Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Het is 1 oktober, en dat betekent dat de laatste 3 maanden van het jaar ingaan. Een niet al te spectaculair jaar. Op het ESF waren we opnieuw een gedegen middenmoter. Disturbed is verslagen door Lil Kleine en Frenna in de strijd om 'slechtste cover ooit'. De dividendbelasting zal toch écht worden afgeschaft. Tom Dumoulin vestigde zich als de nieuwe Zoetemelk door tweede plaatsen aaneen te rijgen. Limburgse scholen zijn niet meer betrouwbaar. Toch is er een belangrijk nieuwtje dit jaar, geheel in stijl: De twintigste top 2000 wordt in dit jaar uitgezonden. Jawel, feest! Misschien doen ze wel iets speciaals. Zoals alle stemmen van alle voorgaande jaren optellen. Of, nouja, dit lijkt niet erg waarschijnlijk, want straks komen Anneke Grönloh en Koos Alberts opeens weer in de lijst, dat past echt niet meer bij het huidige Radio 2. In ieder geval is er dit topic, waar we zoals vanouds 160 uur lang kunnen baggeren, genieten van Marianne Rosenberg, klagen over dat ene liedje van Blof (wat stiekem toch best goed is, we houden allemaal van Blof), en kunnen discussieren over de zin van het leven.
Radio 2 Top 2000: Editie 2018 Het is alweer de twintigste editie van het enige relevante radio-evenement van de Lage Landen. Radio 2 draait 7 dagen lang de beste 1999 platen (en Take Me Home, Country Roads), vanaf eerste kerstdag tot het laatste uurtje in 2017. De 160 uur durende muzikale marathon is ook te volgen via de website van Radio 2.
Wat kunnen wij doen? We kunnen gezellig meeluisteren, zodat de luistercijfers nog verder de pan uit rijzen en ze nog 80 jaar doorgaan met de Top 2000. We kunnen naar het mensonterende café, waar mensen stilstaan als Killing in the Name wordt gedraaid, maar helemaal losgaan als De Vlieger op komt. En doe natuurlijk mee aan de polonaise bij Through the Barricades. Ook leuk is het om een paar fotos te maken met bijvoorbeeld Annemieke, Cielke, of, uh, die man die altijd tussen 12 en 2 in de middag draait, ik ben pardoes zijn naam vergeten.
Daarnaast schijn je te kunnen stemmen. Nee, niet op Mark Rutte dit keer. Nee, op liedjes. Afgelopen jaar 35 per man. Wij hebben alvast een paar leuke stemtips opgesomd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In D.'s 'wat moet er in de top 2000'-competitie wonnen vorig jaar The Motors met Airport voor Talk Talk met Living in another World. Wij verwachten beide liedjes dus vanzelfsprekend deze editie in de lijst. Maar dan moeten jullie wel even meestemmen.
Nog 3 andere stemtips: 3 acts die bijna aan de afgrond staan met hun enige liedje - Hot Chocolate - Emma (1969) - Sam and Dave - Soul Man (1996) - Stone Roses - Fool's Gold (1997)
Deze drie liedjes verdienen het om in de top 2000 te blijven. Vandaar dit stemadvies.
Oh, en iedereen die op Lil Kleine en Frenna stemt is af.
Wanneer? Dinsdag 25 december 08:00 tot en met Maandag 31 december 23:59. (verwachten wij)
De lijst van 2018 Bestaat nog niet
Presentatie
08:00 - 10:00 uur - Jan-Willem Roodbeen 10:00 - 12:00 uur - Bart Arens 12:00 - 14:00 uur - Gijs Staverman 14:00 - 16:00 uur - Rob Stenders 16:00 - 18:00 uur - Ruud de Wild 18:00 - 20:00 uur - Wouter van der Goes 20:00 - 22:00 uur - Stefan Stasse 22:00 - 00:00 uur - Paul Rabbering 00:00 - 02:00 uur - Evelien de Bruijn 02:00 - 04:00 uur - Rick van Velthuysen 04:00 - 06:00 uur - Frank van ’t Hof 06:00 - 08:00 uur - Annemieke Schollaardt
De Tunes De Tunes zijn Verleden Tijd. Wil je ze horen, luister dan eind november naar de Evergreen top 1000. Ongetwijfeld met Anneke Grönloh en Koos Alberts.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
De Top 2000 in beeld Cultura 24: Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2018 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Met het mensonterende café. Had ik daar al over geklaagd?
Nederland 3 Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 3 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur. Tussen 3 en 5 wordt het café gepoetst, ongetwijfeld met Echoes op de achtergrond.
Website http://www.nporadio2.nl/top2000/home Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!
Spotify: Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. Dat zal vast ooit geupdatet zijn, maar geen zin om dat uit te zoeken. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Staat ie in de top 2000? Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl. Vorig jaar konden we niet tellen en ging dat mis.
SPOILER: Uitvallers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Binnenkomers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar waren HoudJeMond en ArnieAlberts onze representatives in het café, wie o wie worden het dit jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Op donderdag 13 december 2018 12:04 schreef Elfletterig het volgende: Het verbaast mij trouwens dat "Go West" er niet uit is gevallen. Geen enkele airplay voor de Pet Shop Boys tijdens de stemweek, geen recente release en al vaak bij de onderste 250 nummers.
Ik had "Go West" liever ingeruild voor Suburbia, maar het mocht weer niet zo zijn.
"Go West" was er niet uitgevallen - en stond dus in de lijst - volgens Staat -ie in de Top 2000. Nu is de lijst bekend en staat "Go West" er ineens niet meer in.
Dit is toch gewoon het bewijs dat radio 2 zelf de lijst in elkaar zet.....
Stel je niet zo aan man, er zijn wel meerdere (hele toegankelijke) nummers die al meer dan tien jaar op dezelfde plek in de nacht staan omdat ze blijkbaar even populair blijven
"Go West" was er niet uitgevallen - en stond dus in de lijst - volgens Staat -ie in de Top 2000. Nu is de lijst bekend en staat "Go West" er ineens niet meer in.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Stel je niet zo aan man, er zijn wel meerdere (hele toegankelijke) nummers die al meer dan tien jaar op dezelfde plek in de nacht staan omdat ze blijkbaar even populair blijven
Zoals? Noem bijvoorbeeld eens iets uit de laatste nacht ofzo
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
De Top 2000 van 2018 gezien hebbende, wil ik graag deze user citeren, vrij naar voetbaltrainer en filosoof Eric Meijers.
quote:
Op donderdag 13 december 2018 12:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende: Wat een kutlijst, wat een kutlijst, wat een kutlijst, wat een kutlijst. Wat hebben wij toch een kutlijst zeg. Godverdomme, wat hebben wij een kutlijst. Verschrikkelijk, wat een kutlijst hebben wij zeg.
Op woensdag 19 december 2018 17:36 schreef Elfletterig het volgende: De Top 2000 van 2018 gezien hebbende, wil ik graag deze user citeren, vrij naar voetbaltrainer en filosoof Eric Meijers.
[..]
Vind je? Kan er best wel om lachen eigenlijk.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje" -Scorpion_17
Zal wel een toppertje geweest zijn bij het concert..
Nee, met SR we zijn naar Fee geschopt, mocht je ons zoeken.
Nee, heb niks met SR
One gaat Hallelujah achterna, nu ook in 3 versies in de lijst
Overgewaardeerd kutnummer. Notoire #2 in de Britse kerst-hitlijst in 1987.
Beste kerstnummer ooit
Beste jaar tot dusver voor Florence + The Machine.
Lekkere nieuwe: 1870 Why'd You Only Call Me When... Arctic Monkeys
Is dat Sweet Victory de nieuwe Pokemon ofzo? Ik lees iets over SpongeBob..
Waarom zou ik in godsnaam niet weten, maar Diamonds on the Soles of her Shoes staat er voor het eerst in ukken:
Ik vermoed het zelfde publiek als Africa.
Waarom zou ik in godsnaam niet weten, maar Diamonds on the Soles of her Shoes staat er voor het eerst in ukken:
Thierry Baudet heeft hier vast wel een verklaring voor
Bij Duurt te lang staat ook echt een foto van het vorige uur
Op woensdag 19 december 2018 17:49 schreef El-Stinho het volgende: Genesis ook met I Can't Dance en No Son Of Mine al op 25 december. Een einde van een tijdperk zit eraan te komen.
Maar Home By The Sea is er dan weer wel bijgekomen
I'm still standing had ik nog gecheckt nav de Top 2000 quiz, stond er niet in..staat ie er toch in!
Kaiser Chiefs - Ruby op 1967, I Predict a Riot eruit.
Where Did You Sleep Last Night (MTV unplugged) op 512.
Hunting High And Low van A-ha is maar liefst 956 plaatsen gezakt.
Sorry, maar ik heb echt grote moeite om te geloven dat een nummer die jaar op rij tussen de 800 en 900 stond en nu ineens bijna duizend plaatsen zakt naar #1826.
Het kan gewoon haast niet, dat een nummer jarenlang een steady populariteit heeft en dan ineens halveert, zonder aanwijsbare reden. Het riekt echt naar oplichting en manipulatie.
Dan zal de versie van Cale er volgend jaar wel uitvliegen ofzo
Jullie zitten toch niet de hele lijst af te struinen naar nieuwe binnenkomers he? Dat kan sneller...
Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef Elfletterig het volgende: Bökkers zou eruit zijn, volgens Staat -ie in de Top 2000, maar staat er gewoon nog in. Op nummer 1303, zelfs 371 plaatsen hoger dan vorig jaar.
Wordt weer eens tijd dat ze opbökken uit de lijst.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef Elfletterig het volgende: Bökkers zou eruit zijn, volgens Staat -ie in de Top 2000, maar staat er gewoon nog in. Op nummer 1303, zelfs 371 plaatsen hoger dan vorig jaar.
Valt mee, 2k Borsato 1 keer Whitney, Mull of Kintyre en Verdammt..
En dat zenuwenlied van Beyonce zit ook in die shift. Waarom dat in de lijst staat..
Cold Little Heart idd in Stenders' shift op de 31e..
Kunnen we een lijst maken van nummers die gecheckt zijn en die volgens staatieindetop2000.nl WEL in de lijst stonden, maar nu ineens niet? En omgekeerd?
SIDT2000: Pet Shop Boys - Go West: wel In werkelijkheid: niet
SIDT2000: Kim Wilde - Kids In America: niet In werkelijkheid: wel
SIDT2000: Elton John - I'm Still Standing: niet In werkelijkheid: wel
SIDT2000: Bökkers - Iederene Hef Een Reden: niet In werkelijkheid: wel
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2018 18:04:51 ]
Op woensdag 19 december 2018 18:03 schreef Elfletterig het volgende: Kunnen we een lijst maken van nummers die gecheckt zijn en die volgens staatieindetop2000.nl WEL in de lijst stonden, maar nu ineens niet? En omgekeerd?
SIDT2000: Bökkers - Iederiene Hef 'n Reden: niet In werkelijkheid: wel
SIDT2000: Korn - Freak on a Leash: niet In werkelijkheid: wel
Op woensdag 19 december 2018 18:03 schreef Elfletterig het volgende: Kunnen we een lijst maken van nummers die gecheckt zijn en die volgens staatieindetop2000.nl WEL in de lijst stonden, maar nu ineens niet? En omgekeerd?
SIDT2000: Bökkers - Iederiene Hef 'n Reden: niet In werkelijkheid: wel
Nee, ze hebben al toegegeven dat er fouten in zaten, dus teveel moeite voor niks.
Op woensdag 19 december 2018 18:14 schreef Slobeend het volgende: Hebben ze toch weer de korte versie van Let It Happen ingepland? Veel nummers in dat uur namelijk.
Autobahn ook de korte versie zo te zien.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Ook in sneltreinvaart op weg naar de uitgang: Into Temptation van Crowded House. Op nummer 369 in de eerste editie van de Top 2000, altijd in de lijst aanwezig. Dit jaar maar liefst 322 plaatsen gezakt naar 1798.
Amsterdam - Op de 477e plek is Davina Michelle met Duurt te lang dit jaar de hoogste Nederlandse nieuwe binnenkomer in de Top 2000. De zangeres, die ook al wekenlang alle reguliere hitlijsten aanvoert, kreeg woensdag live op NPO Radio 2 de Top 2000 Award voor haar aanstormen. LOL
Ik ben klaar met de lijst doorscrollen. Mijn conclusies: de Imagine Dragons en Ed Sheeran-ziekte in deze lijst is low key zorgwekkend. Maar goed, het is een lijst van iedereen en niet alleen van FOK!>
Dat soort nummers erin proberen te krijgen is een hopeloze zaak helaas. Verreweg mijn favoriete nummer op mijn favoriete Muse album, maar het is allemaal helaas niet 'mainstream' en 'populair' onder de normale bevolking.
Dat soort nummers erin proberen te krijgen is een hopeloze zaak helaas. Verreweg mijn favoriete nummer op mijn favoriete Muse album, maar het is allemaal helaas niet 'mainstream' en 'populair' onder de normale bevolking.
Was ook een stemactie op de reddit van Muse, maar heeft dus niet geholpen
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Ik ben klaar met de lijst doorscrollen. Mijn conclusies: de Imagine Dragons en Ed Sheeran-ziekte in deze lijst is low key zorgwekkend. Maar goed, het is een lijst van iedereen en niet alleen van FOK!>
Ja die twee vind ik absoluut geen aanvoegingen aan de lijst, hoewel ik het ook niet vreselijk vind ofzo. Gevalletje Africa en Piano Man voor mij. Geen slechte nummers maar mijn God, wat een overschatting.
Mijn conclusie is dat de lijst zowel aan de voorkant als achterkant wordt gemanipuleerd. De stemlijst, de fouten in Staat -ie in de Top 2000, de merkwaardige verlopen van diverse nummers die jarenlang stabiel scoren en nu zonder verklaring honderden plaatsen zakken....
Mijn conclusie is dat de lijst zowel aan de voorkant als achterkant wordt gemanipuleerd. De stemlijst, de fouten in Staat -ie in de Top 2000, de merkwaardige verlopen van diverse nummers die jarenlang stabiel scoren en nu zonder verklaring honderden plaatsen zakken....
Hoeveel nummers die er altijd al in hebben gestaan staan er nog in?
En hoe is het eigenlijk met het aantal nummers per artiest en de hoeveelheid artiesten in de lijst over de jaren?
Nee, ik doe gewoon hetzelfde als wat ik ook wekelijks met de hit- en kliklijsten doe: terzijde schuiven en gewoon je eigen werkelijkheid erop nahouden. Inclusief uitzending van mijn jaarlijst op Radio 49.
Ja die twee vind ik absoluut geen aanvoegingen aan de lijst, hoewel ik het ook niet vreselijk vind ofzo. Gevalletje Africa en Piano Man voor mij. Geen slechte nummers maar mijn God, wat een overschatting.
Imagine Dragons had een prachtig eerste album. Dan is het zonde om zulk verval te zien.
Nee, ik doe gewoon hetzelfde als wat ik ook wekelijks met de hit- en kliklijsten doe: terzijde schuiven en gewoon je eigen werkelijkheid erop nahouden. Inclusief uitzending van mijn jaarlijst op Radio 49.
dus we gaan je niet terugvinden in de reeks tijdens de lijst?
Imagine Dragons had een prachtig eerste album. Dan is het zonde om zulk verval te zien.
Die draken begonnen steeds echtere vormen aan te nemen
Och, er staan zo'n 1000 nummers te hoog en zo'n 1500 numners te laag in de lijst (waarvan sommigen wel heel extreem). En het is totaal niet meer de lijst die het ooit geweest is maar och... over het algemeen best leuke muziek.
dus we gaan je niet terugvinden in de reeks tijdens de lijst?
Het is weer net als vorig jaar: ik zal noodgedwongen een flink deel van de lijst horen omdat Radio 2 aan staat op het werk. Verder heeft het weinig zin dat ik hier aan de lopende band kom klagen.
De lijst wordt er de laatste jaren sowieso al niet beter op, maar dit jaar is het verval in kwaliteit wel heel extreem.
Het is weer net als vorig jaar: ik zal noodgedwongen een flink deel van de lijst horen omdat Radio 2 aan staat op het werk. Verder heeft het weinig zin dat ik hier aan de lopende band kom klagen.
De lijst wordt er de laatste jaren sowieso al niet beter op, maar dit jaar is het verval in kwaliteit wel heel extreem.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje" -Scorpion_17
dat laatste weet ik niet hoor. Heb toch wel aardige binnenkomers en re-entrys gezien.
Beter dan mijn eigen lijst wordt het toch niet
Maar toch gewoon genieten en een beetje mopperen. Zin in!
Op woensdag 19 december 2018 19:02 schreef cafca het volgende: Och, er staan zo'n 1000 nummers te hoog en zo'n 1500 numners te laag in de lijst (waarvan sommigen wel heel extreem). En het is totaal niet meer de lijst die het ooit geweest is maar och... over het algemeen best leuke muziek.
Maar op die lijst hadden we net zoveel kritiek hoor
Op een gegeven moment heb je genoeg van het zeiken. Hoe dan ook, een top2000 dag gaat steeds meer op een standaard radio2-dag gaan lijken. Ik zal nog wel wat luisteren, maar niet meer zo fanatiek als vroeger denk ik.
Op een gegeven moment heb je genoeg van het zeiken. Hoe dan ook, een top2000 dag gaat steeds meer op een standaard radio2-dag gaan lijken. Ik zal nog wel wat luisteren, maar niet meer zo fanatiek als vroeger denk ik.
Op woensdag 19 december 2018 19:12 schreef cafca het volgende: Het valt me wel op dat er veel Queen in de lijst staat. Is Freddy Mercury overleden ofzo?
Op woensdag 19 december 2018 19:12 schreef cafca het volgende: Het valt me wel op dat er veel Queen in de lijst staat. Is Freddy Mercury overleden ofzo?
In Your Eyes, geen idee hoe die er nu opeens in komt, maar volkomen terecht en hij zit in een verder matig uur, dus wellicht volgend jaar gewoon weer.
Michael Jackson werd nog even in de film Bohemian Rhapsody genoemd De Dire Straits stijgingen kunnen ook wel te maken hebben met dat ze ook op Live Aid speelden en dat mensen Live Aid terug gingen luisteren nadat ze de film hebben gezien.
Als je goed luistert hoor je ook nog een stukje van Sultans of Swings in de film Bohemian Rhapsody net voordat Queen het podium opkomt.
Jammer weer van Zoutelande, rood van Marco B en Hazes Jr, en nog meer meuk wat zo hoog komt. Krijg hier altijd het “schoolpleinmoeder stemt ook” idee bij.
Maar goed, genoeg geklaagd weer. Op naar volgende week!