Dit bedoel ik eigenlijk, er zit zo’n 30 man personeel in een ruimte en alles moet direct op dat moment afgestemd worden en ik merk ook dat dit sommige overvalt. Sommige mensen hebben het hele plannetje met meerdere vooraf bedacht en zo gaat het dan. + de frustratie van iedereen die erbij zit die met 5/10 onderwerpen niks te maken hebben. Het zuigt echt energie.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 17:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik vind ze vooral zinloos, omdat niemand er iets mee opschiet.
Er zijn zat zaken die gedaan moeten, of beter moeten, maar er zijn teveel collega’s die de boel alleen maar frustreren.
quote:Op dinsdag 15 januari 2019 17:11 schreef 1410 het volgende:
Hoeveel vergaderingen heb hebben jullie per week/maand?Elke week een blokuur. Een keer per maand met het volledige team, de rest in de subteams (management/vakopleiding). Wij werken met leerkracht, dus gezamenlijk doelen stellen, in werkgroepen uiteen en de week erna terugkoppelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast nog wel een paar overleggen per week.[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Dat is niet veel. Is het dan dat alles al goed geregeld is?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:45 schreef -J-D- het volgende:
1x in de twee maanden overleg met het team.
3x per jaar met de sectie.
1x per jaar gezamenlijke vergadering ivm open dag
daarnaast 2x per jaar met al het personeel (opening en sluiting)
Verder is er ruimte op dinsdagmiddag om te overleggen... d.w.z. zo min mogelijk lessen. Die middag wordt gebruikt voor overleg over coaching, buitenlandreizen, klein sectieoverleg, stagezaken en al die dingen die de tijd nodig hebben.
Ìn die overlegvormen op dinsdagmiddag gebeurt veel en ook efficient. Heel anders dan jaren geleden met elke twee weken een kernteamvergadering of locatievergadering.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 22:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat is niet veel. Is het dan dat alles al goed geregeld is?
Ik heb de eerste bijeenkomst van TLAC gevolgd, omdat mijn werkgever (uitzendbureau) het verplicht stelde. Ik vond het compleet verschrikkelijk: lessen filmen, lesbezoeken ondergaan, feedback van collega's... Misschien keinuttig, maar ik trok het niet bovenop alle andere 'extra activiteiten' die ik onbetaald uit diende te voeren.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 17:45 schreef Friek_ het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om deze cursus te volgen. Heeft iemand daar ervaringen mee hier? Ik was wel gecharmeerd van het bijbehorende boekje, alhoewel het soms wat Amerikaans van aard was.
Nou ja, ik zou sowieso al nooit willen werken voor een uitzendbureau. Maar goed om te weten dat ze inderdaad gaan smijten met lessen filmen en dergelijke. Zoiets is erg tijdrovend.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 18:29 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik heb de eerste bijeenkomst van TLAC gevolgd, omdat mijn werkgever (uitzendbureau) het verplicht stelde. Ik vond het compleet verschrikkelijk: lessen filmen, lesbezoeken ondergaan, feedback van collega's... Misschien keinuttig, maar ik trok het niet bovenop alle andere 'extra activiteiten' die ik onbetaald uit diende te voeren.
Als je er zelf voor kiest, is het misschien wél leuk/prettig.
TLAC is erg pseudowetenschappelijk. Heb deze zomer veel gelezen over deze methode en daar onderbouwden ze vrij overtuigend dat een heleboel van de methode zelfs schadelijk is voor leerlingen en het leerklimaat.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 17:45 schreef Friek_ het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om deze cursus te volgen. Heeft iemand daar ervaringen mee hier? Ik was wel gecharmeerd van het bijbehorende boekje, alhoewel het soms wat Amerikaans van aard was.
Ik heb het boek, en vind er vooral veel mooie werkvormen voor mezelf in zitten. En een stukje bewustwording soms : bijvoorbeeld het 'teruggeven' van een beurt staat er in. Dat een leerling niet makkelijk wegkomt met zeggen 'ik weet het niet', omdat als het goede antwoord gegeven is, je altijd nog even kunt vragen: "Kwakz0r, kun jij mij nu ook uitleggen hoe het zit/is het voor jou ook duidelijk?".quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
TLAC is erg pseudowetenschappelijk. Heb deze zomer veel gelezen over deze methode en daar onderbouwden ze vrij overtuigend dat een heleboel van de methode zelfs schadelijk is voor leerlingen en het leerklimaat.
Heb je daar een bron voor?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 00:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
TLAC is erg pseudowetenschappelijk. Heb deze zomer veel gelezen over deze methode en daar onderbouwden ze vrij overtuigend dat een heleboel van de methode zelfs schadelijk is voor leerlingen en het leerklimaat.
Bij die excellente docenten kun je ook vraagtekens zetten. Is echt controversieel in Amerika (ik heb de bron nu niet, kwam uit een cursus over research bases education en education myths).quote:Op zaterdag 26 januari 2019 15:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Overigens maakt het boek in het begin al duidelijk geen wetenschappelijke pretenties te hebben en dat het geen poging is een systematische aanpak in kaart te brengen. Het is gewoon een verzameling observaties bij (volgens de auteur) excellente docenten met wat praktische tips waar je misschien (of misschien ook niets) aan hebt. Zo benader ik het dan ook.
Bij de cursus kun je meer vraagtekens hebben, denk ik.
Dat iets controversieel is in de VS zegt me op zich niet zo veel. Zo hebben de VS indertijd hun eigen leesonderwijs om zeep geholpen door kinderen woorden te laten stampen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 21:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij die excellente docenten kun je ook vraagtekens zetten. Is echt controversieel in Amerika (ik heb de bron nu niet, kwam uit een cursus over research bases education en education myths).
Oh maar dit is obv daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek. De docenten die ik volg zijn juist heel kritisch over dingen als woordenlijsten, jong huiswerk etc.quote:Op zondag 27 januari 2019 02:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat iets controversieel is in de VS zegt me op zich niet zo veel. Zo hebben de VS indertijd hun eigen leesonderwijs om zeep geholpen door kinderen woorden te laten stampen.
https://www.google.com.au(...)ust=1548638550094988
Och, de grens zal voor iedereen anders liggen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 00:04 schreef GTW het volgende:
Iemand wat te zeggen over het incident bij het Kennemer College? Rare situatie. Ben zelf van mening dat je nooit een leerling beetpakt, hoe erg ze ook op je inwerken...
Hier een aantal kritieken:quote:Op zaterdag 26 januari 2019 15:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Overigens maakt het boek in het begin al duidelijk geen wetenschappelijke pretenties te hebben en dat het geen poging is een systematische aanpak in kaart te brengen. Het is gewoon een verzameling observaties bij (volgens de auteur) excellente docenten met wat praktische tips waar je misschien (of misschien ook niets) aan hebt. Zo benader ik het dan ook.
Bij de cursus kun je meer vraagtekens hebben, denk ik.
(Uit bovenstaande artikel)quote:Teach Like A Champion promotes working-class behavioral norms through a pedagogy of order, uniformity, and obedience; similar pedagogy has been used in the past to maintain strict class and racial hierarchies and prevent the poor from challenging the powerful.
Ik zou het onverantwoord vinden om een kind met een wapen die een andere leerling bedreigt alleen te laten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb ook weleens een leerling bij de achouders gepakt en resoluut het lokaal uitgeduwd (hij stond een andere leerling met een glasscherf te bedreigen).
Mijn adrenaline nam het toen echt over.
Hij liep zo mee overigens, anders was ik hulp gaan halen. Zou hem niet fysiek echt “aangpakt” hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |