tja als je voor eagbeater 1 gaat dan denk ik niet dat je lang heel blij gaat zijn. (Die zijn het onderhouden ook niet waard trouwens)quote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:08 schreef Najieto het volgende:
[..]
1 van de goedkopere. (Die had ik nog liggen voor op de racer in de winter) Ik zou ook kunnen upgraden naar het XT M800 pedaal.
Normaal hoef ik ook niet veel te lopen maar vandaag was het echt een pechdag. Meerdere keren ketting eraf. Dan val je zo ver terug in de wedstrijd dat je achter de wat bangere/langzame rijders terecht komt. Die dan toch wat sneller afstappen op een pukkel die ik normaal wel fiets. Als het parcour dan ook nog smal is met weinig inhaalmogelijkheden ontkom je niet aan afstappen.
De 1 is idd het niet waard. Zou dan gaan voor de 3. Maar ik vond net een review op YouTube en daar kwam ik al tot de conclusie dat het geen pedalen voor mij zijn. Veel te snel speling aan alle kanten. Mijn schoenen zijn denk ik ook niet stijf genoeg. Onderhoud is geen probleem maar de reviewer zij wel dat de XT M8000 pedalen vrijwel gelijk is aan de eggbeater 3. XT is nog goedkoper ook.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:18 schreef dop het volgende:
[..]
tja als je voor eagbeater 1 gaat dan denk ik niet dat je lang heel blij gaat zijn. (Die zijn het onderhouden ook niet waard trouwens)
Xt m8000 is prachtig upgrade.
xtr is zelfs nog goedkoper volgens mij.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:34 schreef Najieto het volgende:
[..]
De 1 is idd het niet waard. Zou dan gaan voor de 3. Maar ik vond net een review op YouTube en daar kwam ik al tot de conclusie dat het geen pedalen voor mij zijn. Vele te snel speling aan alle kanten. Mijn schoenen zijn denk ik ook niet stijf genoeg. Onderhoud is geen probleem maar de reviewer zij wel dat de XT M8000 pedalen vrijwel gelijk is aan de eggbeater 3. XT is nog goedkoper ook.
Een wiel losmaken met een inbus? Als je geholpen wil worden zal je toch ff met meer info moeten komen. Merk, groep en liefst foto's erbij.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Even een noob-vraag...
Ik probeer mijn voorwiel eruit te halen (voor het eerst in jaren lek gereden), maar die inbus zit muurvast. Ik breek volgens mij eerder die inbussleutel dan dat hij losdraait.
Heb nooit eerder dit voorwiel losgedraaid, dus waarschijnlijk in de fabriek zo extreem vastgedraaid. Overigens is de fiets 2 jaar oud.
Iemand een idee?
Zitten niet alle wielen met schijfremmen vast met een steekas die je met een inbussleutel kan losdraaien?quote:Op zondag 3 februari 2019 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een wiel losmaken met een inbus? Als je geholpen wil worden zal je toch ff met meer info moeten komen. Merk, groep en liefst foto's erbij.
Zitten bij mij ook altijd wel redelijk strak/ vast, gewoon een knauw aangeven kan het wel hebben. Anders wellicht wat WD40 aan de andere kant (rechts) in die sparing sprayen. Daar zit hij namelijk vast.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:53 schreef Zwansen het volgende:
Voorbeeldje: https://goo.gl/images/4aKsb7
Sorry. Ik ben nog niet zo into de schijfremmen....quote:Op zondag 3 februari 2019 10:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zitten niet alle wielen met schijfremmen vast met een steekas die je met een inbussleutel kan losdraaien?
Maar wielen zijn Fulcrum met Shimano-schijfremmen dus.
En ja, ik draai wel de goede kant op.
Niet te doen hoeveel er lag.quote:Op zondag 3 februari 2019 16:30 schreef Z het volgende:
Zat echt een bizarre hoeveelheid strooizout op m'n fiets vandaag.
Eens. Ik ben er zelf ook 3 tinten blanker van geworden...quote:
Hahaha. Fiets onder de douche gedaan?quote:Op zondag 3 februari 2019 20:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Eens. Ik ben er zelf ook 3 tinten blanker van geworden...
Ik heb gelukkig een buitendouche (kraan)quote:Op zondag 3 februari 2019 21:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha. Fiets onder de douche gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |