Als katholiek SGP stemmen, dan heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 19:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik stem ook SGP als niet-gereformeerde.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
GSA moest ik even opzoeken:
[ afbeelding ]
Dit is trouwens wel wat ik bedoel
Dat is dan ook weer een onzin aanname.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als katholiek SGP stemmen, dan heb je het niet helemaal begrepen.
Heb begrepen dat er toch best een paar bijzitten die SGP stemmen. Op momenten dat SGP het boven verwachting goed gedaan heeft in het verleden komt dit toch door niet-gelovige en katholieke stemmen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat dan? De C in CDA kun je net zo goed doorstrepen en de blije christenen van de CU zijn net zo goed protestant. Dan blijft er verder weinig over. De KVP is er niet meer.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij het CDA ogen ze wel #READY.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat dan? De C in CDA kun je net zo goed doorstrepen en de blije christenen van de CU zijn net zo goed protestant. Dan blijft er verder weinig over. De KVP is er niet meer.
De relatie zag ik in het voorbeeld dat alle agressieve mannetjes van een troop door het plunderen van een vuilnisbelt stierven aan bovine tuberculosie en daarmee ruimte gaven aan de meer pacifistische mannetjes waardoor heel andere geneneigenschappen tot hun recht kwamen. (Met een heel andere cultuur tot gevolg). Het liet mij zien dat een eenduidige statische verklaring (evolutie dicteert dat voor heel de soort geldt dat...) inderdaad al snel onzin wanneer zo een toevallige omstandigheid zo een wezenlijke verandering kan opleveren.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe zie je de relatie tussen een stuk over mogelijk aangeleerde eigenschappen en mijn post over de vele verschillende lijnen van onderzoek en het feit dat complexe fenotypische uitingen zich niet heel makkelijk door een enkelvoudige evolutionaire verklaring laten vaten precies?
CU is nog een beetje oecumenisch kun je over SGP niet bepaald zeggen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat dan? De C in CDA kun je net zo goed doorstrepen en de blije christenen van de CU zijn net zo goed protestant. Dan blijft er verder weinig over. De KVP is er niet meer.
Nee, wat dat betreft ben je dan net een moslim die PVV stemt. Maar de denkbeelden van de SGP (in de uitvoering) komen nu eenmaal het dichtste met die van mij overeen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:30 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
CU is nog een beetje oecumenisch kun je over SGP niet bepaald zeggen.
Evolutie is altijd erfelijkheid + omgeving en uiteindelijk zijn andere soortgenoten ook weer "omgeving". Ik zou overigens niet spreken van "geneneigenschappen". In de evolutionaire biologie onderscheid men doorgaans het genotype (het geheel aan erfelijk materiaal) en het fenotype (de waarneembare eigenschappen) van een organisme.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:28 schreef EipNiC het volgende:
[..]
De relatie zag ik in het voorbeeld dat alle agressieve mannetjes van een troop door het plunderen van een vuilnisbelt stierven aan bovine tuberculosie en daarmee ruimte gaven aan de meer pacifistische mannetjes waardoor heel andere geneneigenschappen tot hun recht kwamen. (Met een heel andere cultuur tot gevolg). Het liet mij zien dat een eenduidige statische verklaring (evolutie dicteert dat...) inderdaad al snel onzin wanneer zo een toevallige omstandigheid zo een wezenlijke verandering kan opleveren.
Helder.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Evolutie is altijd erfelijkheid + omgeving en uiteindelijk zijn andere soortgenoten ook weer "omgeving". Ik zou overigens niet spreken van "geneneigenschappen". In de evolutionaire biologie onderscheid men doorgaans het genotype (het geheel aan erfelijk materiaal) en het fenotype (de waarneembare eigenschappen) van een organisme.
Lees even hun partijprogramma. Ze houden overigens nog gewoon vast aan de '21 woorden'. En Artikel 36 van de NGB. Of artikel 4 uit hun beginselen:quote:
Verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees even hun partijprogramma. Ze houden overigens nog gewoon vast aan de '21 woorden'. En Artikel 36 van de NGB. Of artikel 4 uit hun beginselen:
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd
Is wel wat anders verwoord dan eerst is het niet? Meen mij te herinneren dat 'papen' er vroeger wel bijstond?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees even hun partijprogramma. Ze houden overigens nog gewoon vast aan de '21 woorden'. En Artikel 36 van de NGB. Of artikel 4 uit hun beginselen:
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd
Nee, enkel dat het rijk van de antichrist vernietigd moet worden. Dat is dan wel weer aangepast.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Is wel wat anders verwoord dan eerst is het niet? Meen mij te herinneren dat 'papen' er vroeger wel bijstond?
Het is steeds te gek voor woorden.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Is wel wat anders verwoord dan eerst is het niet? Meen mij te herinneren dat 'papen' er vroeger wel bijstond?
Dat vind ik dus ook wel redelijk tegenvallen van de SGPquote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je nooit overwogen de overstap na een andere, dan de aftakelende rooms-katholieke, kerk te gaan?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, wat dat betreft ben je dan net een moslim die PVV stemt. Maar de denkbeelden van de SGP (in de uitvoering) komen nu eenmaal het dichtste met die van mij overeen.
De RK kerk is in volle bloei en heeft nooit meer leden gekend dat op dit moment.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Heb je nooit overwogen de overstap na een andere, dan de aftakelende rooms-katholieke, kerk te gaan?
Niet hier.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
De RK kerk is in volle bloei en heeft nooit meer leden gekend dat op dit moment.
Jup, maar daar valt in West-Europa weinig van te merken LXIV.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
De RK kerk is in volle bloei en heeft nooit meer leden gekend dat op dit moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |