abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:00:25 #1
470661 maxi-mus
are you not entertained?
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 14:01:14 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184299851
Geen TT voor Jozee. :{
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:02:01 #3
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_184300088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:20 schreef Houtenbeen het volgende:
TourDeJose twitterde op woensdag 09-01-2019 om 13:18:03 I have just ended my assignment as cycling commentator at @Eurosport_NL. Their offer for 2019 was in both quantity and quality of race days too big of a difference compared to my previous 4 years. Whatever the future may bring, we'll see. Cycling will always be my love. reageer retweet
[ afbeelding ]
:'( :'( :'( :'(
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Forum Admin / PR woensdag 9 januari 2019 @ 14:26:16 #5
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_184300313
Geen Jozee meer.

Ergens ook wel jammer.
pi_184300427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Kopman in Down Under, kopman in Oro y Paz, kopman in Catalonië, kopman in Romandië, kopman in California, geplande vrije rol in de Tour, kopman in San Sebastian, kopman in Lombardije en straks kopman in Parijs tegen Nice en de Giro. Dit komt er niet helemaal uit.
:D

Tuurlijk. Froome en Thomas nemen een sabbatical allebei of rijden gewoon helemaal geen voorbereidingskoersen en stappen alleen in de Tour op? Misschien niet elk Colombiaans fanbericht gelijk als feit aannemen...
Sowieso is het ook ineens normaal blijkbaar om op je 21 zo'n programma te rijden, kan allemaal, als je maar uit de jungle komt is er de onvoorwaardelijke liefde van Koffieplanter. :D

Verder zou het veel leuker zijn als Bernal niet voor dit walgelijk team zou rijden, maar de strijd aan zou gaan met ze. Die concentratie van sterren in een team is treurig, de koersende Galactico's. Laat staan dat het hele Sky natuurlijk gewoon een gezwel is, gezien hun geschiedenis.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geen TT voor Jozee. :{
Cut4Jozee

Jammer voor haar, lijkt een beetje matig hoe dat is gelopen, maar ze melkt het ook wel weer ontzettend uit... Een Engelstalige carrier starten lijkt mij lastig, welke zender stapt daar nou in als je non-native speaker bent?
Jack does it in real time...
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:38:08 #7
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184300529
Ik ga haar missen. Jozee was een van mijn favoriete FOK! memes.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184300569
Het is wel jammer dat er niet per se beter vermaak voor terug komt. De rest van die Eurosport bende is ook maar matig en niet alsof ze DeMart gestrikt hebben als vervanger ofzo...
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 14:44:48 #9
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184300649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik ga haar missen. Jozee was een van mijn favoriete FOK! memes.

* juni 2011 - januari 2019 †
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:54:57 #10
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184300802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

:D

Tuurlijk. Froome en Thomas nemen een sabbatical allebei of rijden gewoon helemaal geen voorbereidingskoersen en stappen alleen in de Tour op? Misschien niet elk Colombiaans fanbericht gelijk als feit aannemen...
Sowieso is het ook ineens normaal blijkbaar om op je 21 zo'n programma te rijden, kan allemaal, als je maar uit de jungle komt is er de onvoorwaardelijke liefde van Koffieplanter. :D

Verder zou het veel leuker zijn als Bernal niet voor dit walgelijk team zou rijden, maar de strijd aan zou gaan met ze. Die concentratie van sterren in een team is treurig, de koersende Galactico's. Laat staan dat het hele Sky natuurlijk gewoon een gezwel is, gezien hun geschiedenis.

[..]
Je realiseert je dat het op Parijs tegen Nice (wanneer Thomas de Tirreno rijdt en Froome voorlopig helemaal niet in koers is) en de Giro (die voorlopig door zowel Froome als Thomas wordt overgeslagen) gaat om wedstrijden van vorig jaar, toch? Dat heb je nota bene met je eigen ogen mogen aanschouwen (lol). Het is tijd om je verlies te nemen en in te gaan zien dat mooie Egan geen treinvee is. Logisch ook, want Latijns-Amerikaanse winnaars zijn voor Sky ook enorm aantrekkelijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:57:12 #11
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_184300840
Geen Jozee. Jammer. Had dan die Belg aan de kant geschoven.
pi_184300895
De altijd aantrekkelijke Zuid-Amerikaanse markt, waar de helft van de mensen geen TV heeft. :D
Sky heeft in hun hele carriere nog geen FUCK gegeven om iemand behalve die vervelende kut Britten, ik denk dat je de promo praatjes wat overschat...
Overigens wel een zwaar bericht vrees ik, maar Thomas lijkt Giro - Tour te gaan doen (zie hier ook hoeveel die 'beloftes' van het kopmanschap waard zijn, want ze worden instant gewijzigd wanneer Thomas of Froome iets bedenkt): https://www.cyclingweekly(...)-ditalia-ride-404360

Mooie Egan hadden we allemaal kunnen supporteren als het niet zo'n domme jongen was geweest, had lekker voor een Spaanstalig team gaan rijden. Hadden we aan de kant kunnen staan juichen, lekker man. En ik moet wel lachen dat het altijd verguisde Team Sky nu ineens zo wordt betreurd als het mogelijk zou verdwijnen, de wielersport zou het bijna niet te boven komen nee denk ik, als er meer concurrentie en een minder dominant team zou komen...
Jack does it in real time...
  woensdag 9 januari 2019 @ 15:16:57 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184301207
Maar Egan is natuurlijk helemaal geen 21
pi_184301263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:57 schreef VoMy het volgende:
Geen Jozee. Jammer. Had dan die Belg aan de kant geschoven.
Nee man. Die vormt samen met Karsten een topduo.
  woensdag 9 januari 2019 @ 15:20:12 #15
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184301266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar Egan is natuurlijk helemaal geen 21
Dat is waar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184302174
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:32 schreef showtimer het volgende:

[..]

Dit ja, leek me op de een of andere manier zelfs een Eurosport uithangbord. Maar dat ging bij Frank Kramer ook niet helemaal goed.
Geen Tour meer denk ik en wellicht nog wat grote koersen minder, zoals het er staat dus denk ik wel. José maakt van haar hart over het algemeen geen moordkuil. ES zal misschien toch wel wat onderzoek gedaan hebben naar de waardering en dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet heel goed uit kwam. Vind het wel jammer, want van de hoofdcommentatoren is alleen Jeroen beter. Zul je zien dat het gouden koppen op de Tour gezet wordt en we in de Giro opgescheept zitten met Jan Hermsen en Miesjel Cornelisse ofzo :{
pi_184302191
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Meer kennis van zaken als ze zich op één onderwerp kunnen richten :P

Je ziet het bijvoorbeeld bij het alpineskiën ook, waar ze voor de mannen en vrouwen een andere commentator hebben. Hoewel dat natuurlijk tig keer groter is dan veldrijden, maar goed.
Het lijkt me toch niet zo heel ingewikkeld om zowel de mannen als de vrouwen van één enkele tak van sport intensief te volgen, zeker als het je werk is.
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:15:11 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184302210
Ik heb meteen mijn abbo op de playert opgezegd. Jozee eruit = ik eruit!
pi_184302242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

:D

Tuurlijk. Froome en Thomas nemen een sabbatical allebei of rijden gewoon helemaal geen voorbereidingskoersen en stappen alleen in de Tour op? Misschien niet elk Colombiaans fanbericht gelijk als feit aannemen...
Sowieso is het ook ineens normaal blijkbaar om op je 21 zo'n programma te rijden, kan allemaal, als je maar uit de jungle komt is er de onvoorwaardelijke liefde van Koffieplanter. :D

Verder zou het veel leuker zijn als Bernal niet voor dit walgelijk team zou rijden, maar de strijd aan zou gaan met ze. Die concentratie van sterren in een team is treurig, de koersende Galactico's. Laat staan dat het hele Sky natuurlijk gewoon een gezwel is, gezien hun geschiedenis.

[..]

Cut4Jozee

Jammer voor haar, lijkt een beetje matig hoe dat is gelopen, maar ze melkt het ook wel weer ontzettend uit... Een Engelstalige carrier starten lijkt mij lastig, welke zender stapt daar nou in als je non-native speaker bent?
Lijkt me dat ze zich op vrouwenwielrennen gaat richten, deed ze al regelmatig op ITV/SBS en youtube. Haar Engels is best goed.

pi_184302591
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:12 schreef wimderon het volgende:

[..]

Geen Tour meer denk ik en wellicht nog wat grote koersen minder, zoals het er staat dus denk ik wel. José maakt van haar hart over het algemeen geen moordkuil. ES zal misschien toch wel wat onderzoek gedaan hebben naar de waardering en dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet heel goed uit kwam. Vind het wel jammer, want van de hoofdcommentatoren is alleen Jeroen beter. Zul je zien dat het gouden koppen op de Tour gezet wordt en we in de Giro opgescheept zitten met Jan Hermsen en Miesjel Cornelisse ofzo :{
Eerder helemaal geen grote ronde meer dan. José was vaker aan het klagen dan aan het juichen dat ES alle gereden kilometers in de Tour live bracht.

Miesjel zal het bij Cor en Don toch wel weer wat drukker krijgen dan bij de Berkhout BV?
pi_184302720
Jose en Karsten was toch wel mijn favoriete duo
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_184302863
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:34 schreef showtimer het volgende:

[..]

Eerder helemaal geen grote ronde meer dan. José was vaker aan het klagen dan aan het juichen dat ES alle gereden kilometers in de Tour live bracht.

Miesjel zal het bij Cor en Don toch wel weer wat drukker krijgen dan bij de Berkhout BV?
Ja, dat denk ik ook. Nu had ze de Tour en de Vuelta. Kan me niet voorstellen dat Jeroen ze alle drie gaat doen. En van Jan en Sander ben ik niet kapot. Nou ja, zolang Jeroen de Giro maar doet.

Die ploegen met veldrijders erin zijn meestal wel even klaar of minder druk na de klassiekers om dan weer te beginnen met de Baloise Belgium Tour/Oostenrijk en pas in het najaar weer druk te zijn. Maar ik weet niet hoe Roodhooft het precies gaat doen.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 16:50:02 #23
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:51:59 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184302908
Ze hebben het wel drukker dan vorig jaar denk ik. Al is het maar de vraag hoe ze hun zomer gaan invullen nu ze mogen meedoen met voorjaarsklassiekers. Gaan ze dan ook weer Boucles en Belgische kermiskoersen doen in mei/juni?

Geloof dat Tjeu wel gezegd heeft weer mee te willen doen met Arctic Race of Norway. Dan begint veldrijseizoen alweer bijna
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 16:59:26 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184303052
quote:
WIM STROETINGA: “TERPSTRA EN BOUDAT WAREN ABSOLUUT NIET DE BESTEN”

Na afloop van de Wooning Zesdaagse van Rotterdam overheerste vooral het chagrijn bij Wim Stroetinga. De snelle Fries was even daarvoor met Yoeri Havik weliswaar op de derde plaats geëindigd in het eindklassement, maar hij had het gevoel dat ze geflikt waren tijdens de koers.
“Niki Terpstra en Thomas Boudat waren absoluut niet de besten, over de hele week gezien. En vandaag komen ze aan de leiding en krijgen ze hulp van zo’n beetje het hele peloton”, zei Stroetinga in een interview met Omrop Fryslân. “Dan houdt het gewoon op, dat vind ik het meest vervelende. Als we nou verloren hadden omdat zij sterker waren, vind ik het niet erg. Maar op deze manier word ik er gewoon heel chagrijnig en pissig om.”

Tot de laatste dag waren Havik en Stroetinga in de strijd om de eindzege in Rotterdam. Ze begonnen als tweede aan de slotavond, in dezelfde ronde als leiders Lasse Norman Hansen en Marc Hester. Terpstra en Boudat slaagden er echter in de puntenkoers in de koppositie over te nemen, nadat ze een winstronde en een bonusronde pakten. In de laatste onderdelen van de 37e editie van deze zesdaagse, wisten ze de eindwinst veilig te stellen.

Geflikt
“We zijn gewoon geflikt”, zei Stroetinga. “Ik zei maandag al dat het jammer was dat Kenny De Ketele uitviel (met een sleutelbeenbreuk, red). Die rijdt immers ook gewoon altijd zijn eigen koers en dan had Terpstra ook daarop moeten reageren. Nu zaten er gewoon veel te veel mannen, die voor hem reden. En dan zit er voor ons niks anders in dan de derde plek.”
De snelste renner van Nederland is weer eens ziedend.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184304083
quote:
Iljo Keisse (36) deelde twaalf dagen de kamer met Remco Evenepoel in december, op de eerste stage van de ploeg. “Een rustige, beleefde jongen”, zegt hij. “Beide voeten op de grond. Ik probeer hem in de koers en buiten de koers zo veel mogelijk bij te brengen. Hoe ga je om met je ploegmaats, met druk, met personeel, met media? Maar ook praktische dingen: hoe vul je een regenzak, want dat heeft hij nog nooit gedaan.”

Sportief heeft de junior wereldkampioen al indruk gemaakt op Keisse: “Gisteren hebben we zes uur getraind en op het eind heeft hij zich bergop nog eens twintig minuten getest. Je ziet dat er dan nog veel ‘opzit’. Zelf maakt hij zich zorgen over het vlakke, dat ziet hij nog als zijn zwakke punt, maar eerlijk gezegd: ik verwacht niet dat een wereldkampioen tijdrijden op het vlakke problemen gaat hebben.”

Keisse maakt alleen voorbehoud bij de hype die rond Evenepoel hangt: “Iedereen kent hem nu, niet alleen de Belgen. Ik heb al heel veel vragen gekregen van buitenlandse renners: hoe is hij op de kamer? Wat verwacht je in de koers? Iedereen is benieuwd. Logisch, ik ook. Maar de andere ploegen gaan hem wel testen. Hier op stage hebben we dat nog niet durven doen. Omdat we snel doorhadden dat hij een grote motor heeft en we dus bedrogen zouden kunnen uitkomen. Ik hoop dat hij snel een koers kan winnen. Na zijn eerste koers in Argentinië gaan we al heel veel weten.”
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 18:02:48 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_184304131
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De snelste renner van Nederland is weer eens ziedend.
Sorry maar wat een narcistische idioot.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 18:06:57 #28
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184304206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:02 schreef Momo... het volgende:

[..]

Sorry maar wat een narcistische idioot.
Roxane Knetemann vindt dit geen leuke opmerking.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184304217
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:12 schreef wimderon het volgende:

[..]

Geen Tour meer denk ik en wellicht nog wat grote koersen minder, zoals het er staat dus denk ik wel. José maakt van haar hart over het algemeen geen moordkuil. ES zal misschien toch wel wat onderzoek gedaan hebben naar de waardering en dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet heel goed uit kwam. Vind het wel jammer, want van de hoofdcommentatoren is alleen Jeroen beter. Zul je zien dat het gouden koppen op de Tour gezet wordt en we in de Giro opgescheept zitten met Jan Hermsen en Miesjel Cornelisse ofzo :{
De directie van Eurosport heeft de column van Mart Smeets uit september gelezen:

quote:
Voor velen is Eurosport op de televisie een welkome passering van de dag. Ik kijk me te pletter de afgelopen dagen omdat deze zender de US Open (tennis dus) uitstraalt en ik neem alle onvolkomenheden (en die zijn er bij bossen) op de koop toe om naar Flushing Meadows te kunnen kijken.

Het is net geen Tantaluskwelling, maar op enig moment van de dag/avond/nacht heb je het toch gehad met het geklungel van de geluidstechnicus waardoor je ineens en ongevraagd flarden Engels commentaar door de Nederlandse uitzending heen hoort, waarin je door van niets wetende commentatoren van het kastje naar de muur wordt gestuurd en als de studio-regisseur (waar dan ook) vier, vijf of zelfs zes verschillende plaatjes in één beeld voor je neerzet.

Je herkent niets, het levert niets extra’s op, je ergert je (als televisiemaker en als toeschouwer) aan de chaos in beeld en geluid en dan zoek je toch maar je bed op, hoewel er nog een interessante nachtwedstrijd uit New York aankomt.

Warwinkel
Het feit dat je de rechten hebt (zoals Eurosport dus) betekent toch niet dat je een nauwelijks te beschrijven warwinkel van geluid en beeld op de kijker mag afsturen. Wat betekenen die filmpjes waarin, tussen het tennis door, ineens etappes uit de laatst gereden Tour de France aan ons worden vertoond? Wie heeft dat bedacht? En vooral: waarom gebeurt dit? Wie tekent voor die keuze?

Soms klungelen de sprekers, die als commentatoren zijn ingehuurd, maar wat aan. Ze hebben geen idee van ineens ingestarte, korte vraaggesprekjes (die je zeker geen interview mag noemen) en maken een ratatouille van de meeste uitzendingen. Afgelopen donderdag won Kiki Bertens en verscheen ze ineens voor de camera en microfoon. De ondervrager sprak Nederlands. Prima gedaan, dacht ik blij, maar het gesprek was afgelopen voor je het wist, voordat Bertens een wezenlijk antwoord had kunnen geven. Was dat de bedoeling?

Ja, ik weet het, Eurosport moet kunnen bestaan en daarom worden er ook vele reclameblokken door de wedstrijden heen gevlochten, maar ook dat kan beter, scherper en gerichter. Kijken naar een avondje tennis uit New York levert heel wat chagrijn op dat vlak op en dat kan toch nooit de bedoeling zijn van die organisatie.

Het begrip 'kinderschoenen' komt bij me op. En dat terwijl de uitzendclub toch al enige tijd bestaat (opgericht 5 februari 1989). Nu echter een indrukwekkende staalkaart aan werkelijk grote sportevenementen alleen via dit kanaal zichtbaar is, wordt duidelijk dat televisie maken meer is dan de schuif maar opentrekken en 'God zegen de greep' te roepen.

Kijk, als je, op een verloren moment MLS-voetbal (ons voetbal dus) voorgezet krijgt, dan kan je eenvoudig volstaan met de afstandsbediening: weg ermee als je er niet in geïnteresseerd bent of als je het bepaald matige commentaar niet aan wilt horen. Nu echter met serieuze sportevenementen gewerkt wordt die niet op publieke zenders in West-Europa te zien zijn, moet je soms wel naar Eurosport gaan uitwijken en dat is niet altijd een pleziertje.

De uitzonderingen
Uitzonderingen? Jazeker. Hulde voor de dames Kristie Boogert en Mariëtte Pakker die, gesteund door hun eigen verleden als speelster en het feit dat zij tennis 'aanvoelen' en beiden tevens beschikken over voldoende woordkeus en taalkennis, veel goed maken waar hun mannelijke collega's er een zooitje van maken. De dames staan zo vreselijk ver verwijderd van de mannen dat je thans hoopt dat bij de komende grote wedstrijden je een vrouwenstem te horen krijgt. Overigens ken ik de heren niet bij naam en hoop ik dat ze de kans krijgen het vak goed te leren. Ik geef hen echter wel mee dat je daar een paar jaar over doet. Minimaal. Doet Eurosport niets aan de opleiding van mensen die graag commentator willen zijn of worden, vroeg ik me laatst af. Iemand die bekend was in dat metier antwoordde: "Neen, geen tijd voor." Triest.

Hetgeen me bij de wieleruitzendingen van Eurosport brengt. José Been is de veel feiten kennende vrouw die te veel praat en die bijzit Karsten Kroon soms tot diepe stiltes dwingt. Die stiltes voelen ijskoud aan en zijn te voorkomen als zij van me wil aannemen dat stilte ook een geluid is en dat je over de vele totaalshots helemaal niet hoeft heen te praten en dat je liefst wel het beeld volgt en niet lukraak allerlei wielerverhalen uit de verre coulissen los laat op je luisteraars.

Ja, ik heb respect voor de manier zij zich presenteert als kenner van het hedendaagse wielrennen en het enthousiasme waarmee ze te werk gaat, maar ook hier de vraag: hoe en waar en van wie heeft zij het vak geleerd? En ook: is er niemand binnen die organisatie die haar woordenvloed kan beteugelen? Afgelopen week kreeg Wilco Kelderman pech en verloor kostbare tijd. Jammer voor de man die goed aan het koersen was, maar Been maakte er een waar drama van met enorme verbale uithalen (waar ze en passant ook de renner Louis Meintjes in betrok, een van haar persoonlijke favorieten en dat moesten we iedere dag horen...) die op zijn minst niet passen bij gepassioneerd, ter zake kundig en vooral objectief en zeker niet nationalistisch getint commentaar.

Schreeuw om verandering
Commentaar geven is toch immers journalistiek bezig zijn... Of? Feiten graag en rustig blijven, zo moest ik altijd leren. Nogmaals: het lijkt me toch dat juist de leiding van Eurosport daarop aangesproken kan worden. Het feit dat vrijwel alle commentatoren en commentatrices vanuit de Nederlandse studio hun commentaar moeten plegen, is al geen 'pro' en vraagt, neen schreeuwt, om verandering. Dat het product dan duurder wordt... Ja, dat klopt, maar het is toch veel eerlijker (en beter) je personeel goed beslagen achter de microfoon te krijgen dan dat nu gebeurt.

Eigenlijk is dit een lieflijk geformuleerd verzoek annex klacht aan de leiding van Eurosport Nederland en Eurosport Internationaal gericht. Verbeter je in alles, maak echte televisie en niet het rommeltje dat deze zomer over ons beeld rolt. Jullie mensen verdienen een veel betere opleiding en zeker ook redactionele ondersteuning dan dat ze nu krijgen. Communicatie lijkt me ook een aardig sleutelwoord in dezen. Eurosport: jullie hebben de uitzendrechten, maar jullie hebben toch ook de morele rechten iets van jullie uitzendingen te maken.

En... Game, Schett en Mats is een prima formule; goed gemaakt en ik mis John McEnroe. Gaarne... 'The self appointed commisioner of tennis' for President.
https://www.nporadio1.nl/(...)-eurosport-en-stilte
pi_184304244
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De directie van Eurosport heeft de column van Mart Smeets uit september gelezen:

[..]

https://www.nporadio1.nl/(...)-eurosport-en-stilte
Die kritiekpunten zijn allemaal dingen waar je aan kunt werken, of dat dan effect zou hebben zullen we dus nooit weten. Het stemgeluid van Jan Hermsen is wat het is.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:10:09 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184304248
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De snelste renner van Nederland is weer eens ziedend.
Ik kan hier intens van genieten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:15:22 #32
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184304322
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De snelste renner van Nederland is weer eens ziedend.
Stroetinga for klaagt dat iedereen tegen hem rijdt :') Is dat niet ironisch?
pi_184304326
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die kritiekpunten zijn allemaal dingen waar je aan kunt werken, of dat dan effect zou hebben zullen we dus nooit weten. Het stemgeluid van Jan Hermsen is wat het is.
Is ook zo, al vind ik wel dat Been weinig progressie heeft gemaakt.

Overigens zijn ze bij Smeets' voormalig werkgever NOS ook niet vies van nationalisme. Dijkstra raakt ook meteen in paniek als Tom even niet in beeld komt.
pi_184304329
quote:
Patrick Lefevere over 2019: “Ik heb zijn ouders beloofd dat ik Remco als een zoon zal behandelen. Dus ook streng”

Voor Patrick Lefevere (64) mag het in 2019 gerust wat minder zijn. Want elk jaar 73 koersen winnen zou ook maar gaan vervelen. Kwaliteit staat nu voorop: misschien eens scoren in het rondewerk met Enric Mas. En daarnaast het fenomeen Remco Eve­nepoel met de beste zorg omringen. “Ik zie een parallel met Johan Museeuw en Tom Boonen. Net als Remco hebben zij ook vaders die door omstandigheden een carrière als renner hebben gemist. Die zijn extra bezorgd dat hun zoon niet hetzelfde overkomt.”

Met Deceuninck vond u pas helemaal op het einde van jaar een nieuwe sponsor. Had u vandaag een heel andere ploeg voorgesteld mocht u sneller uw budget bij elkaar hebben gehad? “Goeie vraag. Eerlijk gezegd denk ik niet dat onze ploeg er heel anders had uitgezien.”

Had u wel het geld bij elkaar, ook dan hadden kopmannen Fernando Gaviria en Niki Terpstra mogen vertrekken? “Dat niet. Dat waren inderdaad budgettaire kwesties. Iedereen weet dat ik Niki graag zie. Alleen heeft hij een superaanbod gekregen van Direct Energie. Ik moet zeggen: voor een renner van 34 jaar met een nieuw huis en twee kinderen heeft hij lang gewacht om daarop in te gaan. Hij heeft risico’s genomen. Tot ik heb gezegd: Niki, niet meer wachten, je zou tussen twee stoelen kunnen vallen en dan ga je – terecht – kwaad zijn op mij. Dat wil ik niet. We gaan hem volgend jaar tegenkomen in de koers. Niki weet hoe we tactisch koersen, hoe we denken. Daar gaat hij zijn voordeel mee proberen te doen.”

Zijn er renners van wie u verwacht dat ze het vertrek van Gaviria en Terpstra kunnen invullen? “Iedereen maakt er een drama van dat er een paar renners zijn vertrokken, maar Gaviria en Terpstra hebben samen pakweg veertien koersen gewonnen (twaalf, nvdr.). Trek dat af van ons totaal van drieënzeventig en we zijn nog altijd de ploeg met de meeste overwinningen. Je ziet: ik blijf een boekhouder (lacht). Ik denk dat we nog altijd een heel kwalitatieve selectie hebben. Iemand als Alvaro Hodeg kan de plaats innemen van Gaviria. Ik hoop het. Yves Lampaert is altijd een underdog geweest, maar nu heb ik plaats gemaakt voor hem in het voorjaar. Hij heeft geen excuses meer. Ik voel dat hij zelf ook meer wil dan Waregem winnen. Je kan je ook afvragen: moeten wij opnieuw drieënzeventig koersen winnen? De andere ploegen mogen een paar van onze overwinningen pakken. Zolang het maar niet de mooiste zijn. Het gaat ook om kwaliteit.”

Enric Mas rijdt dit jaar de Tour. Is hij volgens u sterk genoeg om die te winnen? De Tour is de Vuelta niet. “Correct. Het is dat coureurs het heel lang onthouden als je lelijke dingen zegt. Anders zou ik kunnen opmerken dat Peter Velits ooit ook tweede is geworden in de Vuelta (2010, nvdr.). En dat ik nadien niet veel meer van hem heb gezien.”

Bovendien: u heeft geen ploeg die Mas bergop kan bijstaan. “Ik zat ook in een moeilijk parket. Er waren bijna geen klimmers vrij vorig seizoen. Aan de andere kant: Simon Yates heeft de Vuelta gewonnen en die had bergop ook geen ploeg. Iedereen noemt het wielrennen van nu saai, maar je kan ook zeggen dat het simpel is. Je kruipt in het wiel van Sky en Movistar en als het je moment is, kom je eruit. Als je dat kan, win je.”

En Mas kan dat? “Dat zal moeten blijken. In de Vuelta is hij wel ontzettend diep moeten gaan. Deceu­ninck-Quick Step is zoals je weet ook een feestploeg. Dus na zijn tweede plaats hadden we op een mooie locatie in Madrid een feestmaal voorzien. Na één glas wijn en het voorgerecht hebben we Mas voor het venster moeten zetten. Hij was bleek. Op, helemaal leeg. De dokter is met hem teruggekeerd naar het hotel. Toen ik Enric zag in Madrid, had ik bijna schrik van hem. Ik was bang dat hij in twee zou breken. Hij woog nog zestig kilo, tweeënhalve kilo onder zijn wedstrijdgewicht. Op het einde durfde hij zichzelf niet meer te wegen. Hij zei: als ik een kilo te veel weeg, ben ik bang dat ze mij eraf gaan rijden. Als ik een kilo te weinig weeg, vrees ik dat ik ga instorten.”

Uw belangrijkste inkomende transfer is Remco Evenepoel. Hoe moeilijk was het om hem binnen te halen? Team Sky lag op de loer. “Dat was een makkie. Ik heb alleen even diep in de ogen van zijn mama moeten kijken. Neen, een geintje. Die mensen waren wel wat in paniek: wat gebeurt er allemaal? Ik heb hen gerustgesteld, gezegd dat we goed voor hem gaan zorgen. Dit jaar willen we Remco rustig brengen, hem vooral niet opblazen. Daarom laten we hem debuteren in Argentinië, ver van Europa. Maar ik vrees dat er straks toch een paar journalisten de oversteek gaan maken.”

U zou hem een heel beperkt koersprogramma geven, zei u aanvankelijk. Maar ondertussen komen er alleen maar wedstrijden bij: Nokere Koerse, de Handzame Classic. En met de UAE Tour zelfs een WorldTour-koers. “We halen ook wedstrijden van zijn programma. Drie keer hebben we hem gezegd dat hij zijn programma niet op voorhand mocht bekendmaken. Omdat ik nog met de organisatoren aan het onderhandelen was en omdat jullie nog naar hier moesten komen. Hij heeft het blijkbaar niet begrepen. Hij is nog jong, natuurlijk.”

Hij is zelf ambitieus: in de UAE Tour wil hij zich al meten in de bergritten. Is dat realistisch? “Het is goed dat hij zich duidelijke doelen stelt. Tegen mij zegt hij ook: Argentinië zal nog te vroeg komen, maar in de UAE Tour wil ik er staan. Weten wat je wil is natuurlijk nog iets anders dan doen wat je wil.”

Hoe gaat het peloton hem ontvangen? “Al die exposure heeft voor veel jaloezie gezorgd. Als hij in Argentinië aanvalt, gaan ze achter hem vechten om hem terug te halen. Dat gaat niet leuk zijn.”

U heeft veel supertalenten zien passeren. Hoeveel vertrouwen heeft u dat Remco Evenepoel het zal waarmaken? “Wij hebben vijftig mensen personeel voor vijfentwintig renners. Iedereen zal hem helpen om nederig te blijven. Wat hij op dit moment zeker is. Hij is enig kind, in een warm gezin. Ik zie daar wel een parallel met Johan Museeuw en Tom Boonen. Net als Remco hebben zij ook vaders die door omstandigheden een carrière als renner hebben gemist. Die zijn extra bezorgd dat hun zoon niet hetzelfde overkomt.”

Frank Vandenbroucke is misschien ook een voorbeeld. Met hem liep het niet goed af. “Die vergelijking mag je niet maken. Frank was nog belofte toen hij al met speciale auto’s reed. Het moest altijd speciaal zijn. Ik zie maar één raakpunt: Remco drinkt als neoprof geen druppel alcohol. Frank deed dat ook niet. Maar mag ik opmerken dat Frank niet in de problemen is gekomen bij onze ploeg? Ik heb hem vaak genoeg op zijn plaats gezet, tot wenens toe. Eén keer heb ik hem zelf naar huis gestuurd.”

Dat zou u bij Evenepoel ook doen? “Godverdomme, ja. Ik heb beloofd dat ik hem als een zoon zal behandelen, maar soms moet je streng zijn voor je zoon. Dan moet hij even naar zijn mama en mag hij terugkomen als hij opnieuw braaf is (lacht). Voor alle duidelijkheid: voorlopig is dat allemaal niet aan de orde.”
pi_184304523
quote:
marijndevries
Wauw José, trouw blijven aan jezelf: heel sterk. Niet makkelijk, maar zó knap!

tourdejose
@marijndevries het was niet makkelijk maar een dusdanige stap opzij was ik niet bereid te maken na alles wat ik de afgelopen jaren heb gedaan en heb bereikt. Dat druist tegen alle rechtvaardigheid in. Dus ik spring in het diepe. Maar ik spring met een gezond lichaam en lieve mensen om me heen en de Heer die me in de gaten houdt. Het komt dus allemaal goed
pi_184304534
Die stroom R.EV berichten, wat een genot. Belgjes zijn echt de weg kwijt.
Jack does it in real time...
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:42:20 #37
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184304693
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:30 schreef DeeBee het volgende:
Die stroom R.EV berichten, wat een genot. Belgjes zijn echt de weg kwijt.
Moeten ze het dan weer over Wout van Aert gaan hebben?
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:42:24 #38
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184304695
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:30 schreef DeeBee het volgende:
Die stroom R.EV berichten, wat een genot. Belgjes zijn echt de weg kwijt.
Van Aert levert een paar weken niet en op naar de volgende bandwagon
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:45:48 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184304742
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:29 schreef showtimer het volgende:

[..]

God bestaat niet.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:50:12 #40
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184304810
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:29 schreef showtimer het volgende:

[..]



doei
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 10 januari 2019 @ 00:05:44 #41
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184311951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:00 schreef DeeBee het volgende:
De altijd aantrekkelijke Zuid-Amerikaanse markt, waar de helft van de mensen geen TV heeft. :D
Sky heeft in hun hele carriere nog geen FUCK gegeven om iemand behalve die vervelende kut Britten, ik denk dat je de promo praatjes wat overschat...
Overigens wel een zwaar bericht vrees ik, maar Thomas lijkt Giro - Tour te gaan doen (zie hier ook hoeveel die 'beloftes' van het kopmanschap waard zijn, want ze worden instant gewijzigd wanneer Thomas of Froome iets bedenkt): https://www.cyclingweekly(...)-ditalia-ride-404360

Mooie Egan hadden we allemaal kunnen supporteren als het niet zo'n domme jongen was geweest, had lekker voor een Spaanstalig team gaan rijden. Hadden we aan de kant kunnen staan juichen, lekker man. En ik moet wel lachen dat het altijd verguisde Team Sky nu ineens zo wordt betreurd als het mogelijk zou verdwijnen, de wielersport zou het bijna niet te boven komen nee denk ik, als er meer concurrentie en een minder dominant team zou komen...


Oei.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 10 januari 2019 @ 00:20:18 #42
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184312108
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

God bestaat niet.
Denk jij.
  donderdag 10 januari 2019 @ 01:11:42 #43
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_184312557
'gezond lichaam'.
pi_184313432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:05 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oei.
Koffieplanter gelooft in het evangelie van charlatan Brailsfraud, jongons, dit is serieuzer dan ik dacht, jeetje.

Hoeveel zijn woorden waard zijn kon je overigens zien aan het nieuwsbericht, want als Sjereent de Giro wil rijden dan krijgt hij direct z'n zin... En voorlopig heeft Sky nog niet via de Movistar-tactics met meerder kopmannen gewerkt, benieuwd of ze daar dan ineens van zouden afstappen...
Jack does it in real time...
  donderdag 10 januari 2019 @ 07:00:16 #45
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184313668
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2019 05:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Koffieplanter gelooft in het evangelie van charlatan Brailsfraud, jongons, dit is serieuzer dan ik dacht, jeetje.

Hoeveel zijn woorden waard zijn kon je overigens zien aan het nieuwsbericht, want als Sjereent de Giro wil rijden dan krijgt hij direct z'n zin... En voorlopig heeft Sky nog niet via de Movistar-tactics met meerder kopmannen gewerkt, benieuwd of ze daar dan ineens van zouden afstappen...
Dit jaar wordt het jaar dat slaaf Wout kopman wordt in een grote ronde _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:15:27 #46
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184314176
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2019 05:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Koffieplanter gelooft in het evangelie van charlatan Brailsfraud, jongons, dit is serieuzer dan ik dacht, jeetje.

Hoeveel zijn woorden waard zijn kon je overigens zien aan het nieuwsbericht, want als Sjereent de Giro wil rijden dan krijgt hij direct z'n zin... En voorlopig heeft Sky nog niet via de Movistar-tactics met meerder kopmannen gewerkt, benieuwd of ze daar dan ineens van zouden afstappen...
Letterlijk de afgelopen Tour nog. 😂 Verder wel erg grappig dat alles aan de kant wordt geschoven en wordt weggewuifd. Alle feiten gaan de prullenbak in omdat ze niet in lijn zijn met je agenda. Je weet vermoedelijk zelf ook wel dat je de plank ernstig hebt misgeslagen, is niet erg verder hoor. Overkomt iedereen wel eens.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184314293
Soundbites van Dave Brailsford noem ik geen feiten vrolijke vriend. Net als dat Sky ongeveer Duits in hun 'ordnung muss sein'. Je kan niet met droge ogen beweren dat ze de 'meerdere kopmannen'-tactiek ooit serieus hebben uitgevoerd of op die manier een grote ronde gewonnen hebben... Treurige propaganda praatjes over 'eigen kansen' en 'schaduwkopmannen' neem ik dan ook met wat kilo's zout, zie het punt van Szura over 'kopman' Poels.

Het zal mij serieus een worst wezen wat dat Colombiaantje dit jaar gaat doen, alleen telkens weer alle Sky-propaganda lezen over Egan en de anti-vlaggetjes brigade ineens met de Sky-vlag zien zwaaien in dit topic is nogal vermakelijk...
Jack does it in real time...
  donderdag 10 januari 2019 @ 08:32:31 #48
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184314316
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:29 schreef DeeBee het volgende:
Soundbites van Dave Brailsford noem ik geen feiten vrolijke vriend. Net als dat Sky ongeveer Duits in hun 'ordnung muss sein'. Je kan niet met droge ogen beweren dat ze de 'meerdere kopmannen'-tactiek ooit serieus hebben uitgevoerd of op die manier een grote ronde gewonnen hebben... Treurige propaganda praatjes over 'eigen kansen' en 'schaduwkopmannen' neem ik dan ook met wat kilo's zout, zie het punt van Szura over 'kopman' Poels.
Ze hebbben toch het systeem dat als je beter blijkt te zijn dan de kopman je het jaar er na kopman bent.
pi_184314347
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De snelste renner van Nederland is weer eens ziedend.
Niemand heeft die arme Wim verteld dat het altijd een gefixte kermiskoers is.
pi_184316180
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2019 05:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Koffieplanter gelooft in het evangelie van charlatan Brailsfraud, jongons, dit is serieuzer dan ik dacht, jeetje.

Hoeveel zijn woorden waard zijn kon je overigens zien aan het nieuwsbericht, want als Sjereent de Giro wil rijden dan krijgt hij direct z'n zin... En voorlopig heeft Sky nog niet via de Movistar-tactics met meerder kopmannen gewerkt, benieuwd of ze daar dan ineens van zouden afstappen...
Hoho, nadat ze de eerste de Italiaanse markt zouden gaan bestormen en daarna de Franse gaan ze dat zonder twijfel doen met de Colombiaanse.
pi_184316229
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:15 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Letterlijk de afgelopen Tour nog. 😂 Verder wel erg grappig dat alles aan de kant wordt geschoven en wordt weggewuifd. Alle feiten gaan de prullenbak in omdat ze niet in lijn zijn met je agenda. Je weet vermoedelijk zelf ook wel dat je de plank ernstig hebt misgeslagen, is niet erg verder hoor. Overkomt iedereen wel eens.
Maar dat was de tactiek niet. Er zou in de ploegentijdrit gewacht worden op Froome en op niemand anders, ook niet op Thomas. De oorspronkelijke kopman werd dusdanig gehandhaafd dat die zelfs toen het al bekeken was nog zelf mocht aanvallen en er een knecht moest wachten toen hij moest lossen. Dat het uiteindelijk anders liep is wat anders.
pi_184316580
Het EK wordt dit jaar in Nederland gehouden. Waar is nog niet bekend...

https://www.wielerflits.n(...)n-2019-in-nederland/
leven zoals het leven is
pi_184316808
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:28 schreef Jason22 het volgende:
Het EK wordt dit jaar in Nederland gehouden. Waar is nog niet bekend...

https://www.wielerflits.n(...)n-2019-in-nederland/
Ede, Den Bosch en Emmen zouden in de race zijn.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 11:46:46 #54
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184316876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ede, Den Bosch en Emmen zouden in de race zijn.
Doe maar Den Bosch dan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184316904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ede, Den Bosch en Emmen zouden in de race zijn.
We wachten op een boze tweet van SGP Ede
pi_184316910
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ede, Den Bosch en Emmen zouden in de race zijn.
Hadden ze daar pas geleden niet zo'n nieuwe berg gebouwd ergens bij Emmen?
leven zoals het leven is
pi_184316925
Tussen alle obsessies door maken we even een uitstapje naar CCC.

https://sporza.be/nl/2019/01/10/van-avermaet-stage-ccc/

quote:
Greg Van Avermaet voelt zich goed bij zijn nieuwe ploeg CCC. "We zullen met een hechte groep beginnen aan de klassiekers", zegt de kopman vanop stage in Spanje.

Na 8 jaar in het shirt van BMC is Greg Van Avermaet dit seizoen te bewonderen in het oranje pak van CCC. "Een nieuwe ploeg geeft altijd een beetje extra motivatie," vertelt Van Avermaet aan Sporza.

Maar is de nieuwe ploeg van Greg Van Avermaet wel sterk genoeg? "Ik denk dat we goed genoeg gewapend zijn voor de klassiekers. Er zijn een paar sterke mannen bij de ploeg gekomen, die zich 100 procent zullen inzetten voor mij."

"Ik heb een aantal renners zelf gevraagd om bij mij in de ploeg te komen rijden. Sommige mannen zaten wat op een zijspoor bij hun ploeg. Dat was dus een mooie geste van mij, waardoor ik wel iets terugverwacht van hen."

"Ik hoop dat die renners boven zichzelf uitstijgen. We zullen sowieso met een hechte groep beginnen aan de klassiekers, wat misschien wel een voordeel zal zijn."

Va Avermaet beseft wel dat de ploeg in de breedte niet kan tippen aan het BMC van de vorige jaren. "Bij BMC waren er naast mij nog meerdere kopmannen", zegt Van Avermaet.

"We behoorden met BMC tot de beste 3 teams van de wereld. Nu ben ik de enige kopman bij CCC. Ik ben toch wel een beetje trots dat deze ploeg rond mij gebouwd is. Ik voel me daarom ook verantwoordelijk om voor resultaten te zorgen."

"Met CCC zijn we wel wat afgezakt naar de middenmoot van de ploegen. We rijden een heel WorldTour-programma. Het zal moeilijk zijn om ons in elke wedstrijd in the picture te rijden."
"Hopelijk word ik iets minder geviseerd dit seizoen"

Hoe ziet Van Avermaet 2019 tegemoet? "2018 was een goed jaar. In de klassiekers kwam ik gewoon net iets tekort, maar er was toen misschien ook wat tegenslag mee gemoeid. "

"Ik stootte toen vaak op een counter en Quick Step reed op een hoog niveau. 2 jaar geleden daarentegen heb ik bijna alle klassiekers gewonnen en zat alles mee. Ik hoop dat ik dit seizoen iets minder geviseerd word dan vorig jaar om dan toch die koers te kunnen winnen."

Van Avermaet wordt dit jaar trouwens 34. “Ik begin al tot de ouderen te behoren. Maar ik voel me nog altijd heel fris in het hoofd en doe het nog altijd heel graag."

"Ik denk dat Valverde het beste voorbeeld is van renners die op latere leeftijd nog altijd heel goed presteren. Ook Gilbert is daar een goed voorbeeld van. Het wielrennen is veranderd, renners gaan iets langer mee dan vroeger. En ik hoop dat dat bij mij ook het geval is."
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_184317308
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:48 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Hadden ze daar pas geleden niet zo'n nieuwe berg gebouwd ergens bij Emmen?
Ja, de VAM-berg. Die afvalberg lag er al een tijdje, maar afgelopen jaar is die fietsvriendelijker gemaakt met verschillende toegangswegen. Ligt wel nog zo'n 40 kilometer van Emmen, maar zouden ze eventueel gebruik van kunnen maken.
pi_184317311
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Doe maar Den Bosch dan.
Best een leuke stad, maar voor een wielerkoers allesbehalve interessant lijkt me.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 12:45:21 #60
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184317770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:15 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Best een leuke stad, maar voor een wielerkoers allesbehalve interessant lijkt me.
Den Bosch is dan in ieder geval nog een leuke stad. Emmen is, tja, wat is Emmen eigenlijk? Bovendien ook daar een weinig inspirerende omgeving voor een wielerkoers.

Ede heeft het NK al, nog een extra evenement erbij gaat de SGP niet trekken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184318004
In 90% van Nederland zou het een vlak parcours worden
Net efkes anges
pi_184318033
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Den Bosch is dan in ieder geval nog een leuke stad. Emmen is, tja, wat is Emmen eigenlijk? Bovendien ook daar een weinig inspirerende omgeving voor een wielerkoers.

Ede heeft het NK al, nog een extra evenement erbij gaat de SGP niet trekken.
Rondje VAM-berg met kasseien zou nog leuk kunnen worden, maar weet niet of dat reëel is vanuit Emmen. Voor de rest heeft Den Bosch in elk geval een stuk meer te bieden inderdaad.
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:04:56 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_184318150
In de omgeving van Emmen zou je nog kunnen gokken op open vlaktes en eventuele waaiers?
pi_184319036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar dat was de tactiek niet. Er zou in de ploegentijdrit gewacht worden op Froome en op niemand anders, ook niet op Thomas. De oorspronkelijke kopman werd dusdanig gehandhaafd dat die zelfs toen het al bekeken was nog zelf mocht aanvallen en er een knecht moest wachten toen hij moest lossen. Dat het uiteindelijk anders liep is wat anders.
En Egan is geen pursenality zoals Thomas.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 14:36:14 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_184319541
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ede, Den Bosch en Emmen zouden in de race zijn.
Ede en dan langs SGP Ede op een zondag aub
pi_184319850
Zal wel rondje vergelijkbaar met Veenendaal Veenendaal worden
Net efkes anges
pi_184321244


Peto kan zo meedoen in een 80's pornofilm.
pi_184321307
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:23 schreef Chiappucci het volgende:
[ afbeelding ]

Peto kan zo meedoen in een 80's pornofilm.
Er mist nog wat extra gele en groene strepen op zijn trui...
leven zoals het leven is
pi_184326893
quote:
Al het 2e seizoen op rij dat hij een valse start heeft.
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:07:59 #71
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184327842
lavueltachira twitterde op donderdag 10-01-2019 om 02:11:38 Oficial: Venezuela País de Futuro confirmó sus pedalistas para el Giro Andino, el primer equipo esta confomado por Yonnattan Monsalve, Yurgen Ramírez, Franklin Chacon, Jose Mendoza, Ralph Monsalve y José "El Cóndor" Rujano.#VueltaAlTachira2019 https://t.co/4xGpsrbBdE reageer retweet
It's happening.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 22:08:52 #72
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184327866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:07 schreef Koffieplanter het volgende:
lavueltachira twitterde op donderdag 10-01-2019 om 02:11:38 Oficial: Venezuela País de Futuro confirmó sus pedalistas para el Giro Andino, el primer equipo esta confomado por Yonnattan Monsalve, Yurgen Ramírez, Franklin Chacon, Jose Mendoza, Ralph Monsalve y José "El Cóndor" Rujano.#VueltaAlTachira2019 https://t.co/4xGpsrbBdE reageer retweet
It's happening.
Yurgen gaat trouwens bij het WCC fietsen, heb ik vernomen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:15:09 #73
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184328040
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Yurgen gaat trouwens bij het WCC fietsen, heb ik vernomen.
Ze moeten Yilber (en natuurlijk Jeison) nemen.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:27:52 #74
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_184328343
Uit het godeninterview van Pat:

“Dat was een makkie. Ik heb alleen even diep in de ogen van zijn mama moeten kijken."

PatThugLife.gif

_O_
pi_184328673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:27 schreef Bugno2 het volgende:
Uit het godeninterview van Pat:

“Dat was een makkie. Ik heb alleen even diep in de ogen van zijn mama moeten kijken."

PatThugLife.gif

_O_
Hier krijg ik heel foute gedachtes bij.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:33:01 #76
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184337502
Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat stel ik mooi even voor dat iedereen mee komt doen met de FirstCycling Manager. http://firstcycling.com/manager.php?aar=2019&k=komplett
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 13:41:51 #77
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184337707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat stel ik mooi even voor dat iedereen mee komt doen met de FirstCycling Manager. http://firstcycling.com/manager.php?aar=2019&k=komplett
Vanzelfsprekend.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:43:27 #78
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184337745
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat stel ik mooi even voor dat iedereen mee komt doen met de FirstCycling Manager. http://firstcycling.com/manager.php?aar=2019&k=komplett
Hoe werkt het?
pi_184337850
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend.
Team Columbia?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:49:17 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184337874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat stel ik mooi even voor dat iedereen mee komt doen met de FirstCycling Manager. http://firstcycling.com/manager.php?aar=2019&k=komplett
Ik doe niet mee.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:53:12 #81
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184337934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:43 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Hoe werkt het?
http://firstcycling.com/maninfo.php
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 13:53:57 #82
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184337952
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:48 schreef showtimer het volgende:

[..]

Team Columbia?
Nee, dat was lachen geweest. De naam is Bravo, Garikoitz Bravo.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:54:25 #83
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184337964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend.
Vorig jaar hadden ze nog een variant van subleagues, dacht ik toch. Jij, De Slob (als hij nog speelt) en ik hadden een dreamteam kunnen vormen. :{
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:55:53 #84
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184337990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:49 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik doe niet mee.
Gewoon doen, is lachen man. Enorme kalender ook, van zowel profs, beloften als junioren.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:57:02 #85
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184338006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:55 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Gewoon doen, is lachen man. Enorme kalender ook, van zowel profs, beloften als junioren.
Ik weet niet wat ik moet doen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 13:57:34 #86
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184338017
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat stel ik mooi even voor dat iedereen mee komt doen met de FirstCycling Manager. http://firstcycling.com/manager.php?aar=2019&k=komplett
Oja maar weer proberen. Vorig jaar op een gegeven moment afgehaakt na teveel gemist te hebben.
pi_184338032
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:55 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Gewoon doen, is lachen man. Enorme kalender ook, van zowel profs, beloften als junioren.
Zijn die Noren goed?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:58:42 #88
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184338036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:57 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik moet doen.
Je selecteert renners, van sprinters tot klimmers en tijdrijders (meestal 9) en de eerste 30 van een koers scoren punten. Hoeveel punten dat zijn ligt uiteraard aan de positie waarop ze gefinisht zijn en welke rol jij aan hen hebt uitgedeeld (kopman = 150%, knecht = 80%)
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:00:44 #89
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184338076
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:58 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zijn die Noren goed?
Deze Noren, met van die veel te blonde hoofden, mag ik wel ja.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:01:14 #90
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184338082
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:57 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oja maar weer proberen. Vorig jaar op een gegeven moment afgehaakt na teveel gemist te hebben.
Idem, maar dit jaar ga ik er bovenop zitten.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:01:53 #91
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184338091
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Vorig jaar hadden ze nog een variant van subleagues, dacht ik toch. Jij, De Slob (als hij nog speelt) en ik hadden een dreamteam kunnen vormen. :{
Dat is er nu nog steeds wel, ik heb alleen geen idee hoe dat werkt. Komt altijd een beetje incestueus over, alsof er maar een beperkt aantal teams zijn met een beperkt aantal plaatsen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184338244
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:00 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Deze Noren, met van die veel te blonde hoofden, mag ik wel ja.
Oke ik doe mee.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:12:47 #93
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184338304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:10 schreef showtimer het volgende:

[..]

Oke ik doe mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:14:56 #94
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184338346
Oke ik doe ook mee.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:17:13 #95
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184338381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:14 schreef Mani89 het volgende:
Oke ik doe ook mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:26:14 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:26:53 #97
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184338603
Er is blijkbaar ook een seasonal fantasy, waar ik uiteraard ook even een teampje in elkaar heb gezet (bestaande uit 20/20 sprinters).
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184341899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat stel ik mooi even voor dat iedereen mee komt doen met de FirstCycling Manager. http://firstcycling.com/manager.php?aar=2019&k=komplett
Is er nog een subleague voor deze hele handel?
pi_184341933
EurosportCare twitterde op vrijdag 11-01-2019 om 15:52:47 @mikepj82 @irishpeloton @tourdownunder @Eurosport_UK @FreeSportsUK @ITV4 @SkyUK Hi Mike, I actually have some good news for you, we found out very recently (in the last hour) that we have acquired the rights to the TDU. Therefore we will be broadcasting it. Please check the player schedule closer to the date for exact start times. 🙂🚴 reageer retweet
(Alleen is het tegelijk met de Australian Open, dus waarschijnlijk alleen op de altijd sympathieke PLAYER)

(Ziggy zendt (ook?) uit in Nederland zie ik)
pi_184342839
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:04 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik weet dat jij inderdaad een van de grote voorvechters bent van dit aan te stippen. :D En ik denk dat het inderdaad ook echt wezenlijk verschilt, ik bedoel Dennis was echt andere planeet, als dan mensen hem nu al komen kloppen kan je al wat voorzichtige inschattingen maken...

Sponsorcontracten etc. bestaan natuurlijk, maar ik zou als Dennis dan toch wel even achter m'n oren krabben. Tuurlijk teken je bewust zo'n contract, maar je gooit wel je sportieve kansen soort van weg... Vraag mij af of op de Spelen bijv. sponsoren wat flexibeler zouden zijn omdat renners dan toch voor landenteams rijden, of zou het bijna afdwingen als rijder dat je op je fiets naar keuze zou mogen starten.

Hebben we ná Ulle op de Walser nog meer custom fietsen gehad sindsdien? Kan mij er zo snel niet herinneren...
Zie net nog dat O'Connor bijna 3 minuten sneller was dan vorig jaar. Ik durf bijna niet te zeggen waar Ben vorig jaar op reed.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:47:37 #101
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:57:12 #102
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184345178
quote:
Gewoon over de afsluitdijk, langs de Friese kust naar Lelystad, dan de dijk naar Hoorn en weer terug naar Alkmaar. En dan hopen op zware wind.
pi_184345254
WAAAAAAAIERS
pi_184346046
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zie net nog dat O'Connor bijna 3 minuten sneller was dan vorig jaar. Ik durf bijna niet te zeggen waar Ben vorig jaar op reed.
Had Tom toch naar de Tour moeten gaan :o

is die Cervelo TT fiets zo ontzettend bagger dan?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:07:48 #105
386879 Sheffield
Weet het ook niet
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:09:41 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184347195
quote:
Voor de lieve woorden van FOK!kers over Jose; SPT / [Wielrennen] #374 Op naar 2019
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:10:09 #107
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184347207
Zo...


Loop weer ff achter zie ik
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:17:44 #108
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184347358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is er nog een subleague voor deze hele handel?
Het was er de afgelopen jaren wel. Waarom nu (nog) niet is me een raadsel. Ik zal het wel in de gaten houden en, mocht het zover zijn, een seintje geven. Dan worden jullie allemaal onderdeel van RockRacingN1Fans en gaan we met z'n allen de grenzen over.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:19:39 #109
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184347406
We hebben een eerste uitslag van het seizoen. 11.gif

01 Marco Benfatto 1988 Androni - Sidermec - Bottecchia 03:07:42
02 Orluis Aular 1996 Gobernación de Miranda-Trek + 00
03 Isaac Simón Yaguaro Flores 1993 JB Ropa Deportiva + 00
04 Ralph Monsalve 1987 Venezuela Pais Futuro-Fina Arroz + 00
05 Leonel Quintero 1997 Gobernación de Miranda-Trek + 00
06 Enrique Diaz 1992 - + 00
07 German Rincon 1998 JHS Grupo-Andiempaques + 00
08 Jose Jaimes 1991 Fund.Hernan Buenahora + 00
09 Jorge Abreu 1990 Triple Tachira + 00
10 Yonathan Salinas 1990 Loteria del Táchira + 00
11 Jose Bruzual 1996 Venezuela Pais Futuro-Fina Arroz + 00
12 Norberto Wilches 1983 Betplay + 00
13 Sergio Martinez 1995 Fund.Hernan Buenahora + 00
14 Yosymar Jerez Salazar 1989 Arroz Zulia-Saavedra Power + 00
15 Clever Martinez 1990 Gob.Boliv.Carabobo + 00
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 22:21:09 #110
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_184348765


Een zwart schaap op de fiets van Moscon dit seizoen.
pi_184348904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:33 schreef Chiappucci het volgende:
Wanneer gaat Team Vaughters eigenlijk hun afzichtelijke tenue presenteren? Duurt altijd lachwekkend lang daar.
Hij heeft nog een inktpotje omgegooid ten opzichte van de eerdere versie.

pi_184348982


Verkeerd gewassen?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:33:39 #113
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_184348994
budget was bijna op en toen zijn ze maar aan het tye-dyen geslagen
Wat doe ik hier?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:33:48 #114
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184348997
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:29 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hij heeft nog een inktpotje omgegooid ten opzichte van de eerdere versie.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Houdt het midden ussen foeilelijk en erg mooi.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:38:57 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184349104
Teambuilding; Shirtjes kleuren ;(

Wat lelijk zeg
  vrijdag 11 januari 2019 @ 23:14:49 #116
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184349822
Geweldig _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184350377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Had Tom toch naar de Tour moeten gaan :o

is die Cervelo TT fiets zo ontzettend bagger dan?
Ik denk van wel. Al bestaat de uitrusting voor een tijdrit natuurlijk niet alleen uit de fiets.
pi_184350449
wat een tenue :')
  vrijdag 11 januari 2019 @ 23:42:00 #119
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184350500
Ik wil mijn mening bijstellen. Ik vind het oprecht een mooi shirt _O_
  zaterdag 12 januari 2019 @ 07:23:24 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184353883
Jammer dat het groen weg is.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 07:48:39 #121
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184353957
quote:
De Nederlandse ex-profwielrenner Patrick Eyk (52) is donderdagavond plots overleden.
De Nederlander debuteerde in 1990 voor de Buckler-ploeg van Jan Raas. Na drie jaar trok hij naar voornamelijk Amerikaanse teams, om zijn carrière in 1998 te beëindigen. Hij won o.a. de Grote Prijs Briek Schotte in Desselgem in 1991. Daarna werkte hij als steward voor KLM.

Hij is de vader van de beloftevolle Tyler.
pi_184354223
De zoon van Teun (Tonny). Geen leuk nieuws, was zeker geen groot renner maar wel 1 met passie voor zijn sport. Had waarschijnlijk wel meer in gezeten als hij in Europa was blijven koersen maar de Nederlandse ploegen uit die tijd waren niks voor hem.
pi_184357266
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:29 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hij heeft nog een inktpotje omgegooid ten opzichte van de eerdere versie.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Aan de ene kant lekker opvallend en authentiek, maar aan de andere kant ontzettend lelijk. Er zit ook echt helemaal geen lijn in die blauwe print :D
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:55:18 #124
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184358793
Ik zie dat Savio weer een heel blik nieuwe Colombianen heeft opengetrokken, kunnen die er wat van, Koffieplant?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184359409
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:09 schreef wimderon het volgende:
EurosportCare twitterde op vrijdag 11-01-2019 om 15:52:47 @mikepj82 @irishpeloton @tourdownunder @Eurosport_UK @FreeSportsUK @ITV4 @SkyUK Hi Mike, I actually have some good news for you, we found out very recently (in the last hour) that we have acquired the rights to the TDU. Therefore we will be broadcasting it. Please check the player schedule closer to the date for exact start times. 🙂🚴 reageer retweet
(Alleen is het tegelijk met de Australian Open, dus waarschijnlijk alleen op de altijd sympathieke PLAYER)

(Ziggy zendt (ook?) uit in Nederland zie ik)
Klopt, zondagnacht om 3.00 live op Ziggo.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:50:48 #126
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184359616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:55 schreef Mani89 het volgende:
Ik zie dat Savio weer een heel blik nieuwe Colombianen heeft opengetrokken, kunnen die er wat van, Koffieplant?
Zou niet rekenen op wonderuitslagen in ieder geval. Miguel Florez koerst al een jaar of twee in Europa, maar zoals wel meer renners kwam hij bij Willier nauwelijks vooruit. Niet dat hij bij Androni nu de ene na de andere koers gaat winnen hoor. Hij heeft best wel talent, maar meer dan een goeie PCT-coureur zal het nooit wordenk denk ik. Daniel Muñoz vind ik ook niet veel beter en het heeft me enorm verbaasd dat Savio hem gewoon drie jaar gegeven heeft. Tenzij Ome Gianni iets in de testen gezien heeft dat wij niet weten, maar dat heeft Muñoz dan goed verborgen weten te houden in de wedstrijden. Julian Cardona heeft zonder twijfel het meeste talent van de drie en hij had, samen met Javier Montoya, onderdeel moeten zijn van de generatie Egan/Dani, maar ze staan allebei al een poos stil. Bij de junioren reden die twee, als klimmende tijdrijders, alles op een hoop, maar daar is het ook wel bij gebleven. Dat avontuur bij Vaughters was niet veel soeps, ook mede door knieproblemen. Als het Savio lukt om de ontwikkeling van Cardona weer op gang te krijgen, heeft hij daar op termijn best een goede coureur aan. In plaats van Muñoz of Florez had Ome Gianni er beter aan gedaan om Einer Rubio of Alejandro Osorio een contract te geven, denk ik toch.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184360277
Tour Down Under komt live op Ziggy.
pi_184360426
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:32 schreef Chiappucci het volgende:
Tour Down Under komt live op Ziggy.
Vorig jaar ook al.

Klep
~M. Berkhout
  zaterdag 12 januari 2019 @ 15:43:37 #129
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184360450
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zou niet rekenen op wonderuitslagen in ieder geval. Miguel Florez koerst al een jaar of twee in Europa, maar zoals wel meer renners kwam hij bij Willier nauwelijks vooruit. Niet dat hij bij Androni nu de ene na de andere koers gaat winnen hoor. Hij heeft best wel talent, maar meer dan een goeie PCT-coureur zal het nooit wordenk denk ik. Daniel Muñoz vind ik ook niet veel beter en het heeft me enorm verbaasd dat Savio hem gewoon drie jaar gegeven heeft. Tenzij Ome Gianni iets in de testen gezien heeft dat wij niet weten, maar dat heeft Muñoz dan goed verborgen weten te houden in de wedstrijden. Julian Cardona heeft zonder twijfel het meeste talent van de drie en hij had, samen met Javier Montoya, onderdeel moeten zijn van de generatie Egan/Dani, maar ze staan allebei al een poos stil. Bij de junioren reden die twee, als klimmende tijdrijders, alles op een hoop, maar daar is het ook wel bij gebleven. Dat avontuur bij Vaughters was niet veel soeps, ook mede door knieproblemen. Als het Savio lukt om de ontwikkeling van Cardona weer op gang te krijgen, heeft hij daar op termijn best een goede coureur aan. In plaats van Muñoz of Florez had Ome Gianni er beter aan gedaan om Einer Rubio of Alejandro Osorio een contract te geven, denk ik toch.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184360590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:41 schreef showtimer het volgende:

[..]

Vorig jaar ook al.

Klep
~M. Berkhout
Oké, die had ik gemist. Wel fijn om op te nemen en voor het werk even doorheen te spoelen.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 20:42:02 #131
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184365585
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zou niet rekenen op wonderuitslagen in ieder geval. Miguel Florez koerst al een jaar of twee in Europa, maar zoals wel meer renners kwam hij bij Willier nauwelijks vooruit. Niet dat hij bij Androni nu de ene na de andere koers gaat winnen hoor. Hij heeft best wel talent, maar meer dan een goeie PCT-coureur zal het nooit wordenk denk ik. Daniel Muñoz vind ik ook niet veel beter en het heeft me enorm verbaasd dat Savio hem gewoon drie jaar gegeven heeft. Tenzij Ome Gianni iets in de testen gezien heeft dat wij niet weten, maar dat heeft Muñoz dan goed verborgen weten te houden in de wedstrijden. Julian Cardona heeft zonder twijfel het meeste talent van de drie en hij had, samen met Javier Montoya, onderdeel moeten zijn van de generatie Egan/Dani, maar ze staan allebei al een poos stil. Bij de junioren reden die twee, als klimmende tijdrijders, alles op een hoop, maar daar is het ook wel bij gebleven. Dat avontuur bij Vaughters was niet veel soeps, ook mede door knieproblemen. Als het Savio lukt om de ontwikkeling van Cardona weer op gang te krijgen, heeft hij daar op termijn best een goede coureur aan. In plaats van Muñoz of Florez had Ome Gianni er beter aan gedaan om Einer Rubio of Alejandro Osorio een contract te geven, denk ik toch.
Florez wordt spontaan 4e in Tachira, jawel.

Yurgen Ramirez tweede, ook leuk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 20:56:40 #132
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184365906
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Florez wordt spontaan 4e in Tachira, jawel.

Yurgen Ramirez tweede, ook leuk.
Accepteer mijn TDU duel op FC, makker.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 21:11:55 #133
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184366241
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:56 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Accepteer mijn TDU duel op FC, makker.
Als ik zou weten hoe zou ik het meteen doen.

Edit: gevonden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 13 januari 2019 @ 02:59:06 #134
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_184371555
Dat deze nog niet geplaatst is :om icoon in de Nederlandse wielersport: https://www.rijnmond.nl/n(...)ij-Wooning-Zesdaagse
Net efkes anges
  Redactie Sport zondag 13 januari 2019 @ 07:19:57 #135
451829 crew  H.Vviv
pi_184372102
Het criterium de Down Under Classic is nu te zien op Ziggosport
  zondag 13 januari 2019 @ 07:30:49 #136
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184372137
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 02:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat deze nog niet geplaatst is :om icoon in de Nederlandse wielersport: https://www.rijnmond.nl/n(...)ij-Wooning-Zesdaagse
Met Lee Towers _O_ _O_ _O_
pi_184372878
Veel valpartijen in het slot van Down Under Classic, oa Viviani en Bauhaus.

Ewan klopte Sagan uiteindelijk.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 13 januari 2019 @ 09:44:22 #138
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184373086
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 09:22 schreef Steven184 het volgende:
Veel valpartijen in het slot van Down Under Classic, oa Viviani en Bauhaus.

Ewan klopte Sagan uiteindelijk.

Eaten niet heel veel sprinters meer over :')
  zondag 13 januari 2019 @ 10:12:10 #139
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184373370
9.gif 48 José Rujano 1982 Venezuela Pais Futuro-Fina Arroz + 01:30 9.gif
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184381448
Intxausti targets WorldTour return

Mani are you wotching?
  zondag 13 januari 2019 @ 19:40:24 #141
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184384262
Ongeveer een week geleden hoorde ik het verhaal dat Higuita niet bij EF zou rijden dit jaar. Vervolgens kondigt EF een dag of twee geleden hun team aan, bestaande uit 27 renners, zonder Higuita. Het zou zo zijn dat hij is ''uitgeleend'' aan Euskadi. Hoewel ik in eerste instantie dacht dat het om Murias ging, zie ik net deze foto van Fundacion Euskadi (CT) voorbij komen uit Calpe, en wie staat daar heel goed verstopt? Jawel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 13 januari 2019 @ 19:46:25 #142
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184384383
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Ongeveer een week geleden hoorde ik het verhaal dat Higuita niet bij EF zou rijden dit jaar. Vervolgens kondigt EF een dag of twee geleden hun team aan, bestaande uit 27 renners, zonder Higuita. Het zou zo zijn dat hij is ''uitgeleend'' aan Euskadi. Hoewel ik in eerste instantie dacht dat het om Murias ging, zie ik net deze foto van Fundacion Euskadi (CT) voorbij komen uit Calpe, en wie staat daar heel goed verstopt? Jawel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij stond ook bij de selectie van EF voor een van die wedstrijden in Zuid-Amerika.
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 19:53:45 #143
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184384516
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Ongeveer een week geleden hoorde ik het verhaal dat Higuita niet bij EF zou rijden dit jaar. Vervolgens kondigt EF een dag of twee geleden hun team aan, bestaande uit 27 renners, zonder Higuita. Het zou zo zijn dat hij is ''uitgeleend'' aan Euskadi. Hoewel ik in eerste instantie dacht dat het om Murias ging, zie ik net deze foto van Fundacion Euskadi (CT) voorbij komen uit Calpe, en wie staat daar heel goed verstopt? Jawel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemde zet weer van Landa. Geef dan een Bask de kans.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184397405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:56 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Accepteer mijn TDU duel op FC, makker.
Zijn hier nog meer mensjes die meedoen aan First Cycling Manager dit jaar?
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:11:09 #145
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_184398952
AstanaTeam twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:17:06 The first ever Pro Cycling Rap, by Astana Pro Team!🔥 Talented riders, but even more talented rappers?😜 #AstanaProTeam #AstanaRap #AstanaRappers https://t.co/zL24wAqPNo reageer retweet
OMG, als je vino, vogelenzang, laurens the freeze etc. wilt horen rappen _O-
  maandag 14 januari 2019 @ 16:45:49 #146
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184399586
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:36 schreef Rudicio het volgende:

[..]

Zijn hier nog meer mensjes die meedoen aan First Cycling Manager dit jaar?
Rellende_Rotscholier, Slobeend en ik sowieso. Sinds deze week zijn daar als het goed is showtimer en Mani89 (en wimderon?) bijgekomen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 16:45:51 #147
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 14 januari 2019 @ 16:46:47 #148
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184399875
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:11 schreef Momo... het volgende:
AstanaTeam twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:17:06 The first ever Pro Cycling Rap, by Astana Pro Team!🔥 Talented riders, but even more talented rappers?😜 #AstanaProTeam #AstanaRap #AstanaRappers https://t.co/zL24wAqPNo reageer retweet
OMG, als je vino, vogelenzang, laurens the freeze etc. wilt horen rappen _O-
_O_ _O_ *O* *O*
pi_184400319
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:11 schreef Momo... het volgende:
AstanaTeam twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:17:06 The first ever Pro Cycling Rap, by Astana Pro Team!🔥 Talented riders, but even more talented rappers?😜 #AstanaProTeam #AstanaRap #AstanaRappers https://t.co/zL24wAqPNo reageer retweet
OMG, als je vino, vogelenzang, laurens the freeze etc. wilt horen rappen _O-
LOL _O-

De Vreese heeft echt zijn roeping gemist.
  maandag 14 januari 2019 @ 17:29:53 #151
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184400327
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 14 januari 2019 @ 17:33:41 #152
470661 maxi-mus
are you not entertained?
  maandag 14 januari 2019 @ 17:38:53 #153
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184400531
Per koers renners selecteren? Dus zit je niet vast aan een groep hele jaar?
  maandag 14 januari 2019 @ 17:47:39 #154
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184400708
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Per koers renners selecteren? Dus zit je niet vast aan een groep hele jaar?
Nee, het is gewoon de renners selecteren waarvan jij denkt dat zij in die wedstrijd het best gaan presteren. Dat kunnen zowel sprinters als mannen voor het eindklassement zijn. Ewan zou dus in theorie meer punten kunnen scoren dan Porte. Maar let wel, het eindklassement geeft dubbele punten.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 14 januari 2019 @ 17:56:11 #155
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184400827
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:47 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon de renners selecteren waarvan jij denkt dat zij in die wedstrijd het best gaan presteren. Dat kunnen zowel sprinters als mannen voor het eindklassement zijn. Ewan zou dus in theorie meer punten kunnen scoren dan Porte. Maar let wel, het eindklassement geeft dubbele punten.
Ah oke leuk concept. Zal wel account maken. Geen subliek zoals cm?
pi_184401143
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:11 schreef Momo... het volgende:
AstanaTeam twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:17:06 The first ever Pro Cycling Rap, by Astana Pro Team!🔥 Talented riders, but even more talented rappers?😜 #AstanaProTeam #AstanaRap #AstanaRappers https://t.co/zL24wAqPNo reageer retweet
OMG, als je vino, vogelenzang, laurens the freeze etc. wilt horen rappen _O-
:')

First ever pro cycling klopt niet.

  maandag 14 januari 2019 @ 18:35:07 #157
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184401550
Laurens de Vreese is een mooie jongen.
  maandag 14 januari 2019 @ 18:43:05 #159
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184401724
Wordt mij iets te veel gedoe om een heel jaar lang serieus bij te houden ;(
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 18:47:26 #160
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184401790
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wordt mij iets te veel gedoe om een heel jaar lang serieus bij te houden ;(
Qua aantal koersen valt het serieus mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:04:48 #162
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184403293
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:49 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Wat gebeurd er als je een keer een koers niks invult of vergeet? Ben je dan meteen kansloos qua klassement?
Daar kun je wel vanuit gaan ja. Om een algemeen klassement zou ik me verder ook niet druk maken. Op het winnen van een ronde of een klassieker staan in principe meer prestige.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:07:57 #163
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184403352
Ik snap er nog steeds niks van maar oke haha.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:08:20 #164
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184403359
Die hele site is gewoon lelijk, rommelig en onoverzichtelijk, sorry dat ik het zeg hoor.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:08:40 #165
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184403363
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:08 schreef Mani89 het volgende:
Die hele site is gewoon lelijk, rommelig en onoverzichtelijk, sorry dat ik het zeg hoor.
Wel mee eens. Vind het allemaal net wat te wazig om aan mee te doen.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:11:22 #166
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184403422
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:08 schreef Mani89 het volgende:
Die hele site is gewoon lelijk, rommelig en onoverzichtelijk, sorry dat ik het zeg hoor.
Ga lekker aan dat spelletje van Stephan meedoen dan, lapzwans.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184403429
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:08 schreef Mani89 het volgende:
Die hele site is gewoon lelijk, rommelig en onoverzichtelijk, sorry dat ik het zeg hoor.
Autist.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  maandag 14 januari 2019 @ 20:12:38 #168
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184403439
Jeetje jongens, ik deel slechts mijn bescheiden mening.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184403458
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:12 schreef Mani89 het volgende:
Jeetje jongens, ik deel slechts mijn bescheiden mening.
In Afrika zijn de voorzieningen ook niet altijd even goed, maar hebben ze genoeg doorzettingsvermogen om een fiets op te stappen. Jij maakt je daarentegen druk over een website. Schaam je diep.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  maandag 14 januari 2019 @ 20:15:12 #170
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184403483
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:13 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

In Afrika zijn de voorzieningen ook niet altijd even goed, maar hebben ze genoeg doorzettingsvermogen om een fiets op te stappen. Jij maakt je daarentegen druk over een website. Schaam je diep.
Sorry Stijn, je hebt gelijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 14 januari 2019 @ 20:16:51 #171
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184403516
Wow Sunweb reist echt af naar Australie met een bierteam.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184403897
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Op het winnen van een ronde of een klassieker staan in principe meer prestige.
Wat is dit voor een onzin? 11.gif
  maandag 14 januari 2019 @ 20:43:22 #173
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184404051
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wat is dit voor een onzin? [ afbeelding ]
Wat win je liever, de Tour of het WT-klassement?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184404119
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:43 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Wat win je liever, de Tour of het WT-klassement?
Waarom zou je dan godbetert meedoen aan Down Under? Doen mogelijke Tourwinnaars ook niet.
pi_184405024
TourDeJose twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:28:36 Overweldigd door de meer dan 700 reacties op social media na mijn aangekondigde vertrek bij @Eurosport_NL. Dank voor alle lieve woorden. Het is fijn te realiseren dat veel mensen mijn werk hebben gewaardeerd. reageer retweet
  maandag 14 januari 2019 @ 21:33:46 #176
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184405069
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:31 schreef wimderon het volgende:
TourDeJose twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:28:36 Overweldigd door de meer dan 700 reacties op social media na mijn aangekondigde vertrek bij @Eurosport_NL. Dank voor alle lieve woorden. Het is fijn te realiseren dat veel mensen mijn werk hebben gewaardeerd. reageer retweet
Graag gedaan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:35:06 #177
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184405096
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:31 schreef wimderon het volgende:
TourDeJose twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:28:36 Overweldigd door de meer dan 700 reacties op social media na mijn aangekondigde vertrek bij @Eurosport_NL. Dank voor alle lieve woorden. Het is fijn te realiseren dat veel mensen mijn werk hebben gewaardeerd. reageer retweet
Wat een schit-te-ren-de banner heeft ze op haar pagina. Ontroerend.

TourDeJose twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:30:36 I won't be on Twitter for a while. I need some time to figure out what my future holds work wise.Will probably be back on here when the cobbles loom at the cycling horizon! https://t.co/DFtv87ymaN reageer retweet
Hahahaha
pi_184405163
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

TourDeJose twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:30:36 I won't be on Twitter for a while. I need some time to figure out what my future holds work wise.Will probably be back on here when the cobbles loom at the cycling horizon! https://t.co/DFtv87ymaN reageer retweet
Hahahaha
Dit duurt maximaal een week
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 14 januari 2019 @ 21:38:14 #179
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184405173
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat een schit-te-ren-de banner heeft ze op haar pagina. Ontroerend.

TourDeJose twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:30:36 I won't be on Twitter for a while. I need some time to figure out what my future holds work wise.Will probably be back on here when the cobbles loom at the cycling horizon! https://t.co/DFtv87ymaN reageer retweet
Hahahaha

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 21:39:47 #180
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184405211
In het hoofd van José is het voor eeuwig Sesamstraat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184406145
In 2018 was er een team comp bij firstcycling, dat tabje is er nu ook weer maar dan kom je op een lege pagina?
  maandag 14 januari 2019 @ 23:11:52 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184407452
De vinoboys weten

AstanaTeam twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:17:06 The first ever Pro Cycling Rap, by Astana Pro Team!? Talented riders, but even more talented rappers?? #AstanaProTeam #AstanaRap #AstanaRappers https://t.co/zL24wAqPNo reageer retweet
We have always been at war with Eastasia.
  Redactie Sport dinsdag 15 januari 2019 @ 05:12:43 #183
451829 crew  H.Vviv
pi_184410276
Viviani wint de eerste etappe Tour Down Under.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 07:49:18 #184
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184410934
Domme Danny weer eens te vroeg op kop :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184411166

Dat was weinig zweet.

Lol, eerst zat hij nog linksonder hier
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:49:58 #186
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184411481
quote:
In de laatste kilometers waren het vooral Jumbo-Visma en Sunweb die de dans leidden in het peloton. Jumbo-sprinter Danny van Poppel kwam te vroeg alleen op kop
What else is new. Helemaal niets geleerd bij Jumbo. Laatste km gekeken. Op 350m al op kop. Lekker hoor
pi_184411676
Samen falen
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 15 januari 2019 @ 09:20:10 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_184411782
Viviani _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_184411970
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

What else is new. Helemaal niets geleerd bij Jumbo. Laatste km gekeken. Op 350m al op kop. Lekker hoor
Hij sprintte wel alsnog achteruit, ook als hij met 50 meter op kop was gekomen, was hij nog 8ste geworden waarschijnlijk.. Walscheid begon niet veel later aan z'n sprint en die had "gewoon" gewonnen als Viviani niet slalommend alsnog de zege pakte.
pi_184412404
Viviani was ook niet een beetje sneller. Hij werd flink gehinderd tegen de boarding en alsnog wint hij gemakkelijk.

De Wolfpack staat alweer op 1 overwinning.
pi_184412843
Waar was Ewan eigenlijk, gaat die nu ook al falen in Australië?
pi_184414618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 07:49 schreef Szura het volgende:
Domme Danny
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:20:45 #193
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_184415124
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:45 schreef showtimer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
komt wel goed uit met de wereldkampioen stokbrood halen in de ploeg
Net efkes anges
pi_184415307
quote:
Volgens ploegleider Frans Maassen kwam Van Poppel te vroeg op kop. “De lead-out ging goed, maar Dany moest er te vroeg aan beginnen. De aankomst van morgen ligt hem beter. Daarnaast zijn George en Robert de dag goed doorgekomen.”
Dat zijn dan wel vage teksten, als je sprinter te vroeg op kop komt, is de lead-out niet goed gegaan..
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:47:47 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184415529
Gelukkig ligt de volgende aankomst hem beter. Dan komt ie op 325 meter op kop en wordt ie achtste :)
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184415551
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:45 schreef showtimer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Danny ging meer zelf de oven in, lol.
Jack does it in real time...
pi_184416379


Sieberg heeft zijn kinderen meegenomen naar Australië.
pi_184416742
Ik dacht dat José Been's Twitter-pauze maar 3 dagen zou duren ipv een maand, maar het heeft exact 1 dag geduurd. She's back!!
pi_184417106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:22 schreef Rudicio het volgende:
Ik dacht dat José Been's Twitter-pauze maar 3 dagen zou duren ipv een maand, maar het heeft exact 1 dag geduurd. She's back!!
Zelfs heywoodu krijgt antwoord op zijn uiterst zwakke vraag.
pi_184418557
http://hetiskoers.nl/het-nieuwe-wielerjaar-in-50-stellingen-2/

Bij sommige stellingen kon ik een glimlach niet onderdrukken.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:30:30 #201
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184418951
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:07 schreef Chiappucci het volgende:
http://hetiskoers.nl/het-nieuwe-wielerjaar-in-50-stellingen-2/

Bij sommige stellingen kon ik een glimlach niet onderdrukken.
Ik moest lachen om die stelling over Madouas. Bepaalde figuren willen dat we liever gaan juichen voor renners als Alfdan.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:34:33 #202
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184419020
Ik ben het eens met stelling 9.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 17:56:03 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184419371
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:55 schreef Chiappucci het volgende:
[ afbeelding ]

Sieberg heeft zijn kinderen meegenomen naar Australië.
Dit is een hele enge foto.
pi_184419438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:55 schreef Chiappucci het volgende:
[ afbeelding ]

Sieberg heeft zijn kinderen meegenomen naar Australië.
Deze act gaan we ook nog 100x krijgen met de altijd irritante Conor Dunne en willekeurige ploeggenoten.
pi_184419849
wielerman twitterde op dinsdag 15-01-2019 om 18:23:25 Interesting! ⁦@dylan_teuns⁩ will also ride ⁦@Milano_Sanremo⁩ & ⁦@E3Harelbeke⁩ #classics #cycling ⁦@Bahrain_Merida⁩ https://t.co/d64pwirIeR reageer retweet
Interesting!
pi_184420283
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:07 schreef Chiappucci het volgende:
http://hetiskoers.nl/het-nieuwe-wielerjaar-in-50-stellingen-2/

Bij sommige stellingen kon ik een glimlach niet onderdrukken.
^O^
pi_184420527
Volgens PCS rijdt Piti dit voorjaar bijna alles wat mogelijk is _O_
  dinsdag 15 januari 2019 @ 19:33:40 #208
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184421178
Verdomme, Rujano moet lossen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2019 @ 05:21:34 #209
451829 crew  H.Vviv
pi_184428549
Bevin wint de tweede etappe Tour Down Under in een oplopende sprint. Mooi succes voor de CCC-ploeg.
  woensdag 16 januari 2019 @ 06:33:52 #210
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184428610
Dikke crash in de laatste km
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 16 januari 2019 @ 08:50:11 #211
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184429610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 05:21 schreef H.Vviv het volgende:
Bevin wint de tweede etappe Tour Down Under in een oplopende sprint. Mooi succes voor de CCC-ploeg.
Bevin O+ Wat een baas.

Niet verwacht dat CCC zo snel al een overwinning zou pakken.
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2019 @ 09:07:12 #212
451829 crew  H.Vviv
pi_184429834
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:50 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Bevin O+ Wat een baas.

Niet verwacht dat CCC zo snel al een overwinning zou pakken.
Is natuurlijk al de tweede zege van CCC. NK tijdrijden van Bevin is ook gewoon een overwinning die meetelt.
pi_184429962
Wel indrukwekkend hoe die hier Sagan en Ewan makkelijk voorblijft.
pi_184431179
Die links in de OP mogen trouwens wel een keer een update krijgen.
www.velochrono.fr bestaat al jaren niet meer. Die kan vervangen worden door www.legruppetto.com. En www.danslamusette.fr is ook wel een leuke site.

Bij de andere landen kan er wellicht ook wel een keer wat aangepast worden.
  woensdag 16 januari 2019 @ 10:47:28 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184431620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:16 schreef Chiappucci het volgende:
Wel indrukwekkend hoe die hier Sagan en Ewan makkelijk voorblijft.
Ach het is maar een veredeld criterium.
pi_184432620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ach het is maar een veredeld criterium.
Nee, dat was zondag. Denk dat Sagan en Ewan toch graag gewonnen hadden. Maar klopt wel dat Australiërs en Nieuw-Zeelanders altijd extra gemotiveerd zijn hier.
  woensdag 16 januari 2019 @ 11:42:31 #217
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184432698
Ewan voorblijven vind ik niet echt het vermelden waard. Hopeloos overschat.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184432889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:42 schreef Mani89 het volgende:
Ewan voorblijven vind ik niet echt het vermelden waard. Hopeloos overschat.
Nou ja 'overschat'...Als Nibali niet die straffe stoot uithaalde op de Poggio dan had Ewan Milaan-San Remo op zn naam gezet

Anderzijds; Goss en Ciolek of all places hebben dat ook gedaan, dus MSR is ook overrated
pi_184433238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:42 schreef Mani89 het volgende:
Ewan voorblijven vind ik niet echt het vermelden waard. Hopeloos overschat.
Nou, Viviani dan. Ewan wordt altijd een beetje belachelijk gemaakt door zijn debiele manier van sprinten, maar hoort echt wel bij de top 10 sprinters ter wereld op dit moment.
pi_184433409
Volgens Gazzetta dello Sport heeft Bahrain problemen met de centjes en hebben de renners nog achterstallig salaris te goed.

Wel apart aangezien ze net een grote sponsor erbij hebben met McLaren (al is dat bedrijf tegenwoordig ook in Bahreinse handen..).
pi_184433594
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:18 schreef Pistolero het volgende:
Volgens Gazzetta dello Sport heeft Bahrain problemen met de centjes en hebben de renners nog achterstallig salaris te goed.

Wel apart aangezien ze net een grote sponsor erbij hebben met McLaren (al is dat bedrijf tegenwoordig ook in Bahreinse handen..).
Dat verhaal is van voordat McLaren aan boord kwam, toen hadden 4 maanden niet uitbetaald. Dacht dat nu wel geregeld was met McLaren erbij
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_184433621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ach het is maar een veredeld criterium.
Meh, het is wel WorldTour. Dat telt echt wel.
  woensdag 16 januari 2019 @ 13:17:36 #223
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184434566
Bravo krijgt voorlopig alle hoeken van het veld te zien.
11.gif
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 13:30:37 #224
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184434853
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Bravo krijgt voorlopig alle hoeken van het veld te zien.
[ afbeelding ]
We bakken er allebei niet veel van, om heel eerlijk te zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:37:44 #225
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184436077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

We bakken er allebei niet veel van, om heel eerlijk te zijn.
Ach, dat komt wel goed joh. De etappes van overmorgen en naar Willunga Hill bepalen het klassement toch grotendeels. Als je naar die top 50 kijkt, daar zitten mensen tussen die alleen sprinters selecteren zodat ze in het begin bovenaan staan (of omdat ze niet weten hoe het spelletje werkt, dat kan natuurlijk ook).
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:42:54 #226
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_184436138
Ik sta keurig 90e.
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:44:17 #227
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184436156
Ik heb Eduard Prades in mijn team.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:46:49 #228
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_184436189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:44 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb Eduard Prades in mijn team.
R_R ook.
pi_184436201
Ik had Bevin bij mijn reserves.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 14:52:58 #230
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184436274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

R_R ook.
EduGod
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 15:04:46 #231
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184436473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:44 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb Eduard Prades in mijn team.
Ik ook.
  woensdag 16 januari 2019 @ 15:30:13 #232
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184436848
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik ook.
Heb je een nieuw account gemaakt?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 15:57:14 #233
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184437274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Heb je een nieuw account gemaakt?
Nee? Nog steeds Luicito.
  woensdag 16 januari 2019 @ 16:27:34 #234
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184437790
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 15:57 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee? Nog steeds Luicito.
Vandaar dat ik niets kon vinden toen ik aan het command effen was op Slobeend.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184440738
Youri IJnsen (ontdekker van Roglic) staat ver boven me.
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:28:02 #236
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_184442181
Ben nu npo2 doc van afgelopen maandag aan het terugkijken over David Millar
Net efkes anges
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 01:31:24 #237
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184447751
Als Beñat ook dit jaar niet aan fietsen toekomt kan hij in ieder geval altijd nog model worden.



Wat minder groen dit jaar, wat meer zwart. Vooral opvallend dat Euskadi van het shirt is verdwenen, wat bijdraagt aan de vermoedens dat de Baskische overheid meer ziet in het project van Landa. Het team van Landa dat overigens vandaag de ploegenpresentatie hield, met Sergio Higuita gehuld in een oranje outfit. Het ziet er naar uit dat hij een half jaar bij de Fundacion mag rijden, alvorens hij halverwege het jaar de overstap naar Vaughters zal maken. Waarvan akte.

Op de rug komen we bij Murias het komende jaar Elkano tegen, een stichting vernoemd naar een Baskische ontdekkingsreiziger die 500 jaar geleden rondjes aan het varen was. Volgens die stichting moeten we heel veel dingen ontdekken. Misschien ontdekken we daarom dit jaar wel dat Oscar Rodriguez geen eendagsvlieg is, wie zal het zeggen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 05:19:40 #238
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_184448609
Moet ik eens extra vroeg op, vergeet ik dat de TdU eronder is :'). Zie nog net het interview met de etappewinnaar: P. Sagan.
Net efkes anges
  donderdag 17 januari 2019 @ 06:30:10 #239
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184448802
Bijna dezelfde top drie als vorig jaar :P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 07:16:50 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184449047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 01:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als Beñat ook dit jaar niet aan fietsen toekomt kan hij in ieder geval altijd nog model worden.

[ afbeelding ]

Wat minder groen dit jaar, wat meer zwart. Vooral opvallend dat Euskadi van het shirt is verdwenen, wat bijdraagt aan de vermoedens dat de Baskische overheid meer ziet in het project van Landa. Het team van Landa dat overigens vandaag de ploegenpresentatie hield, met Sergio Higuita gehuld in een oranje outfit. Het ziet er naar uit dat hij een half jaar bij de Fundacion mag rijden, alvorens hij halverwege het jaar de overstap naar Vaughters zal maken. Waarvan akte.

Op de rug komen we bij Murias het komende jaar Elkano tegen, een stichting vernoemd naar een Baskische ontdekkingsreiziger die 500 jaar geleden rondjes aan het varen was. Volgens die stichting moeten we heel veel dingen ontdekken. Misschien ontdekken we daarom dit jaar wel dat Oscar Rodriguez geen eendagsvlieg is, wie zal het zeggen.
mooiste shirt van dit seizoen
pi_184449656
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben nu npo2 doc van afgelopen maandag aan het terugkijken over David Millar
Was het de moeite waard?
pi_184449662
Van Poppel overleefde knap op de klimmetjes, maar zat uiteraard weer te ver van achteren toen de sprint begon.
  donderdag 17 januari 2019 @ 08:48:30 #243
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184449681
Lululu Sanchez is ook weer in buitenaardse vorm.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184449842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:46 schreef Chiappucci het volgende:
Van Poppel overleefde knap op de klimmetjes, maar zat uiteraard weer te ver van achteren toen de sprint begon.
Zei zelf dat hij op wilde schuiven, maar het gewoon niet meer lukte.. Dus die was wel gesloopt door de klimmetjes waarschijnlijk.
pi_184450202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:06 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zei zelf dat hij op wilde schuiven, maar het gewoon niet meer lukte.. Dus die was wel gesloopt door de klimmetjes waarschijnlijk.
De finale was ook in dalende lijn. Dan is opschuiven sowieso niet makkelijk, zeker niet als je al wat verder in de groep zat op die klimmen. Het was al knap dat ie naast Sagan als enige sprinter dit overleefde.
  donderdag 17 januari 2019 @ 09:50:10 #246
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_184450411
Ik heb vanochtend eens naar de podcast van Lance Armstrong geluisterd, The Move. Hij besprak het parcours van de Tour 2019 met Bruyneel , Hincapie en Bob Roll. Interessant om ze eens te horen!
Lance vind het parcours saai, duidelijk ontworpen om nu eens eindelijk een Franse klimmer te laten winnen (te weinig tijdritten), maar interessanter was wat hij zij over de levenslange schorsing van Bruyneel na het hoger beroep (van 10 jaar naar levenslang), dat het namelijk niet uitmaakt was de UCI ze voor ban geeft, er is geen enkel team dat ooit nog Johan of Lance in de staf zal aannemen. Ze zijn uitgekotst, wat je ze ook voor officiele ban geeft. Daar zit wel wat in!
En kennelijk hebben ze een teamarts van Postal strafvermindering gegeven, van levenslang naar 5 jaar in ruil voor zijn getuigenis, en die werkt inmiddels al weer in de sport. Lance en Johan zijn natuurlijk niet echt objectief over dit onderwerp, maar als dat echt zo is, vind ik het wel erg stinken. En ik volg toch al fietsen sinds de tijden van Lemond en Delgado...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:01:23 #247
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184450546
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb vanochtend eens naar de podcast van Lance Armstrong geluisterd, The Move. Hij besprak het parcours van de Tour 2019 met Bruyneel , Hincapie en Bob Roll. Interessant om ze eens te horen!
Lance vind het parcours saai, duidelijk ontworpen om nu eens eindelijk een Franse klimmer te laten winnen (te weinig tijdritten), maar interessanter was wat hij zij over de levenslange schorsing van Bruyneel na het hoger beroep (van 10 jaar naar levenslang), dat het namelijk niet uitmaakt was de UCI ze voor ban geeft, er is geen enkel team dat ooit nog Johan of Lance in de staf zal aannemen. Ze zijn uitgekotst, wat je ze ook voor officiele ban geeft. Daar zit wel wat in!
En kennelijk hebben ze een teamarts van Postal strafvermindering gegeven, van levenslang naar 5 jaar in ruil voor zijn getuigenis, en die werkt inmiddels al weer in de sport. Lance en Johan zijn natuurlijk niet echt objectief over dit onderwerp, maar als dat echt zo is, vind ik het wel erg stinken. En ik volg toch al fietsen sinds de tijden van Lemond en Delgado...
Dat stinkt helemaal niet. Het is in het strafrecht heel gebruikelijk om strafvermindering te geven in ruil voor een getuigenis. Verder is Lance natuurlijk gewoon de grootste fraudeur in de wielergeschiedenis, dus is het best wel terecht dat hij nooit meer ergens aan de bak komt. Ik vind het altijd zo ridicuul als mensen zeggen 'ja maar X gebruikte ook doping en die mag wel weer meedoen', want wat Armstrong deed was echt van een andere orde. Wat ik ook irritant vind is dat die aandachtgeile gluiperd toch nog een manier heeft weten te vinden om in de spotlights te komen met die podcast. Volgens mij zijn we daar pas echt van af als hij tussen zes plankjes ligt.
pi_184450624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat stinkt helemaal niet. Het is in het strafrecht heel gebruikelijk om strafvermindering te geven in ruil voor een getuigenis. Verder is Lance natuurlijk gewoon de grootste fraudeur in de wielergeschiedenis, dus is het best wel terecht dat hij nooit meer ergens aan de bak komt. Ik vind het altijd zo ridicuul als mensen zeggen 'ja maar X gebruikte ook doping en die mag wel weer meedoen', want wat Armstrong deed was echt van een andere orde. Wat ik ook irritant vind is dat die aandachtgeile gluiperd toch nog een manier heeft weten te vinden om in de spotlights te komen met die podcast. Volgens mij zijn we daar pas echt van af als hij tussen zes plankjes ligt.
Precies ja. Armstrong was veel meer dan slechts een van de vele dopeurs. Bijna alle andere renners in die tijd gebruikte 'gewoon' doping maar lieten het daar ook wel bij. Bij Armstrong moest alles en iedereen om hem heen mee in zijn drang om koste wat kost de beste te zijn. En als je ook maar 1 keertje aan hem twijfelde of er niet in mee wou gaan dan deed ie er alles aan om je carrière(en soms zelfs je leven) kapot te maken. Het is gewoon een vreselijke enge en narcistische psychopaat.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:09:48 #249
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_184450670
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat stinkt helemaal niet. Het is in het strafrecht heel gebruikelijk om strafvermindering te geven in ruil voor een getuigenis.
Ja, maar als het resultaat is dat een dopende dokter weer vrolijk terg kan keren in de sport vraag ik me af wat je er aan hebt. Geen sponsor zal ooit nog een team met Johan of Lance steunen, dus ze zijn uit de sport. Dat lijkt me vrij definitief...

quote:
Verder is Lance natuurlijk gewoon de grootste fraudeur in de wielergeschiedenis, dus is het best wel terecht dat hij nooit meer ergens aan de bak komt. Ik vind het altijd zo ridicuul als mensen zeggen 'ja maar X gebruikte ook doping en die mag wel weer meedoen', want wat Armstrong deed was echt van een andere orde.
Hij was de grootste georganiseerde doperd, en maakt iedereen stuk die niet meedeed, akkoord. Maar het blijft dat Merkx, en Zoetemelk ook vrolijk uit illegale potjes hebben gesnoept. En dat er een tijd is geweest waar iedereen aan de epo zat. Dat is nu eenmaal een feit.

quote:
Wat ik ook irritant vind is dat die aandachtgeile gluiperd toch nog een manier heeft weten te vinden om in de spotlights te komen met die podcast. Volgens mij zijn we daar pas echt van af als hij tussen zes plankjes ligt.
Het mooie van een Podcast is dat je ze volkomen kan negeren, je moet ze echt opzoeken. Dus je hoeft nooit een seconde ervan te horen als je er op tegen bent! .Ik vind buitensporige figuren als Lance interessant, iemand die dusdanig idioot gedreven is zal zijn hele leven interessante dingen doen. Dus ik volg hem nog. Hoef jij natuurlijk niet!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:19:34 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184450834
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat stinkt helemaal niet. Het is in het strafrecht heel gebruikelijk om strafvermindering te geven in ruil voor een getuigenis. Verder is Lance natuurlijk gewoon de grootste fraudeur in de wielergeschiedenis, dus is het best wel terecht dat hij nooit meer ergens aan de bak komt. Ik vind het altijd zo ridicuul als mensen zeggen 'ja maar X gebruikte ook doping en die mag wel weer meedoen', want wat Armstrong deed was echt van een andere orde. Wat ik ook irritant vind is dat die aandachtgeile gluiperd toch nog een manier heeft weten te vinden om in de spotlights te komen met die podcast. Volgens mij zijn we daar pas echt van af als hij tussen zes plankjes ligt.
Wat een bullshit argument. Iedere sporter verdient imo een 2e kans. Ik zou niet weten waarom Armstrong veel zwaarder gestraft moet worden dan welke andere sporter ook die tegen de dopinglamp is gelopen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:23:31 #251
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184450891
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat een bullshit argument. Iedere sporter verdient imo een 2e kans. Ik zou niet weten waarom Armstrong veel zwaarder gestraft moet worden dan welke andere sporter ook die tegen de dopinglamp is gelopen.
Omdat een gemiddelde dopeur doorgaans het zelf al dan niet via ploegarts doping heeft geregeld daar waar Armstrong een hele schrikbewind voerde in zijn ploeg en min of meer eiste van zijn ploegmaten dat zij het ook deden.

Best een verschilletje.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:24:33 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184450904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Omdat een gemiddelde dopeur doorgaans het zelf al dan niet via ploegarts doping heeft geregeld daar waar Armstrong een hele schrikbewind voerde in zijn ploeg en min of meer eiste van zijn ploegmaten dat zij het ook deden.

Best een verschilletje.
Nou er zijn genoeg ploegen waar dat wel gebeurde alleen daar is nooit zo'n ophef over geweest.
pi_184450911
Filippo Pozzato maakt na zijn afscheid van een profpeloton een opmerkelijke carrièremove. De 37-jarige Italiaan maakt volgens La Gazzetta dello Sport zijn opwachting in de Italiaanse rolhockey competitie.


:D
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:27:49 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184450945
Aan de top werd door alle toppers gedopeerd en ook door de ploeg gefaciliteerd en ondersteunt. Het meeste is alleen in de doofpot verdwenen. Ik keek de Armstrong jaren en de hegemonie van US Postal was vergelijkbaar met Sky nu. Armstrong was gewoon een maniak. Maar ook dat is voor een kampioen niets vreemd. De Tour jaren met Armstrong waren ook saai. Dat wel.
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:50:56 #255
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_184451263
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Omdat een gemiddelde dopeur doorgaans het zelf al dan niet via ploegarts doping heeft geregeld daar waar Armstrong een hele schrikbewind voerde in zijn ploeg en min of meer eiste van zijn ploegmaten dat zij het ook deden.

Lees eens het eerste boek van Peter Winnen...toen hij bij Sunkist (of Ijsboerke, maakt ook niet veel uit) reed als jong rennertje werd hem na een blessure duidelijk gemaakt dat ie maar beter langs kon gaan bij een Belgisch arts, om wat 'hulp' te krijgen om na een blessure weer snel op de fiets te komen.Dat was ook wel een 'offer you can't refuse' situatie.Weinig nieuws onder de zon.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:14:27 #256
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_184452383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:45 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Was het de moeite waard?
nog niet helemaal kunnen afkijken maar vond het wel de moeite waard. Ook mooi camera werk
Net efkes anges
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:39:29 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184452719


Ondertussen in Maaskantje.
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:43:06 #258
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_184452757
Geen BinckBank Tour meer in Sittard-Geleen - http://www.1limburg.nl/l/78539 #1Limburg
Net efkes anges
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:56:58 #259
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184456706
Over doping gesproken:

https://twitter.com/MPCC_(...)en-dan-wielrennen%2F

Wielrennen is tegenwoordig relatief schoon vergeleken met andere sporten, zoals atletiek, gewichtheffen, baseball, paardrijden, rugby en boksen. En Nederlanders gebruiken inderdaad geen doping, in geen enkele sport. w/
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 17:05:23 #260
362868 crew  Slobeend
of all places
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 17:47:46 #261
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184457740
Het aantal dopinggevallen zegt natuurlijk niets over hoeveel er gebruikt wordt.

Tevens heb ik goede hoop dat het erg koud is op de plaats waar Slobeend nu verblijft.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184457803
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het aantal dopinggevallen zegt natuurlijk niets over hoeveel er gebruikt wordt.

Tevens heb ik goede hoop dat het erg koud is op de plaats waar Slobeend nu verblijft.
Zo lang het aan de andere kant van de straat maar lekker warm is.
pi_184457815
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het aantal dopinggevallen zegt natuurlijk niets over hoeveel er gebruikt wordt.

Tevens heb ik goede hoop dat het erg koud is op de plaats waar Slobeend nu verblijft.
Ik sta volledig achter je mening, hoor. Hopelijk doet dat je goed.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 17:51:55 #264
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184457853
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:50 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Ik sta volledig achter je mening, hoor. Hopelijk doet dat je goed.
Dat vind ik erg fijn om te horen, Stijn. Dankjewel, je bent een echte vriend.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 17:53:59 #265
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184457912
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:50 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Ik sta volledig achter je mening, hoor. Hopelijk doet dat je goed.
Is dit gekruip nodig?
pi_184457950
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:53 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Is dit gekruip nodig?
Jij vindt het gekruip; ik kies een zijde in dit immer opstandige bastion.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 17:58:46 #267
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184458021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:55 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Jij vindt het gekruip; ik kies een zijde in dit immer opstandige bastion.
Ik kies geen zijde, ik benader het objectief en rationeel.
pi_184458039
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:58 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik kies geen zijde, ik benader het objectief en rationeel.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_184459555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:25 schreef Chiappucci het volgende:
Filippo Pozzato maakt na zijn afscheid van een profpeloton een opmerkelijke carrièremove. De 37-jarige Italiaan maakt volgens La Gazzetta dello Sport zijn opwachting in de Italiaanse rolhockey competitie.


:D


https://sporza.be/nl/2019/01/17/pozzato-rolhockey/
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:59:07 #270
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_184461994
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:14 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

nog niet helemaal kunnen afkijken maar vond het wel de moeite waard. Ook mooi camera werk
aanvulling: niet door vaste wielervolger gemaakt. Beelden uit de Giro waar in een etappe millar moet lossen. Daarna in beeld dat Millar dit seizoen teleursteld en daardoor wellicht uit de Tour de France ploeg gegooid wordt. Milaan San Remo wordt de lakmoes-proef :'). Ook Thomas Dekker is paar keer aan het woord.
Net efkes anges
pi_184462221


Prima boek van Bram. ^O^
pi_184462958
TourDeJoseMedia twitterde op donderdag 17-01-2019 om 17:59:32 Netwerken vraagt een gezonde dosis optimisme, kansen zien waar ze aan de buitenkant niet zichtbaar zijn en een beetje moed om mensen te benaderen voor een kennismaking. Het is een mooie en spannende uitdaging https://t.co/5q7RzT071n reageer retweet
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:59:33 #273
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184463309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:45 schreef wimderon het volgende:
TourDeJoseMedia twitterde op donderdag 17-01-2019 om 17:59:32 Netwerken vraagt een gezonde dosis optimisme, kansen zien waar ze aan de buitenkant niet zichtbaar zijn en een beetje moed om mensen te benaderen voor een kennismaking. Het is een mooie en spannende uitdaging https://t.co/5q7RzT071n reageer retweet
Bedankt, José Tjallingii.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:01:38 #274
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184463362
Finale van straks ziet er niet heel verkeerd uit. To wekker zetten, or not to wekker zetten?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_184463389
pi_184463477
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Bedankt, José Tjallingii.
Tjallingii is sinds kort verantwoordelijk voor de mentale begeleiding bij SEG, dus al onze toekomstige toppers zullen mentaal ijzersterk zijn. w/
pi_184463521
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:45 schreef wimderon het volgende:
TourDeJoseMedia twitterde op donderdag 17-01-2019 om 17:59:32 Netwerken vraagt een gezonde dosis optimisme, kansen zien waar ze aan de buitenkant niet zichtbaar zijn en een beetje moed om mensen te benaderen voor een kennismaking. Het is een mooie en spannende uitdaging https://t.co/5q7RzT071n reageer retweet
Nog even de random gif generator aangeslingerd, lekker man.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:12:15 #278
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184463701
quote:
9s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:05 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Tjallingii is sinds kort verantwoordelijk voor de mentale begeleiding bij SEG, dus al onze toekomstige toppers zullen mentaal ijzersterk zijn. w/
SEG heeft hun eigen John Troost.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 22:17:12 #279
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184463837
quote:
Lekker man.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Forum Admin / PR vrijdag 18 januari 2019 @ 03:47:16 #280
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_184467007
Ik zit al vier dagen naar een regenboog te zoeken. Dit wordt een lang jaar.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 07:23:39 #281
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184467522
Impey heeft weer goed profijt van zijn kuurtje.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 08:13:06 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184467909
Hoe ouder hoe beter in het wielrennen
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 08:26:40 #283
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184468455
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:26 schreef Slobeend het volgende:
Is dit de doorbraak van Bevin?
Dat kun je wel zo stellen ja. Denk dat die dit rondje gaat winnen.
pi_184468656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:05 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat kun je wel zo stellen ja. Denk dat die dit rondje gaat winnen.
Als Porte echt in schroeivorm is kan die dit ook nog wel winnen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:36:22 #286
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184468898
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:05 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat kun je wel zo stellen ja. Denk dat die dit rondje gaat winnen.
Ik zou het van harte toejuichen *O* Maar ik zou ook niet te snel die conclusie trekken, want Bevin is niet echt een klimmer, meer een puncher. Ik vraag me af of hij lang genoeg mee kan op Willunga Hill.
pi_184468926
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:05 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat kun je wel zo stellen ja. Denk dat die dit rondje gaat winnen.
Toch blijft dit TDU. Goede renner, ook als je naar vorig jaar kijkt, maar voor echte doorbraak moet je ook later i het seizoen op WT niveau wat laten zien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:50:10 #288
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184469069
Overigens was de echte doorbraak van Bevin al in de Tour de Suisse van 2017, toen hij als puncher 2e, 4e en 6e plaatsen noteerde in de finales die hem lagen. De concurrentie was daar met Sagan, Matthews, Trentin, Albasini, Gilbert, Degenkolb en Bonifazio ook stevig te noemen. Blijft eeuwig zonde dat hij zo hard viel in de proloog van de Tour daarna. Eigenlijk viel hij in 2018 een klein beetje tegen als puncher, met alleen een paar goede tijdritten, dus ik ben blij om hem weer op niveau te zien hier. :)
pi_184469107
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]

Prima boek van Bram. ^O^
Serieus goed boek inderdaad. In eerste instantie verwachtte ik er niet veel van, maar door de goede recensies toch maar gekocht. Leest als een trein en geeft een leuk inkijkje in het profleven van een renner die geen kopman is. Bijzonder goed geschreven.
pi_184470372
Aflevering van die serie van Ziggo over Tokio 2020 met onder andere Mathieu staat sinds gisteren ook online voor de mensen die het gemist hebben.
pi_184471827
Kan de altijd irritante Impij even een ravijn inrijden
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 12:24:05 #292
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_184471852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:08 schreef Pistolero het volgende:
Aflevering van die serie van Ziggo over Tokio 2020 met onder andere Mathieu staat sinds gisteren ook online voor de mensen die het gemist hebben.
Jammer dat er zoveel hinderlijke onderbrekingen zijn van totaal niet boeiende sporters die totaal niet interessante sporten beoefenen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_184472317
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat was ik in die tijd een hatelijk persoon, gelukkig ben ik de laatste tijd een heel stuk gekalmeerd en saai geworden, zo achter de decoder.

Van harte beterschap Bart de Clercq.
quote:
Met kunstheup op weg naar de Tour: na drie operaties is Bart De Clercq herboren

Hij was de pechvogel van het vorige wielerseizoen, maar na drie operaties wil Bart De Clercq in 2019 geschiedenis schrijven: met een kunstheup presteren op de fiets. “Er is geen precedent”, zegt de 32-jarige winnaar van een rit in de Giro. “Maar ik ga er zelf een creëren. De Tour rijden met een kunstheup? Ik ga ervoor.”

Hij kan weer lachen, Bart De Clercq. Wat een contrast met een jaar geleden. Op de eerste trainingsdag voor zijn nieuwe werkgever Wanty-Groupe Gobert kwam hij zwaar ten val en brak zijn heup. Na een lange revalidatie moest hij een tweede keer onder het mes met een kraakbeenletsel. Ook dat bracht geen soelaas. Een kunstheup bleek de laatste strohalm. “Ja, dat is meestal voor oude mensen”, zegt De Clercq. “Maar los van het koersen: ik had geen andere optie. Ik kon niet meer stappen zonder te manken en het ging alleen nog verslechteren. Herstellen kon niet meer.”

Maar is fietsen op topniveau dan nog wel mogelijk? “Mijn dokter (Jan Somers, nvdr.) zegt van wel. Het was totaal anders geweest als ik een voetballer of een loper was. Aan mensen met een heupprothese wordt fietsen zelfs aan­geraden. En ik voel geen verschil, ik kan alles doen wat ik deed voor mijn val. Enkel het mechanische is vervangen en het werkt perfect. Het enige wat ik voel, is dat ik een jaar niet heb gekoerst – dat ritme mis ik. Puur fysiek is alles intact gebleven.”

Er is ook geen precedent. Floyd Landis liet zich na de Tour opereren, maar door zijn positieve dopingtest kwam hij nooit echt meer aan koersen toe. “Het was ook een kleinere ingreep”, zegt De Clercq. “Bij Landis hebben ze enkel de bovenlaag van de heupkop vervangen door prothesemateriaal. Bij mij is de kop er volledig afgezaagd omdat hij gebroken was en met een spil tot in het dijbeen verankerd. Maar ik heb dit niet gedaan om een pionier te zijn, ik wil gewoon nog koersen en terugkomen op topniveau. En dat is mogelijk, het gaat iedere dag beter en beter.”

De Clercq verteert de trainingsstage van Wanty-Gobert in Spanje perfect. “Het is een goed teken dat ik de volledige trainingen kan afwerken met de groep. Ik kan bijna weer alles doen wat ik wil. Alleen de krachtblokken met de grote versnelling doe ik nog niet. Ik heb toch heel wat spiermassa verloren, aan de heup maar ook aan de andere gewrichten. Het is in de eerste fase vooral belangrijk om de basis te leggen en vandaaruit dan nog intensiever te werken.”

De man die nipt Contador voorbleef in de zevende rit in de Giro 2013, lijkt herboren na een pijnlijke lijdensweg. “Het is ongelooflijk, ik voel zo goed als niets aan mijn heup. Alleen als ik erop duw, voelt het aan als een blauwe plek. Vorig jaar kon ik geen vijf stappen zetten zonder pijn. Elke pedaalslag was een mar­teling. Het is drie maanden geleden dat die prothese is geplaatst, het is ongelooflijk hoe ver ik nu al sta.”

Terugkeer in Oman

Een datum prikken op zijn wederoptreden in competitieverband durft hij nog niet, maar ploegleider Hilaire Van der Schueren wil hem doen starten in de Ronde van Oman als het medisch verantwoord is. “Hij moet dat koersritme opdoen. Zo kan hij snel vooruitgang maken.”

Want De Clercq wil nog graag enkele mooie dingen laten zien “De motor is nog niet versleten en de carrosserie is stilaan hersteld. Dus het moet lukken. Die eerste koersen moet je geen wonderen verwachten, natuurlijk. Dan komt het erop aan om weer dat pelotongevoel te krijgen en weer die intensiteit gewend te worden. Maar in het midden van het seizoen zou ik toch al op niveau moeten zijn.“

Met één groot doel: de Tour. “Ja, door hoe ik mij nu al voel, besef ik dat die kans reëel is. Die Tourdeelname zorgt zelfs voor een extra motivatie. En rijden in de Tour is niet genoeg, ik wil tonen dat ik die plaats waard ben.”

Vorig jaar nog afgeschreven, nu in beeld voor de Tour. “Ik heb weleens gedacht: Waar ben ik mee bezig?” aldus de echtgenoot van renster Sofie De Vuyst. “Maar die momenten waren kort, want ik wilde niet op deze manier stoppen.”

Maar heeft die nieuwe heup een houdbaarheidsdatum? En wat bij een nieuwe val? “Normaal gaat zo’n kunstheup 20 jaar mee, maar bij mij is ze vervaardigd uit nieuw materiaal. Vroeger was het metaal of kunststof, nu is het een keramische bol. Keramiek is slijtvast en volgens de dokter zou die 200 jaar moeten kunnen meegaan. Het zijn eerder de zaken errond, de verankeringen bijvoorbeeld, die kunnen loskomen en voor problemen zorgen. De dokter is ervan overtuigd dat de heup nooit zal moeten worden vervangen, tenzij bij een zeer zware valpartij misschien. Maar als je met 80 km per uur het decor ingaat, zijn de gevolgen hetzelfde – mét of zonder kunstheup.”
pi_184472704
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 08:26 schreef Slobeend het volgende:
Is dit de doorbraak van Bevin?
Cyclingnewsfeed twitterde op vrijdag 18-01-2019 om 02:50:50 George Bennett (Jumbo-Visma) at today's #TourDownUnder stage start: "Bevin is going to be impossible to beat from now. I saw how good he was at nationals. I said to the team when I got here that we needed to keep an eye on him." reageer retweet
Sjors is wel een grapjas. Of Franciscus Albertus Antonius Johannes Maassen neemt Sjors niet serieus, dat zou kwalijk zijn.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:26:31 #295
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184472868
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Toppie.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_184475312


Gouden Greg.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:53:40 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184475331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:52 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Gouden Greg.
Strakke fiets. Ik geloof er wel in dat CCC.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:09:41 #298
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184478442
Hoera, de eerste overwinning van het seizoen is binnen voor Colombia.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:10:39 #299
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184478459
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:52 schreef Coppi het volgende:

[..]

Serieus goed boek inderdaad. In eerste instantie verwachtte ik er niet veel van, maar door de goede recensies toch maar gekocht. Leest als een trein en geeft een leuk inkijkje in het profleven van een renner die geen kopman is. Bijzonder goed geschreven.
Welke wielrenboeken raden jullie nog meer aan?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:11:03 #300
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_184478465
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Welke wielrenboeken raden jullie nog meer aan?
Die van Hamilton, The Secret Race.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:14:37 #301
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_184478526
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Hoera, de eerste overwinning van het seizoen is binnen voor Colombia.
Mooie eindwinnaar daar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')