abonnement Unibet Coolblue
pi_184412577
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:16 schreef dop het volgende:

[..]

jij bent dan ook de uitzondering op de regel.
De doorsnee toerder heeft niet de zelfde wensen als een doorgewinterde randoneur.
Uiteindelijk twijfel ik daar inderdaad het meest over en dan is het beter om voor carbon te kiezen. We gaan er nog even over nadenken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:27:51 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_184412717
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:18 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Uiteindelijk twijfel ik daar inderdaad het meest over en dan is het beter om voor carbon te kiezen. We gaan er nog even over nadenken.
ook carbon is niet heilig. Je zult zelf moeten bepalen wat je mooi vind en waar de balans ligt.
Ik vind voor mezelf de duurzaamheid nooit doorslaggevend. Een fiets moet 10 jaar mee kunnen, maar in die 10 jaar begin ik me altijd weer te verlekkeren op wat er weer allemaal voor mooi en nieuw te krijgen is.
En soms kunnen nieuwigheden gewoon niet op een oude fiets.
Trends als gravel racer, 29er MTB , aero frames,
, Schijfremmen of 28mm banden en bredere hoge velgen kun je soms niet meer je oude fiets op aanpassen.
Ik vind niet alles wat ik zo juist opnoem mooi. Maar mijn wensen voor een racefiets zijn door de jaren heen wel mee gegroeid met al het moois wat voorbij komt.

Ik heb zelf een Klein quantum race. 15+ jaar oud, nog steeds een mooie alu fiets waar ik graag op rij.
Maar 25mm banden is al krap en mooie hoge velgen is ook lastig omdat ze eigenlijk net te breed zijn.
Dus kwam er toch een carbon racer die over een paar jaar vast weer word vervangen door iets nieuwer en mooier.

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 15-01-2019 10:34:54 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184412795
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:13 schreef MarcoD het volgende:
Krachttraining in de gym, wat zijn nou dé oefeningen? (Specifiek op fietsen gericht)
Deathlift, squat? What else?

Als losse oefeningen: Deadlifts, Squats, (walking) lunges.
Met apparaten: leg presses, leg curls en leg extensions, calf raises
Altijd starten met een buikspierkwartiertje en core, maar die kun je ook nog thuis doen :)

Dhr kaasplank heeft op dit gebied waarschijnlijk nog veel meer waardevolle tips dan bovenstaande!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184412814
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:13 schreef MarcoD het volgende:
Krachttraining in de gym, wat zijn nou dé oefeningen? (Specifiek op fietsen gericht)
Deathlift, squat? What else?

Alle compound oefeningen.. en ik zou maar gewoon deadlift doen ;)

In tegenstelling van wat Gripper zegt zou ik juist de core op het einde doen. En dan niet na de training denken van, die buik doe ik thuis wel, want dat doe je toch niet ;)
Die oefeningen in de apparaten zoals leg extension en leg curl voegen ook weinig toe. Je moet het hebben van compounds omdat daarbij meerdere spieren met elkaar moeten samenwerken.

Squats
Legpress
Deadlift
Romanian deadlift
Lunges
Bulgarian split squat
Barbell bent over row
Pull ups
Benchpress
Military press
Calf raises
Planks
Squats op een bosubal

[ Bericht 13% gewijzigd door Patroon op 15-01-2019 10:44:38 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:40:35 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184412924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:13 schreef MarcoD het volgende:
Krachttraining in de gym, wat zijn nou dé oefeningen? (Specifiek op fietsen gericht)
Deathlift, squat? What else?

Ik kan je hier een antwoord op geven maar eigenlijk is het imo belangrijker dat je in de gym ál je spiergroepen traint en niet die alleen gericht zijn op verbetering van de fietsprestaties. Een goed gezond functionerend lichaam is in balans; train je buikspieren dan moet je ook rug doen, train je borst en biceps moet je ook schouders doen en triceps, train je dus je benen moet je ook je bovenlijf doen. Je moet dat natuurlijk zelf weten maar dat is hoe ik daarover denk. Alle spieren trainen zal er imo voor zorgen dat je daar op latere leeftijd profijt van gaat hebben i.t.t. iemand die enkel fietst. Ik hoor veel oudere renners die klagen over rugklachten en ik zie dat ze vaak een kromme rug hebben en te korte hamstrings.

Wat dé oefeningen zijn? Tja, de compound oefeningen zijn het belangrijkst, die doe ik meestal eerst en daarna isolatie op de machines tenzij er even geen plek is op het squatrack bijvoorbeeld.
Dus; benen:
Deadlifts
Squads

Standing Calf
Leg curl
Leg press
Leg extension
Of andere oefeningen als je die leuk vind zoals Lunges of Captain Chair leg raise bijvoorbeeld
Je doet elke oefening minstens 3 weken op repeat en dan kan je een variant kiezen als je dat leuk vind. Probeer de basis wel hetzelfde te houden dwz de compound oefeningen en natuurlijk je core.
https://weighttraining.guide/category/exercises/lower-body/

Bovenlijf bijvoorbeeld:
Bench press
Seated row
Pull up/Lat Pull
Military Press
Bicep curl
Triceps oefening
Face Pulls
etc.
https://weighttraining.guide/category/exercises/back/
https://weighttraining.guide/category/exercises/shoulders/
https://weighttraining.guide/category/exercises/chest/

Dan besteden we ook veel tijd aan core stabiliteit. Dit zijn vaak oefeningen die je met een matje en een spiegel ook goed thuis kan doen. Een half uurtje trainen is 2x per week al goed voor resultaat.
Belangrijkste:
Sit up/crunches
Plank en plankvariaties
Superman
Bicycle crunch
Window wipers
https://weighttraining.guide/category/exercises/abdominals/

https://www.youtube.com/results?search_query=emma+pooley+core

1 losse training moet het beste niet veel langer duren dan 1 uur. Daarom kan je beter op een geg. moment de oefeningen indelen naar een uurtje benen + core of een uurtje bovenlijf + core .

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 15-01-2019 10:48:51 ]
pi_184412945
Allround fit worden *O*
pi_184413023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik doe meestal per spiergroep 2 oefeningen. Ik kan dan in 1u15 klaar zijn. Bij fullbody mag het best langer duren dan 1 uur. Maar max 1.5u.

Bijvoorbeeld:
Squats
Bulgarian splitsquat
Calf raises
Benchpress
Incline push up
Barbell bent over row
Pull up
Military press
Core

De andere keer in de week doen ik dan:
Leg press
Deadlift
Calf raise
Dumbbell press
Incline barbell press
Pull up
Clean and press
Core

Maar het is ook maar net welke oefeningen vrij zijn, daar pas ik mijn volgorde en variaties op aan. Beetje afwisseling is wel goed.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:51:30 #158
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184413070
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik doe meestal per spiergroep 2 oefeningen. Ik kan dan in 1u15 klaar zijn. Bij fullbody mag het best langer duren dan 1 uur. Maar max 1.5u.

Bijvoorbeeld:
Squats
Bulgarian splitsquat
Calf raises
Benchpress
Incline push up
Barbell bent over row
Pull up
Military press
Core

De andere keer in de week doen ik dan:
Leg press
Deadlift
Calf raise
Dumbbell press
Incline barbell press
Pull up
Clean and press
Core
Ja ik merk zelf dat als ik er hard tegenaan ga ik na 1 uur eigenlijk wel leeg ben. Je kan wel 1.5 uur trainen maar dan moet je niet te zwaar trainen.
pi_184413108
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik merk zelf dat als ik er hard tegenaan ga ik na 1 uur eigenlijk wel leeg ben. Je kan wel 1.5 uur trainen maar dan moet je niet te zwaar trainen.
Ja klopt na 1u is het beste eraf. Daarom wel terecht wat je zegt.. Max rond 1u. Meestal ben ik in 1u15 klaar inclusief core.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184413155
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Maar het is ook maar net welke oefeningen vrij zijn, daar pas ik mijn volgorde en variaties op aan. Beetje afwisseling is wel goed.
Nu in de eerste weken van het jaar is het weer drama in de sportschool qua drukte en ben je bijna meer tijd kwijt met vragen "ben je nu bezig of hangt je handdoek alleen maar te drogen aan het squatrack? " dan je daadwerkelijk aan het trainen bent...

Fijne aanvullingen van jou en Kaas, zal eens proberen om de core aan het eind te doen ipv aan het begin! Wel logisch eigenlijk om de lichtere oefeningen te bewaren voor als je al wat moe bent na het werk met gewichten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:01:28 #161
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184413192
Ja thuis trainen dat komt er niet van argument heb ik zelf ook last van. In de gym heb je toch de beste faciliteiten en spiegels, alle gewichten in dumbells en schijven en machines. Je hebt al een abbo vanaf 20.- per maand onbeperkt.
pi_184413265
Thanks! Wilde even wat meer info voordat iemand in de gym je een programma geeft zodat je het hele technogym assortiment af kan gaan.

Qua herhalingen enzo nog wat tips qua range?

Nu nog een gym vinden, lijkt mij ook belangrijk om te kijken of de begeleiding goed helpt met uitvoering in het begin toch? Van de losse oefeningen bedoel ik dan.

En doen jullie hoogzomers alleen aan onderhoud door bijv 1x per week te gaan? Of helemaal niet?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:13:31 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184413355
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:05 schreef MarcoD het volgende:
Thanks! Wilde even wat meer info voordat iemand in de gym je een programma geeft zodat je het hele technogym assortiment af kan gaan.
Dat is om eens mee te beginnen best prima denk ik. Gewoon om aan de oefeningen te wennen en de techniek te leren.
quote:
Qua herhalingen enzo nog wat tips qua range?
Je kan beginnen met 3x 10 reps voor alle krachtoefeningen. De crunches bijvoorbeeld 3x 20. Dit kan je dan uitbouwen naar uiteindelijk een squat/deadliftsessie van 6x 12 reps en bijv. 4x 30 crunches.
quote:
Nu nog een gym vinden, lijkt mij ook belangrijk om te kijken of de begeleiding goed helpt met uitvoering in het begin toch? Van de losse oefeningen bedoel ik dan.
Zeker, als je gaat beginnen is een goede begeleiding belangrijk, zeker met de squat en deadlift als je die verkeerd uitvoert loop je kans op een blessure.
quote:
En doen jullie hoogzomers alleen aan onderhoud door bijv 1x per week te gaan? Of helemaal niet?
Ik probeer in de zomer 1x per week te gaan maar soms lukt dat niet en moet ik na de zomer weer overnieuw beginnen met een eerste week terrible spierpijn.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:20:02 #164
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184413444
De oefeningen op de machines (isolatie) zijn ook de makkelijkste en heb je voldoende ondersteuning. Daar kan je op trainen tot je faalt op de techniek.

De losse oefeningen (compound) zijn technisch moeilijker en daardoor meer voor ervaren sporters maar ze zijn ook beter omdat je zoals Pat zegt meer spiergroepen pakt per oefening en ook je stabiliteit/balans/coördinatie traint. Je moet dan wel goed weten wat je kan pakken aan gewicht anders heb je een "spotter" nodig.

Dus als je vanaf 0 gaat beginnen is het voor 't eerste half jaar ook prima om eens met een beginners rondje technogym apparatuur aan de slag te gaan op een schema van je gym.

Zelf train ik niet heel veel op de machines meest met losse dumbells en stangen, maar sommige apparaten zijn ook wel handig.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:46:13 #165
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_184413832
Ik train via mijn werk gratis, mits ik wekelijks ga, dus dat is wel genoeg motivatie om in de zomer door te gaan. Eigenlijk alleen bovenlichaam om tegenstand te bieden voor je wielrentraining.

Kaas, heb jij veel nut van krachttraining voor je benen? Ik heb het gevoel dat ik met flink zware spinlessen ook ver kom namelijk.

Zelf ben ik nu the Sufferfest aan het checken om te kunnen spinnen als er geen lessen zijn. Tot nu toe bevalt dat wel goed. Ga binnenkort ook wel de krachttraining van ze bekijken.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_184413884
Qua aantal oefeningen zou ik beginnen met 12-15. Je kan dan namelijk niet te zwaar gaan omdat je veel herhalingen doet. Hierdoor is de techniek beter, wat in het begin erg belangrijk is.

Wanneer je techniek goed is zou je het gewicht veel hoger kunnen doen en max 6 herhalingen. Dat is puur kracht, voordeel is dat je daarmee niet teveel spiermassa maakt, maar wel veel kracht krijgt.

Ik hoor veel goede verhalen over Rippetoe starting strength. Je doet dan alleen de basis compound oefeningen en elke week verhoog je het gewicht. https://krachttraining.info/starting-strength-trainingsschema/
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:51:31 #167
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184413911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:46 schreef Fretwork het volgende:
Kaas, heb jij veel nut van krachttraining voor je benen? Ik heb het gevoel dat ik met flink zware spinlessen ook ver kom namelijk.
Ja ik vind van wel. Het is ook een beetje welke kant jezelf op wilt als sporter, en wat voor jou belangrijk is als doelstelling daar moet je de training op toespitsen. En dat is voor iedereen niet hetzelfde.

Ik merk voordeel als in een sterkere rug en daardoor veel minder blessures en pijntjes. Ik heb een scoliose dus als ik niet in de gym train dan krijg ik rugklachten.

Verder merk ik qua aanzetten of demarreren veel meer power heb. Ik kan tijdens een cross bijv. een belager afschudden of voorbij rijden door meerdere keren tussensprints uit te voeren op lange stukken rechtuit. Ook kan ik met klimmen gewoon blijven staan op de pedalen.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:55:22 #168
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_184413964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik vind van wel. Het is ook een beetje welke kant jezelf op wilt als sporter, en wat voor jou belangrijk is als doelstelling daar moet je de training op toespitsen. En dat is voor iedereen niet hetzelfde.

Ik merk voordeel als in een sterkere rug en daardoor veel minder blessures en pijntjes. Ik heb een scoliose dus als ik niet in de gym train dan krijg ik rugklachten.

Verder merk ik qua aanzetten of demarreren veel meer power heb. Ik kan tijdens een cross bijv. een belager afschudden of voorbij rijden door meerdere keren tussensprints uit te voeren op lange stukken rechtuit. Ook kan ik met klimmen gewoon blijven staan op de pedalen.
Check, rug vind ik ook erg belangrijk, zelf een hernia gehad.

Bij spinnen merk ik wel dat ik veel sta en gemakkelijk 4-5 minuten staand kracht kan leveren.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_184414496
Heb overigens wel wat ervaring in de gym alleen niet echt met de losse oefeningen, apparaten wel genoeg gedaan in het verleden.

Qua spiermassa hoef ik er ook niet op voorruit te gaan, alleen kracht/explosiviteit eigenlijk.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_184414575
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:35 schreef MarcoD het volgende:
Heb overigens wel wat ervaring in de gym alleen niet echt met de losse oefeningen, apparaten wel genoeg gedaan in het verleden.

Qua spiermassa hoef ik er ook niet op voorruit te gaan, alleen kracht/explosiviteit eigenlijk.
Dan is Rippetoe erg geschikt. Weinig herhalingen dus puur gericht op kracht en niet op hypertrofie.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184414955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]
Verder merk ik qua aanzetten of demarreren veel meer power heb. Ik kan tijdens een cross bijv. een belager afschudden of voorbij rijden door meerdere keren tussensprints uit te voeren op lange stukken rechtuit. Ook kan ik met klimmen gewoon blijven staan op de pedalen.
Dat was ook voor mij de grootste pré die ik ontdekte toen ik begon met trainen in de gym. Minder (lage) rugpijn bij lange dagen in de bergen fietsen en langer staand kunnen klimmen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 15 januari 2019 @ 18:01:47 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184419485
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:35 schreef MarcoD het volgende:
Heb overigens wel wat ervaring in de gym alleen niet echt met de losse oefeningen, apparaten wel genoeg gedaan in het verleden.

Qua spiermassa hoef ik er ook niet op voorruit te gaan, alleen kracht/explosiviteit eigenlijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan is Rippetoe erg geschikt. Weinig herhalingen dus puur gericht op kracht en niet op hypertrofie.
Je kan het beste gaan voor maximale massatoename.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:06:08 #173
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_184451467
https://www.telegraaf.nl/(...)in-de-vorm-van-penis

Lijkt me leuk voor een vrijdag, iedereen zijn /haar beste Strava route dickpics posten? Met de Strava verslaving van sommige hier, moeten die er gewoon zijn...

Tieten mogen ook.Ik ben van de equal opportunities.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:05:39 #174
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_184454811
Ik probeer elke dag in de lunch pauze naar de gym te gaan. Ik heb een uur dus precies genoeg voor 30-35min trainen, douchen en wat eten.

Gezien ik niet al te veel kan fietsen de laatste tijd moet ik compenseren met de oefeningen die reeds eerder vermeld werden hierboven. Naast dat het goed is voor je lichaam ziet het er ook nog eens mooi uit vind ik als de spieren wat meer gedefinieerd zijn.
pi_184458473
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]


K
[..]

Je kan het beste gaan voor maximale massatoename.
[ afbeelding ]
Dat zal niet in een jaar lukken ben ik bang
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_184472393
Column over het kopje...
Het Kopje van Bloemendaal zonder brievenbus is als race zonder finish

https://www.ad.nl/wielren(...)der-finish~a8d814be/
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:49:44 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184475269
Wat een gezeik over een brievenbus. :')
pi_184476033
Het heeft een hoog Mart Smeets-gehalte inderdaad,
Aldus.
pi_184482328
Iemand nog goed advies voor thermobidon voor in de winter?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_184483701
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:03 schreef Steven184 het volgende:
Iemand nog goed advies voor thermobidon voor in de winter?
Warme thee drink je maar op de bank...een beetje vent heeft in de winter een laagje ijs in de bidon.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zaterdag 19 januari 2019 @ 07:51:20 #182
73911 ultra_ivo
pi_184487141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:03 schreef Steven184 het volgende:
Iemand nog goed advies voor thermobidon voor in de winter?
Ik haal altijd de thermobidons van Zéfal bij de Decathlon.
pi_184488026
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Warme thee drink je maar op de bank...een beetje vent heeft in de winter een laagje ijs in de bidon.
Een laagje ijs? Een stijf bevroren bidon en niet kunnen drinken is ook weer zo wat he.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:59:44 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184488100
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:53 schreef Najieto het volgende:

[..]

Een laagje ijs? Een stijf bevroren bidon en niet kunnen drinken is ook weer zo wat he.
Nog nooit gehad als ik eerlijk ben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184488103
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:53 schreef Najieto het volgende:

[..]

Een laagje ijs? Een stijf bevroren bidon en niet kunnen drinken is ook weer zo wat he.
Ik fiets alweer wat jaartjes en daarbij ook aardig wat duurtrainingen in de winter en heb werkelijk nog nooit een bidon meegemaakt waar totaal niet meer uit te drinken is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:02:02 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184488130
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik fiets alweer wat jaartjes en daarbij ook aardig wat duurtrainingen in de winter en heb werkelijk nog nooit een bidon meegemaakt waar totaal niet meer uit te drinken is.
Ik heb hooguit gehad dat er wat slush in zat. Zelfs als ik een bidon water vergat van mijn fiets te halen en de volgende dag 's ochtends mijn fiets weer pakte....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184488134
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb hooguit gehad dat er wat slush in zat. Zelfs als ik een bidon water vergat van mijn fiets te halen en de volgende dag 's ochtends mijn fiets weer pakte....
Klopt, van dat losse ijs. Komt ook door de beweging van het water dat het nooit helemaal dichtvriest.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:18:20 #188
545 dop
:copyright: dop
pi_184488312
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:53 schreef Najieto het volgende:

[..]

Een laagje ijs? Een stijf bevroren bidon en niet kunnen drinken is ook weer zo wat he.
hier ook slush, wel zoveel dat ik niet meer kon drinken. Maar die ene keer per jaar dat me dat overkomt koop ik geen speciale bidon voor. Doen we wel een extra stopje voor een warme choco en een pannenkoek.

Wel benieuwd wat je in je bidon hebt dat het zo makkelijk bevriest?
Alleen water is sowieso niet zo slim.

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 19-01-2019 10:46:04 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184488939
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Warme thee drink je maar op de bank...een beetje vent heeft in de winter een laagje ijs in de bidon.
Hehe, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Misschien een extra stop zoals Dop voorstelt, al stop ik eigenlijk nooit voor kop koffie ofzo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_184489040
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:18 schreef dop het volgende:

[..]

hier ook slush, wel zoveel dat ik niet meer kon drinken. Maar die ene keer per jaar dat me dat overkomt koop ik geen speciale bidon voor. Doen we wel een extra stopje voor een warme choco en een pannenkoek.

Wel benieuwd wat je in je bidon hebt dat het zo makkelijk bevriest?
Alleen water is sowieso niet zo slim.
Ja gewoon beetje siroop en een mespuntje zout tegen het bevriezen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:26:06 #191
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_184489354
Nog mensen die fietsen dit weekend? Op zich prachtig weer, maar ben bang dat het op sommige plekken nog verraderlijk glad kan zijn. :{
pi_184489415
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:26 schreef Zwansen het volgende:
Nog mensen die fietsen dit weekend? Op zich prachtig weer, maar ben bang dat het op sommige plekken nog verraderlijk glad kan zijn. :{
Ik stap zo op. Gisteren avond ook gefietst. Prima te doen, alleen in de bochten ff rekening houden en niet teveel remmen. Zet je banden ook wat zachter.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:36:36 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184489517
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik stap zo op. Gisteren avond ook gefietst. Prima te doen, alleen in de bochten ff rekening houden en niet teveel remmen. Zet je banden ook wat zachter.
En in de schaduw opletten. Ik heb wel eens gehad dat ik een beetje glibberde bij elke geparkeerde auto om daarna meteen weer grip te hebben. Dat kwam door de schaduw van de auto's op de weg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:36:55 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184489523
Maar eigenlijk valt het allemaal wel mee zolang de wegen droog zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184489562
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:18 schreef dop het volgende:

[..]

hier ook slush, wel zoveel dat ik niet meer kon drinken. Maar die ene keer per jaar dat me dat overkomt koop ik geen speciale bidon voor. Doen we wel een extra stopje voor een warme choco en een pannenkoek.

Wel benieuwd wat je in je bidon hebt dat het zo makkelijk bevriest?
Alleen water is sowieso niet zo slim.
Altijd met een klein beetje sportdrank of aanmaak limo. Alleen water verteer ik niet en ondanks BPA vrije bidons komt er altijd een vreemde smaak aan bij alleen water.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 14:57:44 #196
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_184492803
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:26 schreef Zwansen het volgende:
Nog mensen die fietsen dit weekend? Op zich prachtig weer, maar ben bang dat het op sommige plekken nog verraderlijk glad kan zijn. :{
Net weer terug, fantastisch winterweer _O_
.
pi_184492833
Heerlijk idd. Af en toe ff voorzichtig in de bochten, maar het kon prima!
  FOK!fotograaf zaterdag 19 januari 2019 @ 18:13:07 #198
73911 ultra_ivo
pi_184495783
Tijdens mijn poging tot RRTY in one go had ik inderdaad, zelfs in de thermobidons, zoveel slush dat ik 1-2 uur amper kon drinken.
pi_184497278
Thermobidons is leuk voor een half uur ofzo, heb er ooit 1 gekocht van camelbak maar gebruik hem echt nooit.
En idd soms beetje slush (heel soms zo erg dat er geen druppel meer uitkomt) maar meestal is het water gewoon koud.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:33:28 #200
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_184498299
Morgenochtend maar even een rondje ringvaart. T is echt prima weer zo.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')