Daan is 4 maanden en zit op 4 flessen van 180/6 en de nachten zijn prut. Ik verwacht niet dat als ik overdag een fles ertussen ‘prop’ dat het niet per se beter wordt, want 4x 180 drinkt ie al niet helemaal leeg. Ik weet niet meer waar het mee te maken heeft. Honger? Maar accepteert geen fles ‘s nachts, pas na een paar uur(!) huilen/miepen. Drinkt dan slechts 120. Van newborn tot 3 mnd gingen de nachten top, kwam pas tegen 4u en sliep daarna prima door. Nu is het van 9-3 vechten voor slaap en dan na de fles slaapt ie tot 6. Sinds eind okt zijn de nachten enorm klote, heb een droom/ late avondfles geprobeerd maar die drinkt ie gewoon niet. Ik ben inmiddels redelijk wanhopig, en kapot moe, want werk enz. Het enige voordeel vannacht was dat ik van 3 tot 6 wel geslapen heb, ware het niet dat Emma om 4 bij ons in bed kroop huilend. Inbakeren hielp precies 2 dagen, daarna niet meer. Ik weet het echt ff niet meer, hoop iedere nacht dat het beter gaat (het is ineens gekomen dus zal ineens gaan?) maar helaas. Slaapregressie, sprong, ik lees van alles maar ja..quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:39 schreef Jentin het volgende:
Mijn lapo:
Loj, Phi is vandaag 6 maanden () n die zit op 5x180/6 Daar doet ze het goed op. Komt ze tijdens een dag ergens op een fles minder, dan heb ik sowieso een nachtvoeding.
Toen ik er zelf nog naast voedde (4-5 maand), dronk ze ‘s ochtends en ‘s avonds bij mij (en eventuele nachtvoedingen) en kreeg ze overdag drie flessen 150/5 (die gingen vaak niet eens leeg).
I. laat ook vaak wel wat melk staan, maar soms komt de 180ml met gemak op dus we bieden dat wel steeds aan en als hij niet meer hoeft is het primaquote:Op zaterdag 15 december 2018 12:38 schreef Malteser het volgende:
Wat een hoeveelheden drinken jullie kinderen! Wow.
Ik heb natuurlijk geen idee wat Mars live bij me drinkt maar voor opvangdagen geef ik 2x 150cc mee en that’s it. Zelfs dan laat hij een bodempje staan.
Nouk, wat zwaar. Ik hoop voor jullie dat er snel een ommekeer is.
Mini, sterkte vandaag dan.
Hier ook en het liefst op mn neusquote:Op zaterdag 15 december 2018 18:52 schreef minilot het volgende:
Yup, dat kaarsrechtop zitten hier ook. En als ik ernaast lig en hij eigenlijk nog moe is dan laat -ie bij voorkeur dan hard bonzend zijn hoofd bovenop het mijne vallen.
Ik ben wat dat betreft verwend met Emma, die deed dat ook zo :’) Ik had verwacht nog een slaapbaby te bakkenquote:Op zaterdag 15 december 2018 15:10 schreef Jentin het volgende:
Nouk, wat frustrerend. Ik zeg niet dat Phi doorslaapt door die vijf flessen, maar ze doet het in elk geval sowieso níet op vier, weten we inmiddelsOver het algemeen is ze een goede slaper en slaapt ze 19-7 met regelmatig een nachtvoeding. Maar vanaf 19 maakt ze meestal wel een ruk van minstens een uur of 7 en meestal langer. Tenzij vannacht, toen waren we gewoon allemaal wakker van 2 tot 6
![]()
Wat jij beschrijft klinkt slopend. Ik snap je wanhoop. Zou er iets te winnen zijn met dingen als extra verduisteren, warmer/kouder kleden, dat soort dingen?
Hij huilt 's middags eigenlijk nooit. Ik sta na 1 slaapcyclus van 45 minuten altijd paraat. Meestal slaapt -ie met een keer murmelen en omdraaien zelf weer verder. Soms gaat -ie half slapend jengelend zitten, dan stop ik er gauw een tepel in en dan is -ie alsnog binnen een paar seconden weer onder zeil. Na die eerste slaapcyclus komt er altijd nog eentje en soms vanzelf nog meer maar als Günther dan wakker wordt is -ie gewoon uitgeslapen. Hij huilt dan niet, maar gaat van 'maaaaaaaamaaaaaa lieloeloeeee tiiiiiii blabla MAMAAAAA' in bed tot ik komquote:Op zaterdag 15 december 2018 19:17 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Mini haal je Günther eruit s'middags als hij huilt of laag je hem er even in om af te wachten?
Dit herken ik van mijn man bij onze eerste. Hij probeerde als de baby sliep (of tussendoor) nog dingen te doen en raakte dan gefrustreerd als het niet (goed) lukte.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef spierbal het volgende:
Hoe ervaren vaders hier een hele dag alleen voor hun baby zorgen? Ik heb echt gewoon totaal niets aan mijn dag voor mijn gevoel.
Een hele dag goed voor een baby zorgen is mijns inziens op zichzelf al een nuttig bestede dagquote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef spierbal het volgende:
Hoe ervaren vaders hier een hele dag alleen voor hun baby zorgen? Ik heb echt gewoon totaal niets aan mijn dag voor mijn gevoel.
Awwwquote:Op zaterdag 15 december 2018 20:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Heb straks wel even moeten huilen aan de herinnering. Ik vind het nog steeds zo bijzonder dat Banaan en mijn buik zat. Achteraf voelt het ook alsof hij al veel langer bij me was (zijn bewegingen vanuit de buik zijn nog zo herkenbaar).
Sorry Jentin, ik moest lachen om jouw schrijfstijlquote:Op zaterdag 15 december 2018 19:52 schreef Jentin het volgende:
Ah, dat lijkt me zo kloterig. Als je eerste een goede slaper is, reken je daar toch een beetje op bij the sequel. Hopelijk vind je gauw iets dat helpt, of schiet er ineens een chakra op z’n plek ofzo. (Kan ie daar nog ergens last hebben? Iets dwars in z’n nek of iets?)
Vandaag was hier echt één groot klooifestijn met baby :’) Gister lag ze er helemaal af na het kdv, dus om 18.15 kreeg ze al d’r laatste fles, maar die ging niet op. Vervolgens totaal ko tot 2.00 Daarna gedoe en gefeest en gegrunt tot 5.00, uit wanhoop nog maar een fles erin: om 6.00 kind eindelijk uit. Meldde zich om 7.30 weer zo: “![]()
![]()
“ Negen uur een fles. Tegen elven een poging tot fruithap. Twaalf uur een fles. Drie uur een fles (dus al nummer 5 van de dag) Nergens slaaps, behoudens een uurtje 10-11 en 30 seconden ergens onderweg.
Tegen half zes schreeuwende (letterlijk) honger. Ik dacht: geef ik een klein flesje en dan redt ze het nog even tot bedtijd. Mis, baby helemaal van de planeet
Shit, 17.30 is wel erg vroeg. Dat wordt een ramp vannacht. Toch maar op bed leggen.
Op bed:![]()
![]()
![]()
Mee naar benee. Baby amputeert eigen pols wegens honger. Omkleden, fles maken, maar geen hele, want net al wat op. Fles leeg: boze baby. No sleepz. Argh. Wiegen en passief-agressief slaap-kindje-slaap hummen.
Toen ging ze gelukkig slapen![]()
Je maakt wat mee, niet?
Ik heb echt een vreetbeer.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:38 schreef Malteser het volgende:
Wat een hoeveelheden drinken jullie kinderen! Wow.
Ik heb natuurlijk geen idee wat Mars live bij me drinkt maar voor opvangdagen geef ik 2x 150cc mee en that’s it. Zelfs dan laat hij een bodempje staan.
Geen vaderquote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef spierbal het volgende:
jawel, je hebt een dag voor je baby gezorgdquote:Op zaterdag 15 december 2018 20:02 schreef spierbal het volgende:
Zeg dat! Ik kan me de laatste keer dat ik de hele dag voor de tv hing in joggingbroek niet heugen, terwijl dat mijn minimale vereiste was voor de zondag, vroegerquote:Op zaterdag 15 december 2018 20:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Geen vadermaar ik ben met baby minder lui en krijg meer gedaan op een dag, dan zonder baby.
Zondagen, die dagen die vroeger geen ochtend hadden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:06 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Zeg dat! Ik kan me de laatste keer dat ik de hele dag voor de tv hing in joggingbroek niet heugen, terwijl dat mijn minimale vereiste was voor de zondag, vroeger
En je de hele dag tv kon kijken. Ja, ook spannende actiefilms of enge films i.p.v. rekening te houden met je kleuter waar niet alles geschikt voor is.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:04 schreef VKV het volgende:
[..]
Zondagen, die dagen die vroeger geen ochtend hadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen kom ik afscheid nemen van jullie.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ik zou nog even volhouden met de broeken die je hebt, want echt; je lijf verandert zo snel. Ik pas nu weer in het merendeel van mn eigen broeken, maar die zaten 3 weken terug ook nog niet goed. Zou zonde zijn om voor een maand een broek aan te schaffen. En als je dat toch wil doen; mamalicious heeft “after birth” broeken. Niet met zo’n band als een positiebroek, maar wel met een hoge, flexibele taille!quote:Op zondag 16 december 2018 17:38 schreef Helsinki het volgende:
Hier soms wel actief en soms ook niet. Maar heb nog verlof en vind dat ik het dan nog best rustig aan mag doen.
Pfff, ik pas m'n gewone broeken nog steeds niet. Sterker nog: 'normale' broeken in de winkel gaan gewoon niet over m'n heupen of dicht. Heb dan ook nog steeds wel een babybuik, ondanks dat het nu bijna 3 maanden geleden is. Erg frusterend.. toch maar weer een positiebroek kopen?! (Die zitten ook niet helemaal goed meer. Zit net tussen twee maten in.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door BellaaElisa op 16-12-2018 22:02:02 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helsinki hier ook tas matennin.. net nét niet in m’n oude broeken, maar zwangerschapsbroeken zitten te ruim... heb 1 hele fijne legging en leef voornamelijk nog in m’n jogging verder![]()
Heb wel hele goeie shapewear waardoor ik wel wat jurkjes weer ‘leuk’ aankan; dus die zal ik straks naar het werk wel vaker aanhebben tot mijn broeken weer wat beter zitten
Idd vind het ook zonde om nu nieuwe broeken te kopen tbh
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
quote:Op zondag 16 december 2018 21:22 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
PKM, foei, ik grinnikte Günther wakker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En precies zoals je schrijft inderdaad hier ook zo
Gefeliciteerd alvast en ik ga je hier missen joh! Lieve Banaan vaak net een stapje verder dan de mijne, maar verder altijd zoveel herkenbaarheid: over het slapen, het voeden, het altijd, elke dag bij elkaar zijn.. Tot over een paar weken bij de dreumesjes!![]()
![]()
Let me see you stripped down to the bone
Ze verveeld hem tot slaap.quote:Op maandag 17 december 2018 08:36 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh en sommige schoonmoeders. Hier een die zich amper bemoeit met de opvoeding. Ze krijgt het wel bijna wekelijks voor elkaar dat hij overdag een dut van een uur of 3 in eigen bed doet. Maar hoe ze dat voor elkaar krijgt weet ik nog steeds niet
De mijne ook hoor. Ze heeft weleens haar momentjes maar die hebben we allemaal weleens.quote:Op maandag 17 december 2018 08:50 schreef Jentin het volgende:
Mijn schoonmoeder is goud waardMaar wel tot vervelens aan toe van ‘lamaarhuilenisgoedvoordelongetjes’ en ook stellig overtuigd van het gegeven dat baby’s van een maand of twee hun ouders manipuleren. Oh ja, en Phi heeft de verkeerde roepnaam, repeat x 100.
Ik kan inmiddels heel goed deze smiley nadoen: ‘‘ en ga dan doorrrrrr met me laten manipuleren en huilende baby’s troosten enzo
Aure, nachtfokboks![]()
Venco, wat een avond zo. De ergernis, grenzeloos echt.
Je laatste zin klinkt cynisch. Wat gaan jullie met Kerst doen?quote:Op maandag 17 december 2018 09:38 schreef Jagärtrut het volgende:
pkm, gefeliciteerd! Wat gaat dat eerste jaar toch snel he..
Wij waren in Nederland dit weekend, en gister rond slapenstijd teruggereden. Ging prima. Ben een beetje moe van mijn ouders, mijn zusje heeft een baby net zo oud als O, en die slaapt het klokje rond, doet drie goede dutjes per dag en speelt rustig zelf in de box. Mijn ouders geven me het gevoel dat het mijn schuld is dat O het anders doet. ‘Haal hem nu eens van de borst af’. ‘Als je hem meer regelmaat zou bieden, zou hij ook beter slapen’. Joh, elke 2 uur naar bed vind ik best veel regelmaat. En soms moet grote broer wat, ja, dan moet O maar even wachten. Lijkt me logisch. Dat samen met een uitbarsting van mijn kinderloze zusje dat de kinderen teveel aandacht kregen maakt dat ik uitkijk naar kerst.
Dussss, jouw oudste is net zo oud als je schoonzusje?quote:Op maandag 17 december 2018 09:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft zelf nog een kind van 11, dus zoveel zien we haar niet. Ze is aardig enzo, maar heel naïef en van opvoeden heeft ze nog nooit gehoord. Een 11-jarige energiedrankjes geven vind ik bijvoorbeeld niet normaal![]()
Mijn oudste is halfjaar ouder dan haar oomquote:Op maandag 17 december 2018 10:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dussss, jouw oudste is net zo oud als je schoonzusje?![]()
Hoe oud is je schoonmoeder dan en je partner?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helsinki, ik was nu weer aardig snel in shape, maar toen ik bevallen was van Jewel was ik bang dat ik mijn kleding nooit meer zou passen. Het is uiteindelijk helemaal goed gekomen en ik heb er niets voor hoeven doen, het ene lijf heeft er gewoon wat meer tijd voor nodig dan het andere lijf. Je gaat je broeken vanzelf weer passen, wees lief voor jezelf en je lijf, daar is gewoon een heel mooi minimensje uit geboren![]()
Jentin, Fleur en Ellie, een knuffel voor jullie met jullie beroerde nacht(en), koffie?
Jagar, dat klinkt niet echt als een gezellig weekend, wat kwetsend die opmerkingen en zeer onterecht![]()
![]()
Juul 2 tandjes en aan de hapjes!![]()
Priem, sterkte alvast voor de wendag morgen, zie je er tegenop?
Grappig, waar Jewel alles at (en nu niet meer, want twee is NEEE), is Vlokje een hele kieskeurige eter. Spinazie, aardappel, zoete aardappel, sperziebonen, bloemkool, ze moet er helemaal niets van weten. Wortel is haar favoriet, en fruit, broccoli mag ook nog net. Voordeel is wel dat Jewel alles wil wat Vlokje heeft. Dus ook hetzelfde eten. En zo kreeg Jewel gisteren alsnog haar groente binnen omdat zij de spinazie met zoete aardappel op at die ik voor Vlokje had gemaakt
![]()
Ik vermoed trouwens dat Vlokje nog meer tandjes krijgt, al zou dat volgens mij wel wat vroeg zijn. Maar de liters kwijl, liters spuitpoep, en gefrustreerd gekauw op mijn vingers zijn wel opvallend. Of zou dat nog kunnen komen van de ondertandjes? Die zijn namelijk al wel door, maar moeten alleen nog een 'stukje hoger'.
En ze wil alleen maar staan. Als ik op de grond zit en haar op schoot heb, hopst ze net zo lang met haar billen tot ze op het puntje van mijn knieën zit en ze zich tot sta-stand op kan werken (uiteraard met mijn handen vast). Lijkt mij niet zo goed met die kleine beentjes, maar ze staat uitermate stabiel. Sowieso hebben we een eigenwijsje die goed weet wat ze wil, want ze wil ook heeeeel graag kruipen. Vooruit kruipen is echter nog van een hoger wiskunde, maar achteruit kruipen lukt wel goed zowel op de rug als op de buik. Dat is echter niet wat ze wil en dat laat ze graag merkenMooi om te zien, zo klein als ze zijn en toch al zo'n sterk willetje
![]()
quote:Op maandag 17 december 2018 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Net op tijd het bed naar beneden gezet:
[ afbeelding ]
Uch. Hoe maak je jonge ouders onzeker...quote:Op maandag 17 december 2018 14:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik kom niet bijgelezen na een waardeloze nacht (prul wilde alleen op ons slapen, dus we hebben afwisselend met haar op de bank gezeten en geprobeerd wat uurtjes te maken), maar ik ben vanochtend wel wat geschrokken van onze eerste afspraak met de jeugdarts op het cb.
Prul woog bij de geboorte 3085. Na een week bleef ze steken op 2900 (laagste gewicht), maar op dag 10 woog ze 3090. Vanochtend bleek ze 3365 gram te wegen met een lengte van 53 cm en een hoofdomtrek van 36,4 cm (ze is morgen vier weken) en dat gewicht was volgens de arts te weinig voor haar curve. Ik kreeg een hele waslijst aan voedingsadviezen, dingen die ik beter kan laten staan zodat prul daar geen last van heeft en een verhoor over onze levensstijl ('sport je niet teveel? En hebben jullie niet te veel bezoek? En ben je niet te druk? En drink je wel 3 liter per dag? Nee, thee telt niet, ook rooibos niet '). Uiteindelijk zelfs het advies om over te stappen op flesvoeding, omdat we dan 'tenminste zeker weten dat ze genoeg te eten krijgt'. Ondanks dat de conclusie ook was dat het een alerte baby is die in de meeste nachten een uur of 3,5-4 tussen de voedingen laat en overdag wat vaker komt, elke 2,5 uur ofzo.
Bovendien wilde prul haar hoofd niet optillen en dus moeten we meer oefenen.
Al met al genoeg om in januari opnieuw te mogen komen opdraven voor een extra afspraak, maar 'we mogen ons vooral geen zorgen maken'. HOE DAN?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot snel voor sommigen en niet zo snel voor anderen.![]()
Ik blijf wel meelurken natuurlijk.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Gelukkig voor mij deed hij zijn trucje daarna nog een paar keer en kon ik hem hysterisch toejuichen en filmenquote:Op maandag 17 december 2018 13:33 schreef Schanu het volgende:
Een rollend draakje!!Hopelijk doet hij het vandaag nog eens over zodat je het kan zien en nog trotser kan worden
Ik kan de lijn niet zien, dus wat moeilijk oordelen zo, maar die % zeggen lang niet alles. Wat belangrijker is dat Prul met 1 van de voorgedrukte lijnen “meegroeit”. Als haar laagste gewicht op de 13% lijn zat en nu op 9, is dat verschil niet heel groot en loopt haar curve wellicht wel weer met de lijn mee. Wat je niet wil zien is dat de lijn van prul niet evenwijdig loopt aan de voorgedrukte curves. Als zij afbuigt groeit ze inderdaad wat weinig; dan dus even je LK contacten!quote:Op maandag 17 december 2018 15:16 schreef Tink89 het volgende:
Who zegt: 37% bij geboorte, 18% na een week, 13% na tien dagen en nu 9%. Volgens de Growth-app tenminste. Da's niet best, toch?
Edit: lengte is vandaag voor het eerst gemeten en 45% en hoofdomtrek 53%.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft iemand mijn mini-baby gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pff. Gelukkig laatste week werken voor mn verlof. Ben er echt aan toe. U. is weer vergeten hoe hij ‘s nachts moet slapen.Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je zelf om half 7 in de ochtend aan het fokken bentquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:10 schreef Aure het volgende:
Ach misschien krijg je wel een baby a la sacredan moet je je baby zelf wakker maken
![]()
Stuur het recept voor zo'n kind even door, misschien durf ik dan ooit nog wel aan een tweede te beginnen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Al die ingepakte baby's!liefff.
