abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:21:30 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184144922
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee hoor, helemaal niet. Is van alle tijden.
Wat is van alle tijden? Dat mensen zich in het algemeen gewoon aan de regels houden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:23:22 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184144952
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In grote lijnen wel.
Wordt iets verboden wat je wil hebben? Ga je het via een andere weg zoeken.
Dat is al een paar duizend jaar onveranderd.
Het gros houdt zich gewoon aan verboden of restricties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184145738
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gros houdt zich gewoon aan verboden of restricties.
gelukkig maar
pi_184147023
Ik woon in een tokkiebuurt en zie hier kinderen van 5 tot 13 jaar al dagenlang met van dat knalvuurwerk spelen. En ouders staan erbij te lachen. Verschrikkelijk irritant dat soort volk. :N Maar ik weet ook dat er mensen zijn die zich wel gewoon aan de regeltjes houden, toch zou ik het niet heel jammer vinden als het wordt verboden.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:52:01 #255
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184147381
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:54 schreef sp3c het volgende:
Waarom zou ik niet mee mogen praten?
Als je alleen maar probeert de discussie te frustreren door je medemod in bescherming te nemen, komt het heel erg selectief van je over.
Zeker omdat uit onderstaande blijkt dat je niet de moeite hebt gedaan om te proberen te begrijpen wat de vraag nu eigenlijk is.

Zo werp je alleen maar een rookgordijn op wat de discussie verder frustreert. En dat voor jou, die zich normaal niet op deze wijze in een discussie mengt maar nu het een collega-blauwe betreft opeens wel? Geen toeval.

quote:
Zijn argumentative is dit:
En daar staat precies op geen enkele wijze het bewijs voor de ongefundeerde stelling van NatteKat, waar ik naar vroeg, in.

Het draait allemaal om de inmiddels bekende houding van NatteKat om tegen elke vorm van verbieden van wat dan ook te zijn als het hem persoonlijk niet aanstaat, en vervolgens allerlei onjuiste, onbewezen en/of ongefundeerder feiten erbij gaat verzinnen om zijn eigen punt te ondersteunen.

Zwak, zeker voor een mod die zou moeten sturen op inhoud.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184147430
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:52 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Als je alleen maar probeert de discussie te frustreren door je medemod in bescherming te nemen, komt het heel erg selectief van je over.
Zeker omdat uit onderstaande blijkt dat je niet de moeite hebt gedaan om te proberen te begrijpen wat de vraag nu eigenlijk is.

Zo werp je alleen maar een rookgordijn op wat de discussie verder frustreert. En dat voor jou, die zich normaal niet op deze wijze in een discussie mengt maar nu het een collega-blauwe betreft opeens wel? Geen toeval.

[..]

En daar staat precies op geen enkele wijze het bewijs voor de ongefundeerde stelling van NatteKat, waar ik naar vroeg, in.

Het draait allemaal om de inmiddels bekende houding van NatteKat om tegen elke vorm van verbieden van wat dan ook te zijn als het hem persoonlijk niet aanstaat, en vervolgens allerlei onjuiste, onbewezen en/of ongefundeerder feiten erbij gaat verzinnen om zijn eigen punt te ondersteunen.

Zwak, zeker voor een mod die zou moeten sturen op inhoud.
doe dit even in feedback
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:58:03 #257
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184147584
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:53 schreef scrupuleus het volgende:
doe dit even in feedback
Nee
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 21:17:14 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184148221
Ik vind het gewoon een beetje onzin om bewijs, bewijs, bewijs te roepen terwijl je vraag in mijn ogen beantwoord is

Kun je je helemaal blindstaren op de verschillende kleurtjes maar daar ga ik verder niet op in hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:50:11 #259
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184149327
DE.
VRAAG.
IS.
NIET.
BEANTWOORD.

Kun je lezen??
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 21:54:51 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184149496
Niet naar jouw bevrediging nee maar je krijgt echt geen anderantwoord gok ik
Ongeacht hoe vaak je dezelfde vraag blijft stellen

Maar ga er gewoon voor hoor ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184154745
realiteit is dat het nieuws er vol mee staat, ondanks alle waarschuwingen van nota bene onze MP is het aantal rellen tegen de hulpdiensten verdubbeld. Scheveningen heeft een gigantisch probleem met zijn vreugde vuren en dit jaar waren er maar liefst 4 doden te betreuren. Dit gaat dus echt niet onopgemerkt voorbij aan politiek Den Haag waar de vraag naar een vuurwerkverbod alleen maar groter zal worden. Met dank aan al die klote lui die het voor ons verzieken.
pi_184155303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 02:47 schreef MakkieR het volgende:
realiteit is dat het nieuws er vol mee staat, ondanks alle waarschuwingen van nota bene onze MP is het aantal rellen tegen de hulpdiensten verdubbeld. Scheveningen heeft een gigantisch probleem met zijn vreugde vuren en dit jaar waren er maar liefst 4 doden te betreuren. Dit gaat dus echt niet onopgemerkt voorbij aan politiek Den Haag waar de vraag naar een vuurwerkverbod alleen maar groter zal worden. Met dank aan al die klote lui die het voor ons verzieken.
Het lijkt me dat de enige echte reden waarom het nog niet verboden is, de verkoopcijfers zijn: ¤70 miljoen in een paar dagen tijd is best een hoop geld.
pi_184155518
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 02:47 schreef MakkieR het volgende:
realiteit is dat het nieuws er vol mee staat, ondanks alle waarschuwingen van nota bene onze MP is het aantal rellen tegen de hulpdiensten verdubbeld. Scheveningen heeft een gigantisch probleem met zijn vreugde vuren en dit jaar waren er maar liefst 4 doden te betreuren. Dit gaat dus echt niet onopgemerkt voorbij aan politiek Den Haag waar de vraag naar een vuurwerkverbod alleen maar groter zal worden. Met dank aan al die klote lui die het voor ons verzieken.
zo'n vreugdevuur staat natuurlijk los van een vuurwerkverbod in die zin dat een vuurwerkverbod niet per se leidt tot het verdwijnen van vreugdevuren en vice versa.

Sterker nog : grote kans als je vuurwerk verbiedt, dat men vaker dit soort grappen gaat uithalen. Hier in de buurt zie ik het ook steeds vaker : dat oud en nieuw buiten wordt gevierd met olievaten die vol hout worden gepropt en in de fik worden gestoken. Of midden in een woonwijk een stapel pallets voor de deur om die in de hens te steken.

Als er geen vuurwerk meer is, gaat men toch op zoek naar ander vertier. De vraag is of je daar blij mee moet zijn.
pi_184155545
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 08:47 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

zo'n vreugdevuur staat natuurlijk los van een vuurwerkverbod in die zin dat een vuurwerkverbod niet per se leidt tot het verdwijnen van vreugdevuren en vice versa.

Sterker nog : grote kans als je vuurwerk verbiedt, dat men vaker dit soort grappen gaat uithalen. Hier in de buurt zie ik het ook steeds vaker : dat oud en nieuw buiten wordt gevierd met olievaten die vol hout worden gepropt en in de fik worden gestoken. Of midden in een woonwijk een stapel pallets voor de deur om die in de hens te steken.

Als er geen vuurwerk meer is, gaat men toch op zoek naar ander vertier. De vraag is of je daar blij mee moet zijn.
Genoeg ander vertier gespot al, auto's in de fik steken doet het goed tegenwoordig. Is nog een stuk goedkoper dan vuurwerk ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:48:32 #265
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184155982
Mensen laten zich niet zomaar temmen.
Tenzij daar een gratis app voor is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184157398
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 07:59 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat de enige echte reden waarom het nog niet verboden is, de verkoopcijfers zijn: ¤70 miljoen in een paar dagen tijd is best een hoop geld.
Nee.. de echte reden is dat politieke partijen hun achterban liever niet kwijt willen en er kennelijk nog geen meerderheid in de samenleving is die vuurwerk wil verbieden. En er zal wel een lobby zijn vanuit de vuurwerbranche zelf waar de VVD gevoelig voor is.
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:43:54 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184157497
Hoofdcommissaris: 'Wapengebruik tijdens nieuwjaarsnacht baart mij zorgen'

'Het was sowieso een oud en nieuw met veel incidenten', hoofdcommissaris Pieter-Jaap Aalbersberg heeft gemengde gevoelens overgehouden aan de afgelopen nieuwjaarsnacht. Dat zegt hij vanavond tegen AT5.

Aalbersberg heeft de nacht gevolgd vanuit de meldkamer van de politie en keek om middernacht naar bewakingsbeelden van de Dam. 'De Dam stond helemaal vol met mensen. Maar dan zie je ook dat hele zware vuurwerk ertussen en dan is het bijzonder dat er niemand op een brancard uit hoeft.'

'Toename wapens'
Volgens de hoofdcommissaris zijn er dit jaar veel meer meldingen van zwaar vuurwerk binnengekomen bij de politie. Een ander probleem van afgelopen nacht waren de vele schietincidenten, negen in totaal.

'De toename van wapens, wat we ook zagen in de aanloop naar oud en nieuw in de vele overvallen en plofkraken, maar ook in de oud en nieuwnacht, dat er toch verschillende keren wapens worden gebruikt, dat baart mij zorgen', zegt Aalbersberg.

'Geweld tegen hulpverleners is schande'
Ook burgemeester Halsema reageerde vanavond voor de camera van AT5. 'Dat er toch weer geweld tegen hulpverleners is gebruikt dat is natuurlijk echt een schande. En dat er incidenten zijn geweest waarbij wapens werden gebruik. Wat dat betreft moeten wij in de stad wel optreden.'

Ondanks de toename van incidenten ziet Aalbersberg ook een lichtpuntje. 'Als je ziet hoeveel buskruit we in de stad hadden, hoeveel toeristen, hoeveel alcohol, dan is het goed dat we geen dodelijke ongevallen hebben gehad, of zeer zwaargewonden.'

AT5
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:44:08 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 11:51:38 #269
8781 crew  Frutsel
pi_184157645
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:44 schreef AchJa het volgende:
Wapens verbieden! :(
steekwapens ook :(
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 11:51:55 #270
8781 crew  Frutsel
pi_184157651
ow wacht dat zijn ook wapens :(
pi_184159253
https://nos.nl/artikel/22(...)eke-correctheid.html

Citaat.
Bolsonaro heeft onder meer gezegd dat iedereen zich mag bewapenen en dat hij de doodstraf weer wil invoeren.

Nu Tump nog.
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:40:02 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184159470
Ik heb me met oudjaar weer prima vermaakt.
Neefje had strijkers geregeld, ik voelde me weer 15. Zat helemaal in mijn element.

Daarna nog een legaal vuurwerkpakket de lucht in geschoten. Misschien mag het dit jaar of volgend jaar niet meer, dus je moet knallen wat je knallen kan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:43:04 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184159549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:40 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb me met oudjaar weer prima vermaakt.
Neefje had strijkers geregeld, ik voelde me weer 15. Zat helemaal in mijn element.

Daarna nog een legaal vuurwerkpakket de lucht in geschoten. Misschien mag het dit jaar of volgend jaar niet meer, dus je moet knallen wat je knallen kan.
Mwah, zo een verbod ligt absoluut niet in de lijn der verwachting. Misschien als na verkiezingen clubs als GL meer macht krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:58:43 #274
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184161192
https://www.nu.nl/jaarwis(...)-jaarwisseling-.html

Niks aan de hand, het is gewoon een feestje. Vrijheid, blijhijd! Leven en laten leven! *O*
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:59:19 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184161207
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mwah, zo een verbod ligt absoluut niet in de lijn der verwachting.
Ik geef het nog een jaar of 5.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:00:30 #276
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184161236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:40 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb me met oudjaar weer prima vermaakt.
Neefje had strijkers geregeld, ik voelde me weer 15. Zat helemaal in mijn element.
Oh, dus je hebt en passant ook nog wat eigendommen van anderen vernield?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:02:17 #277
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184161282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:44 schreef AchJa het volgende:
Wapens verbieden! :(
Nee, dat moet je natuurlijk nooit doen! Dan gaat iedereen ineens een wapen kopen!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:03:25 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184161308
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik geef het nog een jaar of 5.
Tja, je ziet nu wel steeds meer deskundigen de druk verhogen. Dat is meestal wel opmaat voor een verbod, politiek is daar terecht gevoelig voor.

Ben benieuwd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:05:26 #279
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184161342
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, je ziet nu wel steeds meer deskundigen de druk verhogen. Dat is meestal wel opmaat voor een verbod, politiek is daar terecht gevoelig voor.

Ben benieuwd.
En een significant deel van de bevolking leunt ook steeds meer naar een verbod. Dus dat maakt het voor politieke partijen minder 'eng' om het bespreekbaar te maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:06:26 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184161358
Fataal ongeluk Morra veroorzaakt door zwaar illegaal vuurwerk

Het dodelijke vuurwerkongeluk in de Friese plaats Morra is veroorzaakt door zwaar professioneel vuurwerk. Het blijkt illegaal gekocht en op een onjuiste manier aangestoken.

Dat heeft de Friese politie bekendgemaakt. Op Oudejaarsavond kwam een 41-jarige man om. Gisteren werden in het dorp twee mensen - onder wie een minderjarige - aangehouden in verband met het vuurwerkongeluk.

Vandaag werd een derde verdachte aangehouden: een man uit Anjum. Meer aanhoudingen sluit de politie niet uit.

Volgens de politie zijn beide mannen gistermiddag aangehouden vanwege "betrokkenheid in de breedste zin van het woord", zegt een politiewoordvoerder. Ze stonden in de buurt van het slachtoffer bij het aansteken van het vuurwerk.

Over de identiteit van de beide mannen wil de politie niets zeggen. "Het ligt erg gevoelig, want het gaat om een kleine gemeenschap", zegt woordvoerder Kammenga tegen Omrop Fryslân.

NOS


Dodelijk ongeluk in Morra veroorzaakt door zwaar illegaal vuurwerk

Het dodelijke ongeluk in Morra is veroorzaakt door professioneel vuurwerk, dat op illegale wijze bemachtigd is. Dat heeft de politie woensdag bekend gemaakt. Er zijn dinsdagmiddag twee mensen aangehouden in verband met de dood van de 41-jarige man uit dit dorp, die om het leven kwam op oudejaarsavond door het vuurwerk. Volgens de politie is één van beide mannen die aangehouden is minderjarig. De mannen zitten vast vanwege "betrokkenheid in de breedste zin van het woord", zegt politiewoordvoerder Fred Kammenga.

Inmiddels is duidelijk dat het gaat om professioneel vuurwerk, dat op illegale wijze is verkregen en op onjuiste wijze tot ontbranding is gebracht, laat politiewoordvoerder Kammenga weten. De politie wil verder niets kwijt over de verdenking van beide mannen. "Het kan zijn dat ze er bij waren of dat ze het vuurwerk geleverd hebben. We houden alles open." Ook over de identiteit van de beide mannen wil de politie niets kwijt. "Dat heeft te maken met het dorp, een kleine gemeenschap. Het ligt erg gevoelig", zegt Kammenga.

De politie verhoort de beide mannen en hoopt zo ook uit te vinden wat de oorsprong van het vuuwerk is en wie het vuurwerk heeft aangestoken. Volgens politiewoordvoerder Kammenga is het lastig om te achterhalen wat zich precies heeft afgespeeld bij dit incident.

Omrop Fryslan
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:10:04 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:14:11 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184161504
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:10 schreef AchJa het volgende:
Illegaal vuurwerk verbieden! :(
Om te beginnen is het waarschijnlijk verstandig om - hoe triest ook - deze mensen verantwoordelijk te houden voor hun daden.

Doordat zij zich weigeren aan de wet te houden is er nu iemand overleden. Daar mag een fikse straf tegenover staan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184161525
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:40 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb me met oudjaar weer prima vermaakt.
Neefje had strijkers geregeld, ik voelde me weer 15. Zat helemaal in mijn element.

Daarna nog een legaal vuurwerkpakket de lucht in geschoten. Misschien mag het dit jaar of volgend jaar niet meer, dus je moet knallen wat je knallen kan.
Het was lekker maar veel te kort?
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:05:06 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184163361
quote:
Vereniging Traumachirurgie registreert negentig gewonden door vuurwerk

De Nederlandse Vereniging voor Traumachirurgie (NVT) heeft deze jaarwisseling negentig patiënten met vuurwerkverwondingen geregistreerd. Het totale aantal slachtoffers is een handvol lager dan vorig jaar.

Onder de negentig patiënten zijn 32 kinderen.

Bij 30 procent van de patiënten, van wie zeven kinderen, is waarschijnlijk sprake van blijvende schade. "Hierbij gaat het om amputaties van handen of vingers, blijvend functieverlies van handen of ogen en permanente littekens door diepe brandwonden", schetst de vereniging, die het nu echt hoog tijd vindt voor een verbod op consumentenvuurwerk.

Bijna de helft van de slachtoffers (44 procent) raakte gewond door vuurwerk van anderen. Voor zover bekend was er in 15 procent van de gevallen sprake van illegaal vuurwerk, maar van bijna de helft van de ongelukken in kwestie is het nog onduidelijk of ze werden veroorzaakt met legaal of illegaal spul.

Verder viel het de chirurgen op dat een kwart van de slachtoffers al viel vóór 31 december 18.00 uur, het tijdstip waarop afsteken van vuurwerk is toegestaan.

Tot nu toe zeventien patiënten bij Oogziekenhuis Rotterdam
Bij het Oogziekenhuis in Rotterdam zijn zeventien patiënten binnengekomen met letsel door vuurwerkongelukken. Vorig jaar waren dat er vier minder rond dit tijdstip.

Het ziekenhuis meldde dat de letsels ernstiger zijn dan vorig jaar. 22 ogen raakten beschadigd en vier ogen verloren hun functie helemaal. Vorig jaar waren dat elf ogen.

Van de slachtoffers was de helft omstander. Ze werden geraakt door vuurwerk dat in het rond vloog.

Volgens de oogartsen ligt het aantal slachtoffers hoger doordat het droog bleef tijdens de jaarwisseling. Daardoor bleven mensen langer buiten om vuurwerk af te steken.
https://www.nu.nl/jaarwis(...)n-door-vuurwerk.html
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 januari 2019 @ 17:10:59 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184163429
Op tienduizenden Nederlanders die afstaken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184163576
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik woon in een tokkiebuurt en zie hier kinderen van 5 tot 13 jaar al dagenlang met van dat knalvuurwerk spelen. En ouders staan erbij te lachen. Verschrikkelijk irritant dat soort volk. :N Maar ik weet ook dat er mensen zijn die zich wel gewoon aan de regeltjes houden, toch zou ik het niet heel jammer vinden als het wordt verboden.
Het probleem ligt dus bij de handhaving.

Snel, regel een verbod dan gebeurt het niet meer!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:20:28 #287
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184163598
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Op tienduizenden Nederlanders die afstaken.
Als het jouw kind betreft, is er geen safety in numbers.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184163612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als het jouw kind betreft, is er geen safety in numbers.
Que?
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:23:14 #289
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184163650
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Que?
Nattekat vind het wel acceptabel dat er honderden gewonden vallen elk jaar, want het is maar een klein percentage als je het vergelijkt met het aantal Nederlanders dat vuurwerk afsteekt.

Totdat het je eigen kind betreft, natuurlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184163718
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nattekat vind het wel acceptabel dat er honderden gewonden vallen elk jaar

Negentig gewonden, waarvan maar een stuk of 30 permanent en waarvan er maar 7 kind zijn. Staat nog in het artikel boven dat bericht van Nattekat. Als je toch al zaken uit je duim gaat zuigen kies dan in ieder geval iets dat niet binnen een halve seconde al ontkracht kan worden :').

quote:
, want het is maar een klein percentage als je het vergelijkt met het aantal Nederlanders dat vuurwerk afsteekt.

Totdat het je eigen kind betreft, natuurlijk.
Aha, dus als het je eigen kind betreft dan is elk risico, hoe minimaal het ook is, al onacceptabel? Dat je ooit nog de deur uit durft te komen met al dat gevaar om je heen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:28:05 #291
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184163724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Nattekat vind het wel acceptabel dat er honderden gewonden vallen elk jaar, want het is maar een klein percentage als je het vergelijkt met het aantal Nederlanders dat vuurwerk afsteekt.

Totdat het je eigen kind betreft, natuurlijk.
Daarom alleen vuurwerk afsteken in het bijzijn van andermans kinderen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:32:17 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184163797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Negentig gewonden, waarvan maar een stuk of 30 permanent en waarvan er maar 7 kind zijn. Staat nog in het artikel boven dat bericht van Nattekat. Als je toch al zaken uit je duim gaat zuigen kies dan in ieder geval iets dat niet binnen een halve seconde al ontkracht kan worden :').

[..]

Aha, dus als het je eigen kind betreft dan is elk risico, hoe minimaal het ook is, al onacceptabel? Dat je ooit nog de deur uit durft te komen met al dat gevaar om je heen.
Neu, maar dit zijn dus gevaren waar vakgroepen van deskundigen van zeggen dat het niet langer proportioneel is en zich dus uitspreken voor een verbod.
Daar kan ik ze zeker in volgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:32:56 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184163810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Negentig gewonden, waarvan maar een stuk of 30 permanent en waarvan er maar 7 kind zijn.
Oh, jij deelt zijn infantiele mening?

Btw, die 90 zijn alleen degenen die voor traumachirurgie in aanmerking zijn gekomen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:34:33 #294
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184163842
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daarom alleen vuurwerk afsteken in het bijzijn van andermans kinderen.
En omdat jouw buurman dat ook denkt...
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184163900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, jij deelt zijn infantiele mening?

Btw, die 90 zijn alleen degenen die voor traumachirurgie in aanmerking zijn gekomen.
Bij ons hier in Limburg gaat er verder niet zo heel veel mis met vuurwerk, dus ja van mij hoeft het niet verboden te worden. Hoe dat in jouw woonplaats zit weet ik niet, maar als het daar schijnbaar zo riskant is en genoeg mensen die mening delen kun je prima daar aankloppen voor een verbod in de gemeente.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:44:26 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184163994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, jij deelt zijn infantiele mening?

Btw, die 90 zijn alleen degenen die voor traumachirurgie in aanmerking zijn gekomen.
Klopt. Informatie van de SEH is er volgens mij nog niet, maar dat zijn er elk jaar vele honderden inderdaad. Op één avond.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:51:38 #297
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184164104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Op tienduizenden Nederlanders die afstaken.
Kun je nou inmiddels al je claim dat "een groot deel" van alle 112- meldingen méér dan vorig jaar, uit Scheveningen kwamen?

Nee hè?

Jouw argumenten zijn dus in deze discussie niks waard.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:56:07 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184164208
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:51 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Kun je nou inmiddels al je claim dat "een groot deel" van alle 112- meldingen méér dan vorig jaar, uit Scheveningen kwamen?

Nee hè?
Dat kan ook helemaal niet want er waren veel minder meldingen...
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:58:51 #299
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184164261
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:56 schreef AchJa het volgende:
Dat kan ook helemaal niet want er waren veel minder meldingen...
Dat doet er niet toe, want VochtigePoes wist precies zeker dat de achtergrond van die meldingen desondanks prachtig in zijn straatje pasten van feitenvrij bashen van elk bericht wat ook maar enigszins een argument kon bevatten voor een inperking van zijn vrijheid om met zijn eigen vuurwerk bezig te zijn.

Toch, VerzopenKater?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 2 januari 2019 @ 18:00:37 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184164304
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:38 schreef Tocadisco het volgende:

Bij ons hier in Limburg gaat er verder niet zo heel veel mis met vuurwerk, dus ja van mij hoeft het niet verboden te worden. Hoe dat in jouw woonplaats zit weet ik niet, maar als het daar schijnbaar zo riskant is en genoeg mensen die mening delen kun je prima daar aankloppen voor een verbod in de gemeente.
Jij snapt het niet helemaal. Ik vind het belachelijk dat een groot deel van Nederland het acceptabel vindt dat er elk jaar honderden gewonden vallen, alleen maar omdat een handjevol Nederlanders een paar klappertjes willen afsteken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')