Oh ja maar die 50/37 is de grootst leverbare.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Wel meerdere tandwielcombinaties hoor
Lees je maar in en wees verbaasd.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Vervanging van de bladen is niet automatisch ook vervanging van de powermeter.
Klopt dat is uiteraard ook rukquote:Op donderdag 7 februari 2019 10:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, drie verschillende vaste combinaties. Maar als je dus op je binnenblad een andere grootte wil, kan dat niet zonder het buitenblad ook te vervangen en vice versa.
Geen gedoe met vuil bij kabels (ok goed frame heb je daar minder last van)quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:17 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou nooit electronic shift gaan crossen of je moet geldpest hebben.
Met crossen verdwijnt er regelmatig een achterderrie in het achterwiel door een tak of een steen zeker als het erg modderig is en er liggen steentjes of takken op het parcours. Dan is een Di2 derrie een best wel prijzig ding.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:27 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen gedoe met vuil bij kabels (ok goed frame heb je daar minder last van)
En gewoon ntfu verzekering nemen, krijg je schade vergoed mocht je op achterderaileur vallen.
Maar die sram achterderaileur zou ik niet zo snel nemen, grote batterijblok erop.
En lees dat die klipjes daar wel eens van afbreken bij wisselen.
Dus een tik erop breekt dat vast ook af.
Tering...idd weggooimaatschappij...en maar verbaasd zijn als er hier dagelijks containerschepen met 190000 containers aan boord over de Noordzee komen..allemaal shitquote:Op donderdag 7 februari 2019 11:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lees je maar in en wees verbaasd.
Als de bladen op zijn dan kan je de powermeter +kettingbladen opsturen om tegen 50 %korting een nieuwe set bladen+PM te kopen. Dat komt op iets van 300¤ uit dan.
Weggooimaatschappij ☹
Nou ja je ziet al wat die sram MTB cassette kost, dat 12speed Eagle ding. De duurste sram XX is ook dik 300 ¤ en is uit 1 stuk. Heb je straks de 2 meest gebruikte kransjes (al kan je bij dat ding niet meer van kransjes spreken) versleten en moet de hele cassette vervangen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:25 schreef ddx het volgende:
Die prijzen ook he, 4000 euro voor een groep.
Zal vast goed verkopen aan zondagsrijders, want duurder is beter.
En bij die zondagsrijders zal dat voorblad nooit vervangen hoeven te worden, want die gaat zeker 50k km mee....
En die cassettes met zullen ook wel een vermogen gaan kosten.
Idd. Het ziet er leuk uit, maar praktisch en duurzaam is het niet.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tering...idd weggooimaatschappij...en maar verbaasd zijn als er hier dagelijks containerschepen met 190000 containers aan boord over de Noordzee komen..allemaal shit
Daarom ntfu verzekeringquote:Op donderdag 7 februari 2019 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met crossen verdwijnt er regelmatig een achterderrie in het achterwiel door een tak of een steen zeker als het erg modderig is en er liggen steentjes of takken op het parcours. Dan is een Di2 derrie een best wel prijzig ding.
Daarom heb ik nu een potenza derrie op een record groep.
Dat idd, ik heb bewust gewoon normale cassette op m'n gravelbike gezet.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou ja je ziet al wat die sram MTB cassette kost, dat 12speed Eagle ding. De duurste sram XX is ook dik 300 ¤ en is uit 1 stuk. Heb je straks de 2 meest gebruikte kransjes (al kan je bij dat ding niet meer van kransjes spreken) versleten en moet de hele cassette vervangen.
Dit soort dingen zijn leuk voor profs die het zo krijgen, maar voor een serieuze recreant amper te betalen.
Ik ben toch geen toerder.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Daarom ntfu verzekering
Dekt sinds vorig jaar ook schade tijdens wedstrijden.
Ik had vorig jaar ook een NTFU verzekering, maar sinds dit jaar overgestapt naar de versie van de KNWU (Kingpolis). Scheelde mij ongeveer 30 euro per jaar en de eigen risico ging van 100 (NTFU) naar 50 euro per schadegeval bij KNWU. Ook nog korting met basislidmaatschap en wedstrijden (funklasse en clubkoersen) zijn ook gedekt. Je kan ook nog een module er bij aanzetten, dan heb je voor 30 euro ook nog dekking bij amateur wedstrijden van de KNWU.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Daarom ntfu verzekering
Dekt sinds vorig jaar ook schade tijdens wedstrijden.
Mooie actie Gripper, ik ben dit jaar wederom van de partij. Vorig jaar voor de eerste maal meegedaan en toen in totaal zo'n 230km gefietst.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:09 schreef Gripper het volgende:
Fokvriendjes,
Vooraf:
Eigenlijk heb ik een hekel aan goede doelen tochten en rij ik altijd met een grote boog om evenementen zoals Alp du Zes en ride for the roses etc etc heen. Hard rijden doe je maar gewoon voor jezelf is nog altijd mn motto, en daar moet je niet teveel heisa omheen schoppen.
Dat gezegd hebbende.
Afgelopen zomer had mijn beste vriend J. (sommigen hier kennen m wel, hij is wel eens bij een klimclassic, AGR of fok-primavera aanwezig) enorme zorgen om zn pasgeboren zoon en dat heeft mij natuurlijk ook aangegrepen omdat je er dichtbij staat.
Ik weet nog best hoe machteloos het voelde dat we ze in die maanden vol zorgen "alleen maar" konden helpen door er te zijn, door eten te regelen of andere zaken.
Maar nu gaat het gelukkig langzaam aan weer de beterende hand op met die kleine, en afgelopen zondag hebben we zelfs m al geleerd voor wie ie moet juichen bij het veldrijden in z'n kleine Patron du Peloton shirtje.
En daarom ga ik J. helpen met iets waar ik wél goed in ben: hard fietsen! Op 22-23 juni rijden wij samen de Home Ride, een rondje van 500 km langs diverse Ronald Mc Donald huizen in Nederland. Met onze deelname hopen we een flink bedrag bij elkaar te fietsen waarmee die huizen hun werk kunnen voortzetten: ouders een veilige plek bieden als hun kind in het ziekenhuis ligt.
Je kunt ons hele verhaal hier lezen:
https://www.homeride.nl/nl/teams/team-stan
En ik hoop natuurlijk dat je ons een mooie donatie wilt geven
Had je dit al gezien?quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Na meerdere keren de Garmins handmatig leeggetrokken te hebben + full factory reset lijken ze het weer te doen. Straks maar eens testen. Mocht dit zo zijn dan wordt het dus tenminste 1x per seizoen dit herhalen om ze te laten functioneren.
Geld vragen voor de baard eraf Al die hipsters zouden wettelijk verplicht moeten worden om dat ding eraf te latenquote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:11 schreef McM77 het volgende:
[..]
- Alle AH's hebben een emballage zuil, benader ze persoonlijk. Schijnt een behoorlijke wachtrij voor te zijn.
- Ludieke acties doen het altijd goed, ik heb een behoorlijk bedrag opgehaald door m'n baard er af te laten scheren (https://www.homeride.nl/nl/acties/baarderaf ) en mijn vrouw (die erg van de haken is, maakt leuke engeltjes voor ¤5 p/s)
- Shirtsponsoren, als je dat gaat doen, denk aan de tijd die nodig is voor het drukken.
Eigenlijk is het niet zo sjiek om - - te doen bij alles wat ook maar met dit initiatief -zelfs een baard afscheren- te maken heeft, zolang je niet van plan bent zelf met ons mee te rijden.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geld vragen voor de baard eraf Al die hipsters zouden wettelijk verplicht moeten worden om dat ding eraf te laten
Team Stan zit na een week ook al op 1900 ¤.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:44 schreef McM77 het volgende:
¤2625 aan donaties..
Vond ik het wel waard, zelfs als niet hipsterzijnde persoon.
In 2003 zelf helaas een aantal weken in een Ronald McDonald Huis mogen zitten
Ik kan 500km gewoon mentaal niet aanquote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:41 schreef Gripper het volgende:
amer
[..]
Eigenlijk is het niet zo sjiek om - - te doen bij alles wat ook maar met dit initiatief -zelfs een baard afscheren- te maken heeft, zolang je niet van plan bent zelf met ons mee te rijden.
Team Stan zou je hulp goed kunnen gebruiken, dat weet je he?
Nog niet. Maar na even lezen blijkt ie niet geschikt te zijn:quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:15 schreef McM77 het volgende:
[..]
Had je dit al gezien?
https://www.wielerflits.n(...)ankzij-crowdfunding/
Huisje geboekt in dit gebied om 3/4 dagen te fietsen, Vanuit Nijmegen een kleine 3 uur rijden. Mijn fietsmaten zijn wat minder fit dus we gaan wat kortere versies maken van bovenstaande routes.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ja camping Fort Oranje is er niets bij
[..]
No-P dit waren de ritjes in dat gebied:
https://www.strava.com/activities/1480424602
https://www.strava.com/activities/1537537757
https://www.strava.com/activities/1583661459
https://www.strava.com/activities/1582634965
https://www.strava.com/activities/1579956020
Mooi man! Benieuwd naar jullie ervaring!quote:Op zondag 10 februari 2019 19:20 schreef No-P het volgende:
[..]
Huisje geboekt in dit gebied om 3/4 dagen te fietsen, Vanuit Nijmegen een kleine 3 uur rijden. Mijn fietsmaten zijn wat minder fit dus we gaan wat kortere versies maken van bovenstaande routes.
Gelukkig kun je die 500km opdelen in een 5-6 etappes. Vorig jaar zat er zelfs een ettapetje van 50km tussen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan 500km gewoon mentaal niet aan
Lezyne Mega modellen moet je wel even zelf voorzien van een kaart maar daarna werkt het perfect. Accuduur is ook aanzienlijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nog niet. Maar na even lezen blijkt ie niet geschikt te zijn:
[ [url=Er wordt helaas geen routekaart weergegeven en volgens Shanren komt deze optie er ook niet in de toekomst. Is dit een gemiste kans?]afbeelding[/url] ]
Routekaart is voor mij het belangrijkste aan een GPS
Ze zijn niet heel duur die trapaslagers van Shimano. Als je toch die cranks veranderd zou ik er meteen ook nieuwe lagers in draaien.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Techvraag:
Ik wil mijn dubbel crankstel (Shimano 105) vervangen door een compact crankstel (50-34)
Is het dan verstandig om ook gelijk het trapaslager te vervangen ?
Op het huidige trapaslager is dit te lezen: sm-bb7900 bc1.37 x24
Wat voor nieuw trapaslager moet ik hebben en is dit zelf te monteren ?
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.....
Behalve dan dat je na 6 maanden weer alles kan demonteren om het alsnog te doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:52 schreef ddx het volgende:
Als lagers nog goed zijn weinig reden om het te vervangen.
Nee, kost iets van ¤20 zie ikquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:02 schreef kaasplankje het volgende:
Ze zijn niet heel duur die trapaslagers van Shimano. Als je toch die cranks veranderd zou ik er meteen ook nieuwe lagers in draaien.
hoeveel kilometers heb je met de lagers gereden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:19 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, kost iets van ¤20 zie ik
En met enig Googlen ontdek ik dat ik BSA schroefdraad heb, das dat vervangen zal ook wel lukken
hoeveel km in 3 jaar zelf gereden?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb 130 bcd, dus een blad kleiner dan 39 lukt niet.....
Ik heb de fiets een jaar of 3 geleden gebruikt gekocht (bij een FM) geen idee of die bij aflevering het lager vervangen heeft....
zal hij nog niet versleten zijn, maar beetje afhankelijk hoe vaak je er mee in de regen hebt gereden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik houd de km`s verder niet apart bij en heb een simpel fietscomputertje waarvan ik tussentijds ook een keer de batterij vervangen heb (en toen was de totale km-stand dus weg), dus het aantal km`s is een schatting
Maar ik schat een 10-12.000km sinds ik de fiets heb
38 past op 130quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb 130 bcd, dus een blad kleiner dan 39 lukt niet.....
Ik heb de fiets een jaar of 3 geleden gebruikt gekocht (bij een FM) geen idee of die bij aflevering het lager vervangen heeft....
De lussen gaan soms over het fietspad terwijl de wedstrijd over de (provinciale) weg gaat?quote:Op woensdag 13 februari 2019 13:12 schreef Fretwork het volgende:
Wat is het verschil tussen de drie lussen van de Amstel Gold en de wedstrijdroute? Wat is leuker om te fietsen?
Jagwire road pro!quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:47 schreef Vinniiee het volgende:
Voor het nieuwe seizoen wil ik even alle rem en derailleurkabels vervangen (ook buitenkabels) zodat alles weer netjes is. Is er merkbaar verschil tussen bepaalde types? Van Shimano heb je twee types, Jagwire heeft een paar types en je hebt ook nog Trivio (kwalitatief de minste, afgaande op de prijs).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |