abonnement Unibet Coolblue
pi_184118245


Wat :?
Een VUURWERK topic!!!

Waarom dan :?
Omdat het oud en nieuw is en iedereen dan traditioneel gezien vuurwerk afsteekt!

Wat kan ik hier doen dan? :?

Praten over alle soorten vuurwerk ! Van kippenscheten tot professioneel siervuurwerk!
Wat je gekocht hebt of wellicht gaat kopen, verkooppunten, veiligheid
aanraders en tips geven en/of ontvangen over wat je juist niet moet kopen!
Gewoon dom lullen over... naja... vuurwerk? *O*

Wat mag niet :?
Ik quote:

1. Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.
2. Aankopen van en (ver)handelen in illegaal vuurwerk
3. Geen vuurwerk verkopen hier, dat mag ook niet.

Wanneer mogen mensen vuurwerk ophalen?
Er was even discussie over, maar volgens mij is het ook dit jaar gewoon 3 dagen van te voren

Hoe zit het dit jaar dan?

Oudjaarsdag valt op Maandag, dus kopen vanaf de 28e. *O* *O* *O*

En stoken vanaf 18:00 in de gebieden waarin dat is toegestaan voor de geldende APV in de betreffende gemeente.

Oude vuurwerk topics vind je hier
Topicreeks: Het grote Vuurwerk topic !

Handige linkjes
Vuurwerk Startpagina
Vuurwerkcrew
FreakPyromaniacs
Vuurwerk-folders
Vuurwerkfilmpjes
Vuurwerk - informatie van de rijksoverheid

(Heb je meer linkjes voor de OP of andere nuttige toevoegingen? Meld het een MOD!)

En nu :D
AFTELLEN!
Aantal dagen en uren naar 01/01/2018:






Owja, en blijven posten! Houd het gezellig en pas op je vingers (en ogen... en andere ledematen)





Fire Away!

PS: zeiken over vuurwerk kan in deze reeks NWS / Vuurwerkverbod? #3
pi_184118265
Herhaling:

Plasma aanstekers _O_

Wat een fijn ding is dat! *O*
  maandag 31 december 2018 @ 12:51:10 #3
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_184118695
Veel plezier iedereen en alvast een goede jaarwisseling gewenst.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  maandag 31 december 2018 @ 13:06:16 #4
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184119049
Nog ff een Immortal Gold op de kop getikt.
Wat vuurpijltjes en fonteintjes voor mijn zoon.
Zometeen richting afhaaladres nummer 2 voor nog wat cakes.
pi_184119208
Hier in het dorp en dorpen er omheen wordt totaal niet gehandhaafd.

Ook niet zo erg maar toch.
pi_184119419


we mogen bijna!
pi_184119834
Lekker stoken vandaag!
Geniet ervan, het kan zo maar eens de laatste keer zijn dat het legaal mag.

Als ik het zo lees is het met 1-3 jaar wel afgelopen.

Klote haters ;(
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184120149
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]

we mogen bijna!
zzoooooowww... daar ben je wel ff druk mee.. :)
pi_184120186
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2018 13:35 schreef junkiexp het volgende:
Lekker stoken vandaag!
Geniet ervan, het kan zo maar eens de laatste keer zijn dat het legaal mag.

Als ik het zo lees is het met 1-3 jaar wel afgelopen.

Klote haters ;(
ach ja... klagers krijgen uiteindelijk toch wel hun zin, zo rollen we hier in dit land.

Maar goed, dat tyfusvolk wat er andere mensen of hulpverleners mee bekogeld mogen ze van mij ook bikkelhard en lang straffen
pi_184120298
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ach ja... klagers krijgen uiteindelijk toch wel hun zin, zo rollen we hier in dit land.

Maar goed, dat tyfusvolk wat er andere mensen of hulpverleners mee bekogeld mogen ze van mij ook bikkelhard en lang straffen
Klopt, wel echt jammer.
Ik koop gewoon legaal vuurwerk en steek dat veilig af in de straat.
Potten zet ik vast met 2 stenen tegen het omvallen bv.

En dan heb je van die idioten die er niet mee om kunnen gaan en dan wordt dit afgepakt van ons.
Echt triest.
En eens, idioten flink straffen, laat ze maar een paar jaar met oudejaarsavond verplicht vrijwilligerswerk doen bij een brandwondencentrum of het oogziekenhuis.

Maar de meeste overlast komt door die idioten die Cobra 8 in een woonwijk afsteken.
Of een shell op de grond in een woonwijk.

Maar in Nederland winnen de links mensen toch altijd dus het zal wel verboden zijn.
In Duitsland schijnt er ook al sprake van te zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 31 december 2018 @ 14:39:48 #11
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_184121593
Krijg je nog korting als je last-minute de restanten in vuurwerk-winkels opkoopt? Of Doen ze dat niet meer met al die internetbestellingen?

quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:47 schreef Frutsel het volgende:
Maar goed, dat tyfusvolk wat er andere mensen of hulpverleners mee bekogeld mogen ze van mij ook bikkelhard en lang straffen
En vervolgens verderop in de wijk (weer) een auto in brand steken. De meeste klachten gaan over vroegtijdig of gevaarlijk/lomp vuurwerk afsteken. Niet vuurwerk ansich.

quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2018 13:51 schreef junkiexp het volgende:
Maar in Nederland winnen de links mensen toch altijd dus het zal wel verboden zijn.
Waarom moet alles op "links" en "rechts" gegooid worden?
pi_184121682
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]

we mogen bijna!
Nice ! Secret Salut is trouwens 1 van mijn favoriete knalbakken. Alleen heb hem dit jaar voor de verandering niet gekocht.
pi_184121772
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ach ja... klagers krijgen uiteindelijk toch wel hun zin, zo rollen we hier in dit land.

Maar goed, dat tyfusvolk wat er andere mensen of hulpverleners mee bekogeld mogen ze van mij ook bikkelhard en lang straffen
Daar mag van mij gericht op geschoten worden. Niet dood natuurlijk maar wel dusdanig dat ze goed uitgeschakeld worden. Veel te zachte aanpak allemaal.

Zag trouwens een compilatie voorbij komen hoe achterlijk mensen met vuurwerk omgaan. De tering zeg :{ :|W en dan verbaasd zijn dat er gewonden vallen :N
pi_184122711
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:39 schreef Halveprijs het volgende:
Krijg je nog korting als je last-minute de restanten in vuurwerk-winkels opkoopt? Of Doen ze dat niet meer met al die internetbestellingen?

[..]

En vervolgens verderop in de wijk (weer) een auto in brand steken. De meeste klachten gaan over vroegtijdig of gevaarlijk/lomp vuurwerk afsteken. Niet vuurwerk ansich.

[..]

Waarom moet alles op "links" en "rechts" gegooid worden?
Ja, net gehaald laatste minuut. Was wel kk druk :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 31 december 2018 @ 15:23:46 #15
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_184122829
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:20 schreef Aiciu het volgende:
Ja, net gehaald laatste minuut. Was wel kk druk :')
Daar ga ik mij nu ook aan wagen!
pi_184123230
Jongetjes staken rotjes af, buurvrouw gaat boos klagen en zegt dat ze het maar in hun eigen straat moeten doen

Ik heb nu de neiging om ook nog snel vuurwerk te halen })
pi_184123346
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:23 schreef Halveprijs het volgende:

[..]

Daar ga ik mij nu ook aan wagen!
Kan je nog best pingelen met de prijs. 2 voor de prijs van 1 bijv.

quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Jongetjes staken rotjes af, buurvrouw gaat boos klagen en zegt dat ze het maar in hun eigen straat moeten doen

Ik heb nu de neiging om ook nog snel vuurwerk te halen })
Doen ! Lekker ouwehoeren :D
pi_184123825
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Jongetjes staken rotjes af, buurvrouw gaat boos klagen en zegt dat ze het maar in hun eigen straat moeten doen

Ik heb nu de neiging om ook nog snel vuurwerk te halen })
Gewoon doen, het kind in mij komt weer helemaal boven :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 31 december 2018 @ 17:07:24 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184125645
Hier al het eerste cat. 1 afgestookt met mijn zoon.
Het joch is nu al bedorven en vraagt al de hele dag wanneer hij mag afsteken.
  maandag 31 december 2018 @ 18:21:29 #20
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_184127443
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:41 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Kan je nog best pingelen met de prijs. 2 voor de prijs van 1 bijv.
Haha. Er viel niks te pingelen. Het was er, zoals Aiciu al zij druk. Heel druk :Y. Gelukkig oliebollen bij de wachtrij . En ter plekke alsnog online besteld, omdat het er sneller ging dan het bestelformulier invullen. Dus als ik volgend jaar haal, dan weer met voorverkoopkorting.
pi_184127784
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:39 schreef Halveprijs het volgende:
Krijg je nog korting als je last-minute de restanten in vuurwerk-winkels opkoopt? Of Doen ze dat niet meer met al die internetbestellingen?
Ik heb 2 kleine cakes erbij... het was nog druk toen ik vanmiddag er was.
pi_184128970
Om 21.00 de show in Dubai. Het heet nu 'fireworks' dus ik ga er vanuit dat ze dit jaar wel weer vuurwerk hebben ipv alleen een vage lichtshow :P



[ Bericht 0% gewijzigd door Tankiej op 31-12-2018 20:32:21 ]
pi_184130018
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:19 schreef Tankiej het volgende:
Om 20.00 de show in Dubai. Het heet nu 'fireworks' dus ik ga er vanuit dat ze dit jaar wel weer vuurwerk hebben ipv alleen een vage lichtshow :P

21:00
pi_184130182
Kleine omval cake genot :')
pi_184130323
Ik zie en hoor overal thunderkings, ik dacht dat deze verboden waren dit jaar?
pi_184130518
quote:
3s.gif Op maandag 31 december 2018 20:07 schreef Qunix het volgende:

[..]

21:00
Je hebt gelijk, keek scheef :P
pi_184130706
Net met onze jonge hond uitgeweest, zijn 2de oud en nieuw. Vorig jaar was ie uberhaupt nog te jong om wat van het vuurwerk te vinden.

Met wandelen geen probleem. Wordt al de hele dag geknald hier. Hij kijkt niet op of om. :)

Toen we net een hoek om liepen ging juist op dat moment echt een dikke pot af super dichtbij. Toen werd ie wel een beetje bang. Dus even blijven wachten tot de pot klaar was.

Pot klaar, kom maar Jim, doorlopen. :)

Bleek dat wat opgeschoten jeugd een flinke berg vuurwerk af stond te steken. Eentje zag ons en zei meteen: "hey jongens, een hond, ff wachten met afsteken!!"

Ik heb ze bedankt en een compliment gegeven voor het mooie vuurwerk en een fijne jaarwisseling gewenst. *O*

Zo kan het ook. Complimenten voor dit groepje. Dat wou ik even kwijt.

Fijne jaarwisseling allemaal, geen vuurwerk naar huisdieren smijten en als je er een ziet lopen hou er dan even rekening mee; dat wordt gewaardeerd door de baasjes :Y

Ps: en let op de vingers en doe het allemaal veilig :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184130932
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_184131209
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2018 20:45 schreef vosss het volgende:
Net met onze jonge hond uitgeweest, zijn 2de oud en nieuw. Vorig jaar was ie uberhaupt nog te jong om wat van het vuurwerk te vinden.

Met wandelen geen probleem. Wordt al de hele dag geknald hier. Hij kijkt niet op of om. :)

Toen we net een hoek om liepen ging juist op dat moment echt een dikke pot af super dichtbij. Toen werd ie wel een beetje bang. Dus even blijven wachten tot de pot klaar was.

Pot klaar, kom maar Jim, doorlopen. :)

Bleek dat wat opgeschoten jeugd een flinke berg vuurwerk af stond te steken. Eentje zag ons en zei meteen: "hey jongens, een hond, ff wachten met afsteken!!"

Ik heb ze bedankt en een compliment gegeven voor het mooie vuurwerk en een fijne jaarwisseling gewenst. *O*

Zo kan het ook. Complimenten voor dit groepje. Dat wou ik even kwijt.

Fijne jaarwisseling allemaal, geen vuurwerk naar huisdieren smijten en als je er een ziet lopen hou er dan even rekening mee; dat wordt gewaardeerd door de baasjes :Y

Ps: en let op de vingers en doe het allemaal veilig :)
In maart brengen baasjes hun honden mee naar de vuurwerkshows enstraat mascleta's. Geen hond die bang is daar. Komt meer hoe het baasje reageert.

Toen ik dat voor het eerst zag verbaasde mij dat.
pi_184131413
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2018 21:17 schreef Qunix het volgende:

[..]

In maart brengen baasjes hun honden mee naar de vuurwerkshows enstraat mascleta's. Geen hond die bang is daar. Komt meer hoe het baasje reageert.

Toen ik dat voor het eerst zag verbaasde mij dat.
Daarom ook gewoon 5x wandelen vandaag en net doen of ik gek ben en er niks is. Alleen waren dit echt dikke pijlen en knallen die de lucht in gingen op een meter of 10 afstand. Dus gewoon blijven staan, want ik kon er ook niet veilig langs, en verder niet naar hem gekeken of aangehaald of weet ik wat.
Laat maar ff verstoppen achter mij als het eng is. :)

Zodra de baas doorloopt is het veilig. Dus mee lopen en geen getrut. En dat deed ie ook niet. Dus prima.

Ik gun iedereen zn vuurwerk, alleen vind ik dat geen auto's en hulpverleners opgeblazen dienen te worden en dat men een beetje rekening moet houden met honden die toch ff eruit moeten om te plassen. :)

Dus nogmaals chapeau voor dit gezelschap. Verder wou ik eigenlijk niks met mijn post, ik vond het keurig en dacht ik post het ff :s)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184132001
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2018 21:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Daarom ook gewoon 5x wandelen vandaag en net doen of ik gek ben en er niks is. Alleen waren dit echt dikke pijlen en knallen die de lucht in gingen op een meter of 10 afstand. Dus gewoon blijven staan, want ik kon er ook niet veilig langs, en verder niet naar hem gekeken of aangehaald of weet ik wat.
Laat maar ff verstoppen achter mij als het eng is. :)

Zodra de baas doorloopt is het veilig. Dus mee lopen en geen getrut. En dat deed ie ook niet. Dus prima.

Ik gun iedereen zn vuurwerk, alleen vind ik dat geen auto's en hulpverleners opgeblazen dienen te worden en dat men een beetje rekening moet houden met honden die toch ff eruit moeten om te plassen. :)

Dus nogmaals chapeau voor dit gezelschap. Verder wou ik eigenlijk niks met mijn post, ik vond het keurig en dacht ik post het ff :s)
het ligt ook gewoon erg aan de hond zelf hoor.. wij waren de rust zelf, maar hij vond het echt niks..
pi_184132032
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_184132409
Excentric shot is echt heel goed boys.
pi_184134226
godver dat legale siervuurwerk knalt harder als legale knallers.mooi man.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 00:57:52 #36
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184134321
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:49 schreef pitboer het volgende:
godver dat legale siervuurwerk knalt harder als legale knallers.mooi man.
In legaal siervuurwerk zit dan ook vaak (slow)flashkruit. Jeweetwel, het levensgevaarlijke kruit waar politie voor waarschuwt dat het instabiel is en zomaar kan ontploffen.
pi_184134491
LoL.
pi_184134497
ze snappen het zelf ook niet meer denk.
pi_184135057
De beste wensen voor 2019 allemaal!

Ruim een uur nonstop vuurwerk af kunnen steken, mooie collectie dit jaar! Morgen eens kijken of er een paar mooi op film staan :D
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 02:28:47 #40
8781 crew  Frutsel
pi_184135317
Beste wensen allemaal!! Wat een geweldig vuurwerk was het weer


Twee doden in NL.
pi_184135319
Iedereen de beste wensen.

Maar ik heb genoten van me Funke spulletjes. De Sternraketen die maar 15gram per stuk bevatten waren erg goed. Ik had ze gewoon maar mee genomen onder het motte ach 20 euro voor 10 stuks wat maakt het uit. De Scala B,C, en D waren top. De Funke Finale had ik gelukkig de batch uit 2017 die nog niet terug geschroefd was dus die ramde goed door. De Kamuro serie was ook top met verschillende color tips. Maar het meest was ik verbaast over de Duplex Cracker. Crackling mine daarna crackling bij de break die over gaat naar popping flowers. Zo krijg je een 3 stage effect. De Strobe blokjes waren ook erg goed. Ik hoop dat het zo blijft aangezien ze naar Nederland willen komen en denk dat dit niet snel door de keuring komt allemaal. Plus de Funke Bollers kan ik ook aanbevelen. Voor buskruit knallers knalde ze tunderkings die hier door de jeugd over de grond knalde er regelmatig uit. Nadeel het is nu wel een pleuris zooi is door het geweldig snipper effect en veel vloog daar na ook nog in de brand. Maar mocht je volgend jaar voor Funke willen gaan ik zou het doen.
pi_184136562
Rubro spull was OK
Zena spull was OK
Vuurwerk mania spul was meh
Vuurwerkland spul was waardeloos
Firestar spul was meh

Edoch, weer eens Nederlands vuurwerk en weet nu weer waarom ik Duits spul haal. Het is duur en meh, of je moet hele grote dozen kopen.

Volgende keer gericht op f3 vuurwerk zoeken.

Heb overigens ook heerlijk genoten van de gasten die met een melkbus van 40liter in een straat carbid schieten waren 👌
pi_184136574
Ohja, een "10.000" rol van lesli. Wat een geprut zonder een eindbom. Dat was lang geleden dat ik een mat zag en wat is het slecht gesteld zeg...

(Was van Lesli)
pi_184136744
Beste wensen!

De tering wat een mooie bakken :D

Volgend jaar iets minder of beter doorlonten O+
Ging ook nog wat af in het grote 🔥

De hemel gevuld constant O+
pi_184137281
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Nice ! Secret Salut is trouwens 1 van mijn favoriete knalbakken. Alleen heb hem dit jaar voor de verandering niet gekocht.
Nou ik moet zeggen dat het geen knalbak is. Vind het meer een Crackling doosje
pi_184137398
Hier in de straat echt veel vuurwerk dit jaar. Ben wel een uur aan het afsteken geweest :P

Volgend jaar meer gerichter vuurwerk gaan uitzoeken voor wat meer afwisseling.

Die Weco Stars fonteinen waren echt super, jammer dat ik hier maar 1 van had
pi_184137590
ik ben iets minder dan een uur bezig geweest, was doodstil hier, dus ik was bijna de enige die wat afstak :X (wel veel bekijks bij transbomber, drgn crew, zena colour palmbox en 4 seasons eventbox)
een enkele feuerwerk deed het ook erg mooi voor de betaalde prijs.
maar daar zat ook 1 weigeraar tussen :( (1 tube wel rest niet en uiteraard maar 1 lont).
die crme brle brander was erg fijn tov stormaansteker

Heel irritant dat transbomber en 4seasons niet doorverbonden waren, dat is echt een misser voor toffe boxen

[ Bericht 28% gewijzigd door mschol op 01-01-2019 11:02:12 ]
  dinsdag 1 januari 2019 @ 11:02:07 #50
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184137664
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:55 schreef mschol het volgende:
ik ben iets minder dan een uur bezig geweest, was doodstil hier, dus ik was bijna de enige die wat afstak :X (wel veel bekijks bij transbomber, drgn crew, zena colour palmbox en 4 seasons eventbox)

heel irritant dat transbomber en 4seasons niet doorverbonden waren, dat is echt een misser voor toffe boxen
?
Dan verbind je hem toch zelf door met wat schilderstape?
Die nummertjes van de cakes en de nummertjes van de lontjes staan er niet voor niets op.
pi_184137681
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

?
Dan verbind je hem toch zelf door met wat schilderstape?
Die nummertjes van de cakes en de nummertjes van de lontjes staan er niet voor niets op.
dat heb ik uiteraard ook gedaan, maar voor zulke boxen vind ik het jammer dat het fabrieksaf niet gewoon al gebeurd
  dinsdag 1 januari 2019 @ 11:05:28 #52
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184137699
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:03 schreef mschol het volgende:

[..]

dat heb ik uiteraard ook gedaan, maar voor zulke boxen vind ik het jammer dat het fabrieksaf niet gewoon al gebeurd
Ach, als je het zelf doet, weet je zeker dat het goed gebeurt. Als je 50 van dit soort cakes moet doorverbinden ben je wel ff bezig, dat dan weer wel.
pi_184138359
Kreeg gisteren een urenlange vuurwerk show in de achtertuin...

Deze gasten waren serieus bezig!

pi_184138486
Die hebben er wel voor een paar duizend doorheen gejaagd gok ik.
pi_184138601
Gelukkig nieuw jaar vrinden _O_
pi_184139517
die verplichte vuurpijlstandaard was ook een lachertje, ding heeft het 1 pijl volgehouden, daarna braken poten af _O-
pi_184139808
Ik had zo'n vuurwerkklemgebruikt en dat ging helemaal prima.
pi_184140118
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:55 schreef mschol het volgende:
ik ben iets minder dan een uur bezig geweest, was doodstil hier, dus ik was bijna de enige die wat afstak :X (wel veel bekijks bij transbomber, drgn crew, zena colour palmbox en 4 seasons eventbox)
een enkele feuerwerk deed het ook erg mooi voor de betaalde prijs.
maar daar zat ook 1 weigeraar tussen :( (1 tube wel rest niet en uiteraard maar 1 lont).
die crme brle brander was erg fijn tov stormaansteker

Heel irritant dat transbomber en 4seasons niet doorverbonden waren, dat is echt een misser voor toffe boxen
Ik gebruikte een plasma lighter _O_
pi_184140164
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:03 schreef mschol het volgende:

[..]

dat heb ik uiteraard ook gedaan, maar voor zulke boxen vind ik het jammer dat het fabrieksaf niet gewoon al gebeurd
Mag wettelijk niet.
Zou misschien kunnen veranderen dat cat F3 dat wel zou mogen
pi_184141288
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:18 schreef mschol het volgende:
die verplichte vuurpijlstandaard was ook een lachertje, ding heeft het 1 pijl volgehouden, daarna braken poten af _O-
Wat voor n had je dan? Die ik erbij kreeg deed het perfect :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:52 schreef Qunix het volgende:

[..]

Mag wettelijk niet.
Zou misschien kunnen veranderen dat cat F3 dat wel zou mogen
Compound boxen zijn standaard al doorverbonden en gewoon toegestaan in Nederland, sinds vorig jaar ofzo?
Niet alle cakeboxen zijn compound, maar worden er wel steeds meer.
pi_184141333
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 15:12 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Wat voor n had je dan? Die ik erbij kreeg deed het perfect :D
1 die hierop leek:

http://www.pyroshopping.n(...)pijlenstandaard.html

hij brak af bij de aansluiting van een poot op het middenstuk.

het maffe was ook dat de stangen voor de poten metaal waren, de lanceerbuis stevig kunstof en de voetjes en middenstuk zwak en dun plastic was
pi_184141878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 15:16 schreef mschol het volgende:

[..]

1 die hierop leek:

http://www.pyroshopping.n(...)pijlenstandaard.html

hij brak af bij de aansluiting van een poot op het middenstuk.

het maffe was ook dat de stangen voor de poten metaal waren, de lanceerbuis stevig kunstof en de voetjes en middenstuk zwak en dun plastic was
Dat klinkt niet heel goed inderdaad. Ik kreeg de linker op onderstaande foto, met een extra stuk buis om te zorgen dat hij veel langer is en de pijl dus gewoon rechtop staat.
Zonder dat extra stukje buis was ie afgekeurd volgens mij, gezien dat de foto bij dit bericht staat :+
https://www.ilent.nl/actu(...)vuurpijlen-afgekeurd


pi_184142005
Beste wensen allemaal!

1 januari dus tijd om ook mijn lijstje een te posten :P

Event 4 seasons
Transbomber
Primal Instinct
Solar Storm
Winter night
Colorful City
Zena Triumph
Valk Professional 60
Evo Bomber
Wicked Whistle 4x
Valk TI thunder 2x

Eigenlijk alleen maar goed spul, maar de Wicked whistle en Evo bomber kwamen er ver bovenuit _O_
Trotse Twentenaar
pi_184142805
Hier een filmpje van mijn vuurpijlenrek, als afsluiter van mijn show. 72 pijlen van 36x Salon Roger 2,5" en 36x Zink 905.

pi_184142890
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 16:15 schreef zlotka het volgende:
Beste wensen allemaal!

1 januari dus tijd om ook mijn lijstje een te posten :P

Event 4 seasons
Transbomber
Primal Instinct
Solar Storm
Winter night
Colorful City
Zena Triumph
Valk Professional 60
Evo Bomber
Wicked Whistle 4x
Valk TI thunder 2x

Eigenlijk alleen maar goed spul, maar de Wicked whistle en Evo bomber kwamen er ver bovenuit _O_
Mooi lijstje, zal mijn lijstje ook nog even posten dan :D

Zena Color Palm
Zena Triumph
Zena Golden Box
Zena Shell kit (2x)
Lightyear pijlen (2x)
Delicious Thunder (4x)
Lucky NR 19 karton (12 cakes)
6 Elements
Crash Box
Snowstorm
Xenon
Return of the Phoenix (2x)
Gravity (2x)
Real Deal
Signal V5 pijlen

En nog paar (4-5) potjes uit Duitsland :+

Ik had de 2 Return of the Phoenix tegelijk gedaan en die doorgelont met de 2 Gravity. Heerlijk bak kabaal was dat _O_
De 4x Delicious Thunder had ik eerst 1 en zo gedaan dat tegen het einde de andere 3 er tegelijk bij kwamen, dat ging ook mooi :P
pi_184143122
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:03 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Mooi lijstje, zal mijn lijstje ook nog even posten dan :D

Zena Color Palm
Zena Triumph
Zena Golden Box
Zena Shell kit (2x)
Lightyear pijlen (2x)
Delicious Thunder (4x)
Lucky NR 19 karton (12 cakes)
6 Elements
Crash Box
Snowstorm
Xenon
Return of the Phoenix (2x)
Gravity (2x)
Real Deal
Signal V5 pijlen

En nog paar (4-5) potjes uit Duitsland :+

Ik had de 2 Return of the Phoenix tegelijk gedaan en die doorgelont met de 2 Gravity. Heerlijk bak kabaal was dat _O_
De 4x Delicious Thunder had ik eerst 1 en zo gedaan dat tegen het einde de andere 3 er tegelijk bij kwamen, dat ging ook mooi :P
Ik had de 4 wicked whistle tegleijk. Wat een chaos. Volgend jaar een karton fixen :@
Trotse Twentenaar
pi_184143372
Ben donderdag in Antwerpen, weet iemand waar ik vuurwerkwinkels kan vinden?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_184143581
lijstje

Event 4 seasons
Event mine shell mayhem
Limited edition 1
Fast en loud box 228 A/B
Cannonade
Breaking the habbit
German fanstyle
Super syndome box
Loco Loco box

Big 19 (6)
Strong celebration (4)
Megastar (3)
En nog een aantal losse cakes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2019 17:55:05 ]
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 17:52:48 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184143587
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 10:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

De BLoodyMary _O_

TFH _O_

Sowieso dik spul man. Troapel kriegt t om de oorn of nait m jung :7
Woon naait in Troapel doe.

Maar wij waren niet de enige met een flinke vuurwerkshow hoor ;) TFH had m'n broertje niet goed doorverbonden. Dat was wel jammer. Ik deed dat vorig jaar met tie-wraps, dat ging wel goed.

M'n broertje overwegen een tripje Polen voor siervuurwerk. Ben je tank diesel en een dag kwijt, valt opzich mee.
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_184143598
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:37 schreef Aiciu het volgende:
Ben donderdag in Antwerpen, weet iemand waar ik vuurwerkwinkels kan vinden?
Noordelijk van Antwerpen een plaats genaamd Kapellen. Op de Starrenhoflaan zijn er 3.
Edruco, Ertbrand en Alpeco/Pyrostar

[ Bericht 3% gewijzigd door Qunix op 01-01-2019 17:59:43 ]
pi_184143851
In Hoogstraten zit HQFireworks! Een tak van Salon Roger! Het Vlinderke zit daar ook in de buurt.
pi_184144013
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Woon naait in Troapel doe.

Maar wij waren niet de enige met een flinke vuurwerkshow hoor ;) TFH had m'n broertje niet goed doorverbonden. Dat was wel jammer. Ik deed dat vorig jaar met tie-wraps, dat ging wel goed.

M'n broertje overwegen een tripje Polen voor siervuurwerk. Ben je tank diesel en een dag kwijt, valt opzich mee.
Oh ja NW was het :P

Jammer van de tfh. Ik ga dit jaar met O&N sowieso flink de HFF Double gold box, BL Commando en de White Red Rebel weer halen. Man die demo filmpjes zijn al mooi, maar irl nog mooier en de klappen zijn absurd hard :9~ :9~ :9~ ordinaire vuurwerkporno _O_
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 19:01:07 #73
8781 crew  Frutsel
pi_184144650
ik had o.a.

2x Brasilian Box
Garden Party 1, 2 en 3
Smash Box 1, 2 en 3
Colorful City
On the Beat
Transbomber
Winternight
Event Immortal Gold
SolarStorm
White Red Rebel
Massive
en nog wat wat ik ff niet meer weet

O+
pi_184145711
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:01 schreef Frutsel het volgende:
ik had o.a.

2x Brasilian Box
Garden Party 1, 2 en 3
Smash Box 1, 2 en 3
Colorful City
On the Beat
Transbomber
Winternight
Event Immortal Gold
SolarStorm
White Red Rebel
Massive
en nog wat wat ik ff niet meer weet

O+
Is de variatie niet snel weg als je 1, 2 en 3 neemt?
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 22:02:08 #75
8781 crew  Frutsel
pi_184149727
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:00 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Is de variatie niet snel weg als je 1, 2 en 3 neemt?
Had ze voor het eerst en onafhankelijk van elkaar op verschillende momenten geschoten dus vond dat wel meevallen :)
pi_184155414
Ik had:
Mania Templar Box
Evolution Show storm
Rubro Transbomber x4
Evolution Happy Thunder Q x 10
Rubro Primal instinct x2
Evolution Fairytail assortiment
Pangu Mega pangu box 1
Pangu mega box 3
Mania Aftershock damage x5
Katan Megavuurwerkfluiter x5
Evolution Rampage box
Mania All nightmare long
Mania Rumble in the jungle x4
Mania So what
Katan Village idiot
Rubro whicked warlock x5
Royal Rapid rampage x5
Rubro secret salute x2
2.5 inch bolpijl x12
Zena Eyjafjallajokull Fontein
Evolution Euphoric Happiness Festival Show
Pangu Ive got the power x4
Zena Crackling chry x4
Evolution the Corolla
Evolution Dragon Box
Rubro Event Tsunami
Rubro Crash Box x2
Royal Phantom
pi_184157889
Mijn doelstelling dit jaar. Ik ga niet meer in op vuurwerk discussies. Mensen die tegen vuurwerk zijn zullen altijd tegen zijn. Maakt niet uit met wat voor valide argumenten je komt.

Nu op naar de januari freak kortingen. *O*
pi_184158100
Mijn doelstelling dit jaar: niet minder dan 30mm tube boxen kopen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:19:41 #79
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184158133
Mijn doelstelling, geen illegaal vuurwerk kopen dit jaar.
pi_184161798
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:19 schreef tja77 het volgende:
Mijn doelstelling, geen illegaal vuurwerk kopen dit jaar.
succes
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 16:12:25 #81
8781 crew  Frutsel
pi_184162402
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:19 schreef tja77 het volgende:
Mijn doelstelling, geen illegaal vuurwerk kopen dit jaar.
ja? Je was hier er na het filmen van je eigen shit wel klaar mee?

https://www.telegraaf.nl/(...)kexplosie-in-monster

:')
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:29:32 #82
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184165901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ja? Je was hier er na het filmen van je eigen shit wel klaar mee?

https://www.telegraaf.nl/(...)kexplosie-in-monster

:')
Ik film het niet.
Ik steek al mijn vuurwerk louter op de toegestane tijden af.
Ik sloop er niks mee, en probeer een ander zo min mogelijk tot last te zijn.
Ik ben wat dat betreft wel netjes opgevoed.
pi_184189525
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn doelstelling dit jaar: niet minder dan 30mm tube boxen kopen.
Omdat? 30mm kan net zo goed troep zijn. De doorsnede van de buis zegt niet zo heel erg veel.
pi_184189731
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:28 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Omdat? 30mm kan net zo goed troep zijn. De doorsnede van de buis zegt niet zo heel erg veel.
Dat is wel mijn ervaring. Alleen de burst al
pi_184190430
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:38 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat is wel mijn ervaring. Alleen de burst al
Er zijn toch genoeg 25mm blokken te vinden die erg goed presteren. Transbomber, evo bomber, cash box, rumble in the jungle enz
Trotse Twentenaar
  vrijdag 4 januari 2019 @ 09:12:25 #86
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184194395
Liever een box die salvo’s van 20-25 mm tegelijk de lucht in ramt dan een box die 30mm. 1 voor 1 de lucht in schiet.
Tevens is het de max. 25 gram per tube die wat meer zegt dan de diameter van de tube zelf.

Maar hey, dat is mijn ervaring.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 11:01:54 #87
8781 crew  Frutsel
pi_184195939
quote:
Regeringspartij ChristenUnie wil landelijk vuurwerkverbod terug op tafel

Regeringspartij ChristenUnie wil, na de onrustige jaarwisseling, opnieuw praten over een landelijk vuurwerkverbod. Coalitiepartners VVD en CDA zien daar helemaal niets in. Ook het Noorden voelt niets voor landelijke maatregelen.

,,Wij zijn er voorstander van om wederom te bekijken of een landelijk verbod van knalvuurwerk en vuurpijlen tot de mogelijkheden behoort. Ik denk dat deze jaarwisseling daar opnieuw aanleiding toe heeft gegeven”, zegt Kamerlid Stieneke van der Graaf tegen deze krant.

Haar uitspraak is opmerkelijk, omdat de regeringspartijen vorig jaar nog afspraken dat zo’n landelijk verbod er vooralsnog niet komt.

Wisselend beeld
Ik vind het verderfelijk dat er vuurwerk wordt ingezet tegen hulpverleners. We moeten wat dat betreft snel werk maken van hogere straffen

Kamerlid Stieneke van der Graaf (ChristenUnie)
De effectiviteit van vuurwerkvrije zones in gemeenten - die al mogelijk zijn - levert een wisselend beeld op, ziet Van der Graaf echter. ,,Het is verder belangrijk dat we kijken of burgemeesters nu genoeg mogelijkheden hebben om de orde te handhaven en gevaarlijke situaties aan te pakken.”

De ChristenUnie hekelt dat Oud en Nieuw het gevaarlijkste moment van het jaar is, terwijl het juist feest moet zijn. Van der Graaf: ,,Ik vind het verderfelijk dat er vuurwerk wordt ingezet tegen hulpverleners, we moeten wat dat betreft snel werk maken van hogere straffen. De tijd van waarschuwing op waarschuwing lijkt voorbij, strengere maatregelen zijn nodig.”

Regeringspartner CDA gaat volgens Kamerlid Chris van Dam niet zomaar mee in verhalen, van onder meer de politie en de ChristenUnie, dat de jaarwisseling zo heftig was en dat een landelijk vuurwerkverbod nu nodig is. Van Dam: ,,Laten we eerst maar eens de evaluatie afwachten en de bestaande regels strenger handhaven. Maar ik wil benadrukken dat elk slachtoffer van vuurwerk er een teveel is, speciaal de hulpverleners die bekogeld worden.”

Wetswijziging
Strenge handhaving gaat samen met preventie vanuit de gemeente. Daar moet je bovenop blijven zitten

VVD-Kamerlid en oud-burgemeester Albert van den Bosch
Die evaluatie komt in het tweede kwartaal van dit jaar, als alle letselcijfers en schaderapporten binnen zijn. Daarnaast werkt staatssecretaris Van Veldhoven (die gaat over vuurwerk) al aan een wetswijziging waardoor gemeenten vanaf de komende jaarwisseling overal binnen hun grenzen een verbod op knalvuurwerk en pijlen mogen afkondigen.

De VVD, de grootste regeringspartij, wil vooral dat de verspreiding van en het afsteken van illegaal vuurwerk nog harder wordt aangepakt. De overheid moet het gezag op straat herstellen, daar ligt het geweldsmonopolie, menen de liberalen.

,,De problemen met vuurwerk hebben niks te maken met het moment van twaalf uur 's nachts tijdens de jaarwisseling”, zegt VVD-Kamerlid Albert van den Bosch. Hij was tot 2017 dertien jaar lang burgemeester van Zaltbommel en greep daar hard hard in bij vuurwerkoverlast.

Van den Bosch: ,,Ik heb in mijn tijd gebiedsverboden uitgevaardigd tegen raddraaiers en zelfs de ME ingezet om de straten veilig te houden. Ook heb ik op een bepaald moment de vreugdevuren verboden, al heeft dat niets met misbruik van vuurwerk te maken.

Deze strenge handhaving gaat samen met preventie vanuit de gemeente, aldus de VVD‘er. ,,Je spreekt daarna n daarvoor al met jongeren die zich vervelen en een risico vormen. Daar moet je bovenop blijven zitten, via contacten met gezinnen en wijkagenten. Ook festiviteiten voor de jeugd organiseren helpt, mijn persoonlijke mening is dat een veilige jaarwisseling dan kan.”

Bij D66 was gisteren geen Kamerlid bereikbaar voor hun standpunt over de vuurwerkproblemen.

‘Carbidschieten kan best’
Burgemeesters uit Drenthe en Groningen voelen ook niets voor landelijke maatregelen, blijkt uit een rondgang van Dagblad van het Noorden. Zij menen dat de problemen in de Randstad niet vergeleken kunnen worden met incidenten in het noorden. Er moet ruimte zijn voor tradities als carbidschieten, menen ze. Zij pleiten dan ook voor maatwerk, in plaats van een landelijke vuurwerklijn.
pi_184196034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat ze elke keer weer roepen dat knalvuurwerk verboden moet worden. Het legale knalvuurwerk in Nederland kan je zelfs gewoon in je hand houden, daar kan je bijna geen overlast/schade mee veroorzaken :?

Gisteren hadden ze het bij de NOS er zelfs over dat de politie roept dat 'vuurpijlen en zwaar knalvuurwerk' verboden moet worden. Als ze eerst eens vertellen wat voor zwaar knalvuurwerk nu dan blijkbaar legaal is..
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 11:11:59 #89
8781 crew  Frutsel
pi_184196104
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:07 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat ze elke keer weer roepen dat knalvuurwerk verboden moet worden. Het legale knalvuurwerk in Nederland kan je zelfs gewoon in je hand houden, daar kan je bijna geen overlast/schade mee veroorzaken :?

Gisteren hadden ze het bij de NOS er zelfs over dat de politie roept dat 'vuurpijlen en zwaar knalvuurwerk' verboden moet worden. Als ze eerst eens vertellen wat voor zwaar knalvuurwerk nu dan blijkbaar legaal is..
Maak je geen illusies... want alles wordt uiteindelijk toch wel verboden.. er wordt gezocht naar genoeg redenen, zo rollen we inmiddels in dit land en dan rellen we op oudjaarsavond verder met illegaal vuurwerk, bierflessen en slopen we de boel toch wel of richten we onze frustraties verder op hulpverleners en politie.

eerst de babyvuurpijlen en de romeinse kaarsen. Nu de vuurpijlen en de thunderkings/shocks. Daarna de rest. Alles gaat weg.

Dat het oudjaarsavond is maakt niet uit, dat er vuurwerk te krijgen is en dat dat een handig hulpmiddel is om mee te schieten of te gooien wel. Dat is het probleem helaas. Raddraaiers vinden wel weer iets anders.

Veel meer cameratoezicht, veel meer blauw op straat, desnoods militairen in burger ofzo en oppakken die randdebielen en keihard straffen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:17:15 #90
194233 Friday12
Originele kloon
pi_184196168
Gewoon eens zware straffen uitdelen aan vuurwerk gooiers :')

En over de onrustigheid :'). Wat denk je dat er gebeurd als er geen vuurwerk meer is.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 11:20:57 #91
8781 crew  Frutsel
pi_184196220
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:17 schreef Friday12 het volgende:
Gewoon eens zware straffen uitdelen aan vuurwerk gooiers :')

En over de onrustigheid :'). Wat denk je dat er gebeurd als er geen vuurwerk meer is.
Laat ze dan de boel ook maar kort en klein slaan? :P
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:01:27 #92
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_184197850
Over 5 jaar koop je alleen nog maar compounds.
Geen pijlen, geen losse cakes, geen single shots etc etc.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 13:05:02 #93
8781 crew  Frutsel
pi_184197944
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:01 schreef smegmanus het volgende:
Over 5 jaar koop je alleen nog maar compounds.
Geen pijlen, geen losse cakes, geen single shots etc etc.
Als je geluk hebt dat we de vijf jaar halen.

Op Dumpert staat zo'n sneuneus die het erg grappig vind om met een cake in zijn handen door de straat te lopen en hem dan aan te steken. Gaat niet helemaal goed dus hoop dat hij flink wat brandwondjes heeft, sukkel.
pi_184198005
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Maak je geen illusies... want alles wordt uiteindelijk toch wel verboden.. er wordt gezocht naar genoeg redenen, zo rollen we inmiddels in dit land en dan rellen we op oudjaarsavond verder met illegaal vuurwerk, bierflessen en slopen we de boel toch wel of richten we onze frustraties verder op hulpverleners en politie.

eerst de babyvuurpijlen en de romeinse kaarsen. Nu de vuurpijlen en de thunderkings/shocks. Daarna de rest. Alles gaat weg.

Dat het oudjaarsavond is maakt niet uit, dat er vuurwerk te krijgen is en dat dat een handig hulpmiddel is om mee te schieten of te gooien wel. Dat is het probleem helaas. Raddraaiers vinden wel weer iets anders.

Veel meer cameratoezicht, veel meer blauw op straat, desnoods militairen in burger ofzo en oppakken die randdebielen en keihard straffen.
Wees gerust, ik maak me ook geen illusies. Ik vrees dat het ook verboden gaat worden.

Ik vind het alleen opmerkelijk dat er zelfs vanuit de politie schijnbaar moedwillig onjuiste informatie verspreid wordt om dat verbod maar te kunnen bereiken..
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 13:10:26 #95
8781 crew  Frutsel
pi_184198061
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:07 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Wees gerust, ik maak me ook geen illusies. Ik vrees dat het ook verboden gaat worden.

Ik vind het alleen opmerkelijk dat er zelfs vanuit de politie schijnbaar moedwillig onjuiste informatie verspreid wordt om dat verbod maar te kunnen bereiken..
Naja, het lijkt me als agent ook geen pretje om op die avond de orde te mogen handhaven... dus het motief voor de politie is er wel :P
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:11:57 #96
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_184198091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Naja, het lijkt me als agent ook geen pretje om op die avond de orde te mogen handhaven... dus het motief voor de politie is er wel :P
Hadden ze geen agentje moeten worden. Dat is een keuze die men heeft gemaakt.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_184198548
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Naja, het lijkt me als agent ook geen pretje om op die avond de orde te mogen handhaven... dus het motief voor de politie is er wel :P
Natuurlijk, lijkt mij ook niet. Wat mij betreft mogen ze ook wel veel harder optreden tegen tuig dat zo loopt te rellen. Gericht schieten op de knien o.i.d.

Ik hoop alleen dat de politie ook beseft dat die groep nu (veelal illegaal) vuurwerk gebruikt als middel, en zelfs als je het voor elkaar krijgt om dat niet meer in Nederland te hebben, ze wel een ander middel vinden om rotzooi te trappen :)
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:48:52 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184198759
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:37 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Natuurlijk, lijkt mij ook niet. Wat mij betreft mogen ze ook wel veel harder optreden tegen tuig dat zo loopt te rellen. Gericht schieten op de knien o.i.d.

Ik hoop alleen dat de politie ook beseft dat die groep nu (veelal illegaal) vuurwerk gebruikt als middel, en zelfs als je het voor elkaar krijgt om dat niet meer in Nederland te hebben, ze wel een ander middel vinden om rotzooi te trappen :)
Illegaal vuurwerk valt niet uit te bannen.
Er zal altijd wel een manier gevonden worden om het het land in te krijgen.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 13:51:25 #99
8781 crew  Frutsel
pi_184198804
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:37 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Natuurlijk, lijkt mij ook niet. Wat mij betreft mogen ze ook wel veel harder optreden tegen tuig dat zo loopt te rellen. Gericht schieten op de knien o.i.d.

Ik hoop alleen dat de politie ook beseft dat die groep nu (veelal illegaal) vuurwerk gebruikt als middel, en zelfs als je het voor elkaar krijgt om dat niet meer in Nederland te hebben, ze wel een ander middel vinden om rotzooi te trappen :)
Ik ben helaas bang dat er bij die criminelen ook een grote groep is die legaal vuurwerk zoals vuurpijlen en shocks gebruikt om te rellen/schieten. De volgende stap is een cake aansteken en die naar de politie gooien etc etc
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:14:16 #100
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184202826
Aantal vuurwerkslachtoffers is weer minder dan vorige jaarwisseling.
pi_184202941
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

Illegaal vuurwerk valt niet uit te bannen.
Er zal altijd wel een manier gevonden worden om het het land in te krijgen.
Daarom zei ik ook: 'zelfs als je het voor elkaar krijgt'. De kans dat dat lukt is nihil :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik ben helaas bang dat er bij die criminelen ook een grote groep is die legaal vuurwerk zoals vuurpijlen en shocks gebruikt om te rellen/schieten. De volgende stap is een cake aansteken en die naar de politie gooien etc etc
Ik betwijfel of het een grote groep is dat doet met legaal vuurwerk. Ik denk toch echt dat de grootste groep die vuurwerk gebruikt bij het rellen, dat met illegaal vuurwerk doet. Dat vermoeden is dan voornamelijk gebaseerd op het feit dat het meestal erg luide knallen zijn, wat een simpele shock niet veroorzaakt..

Maar wat mijn hele punt eigenlijk was (en nog is): ik vind dat in de berichten duidelijk aangegeven moet worden of het illegaal of legaal vuurwerk was in het geval van een incident/overlast/rellen/wat dan ook. Veelal wordt dat in het midden gelaten, waardoor onwetenden kunnen denken dat het legaal vuurwerk was, en dus de steun voor een vuurwerkverbod groter kan worden.
Nu is dat wellicht juist het doel van de groep die dat soort berichten opstellen, maar daar mag wel eens wat aan gedaan worden. Net als het bewust onjuiste informatie verspreiden ter misleiding (b.v. de politie die zegt dat zwaar knalvuurwerk verboden moet worden, enquetes zoals die van Eenvandaag die vragen of zwaar knalvuurwerk verboden moet worden).
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:31:06 #102
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184203064
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:22 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook: 'zelfs als je het voor elkaar krijgt'. De kans dat dat lukt is nihil :P

[..]

Ik betwijfel of het een grote groep is dat doet met legaal vuurwerk. Ik denk toch echt dat de grootste groep die vuurwerk gebruikt bij het rellen, dat met illegaal vuurwerk doet. Dat vermoeden is dan voornamelijk gebaseerd op het feit dat het meestal erg luide knallen zijn, wat een simpele shock niet veroorzaakt..

Maar wat mijn hele punt eigenlijk was (en nog is): ik vind dat in de berichten duidelijk aangegeven moet worden of het illegaal of legaal vuurwerk was in het geval van een incident/overlast/rellen/wat dan ook. Veelal wordt dat in het midden gelaten, waardoor onwetenden kunnen denken dat het legaal vuurwerk was, en dus de steun voor een vuurwerkverbod groter kan worden.
Nu is dat wellicht juist het doel van de groep die dat soort berichten opstellen, maar daar mag wel eens wat aan gedaan worden. Net als het bewust onjuiste informatie verspreiden ter misleiding (b.v. de politie die zegt dat zwaar knalvuurwerk verboden moet worden, enquetes zoals die van Eenvandaag die vragen of zwaar knalvuurwerk verboden moet worden).
Ik denk ook dat het lang niet alijd duidelijk is of iets illegaal vuurwerk is. Bij slachtoffers die het zelf afstaken zal vaak gezegd worden dat het legaal vuurwerk is. Een groot deel van de slachtoffers is echter omstander. Ik denk dat vooral omstanders slachtoffer zijn van legaal vuurwerk. Waarom? Zijn vaak instabiele of slecht geconstrueerde potjes of omvallende vuurpijlen die een omstander raken.
pi_184203090
Net nog potje gestookt :7
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 4 januari 2019 @ 18:13:27 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184203786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:32 schreef Aiciu het volgende:
Net nog potje gestookt :7
Schavuit!!!!
Door mensen zoals jij komt er een verbod!!!!!

:(
pi_184203792
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Schavuit!!!!
Door mensen zoals jij komt er een verbod!!!!!

:(
pi_184204012
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Schavuit!!!!
Door mensen zoals jij komt er een verbod!!!!!

:(
pi_184204418
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Schavuit!!!!
Door mensen zoals jij komt er een verbod!!!!!

:(
Dan krijg ik meer klanten :7

Maar even serieus, de mensen die over vuurwerk zeiken, zeiken over van alles. Of nou op oudjaarsavond afsteekt of een paar dagen erna, of wat dan ook doet. Die mensen hebben zo'n hekel aan andere mensen dat ze alles willen laten verbieden wat niet in hun straatje past.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 6 januari 2019 @ 09:14:30 #108
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184235174
Vraagje, ik heb op youtube een inbeslagname van legaal vuurwerk gezien.
Er lag meer dan 25 kg. legaal consumentenvuurwerk in huis.
Dit betreft het brutogewicht (dus incl. karton).
Je mag dus per huishouden (en dus niet per persoon) max. 25 kg. aan legaal vuurwerk in huis hebben. Al het legale vuurwerk werd dus in beslag genomen.
Maar hoe kunnen vuurwerkshops dan compoundcakes verkopen met een brutogewicht van meer dan 25 kg? Er zijn namelijk cakes van meer dan 30 kg. te koop.
Dat is dan toch illegaal vuurwerk?
  zondag 6 januari 2019 @ 09:27:29 #109
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_184235299
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:14 schreef tja77 het volgende:
Vraagje, ik heb op youtube een inbeslagname van legaal vuurwerk gezien.
Er lag meer dan 25 kg. legaal consumentenvuurwerk in huis.
Dit betreft het brutogewicht (dus incl. karton).
Je mag dus per huishouden (en dus niet per persoon) max. 25 kg. aan legaal vuurwerk in huis hebben. Al het legale vuurwerk werd dus in beslag genomen.
Maar hoe kunnen vuurwerkshops dan compoundcakes verkopen met een brutogewicht van meer dan 25 kg? Er zijn namelijk cakes van meer dan 30 kg. te koop.
Dat is dan toch illegaal vuurwerk?
Nee het zijn compounds van 30 kg. Maar er zitten losse cakes in. heb je een link naar die video?
  zondag 6 januari 2019 @ 09:31:09 #110
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_184235334
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Schavuit!!!!
Door mensen zoals jij komt er een verbod!!!!!

:(
  zondag 6 januari 2019 @ 09:31:55 #111
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_184235341
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:54 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dan krijg ik meer klanten :7

Maar even serieus, de mensen die over vuurwerk zeiken, zeiken over van alles. Of nou op oudjaarsavond afsteekt of een paar dagen erna, of wat dan ook doet. Die mensen hebben zo'n hekel aan andere mensen dat ze alles willen laten verbieden wat niet in hun straatje past.
Kerel, houdt je nou gewoon aan de regels. Je zorgt op die manier echt voor overlast en minder draagvlak voor het behoud van vuurwerk. Je noemt het nu wel zeiken, maar als zo'n ventje als jij dit bij mij in de straat zou doen, dan zou ik ook naar buiten gaan om eens even een goed gesprek te houden. Ik hou van vuurwerk en wil het graag behouden
pi_184235686
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:27 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nee het zijn compounds van 30 kg. Maar er zitten losse cakes in. heb je een link naar die video?
en vervolgens moet je die officieel ook nog eens in 2 auto's vervoeren (ook een max van 25KG per voertuig) _O-

er is echt weer nagedacht over de wetgeving :X
pi_184236123
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:58 schreef mschol het volgende:

[..]

en vervolgens moet je die officieel ook nog eens in 2 auto's vervoeren (ook een max van 25KG per voertuig) _O-

er is echt weer nagedacht over de wetgeving :X
Dit is zelfs al de verbeterde versie. Toen de cakes 500 gram mochten bevatten was het nog maar 10 kilo wat je mocht hebben. Maar het kan altijd erger bij onze zuider buren mag je maar 1 kilo (wel kruit gewicht) voorhanden hebben.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:33:45 #114
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184236137
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:27 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nee het zijn compounds van 30 kg. Maar er zitten losse cakes in. heb je een link naar die video?
Wat voor nut hebben die compounds dan als je zo’n hele box niet in je bezit mag hebben?


Ik ken deze lui verder niet, maar als wat hun doen niet meer mag, dan zijn er hier op het forum ook een hoop in overtreding.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:51:18 #115
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_184237473
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat voor nut hebben die compounds dan als je zo’n hele box niet in je bezit mag hebben?


Ik ken deze lui verder niet, maar als wat hun doen niet meer mag, dan zijn er hier op het forum ook een hoop in overtreding.
Video doet het niet meer helaas. Doordat het losse cakes zijn maakt het de verkoop verder wel legaal. Wat de consument er daarna mee doet.
Doorlonten mag officieel niet dus daarom is compound bedacht. Er is een verschil tussen compound en doorlontbakken
  zondag 6 januari 2019 @ 12:05:02 #116
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184237787
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Video doet het niet meer helaas. Doordat het losse cakes zijn maakt het de verkoop verder wel legaal. Wat de consument er daarna mee doet.
Doorlonten mag officieel niet dus daarom is compound bedacht. Er is een verschil tussen compound en doorlontbakken
Maar als winkelier verkoop je dus iets (een compound van meerdere cakes) wat een consument feitelijk niet in z’n bezit mag hebben?
Dat is toch krom?

Hier, 36kg.
Verboden om dit bij je thuis te hebben staan.

https://www.vuurwerkmania.nl/tournament-box-1.html
pi_184238241
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar als winkelier verkoop je dus iets (een compound van meerdere cakes) wat een consument feitelijk niet in z’n bezit mag hebben?
Dat is toch krom?

Hier, 36kg.
Verboden om dit bij je thuis te hebben staan.

https://www.vuurwerkmania.nl/tournament-box-1.html
kopen en direct afsteken dus, maar dat mag dus ook niet, want je mag op de 31ste na 18:00 pas afsteken.

politici en logische regels maken gaan niet samen
pi_184238681
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:31 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Kerel, houdt je nou gewoon aan de regels. Je zorgt op die manier echt voor overlast en minder draagvlak voor het behoud van vuurwerk. Je noemt het nu wel zeiken, maar als zo'n ventje als jij dit bij mij in de straat zou doen, dan zou ik ook naar buiten gaan om eens even een goed gesprek te houden. Ik hou van vuurwerk en wil het graag behouden
Ik steek af wanneer ik wil.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 6 januari 2019 @ 12:52:01 #119
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_184238698
En daarom is de regelgeving achterhaald. Maar goed wat de winkelier doet mag gewoon. En wat de consument doet kan.

Ik heb trouwens al weer wat mooi spul besteld in de freakacties:

Rubro Transbomber x3
Rubro Immortal Gold
Rubro Crash Box
Evolution Happy Thunder Q x3
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 14:03:49 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184240046
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:26 schreef mschol het volgende:

[..]

kopen en direct afsteken dus, maar dat mag dus ook niet, want je mag op de 31ste na 18:00 pas afsteken.

politici en logische regels maken gaan niet samen
Winkels mogen niet na 18:00 geopend zijn dan?

Mag vuurwerk niet verkocht worden op een zondag ofzo? Omdat de 30e nu een zondag was, is de verkoop gestart op de 28e, maar volgens mij waren de 30e alle vuurwerkwinkels dicht?
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_184240175
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Winkels mogen niet na 18:00 geopend zijn dan?
meestal dan ;)
dit soort grote potten zijn vaak op als je na 18:00 nog er 1 wilt hebben..
quote:
Mag vuurwerk niet verkocht worden op een zondag ofzo? Omdat de 30e nu een zondag was, is de verkoop gestart op de 28e, maar volgens mij waren de 30e alle vuurwerkwinkels dicht?
correct, op zondagen mag geen vuurwerk van hoger dan cat F1 verkocht worden
F1 mag wel worden verkocht, ze mogen ook gewoon bestellingen aannemen
  zondag 6 januari 2019 @ 14:21:48 #122
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184240411
Die compound van 36kg. dien je te verdelen over 2 auto’s. Je mag immers maar 25 kg. per auto vervoeren.
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 15:11:14 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184241149
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:21 schreef tja77 het volgende:
Die compound van 36kg. dien je te verdelen over 2 auto’s. Je mag immers maar 25 kg. per auto vervoeren.
Twee man en dan met een steekkar ophalen.
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_184241735
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
En daarom is de regelgeving achterhaald. Maar goed wat de winkelier doet mag gewoon. En wat de consument doet kan.

Ik heb trouwens al weer wat mooi spul besteld in de freakacties:

Rubro Transbomber x3
Rubro Immortal Gold
Rubro Crash Box
Evolution Happy Thunder Q x3
Nice ! Ga dit jaar ook maar s wat eerder in het jaar weer rambakken halen.
  zondag 6 januari 2019 @ 16:28:49 #125
194233 Friday12
Originele kloon
pi_184242469
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:21 schreef tja77 het volgende:
Die compound van 36kg. dien je te verdelen over 2 auto’s. Je mag immers maar 25 kg. per auto vervoeren.
lekker krom weer :D
  zondag 6 januari 2019 @ 16:53:49 #126
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184242849
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Twee man en dan met een steekkar ophalen.
Niet arbo-technisch, maar volgens de vuurwerkregelgeving. Er mag maximaal 25 kg. vuurwerk in een woning/auto aanwezig zijn.
pi_184243304
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Niet arbo-technisch, maar volgens de vuurwerkregelgeving. Er mag maximaal 25 kg. vuurwerk in een woning/auto aanwezig zijn.
en dus vervoer je het niet met de auto maar met een steekkar ;)
  zondag 6 januari 2019 @ 19:21:32 #128
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184245789
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:15 schreef mschol het volgende:

[..]

en dus vervoer je het niet met de auto maar met een steekkar ;)
Volgens mij mag dat ook niet.
Niet meer dan 25kg. vervoeren.
Niet met de auto, niet met de steekkar, niet met de fiets.

Het is eigenlijk van de zotte.
Regeltjes prima, maar het wordt er op deze manier niet leuker op.
pi_184257033
Gelukkig nieuwjaar
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 18:24:16 #130
8781 crew  Frutsel
pi_184264862
We zitten weer in GC... moeten weer tighonderddagen wachten pfff
  maandag 7 januari 2019 @ 20:59:18 #131
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184268342
Iemand 1 of meerdere websites waar je al vroeg in het jaar een goede slag kan slaan tegen spotprijzen?
En dan bij voorkeur in het zuiden des lands.
Ik wil best een stukje rijden, maar geen 200 km.
pi_184268555
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:59 schreef tja77 het volgende:
Iemand 1 of meerdere websites waar je al vroeg in het jaar een goede slag kan slaan tegen spotprijzen?
En dan bij voorkeur in het zuiden des lands.
Ik wil best een stukje rijden, maar geen 200 km.
Freaksorthen.nl
  maandag 7 januari 2019 @ 21:16:24 #133
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184268765
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:06 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Freaksorthen.nl
Dank je, zat ik al op te kijken.
Echter staat er bij sommige artikelen een * en ik kan niet achterhalen wat dat inhoudt.
pi_184274268
HFF Double gold box
BL Commando
Double Dutch
Dreamland box
Lucky nr 19
Assorted magic 6

Alvast een soort verlanglijstje voor komend jaar. Alleen is het weer even wachten op wat er nog nieuw bij komt. Of n.a.v. alle incidenten er een verbod doorgedrukt wordt ;(
pi_184276990
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dank je, zat ik al op te kijken.
Echter staat er bij sommige artikelen een * en ik kan niet achterhalen wat dat inhoudt.
Er is een specifieke pagina waarbij een actie is:

http://www.freaksorthen.n(...)uct/category&path=68

De boxen met een ster gelden voor die actie.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 12:36:01 #136
8781 crew  Frutsel
pi_184277498
Transbomber 70 euro
Immortal Gold 89 euro

bij VpD nu
pi_184278285
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:36 schreef Frutsel het volgende:
Transbomber 70 euro
Immortal Gold 89 euro

bij VpD nu
Evo Bomber 60 euro _O_
Trotse Twentenaar
pi_184286169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:36 schreef Frutsel het volgende:
Transbomber 70 euro
Immortal Gold 89 euro

bij VpD nu
vpd? :@
pi_184286549
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:06 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Freaksorthen.nl
Dus je bestelt en betaald nu alvast om aan het eind van het jaar je vuurwerk op te halen?
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_184286619
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:24 schreef mschol het volgende:

[..]

vpd? :@
Vuurwerkperdoos.nl /Valk vuurwerk Nijverdal
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:39 schreef marp0 het volgende:

[..]

Dus je bestelt en betaald nu alvast om aan het eind van het jaar je vuurwerk op te halen?
Ja.
Trotse Twentenaar
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 20:46:33 #141
8781 crew  Frutsel
pi_184286741
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:39 schreef marp0 het volgende:

[..]

Dus je bestelt en betaald nu alvast om aan het eind van het jaar je vuurwerk op te halen?
Jep en dat circa 15x per jaar :P
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:01:22 #142
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_184287155
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:39 schreef marp0 het volgende:

[..]

Dus je bestelt en betaald nu alvast om aan het eind van het jaar je vuurwerk op te halen?
Het kan een hoop knaken schelen, en je een tripje naar Duitsland besparen.
pi_184289265
Aha, dat wist ik niet! Dat maakt een hoop duidelijk :@
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_184326699
Vraagje aan de kenners hier.

Al een paar jaarwisselingen vragen we ons af wat die rode vuurballen zijn die zo lang op 1 plek in de lucht blijven hangen. Geen parachutewerk lijkt me, want het verwaait niet, het gaat ook niet eerst omhoog zoals een wensballon..wie weet het?
pi_184326740
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vraagje aan de kenners hier.

Al een paar jaarwisselingen vragen we ons af wat die rode vuurballen zijn die zo lang op 1 plek in de lucht blijven hangen. Geen parachutewerk lijkt me, want het verwaait niet, het gaat ook niet eerst omhoog zoals een wensballon..wie weet het?
Zijn meestal lichtkogels. Van die dingen die ze als noodsignaal gebruiken op schepen.
Tenminste, ik neem aan dat je zoiets bedoelt?

pi_184326813
Ahja, makes sense :) Dankje!
pi_184405415
Nog 3 shops om in de gaten te houden ;)

https://haulerwijk.webshop.vuurwerkpos.nl/ (haulerwijk)
https://www.megavuurwerkfreaks.nl/ (leeuwarden)
https://vuurwerkbunker.nl/product-categorie/vwb-specials/ (pijnacker)

Megavuurwerkfreaks had wat leuke dumbum artikelen (zie diversen). Die waren helaas razendsnel uitverkocht volgens mij :P
  maandag 11 februari 2019 @ 12:06:08 #148
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_184952673
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:49 schreef patrick_1980 het volgende:
Nog 3 shops om in de gaten te houden ;)

https://haulerwijk.webshop.vuurwerkpos.nl/ (haulerwijk)
https://www.megavuurwerkfreaks.nl/ (leeuwarden)
https://vuurwerkbunker.nl/product-categorie/vwb-specials/ (pijnacker)

Megavuurwerkfreaks had wat leuke dumbum artikelen (zie diversen). Die waren helaas razendsnel uitverkocht volgens mij :P
www.kartonknaller.nl heeft ook toffe prijzen.
Met code EVO15 nog eens extra 15% korting op Evolution producten.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_184952725
Nog geen vuurwerk gekocht dit jaar.

#achievementunlocked
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 12:15:08 #150
8781 crew  Frutsel
pi_184952760
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:06 schreef smegmanus het volgende:

[..]

www.kartonknaller.nl heeft ook toffe prijzen.
Met code EVO15 nog eens extra 15% korting op Evolution producten.
_O_
pi_184954556
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

_O_
niet doen
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 14:34:53 #152
8781 crew  Frutsel
pi_184954840
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:16 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

niet doen
hoezo niet
pi_184955054
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

hoezo niet
ik koop nooit dezelfde boxen.

Dit jaar bij mijzelf een aantal grote.
Meer kwali dan kwantiteit.

Maar eigen keus he :P ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2019 14:47:06 ]
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 15:04:48 #154
8781 crew  Frutsel
pi_184955318
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:46 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

ik koop nooit dezelfde boxen.

Dit jaar bij mijzelf een aantal grote.
Meer kwali dan kwantiteit.

Maar eigen keus he :P ;)
Ik koop wel vaker dezelfde. Niet elk jaar maar er zitten wel eens dezelfde tussen. Boeit me niet zo. Mooi = goed
  maandag 11 februari 2019 @ 15:47:17 #155
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_184955862
Genoeg boxen bij die ik nog niet gehad heb maar nog wel wil hebben O+
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  maandag 11 februari 2019 @ 18:28:32 #156
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184958531
Wat doen jullie met vuurwerk dat is overgebleven. Nog niet is afgestoken?
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 18:50:02 #157
8781 crew  Frutsel
pi_184958952
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:28 schreef KingRadler het volgende:
Wat doen jullie met vuurwerk dat is overgebleven. Nog niet is afgestoken?
Gewoon op 1 januari opmaken of bewaren tot volgend jaar. Hou meestal niets over :)
pi_184967102
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:06 schreef smegmanus het volgende:

[..]

www.kartonknaller.nl heeft ook toffe prijzen.
Met code EVO15 nog eens extra 15% korting op Evolution producten.
Kwam deze nog tegen gisteren
https://www.kuiper-vuurwerk.nl/op-op-outlet/wolff.html

Met name de Grand Pyro Show (2kg kruit) en Important Pyro Show (1,5 kg kruit) erg leuke prijsjes :o

En nog een winkel met erg leuke prijzen
https://danknaljegoed.nl/opruiming/
pi_184967110
https://www.runge-feuerwerk.de/

Nu kortingen tot 40% tot 24.02.2019
Afhalen kan in Meppen.
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:48:55 #160
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_185613292
Het kanaal van Ruben Koet (Extremerides) is opgerold.
Juist op het moment dat hij aan het afbouwen was met vuurwerk.
Ik ben het lang niet altijd met hem eens geweest, maar dit gun ik niemand.
In maart een inval vanwege vuurwerk...het moet niet gekker worden.
pi_185614703
Tja dat zat er aan te komen natuurlijk. Ook ik gun het hem niet, maar hij lokte het wel erg uit hoor. Ondanks dat het maart is, is het natuurlijk niet slim om als je al illegaal vuurwerk hebt het thuis te hebben. Helemaal niet in zijn positie..
Trotse Twentenaar
pi_185615258
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:48 schreef tja77 het volgende:
Het kanaal van Ruben Koet (Extremerides) is opgerold.
Juist op het moment dat hij aan het afbouwen was met vuurwerk.
Ik ben het lang niet altijd met hem eens geweest, maar dit gun ik niemand.
In maart een inval vanwege vuurwerk...het moet niet gekker worden.
Wel grappig omdat hij zelf altijd aanprijst thuis niets op te slaan ;(
  donderdag 14 maart 2019 @ 21:19:51 #163
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_185615402
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:50 schreef zlotka het volgende:
Tja dat zat er aan te komen natuurlijk. Ook ik gun het hem niet, maar hij lokte het wel erg uit hoor. Ondanks dat het maart is, is het natuurlijk niet slim om als je al illegaal vuurwerk hebt het thuis te hebben. Helemaal niet in zijn positie..
De vraag is natuurlijk of hij thuis illegaal vuurwerk had liggen. Hij zei het altijd buitenshuis op te slaan, en de politie was al meerdere malen op bezoek geweest en welkom. Voor zo ver ik weet had hij louter dummy’s thuis en legaal vuurwerk. En het lijkt me dat hij in de problemen is gekomen door filmpjes van illegaal vuurwerk.
Hij lokte het uit? Hij was juist extra voorzichtig geworden. Als hij iets op youtube plaatste, dan was dat filmpje al een jaar of wat oud. En hij heeft meerdermalen gezegd te stoppen met het vuurwerk. Hij wilde dit jaar nog wel naar Fallas.
pi_185622448
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:19 schreef tja77 het volgende:
[..]

De vraag is natuurlijk of hij thuis illegaal vuurwerk had liggen. Hij zei het altijd buitenshuis op te slaan, en de politie was al meerdere malen op bezoek geweest en welkom. Voor zo ver ik weet had hij louter dummy’s thuis en legaal vuurwerk. En het lijkt me dat hij in de problemen is gekomen door filmpjes van illegaal vuurwerk.
Hij lokte het uit? Hij was juist extra voorzichtig geworden. Als hij iets op youtube plaatste, dan was dat filmpje al een jaar of wat oud. En hij heeft meerdermalen gezegd te stoppen met het vuurwerk. Hij wilde dit jaar nog wel naar Fallas.
Met de toon waar op hij filmpjes maakte vol met geklaag over politie, justitie, regels enz. en daarnaast de filmpjes waarin hij vuurwerk niet zo gebruikt als de bedoeling is vind ik dat hij het wel wat uitlokt ja. Dat deze filmpjes wat ouder zijn zou goed kunnen, ik ben een tijd geleden gestopt met hem te volgen juist om deze filmpjes.

Als hij alleen dummy's en legaal vuurwerk had liggen is het een ander verhaal natuurlijk. Nogmaals, ik vind het geen verrassing dat het nu zover gekomen is, zeker na Poolse Zebra in december niet. Vervelend is het wel, ik gun het hem ook niet.
Trotse Twentenaar
pi_185628291
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:48 schreef tja77 het volgende:
Het kanaal van Ruben Koet (Extremerides) is opgerold.
Juist op het moment dat hij aan het afbouwen was met vuurwerk.
Ik ben het lang niet altijd met hem eens geweest, maar dit gun ik niemand.
In maart een inval vanwege vuurwerk...het moet niet gekker worden.
Ik gun het hem van harte. Veel te grote bek die gast en provoceren.
pi_185630957
Ik weet wel dat hij illegaal vuurwerk vooral in het buitenland afstook, maar dan had je wel die knutselen met koet filmpjes. Tja daar had hij nooit aan moeten beginnen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:01:18 #167
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_185633330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 08:54 schreef zlotka het volgende:
[..]

Met de toon waar op hij filmpjes maakte vol met geklaag over politie, justitie, regels enz. en daarnaast de filmpjes waarin hij vuurwerk niet zo gebruikt als de bedoeling is vind ik dat hij het wel wat uitlokt ja. Dat deze filmpjes wat ouder zijn zou goed kunnen, ik ben een tijd geleden gestopt met hem te volgen juist om deze filmpjes.

Als hij alleen dummy's en legaal vuurwerk had liggen is het een ander verhaal natuurlijk. Nogmaals, ik vind het geen verrassing dat het nu zover gekomen is, zeker na Poolse Zebra in december niet. Vervelend is het wel, ik gun het hem ook niet.
Poolse Zebra trok vooral de aandacht door het filmpje waarin hij een koelkast of wasmachine opblies.
Ruben Koet was voorzichtiger, en stak de laatste jaren vooral in het buitenland illegaal vuurwerk af. Daarnaast was Koet aan het afbouwen, een inval in maart is dan best verrassend vind ik.
Hij provoceerde, maar deed de laatste jaren extra voorzichtig.
pi_185634198
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:01 schreef tja77 het volgende:
[..]

Poolse Zebra trok vooral de aandacht door het filmpje waarin hij een koelkast of wasmachine opblies.
Ruben Koet was voorzichtiger, en stak de laatste jaren vooral in het buitenland illegaal vuurwerk af. Daarnaast was Koet aan het afbouwen, een inval in maart is dan best verrassend vind ik.
Hij provoceerde, maar deed de laatste jaren extra voorzichtig.
Ik vond 'knutselen met koet' nou niet echt voorzichtig doen tbh. Maar ik ben het verder met je eens hoor. Blijkt dat 'ie inmiddels ook alweer vrij is.
Trotse Twentenaar
pi_185775986
Fallas was weer top!
pi_185777356
Sinds heden een algemeen vuurwerkverbod in heel Belgistan
  vrijdag 22 maart 2019 @ 04:32:24 #171
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_185780089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sinds heden een algemeen vuurwerkverbod in heel Belgistan
Ik ben benieuwd wat dat precies in gaat houden.
Op dit moment is het afsteken van vuurwerk toegestaan in sommige gemeentes op sommige tijdstippen. Volgens de nieuwe regelgeving is het straks overal verboden tenzij de gemeente zegt dat het wel mag op sommige locaties op sommige tijdstippen.
pi_185787654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sinds heden een algemeen vuurwerkverbod in heel Belgistan
gecondoleerd
niet dat het knallen ophoud..
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 20:40:46 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185792587
De verkoop is niet verboden? Aangezien gemeenten mogen afwijken van de wet?

Lastig te handhaven natuurlijk.

De theoretisch grootste partij in de 1e kamer zal niet snel instemmen als de 2e kamer met deze gekkigheid komt :+
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_185799539
Het is net als hier. het is op bepaalde plekken op bepaalde tijden verboden.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:00:00 #175
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_185808929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 07:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
Het is net als hier. het is op bepaalde plekken op bepaalde tijden verboden.
Ja en nee.
In Nederland is het afsteken door consumenten van vuurwerk toegestaan van 31 december tot 02:00 uur 1 januari. Er zijn uitzonderingen (ziekenhuizen, dierenparken en andere vuurwerkvrije zones) waar nooit vuurwerk afgestoken mag worden.

In Belgi is het straks 365 dagen per jaar verboden om vuurwerk af te steken. Een gemeente kan plekken en tijdstippen aanwijzen dat het wel mag. Doet een gemeente dat niet, dan heb je al burger dikke vette pech.

Dus feitelijk is het net omgekeerd als in Nederland.

Voor de verkoop in Belgi verwacht ik niet dat het veel zal veranderen. Vuurwerk mag nog steeds verkocht worden, en een groot deel van de omzet komt toch van Nederlanders die daar vuurwerk gaan kopen.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 07:34:07 #176
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_187531443
Eerste demo alweer geweest! Wat vinden jullie van deze box van Zena?

Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_187531487
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 07:34 schreef smegmanus het volgende:
Eerste demo alweer geweest! Wat vinden jullie van deze box van Zena?

Ziet er opzich wel leuk uit, alleen zouden ze deze cakes wat mij betreft gewoon los moeten verkopen. Nu is het in n box 4x exact hetzelfde.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 07:52:00 #178
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_187531505
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 07:46 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ziet er opzich wel leuk uit, alleen zouden ze deze cakes wat mij betreft gewoon los moeten verkopen. Nu is het in n box 4x exact hetzelfde.
Wie weet gaan ze dat wel doen, ik vind 'm wel tof zo
2x red maroon en deze ertussen... ik zie mogelijkheden O+
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_187531647
😑
  vrijdag 21 juni 2019 @ 08:21:29 #180
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_187531663
Door dit topic ga ik maar weer eens even rondkijken op vuurwerkoutlet Groningen.
Die hebben en hadden vaak kekke sales _O_
  vrijdag 21 juni 2019 @ 08:23:21 #181
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_187531681
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:18 schreef scrupuleus het volgende:
😑


quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:21 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Door dit topic ga ik maar weer eens even rondkijken op vuurwerkoutlet Groningen.
Die hebben en hadden vaak kekke sales _O_
Kijke, kijke, niet kopen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 08:26:15 #182
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_187531709
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:23 schreef smegmanus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

Kijke, kijke, niet kopen.
(Nog) niet. Ben druk met plannen om te vertrekken naar DH en omg. Om nu al te bestellen in Grunn is m.i. niet erg zinvol. Kijken en weggeilen bij een mooie show kan natuurlijk geen kwaad. :P
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 08:33:12 #183
8781 crew  Frutsel
pi_187531774
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 07:34 schreef smegmanus het volgende:
Eerste demo alweer geweest! Wat vinden jullie van deze box van Zena?

Leuk ding, maar het is idd niet mijn smaak. Ben zelf wat meer van de afwisseling.
pi_187532005
Ik vind de nieuwe producten van Zena maar matig. Sowieso vind ik dat ze de laatste jaren weinig nieuwe topproducten hebben uitgebracht en ze het vooral moeten hebben van hun oude toppers.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 9 juli 2019 @ 16:29:28 #185
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_187830853
Kabinet wil verbod op ‘allerzwaarste’ vuurwerk, geen algeheel verbod

Het kabinet wil een verbod instellen op de zwaarste categorie van consumentenvuurwerk. Het gaat dan bijvoorbeeld om 100.000-knallers.

Het gaat alleen om vuurwerk in de zogeheten F3-categorie, dat zijn onder meer zware, lange ratelbanden en Chinese rollen. Het meeste consumentenvuurwerk valt daar niet onder, dat is ondergebracht in de F2-categorie.

categorie 4 wordt gebruikt voor vuurwerk-shows, categorie 3 is volgens de politie ‘meestal alleen bestemd voor professioneel gebruik', maar wordt dus wel degelijk ook aan consumenten verkocht.

https://www.ad.nl/politie(...)eel-verbod~a61365f0/
pi_187830953
Dat zie ik al van zo ver aankomen... Naja.
pi_187831339
Groeneveld heeft zo gelijk.
Letsel door rollen zal vergelijkbaar zijn met letsel door sterretjes.
Scheelt wel veel rooie troep onder je schoenen, dat wel.

En de media blijft het maar verkeerd melden, geen verbod op al het f3 vuurwerk jongens, alleen het knalvuurwerk..
pi_187832916
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Groeneveld heeft zo gelijk.
Letsel door rollen zal vergelijkbaar zijn met letsel door sterretjes.
Scheelt wel veel rooie troep onder je schoenen, dat wel.

En de media blijft het maar verkeerd melden, geen verbod op al het f3 vuurwerk jongens, alleen het knalvuurwerk..
Eh denk eerdere dat jij niet weet wat f3 vuurwerk in houdt. In Nederland vallen alleen die 100k klappers er onder en sommige single shots. Alle compounds enzo is allemaal f2 omdat het gekoppelde cakes zijn. Zou je f3 vuurwerk toestaan dan mag je cakes tot 1000 gram ongekoppeld verkopen, 2 inch cake, zware knalers en vuurpijlen tot 150 gram volgens mij. Wat allemaal niet te koop is in Nederland.
pi_187844483
Klopt hoor, ben van de categorien niet heel erg op de hoogte.
Maar de mediaberichtgeving, en daarmee de reactie van de mensen, zijn wel vaak lachwekkend.
Radar schrijft bijvoorbeeld dat al het groot vuurwerk vanaf 2020 verboden wordt, met een foto erbij van het Nationaal vuurwerk in Rotterdam.

Als er idd single shots in f3 zitten is dat dan wel een goede zaak met het oog op de veiligheid.
Met ratelbanden verbieden schiet je op dat vlak niet veel op.
  woensdag 10 juli 2019 @ 14:01:43 #190
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_187845972
Ik dacht dat de met zilverkruit gevulde Chinese rollen onder categorie F3 vielen ja, maar de met buskruit gevulde variant toch niet?
pi_187846788
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:29 schreef KingRadler het volgende:
Kabinet wil verbod op ‘allerzwaarste’ vuurwerk, geen algeheel verbod

Het kabinet wil een verbod instellen op de zwaarste categorie van consumentenvuurwerk. Het gaat dan bijvoorbeeld om 100.000-knallers.

Het gaat alleen om vuurwerk in de zogeheten F3-categorie, dat zijn onder meer zware, lange ratelbanden en Chinese rollen. Het meeste consumentenvuurwerk valt daar niet onder, dat is ondergebracht in de F2-categorie.

categorie 4 wordt gebruikt voor vuurwerk-shows, categorie 3 is volgens de politie ‘meestal alleen bestemd voor professioneel gebruik', maar wordt dus wel degelijk ook aan consumenten verkocht.

https://www.ad.nl/politie(...)eel-verbod~a61365f0/
dus per saldo worden alle compounds dan ook verboden? want die zijn in de regel zwaarder dan een rolletje dat in de winkel ligt?
pi_187846860
Ratelbanden tot 100 gram buskruit vallen onder f2 en tot 1000 gram onder f3. Het soort kruit maakt niet uit omdat zilverkruit sowieso is verboden in Nederland in knalvuurwerk. Dat heeft weer meer belang op de gevarenklassering van 1.4 en 1.3. In Belgie mogen die kleine matjes wel zilverkruit bevatten en in landen waar f3 toegestaan is de grote ook. In Duitsland (wel met papieren) kan je bijvoorbeeld een 50k kopen gevuld met zilverkruit.kopen die onder f3. valt. Het is ook meer een verbod voor de bunne dan die niet echt grote gevolgen heeft. Het zijn in Nederland ook maar een paar single shots die er ondervallen. Die mogen dan zelfs al niet voldoen aan de volledige eis van f3. Hetzelfde met vuurpijlen onder f2 mogen die 75 gram bevatten maar in Nederland is toch maar 40 gram.Ga maar is kijken bij webshops in landen waar f3 volledig is toegestaan zit echt leuk spul tussen.

Bij de nos en sommige andere landelijke media hadden het wel degelijk goed. Maar veel weten inderdaad niet waar het over gaat. Hetzelfde met tegenstanders. Gisteren was er bij jinek een vrouw die zei dat het zelfs het vuurwerkfestival in Scheveningen niet meer kan vanwege de drukte dus daarom moeten we zo iets doen als in Sidney en Londen. Tja dat is dus juist wat ze daar doen.
pi_187846868
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:07 schreef mschol het volgende:

[..]

dus per saldo worden alle compounds dan ook verboden? want die zijn in de regel zwaarder dan een rolletje dat in de winkel ligt?
Nee die vallen onder f2
  vrijdag 12 juli 2019 @ 08:27:13 #194
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_187876702
Het blijft koffiedik kijken, later vandaag zal pas duidelijk worden of dit eventuele verbod daadwerkelijk ingezet gaat worden. Laten we hopen van niet want de 50mm single shots ga ik zeker wel missen dan :(
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_187876977
Ik ben het niet eens met het verbod. Ik ben zelf tegen dierenmishandeling en milieuvervuiling maar het is maar 1 dag per jaar en de hobby van een heel groot deel van de bevolking wordt beperkt. Het verschil is hiermee ook niet de moeite waard. Om nog maar te spreken over slachtoffers, waar er sowieso al bijna geen van waren, met in het achterhoofd dat er een eindeloze lijst is met dingen waar meer slachtoffers per jaar door vallen.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 09:11:34 #196
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_187877095
Ach, een mogelijk verbod zal de import van illegaal spul alleen maar vergroten. Slachtoffers en schade zal het niet schelen, wellicht dat het alleen maar erger wordt.
pi_188097910
https://nos.nl/artikel/22(...)al-scheveningen.html

Fake vuurwerk festival gaat dit jaar niet door...

Je kan beter naar Knokke-Heist gaan:
https://knokkeheist.com/n(...)uurwerkfestival.html
pi_188106713
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2019 18:24 schreef Qunix het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)al-scheveningen.html

Fake vuurwerk festival gaat dit jaar niet door...

Je kan beter naar Knokke-Heist gaan:
https://knokkeheist.com/n(...)uurwerkfestival.html
Azijn in de aanbieding?
  dinsdag 17 september 2019 @ 15:25:59 #199
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_188991289
*bump* :@

We zitten inmiddels in september en heb al aardig wat importeursdemo's gezien O+ .
Er zitten weer leuke, nieuwe producten bij dit jaar! Hebben jullie al wat tofs gezien?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_188993612
Vuurwerk = geldverspilling
pi_188996529
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:25 schreef smegmanus het volgende:
*bump* :@

We zitten inmiddels in september en heb al aardig wat importeursdemo's gezien O+ .
Er zitten weer leuke, nieuwe producten bij dit jaar! Hebben jullie al wat tofs gezien?
Code red, Color storm, Renaissance collectie van Evo
Trotse Twentenaar
  dinsdag 17 september 2019 @ 21:25:01 #202
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188996955
Komende zaterdag Zena event in Kalkar.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:34:06 #203
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_188998873
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:10 schreef zlotka het volgende:

[..]

Code red, Color storm, Renaissance collectie van Evo
Nice, nice. Code red is een vuurwerktotaal box toch? Die viel me al positief op tijdens de demo.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:34:43 #204
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_188998903
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:25 schreef tja77 het volgende:
Komende zaterdag Zena event in Kalkar.
Mjaaaaah de Trophy, ik kan helaas niet. Echt balen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_188998949
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:34 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Nice, nice. Code red is een vuurwerktotaal box toch? Die viel me al positief op tijdens de demo.
Ja! Als je het nog niet gedaan hebt zou ik ook zeker eens die Renaissance lijn checken :P
Trotse Twentenaar
  woensdag 18 september 2019 @ 11:39:29 #206
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189004599
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:36 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ja! Als je het nog niet gedaan hebt zou ik ook zeker eens die Renaissance lijn checken :P
Jep, heb ik gezien.. de exclusieve lijn van Evolution. De Tempest vind ik erg mooi, ik hoop alleen dat de prijs ook een beetje mooi is ;)
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_189005772
Ik heb een 48" vuurwerk shell gezien, wel meerdere trouwens. O+





https://twitter.com/Vuurwerkfolders/status/1171431311631761408
  woensdag 18 september 2019 @ 15:24:47 #208
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189007686
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:03 schreef Qunix het volgende:
Ik heb een 48" vuurwerk shell gezien, wel meerdere trouwens. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://twitter.com/Vuurwerkfolders/status/1171431311631761408
Dat zijn fatsoenlijke units.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  woensdag 18 september 2019 @ 16:02:44 #211
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189008078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:58 schreef mschol het volgende:

[..]

die wil ik wel afsteken in de straat :+
Dat weet ik niet, de liftcharge van zo’n knaap kan al wat ramen laten sneuvelen denk ik.
pi_189124224
Ik ben hier geweest op hetzelfde moment en beide dagen.

O+
pi_189124340
Helaas is het me weer niet gelukt om bij de Zena Trophy te zijn, hopelijk volgend jaar

  donderdag 26 september 2019 @ 16:40:32 #214
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189130967
De Batteria Valenciana was geweldig.
Was samen met mijn zoon geweest, en die vond het ook super.
Nadeel: het was er stervensdruk.
pi_189131101
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:40 schreef tja77 het volgende:
De Batteria Valenciana was geweldig.
Was samen met mijn zoon geweest, en die vond het ook super.
Nadeel: het was er stervensdruk.
Het was inderdaad absurd druk. Hopelijk hebben ze een extra zakcentje verdiend voor volgend jaar. Ik vond de shows minder dan vorig jaar. De trophy zelf was beter dan vorige keer.
  donderdag 26 september 2019 @ 17:32:01 #216
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189131681
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:51 schreef Qunix het volgende:

[..]

Het was inderdaad absurd druk. Hopelijk hebben ze een extra zakcentje verdiend voor volgend jaar. Ik vond de shows minder dan vorig jaar. De trophy zelf was beter dan vorige keer.
Ik hoorde meer dan 20k bezoekers.
Entree was gratis, maar op parkeren en consumpties hebben ze wel wat geld verdient natuurlijk (en dat gun ik ze van harte, want die shows kosten natuurlijk 10-duizenden Euro’s.)
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:47:33 #217
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189383747
Bagger hoor, de 50mm single shots zullen eruit gaan komend jaar. Erg jammer.
Chinese (F3) rollen ook helaas, al kocht ik die eigenlijk nooit.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_189383910
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:47 schreef smegmanus het volgende:
Bagger hoor, de 50mm single shots zullen eruit gaan komend jaar. Erg jammer.
Chinese (F3) rollen ook helaas, al kocht ik die eigenlijk nooit.
Op zich niet zo erg, toch. Het is vuurwerk waarmee je kunt klooien (op de kop zetten) en die rollen geven toch alleen maar heel veel troep en weinig geknal.

Uiteindelijk blijven alleen de cakes en cakeboxen over, samen met het F1-werk.
Dan blijft er genoeg te genieten, alleen met minder geklooi. Naja, het doorlonten dan, maar dat mag het probleem niet zijn.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:52:56 #219
186611 Haags
pi_189385189
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:47 schreef smegmanus het volgende:
Bagger hoor, de 50mm single shots zullen eruit gaan komend jaar. Erg jammer.
Chinese (F3) rollen ook helaas, al kocht ik die eigenlijk nooit.
Dan halen we dat toch lekker uit het buitenland. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_189385958
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Op zich niet zo erg, toch. Het is vuurwerk waarmee je kunt klooien (op de kop zetten) en die rollen geven toch alleen maar heel veel troep en weinig geknal.

Uiteindelijk blijven alleen de cakes en cakeboxen over, samen met het F1-werk.
Dan blijft er genoeg te genieten, alleen met minder geklooi. Naja, het doorlonten dan, maar dat mag het probleem niet zijn.
en cakes en boxen kan je niet omgedraaif neerzetten en tering zooi mee veroorzaken?
pi_189393713
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 19:56 schreef mschol het volgende:

[..]

en cakes en boxen kan je niet omgedraaif neerzetten en tering zooi mee veroorzaken?
Tuurlijk zou dat kunnen, alleen zou dat nergens op slaan en zou je een dief van je eigen portemonnee zijn en waarschijnlijk levensmoe.
pi_189393813
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Tuurlijk zou dat kunnen, alleen zou dat nergens op slaan en zou je een dief van je eigen portemonnee zijn en waarschijnlijk levensmoe.
dat is bij die single shots imho net zo
pi_189395140
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:36 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is bij die single shots imho net zo
Dat heeft nog een functie; extra harde knal omdat ie in de huls knalt.
Bij de rest zie ik geen voordeel.
pi_189413153
Waarschijnlijk was dit bij een paar hier al wel bekend, maar ik wist er helemaal niets van. In het Verenigd Koninkrijk mag je het hele jaar vuurwerk kopen en afsteken overdag tussen 7.00 en 23.00. Zijn een paar uitzondering, zoals de jaarwisseling en Guy Fawkes Night (5 nov.), dan mag het langer.

Ik kwam een webshop tegen die 3" en 4" bolpijlen verkoopt, en ze ook nog bij je thuis bezorgd. Ze verkopen geen knalvuurwerk, dat is verboden voor consumenten. Maar 4" pijlen mogen wel..? :X
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:34:10 #225
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189413179
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:32 schreef Tankiej het volgende:
Waarschijnlijk was dit bij een paar hier al wel bekend, maar ik wist er helemaal niets van. In het Verenigd Koninkrijk mag je het hele jaar vuurwerk kopen en afsteken overdag tussen 7.00 en 23.00. Zijn een paar uitzondering, zoals de jaarwisseling en Guy Fawkes Night (5 nov.), dan mag het langer.

Ik kwam een webshop tegen die 3" en 4" bolpijlen verkoopt, en ze ook nog bij je thuis bezorgd. Ze verkopen geen knalvuurwerk, dat is verboden voor consumenten. Maar 4" pijlen mogen wel..? :X
Mooi spul, prijzen zijn echter lichtelijk ridicuul.
pi_189413334
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mooi spul, prijzen zijn echter lichtelijk ridicuul.
meh, UK is sowieso duur
pi_189417543
Weet wel dat afsteken van vuurwerk in de UK alleen in achtertuinen gedaan mag worden. Je mag niet vuurwerk op straat of in een park afsteken.
pi_189421974
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:32 schreef Tankiej het volgende:
Waarschijnlijk was dit bij een paar hier al wel bekend, maar ik wist er helemaal niets van. In het Verenigd Koninkrijk mag je het hele jaar vuurwerk kopen en afsteken overdag tussen 7.00 en 23.00. Zijn een paar uitzondering, zoals de jaarwisseling en Guy Fawkes Night (5 nov.), dan mag het langer.

Ik kwam een webshop tegen die 3" en 4" bolpijlen verkoopt, en ze ook nog bij je thuis bezorgd. Ze verkopen geen knalvuurwerk, dat is verboden voor consumenten. Maar 4" pijlen mogen wel..? :X
Knalvuurwerk is al heel lang verboden in Engeland. Volgens mij was dat al rond de jaren 70 verboden. Shells bijvoordbeeld is pas verboden rond 2000 voor consumenten vanwege een ongeluk in 1996. Daarvoor kon je tot 5 inch kopen als consument. Maar in Engeland is F3 vuurwerk toegestaan voor consumenten daarom die grotere pijlen en cakes.

Wat andere al zeggen vuurwerk is erg duur in Engeland en je mag het alleen vanaf eigen grond afsteken. Houd daar rekening mee mocht je daar oud en nieuw gaan vieren dat je eerst vraagt waar je verblijft of je wel vuurwerk mag afsteken. Ook mag je maar tot 1.00 snachts afsteken. Als je ook knalvuurwerk wilt hebben en F3 vuurwerk is Polen en Tsjechi een optie. Volgens mij is F3 vuurwerk ook in veel Scandinavische landen toegestaan. Maar ook weer zonder knal vuurwerk maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
pi_189424611
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 22:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Knalvuurwerk is al heel lang verboden in Engeland. Volgens mij was dat al rond de jaren 70 verboden. Shells bijvoordbeeld is pas verboden rond 2000 voor consumenten vanwege een ongeluk in 1996. Daarvoor kon je tot 5 inch kopen als consument. Maar in Engeland is F3 vuurwerk toegestaan voor consumenten daarom die grotere pijlen en cakes.

Wat andere al zeggen vuurwerk is erg duur in Engeland en je mag het alleen vanaf eigen grond afsteken. Houd daar rekening mee mocht je daar oud en nieuw gaan vieren dat je eerst vraagt waar je verblijft of je wel vuurwerk mag afsteken. Ook mag je maar tot 1.00 snachts afsteken. Als je ook knalvuurwerk wilt hebben en F3 vuurwerk is Polen en Tsjechi een optie. Volgens mij is F3 vuurwerk ook in veel Scandinavische landen toegestaan. Maar ook weer zonder knal vuurwerk maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Ik ga er niet heen om vuurwerk af te steken. Misschien als het verboden wordt in Nederland en het in andere landen nog wel mag, dat ik dan ergens anders heen ga met de jaarwisseling. Maar voorlopig blijf ik gewoon in Nederland :P

Ik ben gewoon verbaasd dat je redelijk zwaar siervuurwerk kan krijgen daar, en ook gewoon het hele jaar door.
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:52:23 #231
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189427055
quote:
Ik vind het wel grappig, serieus nemen kun je dit toch niet?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_189427122
Ik ga er niet vanuit, maar stel nou, dat consumentenvuurwerk wel totaal verboden gaat worden. Dat weet je dan wss wel eerder dan de eerstvolgende jaarwisseling.
Wat zou dat betekenen voor de verkoop van de laatst toegestane keer en hoe zou dat eruit zien, die nacht. Dat moet op oorlog lijken.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:07:54 #233
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189428803
quote:
Lubach :') Lekker de ongefundeerde mening horen van deze kalende linkse kutkabouter.

Het is wel te horen aan welke kant hij staat. :r Naar ventje is het. Ook de hele tijd alleen maar de slechte dingen laten zien en zo om zo vuurwerk in een kwaad daglicht te zetten.
pi_189429479
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:07 schreef incel het volgende:

[..]

Lubach :') Lekker de ongefundeerde mening horen van deze kalende linkse kutkabouter.

Het is wel te horen aan welke kant hij staat. :r Naar ventje is het. Ook de hele tijd alleen maar de slechte dingen laten zien en zo om zo vuurwerk in een kwaad daglicht te zetten.
Je nickname past idd bij deze man.
pi_189437684
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:52 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig, serieus nemen kun je dit toch niet?
Dat inderdaad, is gewoon een soort cabaret. Ik vind Lubach wel grappig. Hij neemt ook iedereen in de zeik, links, rechts, man, vrouw, niemand wordt gespaard. :)

Als vuurwerkliefhebber vind ik het altijd wel jammer dat de media bij filmpjes van nitraat, vlinders, andere illegale knallers, niet gewoon zeggen dat wat ze tonen al illegaal spul is. Ze hebben het dan over een verbod van knalvuurwerk, en laten dan een filmpje zien met nitraten :')
  maandag 14 oktober 2019 @ 23:15:57 #236
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189438711
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:35 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat inderdaad, is gewoon een soort cabaret. Ik vind Lubach wel grappig. Hij neemt ook iedereen in de zeik, links, rechts, man, vrouw, niemand wordt gespaard. :)

Als vuurwerkliefhebber vind ik het altijd wel jammer dat de media bij filmpjes van nitraat, vlinders, andere illegale knallers, niet gewoon zeggen dat wat ze tonen al illegaal spul is. Ze hebben het dan over een verbod van knalvuurwerk, en laten dan een filmpje zien met nitraten :')
Lubach hangt echt zwaar naar links hoor dus ik geloof dat niet zo.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:26:59 #237
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189451842
Wat gaan jullie dit jaar allemaal halen?
pi_189452258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:26 schreef incel het volgende:
Wat gaan jullie dit jaar allemaal halen?
Al besteld:
Mania Rumbe in the jungle x2
Evolution Happy thunder Q x3
Mania Color explosions
Rubro Immortal gold
Rubro Secret salute x7
Royal Phantom
Royal Kind of magic
Rubro Transbomber x3
Rubro Crash Box 100s
Rubro Angry Red Hornet
Rubro Event Signal
Rubro Heavy Legend 1 minute Spectacle box
Cafferata Big Platina Chrystal
Royal Rapid Rampage x6
Mania Red Maroon
Rubro Event Super G 5000
Rebellious Rocker box
Zena Shell Kit
Zena Rochetta
Zena Ti Salute rockets
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:48:12 #239
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189452293
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Al besteld:
Mania Rumbe in the jungle x2
Evolution Happy thunder Q x3
Mania Color explosions
Rubro Immortal gold
Rubro Secret salute x7
Royal Phantom
Royal Kind of magic
Rubro Transbomber x3
Rubro Crash Box 100s
Rubro Angry Red Hornet
Rubro Event Signal
Rubro Heavy Legend 1 minute Spectacle box
Cafferata Big Platina Chrystal
Royal Rapid Rampage x6
Mania Red Maroon
Rubro Event Super G 5000
Rebellious Rocker box
Zena Shell Kit
Zena Rochetta
Zena Ti Salute rockets
Damn. :D

Die Transbomber wil ik ook halen dit jaar. Kan hem nu nog voor 80 of zo halen met korting erbij. Wat vind jij van die Transbomber Champions Edition and Transbomber XXL? Zijn die het waard over de normale Transbomber?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:11:29 #240
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189483352
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:12:30 #241
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189483376
quote:
Oh shit gaan we weer die eeuwige discussies krijgen.

Zal me niks verbazen, dat linkse gedram blijkt nog te werken ook. Ik geef het nog een jaar of 3 en dan is deze traditie ook helemaal naar de klote geholpen.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:12:39 #242
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189483380
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:15 schreef incel het volgende:

[..]

Lubach hangt echt zwaar naar links hoor dus ik geloof dat niet zo.
Dan zit hij bij de NPO wel goed.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_189495075
En er is een vuurwerkverbod in heel Apeldoorn.
Ik voel een protest actie aankomen
pi_189495986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:12 schreef incel het volgende:

[..]

Oh shit gaan we weer die eeuwige discussies krijgen.

Zal me niks verbazen, dat linkse gedram blijkt nog te werken ook. Ik geef het nog een jaar of 3 en dan is deze traditie ook helemaal naar de klote geholpen.
Mij ook niet. Er is altijd wel een groep mensen die kosten wat het kost elk pleziertje van een ander kapot willen maken.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:51:12 #245
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189495994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
En er is een vuurwerkverbod in heel Apeldoorn.
Ik voel een protest actie aankomen
Meen je dit nou? Hoe krijgen ze zoiets voor elkaar in een stad?

Is toch gewoon een recht wat je hebt? Cultureel erfgoed?

Ik ben zo boos ik heb er een topic over geopend in NWS :(

[ Bericht 11% gewijzigd door incel op 18-10-2019 10:56:29 ]
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:12:11 #246
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189496300
Ey verplaats dit topic even naar FEE dan
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:16:07 #247
8781 crew  Frutsel
pi_189496372
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:12 schreef incel het volgende:
Ey verplaats dit topic even naar FEE dan
Vooruit dan maar *O*
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:29:23 #248
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189497481
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
En er is een vuurwerkverbod in heel Apeldoorn.
Ik voel een protest actie aankomen
Uh nee, dat is er niet.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:38:56 #249
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189501141
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uh nee, dat is er niet.
Correct. Nog niet, alles valt en staat met het besluit van minister Grapperhaus ergens in november.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:50:51 #250
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189563068
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:59:05 #251
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189564976
quote:
Steeds meer inleveren, alle tradities kapot. We mogen niks meer. Geen zwarte piet, geen vuurwerk, alleen meer gelukszoekers die de taal niet spreken. Allemaal geld over de brug naar Afrika. Maar eigen volken tradities in stand houden ho maar.

Het enge is dus dat het dus echt deze kant op zal gaan tenzij er echt een keer een goede opstand komt.

Ik ga in ieder geval de komende jaarwisselingen 2x zoveel vuurwerk afsteken, blijven genieten zolang het kan. En als het niet meer mag blijf ik het toch doen. Met alle gevolgen van dien. Want ik ben trots op de tradities waar ik groot mee ben geworden.
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:33:23 #252
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189663480
Iedereen al een vuurwerkblije zone aangevraagd? ;)
https://vuurwerkfederatie.nl/vuurwerkblijezone-aanvragen/
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_189678570
Psst ..

Magnumvuurwerk.nl
Code: WCKDWEEK
30% korting op alles tot donderdag 31 oktober 12.00 :)
pi_189766237
Ik ga dit jaar in Napels afsteken, tenminste fatsoenlijk vuurwerk :7
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_189772293
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:27 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga dit jaar in Napels afsteken, tenminste fatsoenlijk vuurwerk :7
ok doei
  maandag 4 november 2019 @ 13:29:35 #256
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189779875
Iemand de Some like it hot van Pangu wel eens gehad?

[ Bericht 1% gewijzigd door smegmanus op 04-11-2019 14:26:55 ]
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_189780549
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2019 13:29 schreef smegmanus het volgende:
Iemand de We like it hot van Pangu wel eens gehad?
Nee maar die bestaat ook niet
  maandag 4 november 2019 @ 14:26:43 #258
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189780705
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:14 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nee maar die bestaat ook niet
Ik verwar 2 producten met elkaar. We like it hot was een vuurwerkmania cake dacht ik..
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 14:34:06 #259
8781 crew  Frutsel
pi_189780796
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2019 13:29 schreef smegmanus het volgende:
Iemand de Some like it hot van Pangu wel eens gehad?
Leuk ding wel :Y
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:38:00 #260
357641 Vulcanic
Zeer weinig is zeker
pi_189847342
Kleine tip, volgend jaar gaat cat 3 eruit. Dit jaar dus voor de laatste keer lange buskruit pruttelmatjes, maar helaas ook de grotere singleshots. Misschien een paar extra halen?
Zeer weinig is zeker, maar alles is mogelijk.
pi_189847440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:38 schreef Vulcanic het volgende:
Kleine tip, volgend jaar gaat cat 3 eruit. Dit jaar dus voor de laatste keer lange buskruit pruttelmatjes, maar helaas ook de grotere singleshots. Misschien een paar extra halen?
Mosterd na de maaltijd. Ik zit op meerdere vuurwerkfora en er is al maanden lang al hamsteracties gaande voor single shot :)
  vrijdag 8 november 2019 @ 14:47:41 #262
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_189850998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd. Ik zit op meerdere vuurwerkfora en er is al maanden lang al hamsteracties gaande voor single shot :)
Hoezo is dat mosterd na de maaltijd dan? Die dingen zijn overal nog prima te krijgen..
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_189854579
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:47 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Hoezo is dat mosterd na de maaltijd dan? Die dingen zijn overal nog prima te krijgen..
Omdat je het halverwege november nog es meld :P
pi_189855199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:38 schreef Vulcanic het volgende:
Kleine tip, volgend jaar gaat cat 3 eruit. Dit jaar dus voor de laatste keer lange buskruit pruttelmatjes, maar helaas ook de grotere singleshots. Misschien een paar extra halen?
Waarom die matjes die toch al van slechte kwaliteit zijn? :{
pi_189866988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:44 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waarom die matjes die toch al van slechte kwaliteit zijn? :{
Omdat de overheid denkt dat wij hier van die chinese rollen met flitspoeder verkopen :')
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:42:28 #266
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189867522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Omdat de overheid denkt dat wij hier van die chinese rollen met flitspoeder verkopen :')
Het o zo gevaarlijke en instabiele flashpoeder.
Levensgevaarlijk en ZEEEEER explosief.
Wat overigens ook in legaal siervuurwerk zit, waardoor het Nederlandse siervuurwerk harder knalt dan het knalvuurwerk.
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 20:28:01 #267
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_189870005
Ik ga dit jaar net zoals altijd weer over de grens naar onze oosterburen om vuurwerk te halen, heeft iemand tips over winkels met een breed (leuk) assortiment vlak over de grens regio Drenthe/Groningen?

Liefst met webshop ivm pre order *)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_189891097
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:28 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ga dit jaar net zoals altijd weer over de grens naar onze oosterburen om vuurwerk te halen, heeft iemand tips over winkels met een breed (leuk) assortiment vlak over de grens regio Drenthe/Groningen?

Liefst met webshop ivm pre order *)
Ben je nu een beetje laat mee. Runge Feuerwerk had in september 40% korting op het hele assortiment met als afhaalpunt Meppen, maar die winkel is nu al dicht. De meeste Duitse webshops hebben deze maand al bestellschluss :{w
pi_189891117
Binnenkort black Friday. Zullen ook wel weer behoorlijk wat aanbiedingen langskomen van de webshops gok ik zo.



[ Bericht 36% gewijzigd door patrick_1980 op 11-11-2019 10:23:17 ]
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 09:57:24 #270
8781 crew  Frutsel
pi_189891239
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:45 schreef patrick_1980 het volgende:
a.s. Vrijdag black Friday. Zullen ook wel weer behoorlijk wat aanbiedingen langskomen van de webshops gok ik zo.

black friday is pas 29-11 ?
pi_189891511
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]

black friday is pas 29-11 ?
Oh ja whoops :D

In elk geval is Megavuurwerkfreaks komend weekend al met een soort actie, omdat die webshop per 18 november dicht gaat ;)
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 11:04:51 #272
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_189892043
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:43 schreef patrick_1980 het volgende:

[..]

Ben je nu een beetje laat mee. Runge Feuerwerk had in september 40% korting op het hele assortiment met als afhaalpunt Meppen, maar die winkel is nu al dicht. De meeste Duitse webshops hebben deze maand al bestellschluss :{w
Ah zo, dan moet ik de 28e er maar op tijd bij zijn :+
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_190021505
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:04 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Ah zo, dan moet ik de 28e er maar op tijd bij zijn :+
https://www.bamboo-fireworks.de/verkaufemsland/ Hier kan je volgens mij nog bestellen.
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 19:07:48 #274
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_190024840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]

https://www.bamboo-fireworks.de/verkaufemsland/ Hier kan je volgens mij nog bestellen.
Klopt ja, dank
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:16:05 #275
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren ol ol
pi_190030216
Ik moet nog een nieuwe melkbus hebben voor dit jaar. :@
De melkbus die ik nu heb zit geen harde bodem meer in. :'(
Kwestie van tijd voordat een fatsoenlijke melkbus weer voor woekerprijzen wordt aangeboden. :')

Gaan er nog meer mensen carbidschieten dit jaar? *O*
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_190034339
Weten jullie of je er nog gemeentes in Belgi die afsteken vanaf 10 uur hanteren? Ik zie dat ze in veel gemeentes pas toelaten om 23.30 of zelfs pas om 0.00 wanneer 1 januari begint.

Staat helaas niet veel op google erover.
pi_190035914
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:09 schreef FL_Freak het volgende:
Weten jullie of je er nog gemeentes in Belgi die afsteken vanaf 10 uur hanteren? Ik zie dat ze in veel gemeentes pas toelaten om 23.30 of zelfs pas om 0.00 wanneer 1 januari begint.

Staat helaas niet veel op google erover.
Als je toch overdag wilt afsteken zou ik lekker naar Duitsland gaan. In Belgi heb je zoveel vage regels dat als ze kwaad willen en ze pakken je dat je misschien verder van huis bent. Bijvoorbeeeld dat je maar 1 kilo vuurwerk bij je mag hebben, Duitsland verschilt het ook per gemeente maar de meeste hanteren dat afsteken mag van 0.00 31 december tot 23,59 1 januari, Dus dan heb je 2 dagen de tijd.
  Moderator zondag 24 november 2019 @ 21:48:14 #278
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_190107961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:16 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik moet nog een nieuwe melkbus hebben voor dit jaar. :@
De melkbus die ik nu heb zit geen harde bodem meer in. :'(
Kwestie van tijd voordat een fatsoenlijke melkbus weer voor woekerprijzen wordt aangeboden. :')

Gaan er nog meer mensen carbidschieten dit jaar? *O*
Ik, samen met mijn boertje en wat vrienden.

Met ons kanon natuurlijk _O_
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator dinsdag 26 november 2019 @ 16:08:19 #279
8781 crew  Frutsel
pi_190134452
Motie is aangenomen

quote:
De regering is per motie verzocht de verkoop van single shots en (zware?) vuurpijlen te verbieden
Single shots dus binnenkort weg... 2020-2021.. als de regering hiermee instemt.
(zware) Vuurpijlen mogelijk ook
  donderdag 28 november 2019 @ 14:45:53 #280
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_190168110
De motie moet nog door de eerste kamer. Ik heb nog stille hoop dat we deze categorie vuurwerk behouden. Mensen hebben ook echt geen benul, zware vuurpijlen..
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_190168334
Hoe meer verboden des te meer verzet. #teamstoken
pi_190173796
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 16:08 schreef Frutsel het volgende:
Motie is aangenomen
[..]

Single shots dus binnenkort weg... 2020-2021.. als de regering hiermee instemt.
(zware) Vuurpijlen mogelijk ook
wanneer verbieden ze carbidschieten? levert ieder jaar doden op, i.t.t die andere vuurwerk soorten
  Moderator donderdag 28 november 2019 @ 20:44:47 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190174044
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:34 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer verbieden ze carbidschieten? levert ieder jaar doden op, i.t.t die andere vuurwerk soorten
Is geen vuurwerk.
En is immaterieel cultureel erfgoed
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_190181656
The Pride van EVO 500 gram gekregen
en toch maar even 2 White Red Rebels op de kop getikt,
plus nog een beetje. Dit jaar even wat minder vuurwerk dan andere jaren.
Verhuizen is zoooo knoepert duur als je nog moet bij en verbouwen.
pi_190216609
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:34 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer verbieden ze carbidschieten? levert ieder jaar doden op, i.t.t die andere vuurwerk soorten
Volgens mij ben je in de war met shells. De laatste jaren heb je iedere jaar wel iemand die een shell probeert te koppen. Dat heeft niks met carbid te maken en is al verboden. Maar goed ik zie ook genoeg filmpjes op internet staan van figuren die met hun hele hebben en houwen over een consumenten cake heen hangen bij het afsteken, dus zal wel mens eigen zijn. De laatste doden bij carbid schieten die ik me herinner was ook iemand die een deksel tegen zijn kop kreeg. Blijkbaar blijft het lastig voor mensen om niet bij het afsteken boven de vuurmond van vuurwerk of carbid te hangen.
  zondag 1 december 2019 @ 16:58:30 #286
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190216838
Is er een lijst bekend wat je wel mag opblazen in Nederland met vuurwerk.
  Moderator zondag 1 december 2019 @ 17:17:27 #287
8781 crew  Frutsel
pi_190217078
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 16:58 schreef KingRadler het volgende:
Is er een lijst bekend wat je wel mag opblazen in Nederland met vuurwerk.
Groenlinks, vvd, d66 en antivuurwerkgekkies O-)
  zondag 1 december 2019 @ 18:52:50 #288
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190218406
quote:
6s.gif Op zondag 1 december 2019 17:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Groenlinks, vvd, d66 en antivuurwerkgekkies O-)
Dan blijft er niet veel van over
  zondag 1 december 2019 @ 21:09:21 #289
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_190221274
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:15 schreef incel het volgende:
Lubach hangt echt zwaar naar links hoor dus ik geloof dat niet zo.
Over de vorm waarin hij het brengt mag je best kritiek hebben, maar die cijfers die ze daar aanhalen zijn wel degelijk onderbouwd.

En met dat gekut met vuurwerk in de stad ga ik de singelshots, die hier gebruikt worden om elkaar te beschieten, niet missen.
  Moderator maandag 2 december 2019 @ 16:42:44 #290
8781 crew  Frutsel
pi_190233907
https://nos.nl/artikel/23(...)via-drugslijnen.html

en dan een foto erbij van het vuurwerk dat je o.a. bij ALDI en zo kunt halen in DLD...
ja ja...dat vuurwerk komt echt binnen via drugslijnen...

:')
  maandag 2 december 2019 @ 16:50:37 #291
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190233980
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 16:42 schreef Frutsel het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)via-drugslijnen.html

en dan een foto erbij van het vuurwerk dat je o.a. bij ALDI en zo kunt halen in DLD...
ja ja...dat vuurwerk komt echt binnen via drugslijnen...

:')
Ach, media, politie en justitie weten van toeten noch blazen. Heb die media “vuurwerk expert” bij de politie al zoveel onzin horen roepen over bommen en handgranaten, instabiel levensgevaarlijk flashkruit en weet ik veel wat voor onzin nog meer.

Ad Nieuwdorp, domme lul dat het is.
  dinsdag 3 december 2019 @ 12:04:01 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190246887
2000 kilo zwaar, illegaal vuurwerk ontdekt middenin woonwijk Enschede

Volgens de politie gaat het bij een groot gedeelte van de 2000 kilo aan vuurwerk om zware explosieven. Op welke twee locaties in Enschede het illegale vuurwerk is aangetroffen, wil de politie niet zeggen. Wel is duidelijk dat het vuurwerk middenin een woonwijk lag opgeslagen.

Een 29-jarige man uit Enschede werd vorige week dinsdag aangehouden. Hij vervoerde in zijn auto meerdere dozen met illegaal vuurwerk. Nader onderzoek door de politie leidde naar de in totaal 2000 kilo illegaal, zwaar vuurwerk, op dus twee verschillende locaties in de stad.

De opgepakte Enscheder is inmiddels weer op vrije voeten gesteld. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

https://www.ad.nl/ensched(...)k-enschede~a572c93d/
pi_190246993
Midden in een wijk waar genoeg verklikkers rondlopen dan vraag je er wel een beetje om _O-
  dinsdag 3 december 2019 @ 12:17:29 #294
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190247031
Zware explosieven? Dynamiet? TNT?
  dinsdag 3 december 2019 @ 12:27:11 #295
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190247137
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:17 schreef tja77 het volgende:
Zware explosieven? Dynamiet? TNT?


het valt mee de politie blaast het verhaal altijd een beetje op
  dinsdag 3 december 2019 @ 12:47:35 #296
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190247377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:27 schreef KingRadler het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

het valt mee de politie blaast het verhaal altijd een beetje op
Dat Christus beeldje is nog het ergste van alles.
Maar idd, politie doet z’n best om alles wat illegaal is, zo gevaarlijk mogelijk te laten lijken.
  zaterdag 7 december 2019 @ 21:34:55 #297
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190318351
Wat is eigenlijk de meeste veilige plek om illegaal vuurwerk op te slaan.
Lees veel verhalen in het nieuws dat ze opslaan in eigen huis / garage of tuinhuisje
  zaterdag 7 december 2019 @ 21:36:09 #298
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190318371
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:34 schreef KingRadler het volgende:
Wat is eigenlijk de meeste veilige plek om illegaal vuurwerk op te slaan.
Lees veel verhalen in het nieuws dat ze opslaan in eigen huis / garage of tuinhuisje
Meest veilig met het oog op?
Gepakt worden? Buitenshuis, dus bij een kennis/vriend.
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 21:36:40 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190318383
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:34 schreef KingRadler het volgende:
Wat is eigenlijk de meeste veilige plek om illegaal vuurwerk op te slaan.
Lees veel verhalen in het nieuws dat ze opslaan in eigen huis / garage of tuinhuisje
Ja wat is daar onveilig aan. Er van uitgaande dat je niet rookt in die ruimte.

In een tuinhuisje kan het vochtig worden.
Kranpltze mssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 21:42:35 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190318464
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranpltze mssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 22:02:16 #301
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_190318756
x
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')