quote:Op donderdag 4 januari 2018 08:24 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks
Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier komen Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes te melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.
Over Utrecht
Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 328.577 inwoners (1 januari 2014; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum. Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent.
Vaste baliekluivers:
[ afbeelding ] Blik, [ afbeelding ] Bork, woont alweer 16 jaar (14 +2) in Utrecht en wil nooit meer weg. [ afbeelding ] d4v1d, [ afbeelding ] Ireth, [ [url=http://i.fokzine.net/usericons/7566/arcade.jpgMaJo, vindt na 7,5 jaar in Utrecht wonen dat hij ook wel in de OP mag. [img=25,25]http://i.fokzine.net/usericons/421259/zedong.jpg]afbeelding[/url] ] Miauw_Zedong, [ afbeelding ] Paul, staat in de OP als Zeistenaar [ afbeelding ] Q, [ afbeelding ] Neelix, [ afbeelding ] Nielsch, [ afbeelding ] Speknek, [ afbeelding ]Zatoichi,
[ afbeelding ]Marsenal
Wil je ook in de lijst of eruit? Log je dan even in op de Fok! Wiki en voeg/verwijder je eigen UI hier toe/af aan het lijstje.
Nuttige links
http://www.utrecht.nl/
Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH
Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen
Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/
OH MaJo hoort er ook bij!
[ afbeelding ]
[..]
Leve de Domstad
Rij je wel eens rond de spits door de tunnel? Of als die vast staat via één van de andere wegen in Leidsche Rijn. 1 grote puinhoopquote:Op woensdag 12 december 2018 13:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp'
[..]
De torens komen tegen station Leidsche Rijn, waar het spoor net uitgebreid is naar 4 sporen. In 4 minuten rij je naar Utrecht Centraal en Vaartse Rijn. Daarnaast ligt het naast de A2. Hoezo geen infrastructuur?
Dan heb je het puur over wegen, en de nieuwe torens zijn juist niet gericht op autobezit.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Rij je wel eens rond de spits door de tunnel? Of als die vast staat via één van de andere wegen in Leidsche Rijn. 1 grote puinhoop
Het is net opgeleverd... Geef het een paar jaar zeg, je kan ook geen wonderen verwachten.quote:En veredeld dorp, ik kom uit een dorp van 30.000 inwoners en het centrum en de voorzieningen van dat dorp zijn beter dan die van Leidsche Rijn. En dat dorp zit ook nog eens op 15 min fietsen van een grote stad.
Gedeeltelijk eens. Van mij had er in Leidse Rijn veel hoger gebouwd mogen worden, met een tram/metro-lijn e.d. Maar daar is helaas niet voor gekozen.quote:Verder, als de kantoren die daar gebouwd zijn amper 25-30 meter hoog zijn. Waarom zou er dan in hemelsnaam een enorme woontoren van 140 meter hoog moeten komen?
Alsof er in de stad iemand voor 10:00 uit bed is. In een dorp wel want daar moet je naar de kerk dus dat is logisch.quote:Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
Over voorzieningen gesproken. Waarom zijn zoveel supermarkten pas om 10 of zelfs 12u open op zondag? Zelfs de Boons. In mijn voormalige dorp zijn de openingstijden al jaren ruimer. Had niet verwacht in dat opzicht achteruitgang mee te maken.
Nee het was geen kerkdorpquote:Op woensdag 12 december 2018 15:23 schreef Q. het volgende:
[..]
Alsof er in de stad iemand voor 10:00 uit bed is. In een dorp wel want daar moet je naar de kerk dus dat is logisch.
Je hebt 6 dagen per week van 7.00 tot 22.00 uur om boodschappen te doen, dat kan zondags wel wat korter tochquote:Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
Over voorzieningen gesproken. Waarom zijn zoveel supermarkten pas om 10 of zelfs 12u open op zondag? Zelfs de Boons. In mijn voormalige dorp zijn de openingstijden al jaren ruimer. Had niet verwacht in dat opzicht achteruitgang mee te maken.
Waarom moeten die ene dag de openingstijden anders zijn?quote:Op woensdag 12 december 2018 15:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Je hebt 6 dagen per week van 7.00 tot 22.00 uur om boodschappen te doen, dat kan zondags wel wat korter toch
Hoezo is jouw username nu Chia en niet meer Chai?quote:Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
omdat die mensen eerst naar de kerk moeten, duhquote:Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
Volgens Google verschilt de drukte anders niet met het eerste uur na opening op een doordeweekse dag.quote:Op woensdag 12 december 2018 17:16 schreef Marsenal het volgende:
Zondag voor tienen die supermarkt openen lijkt me ook totaal niet interressant als ondernemer. Veelmoeite om personeel te vinden en ik kan me niet voorstellen dat je een beetje omzet maakt.
Dat de drukte niet zou verschillen verbaasd me echt, maar nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het met personeel makkelijk is. Ik heb als puber ook vaak zondagen gewerkt, dat was altijd janken met personeel, en als ze dan ingeroosterd stonden meldden ze zich ‘ziek’.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:31 schreef Chia het volgende:
[..]
Volgens Google verschilt de drukte anders niet met het eerste uur na opening op een doordeweekse dag.
En scholieren waren er voor zover ik weet altijd prima voor te ronselen. Is ook makkelijker dan doordeweeks overdag.
Srs? Toen zondag nog iets nieuws was, was de toeslag volgens mij ook nog 100%. Daar komen brakke pubers wel hun bed voor uit.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat de drukte niet zou verschillen verbaasd me echt, maar nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het met personeel makkelijk is. Ik heb als puber ook vaak zondagen gewerkt, dat was altijd janken met personeel, en als ze dan ingeroosterd stonden meldden ze zich ‘ziek’.
Anyway, maakt mij niet uit verder, als ze open willen, lekker doen.
Newstyle heeft veel locaties! En is een fijne sportschool.quote:Op zondag 30 december 2018 15:29 schreef Piles het volgende:
Ik heb een paar jaar bij Newstyle (Terwijde en Zuilen) gezeten, beviel me altijd prima. Iets duurder dan een fit for free, maar dus rustiger
Wat zoek je precies? Gewoon een plek waar je zelfstandig kan fitnessen?quote:Op zondag 30 december 2018 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja oké, ik heb een hekel aan sportscholen en ik vind dat je sporten buiten behoort te doen. Maarrrr desondanks moet ik er toch weer aan gaan geloven (iets met revalidatie gebroken schouder links, elleboog rechts en een vervelende knieblessure). Thuis is het ook maar behelpen.
Heeft iemand suggesties voor een fijne sportschool die me niet aan een peuterspeelzaal doet denken ([ afbeelding ])? Dichter bij Lombok is beter, maar een stukje fietsen vind ik niet erg.
Yep.quote:Op zondag 30 december 2018 17:28 schreef Chia het volgende:
[..]
Wat zoek je precies? Gewoon een plek waar je zelfstandig kan fitnessen?
Yep. Gelukkig functioneer ik nu in het dagelijks leven weer aardig, maar de eerste weken waren echt afzien. Ik moest letterlijk gevoerd worden en het toppunt van mijn kunnen was dat ik nog net met pijn en moeite m'n eigen lul kon vasthouden tijdens het pissenquote:Vervelende combinatie van kwetsuren heb je.
Moet je nagaan beste Isdatzo, dat je waarschijnlijk ook zo zal eindigen.quote:Op maandag 31 december 2018 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep. Gelukkig functioneer ik nu in het dagelijks leven weer aardig, maar de eerste weken waren echt afzien. Ik moest letterlijk gevoerd worden en het toppunt van mijn kunnen was dat ik nog net met pijn en moeite m'n eigen lul kon vasthouden tijdens het pissen.
Ellende.
Ja het is weer aardig kansloos. Ben wel blij dat het in mijn stukje Overvecht een erg tamme boel was na twaalven. Na een half uur was het helemaal klaar met het vuurwerk en geen kip op straatquote:Op dinsdag 1 januari 2019 23:28 schreef Hathor het volgende:
19 auto's in de fik vannacht, lekker begin van het nieuwe jaar.
Ik heb diverse keren brandweer sirenes gehoord, na drieen nog zelfs geloof ik.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 23:48 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ja het is weer aardig kansloos. Ben wel blij dat het in mijn stukje Overvecht een erg tamme boel was na twaalven. Na een half uur was het helemaal klaar met het vuurwerk en geen kip op straat
Politie Utrecht meld dat het ook heel lastig is de daders te pakken, omdat ze zo snel toe kunnen slaan en daarna weg zijn. Ik hoop dat die getuigenissen van passanten tot strafvervolging leiden, maar ben bang dat het niet voldoende is voor strafvervolging. Twee jonge gastjes zitten in ieder geval twee weken langer vastquote:Op dinsdag 1 januari 2019 23:28 schreef Hathor het volgende:
ies koeltoerquote:Op dinsdag 1 januari 2019 23:28 schreef Hathor het volgende:
Beginnen met een knal- en siervuurwerkverbod voor consumenten, zou ik zeggen (conform advies OvV). Weg met die rotzooi, weg met ‘koeltoer’.quote:
Die ene keer dat ik daar eens in de buurt was, was ik gelijk getuige van een autokraak en een qat-deal.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:43 schreef itchycoo het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1874128/
Het is weer eens feest in Overvecht. Dat bedrijventerrein moet toch een enorme doorn in het oog zijn voor de politie en gemeente.
Nu willen ze er een coffeeshop gaan openen lees ik net.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die ene keer dat ik daar eens in de buurt was, was ik gelijk getuige van een autokraak en een qat-deal.
Om die dan vervolgens weer te sluiten omdat die te succesvol is zoals in Lombok. Die had te veel liggen omdat hij de vraag anders niet aan kon.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:28 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Nu willen ze er een coffeeshop gaan openen lees ik net.
[ afbeelding ]
Ach flikker op, niet leuk voor die 19 auto eigenaren, maar op een wagenpark van 1000en auto bezitters in Utrecht valt het nog erg mee.quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Beginnen met een knal- en siervuurwerkverbod voor consumenten, zou ik zeggen (conform advies OvV). Weg met die rotzooi, weg met ‘koeltoer’.
Bierman en Bierman op de Biltstraat heeft ruime keuze, en er zit nog steeds een bierzaak op de Twijnstraat, maar Berts Bierhuis is nu definitief weg geloof ik. Op de Nagtegaalstraat zit er ook een zaakje. Die gaan morgen allemaal wel om 10.00 of 11.00 open.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 21:05 schreef d4v1d het volgende:
Waar kan ik morgen voor 13u nog een flesje speciaalbier kopen in Utrecht?
Het liefst een beetje ruime keuze, maar geen gedrocht zoals de Gall.
Al het bier is speciaal!quote:Op vrijdag 1 februari 2019 21:05 schreef d4v1d het volgende:
Waar kan ik morgen voor 13u nog een flesje speciaalbier kopen in Utrecht?
Het liefst een beetje ruime keuze, maar geen gedrocht zoals de Gall.
Bierman en Bierman is gewoon de nieuwe naam Bert's Bierhuis.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 21:34 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Bierman en Bierman op de Biltstraat heeft ruime keuze, en er zit nog steeds een bierzaak op de Twijnstraat, maar Berts Bierhuis is nu definitief weg geloof ik. Op de Nagtegaalstraat zit er ook een zaakje. Die gaan morgen allemaal wel om 10.00 of 11.00 open.
Makes sense now.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 21:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Bierman en Bierman is gewoon de nieuwe naam Bert's Bierhuis.
https://www.duic.nl/algem(...)dt-bierman-bierman2/
500 verschillende bieren, prima tentquote:Op maandag 4 februari 2019 20:45 schreef itchycoo het volgende:
Voor een andere keer: Slijterij Zuilen (zo heet ie geloof ik) aan de straatweg heeft ook ruime keuze en aardige lui daar.
Inderdaad; goede mix ook van bieren, van heel speciaal naar wat gangbaarder spul. Ze hebben ook de Fresh&Fast van Het Uiltje.quote:Op maandag 4 februari 2019 20:45 schreef itchycoo het volgende:
Voor een andere keer: Slijterij Zuilen (zo heet ie geloof ik) aan de straatweg heeft ook ruime keuze en aardige lui daar.
Je had ook gewoon in stilte dit topic kunnen verlaten.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
Ik ben ingeloot bij een nieuwbouwhuis in Leidsche Rijn.
[ afbeelding ]
(wel dus aan de dafne schippers brug, maar toch)
Fiets iedere dag langs die bouwput daar, wel uitzicht op het water?quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:16 schreef speknek het volgende:
Zit nu aan een Nooit Op biertje van brouwerij Nooitgedacht. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat van de 21ste Utrechtse microbrewery dat ik drink.
Nou vervelend dat je bent ingeloot. Op een woning waar je zelf op gereageerd hebt. Met alle winkels die je nodig hebt in de buurt. En nieuwbouw, geïsoleerd dus. Vervelend ja.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Nee niet eensquote:Op donderdag 7 februari 2019 22:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Fiets iedere dag langs die bouwput daar, wel uitzicht op het water?
Probeer rijtjeshuis... (wel vier verdiepingen en grote-voor Utrechtse begrippen-tuin)quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:44 schreef Blik het volgende:
Overigens begint Leidsche Rijn ook zwaar overpriced te worden. Beetje 2onder1 kap gezinswoning met tuin en oprit kost als snel 5-6 ton...
Nouja nu zijn de winkels die ik nodig heb recht voor de deur, dus dat is daar wel anders. Moet je fietsen enzo, brrr. Maar goed, ben je wel zo weer in Lombok.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 00:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nou vervelend dat je bent ingeloot. Op een woning waar je zelf op gereageerd hebt. Met alle winkels die je nodig hebt in de buurt. En nieuwbouw, geïsoleerd dus. Vervelend ja.rip hoor.
RIP aan je nabestaanden. Je was okay.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Leidsche Rijn. LEIDSCHE RIJN SPEKNEK.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 01:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar goed, ben je wel zo weer in Lombok.
Hier ligt Speknek. Moge hij ruste in vrede.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Zuilen valt serieus wel mee qua prijzenquote:Op donderdag 7 februari 2019 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
Alles in en om Utrecht / Amsterdam is helemaal van de pot gerukt.
Het is nog wel aan de goede kant van de A2, dus in principe zit je net goedquote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:41 schreef speknek het volgende:
Haha denk het niet. Maar zal eens kijken. Of het moerasland begint bij het kanaal of bij de A2.
Uhoh, watskebeurt?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik verlaat in mei de stad algeheel, het hele leven is een fucking loterij
Absoluutquote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is dat nou? #trotseleidscherijner
Ja god, is allemaal niet zo spannend, maar mn dochter gaat in bilthoven naar school, en er is een baby bij, ik moet dichterbij gaan wonen. Ik vind het erg jammer de stad te verlaten maar ik heb gewoon meer vierkante meters nodig.quote:
Da's geen loterij toch? Da's bijna hetzelfde als ik heb. Er zijn geen huizen van 120m+ in het centrum (onder de miljoen). Dus wij zoeken naar zoiets wat nog wel op fietsafstand is van het station. En dan als 1 van de 300 inschrijven op een nieuwbouwproject. Nouja, dat is wel een loterij.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 15:01 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja god, is allemaal niet zo spannend, maar mn dochter gaat in bilthoven naar school, en er is een baby bij, ik moet dichterbij gaan wonen. Ik vind het erg jammer de stad te verlaten maar ik heb gewoon meer vierkante meters nodig.
Met m’n vrouw afgesproken dat we over vijftien jaar sowieso terugkeren, maar ja, we gaan het zien.
Ik ga nergens heen hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 15:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het loopt leeg hier! Worden fokkers volwassen?
quote:Op vrijdag 8 februari 2019 17:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik ook niet!
En ik wordt nooit volwassen...
Wij zijn ongekleurd.... wat betekent dat?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:41 schreef speknek het volgende:
Haha denk het niet. Maar zal eens kijken. Of het moerasland begint bij het kanaal of bij de A2.
edit: Nee het kaartje stond op een imagehost die niet meer bestaat.
Ik vond wel deze nieuwere voor een ander topic.
[ afbeelding ]
Daar is het vooral ongedefinieerd, maar niet rood. Een soort Transwijk of Bloemenbuurt, of Voordorp. Oog in Al moet natuurlijk blauw zijn.
SPOILER: boel geldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet even wat extra leidingen kunnen aanleggen, dank je feestelijk ofzo.
Ze zouden nog terugbellen of het wel mogelijk was, maar waarschijnlijk wachten we nog even het instorten van de markt af.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
't Komt wel dichtbij zoquote:
Vogels hebben schijt aan je auto...quote:Op zondag 24 februari 2019 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maarreh, leuk joh.. een auto hebben in Utrecht. Ik gebruik hem maar sporadisch (want ja wat moet je met een auto in Utrecht) en ik had 'm al een week of 3/4 niet meer gebruikt. Tref ik 'm vanmiddag zo aan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat allemaal in het chique Oog in Al
Ik hoor wel eens dat mensen moeite hebben met auto’s die lang geparkeerd staan in hun buurt en weinig gebruikt worden, is het misschien daarom? Mij zou het never nooit opvallen als een parkeerplek lang bezet is, maar je hebt altijd tokkies die een sport er van maken om ergens lastig over te doen.quote:Op zondag 24 februari 2019 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
Waren het maar vogels geweest (mede daarom parkeer ik 'm niet onder een boom als dat even kan), dat is er een stuk beter af te krijgen dan verf.
Tokkies vermijden blijkt een stuk lastiger helaas.
Echt he!quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik hoor wel eens dat mensen moeite hebben met auto’s die lang geparkeerd staan in hun buurt en weinig gebruikt worden, is het misschien daarom? Mij zou het never nooit opvallen als een parkeerplek lang bezet is, maar je hebt altijd tokkies die een sport er van maken om ergens lastig over te doen.
Er heerst onder sommigen onder ons een soort stress over parkeerplekken, dag in dag uit. Ik vind het ook wel eens irritant dat ik nog een wandeling moet maken voor ik thuis ben, maar moet je eens voorstellen dat je mensen hebt die lekkerder denken te neuken als ze weten dat ze een goeie plek hebben bemachtigd, manmanman die moeten echt in een dorp gaan wonen, die zien we nooit meer terug.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:46 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Echt he!
Ik heb geen auto, mijn buren hebben er twee (zelfstandig ondernemer). Hoe vaak ik wel niet vragen krijg of ik het niet vervelend dat er een auto voor mijn deur staat... Zelfs al is het het busje van hem, ik heb er toch voor gekozen om in een straat te gaan wonen met parkeerplekken voor de deur? Dan ga ik er ook vanuit dat er auto' s staan.
Ik krijg vaak het idee dat automobilisten zich er eigenlijk sneller aan ergeren dan ik....
Ja, dat idee heb ik ook. Mensen die menen dat een parkeervak hen toebehoort omdat het voor hun deur ligt.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik hoor wel eens dat mensen moeite hebben met auto’s die lang geparkeerd staan in hun buurt en weinig gebruikt worden, is het misschien daarom? Mij zou het never nooit opvallen als een parkeerplek lang bezet is, maar je hebt altijd tokkies die een sport er van maken om ergens lastig over te doen.
Het zal wel In Halve maan of Welgelegen zijn. Echt de pauperbuurten rond Oog in Alquote:Op zondag 24 februari 2019 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maarreh, leuk joh.. een auto hebben in Utrecht. Ik gebruik hem maar sporadisch (want ja wat moet je met een auto in Utrecht) en ik had 'm al een week of 3/4 niet meer gebruikt. Tref ik 'm vanmiddag zo aan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat allemaal in het chique Oog in Al
Ik heb geen auto, maar wel een parkeerplek.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:16 schreef Q. het volgende:
Zo blij dat ik geen auto heb, scheelt stress aan alle kanten.
Nee, oostelijk stuk everard meijsterlaan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:34 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het zal wel In Halve maan of Welgelegen zijn. Echt de pauperbuurten rond Oog in Al. Maar wel balen voor je.
Tja, dat kan zijn maar ik moet 'm toch ergens laten hè. Ik vind ook veel dingen fijn, maar dat wil niet zeggen dat ik dan vervelend ga doen wanneer ik m'n zin niet krijg.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ben ik vast de enige hier, maar ik vind het wel fijn om redelijk in de buurt te staan, ook vanwege m’n bereikbaarheidsdiensten.
Als er dan een slagschip op een plek van drie compacte/middenklasse auto’s voor de deur staat, vind ik dat wel irritant
Ik dacht laatst om uit te zoeken of ik een vast plekje kan krijgenquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, oostelijk stuk everard meijsterlaan.
[..]
Tja, dat kan zijn maar ik moet 'm toch ergens laten hè. Ik vind ook veel dingen fijn, maar dat wil niet zeggen dat ik dan vervelend ga doen wanneer ik m'n zin niet krijg.
Daarnaast zorg ik wel dat ik hem netjes neerzet dus van 3 plekken innemen is geen sprake.
Verwacht je inderdaad niet in Oog in Al. Over het algemeen vind ik dat je daar redelijk makkelijk kan parkeren. Bizar ook dat sommige mensen zich druk maken om een auto voor hun huis.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, oostelijk stuk everard meijsterlaan.
[..]
Tja, dat kan zijn maar ik moet 'm toch ergens laten hè. Ik vind ook veel dingen fijn, maar dat wil niet zeggen dat ik dan vervelend ga doen wanneer ik m'n zin niet krijg.
Daarnaast zorg ik wel dat ik hem netjes neerzet dus van 3 plekken innemen is geen sprake.
Hoe dacht je een vaste plek te krijgen op de openbare weg? Zelfs als je buren daarin meegaan zal je vaak vreemden hebben die daar willen parkeren. Of ben je misschien brandweer/arts/verloskundige dat je mogelijk een plek zou kunnen krijgen?quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik dacht laatst om uit te zoeken of ik een vast plekje kan krijgenals dat zo is, zullen andere buurtbewoners weer klagen, zo gaat dat
Dat laatste.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:46 schreef Coppi het volgende:
[..]
Hoe dacht je een vaste plek te krijgen op de openbare weg? Zelfs als je buren daarin meegaan zal je vaak vreemden hebben die daar willen parkeren. Of ben je misschien brandweer/arts/verloskundige dat je mogelijk een plek zou kunnen krijgen?
Gewoon zo: https://www.google.nl/map(...)00000!7i13312!8i6656quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:46 schreef Coppi het volgende:
[..]
Hoe dacht je een vaste plek te krijgen op de openbare weg? Zelfs als je buren daarin meegaan zal je vaak vreemden hebben die daar willen parkeren. Of ben je misschien brandweer/arts/verloskundige dat je mogelijk een plek zou kunnen krijgen?
Aan de grootte van de plek zonder aanslag op de straatstenen te zien staat daar doorgaans een canta-achtig formaat ding.. ben al blij dat ze blijkbaar dat apparaat niet gewoon op de stoep pleuren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Gewoon zo: https://www.google.nl/map(...)00000!7i13312!8i6656
Ik vind de goedheyd het lekkerst momenteel, op de hamburgerstraat, maar daar betaal je ook wel voor. Madeleine vind ik ook wel chill. Als het iets meer casual moet zijn kan je sowieso op het wed of in de buurt wel een lekker hoofdgerechtje happen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:16 schreef ikbenrond het volgende:
Ik ga donderdag naar een concert in Tivoli en daarvoor willen we nog even lekker etenIemand tips? Wij zijn redelijk onbekend met de stad
Gewoon de Mac of een andere tent (Asia Street Food bv) in Hoog Catharijne of de Mac op de Oudegrachtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:16 schreef ikbenrond het volgende:
Ik ga donderdag naar een concert in Tivoli en daarvoor willen we nog even lekker etenIemand tips? Wij zijn redelijk onbekend met de stad
Stan en Co en dan de tenderloid.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:16 schreef ikbenrond het volgende:
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind de goedheyd het lekkerst momenteel, op de hamburgerstraat, maar daar betaal je ook wel voor. Madeleine vind ik ook wel chill. Als het iets meer casual moet zijn kan je sowieso op het wed of in de buurt wel een lekker hoofdgerechtje happen.
Belangrijkste is, dat je na je concert bij El Greco een pita gyros eet.
Uit het Utrechts Nieuwsblad van 1 november 1965:quote:Op zondag 17 maart 2019 16:00 schreef Nielsch het volgende:
Weet iemand hoe de Anton Geesinkstraat heette voordat dit de Anton Geesinkstraat werd?
Of veel VVDers die overgestapt zijn naar FvD, terwijl het GL-aandeel niet groter is geworden. Zegt niet zoveel zonder cijfers.quote:Op maandag 25 maart 2019 11:33 schreef zatoichi het volgende:
[ afbeelding ]
De grootste partij per deelgebied; het lijkt erop alsof Leidsche Rijn aan het integreren is!
Vooral weinig mensen die tevreden zijn met de huidige gang van zaken lijkt mequote:Op woensdag 27 maart 2019 11:27 schreef itchycoo het volgende:
Top 3 bij mij in Overvecht is GL, FVD en DENK. Lekker bij mekaar geraapt zooitje
Waar kun je dat zien per wijk?quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:27 schreef itchycoo het volgende:
Top 3 bij mij in Overvecht is GL, FVD en DENK. Lekker bij mekaar geraapt zooitje
Inderdaad op de gemeentesite en zie dat DUIC het ook uitgewerkt heeft en dat de volgorde GL-DENK-FVD is.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:46 schreef Chia het volgende:
[..]
Waar kun je dat zien per wijk?
Edit: deze zeker https://www.duic.nl/polit(...)le-statenverkiezing/
en die linkt weer naar https://www.utrecht.nl/be(...)le-statenverkiezing/
https://www.duic.nl/algem(...)der-woningen-lombok/quote:De politie is op dit moment bezig met een grootschalig onderzoek naar een gangenstelsel onder meerdere woningen in de Jan Pieterszoon Coenstraat in Lombok. De brandweer is ook gearriveerd.
De politie is het gangenstelsel op het spoor gekomen nadat de buurman van een pand aan de straat een gat ontdekte in de kruipruimte onder zijn huis. Het bleek dat er achter het gat een tunnel zat, dat bij de buren begint, en de politie werd ingeschakeld.
De woning waar de tunnel begint werd verhuurd. De eigenaar van het pand is inmiddels ook aanwezig en zegt dat de huurders inmiddels zijn vertrokken en niet meer te bereiken zijn. Omwonenden klaagden al langer om een ‘kleilucht’.
De politie is nu aan het onderzoeken hoe lang de tunnel is en waar het precies heenloopt. Hier wordt ook een robot voor ingezet. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft een robot ingezet om in de tunnel te kijken.
Voorstraat.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:47 schreef pokkerdepok het volgende:
welke ramen bar is het lekkerst, willemstraat of voorstraat?
Willemstraat.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:47 schreef pokkerdepok het volgende:
welke ramen bar is het lekkerst, willemstraat of voorstraat?
quote:
we gingen uiteindelijk voor de Voorstraat. was echt geweldig lekker.quote:
Zonde van alle pizza.quote:Op maandag 6 mei 2019 10:40 schreef ybez het volgende:
Een winkel/restaurant op de Nobelstraat staat flink terlichterlaaien. Volgens mij is het de New York Pizza. Oventje aan laten staan denk ik
Is wel een leuke voor een rondvraag. Jarenlang lieten wij Nefertiti bij ons bezorgen maar nu toch al wel 3 jaar Valentino'squote:
Eigenlijk nooit, maar de laatste keer heb ik ze gehaald bij Neferiti 2. Die zit dan ook vrijwel om de hoek bij mij dus dat is voornamelijk gemakzucht.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 07:23 schreef bork het volgende:
[..]
Is wel een leuke voor een rondvraag. Jarenlang lieten wij Nefertiti bij ons bezorgen maar nu toch al wel 3 jaar Valentino's![]()
![]()
En jullie?
Fatta a Mano, W.A. Vultostraatquote:Op vrijdag 10 mei 2019 07:23 schreef bork het volgende:
[..]
Is wel een leuke voor een rondvraag. Jarenlang lieten wij Nefertiti bij ons bezorgen maar nu toch al wel 3 jaar Valentino's![]()
![]()
En jullie?
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 08:15 schreef Paul het volgende:
Was gisteren voor het eerst in Hudsons Bay, wowww idd uitgestorven daar. Benieuwd hoelang ze het volhoudenwel sneu
Ik ben zelf geen shopper, mijn vrouw wel een beetje, maar ik vind het hele nieuwe Hoog Cathrijne niet uitnodigen om lekker eens rond te hangen en winkeltjes af te struinen. Allemaal generieke standaard franchises, niks unieks. Je kan er lekker skateboarden, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 08:15 schreef Paul het volgende:
Was gisteren voor het eerst in Hudsons Bay, wowww idd uitgestorven daar. Benieuwd hoelang ze het volhoudenwel sneu
En nu heb ik dat hoofd van Jerryquote:Op vrijdag 10 mei 2019 09:56 schreef Nielsch het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)XJ1w-x8J9Wj88clM4yFg
Ik heb niks gehad, terwijl ze langs mn woning kwamen...quote:Op zondag 12 mei 2019 16:37 schreef tcr het volgende:
Begon al met communicatie, dat is niet één week voor de marathon pas een brief bij bewoners in de bus. Waar je nog niks wijzer van werd...
Zeker geen stomme vraag!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:16 schreef robinhood90 het volgende:
Misschien een hele stomme vraag maar toch stel ik hem;
Zijn er hier ook mensen uit Utrecht & omstreken die open staan voor (vriendschappelijk)contact? Ikzelf ben 27 en woon in Overvecht. Het lijkt me best grappig om wat nieuwe contacten op te doen! #durftevragen
Was verrassend leuk. Ging met mijn kinderen dus alcoholvrij en ingesteld op gezeur, maar de confetti, bellen, muziek en mensen waren zodanig leuk dat we toch wel driekwart hebben gezien hebben.quote:
Hard gelachen om het logo van de Lucille Werner foundation.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Was verrassend leuk. Ging met mijn kinderen dus alcoholvrij en ingesteld op gezeur, maar de confetti, bellen, muziek en mensen waren zodanig leuk dat we toch wel driekwart hebben gezien hebben.
Stuk leuker dan de intocht van sinterklaas :-)
Scooterrijder hier, maar ik weet niets van een helmplicht voor heel de stad. Wel voor bepaalde stukken dat de snorscooter straks de rijbaan op moet, in mijn geval vind ik dat ook een prima voorstel. Bijvoorbeeld op de Jutfaseweg is het 10x handiger en sneller, maar mijn blauwe plaatje gaat wel iets harder dan 25. Voor de omaatjes op de Tomos is het iets minder om bijv op de Catharijnesingel te moeten rijden, terwijl je op de Jutfaseweg zelfs liever regelmatig de rijbaan pakt als doorfietser (moeilijk inhalen van trage fietsers, smal fietspad, hoge stoeprand). Amsterdamsestraatweg ook meer dan prima, vind het fietspad daar juist heel onoverzichtelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:18 schreef Rockefellow het volgende:
Iemand enig idee wanneer de helmplicht van kracht wordt in Utrecht?
Overweeg een scooter te kopen voor als het mooi weer is. Maar als die twijfelachtige helmplicht wordt uitgerold ga ik voor een elektrische fiets denk ik.
Zolang het maar geen speedpedelec is, want mag je sowieso niet meer op de fietspaden.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:18 schreef Rockefellow het volgende:
Iemand enig idee wanneer de helmplicht van kracht wordt in Utrecht?
Overweeg een scooter te kopen voor als het mooi weer is. Maar als die twijfelachtige helmplicht wordt uitgerold ga ik voor een elektrische fiets denk ik.
Ja no offence (of eigenlijk wel offence). Het is een ding als je in Soest woont ofzo en niet ellenlang in de bus wil zitten, maar mensen binnen Utrecht die een scooter nemen zijn 100% tokkies en vetkleppen.quote:
In een weekend als dit is dat plein bij de Jumbo wel leuk, zeker voor kinderen. Doordeweeks is dat centrum uitgestorven. Snap niet hoe al die winkels daar overleven.quote:Op zondag 23 juni 2019 12:02 schreef wielrennerdt het volgende:
Is dat Leidsche Rijn centrum eigenlijk wat?
Dat idee had ik al een beetje van de verhalen die ik hoorde. Maar goed, waarschijnlijk kost het even tijd voordat het daar wat drukker gaat worden. Ben er nog nooit geweest, maar ga er binnenkort wel ff een keer heen om te kijken.quote:Op zondag 23 juni 2019 12:56 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
In een weekend als dit is dat plein bij de Jumbo wel leuk, zeker voor kinderen. Doordeweeks is dat centrum uitgestorven. Snap niet hoe al die winkels daar overleven.
Mijn collega uit Soest komt gewoon op de (elektrische) fiets. Is geen stinkscooter voor nodig hoor.quote:Op zondag 23 juni 2019 12:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja no offence (of eigenlijk wel offence). Het is een ding als je in Soest woont ofzo en niet ellenlang in de bus wil zitten
Goed punt op zich. De binnenstad is een war zone op bepaalde momentenquote:Op zondag 23 juni 2019 12:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja no offence (of eigenlijk wel offence). Het is een ding als je in Soest woont ofzo en niet ellenlang in de bus wil zitten, maar mensen binnen Utrecht die een scooter nemen zijn 100% tokkies en vetkleppen.
Alhoewel het wel de fietspaden wat ontlast (of zou moeten ontlasten). Hoorde dat de gemeente inmiddels over een fietsontmoedigingsbeleid zit te denken, omdat de infrastructuur nu ook alle fietsen niet meer aankan. Mensen moeten meer gaan lopen.
er wonen daar toch ook mensen? of zitten die door de week allemaal uitgeblust op hun bank? is wel het beeld dat ik van Leidsche Rijners heb overigens...quote:Op zondag 23 juni 2019 12:56 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
In een weekend als dit is dat plein bij de Jumbo wel leuk, zeker voor kinderen. Doordeweeks is dat centrum uitgestorven. Snap niet hoe al die winkels daar overleven.
Het lijkt mij dat dat gewoon zo werkt ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
er wonen daar toch ook mensen? of zitten die door de week allemaal uitgeblust op hun bank? is wel het beeld dat ik van Leidsche Rijners heb overigens...
Die moeten allemaal 50 uur p/w werken om hun woning te kunnen betalenquote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
er wonen daar toch ook mensen? of zitten die door de week allemaal uitgeblust op hun bank? is wel het beeld dat ik van Leidsche Rijners heb overigens...
Er is zat sociale huur in Leidsche Rijn hoorquote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:54 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Die moeten allemaal 50 uur p/w werken om hun woning te kunnen betalen
Oh serieus? Wist ik niet. Ik zie alleen de ene na de andere blokkendoos uit de grond komen die door moet gaan voor appartementencomplex.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Er is zat sociale huur in Leidsche Rijn hoor
Klopt, maar wat ik wel gaaf vind aan most is dat je zelf kan tappen, zelf ook de hoeveelheid kan bepalen en dat ze 100 wijnen hebben.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 23:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Zelfde eigenaar heeft er ook eentje in de binnenstad, VinVin.
Mocht je wel om wijn verlegen zitten maar niet in Leidsche Rijn
Hier staan er een paar, hoewel ik de series zelf niet ken:quote:Op maandag 1 juli 2019 15:54 schreef Coppi het volgende:
Ik ben op zoek naar TV-series (geen films) die zich in Utrecht hebben afgespeeld. Ik kom op dit moment niet verder dan Babes. iemand nog een suggestie?
Bedankt, goed gevonden. Allen nooit van gehoord, maar dat ligt aan mijn denk ik.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:05 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hier staan er een paar, hoewel ik de series zelf niet ken:
https://indebuurt.nl/utre(...)nomen-utrecht~26930/
Oh, en Kelderklasse 15, dat is ook in Utrechtquote:Op maandag 1 juli 2019 16:23 schreef Coppi het volgende:
[..]
Bedankt, goed gevonden. Allen nooit van gehoord, maar dat ligt aan mijn denk ik.
opgenomen in o.a. oog in alquote:Op maandag 1 juli 2019 15:54 schreef Coppi het volgende:
Ik ben op zoek naar TV-series (geen films) die zich in Utrecht hebben afgespeeld. Ik kom op dit moment niet verder dan Babes. iemand nog een suggestie?
Ha ha, goede vondst zeg. Hoe kom je erbij!quote:
ik ben 48...quote:Op maandag 1 juli 2019 19:27 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ha ha, goede vondst zeg. Hoe kom je erbij!
In de eerste vijf seconden van dat filmpje ze je een bordje ‘Knack’s patat en worst’, dat komt me zo bekend voor, is dat ergens van waar we allemaal misschien wel 500 x per jaar langslopen?quote:
komt mij niet bekend voor..quote:Op maandag 1 juli 2019 21:56 schreef Marsenal het volgende:
[..]
In de eerste vijf seconden van dat filmpje ze je een bordje ‘Knack’s patat en worst’, dat komt me zo bekend voor, is dat ergens van waar we allemaal misschien wel 500 x per jaar langslopen?
Heb wat beelden:quote:Op maandag 1 juli 2019 19:52 schreef zatoichi het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Link_(televisieserie)
Dit was een hele goede serie, maar onvindbaar op Internet. Speelt zich af in Utrecht, ik herinner me vooral dat het veel in hoog catharijne afspeelde.
quote:Op maandag 8 juli 2019 21:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Heb wat beelden:
Ergens in oudwijk vermoed ik:
Op de plek waar nu het bollendak is.quote:Op maandag 8 juli 2019 22:22 schreef H1N1 het volgende:
Die oude taxistandplaats. Was dat Smakkelaarsveld of zie ik dat verkeerd? Raar hoe snel ik het oude gedeelte heb verbannen..
Goed gevonden! Ja de stad was een stuk rauwer toendertijd. Best wel gek als je dat vergelijkt met de brave stad van nu.quote:Op maandag 8 juli 2019 21:46 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jan van scorelstraat, denk ik. Dit is het huis links op je screencap. Had in de jaren ‘90 wel meer sfeer, toen het er zo druk kon zijn met die stinkende rode bussen![]()
Vroeger was alles beter.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 08:05 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Goed gevonden! Ja de stad was een stuk rauwer toendertijd. Best wel gek als je dat vergelijkt met de brave stad van nu.
Zelfs oudwijk en tuinwijk hadden stukken no-go areas.
nee, dat is waar nu dat gebouw op het nieuwe stationsplein staat; dus die met Five Guys, Vapiano, TGI Fridays enz... het plein ernaast (onder het bollendak) gaat over de plek waar vroeger de trein naar Moreelsepark reed. Als ik het goed zeg he...quote:Op maandag 8 juli 2019 22:22 schreef H1N1 het volgende:
Die oude taxistandplaats. Was dat Smakkelaarsveld of zie ik dat verkeerd? Raar hoe snel ik het oude gedeelte heb verbannen..
Oja dank! Ik zag op de achtergrond dat lelijke smakkelaarsburgt-geval.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 13:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, dat is waar nu dat gebouw op het nieuwe stationsplein staat; dus die met Five Guys, Vapiano, TGI Fridays enz... het plein ernaast (onder het bollendak) gaat over de plek waar vroeger de trein naar Moreelsepark reed. Als ik het goed zeg he...
Ze liepen gisteren in grote aantallen door het centrum. Ze zijn nogal makkelijk herkenbaar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 10:31 schreef Q. het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1949061/
42.000!
Het is voor veel JGers ook een soort ontmoetingsevenement, thuis komen ze veelal in contact met ‘wereldse’ mensen en is de spoeling voor het daten en romantische ontmoetingen wat dun. Op dit congres ontmoeten ze massaal andere JGers in hun mooie kleertjes. In de stad ontstaat ook een soort enorme JGers-dating scene, in alle grote kroegen zitten ze elkaar te versierenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 10:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ze liepen gisteren in grote aantallen door het centrum. Ze zijn nogal makkelijk herkenbaar.
Gele lanyard.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 10:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ze liepen gisteren in grote aantallen door het centrum. Ze zijn nogal makkelijk herkenbaar.
Dat is toch juist het hele idee van die appquote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:25 schreef -Chakotay- het volgende:
voor de mensen die bekend zijn met de app "too good to go". Zou ik de AH 2 Go op de oudegracht enigszins vermijden.
tht de dag waarop je de artikelen koopt.. Vind ik persoonlijk niet echt kunnen
Het concept van die app niet snappen:quote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:25 schreef -Chakotay- het volgende:
voor de mensen die bekend zijn met de app "too good to go". Zou ik de AH 2 Go op de oudegracht enigszins vermijden.
tht de dag waarop je de artikelen koopt.. Vind ik persoonlijk niet echt kunnen
daar heb je een punt..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 22:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het concept van die app niet snappen:
Daarnaast zijn producten na de THT-datum over het algemeen nog prima te consumeren.
Ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:19 schreef Friek_ het volgende:
Nou dames en heren, mijn directe AH is vanaf 18 augustus op de zondag al vanaf 09.00u open. Daar had men toch laatst hier een gesprek over?
Het lijkt bijna alsof je niet in een dorp woont.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja.
Die van ons heeft ook grote stappen gezet. Vorig jaar was het nog van 12:00 tot 20:00 oid op zondag, paar maanden geleden ging het van 10:00 tot 20:00 en sinds een paar weken alle dagen van 8:00 tot 22:00.
Ik wilde net zoiets zeggen. De AH in Terwijde is gewoon van 8-22 en zondag van 9-21 open.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Het lijkt bijna alsof je niet in een dorp woont.
Juist wel, je had me net geleerd dat stedelingen die ruime openingstijden niet nodig hadden, omdat ze niet naar de kerk hoeven en zo.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Het lijkt bijna alsof je niet in een dorp woont.
Uurtje per dag is genoeg, ergens tussen 17:00 en 18:00. Voor de rest toch te druk met genieten van al het leven wat Utrecht te bieden heeft.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Juist wel, je had me net geleerd dat stedelingen die ruime openingstijden niet nodig hadden, omdat ze niet naar de kerk hoeven en zo.
Waar ga je naartoe dan?quote:Op zondag 25 augustus 2019 07:13 schreef Marsenal het volgende:
Nog een week en dan verhuis ik de stad uit![]()
Ben al afscheid aan het nemen van m’n vaste stekjes. Een vriendin gaat m’n huis huren dus ik kom vaak terug in m’n wijk, maar het burgerbestaan gaat nu toch beginnen.![]()
Ben het gebrek aan ruimte wel spuugzat
Bilthoven, dichterbij de school van m’n kinderen. Iedere dag minstens een half uur bezig met de kinderen op hun plek krijgen, nu dring ik dat terug naar een kwartier fietsen en een hoop vierkante meters meer, dus tja. Vind het wel jammer, woon hier nu bijna twintig jaar. Als de kinderen groter zijn ga ik misschien terug. Hopelijk.quote:Op zondag 25 augustus 2019 14:08 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Waar ga je naartoe dan?
Niets betaalbaars in Utrecht kunnen vinden?
Bilthoven is ook mooi!quote:Op zondag 25 augustus 2019 14:20 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Bilthoven, dichterbij de school van m’n kinderen. Iedere dag minstens een half uur bezig met de kinderen op hun plek krijgen, nu dring ik dat terug naar een kwartier fietsen en een hoop vierkante meters meer, dus tja. Vind het wel jammer, woon hier nu bijna twintig jaar. Als de kinderen groter zijn ga ik misschien terug. Hopelijk.
Ook op de A2 richting Utrecht ga je dit merken.quote:Rijkswaterstaat verwacht vanaf eind september 2019 zeer grote verkeershinder rond Utrecht. Door werkzaamheden aan de Galecopperbrug zijn er gedurende 4,5 week minder rijstroken beschikbaar voor verkeer op de snelweg A12 in oostelijke richting.
Whoop whoop, van pendelen naar Amsterdam met de auto naar op de fiets naar Houten, heerlijk.quote:Op zondag 8 september 2019 18:12 schreef Chia het volgende:
https://www.rijkswatersta(...)rkzaamheden-a12.aspx
[..]
Ook op de A2 richting Utrecht ga je dit merken.
Check.quote:Op zondag 8 september 2019 19:47 schreef Blik het volgende:
Gelukkig geen last van, ik ga met de fiets naar het werk
Nou, zo lang dusquote:Op vrijdag 10 mei 2019 08:15 schreef Paul het volgende:
Geen school voor je kinderen dichterbij huis kunnen vinden?quote:Op zondag 25 augustus 2019 14:20 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Bilthoven, dichterbij de school van m’n kinderen. Iedere dag minstens een half uur bezig met de kinderen op hun plek krijgen, nu dring ik dat terug naar een kwartier fietsen en een hoop vierkante meters meer, dus tja. Vind het wel jammer, woon hier nu bijna twintig jaar. Als de kinderen groter zijn ga ik misschien terug. Hopelijk.
Daarom nooit kinderen nemen. Dan moet je Utrecht uit, naar Bilthoven, Nieuwegein of....huuuu Leidsche Rijn.quote:Op maandag 9 september 2019 19:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Geen school voor je kinderen dichterbij huis kunnen vinden?
Met kinderen kan ik me wel voorstellen dat ruimtegebrek fnuikend is inderdaad.
Ik kom zelf ook van deze school af, als je eenmaal in de Werkplaats-cultus zit, kom je er nooit meer uitquote:Op maandag 9 september 2019 19:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Geen school voor je kinderen dichterbij huis kunnen vinden?
Nepsnobquote:Op maandag 9 september 2019 19:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Daarom nooit kinderen nemen. Dan moet je Utrecht uit, naar Bilthoven, Nieuwegein of....huuuu Leidsche Rijn.!
Onzin, gewoon een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken.quote:Op maandag 9 september 2019 19:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Daarom nooit kinderen nemen. Dan moet je Utrecht uit, naar Bilthoven, Nieuwegein of....huuuu Leidsche Rijn.!
Ik heb 3 kinderen en woon gewoon in Utrecht...quote:Op maandag 9 september 2019 19:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Is tegenwoordig wel afhankelijk van je financiële situatie natuurlijk. Of je moet met je gezinnetje in kanaleneiland/overvecht gaan wonen, maar daar hebben veel mensen toch nog wat bezwaar tegen.quote:Op maandag 9 september 2019 22:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb 3 kinderen en woon gewoon in Utrecht...
Zuilen kun je prima wonen zonder de absolute hoofdprijs te moeten betalen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 08:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is tegenwoordig wel afhankelijk van je financiële situatie natuurlijk. Of je moet met je gezinnetje in kanaleneiland/overvecht gaan wonen, maar daar hebben veel mensen toch nog wat bezwaar tegen.
Daar wordt je slechts 1x per week vermoord, in Overvecht is dat 1,5x per week.quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Zuilen kun je prima wonen zonder de absolute hoofdprijs te moeten betalen.
Ik kan me de laatste moord in zuilen niet meer herinneren om eerlijk te zijn...quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar wordt je slechts 1x per week vermoord, in Overvecht is dat 1,5x per week.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Leuk ook dat de Voorstraat erbij wordt gehaald als voorbeeld van een straat waarin de verkeersdrukte als ‘binnen de norm’ valt.quote:Op zondag 22 september 2019 07:26 schreef cofi het volgende:
Ach, waarom ook niet![]()
https://www.duic.nl/algem(...)ijk-toch-afgesloten/
Vorige maand ook al een wietkwekerij in datzelfde winkelcentrum. Leidsche Rijn wordt eindelijk volwassen! Nog even en ik ga het bij Utrecht rekenen.quote:Op maandag 23 september 2019 11:13 schreef Regilio_ het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1963156/
"Amsterdamse taferelen"
Overvecht kan ik mij van 2 jaar geleden nog wel een moord herinneren, maar Zuilen is toch gewoon een rustige veilige wijk. 30 jaar geleden schijnt het nog wel crimineel geweest te zijn, maar tegenwoordig valt het allemaal nogal mee. Nog een van de vele voordelen van gentrificatie. Een nadeel is overigens dat tegenwoordig ook Ondiep en Zuilen behoorlijk duur zijn geworden. In beide wijken zijn massaal oude sociale huurpanden gesloopt en vervangen door " uppenwoningen".quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Schijnt dat de woningprijzen daar de laatste 3 jaar geëxplodeerd zijn in sommige buurten. Tenminste de buurten waar ik zou willen wonen. Ik was mij aan het oriënteren op Zuilen via Funda, maar een leuke rijtjeswoning (+100m2)vind je daar niet meer onder de 3,5 ton. Niet zo duur als Wittevrouwen, maar toch behoorlijk prijzig.quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Zuilen kun je prima wonen zonder de absolute hoofdprijs te moeten betalen.
Mijn buurman in Wittevrouwen heeft net zijn huis verkocht voor 339.000, 60 m2. Hij heeft het mooi opgeknapt voordat hij verhuisde, maar tochquote:Op maandag 23 september 2019 16:04 schreef Coppi het volgende:
[..]
Schijnt dat de woningprijzen daar de laatste 3 jaar geëxplodeerd zijn in sommige buurten. Tenminste de buurten waar ik zou willen wonen. Ik was mij aan het oriënteren op Zuilen via Funda, maar een leuke rijtjeswoning (+100m2)vind je daar niet meer onder de 3,5 ton. Niet zo duur als Wittevrouwen, maar toch behoorlijk prijzig.
Amsterdamse toestandenquote:Op maandag 23 september 2019 16:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn buurman in Wittevrouwen heeft net zijn huis verkocht voor 339.000, 60 m2. Hij heeft het mooi opgeknapt voordat hij verhuisde, maar toch
Ik heb me anders los weten te wikken uit de cultusquote:Op maandag 9 september 2019 21:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik kom zelf ook van deze school af, als je eenmaal in de Werkplaats-cultus zit, kom je er nooit meer uit![]()
Verder wil ik inderdaad beamen dat kinderen krijgen mokerdom is.
Het is voorbij, ben officieel geen inwoner van de mooiste stad van Nederland meer, tot ooit![]()
![]()
Ach, dat dacht ik ook bij mijn school, maar mijn kinderen zitten weer op een ander soort school en hebben het ook hartstikke naar hun zin. Kortom het maakt niet zoveel uit...quote:Op maandag 23 september 2019 17:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb me anders los weten te wikken uit de cultusmaar wie weet als ik ooit kinderen krijg dat ze ook daarheen gaan, was wel een leuke school!
Je kunt hier tenminste nog fatsoenlijke gezinswoningen krijgen voor tussen de 3-4 ton.quote:Op maandag 23 september 2019 16:04 schreef Coppi het volgende:
[..]
Schijnt dat de woningprijzen daar de laatste 3 jaar geëxplodeerd zijn in sommige buurten. Tenminste de buurten waar ik zou willen wonen. Ik was mij aan het oriënteren op Zuilen via Funda, maar een leuke rijtjeswoning (+100m2)vind je daar niet meer onder de 3,5 ton. Niet zo duur als Wittevrouwen, maar toch behoorlijk prijzig.
110% waarheidquote:Op donderdag 3 oktober 2019 12:46 schreef speknek het volgende:
Die puzzelstukjes van dezelfde blauwe lucht lijken me echt kut.
quote:Op zondag 6 oktober 2019 17:22 schreef Isdatzo het volgende:
Is eigenlijk toch wel de mooiste stad van Nederland hè.
Een grote toeristische teringzooi. Geen echte Amsterdammer of weldenkend mens wil daar nog wonen. Stad zonder ziel.quote:Op zondag 6 oktober 2019 17:22 schreef Isdatzo het volgende:
Wil je nu een paar tikken of later pas?quote:Op zondag 6 oktober 2019 17:22 schreef Isdatzo het volgende:
TR afgevinkt en note gezet voor deze trol die het (voor jullie) uiterst droevige nieuws betreffende mijn vertrek uit Utrecht probeert aan te grijpen om ondergetekende zwart te maken.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:07 schreef d4v1d het volgende:
TR gemacht voor deze trol die ons rustige Utrecht wil verstoren.
Ga ergens anders genuanceerd lopen doen, sukkel.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:21 schreef Faux. het volgende:
Amsterdam en Utrecht zijn elk leuk voor bepaalde periodes in iemands leven. Ik moet er niet aan denken om te studeren in Amsterdam, maar er later wonen klinkt prima.
Deze mening deel ik wel, maar dat geldt net zo hard voor plat Utregs natuurlijk.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:46 schreef speknek het volgende:
Ik heb jarenlang in Amsterdam gewerkt maar kan niet tegen dat accent. Gelukkig wonen er steeds minder Amsterdammers in Amsterdam, dus het wordt wel leefbaarder.
Iedereen spreekt daar tegenwoordig toch alleen maar Engels.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:46 schreef speknek het volgende:
Ik heb jarenlang in Amsterdam gewerkt maar kan niet tegen dat accent. Gelukkig wonen er steeds minder Amsterdammers in Amsterdam, dus het wordt wel leefbaarder.
Als ik met het OV naar m'n vriendin d'r huis ga stap ik uit op Amstel, neem ik de tram naar Leidseplein en dan is het nog een stukje lopen. Vaak is zij serieus pas de eerste die ik dan Nederlands hoor praten. Zelfs als je tussendoor nog even naar een supermarkt gaat. En 's nachts lekker veel dronken en schreeuwende toeristen onder het slaapkamerraam en 's ochtends dan de rammelende rolkoffers omdat de hele straat een AirBnB enclave is geworden.quote:Op maandag 7 oktober 2019 06:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Iedereen spreekt daar tegenwoordig toch alleen maar Engels.
Dat ook ja. Krijg je toch spontaan een slappe van als zo'n wijf plat Amsterdams begint te praten.quote:Op zondag 6 oktober 2019 23:27 schreef Faux. het volgende:
Vind plat Utrechts wel beter te overleven dan plat Amsterdams tho
Op Kanaleneiland wordt het juist steeds beter omdat dit het enige nog betaalbare deel van Utrecht is.quote:Op maandag 7 oktober 2019 07:35 schreef zatoichi het volgende:
Nou het is wel erg hoor. Mijn dochter zit in wittevrouwen op een turnclub, maar daar wordt geen Nederlands meer gesproken. Italianen, Spanjaarden, Fransen... het is net Kanaleneiland of Overvecht maar dan de andere kant van financiële spectrum...
Okequote:Op donderdag 24 oktober 2019 00:24 schreef Isdatzo het volgende:
Tering, met ¤2000 pm gooi je je geld wel heel snel in een zwart gat.
Een huis bij mij in de straat is onlangs leeggekomen. Wordt nu aan geklust door de eigenaar maar die verhuurde het voorheen. Geen idee wat zijn plannen nu zijn, maar ik zal het vragen als ik hem zie.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 00:11 schreef EnterToets het volgende:
Tijdje geleden terug gekomen van een lange reis met mijn vriendin en al bijna 2 maanden op zoek naar een huurhuis rand centrum, maar bijna niet te doen joh..
Budget is nog aardig hoog (1500-2000) , maar lijkt erop dat meeste kans van slagen gewoon via via is. Iemand nog tips 😓
Super, graag!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Een huis bij mij in de straat is onlangs leeggekomen. Wordt nu aan geklust door de eigenaar maar die verhuurde het voorheen. Geen idee wat zijn plannen nu zijn, maar ik zal het vragen als ik hem zie.
Met dit budget kun je toch beter kopen? Wij betalen 700 euro per maand aan hypotheek voor een huis dat 187000 kostte. Jullie kunnen dan wel richting de 4 ton met dit budgetquote:Op donderdag 24 oktober 2019 00:11 schreef EnterToets het volgende:
Tijdje geleden terug gekomen van een lange reis met mijn vriendin en al bijna 2 maanden op zoek naar een huurhuis rand centrum, maar bijna niet te doen joh..
Budget is nog aardig hoog (1500-2000) , maar lijkt erop dat meeste kans van slagen gewoon via via is. Iemand nog tips 😓
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |