abonnement Unibet Coolblue
pi_184284304
quote:
Honderden predikanten tekenen homofobe en transfobe Nashville-verklaring

Honderden predikanten uit onder meer Gelderland hebben hun handtekening gezet onder de zogeheten Nashville-verklaring. Een vertaling van de Amerikaanse verklaring uit 2017 waarin zeer conservatieve standpunten over homoseksualiteit en transseksualiteit worden opgetekend in 14 artikelen. In de tekst – die momenteel rondgaat in protestantse kringen – worden seksuele handelingen buiten het huwelijk, huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht, homoseksualiteit en transseksualiteit streng veroordeeld, omdat die zaken volgens de opstellers in strijd zouden zijn met ‘Gods wil’.

Artikel 1 gaat over het huwelijk:

WIJ BEVESTIGEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een levenslange verbondsrelatie tussen één man en één vrouw, waarbinnen seksualiteit een plaats heeft en waaruit kinderen kunnen voortkomen. Het doel van het huwelijk is de verbondsliefde tussen Christus en Zijn bruid, de Kerk, zichtbaar te maken. WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een homoseksuele, polygame of polyamoreuze relatie. Wij ontkennen ook dat het huwelijk een louter menselijk contract is in plaats van een verbond gesloten voor God.

In de volgende artikelen ligt sterk de nadruk op het veroordelen van LHB- en transgender personen. Zelfs christenen die het niet nodig vinden om mensen te verketteren om hun seksuele of genderidentiteit worden aangespoord om dat voortaan wel te doen:

WIJ ONTKENNEN dat gevoelens, verlangens of beloften van toewijding (in welke vorm dan ook) seksuele gemeenschap voor of buiten het huwelijk ooit kunnen rechtvaardigen, evenmin als enige vorm van seksuele onreinheid… WIJ ONTKENNEN dat fysieke afwijkingen of psychische gesteldheden de door God ingestelde band tussen het biologische geslacht en het zelfverstaan als mannelijk en vrouwelijk tenietdoen. WIJ ONTKENNEN dat het in overeenstemming met deze heilige bedoelingen is wanneer mensen zichzelf bewust willen zien en positioneren als personen met een homoseksuele of transgenderidentiteit… WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen… WIJ ONTKENNEN elke verplichting om in ons spreken God te onteren door in te gaan tegen Zijn bedoeling die Hij heeft gehad met het scheppen van mensen als Zijn beelddragers als mannelijk en vrouwelijk… WIJ ONTKENNEN dat de genade van God in Christus een zelfverstaan rechtvaardigt dat niet in overeenstemming is met Gods geopenbaarde wil.

Er is veel kritiek op de verklaring, ook onder predikanten. Emeritus PKN-voorganger Bart Bomer uit Doesburg zegt tegen Omroep Gelderland:

Zo’n verklaring, dat kan gewoon niet door de beugel. In de eerste plaats niet op het kerkelijk erf, maar ook in de samenleving kan het zo langzamerhand niet meer. Als ik lees “WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft ingesteld als een homoseksuele, polygame of poly-amoreuze relatie” begin ik al inwendig te steigeren omdat het bijna de suggestie wekt dat een homoseksuele relatie ook polygaam is. Het gaat in het huwelijk om liefde en trouw.
Dit nieuws komt tot ons via de Joop, wrs omdat de redacties van protestants-christelijke websites op zondag even op zwart gaan...

Zal wrs morgen wel wat groter worden uitgemeten in de landelijke pers.

Mijn eerste reactie is: wat kun je anders verwachten van die lui dan?
Loop er gewoon met een boog omheen oid?
Christendom is een aflopende zaak in NL, dit zijn wrs de laatste stuiptrekkingen.

Leesvoer Trouw: https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/

NIET MIJN OP
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184284396
De verdwaasde progressieven zullen over 10 jaar pas tevreden zijn als je je handen niet af kan houden van minderjarigen en dieren. Uiteraard terwijl je baadt in uitwerpselen. Vrouw en dochters? Die heb je weg te geven aan je gekleurde medemens, die al zo te lijden heeft onder witheid als systeem. Om over je inkomen maar te zwijgen. Wie een tegengeluid laat horen, is niet ruimdenkend en is een haatdragende, gefrustreerde, witte, patriarchale man.

Verwerp de heilloze weg van de progressieven, waarin alles moet kunnen en alles een sociaal construct is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184284423
Is dit nou allemaal zo verrassend?
pi_184284426
Ja de gelovigen zijn inderdaad een toonbeeld van vooruitgang :')
pi_184284441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:21 schreef Oostwoud het volgende:
De verdwaasde progressieven zullen over 10 jaar pas tevreden zijn als je je handen niet af kan houden van minderjarigen en dieren. Uiteraard terwijl je baadt in uitwerpselen. Vrouw en dochters? Die heb je weg te geven aan je gekleurde medemens, die al zo te lijden heeft onder witheid als systeem. Om over je inkomen maar te zwijgen. Wie een tegengeluid laat horen, is niet ruimdenkend en is een haatdragende, gefrustreerde, witte, patriarchale man.

Verwerp de heilloze weg van de progressieven, waarin alles moet kunnen en alles een sociaal construct is.
Maak eens een afspraak met je huisarts. Die oneindige slachtofferrol en zieke verzuurdheid kunnen niet goed voor je zijn.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:24:12 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184284455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:21 schreef Oostwoud het volgende:
De verdwaasde progressieven zullen over 10 jaar pas tevreden zijn als je je handen niet af kan houden van minderjarigen en dieren. Uiteraard terwijl je baadt in uitwerpselen. Vrouw en dochters? Die heb je weg te geven aan je gekleurde medemens, die al zo te lijden heeft onder witheid als systeem. Om over je inkomen maar te zwijgen. Wie een tegengeluid laat horen, is niet ruimdenkend en is een haatdragende, gefrustreerde, witte, patriarchale man.

Verwerp de heilloze weg van de progressieven, waarin alles moet kunnen en alles een sociaal construct is.
vandaar al die incest op de Veluwe en misbruikte kinderen in de katholieke kerk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:28:16 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_184284533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ja de gelovigen zijn inderdaad een toonbeeld van vooruitgang :')
Ze hebben wel enige vooruitgang geboekt. :P

https://historiek.net/doodstraf-voor-sodomie/33138/
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_184284558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:21 schreef Oostwoud het volgende:
De verdwaasde progressieven zullen over 10 jaar pas tevreden zijn als je je handen niet af kan houden van minderjarigen en dieren. Uiteraard terwijl je baadt in uitwerpselen. Vrouw en dochters? Die heb je weg te geven aan je gekleurde medemens, die al zo te lijden heeft onder witheid als systeem. Om over je inkomen maar te zwijgen. Wie een tegengeluid laat horen, is niet ruimdenkend en is een haatdragende, gefrustreerde, witte, patriarchale man.

Verwerp de heilloze weg van de progressieven, waarin alles moet kunnen en alles een sociaal construct is.
Er zijn al mensen die de verkrachters van hun kinderen in huis nemen of de deportatie trachten te voorkomen. De Somaliër die zijn lul in hun 9 jarige dochter stak moet gezien worden als een slachtoffer van sociale constructen, het liefst opgeworpen door 'witte' onderdrukkers. Alles draait om begrip, compassie; de strijd tegen zieligheid. Het kind op de offertafel van het begipvolle deugen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 19:30:15 ]
pi_184284604
Dus een theologische verhandeling hoe behoudende christenen over het huwelijk, seks en geslacht denken wordt nu gekaapt door Jan en alleman en dan gaat iedereen zich verbazen en er een mening van hebben. Jullie zijn niet de doelgroep. Ben je een protestantse theoloog, predikant, pastor, diaken, scriba of dominee? Zo ja, dan is aan jou de vraag in hoeverre je het met protestantse denkers elders in het land eens bent. Zo nee, dan is dit document niet aan jou gericht. Dit document wordt niet in mensen hun gezicht geduwt, wel wordt hun visie ten aanzien van deze thema's geschetst heb je er niets mee, mooi dan zou ik niet ter kerke gaan bij een dominee die dit wil onderschrijft of stemmen op Kees die dit gedachtegoed heeft.
pi_184284624
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vandaar al die incest op de Veluwe en misbruikte kinderen in de katholieke kerk
Dat is duh zieligheidsfactor!!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:33:23 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184284673
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:28 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Er zijn al mensen die de verkrachters van hun kinderen in huis nemen of de deportatie trachten te voorkomen. De Somaliër die zijn lul in hun 9 jarige dochter stak moet gezien worden als een slachtoffer van sociale constructen, het liefst opgeworpen door 'witte' onderdrukkers. Alles draait om begrip, compassie; de strijd tegen zieligheid. Het kind op de offertafel van het begipvolle deugen.
Vergeven en andere wang toekeren zijn de basis van het christendom
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184284686
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:22 schreef Nober het volgende:
Is dit nou allemaal zo verrassend?
In zekere zin wel, aangezien de SGP bijna een soort van aaibaarheidsfactor had gekregen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:34:16 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184284700
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:39 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Omdat? Het is niet overdraagbaar. En lbhtq-kinderen komen uit man/vrouw relaties, het is niet een aparte diersoort die floreert in hun nieuwe vrije omgeving.
Het gaat er niet om dat dit soort mensen er zijn, want dat is altijd al zo geweest. Het gaat er ook niet om dat ze een mate van vrijheid krijgen, want genoeg succesvolle maatschappijen waar dit het geval was (het oude Griekenland).
Maar wanneer de overheid en media het als de norm gaan presenteren, wanneer het niet als een afwijking maar als 'natuurlijk' wordt gezien, wanneer christenen die de traditionele visie op het huwelijk uitdragen vervolgd worden, dan is dat hysterie te noemen. Denk ook aan het geslachtsloos opvoeden van kinderen, reclamefoldertjes waarin bewust rolpatronen doorbroken worden, etc. Vrouwen willen niet meer thuis blijven, kinderaantal loopt sterk terug en een zuiverdere en conservatievere ideologie neemt deze maatschappij in twee generaties over.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184284702
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergeven en andere wang toekeren zijn de basis van het christendom
Absoluut een cultureel fenomeen dat doorgesijpelt is.
pi_184284709
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:31 schreef TserrofEnoch het volgende:
Dus een theologische verhandeling hoe behoudende christenen over het huwelijk, seks en geslacht denken wordt nu gekaapt door Jan en alleman en dan gaat iedereen zich verbazen en er een mening van hebben. Jullie zijn niet de doelgroep. Ben je een protestantse theoloog, predikant, pastor, diaken, scriba of dominee? Zo ja, dan is aan jou de vraag in hoeverre je het met protestantse denkers elders in het land eens bent. Zo nee, dan is dit document niet aan jou gericht. Dit document wordt niet in mensen hun gezicht geduwt, wel wordt hun visie ten aanzien van deze thema's geschetst heb je er niets mee, mooi dan zou ik niet ter kerke gaan bij een dominee die dit wil onderschrijft of stemmen op Kees die dit gedachtegoed heeft.

Behoudende christenen hebben er ook vragen over althans wat ik er soms over lees en hoor
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:35:16 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184284726
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat dit soort mensen er zijn, want dat is altijd al zo geweest. Het gaat er ook niet om dat ze een mate van vrijheid krijgen, want genoeg succesvolle maatschappijen waar dit het geval was (het oude Griekenland).
Maar wanneer de overheid en media het als de norm gaan presenteren, wanneer het niet als een afwijking maar als 'natuurlijk' wordt gezien, wanneer christenen die de traditionele visie op het huwelijk uitdragen vervolgd worden, dan is dat hysterie te noemen. Denk ook aan het geslachtsloos opvoeden van kinderen, reclamefoldertjes waarin bewust rolpatronen doorbroken worden, etc. Vrouwen willen niet meer thuis blijven, kinderaantal loopt sterk terug en een zuiverdere en conservatievere ideologie neemt deze maatschappij in twee generaties over.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184284767
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Behoudende christenen hebben er ook vragen over althans wat ik er soms over lees en hoor
In de behoudende hoek is het meer de pastorale toon die hier de plank misslaat. Komt behoorlijk hardvochtig over me dunkt. Daarom zullen veel mensen die hier hetzelfde over denken, misschien met mitsen en maren bij bepaalde formuleringen dit bijvoorbeeld niet onderschrijven.
pi_184284772
Jep, LXIV, versus de opkomst van Afrika en Azië kan Europa alleen overleven door de islam volledig te omarmen.
pi_184284812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:37 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

In de behoudende hoek is het meer de pastorale toon die hier de plank misslaat. Komt behoorlijk hardvochtig over me dunkt. Daarom zullen veel mensen die hier hetzelfde over denken, misschien met mitsen en maren bij bepaalde formuleringen dit bijvoorbeeld niet onderschrijven.
Ik onderschrijf alleen artikel 7 niet.
pi_184284862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:34 schreef LXIV het volgende:
wanneer het niet als een afwijking maar als 'natuurlijk' wordt gezien.
Waarom is dat een probleem ? Het is immers gewoon een feit - homoseksualiteit is iets natuurlijks.
Een feit dat wellicht niet past bij de interpretatie van het geloof die sommigen hebben;maar dat betekent simpelweg dat die interpretatie onjuist is.
pi_184284919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom is dat een probleem ? Het is immers gewoon een feit - homoseksualiteit is iets natuurlijks.

Wat is niet-natuurlijk?
pi_184284931
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:41 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wat is niet-natuurlijk?
Homoseksualiteit
pi_184284945
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:41 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wat is niet-natuurlijk?
Iets wat niet in de natuur voorkomt tenzij het door de mens is gecreëerd.

Aan "natuurlijk" zit overigens geen waardeoordeel. Arsenicum is ook natuurlijk.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:42:36 #24
224960 highender
Travellin' Light
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:42:39 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184284952
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom is dat een probleem ? Het is immers gewoon een feit - homoseksualiteit is iets natuurlijks.
Een feit dat wellicht niet past bij de interpretatie van het geloof die sommigen hebben;maar dat betekent simpelweg dat die interpretatie onjuist is.
Het is niet de natuurlijke gang van zaken, waar seks dient voor de voortplanting. Dat is bij homoseksualiteit immers niet het geval. Als je denkt dat 'natuurlijk' synoniem is voor 'voorkomend in de natuur' dan is dat fout. Alles komt voor in de natuur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184284963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Iets wat niet in de natuur voorkomt.

Aan "natuurlijk" zit overigens geen waardeoordeel. Arsenicum is ook natuurlijk.
Zijn er dan ook LHBT dieren ?
pi_184284966
Als geslacht an sich een sociaal construct kan zijn, waarom de seksuele voorkeur tot een van die constructen dan niet? Het is een tegenstrijdigheid waar een deel van het progressiviteitskamp mee zit.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 19:43:37 ]
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:43:34 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184284975
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:37 schreef EipNiC het volgende:
Jep, LXIV, versus de opkomst van Afrika en Azië kan Europa alleen overleven door de islam volledig te omarmen.
De islam biedt zijn aanhangers meer toekomstperspectief dan het cultureel-marxisme, dat een auto-genocide-ideologie is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184284980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet de natuurlijke gang van zaken, waar seks dient voor de voortplanting. Dat is bij homoseksualiteit immers niet het geval.
En biologen zijn dat niet met je eens. Homoseksualiteit helpt bij de voortplanting.
Binnen grenzen welteverstaan. Een populatie waarbij 100% homo is heeft een issue.
Maar een populatie met 10% homo presteert beter dan 0%.
pi_184284990
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En biologen zijn dat niet met je eens. Homoseksualiteit helpt bij de voortplanting.
Welke voortplanting ?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:44:31 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184284996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En biologen zijn dat niet met je eens. Homoseksualiteit helpt bij de voortplanting.
Biologen van de Frankfurter Schule zeker.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184285000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En biologen zijn dat niet met je eens. Homoseksualiteit helpt bij de voortplanting.
Bij voortplanting of bij het scheppen van sociale rust/vrede?
pi_184285006
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En biologen zijn dat niet met je eens. Homoseksualiteit helpt bij de voortplanting.
De genen hebben kunnen overleven, ondanks ..
pi_184285014
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

De islam biedt zijn aanhangers meer toekomstperspectief dan het cultureel-marxisme, dat een auto-genocide-ideologie is.
Ik was niet sarcastisch in die post.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:45:15 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184285020
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:45 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik was niet sarcastisch in die post.
Weet ik. Ik ook niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184285024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:44 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Welke voortplanting ?
Die van hun genetische directe verwanten (bijv. broers en zussen) en van de groep.
Dit is overigens gewoon middelbareschoolstof...
pi_184285060
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:45 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die van hun genetische directe verwanten (bijv. broers en zussen) en van de groep.
Dit is overigens gewoon middelbareschoolstof...
Als ik mijn lul in jouw reet ram planten onze directe verwanten zich voort?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:47:24 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184285088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:45 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die van hun genetische directe verwanten (bijv. broers en zussen) en van de groep.
Dit is overigens gewoon middelbareschoolstof...
Jij bent waarschijnlijk van een generatie die op school enkel nog ondergedompeld is in cultuurmarxistische propaganda. Wat jij allemaal op school geleerd hebt moet je zo snel mogelijk vergeten. Het heeft je totaal verdwaasd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 19:47:26 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184285089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:21 schreef Oostwoud het volgende:
De verdwaasde progressieven zullen over 10 jaar pas tevreden zijn als je je handen niet af kan houden van minderjarigen en dieren. Uiteraard terwijl je baadt in uitwerpselen. Vrouw en dochters? Die heb je weg te geven aan je gekleurde medemens, die al zo te lijden heeft onder witheid als systeem. Om over je inkomen maar te zwijgen. Wie een tegengeluid laat horen, is niet ruimdenkend en is een haatdragende, gefrustreerde, witte, patriarchale man.

Verwerp de heilloze weg van de progressieven, waarin alles moet kunnen en alles een sociaal construct is.
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184285111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij bent waarschijnlijk van een generatie die op school enkel nog ondergedompeld is in cultuurmarxistische propaganda. Wat jij allemaal op school geleerd hebt moet je zo snel mogelijk vergeten. Het heeft je totaal verdwaasd.
De post 80'-lichting
pi_184285191
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:38 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik onderschrijf alleen artikel 7 niet.
Welk stuk daarvan niet?
Als seksuele handelingen tussen mensen van dezelfde sekse niet tot het goddelijke ideaal behoren of als genderdysforie niet conform het goddelijke ideaal is, dan zou het toch ook niet conform het ideaal zijn als ze zichzelf fier positioneren op het vlak waarin je afwijkt van dit ideaal.

Ik lees hierin bijvoorbeeld dat ze zeggen dat een christen zich niet moet vereenzelvigen met bijvoorbeeld de Gay Pride of die gemeenschap, maar dat ze er wel ruiterlijk voor uit kunnen komen dat ze deze neiging hebben. Je zou het kunnen vergelijken met andere vormen van afwijkingen van het goddelijke ideaal. Als iemand obsessief eet en hierdoor morbide obesitas heeft. Dan zal met diezelfde lijn volgend het ook niet goed zijn om je overgewicht en het obsessieve eten als je identiteit te bezien en dit in de body positive-gemeenschap te verheerlijken.

Dat lees ik er althans in. Niemand houdt zich op alle vlakken en alle tijden aan het goddelijke ideaal, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee je trots moet zoeken in datgene waarmee je met het goddelijke ideaal botst.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:51:34 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184285212
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij bent waarschijnlijk van een generatie die op school enkel nog ondergedompeld is in cultuurmarxistische propaganda. Wat jij allemaal op school geleerd hebt moet je zo snel mogelijk vergeten. Het heeft je totaal verdwaasd.
Ik wil hier eigenlijk uitgebreid op reageren, maar ik heb het helaas te druk met mijn lesvoorbereidingen voor morgen, waar nog minstens 4 onderdelen uit het partijprogramma van GroenLinks in moeten. Sorry.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:52:02 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184285229
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik wil hier eigenlijk uitgebreid op reageren, maar ik heb het helaas te druk met mijn lesvoorbereidingen voor morgen, waar nog minstens 4 onderdelen uit het partijprogramma van GroenLinks in moeten. Sorry.
Prioriteiten stellen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184285247
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

In zekere zin wel, aangezien de SGP bijna een soort van aaibaarheidsfactor had gekregen.
Bij wie dan vraag ik me af?!?! :'(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:52:41 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184285249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Prioriteiten stellen
Precies. Jij bent toch niet meer te redden, maar die 28 kinderen kan ik nog hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184285255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Biologen van de Frankfurter Schule zeker.
Het soort biologen dat in plaats van aannames te doen gaat onderzoeken wat voor invloed de aanwezigheid van homoseksuele dieren op een populatie heeft, vervolgens ontdekt dat populaties met homoseksuele dieren het structureel beter doen dan populaties zonder homoseksuele dieren en vervolgens gaan onderzoeken hoe dat komt.

Dit in tegenstelling tot mensen die "ze kunnen niet met elkaar kindjes krijgen, dus slecht voor voortplanting" roepen en niet meer verder kijken of - nog erger - die niet verder komen dan "Bijbel zegt slecht, dus slecht, niet verder denken, God is groot".
pi_184285258
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij wie dan vraag ik me af?!?! :'(
Bij de VVD
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:53:41 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184285270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:45 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die van hun genetische directe verwanten (bijv. broers en zussen) en van de groep.
Dit is overigens gewoon middelbareschoolstof...
Oh? :?
Ik dacht dat we homo's nodig hadden om de boel een beetje gezellig in te richten en om leuke jurkjes voor vrouwen te ontwerpen en dat, dat de voortplanting stimuleerde?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:53:57 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184285280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het soort biologen dat in plaats van aannames te doen gaat onderzoeken wat voor invloed de aanwezigheid van homos op een populatie heeft, vervolgens ontdekt dat populaties met homos het structureel beter doen dan populaties zonder homos en vervolgens gaan onderzoeken hoe dat komt.

Dit in tegenstelling tot mensen die "ze kunnen niet met elkaar kindjes krijgen, dus slecht voor voortplanting" roepen en niet meer verder kijken of - nog erger - die niet verder komen dan "Bijbel zegt slecht, dus slecht, niet verder denken, God is groot".
Wat wordt met elkaar vergeleken? Hoezo populaties zonder homo's? Hoe is dat mogelijk?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184285297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:44 schreef Adames het volgende:

[..]

De genen hebben kunnen overleven, ondanks ..
Dat is maar de vraag. Er zouden best mogelijke evolutionaire voordelen kunnen zitten aan homoseksualiteit. Onvruchtbare werkers in bepaalde soorten helpen ook gewoon bij het laten voortbestaan van genen.
Dat zou hier het geval kunnen zijn, maar het kan net zo goed zijn dat bijvoorbeeld genen die leiden tot homoseksualiteit bij vrouwen juist ook de vruchtbaarheid vergroten, de heterozygote varianten andere fenotypische effecten hebben die de reproductieratio verhogen en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184285316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat wordt met elkaar vergeleken? Hoezo populaties zonder homo's? Hoe is dat mogelijk?
Open eens een biologieboek. Evolutiebiologie is een goed begin. Steph Menken ofzo.
pi_184285319
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:52 schreef Kassamiep het volgende:
structureel beter doen
Beter in welk opzicht volgens de bioloog? Populaties met meer (of überhaupt) homo's of waar homo's getolereerd worden (dat zal je wel bedoelen) hebben een hoger geboortecijfer? De huidige toestand van de wereld is het tegenbewijs van die bewering: landen met homotolerantie sterven uit, landen met een verbod planten zich voort als konijnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 19:55:50 ]
pi_184285331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Bij de VVD
Denk dat ze er bij de VVD nogal ambivalent instaan. SGP is wel goed rechts dus dat zal in de smaak vallen, dat anti-homogeluid zal het bij de oudere en/of conservatieve gedeelte ook nog best goed doen maar het voorschrijven van allerlei ge/verboden zal een béétje liberaal toch echt in het verkeerde keelgat schieten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184285336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Beter in welk opzicht volgens de bioloog? Populaties met meer (of überhaupt) homo's of waar homo's getolereerd worden (dat zal je wel bedoelen) hebben een hoger geboortecijfer? De huidige toestand van de wereld is het tegenbewijs van die bewering: landen met homotolerantie sterven uit, landen met een verbod planten zich voort als konijnen.
Rusland is het niet met je eens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184285362
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Rusland is het niet met je eens.
Ja, goed, een natie van alcoholisten doet niet mee dus dan corrigeer je dat weer, hè.
pi_184285379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij wie dan vraag ik me af?!?! :'(
Ik ken een niet-gelovige die SGP stemt. Op Fok! rond verkiezingen zijn er ook wel mensen die het qua politiek wel met de SGP zien zitten die er verder niets mee van doen hebben.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:58:41 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184285394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Open eens een biologieboek. Evolutiebiologie is een goed begin. Steph Menken ofzo.
Nee, als je het zo goed weet kun je het ook uitleggen. Hoe kunnen er twee vergelijkbare populaties zijn, waarbij de ene populatie wel homo's kent en de andere niet?

Verder: ik heb niet eens beweerd dat homo's schadelijk zijn voor het voortbestaan van een soort. Wat ik gezegd heb is dat wanneer overheid en media de LBTHQ-ideologie omarmen en deze als norm gaan presenteren, dit een maatschappij ten onder brengt. Dat is wat anders. Het gaat niet eens om de homo's die zich niet of nauwelijks voortplanten, dat deden ze toch al niet. Het gaat om de verwarring in de maatschappij waardoor vrouwen feministisch worden, jongetjes onnodig onzeker worden over hun seksuele identiteit en kinderen als vooral lastig met vakantie worden gezien. Niet om de homo's.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:59:32 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184285415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:58 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik ken een niet-gelovige die SGP stemt. Op Fok! rond verkiezingen zijn er ook wel mensen die het qua politiek wel met de SGP zien zitten die er verder niets mee van doen hebben.
Ik stem ook SGP als niet-gereformeerde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:59:47 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184285420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, als je het zo goed weet kun je het ook uitleggen. Hoe kunnen er twee vergelijkbare populaties zijn, waarbij de ene populatie wel homo's kent en de andere niet?

Verder: ik heb niet eens beweerd dat homo's schadelijk zijn voor het voortbestaan van een soort. Wat ik gezegd heb is dat wanneer overheid en media de LBTHQ-ideologie omarmen en deze als norm gaan presenteren, dit een maatschappij ten onder brengt. Dat is wat anders. Het gaat niet eens om de homo's die zich niet of nauwelijks voortplanten, dat deden ze toch al niet. Het gaat om de verwarring in de maatschappij waardoor vrouwen feministisch worden, jongetjes onnodig onzeker worden over hun seksuele identiteit en kinderen als vooral lastig met vakantie worden gezien. Niet om de homo's.
Ik krijg tegenwoordig een van D66 om tenminste 15% van mijn leerlingen aan te melden bij de GSA.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184285423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:58 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik ken een niet-gelovige die SGP stemt. Op Fok! rond verkiezingen zijn er ook wel mensen die het qua politiek wel met de SGP zien zitten die er verder niets mee van doen hebben.
Ik kan me vaak ook best in de politiek van de CU vinden, maar dan lees ik weer een keer iets over dat ze weer eens een optreden van eoa artiest proberen te verbieden omdat het haram is en dan weet ik weer precies waarom ik nooit op ze zal stemmen :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184285445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:58 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik ken een niet-gelovige die SGP stemt. Op Fok! rond verkiezingen zijn er ook wel mensen die het qua politiek wel met de SGP zien zitten die er verder niets mee van doen hebben.
Het is een beter alternatief voor VVD´ers
pi_184285463
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Er zouden best mogelijke evolutionaire voordelen kunnen zitten aan homoseksualiteit. Onvruchtbare werkers in bepaalde soorten helpen ook gewoon bij het laten voortbestaan van genen.
Dat zou hier het geval kunnen zijn, maar het kan net zo goed zijn dat bijvoorbeeld genen die leiden tot homoseksualiteit bij vrouwen juist ook de vruchtbaarheid vergroten, de heterozygote varianten andere fenotypische effecten hebben die de reproductieratio verhogen en ga zo maar door.
Ik ben hier nooit heel veer verder in gekomen dan een aantal artikels in blaadjes als quest en later wetenschap & techniek, dus kan er verder niet zo veel over zeggen.
Wat ik toen begreep was dat het wel ongeveer die strekking had. De genen van mannelijke homo's overleefden op momenten dat de mannenpopulatie daalde. Al stond er toen volgens mij zelfs in dat dat kwam omdat mannelijke homo's graag besjes plukten met vrouwen en daardoor alleen met ze achter bleven, nu ik er over terug denk moeten dat behoorlijk achterhaalde en stereotype ideeën zijn geweest.

Verder wel eens met je verhaal, homo zijn is geen simpel gen dat aan en uit kan.
pi_184285484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:57 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, goed, een natie van alcoholisten doet niet mee dus dan corrigeer je dat weer, hè.
Ja, maar je hele post sloeg natuurlijk niet echt ergens op. Homoseksualiteit blijft gewoon bestaan ook al verbied je het. Beweren dat er in een land geen homoseksuelen zouden zijn is een beetje Iraanse logica.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:06:00 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184285622
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik krijg tegenwoordig een van D66 om tenminste 15% van mijn leerlingen aan te melden bij de GSA.
GSA moest ik even opzoeken:

Dit is trouwens wel wat ik bedoel
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184285672
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, maar je hele post sloeg natuurlijk niet echt ergens op. Homoseksualiteit blijft gewoon bestaan ook al verbied je het. Beweren dat er in een land geen homoseksuelen zouden zijn is een beetje Iraanse logica.
Mijn post was slechts een net zo makkelijk gevonden tegenstelling van de onnozele claim die van het tegenovergestelde uitging; méér homotolerantie = meer kinderen. Ik geloof wel dat cultuur (straf/goedkeuring) wel een verschil kan maken (meer of minder daadwerkelijke seks) in het effect van de aanwezigheid van homoseksualiteit, maar ik stel volgens mij niet dat homoseksualiteit verdwijnt bij een verbod.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 20:08:38 ]
pi_184285730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:01 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik ben hier nooit heel veer verder in gekomen dan een aantal artikels in blaadjes als quest en later wetenschap & techniek, dus kan er verder niet zo veel over zeggen.
Wat ik toen begreep was dat het wel ongeveer die strekking had. De genen van mannelijke homo's overleefden op momenten dat de mannenpopulatie daalde. Al stond er toen volgens mij zelfs in dat dat kwam omdat mannelijke homo's graag besjes plukten met vrouwen en daardoor alleen met ze achter bleven, nu ik er over terug denk moeten dat behoorlijk achterhaalde en stereotype ideeën zijn geweest.

Verder wel eens met je verhaal, homo zijn is geen simpel gen dat aan en uit kan.
Heel veel complexere fenotypische uitingen hebben ook genetische mechanismen die wel iets verder gaat dan de simpele Mendeliaanse genetica die je op de middelbare school krijgt uitgelegd. Genen staan lang niet altijd op zich en interactie zorgt voor allerlei andere effecten.

Vraagstukken als: "waarom is er sprake van fenotypische uiting X?" zijn vrij complex en kun je op vele manieren benaderen. Je kunt er wiskundige modellen uit de evolutionaire dynamica op loslaten (met de nodige aannames over effecten), experimenten doen met soorten die zich daar wat makkelijker voor lenen en ga zo maar door. Uit het geheel aan onderzoekslijnen kun je uiteindelijk misschien met enige zekerheid iets roepen. Vaak zie je in de media wel losse onderzoekjes voorbij komen waarin "de verklaring" wordt gegeven, maar die kun je beter met een korreltje zout nemen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184285771
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Er zouden best mogelijke evolutionaire voordelen kunnen zitten aan homoseksualiteit. Onvruchtbare werkers in bepaalde soorten helpen ook gewoon bij het laten voortbestaan van genen.
Dat zou hier het geval kunnen zijn, maar het kan net zo goed zijn dat bijvoorbeeld genen die leiden tot homoseksualiteit bij vrouwen juist ook de vruchtbaarheid vergroten, de heterozygote varianten andere fenotypische effecten hebben die de reproductieratio verhogen en ga zo maar door.
Heb wel een keer een onderzoek gelezen. Ging over wat vrouwelijkere mannen met kenmerken die vaak een hogere indicatoren voor homoseksualiteit hadden, deze mannen waren wel hetero. En over mannelijke testeronbommannen die deze indicatoren niet hadden, deze mannen waren ook hetero. De mannelijke mannen kregen gemiddeld meer kinderen, maar er was gemiddeld ook meer huiselijk geweld. De vrouwelijke mannen hadden minder kinderen en er was minder huiselijk geweld. Deze relatief vrouwelijke hetero-mannen kregen gemiddeld genomen vaker een kind die niet-hetero was.

Dus bepaalde kenmerken die gemiddeld genomen bijelkaar opgeteld kunnen bijdragen aan homoseksualiteit zullen in mindere mate voor een wat softere minder gewelddadige heteroman zorgen. Dat zou het bestaan van die kenmerken verklaren en het evolutionaire nut ervan, maar ook het manco dat teveel van deze kenmerken gemiddeld genomen een hogere kans op niet-heteroseksualiteit betekent en dus ook niet tot voortplanting zal leiden. Voor sommige vrouwen is zo'n vrouwelijkere man dan ook een veel wenselijkere partner dan de mannelijkere man.

Dat was een beetje de kern wat ik er nog van kan onthouden.
pi_184285802
Voor de geïnteresseerde is deze serie colleges van superprofessor Sapolsky erg leuk om te volgen;

pi_184285874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:10 schreef Monolith het volgende:
Vraagstukken als: "waarom is er sprake van fenotypische uiting X?" zijn vrij complex en kun je op vele manieren benaderen. Je kunt er wiskundige modellen uit de evolutionaire dynamica op loslaten (met de nodige aannames over effecten), experimenten doen met soorten die zich daar wat makkelijker voor lenen en ga zo maar door. Uit het geheel aan onderzoekslijnen kun je uiteindelijk misschien met enige zekerheid iets roepen. Vaak zie je in de media wel losse onderzoekjes voorbij komen waarin "de verklaring" wordt gegeven, maar die kun je beter met een korreltje zout nemen. :P
Ik ben een leek hoor, maar wat je hier zegt doet me denken aan;

Emergence of a Peaceful Culture in Wild Baboons
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC387823/

(ook van die Sapolsky)
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 20:15:51 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184285904
quote:
pfffff

de man (christen) vind het niet leuk dat zijn beelden (ik neem aan van in de kerk ofzo) worden gebruikt om christenen een beetje voor schut te zetten en heeft verder geen commentaar

nou ... bel de #ophefpolitiemaar hoor :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184285956
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik kan me vaak ook best in de politiek van de CU vinden, maar dan lees ik weer een keer iets over dat ze weer eens een optreden van eoa artiest proberen te verbieden omdat het haram is en dan weet ik weer precies waarom ik nooit op ze zal stemmen :')
Toen ik niet-gelovig was stemde ik eigenlijk ook al christelijk. (CDA voor zover die nog telt :P)
Maar uiteindelijk stem je op de partij die jouw denken het beste vertegenwoordigt en als dat de CU is, dan stem je toch gewoon CU? Is het een andere partij dan stem je op die partij, simpel.
pi_184286012
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:14 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik ben een leek hoor, maar wat je hier zegt doet me denken aan;

Emergence of a Peaceful Culture in Wild Baboons
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC387823/

(ook van die Sapolsky)
Hoe zie je de relatie tussen een stuk over mogelijk aangeleerde eigenschappen en mijn post over de vele verschillende lijnen van onderzoek en het feit dat complexe fenotypische uitingen zich niet heel makkelijk door een enkelvoudige evolutionaire verklaring laten vaten precies?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Beste debater 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 20:19:38 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184286015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, als je het zo goed weet kun je het ook uitleggen. Hoe kunnen er twee vergelijkbare populaties zijn, waarbij de ene populatie wel homo's kent en de andere niet?

Verder: ik heb niet eens beweerd dat homo's schadelijk zijn voor het voortbestaan van een soort. Wat ik gezegd heb is dat wanneer overheid en media de LBTHQ-ideologie omarmen en deze als norm gaan presenteren, dit een maatschappij ten onder brengt. Dat is wat anders. Het gaat niet eens om de homo's die zich niet of nauwelijks voortplanten, dat deden ze toch al niet. Het gaat om de verwarring in de maatschappij waardoor vrouwen feministisch worden, jongetjes onnodig onzeker worden over hun seksuele identiteit en kinderen als vooral lastig met vakantie worden gezien. Niet om de homo's.
Echt, hoe krijg je het uit je pen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184286016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:17 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Toen ik niet-gelovig was stemde ik eigenlijk ook al christelijk. (CDA voor zover die nog telt :P)
Maar uiteindelijk stem je op de partij die jouw denken het beste vertegenwoordigt en als dat de CU is, dan stem je toch gewoon CU? Is het een andere partij dan stem je op die partij, simpel.
Tuurlijk, maar dat doet de CU dus niet voor mij. Dat Christelijke knap ik op af.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Beste debater 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 20:20:20 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184286033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik stem ook SGP als niet-gereformeerde.
Als katholiek SGP stemmen, dan heb je het niet helemaal begrepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184286089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

GSA moest ik even opzoeken:
[ afbeelding ]
Dit is trouwens wel wat ik bedoel
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184286125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als katholiek SGP stemmen, dan heb je het niet helemaal begrepen.
Dat is dan ook weer een onzin aanname.
pi_184286172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als katholiek SGP stemmen, dan heb je het niet helemaal begrepen.
Heb begrepen dat er toch best een paar bijzitten die SGP stemmen. Op momenten dat SGP het boven verwachting goed gedaan heeft in het verleden komt dit toch door niet-gelovige en katholieke stemmen.

Er is voor behoudende bijbelvaste katholieken weinig alternatiefs. Denk als je gaat kijken naar SGP-stemmers in Zuid-Limburg dat dit hoofdzakelijk katholieken zal betreffen.
pi_184286193
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als katholiek SGP stemmen, dan heb je het niet helemaal begrepen.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184286218
Ook katholieken stemmen nu SGP.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:26:45 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184286227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als katholiek SGP stemmen, dan heb je het niet helemaal begrepen.
Wat dan? De C in CDA kun je net zo goed doorstrepen en de blije christenen van de CU zijn net zo goed protestant. Dan blijft er verder weinig over. De KVP is er niet meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184286260
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat dan? De C in CDA kun je net zo goed doorstrepen en de blije christenen van de CU zijn net zo goed protestant. Dan blijft er verder weinig over. De KVP is er niet meer.
Bij het CDA ogen ze wel #READY.

Ik moet nog onderzoeken of dat ook echt zo is.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184286265
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe zie je de relatie tussen een stuk over mogelijk aangeleerde eigenschappen en mijn post over de vele verschillende lijnen van onderzoek en het feit dat complexe fenotypische uitingen zich niet heel makkelijk door een enkelvoudige evolutionaire verklaring laten vaten precies?
De relatie zag ik in het voorbeeld dat alle agressieve mannetjes van een troop door het plunderen van een vuilnisbelt stierven aan bovine tuberculosie en daarmee ruimte gaven aan de meer pacifistische mannetjes waardoor heel andere geneneigenschappen tot hun recht kwamen. (Met een heel andere cultuur tot gevolg). Het liet mij zien dat een eenduidige statische verklaring (evolutie dicteert dat voor heel de soort geldt dat...) inderdaad al snel onzin wanneer zo een toevallige omstandigheid zo een wezenlijke verandering kan opleveren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 20:33:27 ]
pi_184286343
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat dan? De C in CDA kun je net zo goed doorstrepen en de blije christenen van de CU zijn net zo goed protestant. Dan blijft er verder weinig over. De KVP is er niet meer.
CU is nog een beetje oecumenisch kun je over SGP niet bepaald zeggen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:33:23 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184286419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:30 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

CU is nog een beetje oecumenisch kun je over SGP niet bepaald zeggen.
Nee, wat dat betreft ben je dan net een moslim die PVV stemt. Maar de denkbeelden van de SGP (in de uitvoering) komen nu eenmaal het dichtste met die van mij overeen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184286574
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:28 schreef EipNiC het volgende:

[..]

De relatie zag ik in het voorbeeld dat alle agressieve mannetjes van een troop door het plunderen van een vuilnisbelt stierven aan bovine tuberculosie en daarmee ruimte gaven aan de meer pacifistische mannetjes waardoor heel andere geneneigenschappen tot hun recht kwamen. (Met een heel andere cultuur tot gevolg). Het liet mij zien dat een eenduidige statische verklaring (evolutie dicteert dat...) inderdaad al snel onzin wanneer zo een toevallige omstandigheid zo een wezenlijke verandering kan opleveren.
Evolutie is altijd erfelijkheid + omgeving en uiteindelijk zijn andere soortgenoten ook weer "omgeving". Ik zou overigens niet spreken van "geneneigenschappen". In de evolutionaire biologie onderscheid men doorgaans het genotype (het geheel aan erfelijk materiaal) en het fenotype (de waarneembare eigenschappen) van een organisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184286617
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Evolutie is altijd erfelijkheid + omgeving en uiteindelijk zijn andere soortgenoten ook weer "omgeving". Ik zou overigens niet spreken van "geneneigenschappen". In de evolutionaire biologie onderscheid men doorgaans het genotype (het geheel aan erfelijk materiaal) en het fenotype (de waarneembare eigenschappen) van een organisme.
Helder.
  Beste debater 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 20:42:18 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184286631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Lees even hun partijprogramma. Ze houden overigens nog gewoon vast aan de '21 woorden'. En Artikel 36 van de NGB. Of artikel 4 uit hun beginselen:

Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-01-2019 20:52:58 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184286801
Hoe vaak gaat het in Den Haag over ethische zaken.
Ook bijna niet.
pi_184286977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Lees even hun partijprogramma. Ze houden overigens nog gewoon vast aan de '21 woorden'. En Artikel 36 van de NGB. Of artikel 4 uit hun beginselen:

Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd

Verschrikkelijk. :r
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184287067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Lees even hun partijprogramma. Ze houden overigens nog gewoon vast aan de '21 woorden'. En Artikel 36 van de NGB. Of artikel 4 uit hun beginselen:

Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd

Is wel wat anders verwoord dan eerst is het niet? Meen mij te herinneren dat 'papen' er vroeger wel bijstond?
  Beste debater 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 20:58:57 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184287082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Is wel wat anders verwoord dan eerst is het niet? Meen mij te herinneren dat 'papen' er vroeger wel bijstond?
Nee, enkel dat het rijk van de antichrist vernietigd moet worden. Dat is dan wel weer aangepast.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184287110
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Is wel wat anders verwoord dan eerst is het niet? Meen mij te herinneren dat 'papen' er vroeger wel bijstond?
Het is steeds te gek voor woorden. :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:00:17 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184287123
Ze zijn tenminste consequent en trouw aan hun standpunten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184287134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Lees even hun partijprogramma. Ze houden overigens nog gewoon vast aan de '21 woorden'. En Artikel 36 van de NGB. Of artikel 4 uit hun beginselen:

Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd

Dat vind ik dus ook wel redelijk tegenvallen van de SGP
Ik ben wel behoorlijk orthodox maar ik gun wel ieder de vrijheid om te geloven wat diegene wil en op welke manier hij het wilt uitoefenen
pi_184287156
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, wat dat betreft ben je dan net een moslim die PVV stemt. Maar de denkbeelden van de SGP (in de uitvoering) komen nu eenmaal het dichtste met die van mij overeen.
Heb je nooit overwogen de overstap na een andere, dan de aftakelende rooms-katholieke, kerk te gaan?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:02:44 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184287210
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je nooit overwogen de overstap na een andere, dan de aftakelende rooms-katholieke, kerk te gaan?
De RK kerk is in volle bloei en heeft nooit meer leden gekend dat op dit moment.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 8 januari 2019 @ 21:03:07 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184287224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

De RK kerk is in volle bloei en heeft nooit meer leden gekend dat op dit moment.
Niet hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184287233
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

De RK kerk is in volle bloei en heeft nooit meer leden gekend dat op dit moment.
Jup, maar daar valt in West-Europa weinig van te merken LXIV.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')