abonnement Unibet Coolblue
pi_183682296
quote:
9s.gif Op donderdag 4 januari 2018 08:24 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]

Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks

Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier komen Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes te melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.

Over Utrecht

Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 328.577 inwoners (1 januari 2014; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum. Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent.

Vaste baliekluivers:

[ afbeelding ] Blik, [ afbeelding ] Bork, woont alweer 16 jaar (14 +2) in Utrecht en wil nooit meer weg. [ afbeelding ] d4v1d, [ afbeelding ] Ireth, [ [url=http://i.fokzine.net/usericons/7566/arcade.jpgMaJo, vindt na 7,5 jaar in Utrecht wonen dat hij ook wel in de OP mag. [img=25,25]http://i.fokzine.net/usericons/421259/zedong.jpg]afbeelding[/url] ] Miauw_Zedong, [ afbeelding ] Paul, staat in de OP als Zeistenaar [ afbeelding ] Q, [ afbeelding ] Neelix, [ afbeelding ] Nielsch, [ afbeelding ] Speknek, [ afbeelding ]Zatoichi,
[ afbeelding ]Marsenal

Wil je ook in de lijst of eruit? Log je dan even in op de Fok! Wiki en voeg/verwijder je eigen UI hier toe/af aan het lijstje.

Nuttige links

http://www.utrecht.nl/

Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH

Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen

Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/

OH MaJo hoort er ook bij!

[ afbeelding ]

[..]

Leve de Domstad *O*
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 12 december 2018 @ 14:58:35 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_183682311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 13:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp' :')

[..]

De torens komen tegen station Leidsche Rijn, waar het spoor net uitgebreid is naar 4 sporen. In 4 minuten rij je naar Utrecht Centraal en Vaartse Rijn. Daarnaast ligt het naast de A2. Hoezo geen infrastructuur?
Rij je wel eens rond de spits door de tunnel? Of als die vast staat via één van de andere wegen in Leidsche Rijn. 1 grote puinhoop

En veredeld dorp, ik kom uit een dorp van 30.000 inwoners en het centrum en de voorzieningen van dat dorp zijn beter dan die van Leidsche Rijn. En dat dorp zit ook nog eens op 15 min fietsen van een grote stad.

Verder, als de kantoren die daar gebouwd zijn amper 25-30 meter hoog zijn. Waarom zou er dan in hemelsnaam een enorme woontoren van 140 meter hoog moeten komen?
pi_183682528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Rij je wel eens rond de spits door de tunnel? Of als die vast staat via één van de andere wegen in Leidsche Rijn. 1 grote puinhoop
Dan heb je het puur over wegen, en de nieuwe torens zijn juist niet gericht op autobezit.
Verder eens hoor, gemeente Utrecht heeft er een puinhoop van gemaakt. Maar daar hebben de inwoners (van de oude stad voornamelijk) zelf voor gekozen.
quote:
En veredeld dorp, ik kom uit een dorp van 30.000 inwoners en het centrum en de voorzieningen van dat dorp zijn beter dan die van Leidsche Rijn. En dat dorp zit ook nog eens op 15 min fietsen van een grote stad.
Het is net opgeleverd... Geef het een paar jaar zeg, je kan ook geen wonderen verwachten.
quote:
Verder, als de kantoren die daar gebouwd zijn amper 25-30 meter hoog zijn. Waarom zou er dan in hemelsnaam een enorme woontoren van 140 meter hoog moeten komen?
Gedeeltelijk eens. Van mij had er in Leidse Rijn veel hoger gebouwd mogen worden, met een tram/metro-lijn e.d. Maar daar is helaas niet voor gekozen.
Toch vind ik de nieuwe plannen heel gaaf, en hopelijk een voorbeeld / opmaat voor meer van dit soort ontwikkelingen.
pi_183682596
Over voorzieningen gesproken. Waarom zijn zoveel supermarkten pas om 10 of zelfs 12u open op zondag? Zelfs de Boons. In mijn voormalige dorp zijn de openingstijden al jaren ruimer. Had niet verwacht in dat opzicht achteruitgang mee te maken.
pi_183682722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
Over voorzieningen gesproken. Waarom zijn zoveel supermarkten pas om 10 of zelfs 12u open op zondag? Zelfs de Boons. In mijn voormalige dorp zijn de openingstijden al jaren ruimer. Had niet verwacht in dat opzicht achteruitgang mee te maken.
Alsof er in de stad iemand voor 10:00 uit bed is. In een dorp wel want daar moet je naar de kerk dus dat is logisch.
For great justice!
pi_183682768
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:23 schreef Q. het volgende:

[..]

Alsof er in de stad iemand voor 10:00 uit bed is. In een dorp wel want daar moet je naar de kerk dus dat is logisch.
Nee het was geen kerkdorp :') Meer een soort discount provincie Leidsche Rijn. En de vakkenvullers bij mijn AH kunnen best zo'n uurtje gebruiken zonder iemand in de winkel, want die lijken altijd achter te lopen op hun werk.

Ruime openingstijden betekent niet dat het altijd volle bak in de winkel hoeft te zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 15:29:53 ]
pi_183682843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
Over voorzieningen gesproken. Waarom zijn zoveel supermarkten pas om 10 of zelfs 12u open op zondag? Zelfs de Boons. In mijn voormalige dorp zijn de openingstijden al jaren ruimer. Had niet verwacht in dat opzicht achteruitgang mee te maken.
Je hebt 6 dagen per week van 7.00 tot 22.00 uur om boodschappen te doen, dat kan zondags wel wat korter toch :P
pi_183682945
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:32 schreef Piles het volgende:

[..]

Je hebt 6 dagen per week van 7.00 tot 22.00 uur om boodschappen te doen, dat kan zondags wel wat korter toch :P
Waarom moeten die ene dag de openingstijden anders zijn? :P
pi_183683307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
Over voorzieningen gesproken. Waarom zijn zoveel supermarkten pas om 10 of zelfs 12u open op zondag? Zelfs de Boons. In mijn voormalige dorp zijn de openingstijden al jaren ruimer. Had niet verwacht in dat opzicht achteruitgang mee te maken.
Hoezo is jouw username nu Chia en niet meer Chai?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_183683323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:16 schreef Chia het volgende:
Over voorzieningen gesproken. Waarom zijn zoveel supermarkten pas om 10 of zelfs 12u open op zondag? Zelfs de Boons. In mijn voormalige dorp zijn de openingstijden al jaren ruimer. Had niet verwacht in dat opzicht achteruitgang mee te maken.
omdat die mensen eerst naar de kerk moeten, duh
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 12 december 2018 @ 16:38:51 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_183683981
Utrecht was ook laat met zondagsopeningen, maar een supermarkt die op zondag voor tien uur open is, is volgens mij in heel Nederland behoorlijk zeldzaam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183684724
Zondag voor tienen die supermarkt openen lijkt me ook totaal niet interressant als ondernemer. Veel moeite om personeel te vinden en ik kan me niet voorstellen dat je een beetje omzet maakt.
-nee-
pi_183687386
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:16 schreef Marsenal het volgende:
Zondag voor tienen die supermarkt openen lijkt me ook totaal niet interressant als ondernemer. Veelmoeite om personeel te vinden en ik kan me niet voorstellen dat je een beetje omzet maakt.
Volgens Google verschilt de drukte anders niet met het eerste uur na opening op een doordeweekse dag.

En scholieren waren er voor zover ik weet altijd prima voor te ronselen. Is ook makkelijker dan doordeweeks overdag.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 19:33:36 ]
pi_183687542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Volgens Google verschilt de drukte anders niet met het eerste uur na opening op een doordeweekse dag.

En scholieren waren er voor zover ik weet altijd prima voor te ronselen. Is ook makkelijker dan doordeweeks overdag.
Dat de drukte niet zou verschillen verbaasd me echt, maar nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het met personeel makkelijk is. Ik heb als puber ook vaak zondagen gewerkt, dat was altijd janken met personeel, en als ze dan ingeroosterd stonden meldden ze zich ‘ziek’. :P

Anyway, maakt mij niet uit verder, als ze open willen, lekker doen.
-nee-
pi_183687606
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:37 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat de drukte niet zou verschillen verbaasd me echt, maar nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het met personeel makkelijk is. Ik heb als puber ook vaak zondagen gewerkt, dat was altijd janken met personeel, en als ze dan ingeroosterd stonden meldden ze zich ‘ziek’. :P

Anyway, maakt mij niet uit verder, als ze open willen, lekker doen.
Srs? Toen zondag nog iets nieuws was, was de toeslag volgens mij ook nog 100%. Daar komen brakke pubers wel hun bed voor uit.
  zondag 30 december 2018 @ 15:22:08 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184088219
Ja oké, ik heb een hekel aan sportscholen en ik vind dat je sporten buiten behoort te doen. Maarrrr desondanks moet ik er toch weer aan gaan geloven (iets met revalidatie gebroken schouder links, elleboog rechts en een vervelende knieblessure). Thuis is het ook maar behelpen.

Heeft iemand suggesties voor een fijne sportschool die me niet aan een peuterspeelzaal doet denken (9.gif)? Dichter bij Lombok is beter, maar een stukje fietsen vind ik niet erg.
Huilen dan.
pi_184088388
Ik heb een paar jaar bij Newstyle (Terwijde en Zuilen) gezeten, beviel me altijd prima. Iets duurder dan een fit for free, maar dus rustiger :)
pi_184089959
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 15:29 schreef Piles het volgende:
Ik heb een paar jaar bij Newstyle (Terwijde en Zuilen) gezeten, beviel me altijd prima. Iets duurder dan een fit for free, maar dus rustiger :)
Newstyle heeft veel locaties! En is een fijne sportschool.
pi_184091124
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 16:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Newstyle heeft veel locaties!
Ja klopt :Y Ik ken echter alleen die 2 :+
  zondag 30 december 2018 @ 17:27:58 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_184091455
Ja Newstyle Groeneweg dus. Ooit begonnen in Lombok twintig meter van mijn huis (Laurens Reaalstraat) maar die is helaas al heel wat jaren dicht. Maar Groeneweg is ook prima.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_184091465
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2018 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja oké, ik heb een hekel aan sportscholen en ik vind dat je sporten buiten behoort te doen. Maarrrr desondanks moet ik er toch weer aan gaan geloven (iets met revalidatie gebroken schouder links, elleboog rechts en een vervelende knieblessure). Thuis is het ook maar behelpen.

Heeft iemand suggesties voor een fijne sportschool die me niet aan een peuterspeelzaal doet denken ([ afbeelding ])? Dichter bij Lombok is beter, maar een stukje fietsen vind ik niet erg.
Wat zoek je precies? Gewoon een plek waar je zelfstandig kan fitnessen?

Vervelende combinatie van kwetsuren heb je. :r
  maandag 31 december 2018 @ 14:02:34 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184120593
Dank voor de suggesties. Groeneweg is loopafstand voor mij, ik ga daar eens kijken :Y .

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:28 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat zoek je precies? Gewoon een plek waar je zelfstandig kan fitnessen?
Yep.
quote:
Vervelende combinatie van kwetsuren heb je. :r
Yep. Gelukkig functioneer ik nu in het dagelijks leven weer aardig, maar de eerste weken waren echt afzien. Ik moest letterlijk gevoerd worden en het toppunt van mijn kunnen was dat ik nog net met pijn en moeite m'n eigen lul kon vasthouden tijdens het pissen :') .

Ellende.
Huilen dan.
pi_184124424
quote:
10s.gif Op maandag 31 december 2018 14:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Yep. Gelukkig functioneer ik nu in het dagelijks leven weer aardig, maar de eerste weken waren echt afzien. Ik moest letterlijk gevoerd worden en het toppunt van mijn kunnen was dat ik nog net met pijn en moeite m'n eigen lul kon vasthouden tijdens het pissen :') .

Ellende.
Moet je nagaan beste Isdatzo, dat je waarschijnlijk ook zo zal eindigen.
  maandag 31 december 2018 @ 16:47:36 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184125190
Het moment van dat besef heb ik ook gehad ja. Laten we hopen dat 't nog even duurt :') .
Huilen dan.
pi_184125581
Ik zit ook bij newstyle, Thorbeckepark, ik ben ook erg tevreden.
pi_184152484
19 auto's in de fik vannacht, lekker begin van het nieuwe jaar. :|W
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184153060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 23:28 schreef Hathor het volgende:
19 auto's in de fik vannacht, lekker begin van het nieuwe jaar. :|W
Ja het is weer aardig kansloos. Ben wel blij dat het in mijn stukje Overvecht een erg tamme boel was na twaalven. Na een half uur was het helemaal klaar met het vuurwerk en geen kip op straat
pi_184154760
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 23:48 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Ja het is weer aardig kansloos. Ben wel blij dat het in mijn stukje Overvecht een erg tamme boel was na twaalven. Na een half uur was het helemaal klaar met het vuurwerk en geen kip op straat
Ik heb diverse keren brandweer sirenes gehoord, na drieen nog zelfs geloof ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:55:13 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184158635
Is traditie.
Huilen dan.
  donderdag 3 januari 2019 @ 00:11:58 #30
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_184172641
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 23:28 schreef Hathor het volgende:
19 auto's in de fik vannacht, lekker begin van het nieuwe jaar. :|W
Politie Utrecht meld dat het ook heel lastig is de daders te pakken, omdat ze zo snel toe kunnen slaan en daarna weg zijn. Ik hoop dat die getuigenissen van passanten tot strafvervolging leiden, maar ben bang dat het niet voldoende is voor strafvervolging. Twee jonge gastjes zitten in ieder geval twee weken langer vast
pi_184174781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 23:28 schreef Hathor het volgende:
19 auto's in de fik vannacht, lekker begin van het nieuwe jaar. :|W
ies koeltoer
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_184175990
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 06:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ies koeltoer
Beginnen met een knal- en siervuurwerkverbod voor consumenten, zou ik zeggen (conform advies OvV). Weg met die rotzooi, weg met ‘koeltoer’.
pi_184415469
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1874128/

Het is weer eens feest in Overvecht. Dat bedrijventerrein moet toch een enorme doorn in het oog zijn voor de politie en gemeente.
pi_184415743
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:43 schreef itchycoo het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1874128/

Het is weer eens feest in Overvecht. Dat bedrijventerrein moet toch een enorme doorn in het oog zijn voor de politie en gemeente.
Die ene keer dat ik daar eens in de buurt was, was ik gelijk getuige van een autokraak en een qat-deal. _O-
-nee-
pi_184594907
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:04 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Die ene keer dat ik daar eens in de buurt was, was ik gelijk getuige van een autokraak en een qat-deal. _O-
Nu willen ze er een coffeeshop gaan openen lees ik net.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:36:54 #36
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_184595075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:28 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Nu willen ze er een coffeeshop gaan openen lees ik net.
[ afbeelding ]
Om die dan vervolgens weer te sluiten omdat die te succesvol is zoals in Lombok. Die had te veel liggen omdat hij de vraag anders niet aan kon.
Ben benieuwd of dit soort dingen beter geregeld worden indien Utrecht mee mag doen als experimentele gemeente voor die legale wietproef.
pi_184599876
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Beginnen met een knal- en siervuurwerkverbod voor consumenten, zou ik zeggen (conform advies OvV). Weg met die rotzooi, weg met ‘koeltoer’.
Ach flikker op, niet leuk voor die 19 auto eigenaren, maar op een wagenpark van 1000en auto bezitters in Utrecht valt het nog erg mee.

Alleen de afsteektijden aanpassen, tussen 23 en 2. Verder gewoon raddraaiers schade laten betalen en de rotzooi op laten ruimen, bij recidief gaan ze maar stront scheppen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_184612625
Gaat er nog iemand naar 1 van de jubileumfeestjes in Tivoli dit weekend ?
Ik ga morgen naar het Footprints festival (avond en nacht)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184760442
Waar kan ik morgen voor 13u nog een flesje speciaalbier kopen in Utrecht?

Het liefst een beetje ruime keuze, maar geen gedrocht zoals de Gall.
pi_184761066
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:05 schreef d4v1d het volgende:
Waar kan ik morgen voor 13u nog een flesje speciaalbier kopen in Utrecht?

Het liefst een beetje ruime keuze, maar geen gedrocht zoals de Gall.
Bierman en Bierman op de Biltstraat heeft ruime keuze, en er zit nog steeds een bierzaak op de Twijnstraat, maar Berts Bierhuis is nu definitief weg geloof ik. Op de Nagtegaalstraat zit er ook een zaakje. Die gaan morgen allemaal wel om 10.00 of 11.00 open.
-nee-
  vrijdag 1 februari 2019 @ 21:44:04 #41
141482 Q.
JurassiQ
pi_184761295
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:05 schreef d4v1d het volgende:
Waar kan ik morgen voor 13u nog een flesje speciaalbier kopen in Utrecht?

Het liefst een beetje ruime keuze, maar geen gedrocht zoals de Gall.
Al het bier is speciaal! :(
For great justice!
  vrijdag 1 februari 2019 @ 21:45:48 #42
141482 Q.
JurassiQ
pi_184761335
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:34 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Bierman en Bierman op de Biltstraat heeft ruime keuze, en er zit nog steeds een bierzaak op de Twijnstraat, maar Berts Bierhuis is nu definitief weg geloof ik. Op de Nagtegaalstraat zit er ook een zaakje. Die gaan morgen allemaal wel om 10.00 of 11.00 open.
Bierman en Bierman is gewoon de nieuwe naam Bert's Bierhuis.

https://www.duic.nl/algem(...)dt-bierman-bierman2/
For great justice!
pi_184761391
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Bierman en Bierman is gewoon de nieuwe naam Bert's Bierhuis.

https://www.duic.nl/algem(...)dt-bierman-bierman2/
Makes sense now.
-nee-
pi_184762543
Drie meter bier op de straatweg en de hardebollenstraat heeft ook erg bijzonder bier.

Let wel, die kosten ook vaak wat. Het hangt er dus vooral vanaf hoe speciaal je het wil hebben...
pi_184781193
Ik liep op station en kwam een zaakje tegen. Una más, daar ben ik geslaagd en scheelde omfietsen.
pi_184823220
Voor een andere keer: Slijterij Zuilen (zo heet ie geloof ik) aan de straatweg heeft ook ruime keuze en aardige lui daar.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:53:06 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_184823410
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:45 schreef itchycoo het volgende:
Voor een andere keer: Slijterij Zuilen (zo heet ie geloof ik) aan de straatweg heeft ook ruime keuze en aardige lui daar.
500 verschillende bieren, prima tent
pi_184858504
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:45 schreef itchycoo het volgende:
Voor een andere keer: Slijterij Zuilen (zo heet ie geloof ik) aan de straatweg heeft ook ruime keuze en aardige lui daar.
Inderdaad; goede mix ook van bieren, van heel speciaal naar wat gangbaarder spul. Ze hebben ook de Fresh&Fast van Het Uiltje.
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:14:28 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_184884368
Ik ben ingeloot bij een nieuwbouwhuis in Leidsche Rijn ;(.



(wel dus aan de dafne schippers brug, maar toch)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:16:20 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_184884424
Zit nu aan een Nooit Op biertje van brouwerij Nooitgedacht. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat van de 21ste Utrechtse microbrewery dat ik drink.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:25:05 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184884680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
Ik ben ingeloot bij een nieuwbouwhuis in Leidsche Rijn ;(.

[ afbeelding ]

(wel dus aan de dafne schippers brug, maar toch)
Je had ook gewoon in stilte dit topic kunnen verlaten.
Huilen dan.
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:42:49 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_184886612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:16 schreef speknek het volgende:
Zit nu aan een Nooit Op biertje van brouwerij Nooitgedacht. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat van de 21ste Utrechtse microbrewery dat ik drink.
Fiets iedere dag langs die bouwput daar, wel uitzicht op het water?
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:44:09 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_184886654
Overigens begint Leidsche Rijn ook zwaar overpriced te worden. Beetje 2onder1 kap gezinswoning met tuin en oprit kost als snel 5-6 ton...
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:46:01 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184886728
Alles in en om Utrecht / Amsterdam is helemaal van de pot gerukt.
Huilen dan.
pi_184889164
Eh ja ik woon 2 treinhaltes bij Leidsche Rijn vandaan en wat een kutprijzen hier.
pi_184889174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
Ik ben ingeloot bij een nieuwbouwhuis in Leidsche Rijn ;(.

[ afbeelding ]

(wel dus aan de dafne schippers brug, maar toch)
Nou vervelend dat je bent ingeloot. Op een woning waar je zelf op gereageerd hebt. Met alle winkels die je nodig hebt in de buurt. En nieuwbouw, geïsoleerd dus. Vervelend ja. :') rip hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2019 00:50:29 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 01:19:24 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_184889372
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Fiets iedere dag langs die bouwput daar, wel uitzicht op het water?
Nee niet eens :P. (Maar ik vind het uitzicht op Oog in Al daar toch niet je van het)


quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:44 schreef Blik het volgende:
Overigens begint Leidsche Rijn ook zwaar overpriced te worden. Beetje 2onder1 kap gezinswoning met tuin en oprit kost als snel 5-6 ton...
Probeer rijtjeshuis... (wel vier verdiepingen en grote-voor Utrechtse begrippen-tuin)


quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 00:50 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nou vervelend dat je bent ingeloot. Op een woning waar je zelf op gereageerd hebt. Met alle winkels die je nodig hebt in de buurt. En nieuwbouw, geïsoleerd dus. Vervelend ja. :') rip hoor.
Nouja nu zijn de winkels die ik nodig heb recht voor de deur, dus dat is daar wel anders. Moet je fietsen enzo, brrr. Maar goed, ben je wel zo weer in Lombok.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:09:27 #58
141482 Q.
JurassiQ
pi_184891219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
Ik ben ingeloot bij een nieuwbouwhuis in Leidsche Rijn ;(.

[ afbeelding ]

(wel dus aan de dafne schippers brug, maar toch)
RIP aan je nabestaanden. Je was okay. ;(
For great justice!
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:09:57 #59
141482 Q.
JurassiQ
pi_184891224
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 01:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar goed, ben je wel zo weer in Lombok.
Leidsche Rijn. LEIDSCHE RIJN SPEKNEK.
For great justice!
pi_184891472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:14 schreef speknek het volgende:
Ik ben ingeloot bij een nieuwbouwhuis in Leidsche Rijn ;(.

[ afbeelding ]

(wel dus aan de dafne schippers brug, maar toch)
Hier ligt Speknek. Moge hij ruste in vrede.

"Here be dragons"

Heb je dat kaartje van Utrecht nog in je archief?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:41:25 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_184891573
Haha denk het niet. Maar zal eens kijken. Of het moerasland begint bij het kanaal of bij de A2.

edit: Nee het kaartje stond op een imagehost die niet meer bestaat.

Ik vond wel deze nieuwere voor een ander topic.


Daar is het vooral ongedefinieerd, maar niet rood. Een soort Transwijk of Bloemenbuurt, of Voordorp. Oog in Al moet natuurlijk blauw zijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door speknek op 08-02-2019 12:15:53 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:15:43 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_184892030
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
Alles in en om Utrecht / Amsterdam is helemaal van de pot gerukt.
Zuilen valt serieus wel mee qua prijzen
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:17:49 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_184892064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:41 schreef speknek het volgende:
Haha denk het niet. Maar zal eens kijken. Of het moerasland begint bij het kanaal of bij de A2.
Het is nog wel aan de goede kant van de A2, dus in principe zit je net goed :D
  vrijdag 8 februari 2019 @ 11:54:34 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_184893520
Ja, ik bedoel, mijn voortuin zou dan volgens mij letterlijk op de A2 liggen, dus dat vind ik ook wat dubieus, maar het is inderdaad nog wel belangrijk binnen de ring.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_184893900
Ik verlaat in mei de stad algeheel, het hele leven is een fucking loterij :{
-nee-
pi_184894424
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Leidsche Rijn. LEIDSCHE RIJN SPEKNEK.
_O_
pi_184894434
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2019 13:17:48 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:22:49 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_184894540
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik verlaat in mei de stad algeheel, het hele leven is een fucking loterij :{
Uhoh, watskebeurt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_184894633
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:15 schreef TARDIS. het volgende:
-
Wat is dat nou? #trotseleidscherijner
pi_184894684
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:27 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat is dat nou? #trotseleidscherijner
Absoluut :) heel trots _O_
pi_184896364
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Uhoh, watskebeurt?
Ja god, is allemaal niet zo spannend, maar mn dochter gaat in bilthoven naar school, en er is een baby bij, ik moet dichterbij gaan wonen. Ik vind het erg jammer de stad te verlaten maar ik heb gewoon meer vierkante meters nodig.

Met m’n vrouw afgesproken dat we over vijftien jaar sowieso terugkeren, maar ja, we gaan het zien. :T
-nee-
pi_184896745
Het loopt leeg hier! Worden fokkers volwassen?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 16:11:49 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_184897812
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ja god, is allemaal niet zo spannend, maar mn dochter gaat in bilthoven naar school, en er is een baby bij, ik moet dichterbij gaan wonen. Ik vind het erg jammer de stad te verlaten maar ik heb gewoon meer vierkante meters nodig.

Met m’n vrouw afgesproken dat we over vijftien jaar sowieso terugkeren, maar ja, we gaan het zien. :T
Da's geen loterij toch? Da's bijna hetzelfde als ik heb. Er zijn geen huizen van 120m+ in het centrum (onder de miljoen). Dus wij zoeken naar zoiets wat nog wel op fietsafstand is van het station. En dan als 1 van de 300 inschrijven op een nieuwbouwproject. Nouja, dat is wel een loterij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 16:29:58 #74
141482 Q.
JurassiQ
pi_184898216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het loopt leeg hier! Worden fokkers volwassen?
Ik ga nergens heen hoor.
For great justice!
pi_184898463
Leidsche rijn!! :@ O+
pi_184898908
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:29 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ga nergens heen hoor.
Ik ook niet!

En ik wordt nooit volwassen...
  zondag 24 februari 2019 @ 18:44:53 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_185218621
Op 00:14 mijn huis :D


Hollombokwood
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 februari 2019 @ 19:06:36 #78
141482 Q.
JurassiQ
pi_185219160
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:02 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik ook niet!

En ik wordt nooit volwassen...
_O_
For great justice!
  zondag 24 februari 2019 @ 19:53:51 #79
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_185220408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:41 schreef speknek het volgende:
Haha denk het niet. Maar zal eens kijken. Of het moerasland begint bij het kanaal of bij de A2.

edit: Nee het kaartje stond op een imagehost die niet meer bestaat.

Ik vond wel deze nieuwere voor een ander topic.
[ afbeelding ]

Daar is het vooral ongedefinieerd, maar niet rood. Een soort Transwijk of Bloemenbuurt, of Voordorp. Oog in Al moet natuurlijk blauw zijn.
Wij zijn ongekleurd.... wat betekent dat? }:|
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zondag 24 februari 2019 @ 20:19:49 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_185221266
Dat ik er indertijd geen mening over had. Was bedoeld dat iedereen zelf invulde over zijn/haar eigen buurt of het leuk/goed/slecht was. Maar het is inmiddels al 10 jaar oud. Utrecht is intussen zo ge-gentrified dat alles wat niet Overvecht, Kanaleneiland of Lunetten ofzo redelijk groen is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 februari 2019 @ 20:30:10 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_185221564
Ik denk trouwens dat het huis in Leeuwesteyn het niet gaat worden. We hebben officieel nog geen besluit genomen, maar we waren van de week bij de makelaar, en okay, ten eerste wil ik zeggen dat ik trots ben op mijn vrouw. Die begon gelijk met een verhaal dat we er nog niet uit waren, want nu wonen we in Utrecht dus het zou een grote stap zijn als we niet meer in Utrecht zouden wonen, en het was wel vlak bij Utrecht maar ja net niet meer erin..

Dus die makelaar met mond open, ja maar, ja maar, het project zit echt midden in Utrecht. Tussen Oog in Al en Leidsche Rijn in en LR is ook gewoon Utrecht.

Die opmerking negeerden we dan maar, want we zaten daar natuurlijk ook voor een reden. Maar we wilden een extra badkamer op de zolder, maar dat bleek al gelijk niet te kunnen. De aannemer had geen zin wat extra leidingen te laten frezen ofzo.

Uh, ik weet dat er na mij 30 anderen zijn, maar voor
SPOILER: boel geld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet even wat extra leidingen kunnen aanleggen, dank je feestelijk ofzo.

Ze zouden nog terugbellen of het wel mogelijk was, maar waarschijnlijk wachten we nog even het instorten van de markt af.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 februari 2019 @ 21:00:56 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_185222406
Vrienden van ons gaan daarnaartoe verhuizen (in dat eerste blok dat wordt opgeleverd), hebben ook datzelfde bedrag neergelegd voor een ‘herenhuis’. Bespottelijk bedrag als je het mij vraagt
  zondag 24 februari 2019 @ 21:05:20 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_185222522
Tsja Utrechtse prijzen. Het voordeel is dat het ook wel weer zal stijgen. Met 350.000 inwoners nu en 410.000 in 10 jaar. Dat eerste blok hebben we ook naar zitten kijken. Die van nu was overigens goedkoper, wat dan weer de mogelijkheid gaf veel meer luxe erin te stoppen. Maarja als de aannemer dat dan niet wil schiet het ook niet op.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185222603
Maar met zo' n bedrag, kun je dan niet zoiets op de kop proberen te tikken en voor 150k verbouwen ofzo?

https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-40097410-linnaeuslaan-28/

Ik weet verder niet wat je eisen zijn, maar verbouwen, met een beetje goede aannemer, is mij eigenlijk best goed bevallen.
  zondag 24 februari 2019 @ 21:13:36 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_185222753
Ja dat zou nog een optie zijn, daar kunnen we ook naar kijken. Maar we hebben wel specifieke eisen. We hebben nu al 105m dus eigenlijk wel liefst 160m+, maar voornamelijk willen we een brede woonkamer (5 meter minstens). Wij en onze vrienden hebben allemaal kinderen en als er dan slechts een stel over de vloer komt zit je woonkamer gelijk vol. Die huizen zijn erg schaars in Utrecht, bijna alle huizen zijn van die pijpelades. Ah goed, we zitten ook nog wel best, geen haast.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 februari 2019 @ 21:20:17 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_185222928
Ik heb gewoon een woonkamer van 7 bij 5 hoor. Feestje voor 50 man in de woonkamer is geen probleem
  zondag 24 februari 2019 @ 22:52:01 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185225491
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 18:44 schreef speknek het volgende:
Op 00:14 mijn huis :D


Hollombokwood
't Komt wel dichtbij zo :o .

En dan heb ik het over jou(w huis), we wonen echt veel te dicht bij elkaar in de buurt. Hoog tijd dat je verhuist :+ .
Huilen dan.
  zondag 24 februari 2019 @ 23:12:28 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185225883
Maarreh, leuk joh.. een auto hebben in Utrecht. Ik gebruik hem maar sporadisch (want ja wat moet je met een auto in Utrecht) en ik had 'm al een week of 3/4 niet meer gebruikt. Tref ik 'm vanmiddag zo aan:




En dat allemaal in het chique Oog in Al
Huilen dan.
pi_185225934
quote:
15s.gif Op zondag 24 februari 2019 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maarreh, leuk joh.. een auto hebben in Utrecht. Ik gebruik hem maar sporadisch (want ja wat moet je met een auto in Utrecht) en ik had 'm al een week of 3/4 niet meer gebruikt. Tref ik 'm vanmiddag zo aan:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dat allemaal in het chique Oog in Al
Vogels hebben schijt aan je auto...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 24 februari 2019 @ 23:23:36 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185226057
Waren het maar vogels geweest (mede daarom parkeer ik 'm niet onder een boom als dat even kan), dat is er een stuk beter af te krijgen dan verf.

Tokkies vermijden blijkt een stuk lastiger helaas.
Huilen dan.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:24:48 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_185263240
Wat is het beste Indiase restaurant van Utrecht?
pi_185263436
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2019 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
Waren het maar vogels geweest (mede daarom parkeer ik 'm niet onder een boom als dat even kan), dat is er een stuk beter af te krijgen dan verf.

Tokkies vermijden blijkt een stuk lastiger helaas.
Ik hoor wel eens dat mensen moeite hebben met auto’s die lang geparkeerd staan in hun buurt en weinig gebruikt worden, is het misschien daarom? Mij zou het never nooit opvallen als een parkeerplek lang bezet is, maar je hebt altijd tokkies die een sport er van maken om ergens lastig over te doen.
-nee-
pi_185263799
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik hoor wel eens dat mensen moeite hebben met auto’s die lang geparkeerd staan in hun buurt en weinig gebruikt worden, is het misschien daarom? Mij zou het never nooit opvallen als een parkeerplek lang bezet is, maar je hebt altijd tokkies die een sport er van maken om ergens lastig over te doen.
Echt he!

Ik heb geen auto, mijn buren hebben er twee (zelfstandig ondernemer). Hoe vaak ik wel niet vragen krijg of ik het niet vervelend dat er een auto voor mijn deur staat... Zelfs al is het het busje van hem, ik heb er toch voor gekozen om in een straat te gaan wonen met parkeerplekken voor de deur? Dan ga ik er ook vanuit dat er auto' s staan.

Ik krijg vaak het idee dat automobilisten zich er eigenlijk sneller aan ergeren dan ik....
pi_185264364
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Echt he!

Ik heb geen auto, mijn buren hebben er twee (zelfstandig ondernemer). Hoe vaak ik wel niet vragen krijg of ik het niet vervelend dat er een auto voor mijn deur staat... Zelfs al is het het busje van hem, ik heb er toch voor gekozen om in een straat te gaan wonen met parkeerplekken voor de deur? Dan ga ik er ook vanuit dat er auto' s staan.

Ik krijg vaak het idee dat automobilisten zich er eigenlijk sneller aan ergeren dan ik....
Er heerst onder sommigen onder ons een soort stress over parkeerplekken, dag in dag uit. Ik vind het ook wel eens irritant dat ik nog een wandeling moet maken voor ik thuis ben, maar moet je eens voorstellen dat je mensen hebt die lekkerder denken te neuken als ze weten dat ze een goeie plek hebben bemachtigd, manmanman die moeten echt in een dorp gaan wonen, die zien we nooit meer terug. _O-
-nee-
  woensdag 27 februari 2019 @ 00:17:06 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185267449
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik hoor wel eens dat mensen moeite hebben met auto’s die lang geparkeerd staan in hun buurt en weinig gebruikt worden, is het misschien daarom? Mij zou het never nooit opvallen als een parkeerplek lang bezet is, maar je hebt altijd tokkies die een sport er van maken om ergens lastig over te doen.
Ja, dat idee heb ik ook. Mensen die menen dat een parkeervak hen toebehoort omdat het voor hun deur ligt.

Vermoed dat dat ook de reden is dat ze er een keer met een sleutel langs gelopen zijn (compleet andere locatie, maar daar stond hij ook een tijdje), en nu dit.

Triest volk.
Huilen dan.
  woensdag 27 februari 2019 @ 00:20:51 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185267504
Heb ook een keer een telefoontje van de politie gehad omdat iemand zich er blijkbaar heel erg druk over maakte dat mijn auto ergens geparkeerd stond: of ik hem ergens anders wilde parkeren voortaan.

In plaats van dat ze die gast uitleggen dat mijn auto daar prima mag staan gaan ze mij bellen :') .

Had 'ie mooi pech want ik zat een tijdje in Brazilië. Vreesde toen wel voor nog meer sleutelkrassen, maar dat viel mee gelukkig.
Huilen dan.
pi_185270051
Zo blij dat ik geen auto heb, scheelt stress aan alle kanten. O+
For great justice!
pi_185270211
quote:
15s.gif Op zondag 24 februari 2019 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maarreh, leuk joh.. een auto hebben in Utrecht. Ik gebruik hem maar sporadisch (want ja wat moet je met een auto in Utrecht) en ik had 'm al een week of 3/4 niet meer gebruikt. Tref ik 'm vanmiddag zo aan:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dat allemaal in het chique Oog in Al
Het zal wel In Halve maan of Welgelegen zijn. Echt de pauperbuurten rond Oog in Al ;) . Maar wel balen voor je.
pi_185270231
Nou ben ik vast de enige hier, maar ik vind het wel fijn om redelijk in de buurt te staan, ook vanwege m’n bereikbaarheidsdiensten.
Als er dan een slagschip op een plek van drie compacte/middenklasse auto’s voor de deur staat, vind ik dat wel irritant :P
pi_185270234
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:16 schreef Q. het volgende:
Zo blij dat ik geen auto heb, scheelt stress aan alle kanten. O+
Ik heb geen auto, maar wel een parkeerplek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2019 08:37:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')