abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184503846
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb twee auto's waar nog geen 6.000 km per jaar gereden wordt. Waarom moet ik voor die auto's de volle mep betalen?

Dank voor de link, ga ik checken
Ik weet niet wat voor auto's het zijn maar die "volle mep" geldt natuurlijk alleen voor de MRB...

En als je een beetje gaat rekenen ben je met rekeningrijden al rap duurder uit: NWS / Rekeningrijden?

[ Bericht 13% gewijzigd door AchJa op 20-01-2019 00:01:17 ]
pi_184504311
Het probleem met subsidie is dat de mensen die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven het meest moeten bijdragen aan de subsidie waar ze zelf nooit van zullen profiteren.
En rekeningrijden is zo duur als systeem dat het meeste geld wat het opbrengt nodig is om het systeem te laten draaien. Eerlijker is dan dat mensen die veel in de spits rijden nog veel meer gaan betalen en mensen die dat zelden doen maar een klein beetje meer. Denk maar niet dat veel mensen er op vooruit gaan.
  zondag 20 januari 2019 @ 01:45:30 #53
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184505295
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:24 schreef opgebaarde het volgende:

Rekeningrijden is gewoon eerlijker, voor iedereen. Typisch dat er zoveel mensen er subiet op tegen zijn.
Ik denk dat dit vooral is dat rekeningrijden een oneerlijke verzwaring wordt van kosten die je dan als keuze NIET kunt vermijden.
Denk aan extra betalen omdat JOUW baas wil hebben dat je om 08u30 ergens op de Maasvlakte begint. Rekeningrijden betekent ook extra "controle" en het heeft iets "bestraffends" dat impliciet de kern van onze vrijheden nog verder aantast.... Big Brother enz.

Zelf zou ik rekeningrijden fantastisch vinden, mits buiten het gebruik, er dan geen extra houderskosten zijn en mijn anonimiteit (ook juridisch) wordt gegarandeerd. Dus daarbij dan ook fiks lagere van accijnstoeslagen en wegenbelasting etc.

Hoe je dat moet kunt invoeren, inregelen en tegelijkertijd de anonimiteit van gebruikers kunt waarborgen, is met de overheidswens om "controle" uit te oefenen, is een uiterst complexe zaak waar tal van aspecten aan kleven.
Dat je dan "goedkoper" kunt zijn, is het bekende sp(r)ookje. Je gaat minimaal dezelfde kosten krijgen met daarboven op wanneer je het lef hebt te gaan rijden omdat je ergens moet/wilt zijn.
Dat kan ook nauwelijks anders want links of rechts, moet de systeeminfrastructuur nu eenmaal bekostigd blijven worden. Rekeninrijden heeft "alleen" maar tot doel, de infra efficiënter te kunnen laten gebruiken (meer auto's, gespreid in tijd over dezelfde weg).

[ Bericht 6% gewijzigd door Vallon op 20-01-2019 01:50:53 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 20 januari 2019 @ 07:54:33 #54
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184506337
Leuk idee dat rekeningrijden maar is dat niet een enorme administratieve romslomp om dat van iedere auto op de weg te gaan bijhouden? En ook als dat digitaal gaat zal dat een hoop extra geld gaan kosten qua systeembeheer t.o.v. het huidige model?
pi_184506685
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt. Zo’n reactor maakt namelijk geen plutonium. En laat je dat nu net nodig hebben voor kernwapens.

China is nu heel ver met ontwikkelen en India is ook bezig.
Fabeltje.

Een thorium reactor levert je gewoon u-233 op hoor.

Kun je prima gebruiken om bepaalde wapens mee te maken.
  zondag 20 januari 2019 @ 09:04:51 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184506804
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:45 schreef hoechst het volgende:
Whahah

Hoe de fuck kan de middenklasse dan ooit zo'n ding aanschaffen als de overheid ze nog meer kaal gaat plukken....

Hebben ze echt niet nagedacht?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 20 januari 2019 @ 09:18:18 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184506971
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:42 schreef Adelante het volgende:

[..]

Vertel dat even tegen de eigenaars van de nieuwe Jaguar Ipace: die valt stil na 40km.
40km? die zijn toch volledig elektrisch? bedoel je niet 400?

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is ook een prutsauto die men nooit had moeten kopen. Men valt op dat gevaarlijke don't fuck with me uiterlijk van deze bak. Zijn ook foute lui die zo'n ding kopen dus ik kan daar niet zo mee zitten. :)
nou ja kopen... iedereen least dat ding of zet hem 'op de zaak'......
betwijfel of veel particulieren een ton neerleggen voor zo'n ding.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_184507382
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 08:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Fabeltje.

Een thorium reactor levert je gewoon u-233 op hoor.

Kun je prima gebruiken om bepaalde wapens mee te maken.
De breeder wel. De reactor zelf maakt een rits andere producten.

Daarmee wordt het in ieder geval moeilijker wapens te maken.
Whatever...
pi_184508499
quote:
19s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

40km? die zijn toch volledig elektrisch? bedoel je niet 400?

[..]

nou ja kopen... iedereen least dat ding of zet hem 'op de zaak'......
betwijfel of veel particulieren een ton neerleggen voor zo'n ding.
Nee, er is een test gedaan en daar haalde iemand maar 280km haalt met zijn iPace, wat nogal ver ligt van het beloofde bereik van 480km.
Geen idee hoe het met andere exemplaren gaat.

Nogal slecht voor een auto in die prijsklasse.

Een Hyundai Kona of Kia eNiro doen 385km op een 64kWh accu, praktijkkilometers.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:57:43 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184511464
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Het is ook wel een beetje de "red je kont maar" maatschappij geworden.
We wijzen allemaal een andere kant op, naar de buren, naar de fabrikanten, naar wie dan ook.
Ondertussen zijn wij degenen die consumeren, de consument.

Niemand wil een stapje terug doen, want hunnie doen het ook (hunnie: China, fabrieken, ministers in te grote auto, wat dan ook), er is altijd wel een goede reden om zelf niets te doen en al wijzend rustig te gaan slapen.
Dat doe je zelf waarschijnlijk ook. Als ik een ton had voor een nieuwe auto kocht ik ook geen Tesla.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:59:26 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184511491
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, er is een test gedaan en daar haalde iemand maar 280km haalt met zijn iPace, wat nogal ver ligt van het beloofde bereik van 480km.
Geen idee hoe het met andere exemplaren gaat.

Nogal slecht voor een auto in die prijsklasse.

Een Hyundai Kona of Kia eNiro doen 385km op een 64kWh accu, praktijkkilometers.
Ja, tis nogal van invloed waar die km's zijn gereden onder welke omstandigheden. Dus zomaar die waarden vergelijken is als appels en peren.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:04:31 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184512418
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, er is een test gedaan en daar haalde iemand maar 280km haalt met zijn iPace, wat nogal ver ligt van het beloofde bereik van 480km.
Geen idee hoe het met andere exemplaren gaat.

Nogal slecht voor een auto in die prijsklasse.

Een Hyundai Kona of Kia eNiro doen 385km op een 64kWh accu, praktijkkilometers.
Met de verwarming uit..... en EPA :') gerekend.
In koude klimaten neemt de rijafstand sws tot ca 40% af, vanwege gebruik van verwarming alsmede voor batterijcapaciteit.
Toegegeven dat de boel verbeterd door rijgedrag en het al of niet vanuit een dubbele tweekapper garage/voorverwarmend vertrekkend.

Ik denk dat je/we komen op een natuurlijke grens van ca 200-250wh/km onder optimale omstandigheden.
Rendement van grote batterijen is wat beter met als nadeel dat je dat gewicht (regeneratief) moet verslepen. Hierbij moet je ook (be)rekenen dat je effectief en zeker op termijn maar iets van 80% van de beloofde capaciteit kunt/zal gebruiken.
Doorrijden, vaak diep (ont)laden op je reserve en standaard snelladen lijkt mij sws al geen goed plan voor (pro)centenrijders. Aanhangers zijn al helemaal uit de boze omdat die de rijafstand snel met 30% doen verminderen.

Ergo een 60kWh accu geeft je koud-warm een normale rijafstand van 150-200km en een 100kWh (Tesla P100D) ca 250-400km. Voor veel mensen lijkt mij dat goed te doen. Ik vergelijk dat maar met motorrijden wat je afhankelijk van type/gedrag ook dezelfde ranges per tankbeurt hebt.

Probleem wordt natuurlijk wanneer je elektrisch verder wilt/moet en dan minimaal een uur moet rekenen voor "tanken". Vaker gezegd, kan je dat prima (en beter) oplossen door de accu's te standaardiseren en die makkelijk te kunnen verwisselen.

Een overzicht van marketing rijafstanden: Smart: 93km, Fiat/MercedesB: 135km, MB:140, eFocus/BMW-i3: 184, Ioniq/eGolf:200, Leaf:240, Tesla3/TX:360 en flightship TeslaS: 500.
Wanneer je daar 75% van neemt, kom je imho goed in de buurt van nuchter realisme.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184514223
quote:
12s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vooral is dat rekeningrijden een oneerlijke verzwaring wordt van kosten die je dan als keuze NIET kunt vermijden.
Denk aan extra betalen omdat JOUW baas wil hebben dat je om 08u30 ergens op de Maasvlakte begint. Rekeningrijden betekent ook extra "controle" en het heeft iets "bestraffends" dat impliciet de kern van onze vrijheden nog verder aantast.... Big Brother enz.

Zelf zou ik rekeningrijden fantastisch vinden, mits buiten het gebruik, er dan geen extra houderskosten zijn en mijn anonimiteit (ook juridisch) wordt gegarandeerd. Dus daarbij dan ook fiks lagere van accijnstoeslagen en wegenbelasting etc.

Hoe je dat moet kunt invoeren, inregelen en tegelijkertijd de anonimiteit van gebruikers kunt waarborgen, is met de overheidswens om "controle" uit te oefenen, is een uiterst complexe zaak waar tal van aspecten aan kleven.
Dat je dan "goedkoper" kunt zijn, is het bekende sp(r)ookje. Je gaat minimaal dezelfde kosten krijgen met daarboven op wanneer je het lef hebt te gaan rijden omdat je ergens moet/wilt zijn.
Dat kan ook nauwelijks anders want links of rechts, moet de systeeminfrastructuur nu eenmaal bekostigd blijven worden. Rekeninrijden heeft "alleen" maar tot doel, de infra efficiënter te kunnen laten gebruiken (meer auto's, gespreid in tijd over dezelfde weg).
die anonimiteit garanderen is een wassen neus, want wetten kunnen met een vingerknip veranderd worden. Zelfs als het in de grondwet komt, kan het veranderd worden, hetzij wel wat lastiger.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184514263
quote:
12s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met de verwarming uit..... en EPA :') gerekend.
In koude klimaten neemt de rijafstand sws tot ca 40% af, vanwege gebruik van verwarming alsmede voor batterijcapaciteit.
Toegegeven dat de boel verbeterd door rijgedrag en het al of niet vanuit een dubbele tweekapper garage/voorverwarmend vertrekkend.

Ik denk dat je/we komen op een natuurlijke grens van ca 200-250wh/km onder optimale omstandigheden.
Rendement van grote batterijen is wat beter met als nadeel dat je dat gewicht (regeneratief) moet verslepen. Hierbij moet je ook (be)rekenen dat je effectief en zeker op termijn maar iets van 80% van de beloofde capaciteit kunt/zal gebruiken.
Doorrijden, vaak diep (ont)laden op je reserve en standaard snelladen lijkt mij sws al geen goed plan voor (pro)centenrijders. Aanhangers zijn al helemaal uit de boze omdat die de rijafstand snel met 30% doen verminderen.

Ergo een 60kWh accu geeft je koud-warm een normale rijafstand van 150-200km en een 100kWh (Tesla P100D) ca 250-400km. Voor veel mensen lijkt mij dat goed te doen. Ik vergelijk dat maar met motorrijden wat je afhankelijk van type/gedrag ook dezelfde ranges per tankbeurt hebt.

Probleem wordt natuurlijk wanneer je elektrisch verder wilt/moet en dan minimaal een uur moet rekenen voor "tanken". Vaker gezegd, kan je dat prima (en beter) oplossen door de accu's te standaardiseren en die makkelijk te kunnen verwisselen.

Een overzicht van marketing rijafstanden: Smart: 93km, Fiat/MercedesB: 135km, MB:140, eFocus/BMW-i3: 184, Ioniq/eGolf:200, Leaf:240, Tesla3/TX:360 en flightship TeslaS: 500.
Wanneer je daar 75% van neemt, kom je imho goed in de buurt van nuchter realisme.
daarom: waterstof _O_
Dat is niks inefficienter dan van aardolie benzine maken naar bewegen of van een windmolen elektriciteit maken naar bewegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 20 januari 2019 @ 17:06:25 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184514558
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die anonimiteit garanderen is een wassen neus, want wetten kunnen met een vingerknip veranderd worden. Zelfs als het in de grondwet komt, kan het veranderd worden, hetzij wel wat lastiger.
Exact en daarom zal een dergelijk mechanisme de vrijheid "van onbespied zijn" inperken.

Er is best een werkwijze te bedenken hoe je dat wel redelijk anoniem kunt maken. Een soort van onderling verhandelbaar incheck (blockchain)strippenkaart die sneller aftikt op drukke plaatsen/momenten.

Dat wordt echter lastig (gemaakt) omdat er altijd wel elementen zijn die de bedoeling daarvan teniet doen. Al was het maar om de fraude tegen te gaan.

Dat gezegd hebbend moet je niet de illusie hebben dat nu wel anoniem rijdt. De combinatie kenteken/camera's en je telefoon/locatie met waar en wie; zegt heel veel over je reisgedrag.
Daarom doe ik altijd boodschappen zonder telefoon, moet er niet aan denken dat Google weet waar ik met mijn AH klantenkaart boodschappen doe en per swipe betaal. Natuurlijk altijd je hoodie omhoog en stuurs naar beneden kijken in de winkel.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184514577
quote:
12s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:06 schreef Vallon het volgende:
Dat gezegd hebbend moet je niet de illusie hebben dat nu wel anoniem rijdt. De combinatie kenteken/camera's en je telefoon/locatie met waar en wie; zegt heel veel over je reisgedrag.
Daarom doe ik altijd boodschappen zonder telefoon, moet er niet aan denken dat Google weet waar ik met mijn AH klantenkaart boodschappen doe en per swipe betaal. Natuurlijk altijd je hoodie omhoog en stuurs naar beneden kijken in de winkel.....
merk je verschil met de tijd toen je dit niet deed?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 20 januari 2019 @ 17:11:56 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184514616
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarom: waterstof _O_
Dat is niks inefficienter dan van aardolie benzine maken naar bewegen of van een windmolen elektriciteit maken naar bewegen.
Zijn nog wel wat kleine drukprobleempjes op te lossen...... drukken van 700bar en energie om het te "ontbaren" zijn geen lichtvallige uitdagingen....
Qua energiedrager, ben ik het met je eens. Kan ook goed worden ingezet als aardgasvervanger.
De efficiëntie vind ik van wat minder belang, beter met 50% rendement waterstofgas bufferen dan de opgewekte elektriciteit "in das Blaue Hinein" laten wegdraaien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184514630
quote:
12s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zijn nog wel wat kleine drukprobleempjes op te lossen...... drukken van 700bar en energie om het te "ontbaren" zijn geen lichtvallige uitdagingen....
Qua energiedrager, ben ik het met je eens. Kan ook goed worden ingezet als aardgasvervanger.
De efficiëntie vind ik van wat minder belang, beter met 50% rendement waterstofgas bufferen dan de opgewekte elektriciteit "in das Blaue Hinein" laten wegdraaien.
700 bar kan technisch gewoon. De prijs zakt bij massatoepassing.
Water ontleden in waterstof en zuurstof is ook een bekende technologie. Ook dit geldt: bij massatoepassingen zakt de prijs.

Gelukkig zijn ze in het buitenland wel ruimdenkender dan in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 20 januari 2019 @ 17:17:54 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184514712
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

merk je verschil met de tijd toen je dit niet deed?
Ja...... ik weet, zie "het" en vind het niet fijn rekening te moeten houden hoe en waar je bent (geweest).

Puur de gedachten dat elk moment van je bestaan qua handelen ondertussen een open boek wordt, vind ik bedreigend voor mijn feitelijke kwetsbaarheid.
Een mens heeft het nodig zich onbespied te wanen, zich te kunnen verschuilen al was het maar een smoes wat verder niets te maken heeft met kwalijke zaken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184514745
quote:
15s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja...... ik weet, zie "het" en vind het niet fijn rekening te moeten houden hoe en waar je bent (geweest).

Puur de gedachten dat elk moment van je bestaan qua handelen ondertussen een open boek wordt, vind ik bedreigend voor mijn feitelijke kwetsbaarheid.
Een mens heeft het nodig zich onbespied te wanen, zich te kunnen verschuilen al was het maar een smoes wat verder niets te maken heeft met kwalijke zaken.
ik vind het teveel gedoe. Mocht het misgaan dan gaat het bij praktisch iedereen mis en komt er wel een tegenbeweging. Massa wint het altijd van het individu.
Dus waarom nu moeilijk doen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 20 januari 2019 @ 17:27:31 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184514891
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
700 bar kan technisch gewoon. De prijs zakt bij massatoepassin
Het is niet alleen het samenpersen. Ook het terugbrengen koud/vloeibaar naar "gasvorm" ter verbranding, heeft z'n uitdagende merites wat natuurkundig losstaat van massaliteit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 20 januari 2019 @ 17:41:12 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184515136
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik vind het teveel gedoe. Mocht het misgaan dan gaat het bij praktisch iedereen mis en komt er wel een tegenbeweging. Massa wint het altijd van het individu.
Dus waarom nu moeilijk doen....
Tuurlijk het leven is altijd een keuze tussen (onder)gaan, (weg)blijven en is verder een belevingskwestie, gedreven door noodzaak. Wanneer het niet anders kan dan moet het maar.

Ik vind bepaalde rechten echter belangrijker dan de voorgespiegelde "voordelen" zonder die rechten. Het vreemde is dat wij ons dit laten gebeuren, ook omdat het nergens anders voor nodig is dan controle (= macht te willen) uitoefenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184515176
quote:
18s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is niet alleen het samenpersen. Ook het terugbrengen koud/vloeibaar naar "gasvorm" ter verbranding, heeft z'n uitdagende merites wat natuurkundig losstaat van massaliteit.
het wordt al toegepast, want waterstofauto's zijn er al. Daarnaast wordt waterstof al jaren en jaren toegepast in de industrie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184515222
quote:
18s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tuurlijk het leven is altijd een keuze tussen (onder)gaan, (weg)blijven en is verder een belevingskwestie, gedreven door noodzaak. Wanneer het niet anders kan dan moet het maar.

Ik vind bepaalde rechten echter belangrijker dan de voorgespiegelde "voordelen" zonder die rechten. Het vreemde is dat wij ons dit laten gebeuren, ook omdat het nergens anders voor nodig is dan controle (= macht te willen) uitoefenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op dit moment is het voor reclame doeleinden of voor opsporingsdiensten bij criminele activiteiten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184515371
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het wordt al toegepast, want waterstofauto's zijn er al. Daarnaast wordt waterstof al jaren en jaren toegepast in de industrie.
In Amerika rijden er inderdaad al wat waterstofauto's rond.
Voornamelijk omdat ze de eerste 3 jaar gratis waterstof mogen tanken.
Daarna zit je op zo'n $0,21 per mile, al noemen sommige bronnen zelfs $0,33 per mile.

https://www.toyotasantamonica.com/hydrogen-fuel-cost

Minimaal ¤0,115 per kilometer tegenover ¤0,045 voor een kilometer in een elektrische auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')