Ik weet niet wat voor auto's het zijn maar die "volle mep" geldt natuurlijk alleen voor de MRB...quote:Op zaterdag 19 januari 2019 22:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb twee auto's waar nog geen 6.000 km per jaar gereden wordt. Waarom moet ik voor die auto's de volle mep betalen?
Dank voor de link, ga ik checken
Ik denk dat dit vooral is dat rekeningrijden een oneerlijke verzwaring wordt van kosten die je dan als keuze NIET kunt vermijden.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 22:24 schreef opgebaarde het volgende:
Rekeningrijden is gewoon eerlijker, voor iedereen. Typisch dat er zoveel mensen er subiet op tegen zijn.
Fabeltje.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 22:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt. Zo’n reactor maakt namelijk geen plutonium. En laat je dat nu net nodig hebben voor kernwapens.
China is nu heel ver met ontwikkelen en India is ook bezig.
quote:Op zaterdag 19 januari 2019 21:45 schreef hoechst het volgende:
Whahah
Hoe de fuck kan de middenklasse dan ooit zo'n ding aanschaffen als de overheid ze nog meer kaal gaat plukken....
Hebben ze echt niet nagedacht?
40km? die zijn toch volledig elektrisch? bedoel je niet 400?quote:Op zaterdag 19 januari 2019 21:42 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vertel dat even tegen de eigenaars van de nieuwe Jaguar Ipace: die valt stil na 40km.
nou ja kopen... iedereen least dat ding of zet hem 'op de zaak'......quote:Op zaterdag 19 januari 2019 21:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is ook een prutsauto die men nooit had moeten kopen. Men valt op dat gevaarlijke don't fuck with me uiterlijk van deze bak. Zijn ook foute lui die zo'n ding kopen dus ik kan daar niet zo mee zitten.
De breeder wel. De reactor zelf maakt een rits andere producten.quote:Op zondag 20 januari 2019 08:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Fabeltje.
Een thorium reactor levert je gewoon u-233 op hoor.
Kun je prima gebruiken om bepaalde wapens mee te maken.
Nee, er is een test gedaan en daar haalde iemand maar 280km haalt met zijn iPace, wat nogal ver ligt van het beloofde bereik van 480km.quote:Op zondag 20 januari 2019 09:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
40km? die zijn toch volledig elektrisch? bedoel je niet 400?
[..]
nou ja kopen... iedereen least dat ding of zet hem 'op de zaak'......
betwijfel of veel particulieren een ton neerleggen voor zo'n ding.
Dat doe je zelf waarschijnlijk ook. Als ik een ton had voor een nieuwe auto kocht ik ook geen Tesla.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 22:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Het is ook wel een beetje de "red je kont maar" maatschappij geworden.
We wijzen allemaal een andere kant op, naar de buren, naar de fabrikanten, naar wie dan ook.
Ondertussen zijn wij degenen die consumeren, de consument.
Niemand wil een stapje terug doen, want hunnie doen het ook (hunnie: China, fabrieken, ministers in te grote auto, wat dan ook), er is altijd wel een goede reden om zelf niets te doen en al wijzend rustig te gaan slapen.
Ja, tis nogal van invloed waar die km's zijn gereden onder welke omstandigheden. Dus zomaar die waarden vergelijken is als appels en peren.quote:Op zondag 20 januari 2019 11:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, er is een test gedaan en daar haalde iemand maar 280km haalt met zijn iPace, wat nogal ver ligt van het beloofde bereik van 480km.
Geen idee hoe het met andere exemplaren gaat.
Nogal slecht voor een auto in die prijsklasse.
Een Hyundai Kona of Kia eNiro doen 385km op een 64kWh accu, praktijkkilometers.
Met de verwarming uit..... en EPAquote:Op zondag 20 januari 2019 11:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, er is een test gedaan en daar haalde iemand maar 280km haalt met zijn iPace, wat nogal ver ligt van het beloofde bereik van 480km.
Geen idee hoe het met andere exemplaren gaat.
Nogal slecht voor een auto in die prijsklasse.
Een Hyundai Kona of Kia eNiro doen 385km op een 64kWh accu, praktijkkilometers.
die anonimiteit garanderen is een wassen neus, want wetten kunnen met een vingerknip veranderd worden. Zelfs als het in de grondwet komt, kan het veranderd worden, hetzij wel wat lastiger.quote:Op zondag 20 januari 2019 01:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat dit vooral is dat rekeningrijden een oneerlijke verzwaring wordt van kosten die je dan als keuze NIET kunt vermijden.
Denk aan extra betalen omdat JOUW baas wil hebben dat je om 08u30 ergens op de Maasvlakte begint. Rekeningrijden betekent ook extra "controle" en het heeft iets "bestraffends" dat impliciet de kern van onze vrijheden nog verder aantast.... Big Brother enz.
Zelf zou ik rekeningrijden fantastisch vinden, mits buiten het gebruik, er dan geen extra houderskosten zijn en mijn anonimiteit (ook juridisch) wordt gegarandeerd. Dus daarbij dan ook fiks lagere van accijnstoeslagen en wegenbelasting etc.
Hoe je dat moet kunt invoeren, inregelen en tegelijkertijd de anonimiteit van gebruikers kunt waarborgen, is met de overheidswens om "controle" uit te oefenen, is een uiterst complexe zaak waar tal van aspecten aan kleven.
Dat je dan "goedkoper" kunt zijn, is het bekende sp(r)ookje. Je gaat minimaal dezelfde kosten krijgen met daarboven op wanneer je het lef hebt te gaan rijden omdat je ergens moet/wilt zijn.
Dat kan ook nauwelijks anders want links of rechts, moet de systeeminfrastructuur nu eenmaal bekostigd blijven worden. Rekeninrijden heeft "alleen" maar tot doel, de infra efficiėnter te kunnen laten gebruiken (meer auto's, gespreid in tijd over dezelfde weg).
daarom: waterstofquote:Op zondag 20 januari 2019 15:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met de verwarming uit..... en EPAgerekend.
In koude klimaten neemt de rijafstand sws tot ca 40% af, vanwege gebruik van verwarming alsmede voor batterijcapaciteit.
Toegegeven dat de boel verbeterd door rijgedrag en het al of niet vanuit een dubbele tweekapper garage/voorverwarmend vertrekkend.
Ik denk dat je/we komen op een natuurlijke grens van ca 200-250wh/km onder optimale omstandigheden.
Rendement van grote batterijen is wat beter met als nadeel dat je dat gewicht (regeneratief) moet verslepen. Hierbij moet je ook (be)rekenen dat je effectief en zeker op termijn maar iets van 80% van de beloofde capaciteit kunt/zal gebruiken.
Doorrijden, vaak diep (ont)laden op je reserve en standaard snelladen lijkt mij sws al geen goed plan voor (pro)centenrijders. Aanhangers zijn al helemaal uit de boze omdat die de rijafstand snel met 30% doen verminderen.
Ergo een 60kWh accu geeft je koud-warm een normale rijafstand van 150-200km en een 100kWh (Tesla P100D) ca 250-400km. Voor veel mensen lijkt mij dat goed te doen. Ik vergelijk dat maar met motorrijden wat je afhankelijk van type/gedrag ook dezelfde ranges per tankbeurt hebt.
Probleem wordt natuurlijk wanneer je elektrisch verder wilt/moet en dan minimaal een uur moet rekenen voor "tanken". Vaker gezegd, kan je dat prima (en beter) oplossen door de accu's te standaardiseren en die makkelijk te kunnen verwisselen.
Een overzicht van marketing rijafstanden: Smart: 93km, Fiat/MercedesB: 135km, MB:140, eFocus/BMW-i3: 184, Ioniq/eGolf:200, Leaf:240, Tesla3/TX:360 en flightship TeslaS: 500.
Wanneer je daar 75% van neemt, kom je imho goed in de buurt van nuchter realisme.
Exact en daarom zal een dergelijk mechanisme de vrijheid "van onbespied zijn" inperken.quote:Op zondag 20 januari 2019 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die anonimiteit garanderen is een wassen neus, want wetten kunnen met een vingerknip veranderd worden. Zelfs als het in de grondwet komt, kan het veranderd worden, hetzij wel wat lastiger.
merk je verschil met de tijd toen je dit niet deed?quote:Op zondag 20 januari 2019 17:06 schreef Vallon het volgende:
Dat gezegd hebbend moet je niet de illusie hebben dat nu wel anoniem rijdt. De combinatie kenteken/camera's en je telefoon/locatie met waar en wie; zegt heel veel over je reisgedrag.
Daarom doe ik altijd boodschappen zonder telefoon, moet er niet aan denken dat Google weet waar ik met mijn AH klantenkaart boodschappen doe en per swipe betaal. Natuurlijk altijd je hoodie omhoog en stuurs naar beneden kijken in de winkel.....
Zijn nog wel wat kleine drukprobleempjes op te lossen...... drukken van 700bar en energie om het te "ontbaren" zijn geen lichtvallige uitdagingen....quote:Op zondag 20 januari 2019 16:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom: waterstof
Dat is niks inefficienter dan van aardolie benzine maken naar bewegen of van een windmolen elektriciteit maken naar bewegen.
700 bar kan technisch gewoon. De prijs zakt bij massatoepassing.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zijn nog wel wat kleine drukprobleempjes op te lossen...... drukken van 700bar en energie om het te "ontbaren" zijn geen lichtvallige uitdagingen....
Qua energiedrager, ben ik het met je eens. Kan ook goed worden ingezet als aardgasvervanger.
De efficiėntie vind ik van wat minder belang, beter met 50% rendement waterstofgas bufferen dan de opgewekte elektriciteit "in das Blaue Hinein" laten wegdraaien.
Ja...... ik weet, zie "het" en vind het niet fijn rekening te moeten houden hoe en waar je bent (geweest).quote:Op zondag 20 januari 2019 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
merk je verschil met de tijd toen je dit niet deed?
ik vind het teveel gedoe. Mocht het misgaan dan gaat het bij praktisch iedereen mis en komt er wel een tegenbeweging. Massa wint het altijd van het individu.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja...... ik weet, zie "het" en vind het niet fijn rekening te moeten houden hoe en waar je bent (geweest).
Puur de gedachten dat elk moment van je bestaan qua handelen ondertussen een open boek wordt, vind ik bedreigend voor mijn feitelijke kwetsbaarheid.
Een mens heeft het nodig zich onbespied te wanen, zich te kunnen verschuilen al was het maar een smoes wat verder niets te maken heeft met kwalijke zaken.
Het is niet alleen het samenpersen. Ook het terugbrengen koud/vloeibaar naar "gasvorm" ter verbranding, heeft z'n uitdagende merites wat natuurkundig losstaat van massaliteit.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
700 bar kan technisch gewoon. De prijs zakt bij massatoepassin
Tuurlijk het leven is altijd een keuze tussen (onder)gaan, (weg)blijven en is verder een belevingskwestie, gedreven door noodzaak. Wanneer het niet anders kan dan moet het maar.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik vind het teveel gedoe. Mocht het misgaan dan gaat het bij praktisch iedereen mis en komt er wel een tegenbeweging. Massa wint het altijd van het individu.
Dus waarom nu moeilijk doen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
het wordt al toegepast, want waterstofauto's zijn er al. Daarnaast wordt waterstof al jaren en jaren toegepast in de industrie.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet alleen het samenpersen. Ook het terugbrengen koud/vloeibaar naar "gasvorm" ter verbranding, heeft z'n uitdagende merites wat natuurkundig losstaat van massaliteit.
quote:Op zondag 20 januari 2019 17:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tuurlijk het leven is altijd een keuze tussen (onder)gaan, (weg)blijven en is verder een belevingskwestie, gedreven door noodzaak. Wanneer het niet anders kan dan moet het maar.
Ik vind bepaalde rechten echter belangrijker dan de voorgespiegelde "voordelen" zonder die rechten. Het vreemde is dat wij ons dit laten gebeuren, ook omdat het nergens anders voor nodig is dan controle (= macht te willen) uitoefenen.op dit moment is het voor reclame doeleinden of voor opsporingsdiensten bij criminele activiteiten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
In Amerika rijden er inderdaad al wat waterstofauto's rond.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het wordt al toegepast, want waterstofauto's zijn er al. Daarnaast wordt waterstof al jaren en jaren toegepast in de industrie.
En dat rechtvaardigt het gebruik en de permanente massaliteit ?quote:Op zondag 20 januari 2019 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op dit moment is het voor reclame doeleinden of voor opsporingsdiensten bij criminele activiteiten.
geen idee of dit het rechtvaardigd. Ik constateer alleen dat het hiervoor gebruikt wordt.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat rechtvaardigt het gebruik en de permanente massaliteit ?
Het antwoord zal ws Ja zijn....... ook omdat men anders wordt uitgesloten en tegen dicht geslagen deuren aanloopt. Reclame moet zijn zonder dat ik consequenties ervaar bij het weigeren daarvan.
Idem bij opsporingsdiensten... als misplaatste "veiligheidsargument" in nu begane criminaliteit. Nergens voor nodig om daar 99,999% van de bevolking daarom stelselmatig te bespioneren. Maar goed daar gaan we (hier) niet uitkomen.
Vergeleken met een benzineauto die 1:15 rijdt is er niet veel verschil... Met de huidige benzineprijs ben je 11ct/km kwijt...quote:Op zondag 20 januari 2019 17:53 schreef MaGNeT het volgende:
In Amerika rijden er inderdaad al wat waterstofauto's rond.
Voornamelijk omdat ze de eerste 3 jaar gratis waterstof mogen tanken.
Daarna zit je op zo'n $0,21 per mile, al noemen sommige bronnen zelfs $0,33 per mile.
https://www.toyotasantamonica.com/hydrogen-fuel-cost
Minimaal ¤0,115 per kilometer tegenover ¤0,045 voor een kilometer in een elektrische auto.
Klopt, prijstechnisch is het niet voordelig om waterstof te rijden.quote:Op zondag 20 januari 2019 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vergeleken met een benzineauto die 1:15 rijdt is er niet veel verschil... Met de huidige benzineprijs ben je 11ct/km kwijt...
Tuurlijk is H2 technisch op kleine schaal mogelijk, wat voor mij ook van toepassing is/voor op elektrische accu auto's. De beloofde uitwerking klopt simpelweg niet en de rekening wordt (straks?) door anderen betaald wanneer het serieus - wereld - grootschalig(er) wordt.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het wordt al toegepast, want waterstofauto's zijn er al. Daarnaast wordt waterstof al jaren en jaren toegepast in de industrie.
Waarom is de kostprijs van elektriciteit nu plotseling wel een issue? Het is toch bijna gratis?quote:Op zondag 20 januari 2019 18:56 schreef Vallon het volgende:
Om 1 liter benzine te produceren heb je totaal ongeveer 1,5kWh nodig. Voor het H2 energiequivalent is totaal ca 13,5 kWh nodig: 12,5kwH om 2,25liter water om te zetten in 0,25 kg waterstof en 2 kg zuurstof en ca 1,0kwH voor het discussiehgemak het moeilijk te comprimeren en te ontgassen.
Nope... je zal "energie"=kosten moeten steken in industrie/middelen om electra (bvk direct uit de zon) in bruikbare eenheden te ontginnen.quote:Op zondag 20 januari 2019 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom is de kostprijs van elektriciteit nu plotseling wel een issue? Het is toch bijna gratis?
Dat snap ik allemaal wel en mijn antwoord is natuurlijk deels sarcastisch. Echter vind ik het wel opvallend dat wanneer het om elektriciteit icm duurzaamheid gaat het volgens de klimaatpausen allemaal zo'n beetje gratis van de bomen te plukken is maar als het om bv. waterstof gaat is het plotseling duurder dan goud.quote:Op zondag 20 januari 2019 19:21 schreef Vallon het volgende:
Nope... je zal "energie"=kosten moeten steken in industrie/middelen om electra (bvk direct uit de zon) in bruikbare eenheden te ontginnen.
Tegen hoeveel "euro" je dan een kWh waardeert is een kwestie van markt, die bij ons daarmee bepaalt wie wel en niet de beschikking heeft/krijgt.
Eensch hoor... het is een nieuwequote:Op zondag 20 januari 2019 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel en mijn antwoord is natuurlijk deels sarcastisch. Echter vind ik het wel opvallend dat wanneer het om elektriciteit icm duurzaamheid gaat het volgens de klimaatpausen allemaal zo'n beetje gratis van de bomen te plukken is maar als het om bv. waterstof gaat is het plotseling duurder dan goud.
Voor fuelcells wordt op dit moment platina gebruikt als katalysator, ook een "rare metal" en er wordt ook flink wat aarde voor afgegraven.quote:Op zondag 20 januari 2019 21:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch hoor... het is een nieuwereligie waarbij protestanten de katholieken vertellen dat ze het verkeerd zien.
Zelf denk ik dat het lood om oud ijzer is. Het is maar net waar je je je energiein wil steken.
Het meest enge van all-eletric-fanatisme is dat je hiervoor je heel nieuwe maatschappij zult moeten (ver)bouwen die ontoegankelijk wordt voor minder technisch "bedeelden", terwijl je een plofauto en je CV-ketel "relatief" eenvoudig kunt ombouwen voor waterstof, ook voor industrie sectoren zoals scheepvaart en tuinbouw.
Los van opslag perikelen, is waterstof weliswaar gevaarlijk maar verder een uiterst handzaam energierijk goedje wat verder nauwelijks gebruiksschade geeft.
Een tank voor 5 kg (150kWh) waterstof weegt iets van 150kg, afmeting 150liter en ruimschoots genoeg voor ca 400-500 km ("h2-electrisch") bereik. Het letterlijk ploffen, geeft een snelwarm autobereik van 300km.
Als je met H2 er mensen mee naar de maan kunt schieten, is het vast ook bruikbaar voor andere zware (vervoers)toepassingen. zoals bussen... lees ook wiki
Zet je dit af tegen een accu-systeem, 85kWh TeslaS-gewicht 540kg, kan je je de nodige vraagtekens plaatsen, ook omdat je voor een accu "rare" materialen nodig hebt.
Dit valt nog allemaal in het niet bij een fossiele tank die hooguit, all in, 50kg weegt.
Tuurlijk is H2 opslag ingewikkeld, wat sws ook geldt voor accu's die bestaan uit 2000 losse penlites die na 100x laden, stuk zijn.
Als je 80k voor een auto kunt neertikken, natuurlijk.quote:Op zondag 20 januari 2019 18:11 schreef MaGNeT het volgende:
En nu Tesla heeft aangekondigd vanaf 2020 het eerste model met een 600 mile range te kunnen leveren, is actieradius ook niet echt meer een issue.
Verdubbeling.quote:Op maandag 21 januari 2019 08:46 schreef Gunner het volgende:
600 mijl? das een verdriedubbeling van wat ze nu doen. Knap als ze dat voor elkaar krijgen.....
Ja, klopt. Verdubbeling dus.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
600 mijl he... das 960 kilometer....
zijn dat fabrikant-opgaves of echte kilometers?quote:Op maandag 21 januari 2019 17:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, klopt. Verdubbeling dus.
https://ev-database.nl/cheatsheet/actieradius-elektrische-auto
Dat zijn juist de echte, zie tekst.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
zijn dat fabrikant-opgaves of echte kilometers?
Er staan auto's tussen die nog niet eens te krijgen zijn...quote:
Dan staat er een sterretje achter of deels USA praktijkwaarden, zoals Model 3.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Er staan auto's tussen die nog niet eens te krijgen zijn...
vandaar m'n vraag
Wat is echt.....lekker langzaam, nieuw opzoevend 100km/u op de autosnelweg met met wind in de rug op een mooie lentedag.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zijn juist de echte, zie tekst.
Reserve kan je niet ontladen, die capaciteit is al afgeschermd.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is echt.....lekker langzaam, nieuw opzoevend 100km/u op de autosnelweg met met wind in de rug op een mooie lentedag.
In de dagelijkse praktijk van alle dag mag (zal?) je van die aantallen imo (zeker op termijn) gemakshalve 25% kunnen afhalen, ook omdat het niet verstandig je reserve (diep) te (ont)laden etc.etc.
Los daarvan, wel leuke ontwikkelingen voor (h)eerlijke discussies.
Opvallend is trouwens het lijstje van energieverbuik KwH/per 100km. De kekke Hyundai IONIQ Electric doet het ruim 30% beter (14,7kwh/100) dan de gesjeesde Audi e-tron met 22,6kWh.
Ook hier zal je imho voor normaal verwacht NL gebruik wel, minimaal 15 tot 25% bij op moeten tellen, dit los van supersporten.
Klopt weinig van in de praktijk.quote:Op maandag 21 januari 2019 17:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zijn juist de echte, zie tekst.
Het verbruik hangt ook vooral af van de rijstijl van de bestuurder, het parcours, de weersomstandigheden, etc. Dus het blijft altijd een indicatie.quote:Op maandag 21 januari 2019 18:31 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Klopt weinig van in de praktijk.
130 km ipv 195km voor de Hyundai IONIQ
TL;DR: Ik heb het niet over restcapaciteit.quote:Op maandag 21 januari 2019 18:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Reserve kan je niet ontladen, die capaciteit is al afgeschermd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanuit fabrikanten wordt veelal gesteld dat een accu "prima" een google bron is wanneer die nog tot 65-70% geladen kan worden wat weer - technisch - totaal niets zegt of je dat dan kunt gebruiken.
Sommigen fabrikanten geven zelfs garanties..... waarbij de "kapotte" accu dan vervangen wordt voor een andere afgeragde."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |