abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:38:52 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184614485
quote:
Thuis na nekvel-incident: ’Leerlingen hebben gewonnen’

HEEMSKERK - Dat opstootjes in een klaslokaal gefilmd worden en viraal gaan is een nieuwe realiteit voor docenten. Als het aan de Algemene Onderwijsbond (AOB) ligt, zou het niet moeten kunnen gebeuren. „Zorg als school dat leerlingen dit soort dingen niet kunnen filmen.”

De bond reageert op een video die ruim een week geleden op de site Dumpert verscheen en inmiddels 600.000 views heeft. Het filmpje met de titel ’Leven op het vmbo’ toont een rel tussen een docent en een leerling. Terwijl klasgenootjes joelen, mikt de knul een krukje tegen de schenen van de leraar. Die grijpt hem bij zijn nekvel en bast: „Wat had je over mijn moeder te vertellen, jongen?”

Dat gebeurde ook, zegt Gerrit Keeman (64). De betrokken technisch onderwijsassistent heeft dan ook geen spijt van hoe het liep, ook al weet hij dat hij de jongen niet in zijn nek mag grijpen. En ja, hij wist dat er gefilmd werd. „Ze doen maar. Maar ik beschermde mijzelf, ik laat me niet slaan.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ngen-hebben-gewonnen

Het probleem is volgens de onderwijsbond mobieltjes waarmee gefilmd wordt. Volgens mij is dat het probleem helemaal niet. Die filmpjes geven objectief aan wat er gebeurd.

Wat gebeurd er dan? Zie filmpje: https://www.dumpert.nl/me(...)ven_op_het_vmbo.html

Volgens mij is een VBMO-leerling ontzettend irritant, gooit een stoel tegen de schenen van de leraar, scheldt de moeder van de leraar uit en wordt dan in zijn nekvel gepakt.

En dat is het!!

Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die hun tijd verspillen door voor zo'n klas met etters te staan, waarbij je ook nog eens door je eigen schoolbestuur in de rug wordt gestoken als je effectief helemaal niks doet. Ik zou als kind er niet aan moeten denken een dergelijk filmpje te laten zien, want dan kreeg ik nog een keer thuis op mijn kop voor brutaliteit. Mogen die kutkinderen dan alles doen en moet die leraar dan maar lijdzaam alles accepteren om niet voor kankerracist te worden uitgemaakt en/of geschorst te worden?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 25 januari 2019 @ 15:40:05 #2
186611 Haags
pi_184614516
Die docent heeft normaal gereageerd. Niks mis mee.
Zonder wrijving geen glans
pi_184614522
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die docent heeft normaal gereageerd. Niks mis mee.
Docenten mogen niks meer tegenwoordig.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:41:03 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184614538
Als mijn zoon dit zou flikken mocht hij zelf een kruk happen. :').
And so is the past
pi_184614566
Het zal steeds moeilijker worden om mensen voor de klas te krijgen. Voor een hongerloontje je zo te laten bejegenen. Het is absurd.
pi_184614572
er is niets mis met iemand in nekvel grijpen katten doen dit ook en die komen altijd op hun pootjes terecht dus ik zie probleem niet
pi_184614580
Goed gehandeld van die leraar!

Pfff, ik zou me denk ik echt niet kunnen inhouden met zulke kutleerlingen. Binnen een week heeft er een eentje een beuk op z'n smoel te pakken. Ik kies dat beroep dan ook maar wijselijk niet. :N
Eens kijken
pi_184614620
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
Het zal steeds moeilijker worden om mensen voor de klas te krijgen. Voor een hongerloontje je zo te laten bejegenen. Het is absurd.
En de enige oplossing wat de regering heeft is meer geld. Daar krijg je niet automatisch meer mensen voor de klas.

Ze hebben het in de afgelopen 30 jaar zo verknalt dat het niet meer op te lossen valt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:45:43 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184614628
Logisch ook dat er een
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
Het zal steeds moeilijker worden om mensen voor de klas te krijgen. Voor een hongerloontje je zo te laten bejegenen. Het is absurd.
Zo ontstaat ook het lerarentekort. Steeds meer mensen bedanken er voor om voor zulke klassen te gaan staan. Hier in het dorp is een normale school en daar kunnen ze gewoon voor iedere vacature uit 10 leerkrachten kiezen. In Tilburg is dat een ander verhaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184614664
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
blablablabla
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:48:35 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184614677
Zoals die docent handelde is de enige manier om dit soort ettertjes nog een beetje in het gareel te houden. Dacht het schoolbestuur dat zo'n kutkind beter luistert als de docent zijn verzoek met 'alsjeblieft' af had gesloten?
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:49:07 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184614685
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied.
Door die instelling is het enorm uit de hand gelopen.
Hoezo ten allen tijden? Ook als zo; n leerling zijn lul uit zijjn broek haalt en de leerkracht onderpist? Ook als ze je met een mes te lijf gaan?

Je moet juist duidelijke grenzen trekken, anders wordt het steeds erger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:49:52 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184614702
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:48 schreef -XOR- het volgende:
Zoals die docent handelde is de enige manier om dit soort ettertjes nog een beetje in het gareel te houden. Dacht het schoolbestuur dat zo'n kutkind beter luistert als de docent zijn verzoek met 'alsjeblieft' af had gesloten?
Ik vind dat die docent heel soft handelt. Ik had dat jong al lang hard tussen zijn ogen geslagen. En zijn filmende en joelende vriendjes ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:49:56 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184614705
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als mijn zoon dit zou flikken mocht hij zelf een kruk happen. :').
Met zo'n instelling is het ook waarschijnlijker dat jouw zoon dit flikt dan iemand die zijn kinderen normaal opvoedt
Laffe huichelaar
pi_184614725
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
Precies, geen enkele grens stellen en allemaal kleine Murat Demirtjes kweken.
pi_184614735
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
Rot toch op man. Als ze nodig het stoere kereltje moeten uithangen en aan jou komen, sla je ze gewoon lekker (snoeihard) terug. Zou gewoon toegestaan moeten zijn. Misschien wordt het dan weer eens wat.
Helaas, mensen moeten opgevoed worden, en soms met harde hand.
Eens kijken
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:52:23 #17
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_184614756
Die docent doet in mijn ogen niets verkeerd, pakt dat ettertje gewoon bij de kladden.

Het gezuig van dit soort teringlijertjes was voor mij een reden om een baan als docent op een vmbo af te slaan.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_184614758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:49 schreef LXIV het volgende:

[..]


Je moet juist duidelijke grenzen trekken, anders wordt het steeds erger.
Exact.
Daarom zou die ouwe lul verplicht laten afvloeien naar een administratieve functie waarbij hij geen contact meer heeft met leerlingen de beste oplossing zijn.

Dit soort excessen moet je helemaal niet willen.
blablablabla
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:52:34 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184614761
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat die docent heel soft handelt. Ik had dat jong al lang hard tussen zijn ogen geslagen. En zijn filmende en joelende vriendjes ook.
Door zijn manier van doen en intonatie krijg ik bij die docent het idee dat het eigenlijk een zachtaardige man is de te lang over zich heen heeft laten lopen en een keer op z'n strepen is gaan staan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184614766
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Met zo'n instelling is het ook waarschijnlijker dat jouw zoon dit flikt dan iemand die zijn kinderen normaal opvoedt
Haha inderdaad ja.
pi_184614778
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Exact.
Daarom zou die ouwe lul verplicht laten afvloeien naar een administratieve functie waarbij hij geen contact meer heeft met leerlingen de beste oplossing zijn.

Dit soort excessen moet je helemaal niet willen.
Zero tolerance.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184614800
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Met zo'n instelling is het ook waarschijnlijker dat jouw zoon dit flikt dan iemand die zijn kinderen normaal opvoedt
Jij hebt geen pubers he?
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:55:11 #23
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184614816
Toen ik de OP las dacht ik dat de docent aan de voorkant bij de keel greep. Dat kan natuurlijk niet. Maar in die video heeft die docent helemaal niets verkeerd gedaan. Slaat nergens op. Oude man wordt helemaal belaagd door kut kinderen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184614824
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

Precies, geen enkele grens stellen en allemaal kleine Murat Demirtjes kweken.
:')

Misschien de betreffende leerling op een normale manier de les uit zetten en laten melden bij een rector of conrector een betere optie?

Hij laat de situatie eerst volledig escaleren door alles te pikken en gaat vervolgens zelf compleet over de schreef omdat iemand wat over zijn moeder roept.

Geweld tegen je leerlingen gebruiken omdat je zelf over je heen laat lopen maakt jou als docent volledig ongeschikt om les te geven op een dergelijke vmbo opleiding waar het vol zit met dergelijke raddraaiers.
blablablabla
pi_184614827
Veel kutter werk dan een VMBO klas lesgeven kan ik niet bedenken. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:55:44 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184614829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Door die instelling is het enorm uit de hand gelopen.
Hoezo ten allen tijden? Ook als zo; n leerling zijn lul uit zijjn broek haalt en de leerkracht onderpist? Ook als ze je met een mes te lijf gaan?

Je moet juist duidelijke grenzen trekken, anders wordt het steeds erger.
Er zijn manieren om hard op te treden zonder fysiek te worden.

Trap zo'n kind van school af bij het kleinste incident mbt geweld tegen een leraar. Kijken hoeveel kids het dan nog stoer vinden om te doen. Zo geef je een duidelijk signaal af dat geweld niet getolereerd wordt, waar je het tegenovergestelde uit als je vanuit de instantie fysiek wordt.

Als schoolinstantie heb je alle macht, het probleem is dat daar niks mee gedaan wordt. Daar komt de reactie van deze leraar vandaan, omdat een dergelijk zero tolerancebeleid niet gevoerd wordt en men ogenschijnlijk de leerlingen maar hun gang laat gaan
Laffe huichelaar
pi_184614844
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef _--_ het volgende:
Toen ik de OP las dacht ik dat de docent aan de voorkant bij de keel greep. Dat kan natuurlijk niet. Maar in die video heeft die docent helemaal niets verkeerd gedaan. Slaat nergens op. Oude man wordt helemaal belaagd door kut kinderen.
Kinderen die geen opvoeding hebben genoten. Die leerling had geschorst moeten worden. Niet de leraar. De zaken worden omgedraaid. Ongelofelijk is het.
pi_184614850
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er zijn manieren om hard op te treden zonder fysiek te worden.

Trap zo'n kind van school af bij het kleinste incident mbt geweld tegen een leraar. Kijken hoeveel kids het dan nog stoer vinden om te doen. Zo geef je een duidelijk signaal af dat geweld niet getolereerd wordt, waar je het tegenovergestelde uit als je vanuit de instantie fysiek wordt.

Als schoolinstantie heb je alle macht, het probleem is dat daar niks mee gedaan wordt. Daar komt de reactie van deze leraar vandaan, omdat een dergelijk zero tolerancebeleid niet gevoerd wordt en men ogenschijnlijk de leerlingen maar hun gang laat gaan
Ja daar heeft deze docent toch nauwelijks invloed op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:57:21 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184614868
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er zijn manieren om hard op te treden zonder fysiek te worden.

Trap zo'n kind van school af bij het kleinste incident mbt geweld tegen een leraar. Kijken hoeveel kids het dan nog stoer vinden om te doen. Zo geef je een duidelijk signaal af dat geweld niet getolereerd wordt, waar je het tegenovergestelde uit als je vanuit de instantie fysiek wordt.

Als schoolinstantie heb je alle macht, het probleem is dat daar niks mee gedaan wordt. Daar komt de reactie van deze leraar vandaan, omdat een dergelijk zero tolerancebeleid niet gevoerd wordt en men ogenschijnlijk de leerlingen maar hun gang laat gaan
Die kinderen zijn leerplichtig, dus echt van school getrapt worden ze toch niet. Op dat moment heeft die man voor de klas er niks aan. Die jongens zijn gewoon hondsbrutaal. En wat lijdt zo'n jongen er nu van dat hij eens in zijn nekvel wordt gepakt? Is dat dan zo erg? Waarschijnlijk krijgt hij thuis met de slipper er van langs.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:57:49 #30
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184614876
Daarnaast hoor je respect te hebben voor je leraar. In niet westerse landen is het zelfs in de familie hatelijk als je geen respect hebt voor je docent. Die mensen proberen je een toekomst te bieden. En kijk wat je zelf doet.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:58:00 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184614882
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:54 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Jij hebt geen pubers he?
Want jij hebt wel pubers en reageert op wangedrag met een klap van een kruk in het gezicht?

Persoonlijk lijkt me dat geen gezonde manier van opvoeden, maar dat kan aan mij liggen. Als jullie pubers 'een kruk laten happen' een opvoedkundig verantwoorde straf vinden, moet je dat vooral doen hoor, ik vertel je alleen maar dat je er paupers door opvoedt.
Laffe huichelaar
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:59:04 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184614907
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja daar heeft deze docent toch nauwelijks invloed op.
Klopt. Deze docent staat machteloos o.dat de instantie er een slap beleid op nahoudt. Dat zeg ik, daar komt deze reactie vandaan
Laffe huichelaar
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:59:07 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184614909
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Veel kutter werk dan een VMBO klas lesgeven kan ik niet bedenken. :r
Er was vroeger een film over een leerkracht in Amerika die ook op zo'n soort school zat. Met bewakers erbij en een detectiepoortje. In 1985 in Nederland TOTAAL ondenkbaar dat dit ooit werkelijkheid zou kunnen worden.
Die leerkracht nam op een gegeven moment gewoon zelf een pistool mee in de klas. Toen had iedereen opeens niet meer zo'n grote bek. Een wonder dat dit nog nooit gebeurd is.


Met Henny Vrienten in de hoofdrol
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:00:01 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184614926
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die kinderen zijn leerplichtig, dus echt van school getrapt worden ze toch niet. Op dat moment heeft die man voor de klas er niks aan. Die jongens zijn gewoon hondsbrutaal. En wat lijdt zo'n jongen er nu van dat hij eens in zijn nekvel wordt gepakt? Is dat dan zo erg? Waarschijnlijk krijgt hij thuis met de slipper er van langs.
Waarom zou je een kind niet van school kunnen trappen? Dat hij leerplichtig is wil niet zeggen dat hij leerplichtig bij jouw school is toch?
Laffe huichelaar
pi_184614939
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt. Deze docent staat machteloos o.dat de instantie er een slap beleid op nahoudt. Dat zeg ik, daar komt deze reactie vandaan
Dan ben ik het met je eens. :P

Een kruk of stoel werpen naar een docent moet per definitie gewoon een uitschrijving van een school zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184614980
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef Elan het volgende:

[..]

:')

Misschien de betreffende leerling op een normale manier de les uit zetten en laten melden bij een rector of conrector een betere optie?

Hij laat de situatie eerst volledig escaleren door alles te pikken en gaat vervolgens zelf compleet over de schreef omdat iemand wat over zijn moeder roept.

Geweld tegen je leerlingen gebruiken omdat je zelf over je heen laat lopen maakt jou als docent volledig ongeschikt om les te geven op een dergelijke vmbo opleiding waar het vol zit met dergelijke raddraaiers.
Ah, uit dat stukje film kun jij afleidingen dat die beste ben eerst alles heeft later escaleren? Knap! Misschien kwam hij net binnen.

Laatst hoorde ik een deskundige die het in mijn ogen goed zag. Deze mensen komen uit een cultuur waar een dictator aan het hoofd staat. Voor de overige bevolking bestaan er twee soorten mensen, namelijk de mensen die jou onderdrukken en de mensen die jij onderdrukt. Polderen en de gulden middenweg kennen deze gasten niet. Ze willen zo hoog mogelijk op de ladder komen van mensen die zei onderdrukken. Dit doen ze middels geweld en intimidatie.
pi_184615002
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Want jij hebt wel pubers en reageert op wangedrag met een klap van een kruk in het gezicht?

Persoonlijk lijkt me dat geen gezonde manier van opvoeden, maar dat kan aan mij liggen. Als jullie pubers 'een kruk laten happen' een opvoedkundig verantwoorde straf vinden, moet je dat vooral doen hoor, ik vertel je alleen maar dat je er paupers door opvoedt.
Die van mij zijn als nette burgers het huis uit gegaan, mede door het niet accepteren dat je 14 jarige zoon je voor kankerjood uitmaakt.
pi_184615025
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom zou je een kind niet van school kunnen trappen? Dat hij leerplichtig is wil niet zeggen dat hij leerplichtig bij jouw school is toch?
Mag je wel eerst een nieuwe school voor het kind vinden.

https://www.onderwijsinsp(...)voortgezet-onderwijs
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:08:02 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184615055
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Misschien de betreffende leerling op een normale manier de les uit zetten en laten melden bij een rector of conrector een betere optie?
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_184615059
Blijkbaar betreft het geen docent, maar de concierge. Niet dat dat iets uitmaakt trouwens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184615072
Wordt tijd om de stokslagen weer in te voeren voor die bontkraagjes... >:)
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:11:13 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184615101
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:05 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Die van mij zijn als nette burgers het huis uit gegaan, mede door het niet accepteren dat je 14 jarige zoon je voor kankerjood uitmaakt.
Met of zonder zware mishandeling als deel van de opvoeding?
Laffe huichelaar
pi_184615127
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:03 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ah, uit dat stukje film kun jij afleidingen dat die beste ben eerst alles heeft later escaleren? Knap! Misschien kwam hij net binnen.

Laatst hoorde ik een deskundige die het in mijn ogen goed zag. Deze mensen komen uit een cultuur waar een dictator aan het hoofd staat. Voor de overige bevolking bestaan er twee soorten mensen, namelijk de mensen die jou onderdrukken en de mensen die jij onderdrukt. Polderen en de gulden middenweg kennen deze gasten niet. Ze willen zo hoog mogelijk op de ladder komen van mensen die zei onderdrukken. Dit doen ze middels geweld en intimidatie.
Het antwoord op de vraag in je eerste zin ligt in de rest van je verhaal.
Misschien moet je als volwassene het niet zover laten komen dat leerlingen je met krukken aanvallen en compleet belachelijk maken wetende met wat voor zwakzinnigen je te maken hebt.
blablablabla
pi_184615177
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Het antwoord op de vraag in je eerste zin ligt in de rest van je verhaal.
Misschien moet je als volwassene het niet zover laten komen dat leerlingen je met krukken aanvallen en compleet belachelijk maken wetende met wat voor zwakzinnigen je te maken hebt.
Dus als ik jouw zieke geest volg, dan is Hans van Wieren het ook zelf schuld dat hij door een leerling werd gedood. Hij had het als volwassenen niet zover moeten laten komen.
pi_184615198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:45 schreef LXIV het volgende:
Logisch ook dat er een

[..]

Zo ontstaat ook het lerarentekort. Steeds meer mensen bedanken er voor om voor zulke klassen te gaan staan. Hier in het dorp is een normale school en daar kunnen ze gewoon voor iedere vacature uit 10 leerkrachten kiezen. In Tilburg is dat een ander verhaal.
Wat heeft Tilburg ermee te maken? Kom vechten dan
pi_184615322
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Het antwoord op de vraag in je eerste zin ligt in de rest van je verhaal.
Misschien moet je als volwassene het niet zover laten komen dat leerlingen je met krukken aanvallen en compleet belachelijk maken wetende met wat voor zwakzinnigen je te maken hebt.
Je moet je inderdaad gewoon laten behandelen als een schoothond. De leerling gooit een kruk tegen die man aan, daar ben je dan toch echt een grens flink overschreden.

De ouders van deze kind(eren) hebben steken laten vallen in de opvoeding. En vervolgens zit o.a. een leraar met dat probleem opgescheept. De enigste fout wat die docent gemaakt heeft is dat hij uberhaupt op die kutschool werkt.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:24:08 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184615341
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Het antwoord op de vraag in je eerste zin ligt in de rest van je verhaal.
Misschien moet je als volwassene het niet zover laten komen dat leerlingen je met krukken aanvallen en compleet belachelijk maken wetende met wat voor zwakzinnigen je te maken hebt.
Je moet het als leerling en als ouders van zo'n leerling het niet zo ver laten komen. Zo'n leerling zal later dankbaar zijn dat hem de grens aangegeven werd, denk daar maar eens over na.
pi_184615361
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:15 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dus als ik jouw zieke geest volg, dan is Hans van Wieren het ook zelf schuld dat hij door een leerling werd gedood. Hij had het als volwassenen niet zover moeten laten komen.
Uhmm
Er is niemand dood hier dus nogal een stupide vergelijking.

Het is toch vrij duidelijk die man laat zich enorm opjutten waardoor het zover escaleerde.
blablablabla
pi_184615385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je moet het als leerling en als ouders van zo'n leerling het niet zo ver laten komen. Zo'n leerling zal later dankbaar zijn dat hem de grens aangegeven werd, denk daar maar eens over na.
Alsof die ouders enig idee hebben wat hun kroost uitspookt.
Vaak zijn dit soort figuren thuis ook amper te handhaven.

Leg hem maar een schorsing op. Laat de ouders maar op school komen. Misschien dwingt dat ze tot nadenken.
blablablabla
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:30:33 #50
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184615474
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Met zo'n instelling is het ook waarschijnlijker dat jouw zoon dit flikt dan iemand die zijn kinderen normaal opvoedt
Dit heb je dus totaal mis. Hoeveel heb je er al succesvol opgevoed?
And so is the past
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2019 @ 16:31:40 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184615494
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef _--_ het volgende:
Toen ik de OP las dacht ik dat de docent aan de voorkant bij de keel greep. Dat kan natuurlijk niet. Maar in die video heeft die docent helemaal niets verkeerd gedaan. Slaat nergens op. Oude man wordt helemaal belaagd door kut kinderen.
Het gaat om een NEKvel-incident. Je nek zit van achteren, je hals/keel zit van voren. En verder met je eens; stelletje pokkejong.
pi_184615513
Als ik dit had gedaan tegen mijn leraar dan had ik een portie klappen gekregen van mijn vader en moest ik meteen mezelf verontschuldigen tegenover de leraar. Respect is ver te zoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2019 16:34:57 ]
pi_184615517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Je moet je inderdaad gewoon laten behandelen als een schoothond. De leerling gooit een kruk tegen die man aan, daar ben je dan toch echt een grens flink overschreden.

De ouders van deze kind(eren) hebben steken laten vallen in de opvoeding. En vervolgens zit o.a. een leraar met dat probleem opgescheept. De enigste fout wat die docent gemaakt heeft is dat hij uberhaupt op die kutschool werkt.
Bij de eerste beste belediging had je hem te klas uit moeten flikkeren of als het de conciërge betrof een briefje voor 3 uur plein vegen. Staat het kansenpareltje mooi voor lul met zijn debiele gedrag bij zijn vrienden en er gaat direct een afschrikwekkende werking vanuit.

Autoriteit hebben over kinderen werk je niet in de hand als je je initieel in woord en daad als een complete voetveeg laat behandelen om vervolgens je eigen emoties niet de baas te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elan op 25-01-2019 16:39:26 ]
blablablabla
pi_184615640
Ronduit een fantastisch signaal afgegeven door de school met het schorsen van die leraar. Dit gaat die etterbakjes-leerlingen absoluut. niet. meer machtsgevoel geven natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2019 16:40:25 ]
pi_184615707
2 knieschoten voor dat kut volk
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:43:55 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184615721
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom zou je een kind niet van school kunnen trappen? Dat hij leerplichtig is wil niet zeggen dat hij leerplichtig bij jouw school is toch?
Eh, jawel. Totdat je als school een andere school hebt gevonden die hem of haar van je overneemt ben je verplicht om een leerling onderwijs te bieden. En je begrijpt dat andere scholen in de rij staan om dergelijke figuren van je over te nemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 25 januari 2019 @ 16:46:15 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184615757
Overigens;

quote:
Volgens de Telegraaf was de leerling geschorst, maar mocht hij na een gesprek weer terug komen.
Subtiel wel, om dat regeltje even weg te laten uit je OP.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184616060
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens;

[..]

Subtiel wel, om dat regeltje even weg te laten uit je OP.
Jij moet echt gewoon je bek houden.
pi_184616087
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
je blijft ten allertijde met tengels van een leraar af.

Ben je helemaal idioot geworden. .. deze leerling kan wat mij betreft direct van school getrapt worden.

Stuk Tuig.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 17:02:26 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184616095
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jij moet echt gewoon je bek houden.
Subtiel wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184616152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eh, jawel. Totdat je als school een andere school hebt gevonden die hem of haar van je overneemt ben je verplicht om een leerling onderwijs te bieden. En je begrijpt dat andere scholen in de rij staan om dergelijke figuren van je over te nemen.
daarom is het goed om een oprothok te hebben op middelbare scholen. Een klaslokaal waar deze parels zich tijdens lesuren melden en zelfstandig hun werk kunnen maken. In afwachting van een andere school die ze wel graag wil hebben.

Daar hoeft geen leraar voor de klas want daar hebben ze geen respect voor, een paar camera's om de boel in de gaten te houden is voldoende. Pauzeren n op andere tijden dan de rest van de scholieren om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Bij schade of geweld direct politie inschakelen.
pi_184616177
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jij moet echt gewoon je bek houden.
Doe eens een beetje fatsoenlijk vriendelijke vriend.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184616179
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 16:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Bij de eerste beste belediging had je hem te klas uit moeten flikkeren of als het de conciërge betrof een briefje voor 3 uur plein vegen. Staat het kansenpareltje mooi voor lul met zijn debiele gedrag bij zijn vrienden en er gaat direct een afschrikwekkende werking vanuit.

Autoriteit hebben over kinderen werk je niet in de hand als je je initieel in woord en daad als een complete voetveeg laat behandelen om vervolgens je eigen emoties niet de baas te zijn.
je leerling de klas uitsturen werkt alleen als er geen d'66 mentor of directeur werkzaam is.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 17:11:06 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184616233
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

je leerling de klas uitsturen werkt alleen als er geen d'66 mentor of directeur werkzaam is.
Dat gaat helaas niet lukken. Iedereen in het onderwijs stemt gedwongen D66.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184616244
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat gaat helaas niet lukken. Iedereen in het onderwijs stemt gedwongen D66.
Gedwongen?
pi_184616302
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

je leerling de klas uitsturen werkt alleen als er geen d'66 mentor of directeur werkzaam is.
Is dat zo??

Vroeger moest je je bij ons gewoon melden als je liep te keten, zelfs als je te lang door praatte.
En dan kreeg je een preek van de conrector en mocht je je bij de conciërge melden voor wat corvee.
blablablabla
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 17:19:51 #67
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_184616389
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat zo??

Vroeger moest je je bij ons gewoon melden als je liep te keten, zelfs als je te lang door praatte.
En dan kreeg je een preek van de conrector en mocht je je bij de conciërge melden voor wat korvee.
korvee _O-
What can change the nature of a man?
pi_184616445
Zo hé. Als mijn kind dit had geflikt....:(
Dat is dan ook gelijk de reden waarom een kind van mij dit niet zou doen.

Goed gehandeld van de docent .
  vrijdag 25 januari 2019 @ 17:28:09 #69
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_184616573
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat zo??

Vroeger moest je je bij ons gewoon melden als je liep te keten, zelfs als je te lang door praatte.
En dan kreeg je een preek van de conrector en mocht je je bij de conciërge melden voor wat corvee.
Als je dat tuig nu een bezem geeft om het schoolplein aan te vegen slaan ze hem op je kop kapot vrees ik.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_184616883
Kutjong was vet bang voor klappen, deinsde helemaal weg toen die ouwe een handgebaar maakte. Wat een baas.
.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 18:04:16 #71
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_184617292
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
Wat een onzin. Als iemand fysiek geweld gebruikt heb je het recht om jezelf te verdedigen. Die leraar heeft beheerst gereageerd. Was het slechts een woordenwisseling geweest dan lag het misschien wat anders, hoewel ik het ook prima zou vinden als docenten leerlingen die het lokaal weigeren te verlaten er letterlijk uitgooien.

Misschien moet zo’n school maar een beveiliger in dienst nemen om dergelijk tuig aan te pakken wanneer dat nodig is. Dan kan de docent zich focussen op z’n oorspronkelijke taak. Blijft uiteraard triest dat men het zover heeft laten komen. In mijn middelbareschooltijd (eind jaren ‘80 tot mid ‘90) gebeurde er ook genoeg, maar toen werden dit soort gasten meteen geschorst. Meestal konden ze zich daarna toch niet inhouden waarop een tweede schorsing volgde en dan zag je ze niet meer terug.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_184617769
Zelf ook op het vmbo gezet, vmbo basis. De meeste kinderen daar waren toch wel redelijk ontspoort. Wij deden metaal techniek en 2 docenten waren echt beren.

De een was vroeger lasser en had handen (duh) maar die waren echt gigantisch. Beide waren ook behoorlijk sterk.

Ik kan mij nog goed herinneren dat 2 klasgenoten elkaar te lijf gingen met een blok metaal, tot bloedend aan toe. Nou daar kwamen ze hoor. Die werden pas echt hardhandig aangepakt, maar niemand haalde dan ook in zijn hoofd om wat te doen of te beginnen waar zij überhaupt bij waren.

Afijn als dit gefilmd zou zijn zou dat een veel grote rel zijn dan iemand in zijn nekkie pakken.

Het nadeel nu zijn de telefoontjes, destijds moesten die gasten naar de rector en gele of rode kaart invullen en gesprek met de ouders en wat de leraren deden hoorde je eigenlijk niets over. Het verhaal van hen was gewoon wij hebben ze uit elkaar gehaald en klaar.

Nu lijkt wel alsof alles alleen maar met woorden mogen worden opgelost.

Afentoe is het niet anders en is het gewoon fysiek contact nodig of gewoon paar corrigerende tikken. En in de tijd dat ik daar zat is er niemand echt verkeerd van geworden was t als ik zie wat de meeste nu doen, zijn ze over het algemeen goed terecht gekomen, waaronder ik. En kijk vaak met veel respect terug op die docenten.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_184617792
Lijkt mij een hele redelijk man
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 januari 2019 @ 18:42:15 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184617816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:39 schreef maan_man het volgende:
Lijkt mij een hele redelijk man
Niets mis met deze man inderdaad.

Er is wel wat mis met die kansenparels met krukken in hun handen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184617915
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Niets mis met deze man inderdaad.

Er is wel wat mis met die kansenparels met krukken in hun handen
Vreselijk voor die man. En wat zullen die rotjochies trots zijn dat ze deze man zover getreiterd hebben dat hij die jongen in zijn nekvel greep. Wat had hij dan moeten doen? Waar eindigt dit gedrag?
Het is een schande dat dit soort tuig zover kan en blijkbaar mág gaan. Mogen kinderen geen discipline meer leren en respect tonen aan hun leraar die ze probeert iets bij te brengen waarmee ze later de maatschappij in kunnen? Kun je nagaan hoe die later worden als ze volwassen zijn. Asociaal en onaangepast en schofterig. Want nooit gecorrigeerd.
pi_184617935
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
Rot op man, jij hebt werkelijk geen besef van de realiteit.
Ga jij maar eens voor de klas staan met een hoop pubers.

Dus jij vindt het ok dat leerlingen jouw mogen beledigen en kleineren?
Als je dat allemaal accepteert dan ben je absoluut niet geschikt voor het onderwijs.

Wat een achterlijke reactie zeg, ongelooflijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Antaris op 25-01-2019 18:56:57 ]
pi_184617992
Het probleem zit hem bij de directie van de school en de test van de samenleving die blijkbaar niet opkomt voor deze docent.

Het probleem met deze filmpjes is dat ze een heel onvolledig beeld geven. Ze laten alleen de reactie van de docent zien vaak. Zelfde geldt voor agenten en filmende marokkaantjes.
Whatever...
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2019 @ 18:59:55 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184618147
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

daarom is het goed om een oprothok te hebben op middelbare scholen. Een klaslokaal waar deze parels zich tijdens lesuren melden en zelfstandig hun werk kunnen maken. In afwachting van een andere school die ze wel graag wil hebben.

Daar hoeft geen leraar voor de klas want daar hebben ze geen respect voor, een paar camera's om de boel in de gaten te houden is voldoende. Pauzeren n op andere tijden dan de rest van de scholieren om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Bij schade of geweld direct politie inschakelen.
Pauzeren is dan gewoon een kwartier het licht uit. Heeft verder niemand last van.
pi_184618450
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:49 schreef Antaris het volgende:

[..]

Rot op man, jij hebt werkelijk geen besef van de realiteit.
Ga jij maar eens voor de klas staan met een hoop pubers.

Dus jij vindt het ok dat leerlingen jouw mogen beledigen en kleineren?
Als je dat allemaal accepteert dan ben je absoluut niet geschikt voor het onderwijs.

Wat een achterlijke reactie zeg, ongelooflijk.
Als je partij trekt voor die man ben je net zo ongeschikt als die kerel. Zijn infantiele reactie over proportioneel geweld en respect afdwingen "omdat hij bij de politie zou hebben gezeten" spreekt boekdelen. Wat een rare reactie.

Terecht dat deze mafkees geschorst is :W
blablablabla
pi_184618518
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je partij trekt voor die man ben je net zo ongeschikt als die kerel. Zijn infantiele reactie over proportioneel geweld en respect afdwingen "omdat hij bij de politie zou hebben gezeten" spreekt boekdelen. Wat een rare reactie.

Terecht dat deze mafkees geschorst is :W
Ben je nu echt serieus of zit je de boel op te jutten?
pi_184618560
Wat een koning is die vent, en wat een vuilnis zijn die leerlingen. Nekschoten voor die kutkinderen, het is biologisch afval en niks anders.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_184618575
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben je nu echt serieus of zit je de boel op te jutten?
Ik heb mijn discussie met hem eerder vandaag al beëindigd omdat het nergens toe leidt. Ik hoop echt dat hij aan het trollen is. Dit kan niet serieus zijn.
pi_184618721
Maatschappelijk probleem. Men word steeds brutaler en de ouders doen daar rustig aan mee.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 19:32:16 #84
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184618776
Slappe zakken in het schoolbestuur dat het zover heeft mogen komen.
Maar goed, die blijven altijd buiten schot terwijl ze 2-3 keer het salaris van hun docenten binnengraaien met zinloze vergarderingen over vernieuwing.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_184618977
Nou nou, hij wordt wel heftig bij zijn nekvel gegrepen hoor. Ik hoop dat die arme jongen er weer bovenop komt en gauw hersteld van al het leed dat hem is aangedaan :')
pi_184619022
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben je nu echt serieus of zit je de boel op te jutten?
Ik snap dat de sympathie naar die kerel uit gaat maar je handen hou je af van scholieren.

Hij kruipt ook iets te makkelijk in de slachtofferrol zonder naar zijn eigen onhandige optreden te kijken.
blablablabla
pi_184619030
Ik denk dat als je tegenwoordig zegt: ik geef les aan het MBO, dat iedereen meewarig naar je kijkt. Dan kun je 100 keer beter aan de kassa bij Albert Heyn zitten.
pi_184619084
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik snap dat de sympathie naar die kerel uit gaat maar je handen hou je af van scholieren.

Hij kruipt ook iets te makkelijk in de slachtofferrol zonder naar zijn eigen onhandige optreden te kijken.
Je praat alsof die leraar klappen uitgedeeld heeft, hij heeft dat jong enkel bij zijn nek gegrepen. Nadat die scholier zelf een kruk gooit naar zijn leraar. Wat vind jij een gepaste reactie daarop dan ?
pi_184619181
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je praat alsof die leraar klappen uitgedeeld heeft, hij heeft dat jong enkel bij zijn nek gegrepen. Nadat die scholier gooit zelf een kruk naar zijn leraar. Wat vind jij een gepaste reactie daarop dan ?
Het staat los van elkaar.

Ik ben niet team scholier maar je mag als docent niet leerkrachten vastpakken of fysiek corrigeren het is geen 1925 meer. Hij pakt hem uiteindelijk vast omdat hij wat over zijn moeder zei.

Die leerling hoort natuurlijk net zo goed geschorst te worden natuurlijk met zijn grensoverschrijdende idiote gedrag. Als je dit tolereert als school spoor je niet.
blablablabla
pi_184619316
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Het staat los van elkaar.

Ik ben niet team scholier maar je mag als docent niet leerkrachten vastpakken of fysiek corrigeren het is geen 1925 meer. Hij pakt hem uiteindelijk vast omdat hij wat over zijn moeder zei.

Die leerling hoort natuurlijk net zo goed geschorst te worden natuurlijk met zijn grensoverschrijdende idiote gedrag. Als je dit tolereert als school spoor je niet.
Maar ze tolereren het wel. Die leerling is niet geschorst. De leerlingen die gefilmd hebben en de leraar die optreedt tegen grensoverschrijdend gedrag zijn wel geschorst.

Maar je geeft geen antwoord op de vraag. Wat vind jij dat de leraal had moeten doen in dit geval ? In een eerdere post van jou schrijf je nog dat de leerling de klas uitgeflikkerd had moeten worden. Is dat niet exact wat er gebeurd is ? Hoe zie je dat voor je dat een leerling de klas uitgeflikkerd wordt als deze weigert te vertrekken en verder gaat met treiteren ?
pi_184619408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
Ten alle tijden _O-.
pi_184619505
De directie van deze school moet zich diep schamen.
Deze medewerker doet helemaal niks verkeerd.
pi_184619625
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ben niet team scholier maar je mag als docent niet leerkrachten vastpakken of fysiek corrigeren het is geen 1925 meer.
Klopt, 100%. Het zou een onwenselijke situatie zijn als collega's met elkaar op de vuist gaan.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:22:58 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184619658
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die docent heeft normaal gereageerd. Niks mis mee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184619712
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Het staat los van elkaar.

Ik ben niet team scholier maar je mag als docent niet leerkrachten vastpakken of fysiek corrigeren het is geen 1925 meer. Hij pakt hem uiteindelijk vast omdat hij wat over zijn moeder zei.

Die leerling hoort natuurlijk net zo goed geschorst te worden natuurlijk met zijn grensoverschrijdende idiote gedrag. Als je dit tolereert als school spoor je niet.
Zo krijg je vanzelf meer witte scholen. Ouders willen een fatsoenlijke school, scholen en docenten nette leerlingen. Dus als achmed en Fatima hun Mohammed komen aanmelden dan is het al vol.

Lijkt mij persoonlijk perfecte oplossing.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 20:27:41 #96
236264 crew  capricia
pi_184619756
Leraar geschorst?
Bizar.
Beter gaat die leerling weg van school.
Definitely not CIA
pi_184620152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:21 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, 100%. Het zou een onwenselijke situatie zijn als collega's met elkaar op de vuist gaan.
Scherp :D
blablablabla
pi_184620270
Van mij mag het allemaal wel weer terug naar de goede oude tijd waar de leraar een corrigerende tik mag geven als een leerling zich niet kan gedragen. Juist in deze tijd waarin kinderen constant zijn afgeleid door sociale media lijkt me dat geen overbodig luxe. Gewoon kluisjes in het school lokaal en de smartphones inleveren gedurende les. Er wordt niet gefilmd en brutaliteit wordt niet getolereerd. En wie niet luisteren wil, die moet maar voelen. Een beetje meer discipline kan vandaag de dag geen kwaad.
pi_184620313
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar ze tolereren het wel. Die leerling is niet geschorst. De leerlingen die gefilmd hebben en de leraar die optreedt tegen grensoverschrijdend gedrag zijn wel geschorst.

Maar je geeft geen antwoord op de vraag. Wat vind jij dat de leraal had moeten doen in dit geval ? In een eerdere post van jou schrijf je nog dat de leerling de klas uitgeflikkerd had moeten worden. Is dat niet exact wat er gebeurd is ? Hoe zie je dat voor je dat een leerling de klas uitgeflikkerd wordt als deze weigert te vertrekken en verder gaat met treiteren ?
Meeste scholen hebben tegenwoordig een beveiliger in dienst. Als hij een echt weigert lijkt dat me de enige optie.

Al schijnt het de conciërge geweest te zijn.
blablablabla
pi_184620359
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je partij trekt voor die man ben je net zo ongeschikt als die kerel. Zijn infantiele reactie over proportioneel geweld en respect afdwingen "omdat hij bij de politie zou hebben gezeten" spreekt boekdelen. Wat een rare reactie.

Terecht dat deze mafkees geschorst is :W
Ga weg man, ik zit in een familie dat in het onderwijs zit, ouders en leerlingen zitten graag in het slachtofferrol, grote bek tegen leraren is geen probleem maar o wee wanneer het andersom is.

Proportioneel geweld, hahaha, wat een grap
Je bent precies zo'n ouder van, dat zou mijn kind nooit doen.
Meer dan genoeg van gezien, wie niet luisteren wilt.....

Ik sta volledig achter de leraar, netjes gehandeld en respect.
Vindt je het gek dat zoveel leraren en leraressen overspannen thuis zitten, dat komt dat mensen zoals jij opkomen voor de leerlingen, daar is de directie ook een onderdeel van.

Ik weet nog heel goed, destijds was mijn pa directeur van een middelbare school en een leerling brak een kraan af terwijl mijn pa naar binnen kwam lopen.
Leerling werd per direct geschorst en later op de avond (ik deed de deur open) stond de vader op de stoep om te vermelden dat zijn zoon dit niet gedaan had.
Vervolgens vertelde mijn vader dat hij maar naar school moest komen, dat het nu privé was en weg moest wezen.

Zelden zo gelachen en dan ga jij mij even vertellen dat ik geen verstand van zaken heb?
Jij hebt werkelijk geen idee wat er allemaal gaande is in klaslokalen, ik wil je adviseren om ook eens les te geven.
Ben dan erg benieuwd of je nog steeds zo dom zit te blaten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Antaris op 25-01-2019 21:46:22 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 25 januari 2019 @ 22:31:50 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184622984
Normale en begrijpelijke actie van docent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 januari 2019 @ 00:20:16 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184625412
Als je als leraar fysiek moet optreden, dan doe je het niet goed. Ben het in dat opzicht met Elan eens. Hij had in een eerder stadium deze situatie anders moeten aanpakken, bv ettertje naar het hoofd van de school sturen of zoiets.

Maar dat er iets mis is gegaan in de opvoeding, moge duidelijk zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184625517
Niks mis mee. Wat moet je anders met zoon jong.
pi_184627439
Die kinderen krijgen helemaal geen opvoeding. Ik begrijp niet waarom kinderen voordat ze naar school gaan, geen korte cursus krijgen wat er van ze verwacht wordt, hoe ze zich horen te gedragen in de klas en tegenover de docent.
Ze weten namelijk helemaal niet dat ze verkeerd gedrag vertonen. En die ouders weten dat ook niet.
pi_184627445
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 00:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als je als leraar fysiek moet optreden, dan doe je het niet goed. Ben het in dat opzicht met Elan eens. Hij had in een eerder stadium deze situatie anders moeten aanpakken, bv ettertje naar het hoofd van de school sturen of zoiets.

Maar dat er iets mis is gegaan in de opvoeding, moge duidelijk zijn.
Ben benieuwd hoe jullie denken dat zoiets gaat als aan achmed gevraagd word te vertrekken en te melden bij conrector.
pi_184627468
Ik maak liever wc's schoon langs de snelweg dan dat ik les zou geven aan zulke tyfuskinderen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184627489
Leraar had hem een klap op zn muil moeten geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2019 07:34:56 ]
pi_184627490
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je partij trekt voor die man ben je net zo ongeschikt als die kerel. Zijn infantiele reactie over proportioneel geweld en respect afdwingen "omdat hij bij de politie zou hebben gezeten" spreekt boekdelen. Wat een rare reactie.

Terecht dat deze mafkees geschorst is :W
Troll.
pi_184627882
Ik denk dat de school een probleempje heeft:

https://www.judex.nl/rech(...)et-ontslagen-worden/
pi_184628019
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:52 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ga weg man, ik zit in een familie dat in het onderwijs zit,
Oké dan.
Misschien kun je ze eens vragen of het toegestaan is fysiek contact te hebben met je leerkrachten anders dan bijvoorbeeld een handdruk?
quote:
ouders en leerlingen zitten graag in het slachtofferrol,
Ik zie behalve de reactie van de docent of conciërge in kwestie niemand een slachtofferrol vertolken in deze kwestie.

quote:
grote bek tegen leraren is geen probleem maar o wee wanneer het andersom is.
Als volwassene met een voorbeeldfunctie word je geacht dat op een fatsoenlijke manier duidelijk te maken aan een minderjarige. Niet door ook te gaan schreeuwen of zelfs lichamelijk geweld toe te passen.
quote:
Proportioneel geweld, hahaha, wat een grap
Dat zei hij echt. Ik heb 30 jaar bij de politie gezeten dus ben goed op de hoogte van wat proporties geweld is en dus is toegestaan :D _O-
quote:
Meer dan genoeg van gezien, wie niet luisteren wilt.....
...
Die moet maar voelen? Meen je dit serieus?
quote:
Ik sta volledig achter de leraar, netjes gehandeld en respect.
Gelukkig denkt de wet, het schoolprotocol en de directie daar anders over. Fysiek geweld in welke hoedanigheid dan ook hoort niet thuis in een gezinssituatie laat staan in het onderwijs. Het mag niet, dat hebben we ooit zo besloten.Wat mij betreft met goede redenen. Punt.

Voor iemand die doet alsof hij een shitload aan kennisgeving heeft blaas je wel erg hoog van de toren met verkeerde voorbeelden. Verzuurd tot op het bot met wat er wel niet mis is in het onderwijs om maar recht te lullen wat krom is. Exact als de persoon uit het filmpje die eigenlijk zelf ook geen goede verklaring heeft over het waarom hij over de schreef is gegaan en dat joch bij de nek heeft gegrepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elan op 26-01-2019 09:05:59 ]
blablablabla
  zaterdag 26 januari 2019 @ 09:24:39 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184628275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 08:45 schreef 1114 het volgende:
Ik denk dat de school een probleempje heeft:

https://www.judex.nl/rech(...)et-ontslagen-worden/
Hoezo, is deze man ontslagen dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184628377
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
In dit soort excessen mag een leraar gewoon een leerling zo behandelen als hij heeft gedaan.
Door wat jij zegt is de leraar kansloos bij ongedisciplineerde actie's als dit. Doet die koter dit ook thuis naar z'n moeder?

Die koter hoort een schorsing te krijgen, niet andersom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184628435
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In dit soort excessen mag een leraar gewoon een leerling zo behandelen als hij heeft gedaan.

Uhu
Blijkbaar toch niet helemaal.
blablablabla
pi_184628441
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Oké dan.
Misschien kun je ze eens vragen of het toegestaan is fysiek contact te hebben met je leerkrachten anders dan bijvoorbeeld een handdruk?

[..]

Ik zie behalve de reactie van de docent of conciërge in kwestie niemand een slachtofferrol vertolken in deze kwestie.

[..]

Als volwassene met een voorbeeldfunctie word je geacht dat op een fatsoenlijke manier duidelijk te maken aan een minderjarige. Niet door ook te gaan schreeuwen of zelfs lichamelijk geweld toe te passen.

[..]

Dat zei hij echt. Ik heb 30 jaar bij de politie gezeten dus ben goed op de hoogte van wat proporties geweld is en dus is toegestaan :D _O-

[..]

...
Die moet maar voelen? Meen je dit serieus?

[..]

Gelukkig denkt de wet, het schoolprotocol en de directie daar anders over. Fysiek geweld in welke hoedanigheid dan ook hoort niet thuis in een gezinssituatie laat staan in het onderwijs. Het mag niet, dat hebben we ooit zo besloten.Wat mij betreft met goede redenen. Punt.

Voor iemand die doet alsof hij een shitload aan kennisgeving heeft blaas je wel erg hoog van de toren met verkeerde voorbeelden. Verzuurd tot op het bot met wat er wel niet mis is in het onderwijs om maar recht te lullen wat krom is. Exact als de persoon uit het filmpje die eigenlijk zelf ook geen goede verklaring heeft over het waarom hij over de schreef is gegaan en dat joch bij de nek heeft gegrepen.
Ik weet niet of je het weet, maar vroeger werd wanneer je niet luisterde met een stok op je vingers geslagen.
Dat gaat mij te ver maar een leerling in zijn nek pakken moet gewoon kunnen, hetzelfde als iemand bij zijn arm vastpakken om naar buiten te begeleiden.
Een klap verkopen dan wordt het een ander verhaal.

Je moet eens weten hoe vaak het voorkomt dat ouders even langskomen om duidelijk te maken hoe het werkelijk zit, dus wanneer zoonlief iets verteld dan is dat absoluut waar en leraar is bij voorbaat fout.

Scholen durven niet meer achter een leraar te staan ivm met slechte reputatie.

Toegegeven is dat veel docenten gewoonweg niet bekwaam zijn om les te geven, het zou een hoop schelen wanneer in een opleiding dat wordt aangegeven.
Door enkel lief te zijn ga je het niet redden in het onderwijs, je moet een feeling hebben met leerlingen en een hoop docenten hebben dat niet.
pi_184628454
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Uhu
Blijkbaar toch niet helemaal.
Dikke vette bla. Common sense.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184628500
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:40 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar vroeger werd wanneer je niet luisterde met een stok op je vingers geslagen.
Dat gaat mij te ver maar een leerling in zijn nek pakken moet gewoon kunnen, hetzelfde als iemand bij zijn arm vastpakken om naar buiten te begeleiden.
Een klap verkopen dan wordt het een ander verhaal.

Je moet eens weten hoe vaak het voorkomt dat ouders even langskomen om duidelijk te maken hoe het werkelijk zit, dus wanneer zoonlief iets verteld dan is dat absoluut waar en leraar is bij voorbaat fout.
Ja met een lineaal op de vingers slaan omdat je links schreef en absoluut met rechts moest schrijven met een kroontjespen. Wat een dwaze tijd was dat. Gelukkig leven we nu in een andere tijd.

Neemt niet weg dat ouders hun verantwoordelijkheid dienen te nemen zo ook een directie om hun onderwijzers te beschermen.
pi_184628603
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:40 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar vroeger werd wanneer je niet luisterde met een stok op je vingers geslagen.
Dat gaat mij te ver maar een leerling in zijn nek pakken moet gewoon kunnen, hetzelfde als iemand bij zijn arm vastpakken om naar buiten te begeleiden.
Een klap verkopen dan wordt het een ander verhaal.

Je moet eens weten hoe vaak het voorkomt dat ouders even langskomen om duidelijk te maken hoe het werkelijk zit, dus wanneer zoonlief iets verteld dan is dat absoluut waar en leraar is bij voorbaat fout.

Scholen durven niet meer achter een leraar te staan ivm met slechte reputatie.

Toegegeven is dat veel docenten gewoonweg niet bekwaam zijn om les te geven, het zou een hoop schelen wanneer in een opleiding dat wordt aangegeven.
Door enkel lief te zijn ga je het niet redden in het onderwijs, je moet een feeling hebben met leerlingen en een hoop docenten hebben dat niet.
Ja dat er veel mis is ben ik met je eens maar je moet wel ergens een grens trekken.

Wat ik begrijp is hij ook alleen geschorst dus uiteindelijk zal het wel met een sisser aflopen.

Weet ook niet of die leerling nou geschorst is of niet, kerel claimt van niet maar goed hij is ook niet geheel objectief. Zijn relaas is best warrig. Wel oprecht, maar komt niet al te bijster over.
blablablabla
pi_184628608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kinderen die geen opvoeding hebben genoten. Die leerling had geschorst moeten worden. Niet de leraar. De zaken worden omgedraaid. Ongelofelijk is het.
Waar lees jij of die leerling wel/niet geschorst is? Ik kan dat zo niet vinden.
pi_184628628
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
Dus jij blijft braaf zitten praten als er meubilair naar je gegooid wordt?

"Boehoe ik haal de rector hoor :'("
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184628707
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:54 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Dus jij blijft braaf zitten praten als er meubilair naar je gegooid wordt?

"Boehoe ik haal de rector hoor :'("
Had hem al veel eerder uit de klas gezet. Dat het dusdanig escaleerde is geen toeval als je het zelf zo ver laat komen.

Dat je vervolgens je emoties niet de baas bent omdat ze over je moeder beginnen is dus ook geen toeval.

Al met al heel amateuristisch en impulsief gehandeld.
blablablabla
  zaterdag 26 januari 2019 @ 10:06:53 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184628753
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:54 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Dus jij blijft braaf zitten praten als er meubilair naar je gegooid wordt?

"Boehoe ik haal de rector hoor :'("
Als de situatie dusdanig escaleert is het al in een veel eerder stadium misgegaan, en is weglopen van de situatie inderdaad het meest verstandig.

Als je fysiek contact nodig hebt om overwicht te bereiken is het wellicht tijd om aan een ander beroep te gaan denken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184628806
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Had hem al veel eerder uit de klas gezet. Dat het dusdanig escaleerde is geen toeval als je het zelf zo ver laat komen.

Dat je vervolgens je emoties niet de baas bent omdat ze over je moeder beginnen is ook geen toeval.
Een leerling die iets over de moeder van een docent zegt is een grens overgegaan, en dat moet een leraar niet zomaar laten gebeuren. Daarnaast creeer je natuurlijk een probleem wanneer leerlingen weten dat een leraar ze niet aan mag raken, dan maak je een leraar bij voorbaat weerloos bij een fysieke confrontatie. Zeker met al die mobieltjes erbij, hoe kan dat überhaupt?

Je geeft die leerlingen alle macht over de leraar, en vervolgens ga je ook nog eens elke gedraging van die leraar op een weegschaaltje leggen om te kijken of hij wel precies heeft gedaan zoals de ideale leraar het op een goede dag het voorbeeldig had aangepakt.

Het handelen van de leraar komt in een situatie die al op zoveel punten verkeerd is. Een leraar zou het vertrouwen moeten krijgen om naar eigen inzicht leerlingen aan te pakken. Zolang leerlingen geen letsel hebben dient die het voordeel van de twijfel te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184628808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:53 schreef Chia het volgende:

[..]

Waar lees jij of die leerling wel/niet geschorst is? Ik kan dat zo niet vinden.
Dat las ik, dat de leerling geschorst was, maar na een gesprek weer terug mocht komen.
pi_184628820
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat las ik, dat de leerling geschorst was, maar na een gesprek weer terug mocht komen.
Waar? Ik kan de link in de OP niet openen.

Nvm, zie nu dat Janneke dat regeltje wel heeft geciteerd uit de bron.
pi_184628859
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat las ik, dat de leerling geschorst was, maar na een gesprek weer terug mocht komen.
In het interview met powned geeft hij zelf aan dat twee van de filmers / aanmoedigers geschorst waren, maar de stoelgooier zelf niet.
pi_184628880
quote:
10 euro gedoneerd.
pi_184629276
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Had hem al veel eerder uit de klas gezet. Dat het dusdanig escaleerde is geen toeval als je het zelf zo ver laat komen.

Dat je vervolgens je emoties niet de baas bent omdat ze over je moeder beginnen is dus ook geen toeval.

Al met al heel amateuristisch en impulsief gehandeld.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als de situatie dusdanig escaleert is het al in een veel eerder stadium misgegaan, en is weglopen van de situatie inderdaad het meest verstandig.

Als je fysiek contact nodig hebt om overwicht te bereiken is het wellicht tijd om aan een ander beroep te gaan denken.
Lekker geslaagd zijn jullie met jezelf als je durft te zeggen het beter te weten dan een man van 64 die waarschijnlijk al 40 jaar voor de klas staat :')
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  zaterdag 26 januari 2019 @ 10:59:59 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184629311
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:57 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

[..]

Lekker geslaagd zijn jullie met jezelf als je durft te zeggen het beter te weten dan een man van 64 die waarschijnlijk al 40 jaar voor de klas staat :')
Dus als iemand ergens meer ervaring in heeft is automatisch alles wat hij op dat vlak doet goed en mag ik er geen mening over hebben? Doek dan het forum maar op :).

Hij is een paar maanden eerder met pensioen gestuurd, lijkt me een verstandige keuze en niet al te zwaar gestrafd. Prima zo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184629418
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus als iemand ergens meer ervaring in heeft is automatisch alles wat hij op dat vlak doet goed en mag ik er geen mening over hebben? Doek dan het forum maar op :).

Hij is een paar maanden eerder met pensioen gestuurd, lijkt me een verstandige keuze en niet al te zwaar gestrafd. Prima zo.
De wereld zit vol met lui die overal wat van vinden en hun eigen mening maar zo belangrijk vinden. Wijsneuzerig gedrag is dat. Kan maar zo de reden zijn dat dat jochie in het filmpje zo vervelend doet.

Je kan je natuurlijk zelf ook wel voorstellen dat die man dit probeert te voorkomen. Is blijkbaar niet gelukt. Soms lopen dingen nou eenmaal zo. Op het moment dat je meubels naar je gegooid krijgt is dat wel het moment om zelf ook wat te gaan doen.

Het is natuurlijk een enorm lullige manier om zo met pensioen te gaan he.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184629977
Irritant, onbeschoft en onopgevoed kutjoch verziekt het voor de leraar, de klas en voor zichzelf.

Dat is iets van deze tijd blijkbaar.

Een van de 2 zonen van een goede maat van me vertoont sinds een paar maanden ook dit soort hoogst irritant gedrag.

Thuis en op school / opleiding.

Ik schok er laatst echt van hoe moe m'n maat er uitzag, zo kende ik hem niet. Hij is voor niks en niemand bang.

Nu was hij duidelijke afgemat, moe, vol stress en gespannen. Pijn op z'n borst zelfs zei hij.

Triest om aan te zien en mee te maken.

Hijzelf heeft een intens klote jeugd achter de rug, aantal pleegouders, veel ruzies, inclusief mishandeling (o.a. hete strijkbout op z'n arm), stress en heel vroeg van huis.

Alles wat hij heeft meegemaakt heeft hij anders gedaan met zijn zoon.

Wilde het beste voor zijn zonen.

En nu krijgt hij alsnog de ellende voor de kiezen.

Triest.
pi_184630396
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een leerling die iets over de moeder van een docent zegt is een grens overgegaan, en dat moet een leraar niet zomaar laten gebeuren. Daarnaast creeer je natuurlijk een probleem wanneer leerlingen weten dat een leraar ze niet aan mag raken, dan maak je een leraar bij voorbaat weerloos bij een fysieke confrontatie. Zeker met al die mobieltjes erbij, hoe kan dat überhaupt?

Je geeft die leerlingen alle macht over de leraar, en vervolgens ga je ook nog eens elke gedraging van die leraar op een weegschaaltje leggen om te kijken of hij wel precies heeft gedaan zoals de ideale leraar het op een goede dag het voorbeeldig had aangepakt.

Het handelen van de leraar komt in een situatie die al op zoveel punten verkeerd is. Een leraar zou het vertrouwen moeten krijgen om naar eigen inzicht leerlingen aan te pakken. Zolang leerlingen geen letsel hebben dient die het voordeel van de twijfel te krijgen.
Ik heb les gehad van een docent, een oudere man, die gewerkt had op een school voor lastig opvoedbare kinderen. Hij vertelde dat ze in die tijd als docent nog wel eens tikken uitdeelden, hij kreeg het advies om als hij een leerling zou slaan, dit in de maag te doen. Dat laat namelijk niet snel letsel, in de zin van blauwe plekken, na.

Wil je die kant weer op? Of is het eigenlijk wel goed dat we met elkaar afgesproken hebben dat we geen lijfstraffen meer accepteren?
pi_184630682
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Had hem al veel eerder uit de klas gezet. Dat het dusdanig escaleerde is geen toeval als je het zelf zo ver laat komen.

Dat je vervolgens je emoties niet de baas bent omdat ze over je moeder beginnen is dus ook geen toeval.

Al met al heel amateuristisch en impulsief gehandeld.
Jij weet inderdaad precies hoe het allemaal is gegaan, en hoe jij het vele malen beter had gedaan.

:') Toetsenbordheld.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184630757
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb les gehad van een docent, een oudere man, die gewerkt had op een school voor lastig opvoedbare kinderen. Hij vertelde dat ze in die tijd als docent nog wel eens tikken uitdeelden, hij kreeg het advies om als hij een leerling zou slaan, dit in de maag te doen. Dat laat namelijk niet snel letsel, in de zin van blauwe plekken, na.

Wil je die kant weer op? Of is het eigenlijk wel goed dat we met elkaar afgesproken hebben dat we geen lijfstraffen meer accepteren?
Betekent niet dat we meteen hoeven te doen alsof de wereld vergaat wanneer een docent een leerling niet op de meest ideale manier aanpakt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184630919
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb les gehad van een docent, een oudere man, die gewerkt had op een school voor lastig opvoedbare kinderen. Hij vertelde dat ze in die tijd als docent nog wel eens tikken uitdeelden, hij kreeg het advies om als hij een leerling zou slaan, dit in de maag te doen. Dat laat namelijk niet snel letsel, in de zin van blauwe plekken, na.

Wil je die kant weer op? Of is het eigenlijk wel goed dat we met elkaar afgesproken hebben dat we geen lijfstraffen meer accepteren?
Ik heb zelf nog op zo'n school gezeten waar ik regelmatig een draai om mijn oren of een schop onder mijn kont kreeg. Ik vond dat niet zo heel erg en het vooral om andere redenen niet zo'n goede school. Daarna ben ik naar een andere school gegaan waar dat totaal ondenkbaar was, maar dat is ook een sfeer die zo'n school creeert en waar het ook totaal ondenkbaar was dat een leerling een kruk naar een leraar zou gooien en iets over diens moeder zou zeggen.

Dat laatste is natuurlijk veel beter, maar dat is wel iets wat een school moet weten te bereiken. Als dat (nog) niet gelukt is nog mag er geen situatie ontstaan waarin een leerling het in zijn hoofd zou kunnen halen om een kruk naar een leraar te gooien. Als die dat niet uit zijn hoofd laat vanwege de algehele sfeer op school dan laat hij het maar uit zijn hoofd uit vrees voor de woede van de leraar. Er mag geen situatie ontstaan dat de leerlingen het geweldsmonopolie hebben vanwege de regels in combinatie met mobieltjes, die sowieso niet in de klas horen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184631032
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb zelf nog op zo'n school gezeten waar ik regelmatig een draai om mijn oren of een schop onder mijn kont kreeg. Ik vond dat niet zo heel erg en het vooral om andere redenen niet zo'n goede school. Daarna ben ik naar een andere school gegaan waar dat totaal ondenkbaar was, maar dat is ook een sfeer die zo'n school creeert en waar het ook totaal ondenkbaar was dat een leerling een kruk naar een leraar zou gooien en iets over diens moeder zou zeggen.

Dat laatste is natuurlijk veel beter, maar dat is wel iets wat een school moet weten te bereiken. Als dat (nog) niet gelukt is nog mag er geen situatie ontstaan waarin een leerling het in zijn hoofd zou kunnen halen om een kruk naar een leraar te gooien. Als die dat niet uit zijn hoofd laat vanwege de algehele sfeer op school dan laat hij het maar uit zijn hoofd uit vrees voor de woede van de leraar. Er mag geen situatie ontstaan dat de leerlingen het geweldsmonopolie hebben vanwege de regels in combinatie met mobieltjes, die sowieso niet in de klas horen.
Ik ben het met je eens dat er een goede werksfeer moet zijn, rottigheid mag gewoon niet getolereerd worden.

En ik kan me de situatie van de docent voorstellen, maar het is wel je werk om dat soort situaties te voorkomen en op te lossen zonder zelf fysiek te worden.

Overigens wordt er gesproken over het gooien van een kruk, echter zie ik dat nergens terug. Wat er allemaal precies gebeurd is, blijft onduidelijk. Iets dat bijna altijd het geval is bij dit soort filmpjes.
pi_184631268
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er een goede werksfeer moet zijn, rottigheid mag gewoon niet getolereerd worden.

En ik kan me de situatie van de docent voorstellen, maar het is wel je werk om dat soort situaties te voorkomen en op te lossen zonder zelf fysiek te worden.
Nee, het is aan de school en in mindere mate ouders en leerlingen om een toestand te creeeren waarin de fysieke grens nooit wordt overschreden. Dat kan een leraar niet in zijn eentje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184632605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is aan de school en in mindere mate ouders en leerlingen om een toestand te creeeren waarin de fysieke grens nooit wordt overschreden. Dat kan een leraar niet in zijn eentje.
Waar zeg ik dat de leraar dat in zijn eentje moet doen?

Overigens vind ik best dat er gevallen zijn waarbij fysiek geweld gepast is, denk dan aan het juridische ''noodweer''.

Maar achter een leerling aan lopen om hem in zijn nek te knijpen, tja, dat is gewoon overbodig.
pi_184633108
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:01 schreef Elan het volgende:
Had hem al veel eerder uit de klas gezet. Dat het dusdanig escaleerde is geen toeval als je het zelf zo ver laat komen.

Dat je vervolgens je emoties niet de baas bent omdat ze over je moeder beginnen is dus ook geen toeval.

Al met al heel amateuristisch en impulsief gehandeld.
Jij denkt dat dat jochie de klas verlaat omdat jij dat wil? Lol. Al die ettertjes zijn elkaar aan het opjutten. No way dat hij gezichtsverlies gaat leiden door naar jou te luisteren. Je hebt makkelijk praten met dit soort aannames.
pi_184633151
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat jochie de klas verlaat omdat jij dat wil? Lol. Al die ettertjes zijn elkaar aan het opjutten. No way dat hij gezichtsverlies gaat leiden door naar jou te luisteren. Je hebt makkelijk praten met dit soort aannames.
Je kan hem ook laten zitten, en de volgende les de toegang ontzeggen.

Of de beveiliging bellen.

Uiteindelijk wint een leerling het niet van een goede docent.
  Spellchecker zaterdag 26 januari 2019 @ 15:26:59 #141
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184633165
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kan hem ook laten zitten, en de volgende les de toegang ontzeggen.

Uiteindelijk wint een leerling het niet van een goede docent.
Dit is niet gewoon een leerling.
Dit is een ETTERBAK.
pi_184633188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:26 schreef luxerobots het volgende:
Je kan hem ook laten zitten, en de volgende les de toegang ontzeggen.

Of de beveiliging bellen.

Uiteindelijk wint een leerling het niet van een goede docent.
Nu neem je ook weer aan dat dat jochie naar jou gaat luisteren. Waarom zou hij blijven zitten? Wat als hij gewoon weg loopt; ga jij hem fysiek tegenhouden? Of de volgende les niet het lokaal binnen gaan; ga jij hem fysiek tegenhouden als hij toch naar binnen loopt? Makkelijk praten van achter je PCtje.

De beveiliging bellen is natuurlijk een zwaktebod - vergelijkbaar met iemand die gepest wordt en papa of de docent er bij haalt.
pi_184633224
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nu neem je ook weer aan dat dat jochie naar jou gaat luisteren. Waarom zou hij blijven zitten? Wat als hij gewoon weg loopt; ga jij hem fysiek tegenhouden? Of de volgende les niet het lokaal binnen gaan; ga jij hem fysiek tegenhouden als hij toch naar binnen loopt? Makkelijk praten van achter je PCtje.

De beveiliging bellen is natuurlijk een zwaktebod - vergelijkbaar met iemand die gepest wordt en papa of de docent er bij haalt.
Vaak zijn daar gewoon afspraken over, dat de schoolleiding, een mentor etc. iemand met gezag komt om zo'n leerling op te halen. En ja, vrijwel altijd gaat zo iemand dan vrijwillig mee, diegene snapt ook wel dat de problemen anders steeds groter worden.

Bij de ingang van het klaslokaal zou ik, als iemand niet luistert, wel degelijk de doorgang versperren. Lijkt me ook nogal logisch.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:35:24 #144
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184633265
Van mij mag die jongen zweepslagen krijgen. Het moet maar eens klaar zijn met die kapsones. Kinderen moeten hun bek houden en luisteren. Je leven begint met 18.
pi_184633327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Van mij mag die jongen zweepslagen krijgen. Het moet maar eens klaar zijn met die kapsones. Kinderen moeteb hun bek houden en luisteren. Je leven begint met 18.
Vader Aardbei, voorstander van de FvD-verlichting. Maar wel pleiten voor de invoering van zweepslagen :')
pi_184633417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:32 schreef luxerobots het volgende:
Vaak zijn daar gewoon afspraken over, dat de schoolleiding, een mentor etc. iemand met gezag komt om zo'n leerling op te halen. En ja, vrijwel altijd gaat zo iemand dan vrijwillig mee, diegene snapt ook wel dat de problemen anders steeds groter worden.

Bij de ingang van het klaslokaal zou ik, als iemand niet luistert, wel degelijk de doorgang versperren. Lijkt me ook nogal logisch.
Zoals altijd, de beste stuurlui staan aan wal.

Ik geloof er echter geen ruk van dat een jochie dat bereid is een kruk tegen je schenen aan te gooien vrijwillig met je mee gaat omdat hij ook wel snapt dat "de problemen anders steeds groter worden". Dat is namelijk ook van toepassing op deze confrontatie, dat kon hem echter weinig schelen omdat hij kennelijk meer geeft om het respect van zijn etterige vriendjes dan "problemen".

Mbt de doorgang versperren, ga jij daar de hele les staan dan? Dat werkt sowieso alleen als hij als laatste naar binnen gaat anders staat de helft van de klas ook buiten.
pi_184633505
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zoals altijd, de beste stuurlui staan aan wal.

Ik geloof er echter geen ruk van dat een jochie dat bereid is een kruk tegen je schenen aan te gooien vrijwillig met je mee gaat omdat hij ook wel snapt dat "de problemen anders steeds groter worden". Dat is namelijk ook van toepassing op deze confrontatie, dat kon hem echter weinig schelen omdat hij kennelijk meer geeft om het respect van zijn etterige vriendjes dan "problemen".
Ik volg nu trouwens de lerarenopleiding, waarbij ik een vak heb dat vooral op vmbo- en mbo-scholen voorkomt. Dus ik hoor er genoeg over.

En eigenlijk, op de gemiddelde vmbo-school vallen de problemen heel erg mee. Als een school gestructureerd is, en de schoolleiding de docenten ook steunt, helpt dat natuurlijk ook al veel.

Er zijn ook slechte scholen, bijvoorbeeld met kinderen met extra problematiek. Als er extra problematiek is verdien je als docent meer, en moet je nog steviger in je schoenen staan. Maar het is wel gewoon onderdeel van je werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 26-01-2019 16:17:55 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 16:17:52 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184634085
Wat ik niet snap is waarom mobieltjes worden toegestaan op scholen. Dan kunnen die kinderen zich toch helemaal niet concentreren? Gewoon inleveren aan het begin van de dag en terugkrijgen als je weer naar huis gaat.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 16:21:26 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184634164
Ik zie die leraar trouwens niets fout doen, behalve dat hij misschien niet hard genoeg optreedt (maar dat mag kennelijk niet). En die jongen zou permanent geschorst moeten worden van die school.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:23:14 #150
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184634200
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:17 schreef SeLang het volgende:
Wat ik niet snap is waarom mobieltjes worden toegestaan op scholen. Dan kunnen die kinderen zich toch helemaal niet concentreren? Gewoon inleveren aan het begin van de dag en terugkrijgen als je weer naar huis gaat.
En hoe ga je dat implementeren?
Ze beginnen al hysterisch te gillen als ze hem 5 minuten in moeten leveren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 januari 2019 @ 16:24:49 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184634241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
Het zal steeds moeilijker worden om mensen voor de klas te krijgen. Voor een hongerloontje je zo te laten bejegenen. Het is absurd.
Nou. Een leraar verdient best aardig hoor.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 16:24:53 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184634243
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En hoe ga je dat implementeren?
Ze beginnen al hysterisch te gillen als ze hem 5 minuten in moeten leveren.
Gewoon kluisjes bij de ingang. En als je onder schooltijd toch wordt betrapt met een telefoon dat word je van school gestuurd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184634302
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gewoon kluisjes bij de ingang. En als je onder schooltijd toch wordt betrapt met een telefoon dat word je van school gestuurd.
Kinderen hebben er tegenwoordig vaak een behoorlijk stem in naar welke school ze gaan.

Ik denk niet dat er een school is die er zin in heeft om veel inschrijvingen te verliezen.
pi_184634325
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kinderen hebben er tegenwoordig vaak een behoorlijk stem in naar welke school ze gaan.

Ik denk niet dat er een school is die er zin in heeft om veel inschrijvingen te verliezen.
Dan moeten ze dat maar als landelijk beleid invoeren. Tegenwoordig lukt het de overheid om alles te verbieden, waarom dit dan niet?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 16:31:50 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184634397
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat maar als landelijk beleid invoeren. Tegenwoordig lukt het de overheid om alles te verbieden, waarom dit dan niet?
Inderdaad. Net zoals zoals je binnen een school ook niet mag roken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184638189
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gewoon kluisjes bij de ingang. En als je onder schooltijd toch wordt betrapt met een telefoon dat word je van school gestuurd.
Van school gestuurd? :D Jij maakt het wel heel bont.
pi_184641389
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat zo??

Vroeger moest je je bij ons gewoon melden als je liep te keten, zelfs als je te lang door praatte.
En dan kreeg je een preek van de conrector en mocht je je bij de conciërge melden voor wat corvee.
Ja en dat interesseerde echt niemand iets. Die preek niet en dat corvee ook niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184641717
#TeamDocent

Kut tuig :r
No amount of money ever bought a second of time.
pi_184642023
En daarom ga ik er weg.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:50:23 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184645000
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 07:00 schreef 1114 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe jullie denken dat zoiets gaat als aan achmed gevraagd word te vertrekken en te melden bij conrector.
Geen idee. En daar zal ik waarschijnlijk nooit achterkomen. Maar een fysieke oplossing is geen oplossing. Overigens is Achmed een eigen naam en die schrijf je dus met een hoofdletter.

Ps. dat knulletje zag er trouwens niet uit als een Achmed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184648178
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij weet inderdaad precies hoe het allemaal is gegaan, en hoe jij het vele malen beter had gedaan.


De beelden en zijn reactie nadien spreken toch voor zich?
Ik had het zeer zeker niet zover laten komen nee, en ja ik geef/gaf ook wel eens les aan grote groepen pubers :) .
blablablabla
pi_184648211
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja en dat interesseerde echt niemand iets. Die preek niet en dat corvee ook niet.
Corvee boeide zeer zeker wel. Niets ondermijnde je status bij je collegapubers meer dan als een lulletje met de bezem door het rokershok moeten terwijl de conciërge je toeblafte dat je op moest schieten. Daarom is het ook zo effectief als sanctie, het is eigenlijk hetzelfde principe als de taakstraf.

Het gesprekje bij de conrector ging daar aan vooraf en je houding in dat gesprek was vaak beslissend voor de uiteindelijke sanctie. Dus je paste wel heel goed op of je daar niet met een onverschillige kop bijdehand zat te doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elan op 27-01-2019 09:33:59 ]
blablablabla
pi_184648256
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat jochie de klas verlaat omdat jij dat wil? Lol. Al die ettertjes zijn elkaar aan het opjutten. No way dat hij gezichtsverlies gaat leiden door naar jou te luisteren. Je hebt makkelijk praten met dit soort aannames.
Wat een vreemde aanname om te denken dat dit niet het geval zou zijn. Bleven in jouw schoolperiode studenten die uit de les gestuurd werden gewoon door de docent gewoon lekker zitten? :D
blablablabla
pi_184648281
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:57 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]


[..]

Lekker geslaagd zijn jullie met jezelf als je durft te zeggen het beter te weten dan een man van 64 die waarschijnlijk al 40 jaar voor de klas staat :')
Volgens zeggen hier betrof het de conciërge.
Maar al zou het een docent betreffen dan nog mag je kritisch kijken naar iemand zijn of haar handelen en functioneren.

Het zal niet de eerste oudere werknemer zijn die niet mee kan komen met de moderne tijd en regels.
blablablabla
  zondag 27 januari 2019 @ 09:47:11 #165
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184648371
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een vreemde aanname om te denken dat dit niet het geval zou zijn. Bleven in jouw schoolperiode studenten die uit de les gestuurd werden gewoon door de docent gewoon lekker zitten? :D
Ja hoor.
We wisten dat ze ons toch niks konden maken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_184648586
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja hoor.
We wisten dat ze ons toch niks konden maken.
Jammer toch wel.
pi_184648883
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een vreemde aanname om te denken dat dit niet het geval zou zijn. Bleven in jouw schoolperiode studenten die uit de les gestuurd werden gewoon door de docent gewoon lekker zitten? :D
Ex schoonfamilie zit in onderwijs en 10 jaar geleden was het al erg. Was uiteraard in de randstad en ze konden er niks mee. Helemaal erg waren de ouderavonden als de kotor slechte cijfers haalde en niet naar havo/vwo kon. dat ging tot aan erge bedreigingen aan toe. En ja sommige leraren gaven daaraan toe uit angst.

Ook het feit dat je een kruk naar een leraar gooit zegt genoeg.

Die man zegt ook in het interview dat er niks mis is met kwajongensstreken, dat dat erbij hoort. Hij zegt wel dat het tegenwoordig gewoon extreem is.

Ik denk dat normale ouders liever ook geen tuig in de klas van hun kroost willen hebben. Dit soort gedrag zou moeten bestraft met direct van school trappen en een groot zwart kruis achter hun naam zodat ze elders ook de boel niet kunnen verstieren.
pi_184649191
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:33 schreef Elan het volgende:
Wat een vreemde aanname om te denken dat dit niet het geval zou zijn. Bleven in jouw schoolperiode studenten die uit de les gestuurd werden gewoon door de docent gewoon lekker zitten? :D
Neen. Echter, in mijn schoolperiode werden ook geen congierges uitgejoelt of krukjes tegen schenen van de congierge aangegooid door ettertjes die aangemoedigd werden door hun etterige vriendjes. Het lijkt me sterk dat jochies die zo ontspoord en opgejut zijn dor hun vriendjes zijn netjes naar hun leraar luisteren en de les verlaten. Dat is nogal gezichtsverlies jeweetwel.
pi_184650925
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:22 schreef Elan het volgende:

[..]

De beelden en zijn reactie nadien spreken toch voor zich?
Ik had het zeer zeker niet zover laten komen nee, en ja ik geef/gaf ook wel eens les aan grote groepen pubers :) .
Wat knap dat jij uit 49 seconden film zoveel info kan halen dat je kan stellen dat dat jou nooit zou overkomen.

Iets met de context kennen ofzo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184651018
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:55 schreef Elan het volgende:

[..]

:')

Misschien de betreffende leerling op een normale manier de les uit zetten en laten melden bij een rector of conrector een betere optie?

Hij laat de situatie eerst volledig escaleren door alles te pikken en gaat vervolgens zelf compleet over de schreef omdat iemand wat over zijn moeder roept.

Geweld tegen je leerlingen gebruiken omdat je zelf over je heen laat lopen maakt jou als docent volledig ongeschikt om les te geven op een dergelijke vmbo opleiding waar het vol zit met dergelijke raddraaiers.
Gelukkig hebben we mensen zoals jij die het allemaal beter weten en ook weten hoe de issues in het onderwijs opgelost moeten worden. ^O^
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 27 januari 2019 @ 12:53:38 #171
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184651036
Een jongen die de leraar dreigt gaat echt de klas uit als dat hem wordt gezegd hoor. ^O^
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184651073
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:35 schreef tupper het volgende:

[..]

Ex schoonfamilie zit in onderwijs en 10 jaar geleden was het al erg. Was uiteraard in de randstad en ze konden er niks mee. Helemaal erg waren de ouderavonden als de kotor slechte cijfers haalde en niet naar havo/vwo kon. dat ging tot aan erge bedreigingen aan toe. En ja sommige leraren gaven daaraan toe uit angst.

Ook het feit dat je een kruk naar een leraar gooit zegt genoeg.

Die man zegt ook in het interview dat er niks mis is met kwajongensstreken, dat dat erbij hoort. Hij zegt wel dat het tegenwoordig gewoon extreem is.

Ik denk dat normale ouders liever ook geen tuig in de klas van hun kroost willen hebben. Dit soort gedrag zou moeten bestraft met direct van school trappen en een groot zwart kruis achter hun naam zodat ze elders ook de boel niet kunnen verstieren.
Of het verhaal van een docent die een stoel naar zijn hoofd gegooid kreeg. 3 weken later liep dat joch nog op school rond en de leraar voelt zich niet meer veilig. Directie steunt hem niet en komt niet met maatregelingen.

Dat hoor je ook heel veel, dat de leiding niet meer achter de docenten staan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 januari 2019 @ 13:08:38 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184651229
Toen ik op school zat werd een leerling die flikte wat die gast in het filmpje doet gewoon van school gestuurd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184651256
Elan is erg naïef.
pi_184651292
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Elan snapt het niet helemaal.
Elan, doet mij een beetje denken aan Halsema. Het was allemaal zo erg niet op een bepaald type school. Om het te bewijzen stuurde zij zelf haar kinderen er heen. Heel lang hebben de kinderen er niet gezeten. Toen zag Femke de realiteit onder ogen.
  zondag 27 januari 2019 @ 13:12:38 #176
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184651303
Ik vind eigenlijk dat die leraar nog best netjes is.
Dit had ik vroeger op school eens moeten flikken...dan was ik er een heel stuk slechter vanaf gekomen hoor.
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 27 januari 2019 @ 13:14:19 #177
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184651336
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een vreemde aanname om te denken dat dit niet het geval zou zijn. Bleven in jouw schoolperiode studenten die uit de les gestuurd werden gewoon door de docent gewoon lekker zitten? :D
Uh ja.
pi_184651906
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:47 schreef Elan het volgende:
Je blijft ten alle tijden met je tengels van je leerlingen af, doe je dit niet ben je per definitie ongeschikt voor je vakgebied!
Ook als leerlingen met hun tengels aan de leraar komen? Of als leerlingen met hun tengels aan andere leerlingen komen? Of als leerlingen op het punt staan een ongelukje te krijgen met de gevaarlijke spullen in het technieklokaal?
  zondag 27 januari 2019 @ 13:52:31 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184651961
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ook als leerlingen met hun tengels aan de leraar komen? Of als leerlingen met hun tengels aan andere leerlingen komen? Of als leerlingen op het punt staan een ongelukje te krijgen met de gevaarlijke spullen in het technieklokaal?
Jongeren proberen te behoeden voor ongevallen is natuurlijk iets heel anders dan fysiek contact inzetten om het overwicht te houden of verkrijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184652011
Als zo'n knul roept 'je moeder is een hoer' zou je als leraar eens kunnen vragen wat de jongen tegen vrouwen heeft, of hij zijn eigen moeder ook een hoer vindt, hoe hij in het algemeen tegen vrouwen aankijkt. Want daar zit wel een probleem.
  zondag 27 januari 2019 @ 13:59:58 #181
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184652061
Die scholieren zijn tegenwoordig echt helemaal ontspoort. Dat is gewoon echt niet normaal meer.
Maar ja...wat is de oplossing voor dit probleem he. Ik zou het echt niet weten hoor.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:03:14 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_184652101
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:59 schreef Samuel24 het volgende:
Die scholieren zijn tegenwoordig echt helemaal ontspoort. Dat is gewoon echt niet normaal meer.
Maar ja...wat is de oplossing voor dit probleem he. Ik zou het echt niet weten hoor.
Je hoort van huis uit fatsoen mee te krijgen. En respect voor de mensen die proberen je wat te leren. Blijkbaar schort het daar nogal aan momenteel.
Verder krijgt de leraar ook geen ruggesteun van de schoolleiding en dat is ook niet goed.
  zondag 27 januari 2019 @ 14:05:26 #183
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184652138
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je hoort van huis uit fatsoen mee te krijgen. En respect voor de mensen die proberen je wat te leren. Blijkbaar schort het daar nogal aan momenteel.
Verder krijgt de leraar ook geen ruggesteun van de schoolleiding en dat is ook niet goed.
Ja dat is eigenlijk het grote probleem. Hij krijgt geen steun van de schoolleiding. Had hij dat wel gekregen dan was het misschien wel niet eens zo ver gekomen.
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 27 januari 2019 @ 14:23:24 #184
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_184652464
Stoere boi hoor. Treurig dat de leraar is geschorst, lekker signaal afgegeven door niet achter hem te staan. w/
  zondag 27 januari 2019 @ 14:25:13 #185
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184652491
Ja typisch Nederland weer. De omgekeerde wereld hier altijd.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184652708
Hier wordt je als docent nog gevraagd om je in te leven in die leerling want hij doet dat niet zomaar. :r :r :r
pi_184653155
ik zou die leraar voor het gerecht gooien, voor geweld tegen mijn kind en er een dikke schade vergoeding uitslepen, wat er ook gebeurd mensen die in het onderwijs werken moeten hun handen thuis houden, en conflicten met hun mond oplossen
pi_184653257
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef sandra-kim het volgende:
ik zou die leraar voor het gerecht gooien, voor geweld tegen mijn kind en er een dikke schade vergoeding uitslepen, wat er ook gebeurd mensen die in het onderwijs werken moeten hun handen thuis houden, en conflicten met hun mond oplossen
Je voed die kutkoters van je maar gewoon goed op.
pi_184653785
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef sandra-kim het volgende:
ik zou die leraar voor het gerecht gooien, voor geweld tegen mijn kind en er een dikke schade vergoeding uitslepen, wat er ook gebeurd mensen die in het onderwijs werken moeten hun handen thuis houden, en conflicten met hun mond oplossen
:') en nog een keer :')

Sinds we moeten praten met kinderen/pubers is het compleet mis gegaan.

Mishandeling keur ik ook af. Maar niks mis met een trap onder de hol, of even stevig vastpakken bij de arm of nek.
De eerste de beste snotjong die zo'n grote bek tegen mij heeft, krijg maatje 46 in zijn hol. Kan die stoer huilend naar zijn pappie en mammie toe :')
pi_184654267
Ik zou gewoon weggelopen zijn en naar huis zijn gegaan als ik de leraar was.

maar goed, ik ga nog liever dood dan dat ik leraar word en ik word nog liever levend begraven dan leraar op een tuigschool als het vmbo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184654309
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je voed die kutkoters van je maar gewoon goed op.
ze hebben helaas geen knopje waarop staat: gedraag je
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184654345
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:59 schreef Samuel24 het volgende:
Die scholieren zijn tegenwoordig echt helemaal ontspoort. Dat is gewoon echt niet normaal meer.
Maar ja...wat is de oplossing voor dit probleem he. Ik zou het echt niet weten hoor.
speciaal onderwijs, daar horen dit soort leerlingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184654382
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef sandra-kim het volgende:
ik zou die leraar voor het gerecht gooien, voor geweld tegen mijn kind en er een dikke schade vergoeding uitslepen, wat er ook gebeurd mensen die in het onderwijs werken moeten hun handen thuis houden, en conflicten met hun mond oplossen
Tokkie gespot.
pi_184654387
Er moeten alleen nog maar Red Formans voor probleemklassen.

Als mijn toekomstige kind de leraar uitscheldt krijgt hij thuis zoveel klappen dat hij wel laat. En een briefje met hun nummer van de kindertelefoon om uit te huilen. :s) :s) :s) :s) :s)
  zondag 27 januari 2019 @ 15:33:11 #195
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184654391
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

speciaal onderwijs, daar horen dit soort leerlingen.
Tja...(v)mbo is toch eigenlijk al een beetje speciaal onderwijs onderhand. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184654410
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:33 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Tja...(v)mbo is toch eigenlijk al een beetje speciaal onderwijs onderhand. :')
er is echt nog een niveau lager, namelijk speciaal onderwijs. Daar wordt je opgeleid tot de bijstand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 27 januari 2019 @ 15:34:36 #197
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184654425
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

er is echt nog een niveau lager, namelijk speciaal onderwijs. Daar wordt je opgeleid tot de bijstand.
Wat gezellig. Heb jij die speciale opleiding genoten toevallig? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 27 januari 2019 @ 15:35:12 #198
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_184654441
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

speciaal onderwijs, daar horen dit soort leerlingen.
Door passend onderwijs is het alleen maar moeilijker geworden om leerlingen daar daadwerkelijk te krijgen.
pi_184654512
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:35 schreef Voszje het volgende:

[..]

Door passend onderwijs is het alleen maar moeilijker geworden om leerlingen daar daadwerkelijk te krijgen.
Ik heb echt de meest gestoorde kinderen op gewone scholen gezien, niemand werd er blijer van.
  zondag 27 januari 2019 @ 15:40:10 #200
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_184654541
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:38 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik heb echt de meest gestoorde kinderen op gewone scholen gezien, niemand werd er blijer van.
Herkenbaar, ja.
pi_184654593
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:37 schreef ChristmasRoses het volgende:
Hier wordt je als docent nog gevraagd om je in te leven in die leerling want hij doet dat niet zomaar. :r :r :r
Want achter dat gedrag zit natuurlijk een probleem wat niet de schuld van het kind is, maar jij als leerkracht wel dient op te lossen. Er dient alleen maar ruimte te zijn voor empathie.

Bizarre houding.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184654651
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:38 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik heb echt de meest gestoorde kinderen op gewone scholen gezien, niemand werd er blijer van.
toevallig valt dit net samen met de stakingen in het onderwijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184654668
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef sandra-kim het volgende:
ik zou die leraar voor het gerecht gooien, voor geweld tegen mijn kind en er een dikke schade vergoeding uitslepen, wat er ook gebeurd mensen die in het onderwijs werken moeten hun handen thuis houden, en conflicten met hun mond oplossen
Prachtig. Je klinkt precies als het soort wat ouder kan zijn van zo'n totaal respectloos kutkind zoals in het filmpje. Nul reflectie op jezelf of op je kind.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 15:48:28 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_184654819
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef sandra-kim het volgende:
ik zou die leraar voor het gerecht gooien, voor geweld tegen mijn kind en er een dikke schade vergoeding uitslepen, wat er ook gebeurd mensen die in het onderwijs werken moeten hun handen thuis houden, en conflicten met hun mond oplossen
Tja, met die instelling kom je er wel. En je kind ook.
pi_184656097
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jongeren proberen te behoeden voor ongevallen is natuurlijk iets heel anders dan fysiek contact inzetten om het overwicht te houden of verkrijgen.
Leraren moeten leerlingen of zichzelf maar gewoon in elkaar laten slaan.

Dekoning 2019
pi_184656161
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef sandra-kim het volgende:
ik zou die leraar voor het gerecht gooien, voor geweld tegen mijn kind en er een dikke schade vergoeding uitslepen, wat er ook gebeurd mensen die in het onderwijs werken moeten hun handen thuis houden, en conflicten met hun mond oplossen
Voor je naar het gerecht rent stel jezelf eens de volgende vraag: wat zou je doen als ik een stoel tegen je aan zou smijten?

Die leraar gaat hetzelfde doen.
pi_184656917
Jongens, sandra-kim is niet echt, don’t feed the trolls
  zondag 27 januari 2019 @ 17:39:58 #208
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184657689
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Leraren moeten leerlingen of zichzelf maar gewoon in elkaar laten slaan.

Dekoning 2019
Makkelijk he, mensen woorden in de mond leggen.

Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Sterker nog, je hebt alle recht om jezelf te verdedigen, zo staat dat ook in de wet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 18:08:13 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_184658191
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Makkelijk he, mensen woorden in de mond leggen.

Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Sterker nog, je hebt alle recht om jezelf te verdedigen, zo staat dat ook in de wet.
Maar waarom is hij dan geschorst?Ze hadden die leerling die blijkbaar niet op school komt om ook maar iets te leren van school moeten trappen. Een leraar aanvallen, hoe haal je het in je achterlijke hoofd? Wat bezielt dat soort jongens?
pi_184658501
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uh ja.
Wat voor tokkieschool ging jij dan?
blablablabla
  zondag 27 januari 2019 @ 18:29:16 #211
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184658524
Jongens. Don´t feed te trolls. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184658552
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Neen. Echter, in mijn schoolperiode werden ook geen congierges uitgejoelt of krukjes tegen schenen van de congierge aangegooid door ettertjes die aangemoedigd werden door hun etterige vriendjes. Het lijkt me sterk dat jochies die zo ontspoord en opgejut zijn dor hun vriendjes zijn netjes naar hun leraar luisteren en de les verlaten. Dat is nogal gezichtsverlies jeweetwel.
Bij ons werden die gewoon van school getrapt. Liep incidenteel zo'n figuur tussen. Ook wel gehad dat een leraar klappen kreeg. Die jongen nooit meer gezien. Ik geloof niet dat er scholen zijn waarbij dit anders is.
blablablabla
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 19:19:48 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_184659500
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Bij ons werden die gewoon van school getrapt. Liep incidenteel zo'n figuur tussen. Ook wel gehad dat een leraar klappen kreeg. Die jongen nooit meer gezien. Ik geloof niet dat er scholen zijn waarbij dit anders is.
Daarom hadden ze dit rotjong ook van school moeten trappen. Meteen. Wat leert die gast en zijn vriendjes hier nu van? Dat ze overal mee weg komen tot het fysiek aanvallen van een leraar toe. Dat bestuur had niet zo laf moeten zijn en achter de leraar horen te staan.
pi_184659572
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom hadden ze dit rotjong ook van school moeten trappen. Meteen. Wat leert die gast en zijn vriendjes hier nu van? Dat ze overal mee weg komen tot het fysiek aanvallen van een leraar toe. Dat bestuur had niet zo laf moeten zijn en achter de leraar horen te staan.
Wie zegt dat dat niet gebeurt is?
blablablabla
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 19:24:25 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_184659603
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet gebeurt is?
Ik heb hier gelezen (weet niet meer van wie) dat er een gesprek met dat joch is geweest en dat hij toen gewoon weer naar school mocht.
  zondag 27 januari 2019 @ 19:25:51 #216
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_184659646
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb hier gelezen (weet niet meer van wie) dat er een gesprek met dat joch is geweest en dat hij toen gewoon weer naar school mocht.
Twee waren er geschorst.

quote:
De school blijft echter achter hun standpunt staan. “Aan beide kanten is een grens overschreden.” Het Kennemer College heeft ook twee leerlingen tijdelijk geschorst voor hun daden. Inmiddels zijn die weer terug op school. https://www.hartvannederl(...)ng-bij-nekvel-pakte/
pi_184659664
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb hier gelezen (weet niet meer van wie) dat er een gesprek met dat joch is geweest en dat hij toen gewoon weer naar school mocht.
Oké. Laten we er vanuit gaan dat het waar is.

Wat zou jij dan doen? Dat jong is en blijft leerplichtig.
blablablabla
  zondag 27 januari 2019 @ 19:43:29 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184660052
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar waarom is hij dan geschorst?Ze hadden die leerling die blijkbaar niet op school komt om ook maar iets te leren van school moeten trappen. Een leraar aanvallen, hoe haal je het in je achterlijke hoofd? Wat bezielt dat soort jongens?
Die jongen moet je ook aanpakken.

Maar de leraar heeft hier voornamelijk uit emotie gehandeld. Dat kan ook niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 19:48:47 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_184660177
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Oké. Laten we er vanuit gaan dat het waar is.

Wat zou jij dan doen? Dat jong is en blijft leerplichtig.
Als ik in het bestuur had gezeten had ik hem van school gestuurd. Dit ging op zoveel manieren over de grens, dat moet je niet accepteren. Wat voor signaal geef je hier mee af? Dan moet hij maar naar een school voor moeilijke kinderen of bestaan die niet meer?
pi_184660942
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Makkelijk he, mensen woorden in de mond leggen.

Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Sterker nog, je hebt alle recht om jezelf te verdedigen, zo staat dat ook in de wet.
Ik reageerde op iemand die zei dat een leraar nooit zijn tengels moet gebruiken in een topic over een schoolmedewerker die is aangevallen met een kruk en daarna is geschorst. Hoe zou ik jouw reactie anders moeten opvatten?
  zondag 27 januari 2019 @ 20:46:45 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184661539
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat voor tokkieschool ging jij dan?
Alsof dat school afhankelijk was. Gewoon vmbo k
pi_184663013
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Alsof dat school afhankelijk was. Gewoon vmbo k
Daar lijkt het wel op.
Ik herken me totaal niet in dat beeld. Zat op een grote school ca 2500 leerlingen.
Hadden jullie geen beveiliging dan voor dat soort situaties? Hoe werd er überhaupt nog les gegeven als je als leerling alles maar kon flikken?
blablablabla
pi_184663086
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ik in het bestuur had gezeten had ik hem van school gestuurd. Dit ging op zoveel manieren over de grens, dat moet je niet accepteren. Wat voor signaal geef je hier mee af? Dan moet hij maar naar een school voor moeilijke kinderen of bestaan die niet meer?
Die jongen moet toch naar school dus je kan hem wel heel stoer van school aftrappen maar wat doe je dan met hem?
Speciaal onderwijs is er alleen voor de allerzwaarste gevallen en kampt met gigantische tekorten aan plekken.

Thuis laten zitten is vanuit wettelijke gronden geen optie.
blablablabla
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 21:55:56 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_184663226
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Die jongen moet toch naar school dus je kan hem wel heel stoer van school aftrappen maar wat doe je dan met hem?
Speciaal onderwijs is er alleen voor de allerzwaarste gevallen en kampt met gigantische tekorten aan plekken.

Thuis laten zitten is vanuit wettelijke gronden geen optie.
Maar het kan toch niet zo zijn dat een leraar zich dit soort verregaande getreiter moet laten welgevallen en nota bene geschorst wordt hier voor. Omgekeerde wereld.
  zondag 27 januari 2019 @ 21:58:29 #225
117098 Hathor
Effe niet
pi_184663288
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Die jongen moet toch naar school dus je kan hem wel heel stoer van school aftrappen maar wat doe je dan met hem?
Speciaal onderwijs is er alleen voor de allerzwaarste gevallen en kampt met gigantische tekorten aan plekken.

Thuis laten zitten is vanuit wettelijke gronden geen optie.
Dan toch op zijn minst een schorsing voor een paar weken, als daardoor zijn tentamens in gevaar komen en de kans aanwezig is dat hij blijft zitten, zal hij de volgende keer wel twee keer nadenken voor hij meubilair naar de concierge gaat lopen smijten. er is hier gewoon een grens overschreden, en daar moet dat lulletje de gevolgen maar van ondervinden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184663316
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar het kan toch niet zo zijn dat een leraar zich dit soort verregaande getreiter moet laten welgevallen en nota bene geschorst wordt hier voor. Omgekeerde wereld.
Zoals je hebt kunnen lezen zijn de betrokken koters ook geschorst.

Die kerel is geschorst vanwege het in de nek pakken, wat hoeveel empathie men daar ook voor kan opbrengen gewoon onder geen enkel beding is toegestaan.
blablablabla
pi_184663431
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan toch op zijn minst een schorsing voor een paar weken, als daardoor zijn tentamens in gevaar komen en de kans aanwezig is dat hij blijft zitten, zal hij de volgende keer wel twee keer nadenken voor hij meubilair naar de concierge gaat lopen smijten. er is hier gewoon een grens overschreden, en daar moet dat lulletje de gevolgen maar van ondervinden.
Dat zou wel het beste zijn ja, ware het niet dat er amper capaciteit is voor aandacht voor normale leerlingen
laat staan probleemfiguren. Het idee zal wel zijn hem zo snel mogelijk (met diploma) van school af te hebben zodat het onderwijssysteem er in elk geval van verlost is.
blablablabla
  zondag 27 januari 2019 @ 22:11:05 #228
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184663585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
Het zal steeds moeilijker worden om mensen voor de klas te krijgen. Voor een hongerloontje je zo te laten bejegenen. Het is absurd.
Nounou hongerloontje? Dat is op z'n minst nogal overdreven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 27 januari 2019 @ 22:18:22 #229
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184663757
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op.
Ik herken me totaal niet in dat beeld. Zat op een grote school ca 2500 leerlingen.
Hadden jullie geen beveiliging dan voor dat soort situaties? Hoe werd er überhaupt nog les gegeven als je als leerling alles maar kon flikken?
Niet. Bepaalde lessen waren gewoon kansloos. Leerkracht deed ook zn best niet meer.

Ik moet ook bekennen de meeste leerlingen waren ook gewoon niet zo slim. Nee, ze waren gewoon dom. Uiteindelijk gehoord dat ook 3 ervan niet hun examen hebben gehaald.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 22:43:15 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_184664251
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 22:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Nounou hongerloontje? Dat is op z'n minst nogal overdreven.
Ja, je hebt gelijk. Heb het even opgezocht en het viel me mee. Maar ik vind ook dat het met goudgeld betaald moet worden, zeker gezien de ontwikkelingen die zich voordoen nu de leerlingen steeds moeilijker worden en mobieltjes bij zich hebben om alles wat ze niet aanstaat vast te leggen. Ze zouden die mobieltjes moeten verbieden tijdens de lessen. Zou al een stuk schelen, want als ze de hele tijd op die dingen zitten leren ze niets omdat ze daar drukker mee zijn dan met de les die ze krijgen.
  zondag 27 januari 2019 @ 23:25:35 #231
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184665033
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Voor je naar het gerecht rent stel jezelf eens de volgende vraag: wat zou je doen als ik een stoel tegen je aan zou smijten?

Die leraar gaat hetzelfde doen.
Gooi en stoel naar de rechter, kijk wat gebeurt!!
:')
pi_184665204
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Heb het even opgezocht en het viel me mee. Maar ik vind ook dat het met goudgeld betaald moet worden, zeker gezien de ontwikkelingen die zich voordoen nu de leerlingen steeds moeilijker worden en mobieltjes bij zich hebben om alles wat ze niet aanstaat vast te leggen. Ze zouden die mobieltjes moeten verbieden tijdens de lessen. Zou al een stuk schelen, want als ze de hele tijd op die dingen zitten leren ze niets omdat ze daar drukker mee zijn dan met de les die ze krijgen.
Hier hangt bij de deur een zak met vakjes en nummers er op. Elke leerling moet bij binnenkomst zijn of haar telefoon er in doen.
pi_184669050
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:59 schreef Samuel24 het volgende:
Die scholieren zijn tegenwoordig echt helemaal ontspoort. Dat is gewoon echt niet normaal meer.
Maar ja...wat is de oplossing voor dit probleem he. Ik zou het echt niet weten hoor.
Helemaal waar. Wat er in Spijkenisse is gebeurd is daar een goed voorbeeld van.

Die schooljeugd, dan voornamelijk de VMBO leerlingen zijn vaak zo asociaal als de neten.
Pas geleden ook, ze blokkeren de hele weg en als je dan vriendelijk vraagt of je er langs mag vliegen de kankers om je oren.

Is toch ook wel een probleem van deze tijd. Ik ben zelf ook geen intellectueel, heb gewoon LTS gedaan maar heb toch het idee dat het toen een stuk beschaafder was.
pi_184673880
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Gooi en stoel naar de rechter, kijk wat gebeurt!!
Zoiets denk ik...
pi_184674454
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:22 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Helemaal waar. Wat er in Spijkenisse is gebeurd is daar een goed voorbeeld van.

Die schooljeugd, dan voornamelijk de VMBO leerlingen zijn vaak zo asociaal als de neten.
Pas geleden ook, ze blokkeren de hele weg en als je dan vriendelijk vraagt of je er langs mag vliegen de kankers om je oren.

Is toch ook wel een probleem van deze tijd. Ik ben zelf ook geen intellectueel, heb gewoon LTS gedaan maar heb toch het idee dat het toen een stuk beschaafder was.
Ja, ik herinner me dat ik in 1999 op de basisschool 1 probleemdebiel in de klas had die met een stoel richting de juf gooide en dat was toen echt een schandaal. De hele wijk sprak erover.
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 22:30:59 #236
8781 crew  Frutsel
pi_184683767
Leraar zit zo bij RTL late night
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 28 januari 2019 @ 22:35:35 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184683840
quote:
quote:
Al die wijven gelijk weer janken :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184683909
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

Al die wijven gelijk weer janken :')
-Ouders en kind dood.
-Verantwoordelijke stuntende Pool een fopstraf.
-Je man wordt afgevoerd en de kans is groot dat je hem voorlopig niet meer ziet zonder tralies.

Me dunkt dat ze genoeg redenen heeft.
pi_184684470
School gaat in gesprek met docent die leerling in nek greep
De schoolleiding van het Kennemer College in Heemskerk gaat deze week in gesprek met de geschorste onderwijsassistent Gerrit Keeman. Keeman kreeg vorige week te horen dat hij niet meer welkom is op de school, nadat op internet een video was verschenen waarin te zien is hoe hij een leerling in zijn nek vastgrijpt.

De onderwijsassistent zit sinds het incident thuis. Mede omdat hij in februari met vervroegd pensioen gaat, hoefde hij van de school niet meer terug te komen. De jongen uit het filmpje mocht na een gesprek wel terugkomen op school.

In de video is te zien hoe Keeman achter de jongen aanloopt, terwijl de rest van de klas toekijkt en opmerkingen maakt. De leerling pakt een kruk en gooit die in de richting van de benen van de docent. Keeman pakt de jongen in zijn nek vast, roept tegen hem en stuurt hem de klas uit.

"Hij beledigde mijn moeder van 90", zei Keeman tegen NH Nieuws over de aanleiding van het incident. "Met de meest grove taal. Dat was voor mij de trigger. Ik houd daar niet van. Je moet niet aan mijn moeder komen."

Volgens de onderwijsassistent is hij zonder overleg de laan uit gestuurd. "Ik had graag excuses willen horen, maar de school vond dat geen goed idee. Het besluit dat ik weg moest, stond al vast. Er was geen ruimte voor overleg."

Petitie
Bewoners van Heemskerk en omgeving startten naar aanleiding van de schorsing een petitie om Keeman te steunen. Die is inmiddels bijna 7000 keer ondertekend.

Vandaag liet de school weten dat er alsnog contact geweest is met Keeman. "Naar aanleiding hiervan is er deze week een gesprek. Na dit gesprek zullen wij met een reactie komen. We willen het gesprek niet via de media voeren, maar met elkaar. Onze focus ligt bij het onderwijs en we willen om die reden nu de rust herstellen."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_184684742
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:19 schreef Aether het volgende:
School gaat in gesprek met docent die leerling in nek greep

"Hij beledigde mijn moeder van 90", zei Keeman tegen NH Nieuws over de aanleiding van het incident. "Je moet niet aan mijn moeder komen."

:') :') :')
pi_184685080
Was het kind een marokkaan?
pi_184687309
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:19 schreef Aether het volgende:
Volgens de onderwijsassistent is hij zonder overleg de laan uit gestuurd. "Ik had graag excuses willen horen, maar de school vond dat geen goed idee. Het besluit dat ik weg moest, stond al vast. Er was geen ruimte voor overleg."
Het geeft al aan hoe directeuren van scholen achter hun personeel staan. Er zijn namelijk meer gevallen van incidenten waarbij de directie hun personeel de rug toekeren of laten vallen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 08:33:58 #243
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184687460
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:32 schreef ChristmasRoses het volgende:
Er moeten alleen nog maar Red Formans voor probleemklassen.

Als mijn toekomstige kind de leraar uitscheldt krijgt hij thuis zoveel klappen dat hij wel laat. En een briefje met hun nummer van de kindertelefoon om uit te huilen. :s) :s) :s) :s) :s)
Toetsenbordheld, zoals zovelen in dit topic. Duidelijk dat je inderdaad zelf geen kind hebt want dan zou je niet zulke domme dingen zeggen.

Kinderen slaan, al dan niet je eigen, is te kansloos voor woorden. Het is geen 1962 meer hoor. Als je dat denkt nodig te hebben dan heb je al een stuk eerder gefaald in je poging tot opvoeding.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:37:49 #244
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184688156
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 15:51 schreef Maharski het volgende:

[..]

Rot toch op man. Als ze nodig het stoere kereltje moeten uithangen en aan jou komen, sla je ze gewoon lekker (snoeihard) terug. Zou gewoon toegestaan moeten zijn. Misschien wordt het dan weer eens wat.
Helaas, mensen moeten opgevoed worden, en soms met harde hand.
Wacht maar tot je kind verkracht wordt door een pedoleraar en je dan maar roept 'ja had ze maar normaal moeten kleden, respetc voor de leraar'
pi_184688461
Verkracht in eigen lokaal

De tientallen onderwijzers die juridische bijstand krijgen in procedures na incidenten met leerlingen vormen het topje van de ijsberg, stelt specialist op dit gebied Wouter Prins. Hij traint docenten in het omgaan met agressie en werkt bij onderwijsbond CNV. „Het ergste dat ik heb meegemaakt is een docente die is verkracht in haar eigen lokaal”, stelt hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-hoofdpijndossier
Je gelooft je oren niet.
En waarom worden dit soort dingen onder de pet gehouden.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:34:52 #246
21467 franske19
Hit the deck!
pi_184688885
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Verkracht in eigen lokaal

De tientallen onderwijzers die juridische bijstand krijgen in procedures na incidenten met leerlingen vormen het topje van de ijsberg, stelt specialist op dit gebied Wouter Prins. Hij traint docenten in het omgaan met agressie en werkt bij onderwijsbond CNV. „Het ergste dat ik heb meegemaakt is een docente die is verkracht in haar eigen lokaal”, stelt hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-hoofdpijndossier
Je gelooft je oren niet.
En waarom worden dit soort dingen onder de pet gehouden.
Politieke correctheid natuurlijk.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:40:37 #247
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184688956
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:22 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Helemaal waar. Wat er in Spijkenisse is gebeurd is daar een goed voorbeeld van.

Die schooljeugd, dan voornamelijk de VMBO leerlingen zijn vaak zo asociaal als de neten.
Pas geleden ook, ze blokkeren de hele weg en als je dan vriendelijk vraagt of je er langs mag vliegen de kankers om je oren.

Is toch ook wel een probleem van deze tijd. Ik ben zelf ook geen intellectueel, heb gewoon LTS gedaan maar heb toch het idee dat het toen een stuk beschaafder was.
Klopt. Tegenwoordig is het echt gewoon niet normaal meer.
En vooral als ze in een grote groep zijn worden ze vervelend. Ze zoeken gewoon bewust de confrontatie op.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184689220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:40 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Klopt. Tegenwoordig is het echt gewoon niet normaal meer.
En vooral als ze in een grote groep zijn worden ze vervelend. Ze zoeken gewoon bewust de confrontatie op.
Fastfood in combinatie met laag IQ. Ondertussen blijft onze overheid vergunningen afgeven voor nog meer fastfoodrestaurants, op elke straathoek kun je er een vinden en suiker wordt goedkoper, groente duurder, dus qua voeding zal het niet beter worden de komende tijd.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:01:33 #249
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184689283
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Fastfood in combinatie met laag IQ.
Ik zit me zo af te vragen he.....zit er misschien teveel testosteron in al dat fastfood? :')
Want dat zou kunnen verklaren waarom de jeugd zo agressief is deze dagen.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184690312
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

Toetsenbordheld, zoals zovelen in dit topic. Duidelijk dat je inderdaad zelf geen kind hebt want dan zou je niet zulke domme dingen zeggen.

Kinderen slaan, al dan niet je eigen, is te kansloos voor woorden. Het is geen 1962 meer hoor. Als je dat denkt nodig te hebben dan heb je al een stuk eerder gefaald in je poging tot opvoeding.
Ik heb er wel 30 in de klas gehad en bij sommigen werkt zelfs schorsing niet.
pi_184690327
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Verkracht in eigen lokaal

De tientallen onderwijzers die juridische bijstand krijgen in procedures na incidenten met leerlingen vormen het topje van de ijsberg, stelt specialist op dit gebied Wouter Prins. Hij traint docenten in het omgaan met agressie en werkt bij onderwijsbond CNV. „Het ergste dat ik heb meegemaakt is een docente die is verkracht in haar eigen lokaal”, stelt hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-hoofdpijndossier
Je gelooft je oren niet.
En waarom worden dit soort dingen onder de pet gehouden.
WTF
pi_184690343
Ik ben wel benieuwd naar dat verhaal...
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:34:19 #253
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184690715
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Verkracht in eigen lokaal

De tientallen onderwijzers die juridische bijstand krijgen in procedures na incidenten met leerlingen vormen het topje van de ijsberg, stelt specialist op dit gebied Wouter Prins. Hij traint docenten in het omgaan met agressie en werkt bij onderwijsbond CNV. „Het ergste dat ik heb meegemaakt is een docente die is verkracht in haar eigen lokaal”, stelt hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-hoofdpijndossier
Je gelooft je oren niet.
En waarom worden dit soort dingen onder de pet gehouden.
Want pedo Joris Demmink.
pi_184694916
Heeft die docente misschien zwijggeld gekregen?

[ Bericht 83% gewijzigd door Loekie1 op 29-01-2019 17:29:47 ]
pi_184696330
Ik heb het filmpje nog een keer gekeken maar ik snap nog steeds niet waarom hij nou geschorst is. Hij pakt de leerling inderdaad bij de nek maar dit doet hij niet met grof geweld.
pi_184696471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Verkracht in eigen lokaal

De tientallen onderwijzers die juridische bijstand krijgen in procedures na incidenten met leerlingen vormen het topje van de ijsberg, stelt specialist op dit gebied Wouter Prins. Hij traint docenten in het omgaan met agressie en werkt bij onderwijsbond CNV. „Het ergste dat ik heb meegemaakt is een docente die is verkracht in haar eigen lokaal”, stelt hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-hoofdpijndossier
Je gelooft je oren niet.
En waarom worden dit soort dingen onder de pet gehouden.
Reputatie van de school is heilig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184696495
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb het filmpje nog een keer gekeken maar ik snap nog steeds niet waarom hij nou geschorst is. Hij pakt de leerling inderdaad bij de nek maar dit doet hij niet met grof geweld.
Omdat je een leerling niet fysiek aan mag raken.

En dat weten ze. En de ergste maken er misbruik van.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:51:13 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184696504
Die leraar doet gewoon wat hij moet doen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184696513
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb het filmpje nog een keer gekeken maar ik snap nog steeds niet waarom hij nou geschorst is. Hij pakt de leerling inderdaad bij de nek maar dit doet hij niet met grof geweld.
Nee, ik zie hem ook niks hardhandigs doen. Belachelijk hoe hier tegenwoordig mee om wordt gegaan. Vind het ook heel sneu voor die man. Gaat hij bijna met pensioen en dan je carrière op deze manier afsluiten, ook nog volkomen in de steek gelaten door je werkgever.
De school had gewoon hard stelling moeten nemen, die jongen is fout en daarmee uit.
pi_184696963
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat je een leerling niet fysiek aan mag raken.
Onzin
pi_184697008
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, ik zie hem ook niks hardhandigs doen. Belachelijk hoe hier tegenwoordig mee om wordt gegaan. Vind het ook heel sneu voor die man. Gaat hij bijna met pensioen en dan je carrière op deze manier afsluiten, ook nog volkomen in de steek gelaten door je werkgever.
De school had gewoon hard stelling moeten nemen, die jongen is fout en daarmee uit.
Je krijgt bijna de indruk dat er meer speelt tussen school en Keeman en dat ze vervolgens dit incident hebben gebruikt om hem een maand vroeger buiten de deur te zetten.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:23:37 #262
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184697016
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:20 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Onzin
Volgens mij mag dat idd niet hoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184697030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Reputatie van de school is heilig.
Een reputatie van soft omgaan met raddraaiers vind ik nou niet iets om trots op te zijn.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:26:34 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184697066
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:23 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat idd niet hoor
Dat de lijfstraffen zijn afgeschaft betekent niet dat je een leerling helemaal niet meer aan mag raken. Mannelijke docenten moeten vooral uitkijken voor metoo-momentjes, maar schouderklopjes enerzijds en afhouden anderzijds kunnen gewoon. Dat je met die laatste een hoop gezeik kunt krijgen bewijst dit geval wel, maar er is geen wet die het verbiedt. Overigens, als de veiligheid van jezelf en/of andere leerlingen in het geding is dan moet je wel ingrijpen. Al is dat hier niet echt het geval.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184697082
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:23 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat idd niet hoor
Ik heb het niet over slaan hè.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 18:33:01 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_184697170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Je krijgt bijna de indruk dat er meer speelt tussen school en Keeman en dat ze vervolgens dit incident hebben gebruikt om hem een maand vroeger buiten de deur te zetten.
Dit
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Een reputatie van soft omgaan met raddraaiers vind ik nou niet iets om trots op te zijn.
en dit.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:33:56 #267
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184697194
Een schouderklopje is iets anders dan een leerling bij zijn nekvel grijpen.

Maargoed ik vind het verder niet erg dat hij dat heeft gedaan, dit tuig moet respect hebben en soms moet je dat gewoon afdwingen.

Kijk ik heb ook op het VMBO gezeten en natuurlijk maakten we soms het leven van de leraar zuur door gewoon niet goed mee te doen met de les, maar nooit gingen wij schelden, shit gooien naar de leraar of zijn moeder beledigen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:40:38 #268
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184697334
Op het moment dat leerlingen machtiger worden dan leraren, en beginnen te dicteren, weet je dat er een groot probleem is.
pi_184698018
Vanmiddag op de ijsbaan arriveerde een allochtonenklas. Binnen de kortste keren was het ‘ je moeder is een kankerhoer!’ op de ijsbaan. Er schaatste net een oudere mevrouw langs, ik had zin om dat joch omver te rijden.
pi_184701746
Lintje voor die man.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_184702867
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op het moment dat leerlingen machtiger worden dan leraren, en beginnen te dicteren, weet je dat er een groot probleem is.
Het is al een groot probleem.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184703678
Die leraar had dat stinkjoch gewoon met diezelfde kruk in zijn muil moeten slaan. Met z'n ouders erbij.

Wat een tyfusgeneratie, gekweekt door figuren die een nep-plant nog kunnen laten verdorren..

Succes ermee ^O^
´
  woensdag 30 januari 2019 @ 19:22:43 #273
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_184716411
https://nos.nl/artikel/22(...)ij-nekvel-greep.html

quote:
Het Kennemer College in Heemskerk heeft excuses gemaakt aan onderwijsassistent Gerrit Keeman, die werd geschorst nadat hij tijdens een conflict een leerling in het nekvel had gegrepen. Dat laten de directie van de school en Keeman in een gezamenlijke verklaring weten, waarover NH Nieuws bericht.

Keeman heeft zijn vertrek ten onrechte als schorsing ervaren, staat in de verklaring. "Het doel was om hem tot rust te laten komen en de rust op school te herstellen." De schoolleiding biedt zijn excuus aan voor "de gebrekkige communicatie die tot het misverstand heeft geleid."
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_184751325
Ondertussen (er komen immers weer verkiezingen aan);

VVD twitterde op vrijdag 01-02-2019 om 12:22:04 'Nekvel-docent’ Gerrit is een doener. Hij verdient geen gesar en gescheld, maar onze steun. Om onze waardering te laten blijken, overhandigen @dijkhoff en @rudmer deze vaas aan Gerrit! 👉 https://t.co/3TtQ5VgKZX https://t.co/vB57pChwb4 reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184751366
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen (er komen immers weer verkiezingen aan);

VVD twitterde op vrijdag 01-02-2019 om 12:22:04 'Nekvel-docent’ Gerrit is een doener. Hij verdient geen gesar en gescheld, maar onze steun. Om onze waardering te laten blijken, overhandigen @dijkhoff en @rudmer deze vaas aan Gerrit! 👉 https://t.co/3TtQ5VgKZX https://t.co/vB57pChwb4 reageer retweet
:')
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:01:30 #276
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_184751371
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen (er komen immers weer verkiezingen aan);

VVD twitterde op vrijdag 01-02-2019 om 12:22:04 'Nekvel-docent’ Gerrit is een doener. Hij verdient geen gesar en gescheld, maar onze steun. Om onze waardering te laten blijken, overhandigen @dijkhoff en @rudmer deze vaas aan Gerrit! 👉 https://t.co/3TtQ5VgKZX https://t.co/vB57pChwb4 reageer retweet
Wat een ellende.
pi_184751399
quote:
echt joh, hoe krijgt die woordvoerder van de school het uit zijn/haar mond? Leuke draai aan geven en dan praten we nergens meer over. Slappe houding van die school
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:03:58 #278
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_184751403
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen (er komen immers weer verkiezingen aan);

VVD twitterde op vrijdag 01-02-2019 om 12:22:04 'Nekvel-docent’ Gerrit is een doener. Hij verdient geen gesar en gescheld, maar onze steun. Om onze waardering te laten blijken, overhandigen @dijkhoff en @rudmer deze vaas aan Gerrit! 👉 https://t.co/3TtQ5VgKZX https://t.co/vB57pChwb4 reageer retweet
Oh man wat zielig dit :')
Dit, dus.
pi_184751624
_O- Die reacties op dat facebookbericht. Alleen maar negatief ook, en hoe ze dat dan weer recht proberen te praten.
pi_184751703
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

echt joh, hoe krijgt die woordvoerder van de school het uit zijn/haar mond? Leuke draai aan geven en dan praten we nergens meer over. Slappe houding van die school
Doorzichtige poging tot damage control natuurlijk.

"maar zo was het niet bedoeld!!!1 :'( "
pi_184752200
Gewoon FvD stemmen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChristmasRoses op 01-02-2019 15:57:29 ]
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:54:57 #282
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184754422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Verkracht in eigen lokaal

De tientallen onderwijzers die juridische bijstand krijgen in procedures na incidenten met leerlingen vormen het topje van de ijsberg, stelt specialist op dit gebied Wouter Prins. Hij traint docenten in het omgaan met agressie en werkt bij onderwijsbond CNV. „Het ergste dat ik heb meegemaakt is een docente die is verkracht in haar eigen lokaal”, stelt hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-hoofdpijndossier
Je gelooft je oren niet.
En waarom worden dit soort dingen onder de pet gehouden.
Politieke correctheid, en omdat de dader hoogstwaarschijnlijk amper tot niet gestraft is.
Jammer, dit soort zaken zouden openbaar moeten zijn. Als ik ouder zou zijn, zou ik willen weten of een school veilig is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:56:02 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184754439
quote:
Ze zouden die kutjes eens voor zulke klassen moeten zetten, en vooral filmen en op Internet zetten.
Eens kijken hoe ze reageren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_184754510
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ze zouden die kutjes eens voor zulke klassen moeten zetten, en vooral filmen en op Internet zetten.
Eens kijken hoe ze reageren.
Oh, die idealistische snollen kappen na een week met hun stage. Genoeg zien gaan. In het onderwijs werken naast Meester Bart:

-opgebrande docenten die streng beginnen en dan tegengewerkt door leiding worden waardoorze doen alsof het ze niet meer boeit om hun baan te houden.
-idem, maar die ermee kappen omdat ze de hypocrisie zat zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')