Dat zeg ik toch.. Marketingquote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die gaat daar geen seizoen op rijden. Puur weer zo'n marketing actie. Iedereen valt het op, dus wordt er over gesproken.
succes. Een van de dames waar ik mee fiets rijd ook. Vroeg of ik ook mee ging. Maar ben geen knwu lid.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja nattig wordt het ik ga nu weg.
Je vroeg je af of het nu weer verschuift naar alu, waarop ik zeg dat dat echt niet gaat gebeuren. Dit is puur om aandacht op het merk te vestigen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:33 schreef the_critic het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch.. Marketing
Dat doen ze heus niet maar 1x dit seizoen. Uiteraard niet in Vlaanderen of Roubaix.. Mar nog paar 2e rangs koersjes en wandeletappe in de tour.. En volgend jaar wil iedere bolle toerder weer een alu frame met schijven
Was een leuke cross. Enne een knwu basislidmaatschap kost niet zoveel hoor dat is voldoende om mee te doen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:47 schreef dop het volgende:
[..]
succes. Een van de dames waar ik mee fiets rijd ook. Vroeg of ik ook mee ging. Maar ben geen knwu lid.
Misschien kom ik kijken. Als het droog word 😁
Volgens Het Nieuwsblad is de fiets van staal!quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:21 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb wel eens een ritje gemaakt op zo’n Allez Sprint. Knettergoede fiets, maar lang niet zo goed als een Tarmac.
Is gewoon weer zo’n marketingdingetje.
quote:Ook Peter Sagan is van de partij in Australië… en hij zal vanavond stalen fietskader uittesten
Peter Sagan test in principe in het inleidende criterium op de Santos Tour Down Under een stalen fietskader van Specialized. Het ‘tuig’ heet officieel de Specialized Allez Sprint Disc. Ook Jay McCarthy heeft dezelfde fiets die eveneens voorzien is van een vork in carbon.
“Het is een veel stijvere fiets dan de Specialized Tarmac of de Specialized Venge. Ik probeerde het al eens uit op trainingskamp in Mallorca”, aldus de Slovaakse wereldster. Al lijkt Adelaide vooral het geschikte moment voor de Californische fietsconstructeur om de nieuwe fiets in de vitrine te zetten. Het Santos Tour Down Under Festival of Cycling is in Oceanië numero uno voor de fietsindustrie. Twee jaar geleden reed Sagan hier ook een ‘ride’ met zijn in goud gespoten fiets die vorig jaar uitmondde in een speciale en gelimiteerde PS-fietslijn. (hc)
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens Het Nieuwsblad is de fiets van staal!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190112_04098084
[..]
Volgens Sagan stijver dan de tarmac en venge... Mooie verkooppraatjesquote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:21 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb wel eens een ritje gemaakt op zo’n Allez Sprint. Knettergoede fiets, maar lang niet zo goed als een Tarmac.
Is gewoon weer zo’n marketingdingetje.
Nou, ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ‘ie knetterstijf is in ‘t bracket...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
Volgens Sagan stijver dan de tarmac en venge... Mooie verkooppraatjes
Had er vooral mee te maken dat ik ze voor inkoopprijs kon kopen hoor.quote:
snap nooit zo goed waarom mensen titanium overwegen.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:24 schreef Steven184 het volgende:
Ik zit er zowaar over na te denken om mijn carbon fiets in te wisselen voor een titanium fiets, kan mooie deal krijgen. Rasechte hipster
Maargoed, ik zal wel eindigen met een nieuwe Canyon Ultimate.
Pappakaas heeft een Tita fiets. Ik vind het een prachtig materiaal. Het is een edelmetaal, licht sterk en ongevoelig voor corrosie. Het is wel duur.quote:Op zondag 13 januari 2019 18:16 schreef dop het volgende:
[..]
snap nooit zo goed waarom mensen titanium overwegen.
Behalve dat er veel fabeltjes over de ronde doen.
sinds wanneer is titanium een edelmetaal?quote:Op zondag 13 januari 2019 18:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pappakaas heeft een Tita fiets. Ik vind het een prachtig materiaal. Het is een edelmetaal, licht sterk en ongevoelig voor corrosie. Het is wel duur.
Sinds 13 januari 2019 om 18:29:09quote:Op zondag 13 januari 2019 18:37 schreef dop het volgende:
[..]
sinds wanneer is titanium een edelmetaal?
wil je best uitleggen waarom het geen edelmetaal is.quote:Op zondag 13 januari 2019 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
Dop gaat het ons nu allemaal uitleggen.
Waarom niet?quote:Op zondag 13 januari 2019 18:16 schreef dop het volgende:
[..]
snap nooit zo goed waarom mensen titanium overwegen.
Behalve dat er veel fabeltjes over de ronde doen.
titanium heeft weinig tot geen voordelen t.o.v. alu staal en carbon.quote:
koop jij maar eerst een titanium kinderwagen.😚quote:
Carbon. Met schijfremmen.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:35 schreef dop het volgende:
[..]
koop jij maar eerst een titanium kinderwagen.😚
Maakt het meer epic, je kunt hem van het lijstje afstrepen, goed voor de kilometers zo vroeg in het jaar, iets met een stok achter de deur, tegen kou kun je je kleden (en als je niet genoeg kleren hebt weer een reden om iets nieuws te kopen)quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:25 schreef Najieto het volgende:
Ik heb nog dit weekend om mijn voorinschrijving voor de winterelfstedentocht te voltooien. Alleen ik twijfel of ik wel wil rijden. Iemand goede argumenten om het wel of niet te doen? De afstand is het probleem niet. De kans op heel slecht weer wel denk ik.
Het is mooi, maar daar mogen de meningen over verschillen. En duurzaam, dat zou voor mij de belangrijkste reden zijn. Eenmaal op titanium fiets een ritje gereden en die reed strak en comfortabel. Niet beter of slechterdan mijn carbon racer, wel anders.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:13 schreef dop het volgende:
[..]
titanium heeft weinig tot geen voordelen t.o.v. alu staal en carbon.
Je maakt er geen stijver frame mee. Niet lichter en ook niet duurzamer.
Het is geen slechte materiaal voor een fiets maar blinkt eigenlijk nergens in uit. Behalve de prijs.
en welke fiets heb je dan op het oog. (Nieuwsgierig)quote:Op zondag 13 januari 2019 20:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het is mooi, maar daar mogen de meningen over verschillen. En duurzaam, dat zou voor mij de belangrijkste reden zijn. Eenmaal op titanium fiets een ritje gereden en die reed strak en comfortabel. Niet beter of slechterdan mijn carbon racer, wel anders.
In dit geval is de prijs gunstig en ben ik voor carbon zelfs duurder uit met een vergelijkbare afmontage. Uiteraard is de titanium iets zwaarder, maar vergelijkbaar met bv de Canyon Endurace series.
hoeveel watt kilo is dat? 3 ? 😁quote:Op zondag 13 januari 2019 20:18 schreef Fretwork het volgende:
FTP testje gedaan, 306 watt. Niet ontevreden zo in januari.
J.Guillem Major (want nu dus fors in de aanbieding)quote:Op zondag 13 januari 2019 20:16 schreef dop het volgende:
[..]
en welke fiets heb je dan op het oog. (Nieuwsgierig)
Made in Holland.(Hoeksewaard)quote:Op zondag 13 januari 2019 20:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
J.Guillem Major (want nu dus fors in de aanbieding)
[ afbeelding ]
Hehe, 3.6 met de huidige isolatie .quote:
Wow wel een strakke fiets.quote:Op zondag 13 januari 2019 20:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
J.Guillem Major (want nu dus fors in de aanbieding)
[ afbeelding ]
I know, erg sexy is het allemaal niet. Maar wel mooie bak.quote:Op zondag 13 januari 2019 21:07 schreef dop het volgende:
[..]
Made in Holland.(Hoeksewaard)
Leuke fiets, fiets wel eens met hun sales vertegenwoordiger.
nee die rijd wel op een J Guillem. Dat Dan weer wel.quote:Op zondag 13 januari 2019 21:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
I know, erg sexy is het allemaal niet.
En die rijdt zelf lekker op een carbon racer zeker? Zonder gekheid, ik ben er nog niet uit, maar vond het interessante optie, zeker op langere termijn.
In die gedachtengang ga ik niet mee. Ik ga uit van een levensduur van 20-25 jaar van een fiets. OK, er zullen wat onderdelen vervangen moeten worden. Maar in de basis blijft de fiets hetzelfde.quote:Op zondag 13 januari 2019 21:52 schreef dop het volgende:
[..]
nee die rijd wel op een J Guillem. Dat Dan weer wel.
Ik zou niet teveel op de lange termijn denken.
Techniek veranderd en eens in de zoveel tijd wil je soms toch weer een nieuwe speeltje.
Zullen ook weinig fietsen zijn van 10jaar terug die nu boven aan je verlanglijstje komen.
jij bent dan ook de uitzondering op de regel.quote:Op maandag 14 januari 2019 11:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In die gedachtengang ga ik niet mee. Ik ga uit van een levensduur van 20-25 jaar van een fiets. OK, er zullen wat onderdelen vervangen moeten worden. Maar in de basis blijft de fiets hetzelfde.
Voor mijn nieuwe M-Gineering heb ik veel tijdloze onderdelen gebruikt. En commandeurs die zelfs neit meer in productie zijn. Gewoon omdat ik ze beter vind.
Uiteindelijk twijfel ik daar inderdaad het meest over en dan is het beter om voor carbon te kiezen. We gaan er nog even over nadenken.quote:Op maandag 14 januari 2019 14:16 schreef dop het volgende:
[..]
jij bent dan ook de uitzondering op de regel.
De doorsnee toerder heeft niet de zelfde wensen als een doorgewinterde randoneur.
ook carbon is niet heilig. Je zult zelf moeten bepalen wat je mooi vind en waar de balans ligt.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Uiteindelijk twijfel ik daar inderdaad het meest over en dan is het beter om voor carbon te kiezen. We gaan er nog even over nadenken.
Als losse oefeningen: Deadlifts, Squats, (walking) lunges.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:13 schreef MarcoD het volgende:
Krachttraining in de gym, wat zijn nou dé oefeningen? (Specifiek op fietsen gericht)
Deathlift, squat? What else?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |