abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 13:22:19 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184159101
quote:
Brand in huis en in duinen door vonken van vreugdevuur Scheveningen

DEN HAAG - Op meerdere plekken in Scheveningen is in de Nieuwjaarsnacht brand uitgebroken. Dat lijkt te komen door vonken van het vreugdevuur dat rond middernacht op Scheveningen is aangestoken. Zo is er een grote brand ontstaan in een woning aan de Keizerstraat. Meerdere omliggende panden zijn ontruimd, meldt nieuwssite Regio15. 'Het regent hier vonken', zegt een medewerker ter plaatse.

Ook ontstond er een duinbrand ter hoogte van de Strandweg. Daarbij is extra veel brandweer ingeschakeld, omdat er moeilijk aan bluswater te komen is.

Een woordvoerder van de brandweer kon nog niet veel zeggen. Of de brandstapels vanwege de ontstane branden uit worden gemaakt kon hij ook niet zeggen.

https://www.omroepwest.nl(...)gdevuur-Scheveningen

RedactieD8 twitterde op dinsdag 01-01-2019 om 01:24:23 In Scheveningen is het door het vreugdevuur uit de hand gelopen. Door het vreugdevuur zijn er in de omgeving diverse branden ontstaan. er is opgeschaald naar Zeer grote brand. reageer retweet

Filmpje in de tweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184159428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:19 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ja, ok, nalatig in de handhaving is wel zo, maar dát heeft op zich de schade niet veroorzaakt.
zoals we weten is op de duinoord stapel ook de afgesproken hoogte niet gehandhaafd, en die stapel is gewoon een mooi vreugdevuur geworden.
Dat is geen goed argument. Dat bewijst alleen maar dat een stapel van 48 meter goed kán gaan.
Je wil juist beargumenteren dat het ook met een veel kleinere stapel fout was gegaan, maar dat durf ik te betwijfelen.
pi_184159543
Verplaats dit in het vervolg gewoon naar het noorden, niemand die er dan last van heeft.

Hoeft het ook niet meer verboten te worden, iedereen blij.

En Krikke is echt een slap hoopje zout zeg. Hoe komt zo’n mens in godsnaam op zo’n positie terecht. Gewoon recht voor het gezicht van een bezorgde bewoner weglopen als haar een vraag wordt gesteld. Dan ben je echt burgemeester onwaardig.
pi_184159582
Wat verwacht je dan, denk dat die stapels met pallets worden gemaakt, geen zin om op te zoeken als ze dat al niet eens vermelden in de nieuwsberichten, nou die staan best bekend om het geknetter als ze in de fik staan. Als je die dan ook nog eens meters hoog maakt en we al jaren amper windvrije dagen kennen (vraag je schilder maar die al even mee gaat) dan heb je dit als resultaat.

Gelukkig hebben we in de middeleeuwen geleerd dat je steden niet volledig van hout moet bouwen anders was t feest helemaal compleet
pi_184159607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:44 schreef funnywell het volgende:

Gelukkig hebben we in de middeleeuwen geleerd dat je steden niet volledig van hout moet bouwen anders was t feest helemaal compleet
:')
pi_184159639
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:42 schreef -mosrednA het volgende:
Verplaats dit in het vervolg gewoon naar het noorden, niemand die er dan last van heeft.

Hoeft het ook niet meer verboten te worden, iedereen blij.

En Krikke is echt een slap hoopje zout zeg. Hoe komt zo’n mens in godsnaam op zo’n positie terecht. Gewoon recht voor het gezicht van een bezorgde bewoner weglopen als haar een vraag wordt gesteld. Dan ben je echt burgemeester onwaardig.
Arnhem was de arbeidsrelatie evt. verstoord?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-7764327-a1552376

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 13:47:57 ]
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:47:02 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184159642
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:42 schreef -mosrednA het volgende:
Verplaats dit in het vervolg gewoon naar het noorden, niemand die er dan last van heeft.

Hoeft het ook niet meer verboten te worden, iedereen blij.

En Krikke is echt een slap hoopje zout zeg. Hoe komt zo’n mens in godsnaam op zo’n positie terecht. Gewoon recht voor het gezicht van een bezorgde bewoner weglopen als haar een vraag wordt gesteld. Dan ben je echt burgemeester onwaardig.
nee de bouwers zijn in overtreding en de voorschriften moeten worden nageleefd, in het verkeer en op het strand en in de stad
Ook in het oudjaar met vuurwerk, vuur en alcohol


Laat ze maar betalen aan de inwoners voor dat kinderlijk dom gedoe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184159676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de bouwers zijn in overtreding en de voorschriften moeten worden nageleefd, in het verkeer en op het strand en in de stad
Ook in het oudjaar met vuurwerk, vuur en alcohol
Als een werknemer iets fout doet, moet eerst bewezen bewust, als dat niet bewezen is de werkgever fout die faalde in het controleren ervan!
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:49:22 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184159682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:04 schreef Messina het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, maar goed, ook dat is niet aan ons om te beslissen. Zal wel gaan gebeuren, denk ik. Dat ze alleen met de hand mogen gaan bouwen, geen kranen meer e.d. :)
maximaal hoogte van 20 meter dat is zat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:49:52 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184159700
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als een werknemer iets fout doet, moet eerst bewezen bewust, als dat niet bewezen is de werkgever fout die faalde in het controleren ervan!
voorwaarden staan in de vergunning he
zwart op wit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184159709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maximaal hoogte van 20 meter dat is zat
En als hoger en de brandweer ontsteekt gewoon?
pi_184159721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de bouwers zijn in overtreding en de voorschriften moeten worden nageleefd, in het verkeer en op het strand en in de stad
Ook in het oudjaar met vuurwerk, vuur en alcohol


Laat ze maar betalen aan de inwoners voor dat kinderlijk dom gedoe
Waarop “nee”?
pi_184159736
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voorwaarden staan in de vergunning he
zwart op wit
Hadden geen metermaat bij de hand, dachten zich aan de juiste hoogte gehouden te hebben, echter toen ging het fout, wie heeft de hoogste of de langste.
pi_184159787
De Nederlander te dom op te schijten, houdt geheim wat U wel niet kunt.

Niet ik heb de hoogste of de beste reddings brigade of beste dijken of tuinbouw.

Als men iets van mij wil kan men bij mij aankloppen dan maak ik ze dat wel tegen betaling, die vetlerenmedaile die hang ik mij wel zelf om!
pi_184159793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:38 schreef archito het volgende:

[..]

Dat is geen goed argument. Dat bewijst alleen maar dat een stapel van 48 meter goed kán gaan.
Je wil juist beargumenteren dat het ook met een veel kleinere stapel fout was gegaan, maar dat durf ik te betwijfelen.
het is riskant om bij een klein stapeltje te gaan staan kijken hoe die brandt, als je niet zeker weet dat er alleen maar pallets inzitten.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_184159869
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:54 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

het is riskant om bij een klein stapeltje te gaan staan kijken hoe die brandt, als je niet zeker weet dat er alleen maar pallets inzitten.
Weet je wat minder riskant is, helemaal niet staan kijken hoe iets branden doet!
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:59:27 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184159935
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hadden geen metermaat bij de hand, dachten zich aan de juiste hoogte gehouden te hebben, echter toen ging het fout, wie heeft de hoogste of de langste.
er is geen excuus voor overtreden van regels, nooit
niet in het verkeer en niet in bewust vergunningen omzeilen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184159978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er is geen excuus voor overtreden van regels, nooit
niet in het verkeer en niet in bewust vergunningen omzeilen
Ben ik wel met je eens, echter wie ontstak het?

Wie maakte het mogelijk dat het in de hens ging?
pi_184160001
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er is geen excuus voor overtreden van regels, nooit
niet in het verkeer en niet in bewust vergunningen omzeilen
Als mijn vader in het ziekenhuis ligt dood te gaan, dan is dat voor mij een prima excuus om naargelang de drukte het toelaat harder te rijden dan de toegestane snelheid.
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:03:27 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184160035
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als mijn vader in het ziekenhuis ligt dood te gaan, dan is dat voor mij een prima excuus om naargelang de drukte het toelaat harder te rijden dan de toegestane snelheid.
Is niet toegestaan
als jij iemand anders dood rijdt dan ben jij verantwoordelijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184160048
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als mijn vader in het ziekenhuis ligt dood te gaan, dan is dat voor mij een prima excuus om naargelang de drukte het toelaat harder te rijden dan de toegestane snelheid.
En bij een file vlieg je erover heen?
Niet dat ik het niet ook zou doen hoor, echter ergens komen wij ons dan zelf tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 14:06:09 ]
pi_184160073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Is niet toegestaan
als jij iemand anders dood rijdt dan ben jij verantwoordelijk
Hij zegt ook niet dat het toegestaan is, maar dat het voor hem een excuus is om (bij mogelijkheid en naargelang de drukte het toelaat) de regels te overtreden.
pi_184160093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Is niet toegestaan
als jij iemand anders dood rijdt dan ben jij verantwoordelijk
Je hoeft me niet te vertellen dat het niet is toegestaan.

Maar in geval van nood op de snelweg linkerbaan wat gas erbij is absoluut te verantwoorden in zo’n situatie. 130 rijden waar je 100 mag op een 3-baans snelweg, terwijl de weg nagenoeg leeg is heeft natuurlijk niet het gevolg dat het risico op ongelukken veel toeneemt.
pi_184160117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

En bij een file vlieg je erover heen?
Niet dat ik het niet ook zou doen hoor, echter ergens komen wij ons dan zelf tegen.
Nee, als er file staat dan kun je gewoon niets. Ik zou dan gewoon de eerste afslag pakken.
pi_184160142
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:07 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nee, als er file staat dan kun je gewoon niets. Ik zou dan gewoon de eerste afslag pakken.
Over de vluchtstrook gaan rijden kan met gemak. :D
pi_184160159
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Over de vluchtstrook gaan rijden kan met gemak. :D
Ik heb een keer iemand gezien die dat ook dacht, totdat iemand voor hem met hetzelfde idee kwam.. :P

Nee maar serieus, best heftig. Denk dat hij max 40 reed, maar er kwamen wel 3 man tot bloedens toe de auto uit gekropen.
pi_184160187
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:07 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nee, als er file staat dan kun je gewoon niets. Ik zou dan gewoon de eerste afslag pakken.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:06 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Je hoeft me niet te vertellen dat het niet is toegestaan.

Maar in geval van nood op de snelweg linkerbaan wat gas erbij is absoluut te verantwoorden in zo’n situatie. 130 rijden waar je 100 mag op een 3-baans snelweg, terwijl de weg nagenoeg leeg is heeft natuurlijk niet het gevolg dat het risico op ongelukken veel toeneemt.
En bij een roodkruis, twee agenten verongelukte pas op zo een manier toch?

Nogmaals al naar gelang de omstandigheden en de juiste uitleg aan meneer of mevrouw agent verkrijgt men zelf begeleiding vermoed ik? Al zal dat niet lang meer duren vermoed ik daar hij toch aan het sterven is, en het niet zo is als ik er ben dat deze dan niet gaat.
pi_184160311
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:10 schreef john2406 het volgende:

[..]


[..]

En bij een roodkruis, twee agenten verongelukte pas op zo een manier toch?

Nogmaals al naar gelang de omstandigheden en de juiste uitleg aan meneer of mevrouw agent verkrijgt men zelf begeleiding vermoed ik? Al zal dat niet lang meer duren vermoed ik daar hij toch aan het sterven is, en het niet zo is als ik er ben dat deze dan niet gaat.
De oom (volgens mij) van een vriend van me heeft op die manier een keer begeleiding gekregen inderdaad. Die mocht op de spitsstrook achter de agenten aanrijden (A12 rii UMC).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 14:14:20 ]
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:16:30 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184160364
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:06 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Je hoeft me niet te vertellen dat het niet is toegestaan.

Maar in geval van nood op de snelweg linkerbaan wat gas erbij is absoluut te verantwoorden in zo’n situatie. 130 rijden waar je 100 mag op een 3-baans snelweg, terwijl de weg nagenoeg leeg is heeft natuurlijk niet het gevolg dat het risico op ongelukken veel toeneemt.
zit jij bij de politie ofzo
die mogen dat en ambulances ook denk ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184160396
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zit jij bij de politie ofzo
die mogen dat en ambulances ook denk ik
Alsof men dat niet weet zelfs op een scooter is men dan niet veilig, die mogen dat echter alleen mits het veilig is en gebeuren doet!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 14:19:34 ]
pi_184160452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zit jij bij de politie ofzo
die mogen dat en ambulances ook denk ik
Ja weet ik veel of dat gewoon mag of niet, ik vond het wel een opmerkelijk verhaal. Hij was eerst aangehouden namelijk (op de rondweg) en toen hij zn verhaal had gedaan mocht hij dus achter de agenten aan op de spitsstrook rijden.

En nee ik werk niet bij de politie helaas. Lijkt me best een toffe baan!
pi_184160498
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:20 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Lijkt me best een toffe baan!
Niet alles wat blinken doet is goud!
pi_184160535
Terug naar het vreugde vuur, brandweer mag zelfs een voertuig vermorzelen als deze niet aan een bluspunt komen, dacht ik?

Dit vuurtje denk ik echter zou alleen bestreden kunnen worden door een explosief erop te gooien?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 14:26:17 ]
pi_184160991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:54 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

het is riskant om bij een klein stapeltje te gaan staan kijken hoe die brandt, als je niet zeker weet dat er alleen maar pallets inzitten.
Heeft dat iets te maken met mijn post?
pi_184161215
Dat hele vreugdevuur gedoe is toch eigenlijk gewoon fikkie steken voor volwassenen?

Ik snap daar weinig van, als kind vond ik het prachtig hoor. Beetje vuurwerk afsteken en rommel in brand steken, maar daar groei je normaal gesproken overheen.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:14:05 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184161501
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat hele vreugdevuur gedoe is toch eigenlijk gewoon fikkie steken voor volwassenen?

Ik snap daar weinig van, als kind vond ik het prachtig hoor. Beetje vuurwerk afsteken en rommel in brand steken, maar daar groei je normaal gesproken overheen.
Tja. De een wel, de ander niet. Bijna alle twaalfjarige jongetjes houden van snelle raceautoʼs. Soms gaat dat over, soms niet. Hetzelfde geldt de voorkeur voor: stripalbums, superhelden, James Bond, de platencollectie van je vader, de vieze boekjes van je broer, de rondborstige buurvrouw, hogesnelheidstreinen, voetbalplaatjes, brandweerrode Ferrariʼs, etc. etc.
Boys will be boys, daar hoeven we echt niet laatdunkend over te doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184161566
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat hele vreugdevuur gedoe is toch eigenlijk gewoon fikkie steken voor volwassenen?

Ik snap daar weinig van, als kind vond ik het prachtig hoor. Beetje vuurwerk afsteken en rommel in brand steken, maar daar groei je normaal gesproken overheen.
In de vorm van als je het gehad hebt weet je nog niet meer waarom je het zo nodig achte?
pi_184161628
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja. De een wel, de ander niet. Bijna alle twaalfjarige jongetjes houden van snelle raceautoʼs. Soms gaat dat over, soms niet. Hetzelfde geldt de voorkeur voor: stripalbums, superhelden, James Bond, de platencollectie van je vader, de vieze boekjes van je broer, de rondborstige buurvrouw, hogesnelheidstreinen, voetbalplaatjes, brandweerrode Ferrariʼs, etc. etc.
Boys will be boys, daar hoeven we echt niet laatdunkend over te doen.
Beetje boys gedrag is prima, ik mag ook graag een dagje puberaal zuipen op de zwarte cross. Maar sommige dingen laat je toch achterwege
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:34:08 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184161844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat hele vreugdevuur gedoe is toch eigenlijk gewoon fikkie steken voor volwassenen?

Ik snap daar weinig van, als kind vond ik het prachtig hoor. Beetje vuurwerk afsteken en rommel in brand steken, maar daar groei je normaal gesproken overheen.
mensen met een beperkt inlevingsvermogen en laag IQ die worden nooit echt volwassen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:34:11 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184161845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:23 schreef Ronaldsen het volgende:
Beetje boys gedrag is prima, ik mag ook graag een dagje puberaal zuipen op de zwarte cross. Maar sommige dingen laat je toch achterwege
Dat is toch voor iedereen verschillend.
We zijn tegenwoordig wel erg hard bezig om iedereen in hetzelfde gedragssjabloon te laten passen. “Als ik het niet snap wat jij doet, dan zal het wel niet deugen.”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:35:16 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184161857
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja. De een wel, de ander niet. Bijna alle twaalfjarige jongetjes houden van snelle raceautoʼs. Soms gaat dat over, soms niet. Hetzelfde geldt de voorkeur voor: stripalbums, superhelden, James Bond, de platencollectie van je vader, de vieze boekjes van je broer, de rondborstige buurvrouw, hogesnelheidstreinen, voetbalplaatjes, brandweerrode Ferrariʼs, etc. etc.
Boys will be boys, daar hoeven we echt niet laatdunkend over te doen.
12 jarige jongens 20-30 jaar geleden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:35:50 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184161866
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:34 schreef michaelmoore het volgende:
mensen met een beperkt inlevingsvermogen en laag IQ die worden nooit echt volwassen
Volwassen gedrag is typisch iets voor mensen met een gemiddelde intelligentie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:37:47 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184161892
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
12 jarige jongens 20-30 jaar geleden
Dat is de categorie twaalfjarige jongens die ik het beste ken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184161958
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is de categorie twaalfjarige jongens die ik het beste ken.
ken of kon?
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:43:24 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184161981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:42 schreef john2406 het volgende:
ken of kon?
De meeste lui die 20-30 jaar geleden twaalf jaar oud waren, zijn dat nu niet meer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184161996
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

De meeste lui die 20-30 jaar geleden twaalf jaar oud waren, zijn dat nu niet meer.
Jij hebt toch zo een hoog IQ ken of kon?
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:46:14 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184162019
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:44 schreef john2406 het volgende:
Jij hebt toch zo een hoog IQ ken of kon?
Kun allebei, ligt aan de cantext.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184162117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij 1 wiel is de fits totaal los?

Verzekering is een noodzakelijk kwaad men rekent wel uit hoe hoog de dagwaarde op het moment van die fits is.
Ik zou me meer zorgen maken over je geestelijke fitsheid als ik jou was.
Wie dit leest is gek
pi_184162149
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is toch voor iedereen verschillend.
We zijn tegenwoordig wel erg hard bezig om iedereen in hetzelfde gedragssjabloon te laten passen. “Als ik het niet snap wat jij doet, dan zal het wel niet deugen.”
Wat mij betreft vrijheid en blijheid zonder betutteling, maar probleem met dat gedoe in Scheveningen is dat er huizen in de fik hadden kunnen vliegen met potentieel een paar dooien. Tevens kost het gemeenschapsgeld. Ook wordt zo'n burgemeester er op aangesproken als het echt mis gaat.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:02:06 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184162201
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Wat mij betreft vrijheid en blijheid zonder betutteling, maar probleem met dat gedoe in Scheveningen is dat er huizen in de fik hadden kunnen vliegen met potentieel een paar dooien. Tevens kost het gemeenschapsgeld. Ook wordt zo'n burgemeester er op aangesproken als het echt mis gaat.
klopt, dat er een paar dooien vallen met dat vieren van vuur steken is collaterol damage

Ze moeten niet zo zeuren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:03:28 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184162235
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik zou me meer zorgen maken over je geestelijke fitsheid als ik jou was.
_O- _O- 8)7
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:22:40 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184162629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Wat mij betreft vrijheid en blijheid zonder betutteling, maar probleem met dat gedoe in Scheveningen is dat er huizen in de fik hadden kunnen vliegen met potentieel een paar dooien. Tevens kost het gemeenschapsgeld. Ook wordt zo'n burgemeester er op aangesproken als het echt mis gaat.
Ach, daar liggen 'we' in Nederland niet wakker van. Honderden gewonden elk jaar met oud en nieuw, maar wee je gebeente als je iets durft te zeggen over de vuurwerktraditie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:40:27 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184163015
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat mij betreft vrijheid en blijheid zonder betutteling, maar probleem met dat gedoe in Scheveningen is dat er huizen in de fik hadden kunnen vliegen met potentieel een paar dooien. Tevens kost het gemeenschapsgeld. Ook wordt zo'n burgemeester er op aangesproken als het echt mis gaat.
Het is duidelijk dat die vuren niet meer zó hoog op die plek zullen worden opgebouwd, daar steken de Scheveningers inmiddels zelf wel een stokje voor.
Neemt niet weg dat een goeie fik ook veel volwassenen (m/v) nog steeds kan bekoren. Daar is niks “kinderachtigs” aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184163048
Verder naar het noorden is wel een idee. Misschien logistiek wat onhandiger maar wel veiliger.
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:43:27 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184163053
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat die vuren niet meer zó hoog op die plek zullen worden opgebouwd, daar steken de Scheveningers inmiddels zelf wel een stokje voor.
Neemt niet weg dat een goeie fik ook veel volwassenen (m/v) nog steeds kan bekoren. Daar is niks “kinderachtigs” aan.
tuurlijk maken ze toch twee stapeltjes van 20 meter
het gaat de meesten er daar toch maar over om even in de billen van buurvrouw te knijpen


Als het maar aan de boulevard is dat is mooi
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Eindredactie Games woensdag 2 januari 2019 @ 16:59:28 #56
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184163279
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 17:18:15 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184163548
Volgende jaarwisseling gewoon de pier in de fik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:19:26 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184163579
quote:
4s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:59 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:22:01 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184163628
quote:
4s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:59 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184164970
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik zou me meer zorgen maken over je geestelijke fitsheid als ik jou was.
Doe jij toch al waarom zou ik het dan doen!
pi_184165991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat hele vreugdevuur gedoe is toch eigenlijk gewoon fikkie steken voor volwassenen?

Ik snap daar weinig van, als kind vond ik het prachtig hoor. Beetje vuurwerk afsteken en rommel in brand steken, maar daar groei je normaal gesproken overheen.
Daarom moet je daar in dat gebied zeggen op 31 december van 12:00 Tot 1 januari 12:00 keert een verzekering niet uit bij schade. Bij huurhuizen is de schade in dat tijdvak rekening huurder.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_184166098
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:18 schreef Nikonlover het volgende:
Volgende jaarwisseling gewoon de pier in de fik.
Been there, done that, got the picture.



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 19:37:14 ]
  User die overal opduikt 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 19:37:06 #63
186611 Haags
pi_184166110
Mooi stuk op rtl nieuws zojuist :)
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 19:43:21 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184166265
3 jaar geleden vond de burgemeester het ook onveilig

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184166303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi stuk op rtl nieuws zojuist :)
Ben ik de enige die het compleet gestoord vind dat die vreugdevuren eigenlijk bedoeld zijn om te voorkomen dat een stel hooligans de stad afbreken? Eén van de organisatoren dreigt notabene "dan gaan we wel weer terug de straten op, ook goed."

Compleet idioot. Nederlandse politie is echt een grap. Wapenstok in je nek en je brengt oudjaar maar door in de cel. Sodemieter op zeg :r :{w
No amount of money ever bought a second of time.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 19:48:20 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184166380
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:44 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het compleet gestoord vind dat die vreugdevuren eigenlijk bedoeld zijn om te voorkomen dat een stel hooligans de stad afbreken? Eén van de organisatoren dreigt notabene "dan gaan we wel weer terug de straten op, ook goed."

Compleet idioot. Nederlandse politie is echt een grap. Wapenstok in je nek en je brengt oudjaar maar door in de cel. Sodemieter op zeg :r :{w
Heb ik al een paar keer geroepen maar volgens bepaalde users is het blijkbaar normaal.

En dat het op de lijst staan van cultureel erfgoed slaat ook nergens op. Zo heel lang bestaat dit nou ook weer niet. Is pas sinds de jaren '90
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184166764
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3747507~1114c54

Dit werpt ook weer een interessant licht op het hele verhaal. Intimidatie vanuit de organiserende kant, vreemde spelletjes met en tussen de gemeenten.

En volgens de organisator was niet-aansteken geen optie. Volgens mij is dat het brevet van onvermogen dat je als gemeente kunt aanhalen om te kappen met deze onzin of het anders te gaan doen.
pi_184167117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:03 schreef itchycoo het volgende:
Volgens mij is dat het brevet van onvermogen dat je als gemeente kunt aanhalen om te kappen met deze onzin of het anders te gaan doen.
Wat mij betreft zelfs tot het opheffen van de gemeente.

Wie heeft daar het hef in handen de maf iea of het gezag?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 20:20:10 ]
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:22:44 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184167248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:03 schreef itchycoo het volgende:
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3747507~1114c54

Dit werpt ook weer een interessant licht op het hele verhaal. Intimidatie vanuit de organiserende kant, vreemde spelletjes met en tussen de gemeenten.

En volgens de organisator was niet-aansteken geen optie. Volgens mij is dat het brevet van onvermogen dat je als gemeente kunt aanhalen om te kappen met deze onzin of het anders te gaan doen.
Hier gaat een beerputje open denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:25:31 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184167300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:03 schreef itchycoo het volgende:
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3747507~1114c54

Dit werpt ook weer een interessant licht op het hele verhaal. Intimidatie vanuit de organiserende kant, vreemde spelletjes met en tussen de gemeenten.

En volgens de organisator was niet-aansteken geen optie. Volgens mij is dat het brevet van onvermogen dat je als gemeente kunt aanhalen om te kappen met deze onzin of het anders te gaan doen.
het bouwen was tot 16:00 uuur
ok nou dan kun je om 12:00 uur al gaan vertellen en regelen

dat nieuwe aanvoer niet het strand op komt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184167380
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:03 schreef itchycoo het volgende:
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3747507~1114c54

Dit werpt ook weer een interessant licht op het hele verhaal. Intimidatie vanuit de organiserende kant, vreemde spelletjes met en tussen de gemeenten.

En volgens de organisator was niet-aansteken geen optie. Volgens mij is dat het brevet van onvermogen dat je als gemeente kunt aanhalen om te kappen met deze onzin of het anders te gaan doen.
Ergens snap ik die afweging ook wel weer: Als gemeente moet je kiezen tussen een kans op rellen waarvan je geen idee hebt wat de omvang gaat zijn op een avond dat de hulpdiensten toch al overbelast zijn. Als het goed misgaat, krijg je op dat moment onmogelijk voldoende ME opgetrommeld om het enigszins te beheersen. Aan de andere kant heb je een grotere brandomvang, die op dat moment wellicht beheersbaarder leek.

Als het afgelast was en er waren extreme rellen uitgebroken, had heel Fok! ook schande gesproken over degene die het vanwege een paar metertjes overschrijding verboden heeft. Als heel Scheveningen preventief afgezet zou zijn door ME en politie idem dito.

In feite kun je op zo'n moment als bestuurder niet veel meer dan gewoon hopen dat het goed afloopt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184167451
Jij weet waar een paar voor staan doet?
pi_184167482
De efteling krijgt een vergunning voor een achtbaan van 30 mtr echter die wordt uiteindelijk 50 mtr die paar mtr maakt toch niks uit!
pi_184167684
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:34 schreef john2406 het volgende:
De efteling krijgt een vergunning voor een achtbaan van 30 mtr echter die wordt uiteindelijk 50 mtr die paar mtr maakt toch niks uit!
Ik neem aan dat bij handhaving bij de Efteling geen risico op verstoring van de openbare orde is. Je kunt wel willen handhaven, maar je moet het uiteindelijk ook kunnen uitvoeren. Bij de Efteling is handhaving mogelijk, net zoals bij een rood stoplicht of een illegaal tuinhuisje.

Maar in dit geval leverde handhaving dusdanige risico's op dat er van af gezien is. Wellicht de verkeerde keuze, maar - aangezien niemand weet wat de omvang van de rellen geworden was - wellicht ook de goede.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184167707
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik neem aan dat bij handhaving bij de Efteling geen risico op verstoring van de openbare orde is. Je kunt wel willen handhaven, maar je moet het uiteindelijk ook kunnen uitvoeren. Bij de Efteling is handhaving mogelijk, net zoals bij een rood stoplicht of een illegaal tuinhuisje.

Maar in dit geval leverde handhaving dusdanige risico's op dat er van af gezien is. Wellicht de verkeerde keuze, maar - aangezien niemand weet wat de omvang van de rellen geworden was - wellicht ook de goede.
Dus zolang het makkelijk kan wel en bij iets moeilijker niet?

Het is iedere dag lachen hier hoor.

Geef de handhavers het geld zo zou ik zeggen en zeg erbij als jullie zin hebben doen jullie iets en als niet doe maar niet!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 20:48:43 ]
pi_184167748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ergens snap ik die afweging ook wel weer: Als gemeente moet je kiezen tussen een kans op rellen waarvan je geen idee hebt wat de omvang gaat zijn op een avond dat de hulpdiensten toch al overbelast zijn. Als het goed misgaat, krijg je op dat moment onmogelijk voldoende ME opgetrommeld om het enigszins te beheersen. Aan de andere kant heb je een grotere brandomvang, die op dat moment wellicht beheersbaarder leek.

Als het afgelast was en er waren extreme rellen uitgebroken, had heel Fok! ook schande gesproken over degene die het vanwege een paar metertjes overschrijding verboden heeft. Als heel Scheveningen preventief afgezet zou zijn door ME en politie idem dito.

In feite kun je op zo'n moment als bestuurder niet veel meer dan gewoon hopen dat het goed afloopt.
Van mij mag de politie op dit soort avonden gewoon hardhandig mensen in de cel flikkeren. Vuurwerk gooien naar hulpverleners, inclusief ME? Brandjes stichten? Direct oppakken en 48 uur in de cel flikkeren, meldplicht bij de volgende jaarwisseling en een voorwaardelijke celstraf van 1 jaar als je je niet meldt. Simpel en effectief. Heeft misschien een jaar of 3 nodig om zijn volledige effect te bereiken, maar dan heb je ook wat.

Beetje criminelen tegemoet komen omdat ze dreigen met geweld. Hoe triest ben je dan als samenleving, gadverdamme.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_184167778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:49 schreef archito het volgende:

[..]

Heeft dat iets te maken met mijn post?
misschien begreep ik je verkeerd, sorry
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_184167791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:49 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Van mij mag de politie op dit soort avonden gewoon hardhandig mensen in de cel flikkeren. Vuurwerk gooien naar hulpverleners, inclusief ME? Brandjes stichten? Direct oppakken en 48 uur in de cel flikkeren, meldplicht bij de volgende jaarwisseling en een voorwaardelijke celstraf van 1 jaar als je je niet meldt. Simpel en effectief. Heeft misschien een jaar of 3 nodig om zijn volledige effect te bereiken, maar dan heb je ook wat.

Beetje criminelen tegemoet komen omdat ze dreigen met geweld. Hoe triest ben je dan als samenleving, gadverdamme.
Helemaal mee eens. Maar hoe ga doe je dat op een avond waar de alle hulpdiensten al overbelast zijn?

Mocht jij de oplossing hebben die in praktijk werkt, denk ik dat het Ministerie van Justitie daar heel erg in geïntereseerd is. Maar tot die tijd zal er vooral op de-escallatie worden gestuurd.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184167831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:52 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar hoe ga doe je dat op een avond waar de alle hulpdiensten al overbelast zijn?

Mocht jij de oplossing hebben die in praktijk werkt, denk ik dat het Ministerie van Justitie daar heel erg in geïntereseerd is. Maar tot die tijd zal er vooral op de-escallatie worden gestuurd.
Algeheel probleem in Nederland: niet genoeg geld voor politie en justitie. Ik zeg ook zeker niet dat dit probleem aan de politie of de gemeente ligt. Je kan niet veel met je handen op je rug gebonden.

De overheid moet gewoon meer investeren in politie apparaat en eens durven om veel hogere straffen op te leggen. Dat kost op korte termijn meer, maar op langere termijn veel minder.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_184167836
Brandweer was gelukkig niet overbelast daar die wel te zien is daar om te blussen, dus lal maar lekker overbelast, geen vrijaf geven men heeft voor een beroep gekozen of niet!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 20:54:30 ]
pi_184167855
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als mijn vader in het ziekenhuis ligt dood te gaan, dan is dat voor mij een prima excuus om naargelang de drukte het toelaat harder te rijden dan de toegestane snelheid.
Natuurlijk, logisch, zou ik ook doen. Maar die noodsituatie ontslaat je echter niet van schuld wanneer er een boete op de mat valt.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:55:09 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184167857
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Heb ik al een paar keer geroepen maar volgens bepaalde users is het blijkbaar normaal.

En dat het op de lijst staan van cultureel erfgoed slaat ook nergens op. Zo heel lang bestaat dit nou ook weer niet. Is pas sinds de jaren '90
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:44 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het compleet gestoord vind dat die vreugdevuren eigenlijk bedoeld zijn om te voorkomen dat een stel hooligans de stad afbreken? Eén van de organisatoren dreigt notabene "dan gaan we wel weer terug de straten op, ook goed."

Compleet idioot. Nederlandse politie is echt een grap. Wapenstok in je nek en je brengt oudjaar maar door in de cel. Sodemieter op zeg :r :{w
Dat muntje viel ook pas bij mij nadat ze het op het nieuws meldden.
Tja, dan wordt het dus een kwestie van afwegen..... wil je de rust in de stad of de onrust van het strand hebben en hoeveel mag dat kosten.... en waar kan je je schade claimen.

Het is dus geeneens traditie maar een weloverwogen, voorop bedacht gemeentelijk plan.
Een middel om zo een paar honderd onruststokers van de straat te houden.
Dat de regels daarbij worden overtreden is mogelijk juist bewust ook meegenomen in dat plan want die lieve stokers moeten wel het idee hebben dat ze schijt kunnen hebben aan de gemeente.
Je moet er maar opkomen.

Ik vind/vond het sws al idioot dat je een groot & hoog vuur moet hebben om zo je volksvreugde te betonen. Een mooi vuurtje stoken vind ik ook wel leuk om je aan te warmen of wat vlees te verschroeien, meer dan korf of een kampvuurtje is wel genoeg.

Misschien kunnen ze al uitlaatklep: grote kuilen gaan graven, duinen ophogen, water halen of zandkastelen bouwen ?
Dat hield mij als kind ook vaak rustig en matte mij zodanig af dat ik 's avonds alleen nog maar naar bed wilde.

Tja hoe gaat de gemeente Den Haag dat beleid uitleggen.... het volk mocht met totale instemming what-ever vuur steken om de stadse rust te bewaren.... beetje als geld geven aan dieven om te voorkomen dat ze mensen bestelen. Dat zal ze (af)leren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184167874
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:53 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Algeheel probleem in Nederland: niet genoeg geld voor politie en justitie. Ik zeg ook zeker niet dat dit probleem aan de politie of de gemeente ligt. Je kan niet veel met je handen op je rug gebonden.

De overheid moet gewoon meer investeren in politie apparaat en eens durven om veel hogere straffen op te leggen. Dat kost op korte termijn meer, maar op langere termijn veel minder.
Hoe dan stel jij werkt daar en kunt vrijaf krijgen wat doe jij dan nee ik wil niet met mijn gezin oud en nieuw vieren ik ga voor het landsbelang!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 20:57:04 ]
pi_184167950
Weet iemand hoe dat (waarschijnlijk) zit voor burgers met fikse schade? Kunnen die bij hun eigen verzekering aankloppen? Want me dunkt dat men het niet bij de gemeente of die organisatie hoeft te proberen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184167960
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Natuurlijk, logisch, zou ik ook doen. Maar die noodsituatie ontslaat je echter niet van schuld wanneer er een boete op de mat valt.
Klopt, zeker mee eens. maar het was meer een tegenwoord naar de opmerking dat de regels overtreden nooit goed te praten is (oid). Vind dat iets te zwart wit
pi_184167991
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:59 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Klopt, zeker mee eens. maar het was meer een tegenwoord naar de opmerking dat de regels overtreden nooit goed te praten is (oid). Vind dat iets te zwart wit
Fair point.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184168001
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:58 schreef probeer het volgende:
Weet iemand hoe dat (waarschijnlijk) zit voor burgers met fikse schade? Kunnen die bij hun eigen verzekering aankloppen? Want me dunkt dat men het niet bij de gemeente of die organisatie hoeft te proberen.
Waarom niet proberen ik zou in ieder geval de gemeente aansprakelijk stellen alvorens.
pi_184168060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe dan stel jij werkt daar en kunt vrijaf krijgen wat doe jij dan nee ik wil niet met mijn gezin oud en nieuw vieren ik ga voor het landsbelang!
Daar bestaan financiële bonussen voor. Dat zeg ik, het gaat gewoon om geld.

Denk je dat er in steden als New York geen mongolen wonen die onrust willen trappen tijdens nieuwjaar? Maar probeer daar maar eens een auto in de fik te steken en een stuk explosief naar een agent te gooien. Dan kom je met je poging tot doodslag op een agent gewoon nooit van je leven meer de cel uit. Dat is misschien wat aan de overdreven kant voor dronken gedrag, maar nog steeds vele malen beter dan achterlijke straffen die we hier in Nederland hanteren. Want mensen denken wel twee keer na voor zulke idiote dingen doen als er zulke hoge straffen op staan.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_184168180
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:44 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het compleet gestoord vind dat die vreugdevuren eigenlijk bedoeld zijn om te voorkomen dat een stel hooligans de stad afbreken? Eén van de organisatoren dreigt notabene "dan gaan we wel weer terug de straten op, ook goed."

Compleet idioot. Nederlandse politie is echt een grap. Wapenstok in je nek en je brengt oudjaar maar door in de cel. Sodemieter op zeg :r :{w
Bewijst maar weer eens dat als je al met 2 kleine dorpjes bent, je sterker bent dan de overheid.

Dus kom maar op met die klaagzang die we hebben met z'n allen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 21:14:43 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184168312
och, er worden wel gekkere dingen gedaan om baldadige jongeren bezig te houden

van kickboksles tot reisjes naar verre oorden, dan vind ik dit verhaal nog vrij onschuldig eerlijk gezegd
gewoon leren van de fouten en volgend jaar weer lekker bouwen wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184168345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:14 schreef sp3c het volgende:
och, er worden wel gekkere dingen gedaan om baldadige jongeren bezig te houden

van kickboksles tot reisjes naar verre oorden, dan vind ik dit verhaal nog vrij onschuldig eerlijk gezegd
gewoon leren van de fouten en volgend jaar weer lekker bouwen wmb
Eerst dan even als organisatie netjes alle schade aan de eigendommen van anderen vergoeden.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 21:17:33 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184168369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Eerst dan even als organisatie netjes alle schade aan de eigendommen van anderen vergoeden.
als die met zijn allen 10 euro bij elkaar kunnen brengen vind ik dat veel, zal uiteindelijk wel bij de gemeente terecht komen gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:17:42 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184168370
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Eerst dan even als organisatie netjes alle schade aan de eigendommen van anderen vergoeden.
uiteraard gaan de bouwers alles vergoeden wat door hun toedoen is verbrand en vernield, daar heb ik alle vertrouwen in


Ze mogen er 25 jaar over doen he
iedere 10.000 euro per jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184168404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

als die met zijn allen 10 euro bij elkaar kunnen brengen vind ik dat veel, zal uiteindelijk wel bij de gemeente terecht komen gok ik
Ik betwijfel het.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 21:20:08 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184168426
ik niet, we vinden het nu allemaal dom en kut maar aan het einde van de dag (of het jaar) vind heel Den Haag die shit een topshow
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184168469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:20 schreef sp3c het volgende:
ik niet, we vinden het nu allemaal dom en kut maar aan het einde van de dag (of het jaar) vind heel Den Haag die shit een topshow
Dan hoop ik voor de getroffenen dat ze er ook de portemonnee voor willen trekken.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 21:23:04 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184168491
niet alleen de getroffenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184168509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:44 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het compleet gestoord vind dat die vreugdevuren eigenlijk bedoeld zijn om te voorkomen dat een stel hooligans de stad afbreken? Eén van de organisatoren dreigt notabene "dan gaan we wel weer terug de straten op, ook goed."

Compleet idioot. Nederlandse politie is echt een grap. Wapenstok in je nek en je brengt oudjaar maar door in de cel. Sodemieter op zeg :r :{w
Nee. Ik vind het ook schandalig. En het laat inderdaad weer mooi het complete onvermogen van de Scheveningse politie zien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184168911
Heerlijk die live persconferentie op Ad.nl.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_184169577
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ergens snap ik die afweging ook wel weer: Als gemeente moet je kiezen tussen een kans op rellen waarvan je geen idee hebt wat de omvang gaat zijn op een avond dat de hulpdiensten toch al overbelast zijn. Als het goed misgaat, krijg je op dat moment onmogelijk voldoende ME opgetrommeld om het enigszins te beheersen. Aan de andere kant heb je een grotere brandomvang, die op dat moment wellicht beheersbaarder leek.

Als het afgelast was en er waren extreme rellen uitgebroken, had heel Fok! ook schande gesproken over degene die het vanwege een paar metertjes overschrijding verboden heeft. Als heel Scheveningen preventief afgezet zou zijn door ME en politie idem dito.

In feite kun je op zo'n moment als bestuurder niet veel meer dan gewoon hopen dat het goed afloopt.
Als je het als bestuur al zo ver hebt laten komen dat het handhaven op basis van tamelijk duidelijke en simpele vergunningsvoorwaarden tot zo'n grote onrust leidt dat de halve stad veranderd in oorlogsgebied, dan heb je een enorm falend beleid. Voor langere tijd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')