken voor mijn afmetingen (Castelli XL bij 1,83m/74kg), maar nogmaals het sluit allemaal goed aan zonder vouwen, rimpels etc. op de kleding. Maar ik voel ook geen flinke compressie of zo.

Toch even de Assos-broek afwachten, die heb ik in L besteld.
Assos in L is voor jou ook veel te groot. Volgens mij rij ik Assos in maat S met 1m79
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184816625
Ik heb Assos in L met 1.83 en 92 kilo
  maandag 4 februari 2019 @ 16:05:27 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184817315
De bombtrack is bij de fietsenmaker _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184817347
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
De bombtrack is bij de fietsenmaker _O_
*O*
Speciaal omdat ie er nog niet was de gravelraid verschoven: naar 9 maart!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184817546
Ik heb een mooie discussie doen losbarsten zie ik. Los van het feit dat ik als eckte Fok!ker natuurlijk een enorme olifantenpiemel heb, heb ik een dikke kont. Ook houd ik er niet van als een fietsbroek mijn machtige bovenbenen afknelt. Mijn Castelli's sluiten netjes aan bij de benen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Assos in L is voor jou ook veel te groot. Volgens mij rij ik Assos in maat S met 1m79
Dan ben ik wel heel erg benieuwd als de broek er morgen is. Ik heb zaterdag bij Mantel een Assos Équipe in L gepast, en die zat goed strak hoor. Mijn bovenbenen waren nog net geen rollade bij de pijpen.

Ik heb ook een Craft waarbij mijn benen wél 'rolladeren' (een M), en als ik die aanheb lopen mijn bovenbenen merkbaar sneller vol. Ook daar heb ik overigens last, maar die zeem is dan ook zo dun als een velletje A4-papier.

Maar misschien weet ik niet beter en zou ik veel meer compressie mogen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 16:21:49 ]
pi_184817746
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat "zit voor geen meter" je eigen mening is, en dat XL te ruim is. Mag het niet strak aanvoelen? Je wilt toch juist die compressie van de broek hebben, en dat de zeem passend is voor jouw formaat billen en niet van zn plaats schuift?

Ik zou een XL waarbij mn tampeloeris telkens aan de onderkant van de pijp eruit valt juist bestempelen als zit voor geen meter.
Wellicht heb ik gewoon een dikke komt, want alles zit strak. Ik heb ook nergens last van
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 4 februari 2019 @ 16:27:05 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184817764
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

*O*
Speciaal omdat ie er nog niet was de gravelraid verschoven: naar 9 maart!
*O*

Dan zal ik maar meteen op zoek naar gravelbandjes want er zitten nu noppenbanden op. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184817780
#viesdik
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184817794
Assos is het na jaren onderzoek wat lengte betreft overigens met me eens:
https://www.assos.com/size-guide

Voor zover maattabellen etc. wat zeggen O-)
pi_184818281
quote:
12s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:28 schreef Sloggi het volgende:
Assos is het na jaren onderzoek wat lengte betreft overigens met me eens:
https://www.assos.com/size-guide

Voor zover maattabellen etc. wat zeggen O-)
Bij mantel mag je een hoop zadels gewoon een maand uitproberen en retouren als ze toch niet ok zijn. Dus zeker even proberen.
(En ook even op stuk karton gaan zitten en even afstand van zitbotjes meten. Misschien zit je te smal?!)
Edit: https://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem-keuzehulp/
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 4 februari 2019 @ 17:10:02 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184818514
De maatstaf voor een lange fietsbroek is wmb toch vooral bepalend de binnenbeenlengte. Ik heb vrij lange benen. Die Italiaanse maten worden dan bij grotere maat vooral voor dikkere renners en niet zozeer voor langere renners. Wij hadden in de ploeg vroeger een jongen van bijna 2m en die had dan XXl maar die shirt die waren gesneden op iemand van 110kg ofzo dus dat wapperde aan alle kanten.
  maandag 4 februari 2019 @ 17:14:41 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184818614
Mijn sanremo2 thermopak van Castelli is een L en die moet ik echt niet een maat kleiner hebben met 181cm/77kg.
pi_184818906
quote:
12s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:28 schreef Sloggi het volgende:
Assos is het na jaren onderzoek wat lengte betreft overigens met me eens:
https://www.assos.com/size-guide

Voor zover maattabellen etc. wat zeggen O-)
Ik ga bij rapha uit van de heupomtrek, dat is naar mijn idee beste om te kijken hoe strak broek zit.
Zie je dat ik met mijn 87cm ook bovenin de range van xs val (84-89)
Waist klopt ook trouwens, met 69cm zou ik bij Assos ook een xs moeten nemen zie en dan val ik zelfs onderin de maatvoering.

Beenomtrek is wel een dingetje, trek een broek ook niet zo snel aan wel even schuiven zegmaar.
Maar dan zit hij wel goed en zeem gaat geen kant op.
Heb ook nog een paar broeken in maat s, maar die hebben aan achterkant beetje speling waardoor zeem minder strak zit.

En beenlengte ja dan ben ik blij dat Rapha dus 2 lengtematen heeft bij hun broeken.
(lange broeken probeer ik niet eens, gewoon warme beenstukken+gevoerde korte broek)

Heb ook een snelpak van Rapha, maar xs werd het hem daarbij niet, maatje s ging net kwa lengte dus ook even stoeien met aandoen.
Maar eenmaal aan zit die ook perfect.
pi_184820932
Lekker McM77!

Een paar gasten zijn vanuit Groningen gegaan, op de fiets en direct vanuit de kroeg :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')