[..]
Dat je zelf om half 7 in de ochtend aan het fokken bentomdat je niet meer kan slapen en te uitgerust door het leven gaat.
Jij geniet er wel van om het in te wrijven hequote:Op dinsdag 18 december 2018 11:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Al die ingepakte baby's!liefff.
[..]
Dat je zelf om half 7 in de ochtend aan het fokken bentomdat je niet meer kan slapen en te uitgerust door het leven gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een vriendin van mij heeft net lunch gebracht en elke keer als ie even wakker is haal ik snel wat te drinkenVerder is Jip voor een koortsige baby best okay. Als hij wakker is kunnen er zelfs lachjes vanaf en hij kan zichzelf wel 10 minuten entertainen zonder op mij te plakken, kan ik in ieder geval ook gewoon naar de wc
. Oh en hij drinkt heel veel dus dat is ook wel fijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Aure op 18-12-2018 14:07:07 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rozijneneter van FleurHet lijkt me heerlijk als ze rechtop kunnen zitten.
Exode, wat kijkt ze super hyper blijEn als ik dat zo zie zie vind ik het wel een beetje jammer dat ik geen meisje heb, die hebben veel leukere kleren....
Wat heeft Ollie een hip retro pakje aan! Ik ben benieuwd of er in comfort voor die kleintjes verschil in zit.
Goed om te horen dat de wendag zo prettig ging Priem! Dat geeft meteen een hoop vertrouwen.
Wat een schitterende foto's Peace! Toch wel tevreden met de "gedwongen" fotograaf denk ik? Hier toch wel spijt dat wij geen geboortefotograaf hebben genomen als ik dit zo zie.
Bikkel heeft mijn verkoudheid over genomen helaas maar slaapt wel redelijk veel / goed. Wel max 3 uurtjes maar dat is prima.
Wij hebben bij de geboorte van een kennis een stek gekregen van een eik. Dat noemen ze dan een geboorteboom en met een hele omschrijving erbij van "geplant in 2017 en ontkiemd in 2018 en dat Bikkel maar mag opgroeien als grote, sterke eik bla bla bla" Voor mij het aller mooiste en dierbaarste cadeau wat we hebben gehad ook met wat er allemaal is gebeurd voorafgaande aan het ontstaan van Bikkel. Hij stond nog in een pot en we waren nog aan het kijken voor een mooi plekje omdat het best een grote boom zou gaan worden. Helaas in verleden tijd. Mijn schoonvader dacht dat het onkruid was en heeft gisteren het stekje uit de pot getrokken en weg gegooid. Ik ben al de hele dag helemaal over de zeik en aan het janken. Laten we het maar houden op een combinatie van hormonen, de griep en schildklierproblemen. En de beste man heeft alleen maar willen helpen dus boos kan ik ook niet worden. Maar man o man, wat is het kut.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
[ Bericht 3% gewijzigd door Loj op 18-12-2018 23:12:07 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds een paar dagen hier (vermoedelijk) tandjesleed. Meneer is zeer aanhankelijk, kwijlt ineens heel erg veel en lijkt ook pijn te hebben. Hij wil overal op bijten. We zien het nog niet echt aan z'n tandvlees, maar de symptomen lijken er wel te zijn.
Donderdagochtend wenochtend op het kdv, daar mag hij vanaf januari elke week een dag heen. Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe het gaat en kijk stiekem uit naar aanstaande donderdag even een ochtendje "vrij"![]()
24 uur verdeeld over afwisselend 4 en 5 dagen. Hetzelfde als ik hiervoor ook al werkte.quote:Op dinsdag 18 december 2018 19:48 schreef VKV het volgende:
Luna, gaat hard ineens hè? Hoeveel dagen ga je straks werken?
Sorry, ik zal niet meer zeggen dat ik sinds week 2 geen gebroken nacht heb gehad.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jij geniet er wel van om het in te wrijven he![]()
Begint op te vallen![]()
quote:Op woensdag 19 december 2018 14:04 schreef BellaaElisa het volgende:
‘Geef kinderen onder de zes vooral géén rijstwafels’
https://www.ad.nl/koken-e(...)ijstwafels~a019cccf/
Had het al eerder gelezen en boodschap is vooral niet tè veel rijstproducten te geven. Dus enige nuance wel nodig mbt de kop van het tuk.quote:Op woensdag 19 december 2018 14:33 schreef Schanu het volgende:
[..]En ik mijn peuter steeds heel - dacht - ik verantwoord rijstwafel geven
Daar zijn de meningen ook over verdeeld zoals verder in het artikel.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:05 schreef elliebell het volgende:
[..]
Had het al eerder gelezen en boodschap is vooral niet tè veel rijstproducten te geven. Dus enige nuance wel nodig mbt de kop van het tuk.
quote:,Kinderen mogen op zijn tijd best rijst eten, maar vooral niet te veel’’, concludeert de Belgische gezondheidsraad. ,,Zeker onder de 6 jaar moet opgepast worden.” De Zweedse gezondheidsraad is stelliger. De raad adviseert om kinderen onder de 6 jaar helemaal geen rijstwafels te geven, en op te passen met andere rijstproducten. ‘Rijstwafels bevatten bijna geen belangrijke voedingstoffen en zitten vaak vol zout. Kinderen ouder dan 6 kunnen wel af en toe rijstwafels eten, maar wel afhankelijk van hoeveel rijst ze verder binnenkrijgen’, zo staat te lezen in het Zweedse rapport.
Ik denk dat een hele boel ouders het niet weten, aangezien het alleen in Zweden bekend was. Nu België het onder de loep heeft genomen komt het pas ook bij de Nederlandse voedselautoriteiten terecht denk ik, zoals nu het geval is.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:39 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nog nooit iets gehoord over de schadelijke stoffen in rijst en ik leef toch niet onder een steen. Bizar. Dank voor het delen.
Tegen mij is 3 dagen verteld maar indien je je zorgen maakt altijd bellen! Sterktequote:Op woensdag 19 december 2018 21:05 schreef Aure het volgende:
Sauna, lekker hoor exode! Hoe gaat het met Juul?
Jip zijn temp is wel weer flink gestegen 39.6 nu. Hoeveel dagen mogen baby's van 6 maanden koorts hebben? Oftewel wanneer moet ik even met de huisarts bellen? Hij slaapt bijna alleen maar, drinkt wel gewoon en heeft ook natte luiers. Verder komt er een liter snot uit zn neus dus ik gok dat die koorts met verkoudheid te maken heeft.
Wij belden altijd als het 3 dagen duurde en niet minder werd. Conform advies van de huisarts. Je wil er niet te laat mee zijn. En alleen snot krijg je volgens mij geen koorts van.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:05 schreef Aure het volgende:
Sauna, lekker hoor exode! Hoe gaat het met Juul?
Jip zijn temp is wel weer flink gestegen 39.6 nu. Hoeveel dagen mogen baby's van 6 maanden koorts hebben? Oftewel wanneer moet ik even met de huisarts bellen? Hij slaapt bijna alleen maar, drinkt wel gewoon en heeft ook natte luiers. Verder komt er een liter snot uit zn neus dus ik gok dat die koorts met verkoudheid te maken heeft.
Snot krijg je van een verkoudheid en kleine kinderen kunnen zeker wel koorts krijgen daarbij. Dus dat is echt niet gek.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:11 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Wij belden altijd als het 3 dagen duurde en niet minder werd. Conform advies van de huisarts. Je wil er niet te laat mee zijn. En alleen snot krijg je volgens mij geen koorts van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
Dat laatste. Zo ontzettend waar. Dat is hier ook. Twix vraagt veel aandacht, speelt liever niet alleen, vindt alles ‘samen is gezellig mama’. Mars is de goedzak, vermaakt zich uren op de grond met alles en niks.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:46 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Gefeliciteerd Venco!![]()
Loj, toevallig hadden we het gisteravond over wellicht nog een kindje erbij, mocht dat lukken. Eigenlijk hebben we de knoop al doorgehakt, maar gisteren was mijn oudste niet in een beste bui en vond ik het best pittig, twee kinderen. Hoe moet dat dan met nog eentje erbij? Aan de andere kant, peuterbuien houden op (toch? Ja toch?), dus wat dat betreft...
Wat Exode aangeeft ben ik het wel mee eens. De doorslaapnachten zijn op een hand te tellen, maar ik weet dat dat vanzelf beter wordt. Ook met krampjes was ik niet zo wanhopig als bij mijn oudste. Ik zit er echt wel relaxter in. Het enige wat ik jammer vind, is dat M echt minder de volle aandacht krijgt dan T. T eist het echt op en M is zo ontzettend tevreden.
Wacht even, kleuterbuien? Ik ging er vanuit dat we over 9 maanden klaar waren met buienquote:Op donderdag 20 december 2018 10:35 schreef Loj het volgende:
Peuterbuien houden op en er komen kleuterbuien voor terug
Maar de liefde die je ervoor terug krijgt, het is het waard. Ik heb nog geen seconde spijt gehad!
Lieve OT, die toevoeging hoeft toch helemaal niet. Een kindje willen is altijd egoïstisch, het is namelijk een beslissing die je maakt voor jezelf. Jij (en partner) wilt het, je besluit ervoor te gaan en hoopt dat het lukt. Of je er nu geen, een, twee, drie of vier hebt, als de wens er is, is die er. En dan is het aan jou om te beslissen of je er voor wilt gaan of niet. Daar hoef je toch geen verantwoording voor af te leggen. Als jij en je man graag een vierde kindje willen, een broertje of zusje voor T, Jquote:Op donderdag 20 december 2018 10:58 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Wacht even, kleuterbuien? Ik ging er vanuit dat we over 9 maanden klaar waren met buien
Maar fijn om je laatste zinnetje te lezen, ik laat mij man ook even meelezen
Malteser, wat fijn van het doorslapen! En wat heerlijk dat je binnenkort kan fietsen. M zou inmiddels ook al op de fiets kunnen maar ik heb er geen enkel moment over nagedacht om het fietszitje te installeren, haha. Toch maar eens doen, zal ze vast heel leuk vinden. En wat een verschil met vorig jaar voor je zeg!
Nog even naar aanleiding van mijn eerdere berichtje, ik vind het ontzettend 'egoïstisch' om te schrijven dat we misschien nog een kindje zouden willen. Alsof dit niet al mooi genoeg is of zo. Ik besef heel goed wat een mazzel we hebben met deze twee, maar we hebben nog zoveel ruimte (vooral figuurlijk trouwens) voor nog een broertje of zusje.
Wat lief van je, dank voor deze reactiequote:Op donderdag 20 december 2018 13:15 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lieve OT, die toevoeging hoeft toch helemaal niet. Een kindje willen is altijd egoïstisch, het is namelijk een beslissing die je maakt voor jezelf. Jij (en partner) wilt het, je besluit ervoor te gaan en hoopt dat het lukt. Of je er nu geen, een, twee, drie of vier hebt, als de wens er is, is die er. En dan is het aan jou om te beslissen of je er voor wilt gaan of niet. Daar hoef je toch geen verantwoording voor af te leggen. Als jij en je man graag een vierde kindje willen, een broertje of zusje voor T, Jen M, dan is dat helemaal aan jullie. Al wil je er nog drie, of zes, of 10.
Ja hier ben ik het helemaal mee eens! Sporten, zwemles, speelafspraakjes, zelf ook nog boodschappen doen en evt andere afspraken, O zit (en slaapt) daardoor veel vaker in de maxi cosi dan me lief is.quote:Op donderdag 20 december 2018 13:19 schreef Aventura het volgende:
Hier is mijn eerste al 7 en de baby nu bijna 1. Haar er even bij doen voelt niet zo, het voelt eerder als helemaal opnieuw beginnen. Wel logisch natuurlijk. Zoon gaat al lang naar school en ik had al in geen 4 jaar een luier meer aangeraakt. Er zijn wel voordelen, zoon is al heel zelfstandig, gaat naar school en kan zelfs al met wat dingen helpen. Lastig vind ik dst de baby altijd 'mee' moet. In het kielzog van school, sport, muziek: al onze activiteiten. Soms vervelend voor haar en ietwat belemmerend voor ons.
Iets anders, baby heeft al 2 dagen last met poepen (daarvoor al 2 dagen geen popeluiers). Om het uur hoor ik een kreetje en gebrul en dan zie ik weer een keuteltje (ong een nootje). Kontje vegen doet inmiddels erg pijn. Ik geef tussendoor extra water en dixap. Wat kan ik nog meer doen?
Absoluut! Het is een bewuste keuze om zelf elke dag voor mijn uk te zorgen en ik ben ontzettend blij dat dat met behulp van aanpassingen aan ons uitgavenpatroon ook gewoon kón.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:30 schreef Mrs.Peel het volgende:
Maar mini, het is natuurlijk ook makkelijker om relaxt en ontspannen te zijn wanneer je niet buitenshuis werkt. Dat klopt toch? Ik lees tenminste van jou niets over werk of opvang oid. Het is heerlijk als je de tijd aan jezelf hebt, niet zo en zo laat bij een opvang of school hoeft te staan, niet voor de helft met je hoofd bij je werk te zitten. Dit is overigens geen aanval, maar om even te relativeren.
True! Dat wel/niet onzeker voelen heeft inderdaad niet met wel/niet werken te maken! Heerlijk dat je het voelt zoals je het zojuist omschreefquote:Op donderdag 20 december 2018 17:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Absoluut! Het is een bewuste keuze om zelf elke dag voor mijn uk te zorgen en ik ben ontzettend blij dat dat met behulp van aanpassingen aan ons uitgavenpatroon ook gewoon kón.
Niet steeds hoeven haasten om ergens op tijd te zijn is me heel wat waard (al staan we gewoonlijk omstreeks zeven uur 's morgens op) en de hele dag samen met onze zoon zijn vind ik prachtig
Niettemin ging het hier vooral om onzekerheid die je bij een eerste vaak meer voelt dan bij een tweede, en hoe je je als je het voor het eerst doet vaak meer aantrekt van hoe het volgens de boekjes allemaal zou moeten. Dat heeft denk ik niet zoveel te maken met wel of niet buiten de deur werken.
Jewel kreeg het ook toen ze een maand of 10 was, het begon met een oorontsteking die niet overging, ze bleef hangerig en huilerig, duidelijk niet zichzelf, had af en aan koorts, at niet meer goed. Toen er vooral s avonds en s nachts benauwdheid bij kwam, zijn we opnieuw naar de huisarts gegaan en bleek ze rs virus te hebben. Ze was nog te alert om opgenomen te worden, maar we hebben veelvuldig contact gehad met de huisarts omdat de benauwdheid echt eng was, s nachts werd ze zo hysterisch dat ze niet meer goed kon ademen, daar hebben we na veel gezeur pufjes voor gekregen die amper hielpen overigens. Bij Jewel is het uiteindelijk overgegaan in een (verwaarloosde) longontsteking (omdat ze ons eerst niet serieus namen) en na 2 antibioticakuren is ze er pas bovenop gekomen, maar in totaal is ze maanden ziek geweest en heeft ze ook daarna lang door gekwakkeld.quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:57 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoe herken je eigenlijk het RS-virus? Het lijkt wel alsof het in de lucht hangt. Ik volg verschillende moeders op YouTube waarvan hun kindje zijn/waren opgenomen. Komt er altijd koorts bij kijken? N. is ook benauwd vooral als ze aan de borst drinkt.
Bij Sjaak begon het als gewone verkoudheid (wat het in principe ook is volgens mij). Omdat hij nog zo klein was (6 dagen oud, en prematuur dus we lagen nog in het ziekenhuis) stopte hij met ademhalen. Daarna is hij getest op het RS-virus en dat bleek het ook te zijn.quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:57 schreef BellaaElisa het volgende:
Aure bah wat schrikken zeg! En vooral dat nummer blijven bellen hoor als het niet goed aanvoelt.![]()
Helsinki brr wat gemeen zeg!
Hoe herken je eigenlijk het RS-virus? Het lijkt wel alsof het in de lucht hangt. Ik volg verschillende moeders op YouTube waarvan hun kindje zijn/waren opgenomen. Komt er altijd koorts bij kijken? N. is ook benauwd vooral als ze aan de borst drinkt.
Wtf, waarom niet? Gek ziekenhuis.quote:Op vrijdag 21 december 2018 19:19 schreef Aure het volgende:
Ja ze doen hier aan rooming in. Dus één ouder mag altijd blijven slapen in de kamer van het kind. Ze hebben een stoel die je kan uitklappen tot bed, overdag moet je die perse weer inklappen tot stoel. Had ik vandaag niet gedaan, want ik wilde bijslapen maar slapen als ouder doe je maar snachtsuiteindelijk waren ze wel coulant (ik denk dat de vermoeidheid goed zichtbaar was), maar morgen mag ik niet meer overdag slapen
Het zou in de weg staan, maar in deze kamer staat het helemaal niet in de weg. Niemand van de verpleging hoeft daar te zijnquote:Op vrijdag 21 december 2018 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wtf, waarom niet? Gek ziekenhuis.
Schrijf hier anders gerust van je af hoor, we horen denk ik allemaal graag hoe het met Jip en met jou gaat daarquote:Op vrijdag 21 december 2018 20:14 schreef Aure het volgende:
Man dit topic wordt wel een beetje mijn #liefdagboek. Sorry mensen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Wat is het naar om je kindje zo te zien he. Ik weet niet of het je helpt als ik dit vertel, maar toen Sjaak RS had, was het zuurstofbrilletje ook niet genoeg. Na een aantal dagen moest hij ook aan de optiflow. Zodra hij die had, zag ik zijn lichaam ontspannen en kon hij eindelijk rusten in plaats van keihard werken. Het was dus een stap terug, maar voor hem was het eigenlijk een stap vooruit.quote:Op zaterdag 22 december 2018 08:00 schreef Aure het volgende:
Jullie zijn liefik had net geloof ik mijn eerste kleine mental breakdown
gelukkig slaapt Jip nu dus dan is het niet zo erg
![]()
Heb jij een beetje kunnen slapen zo zonder Casper Fleur?
Liefquote:Op zaterdag 22 december 2018 08:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat is het naar om je kindje zo te zien he. Ik weet niet of het je helpt als ik dit vertel, maar toen Sjaak RS had, was het zuurstofbrilletje ook niet genoeg. Na een aantal dagen moest hij ook aan de optiflow. Zodra hij die had, zag ik zijn lichaam ontspannen en kon hij eindelijk rusten in plaats van keihard werken. Het was dus een stap terug, maar voor hem was het eigenlijk een stap vooruit.
Mocht je meer willen weten, dan mag je altijd een pb sturen. Sterkte, het is echt een rotvirus
Moest hard lachen om je voornemens vs. realiteit. Zo werkt het ook bij mij. Ik heb twee weken vrij genomen, man ook, en dus moeten we even kijken hoe we elkaar onze 'me'- time gaan geven. Van mijn grootste voornemens komt denk ik niet veel terecht (plintjes leggen, kledingkast uitruimen, babykleding wegvouwen en weggeven/verkopen). Keukenkastjes uitsoppen. Gaat het gebeuren? Ik weet het nietquote:Op zaterdag 22 december 2018 09:24 schreef Jentin het volgende:
Aventura, lees jouw bericht nu. Wat vervelendIk snap dat je je daar niet fijn over voelt, al doe je natuurlijk niks verkeerd. Ik had geen idee dat een vroeggeboorte op die manier door kan werken. Merk je nog andere dingen die verschillen tov een a terme baby? Het lijkt me heel gek om zo’n humpie te zien dat zich verder normaal ontwikkelt en dan op andere fronten toch tegen zaken aan te lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |