Volgens mij was jij daar ook bij Q ! Toen in de stairway. Toen mensen ons door elkaar haalden omdat we op elkaar lijkenquote:
Dan hebben wij elkaar nog ontmoet, geloof ik.quote:Op dinsdag 6 november 2018 16:28 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben ooit ook 1 keer naar een FOK!-meet geweest (ook in Utrecht, bij Boslust, als ik het goed heb, maar het kon ook Het College zijn). Ik weet nog dat ik daar yvonne heb ontmoet. Verder was er een enorm irritant joch - phpmystyle - die zich zo misdragen had in de kroeg dat hij hier een jarenlange ban heeft gehad.
Oh ja! Was ik al weer bijna vergeten. #bejaard.quote:Op donderdag 8 november 2018 09:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij was jij daar ook bij Q ! Toen in de stairway. Toen mensen ons door elkaar haalden omdat we op elkaar lijken
Gevonden! Wat een ongein![]()
ONZ / ONZ Meet 24 oktober #8, naborrelen enzulks
Ja, dat zijn ze ook van plan. Dat had de VVD blijkbaar gemist:quote:Op woensdag 21 november 2018 07:20 schreef pokkerdepok het volgende:
ging die psychiatrische inrichting achter het nijntje museum niet dicht? laten ze die gebouwen er dan bij nemen.
beetje raar als je musea gaat verwijderen uit het museumkwartier..
quote:Het nijntje museum wil volgend jaar uitbreiden. De stichting Centraal Museum, waar het nijntje museum deel van uitmaakt, is in gesprek met bouw- en projectontwikkelaar Vorm over de aankoop van een stuk grond en het leegstaande pand Lange Nieuwstraat 237, dat grenst aan het nijntje museum. Met de aankoop wordt het nijntje museum twee keer zo groot.
ah, mooi zo. veel betere oplossing. laat ze maar iets nieuws doen in leidsche rijn.quote:Op woensdag 21 november 2018 07:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ze ook van plan. Dat had de VVD blijkbaar gemist:
https://www.ad.nl/utrecht(...)l-zo-groot~a8c41aa2/
[..]
Het afsteken van vuurwerk bij ons in de straat in ieder geval welquote:Op woensdag 21 november 2018 06:25 schreef cofi het volgende:
Zullen de oud&nieuw perikelen weer begonnen zijn?
http://rtvu.nl/n/1848734/
Overvecht is bij vlagen Klein-Aleppo. Zaterdag staken een paar jochies in mijn straat net een of andere strijker af toen de politie net om de hoek kwamen rijden.quote:Op woensdag 21 november 2018 10:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het afsteken van vuurwerk bij ons in de straat in ieder geval wel
En de politie heeft natuurlijk de jongetjes meteen opgepakt en een HALT-traject aangeboden!?quote:Op maandag 26 november 2018 22:35 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Overvecht is bij vlagen Klein-Aleppo. Zaterdag staken een paar jochies in mijn straat net een of andere strijker af toen de politie net om de hoek kwamen rijden.
Zullen er vast weer mee wegkomen met een taakstrafje!quote:Op maandag 26 november 2018 22:48 schreef cofi het volgende:
[..]
En de politie heeft natuurlijk de jongetjes meteen opgepakt en een HALT-traject aangeboden!?
5x sneller? Waar ligt er nu 1gbit in Utrecht dan? Testgebied ziggo, en bedrijventerreinen niet meegeteld.quote:Op woensdag 21 november 2018 22:07 schreef Marsenal het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)t-internet~ac2dfd7b/
Dat.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:49 schreef Nielsch het volgende:
Wat mij betreft hadden ze bij de Jaarbeurs al hoger gebouwd dan de Dom. Hou eens op zeg met die aanstellerij...
Aye, fuck dat valse sentiment...moet je zien hoe ver het stationsplein aan het worden is!quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:49 schreef Nielsch het volgende:
Wat mij betreft hadden ze bij de Jaarbeurs al hoger gebouwd dan de Dom. Hou eens op zeg met die aanstellerij...
Utrecht heeft daar wel van geleerd ja. Die gekkies in Amsterdam bouwen - met name in Noord - nu weer hoge woonflats met 100% sociale huur. Hallo nieuwe Bijlmer.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:43 schreef speknek het volgende:
Ah blijkbaar was iedereen even geband.
Dat ze in Leidsche Rijn hoger konden dan de Dom was natuurlijk al met de Belle van Zuylen bepaald.
Ik vind de hoogbouw in Utrecht bepaald mooi, die nieuwe woontoren op de Sijp is ook een mooie aanwinst. Ben ook benieuwd hoe Central Park en dat verticale bos gebouw aan de Jaarbeurs het gaan doen in ons koude klimaat. Ookal heb ik door de hoogbouw rond het station mijn zicht op de dom opgegeven (maar dat kwam denk ik al door een van de torens op de graadt van roggeweg). En dat is natuurlijk ook het domme hieraan, vanaf de straat (of zelfs drie hoog op zolder) maakt het echt niet uit of een toren 20 meter lager of 80 meter hoger is dan de Dom, alles hoger dan zes verdiepingen zal je uitzicht erop belemmmeren.
Ik snap alleen niks van een torenflat in Leidsche Rijn. Volgens mij is de afweging toch hutjemutje in het centrum wonen, of een groot huis en tuin in de buitenwijken. Wie gaat er nou hutjemutje ver weg van alles wonen? Dat kan alleen als je in het lage segment woningen wil aanbieden, maar we hadden toch van de Bijlmer collectief geleerd dat je die niet op elkaar gaat proppen in een flat, dacht ik. Dan moet je ook Judge Dredd erbij aannemen.
De Zuidas ligt ook niet naast het centrum van Amsterdam. De hoogste gebouwen van Stockholm staan hier: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kista, dat is 12km van het oude centrum verwijderd.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:58 schreef Blik het volgende:
Hoogbouw vind ik prima, maar een dergelijk voor Nederlandse begrippen megalomaan project hoort niet in een buitenwijk
Phanosquote:Op woensdag 12 december 2018 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Het is helemaal niet megalomaan. Een stadion voor 100.000 man in Utrecht LR zou megalomaan zijn. Naar zulke appartementen is gewoon genoeg vraag, ook in LR.
Het past inderdaad wel veel beter rondom CS.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:58 schreef Blik het volgende:
Hoogbouw vind ik prima, maar een dergelijk voor Nederlandse begrippen megalomaan project hoort niet in een buitenwijk
Komt er wel.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Het past inderdaad wel veel beter rondom CS.
De afweging is tegenwoordig vooral 'Wonen' en dan gewoon overal waar woonruimte is. Dus hoezo zou dat alleen kunnen het het lage segment? Volgens mij is op alles wat daar nu is gepland al volop ingeschreven.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:43 schreef speknek het volgende:
Ik snap alleen niks van een torenflat in Leidsche Rijn. Volgens mij is de afweging toch hutjemutje in het centrum wonen, of een groot huis en tuin in de buitenwijken. Wie gaat er nou hutjemutje ver weg van alles wonen? Dat kan alleen als je in het lage segment woningen wil aanbieden, maar we hadden toch van de Bijlmer collectief geleerd dat je die niet op elkaar gaat proppen in een flat, dacht ik. Dan moet je ook Judge Dredd erbij aannemen.
Ik vind het vooral belangrijk dat de Dom eruit springt tov de rest van de binnenstad. Veel liever de Neudeflat weg en veel échte hoogbouw rondom het station dan krampachtig aan die regel vasthouden.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Komt er wel.
Stap 1. Hoogbouw rondom. Het station waarvan iedereen denkt: toch best mooi.
Stap 2. Hoogbouw hoger dan de dom buiten de stad.
Stap 3. Hoogbouw hoger dan de dom nabij het centrum.
De zuidas vergelijken met Leidsche Rijn gaat me een beetje ver. Daar is het begonnen met grote kantoren en is er een behoefte ontstaan naar woonruimte in de buurt.quote:Op woensdag 12 december 2018 09:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Zuidas ligt ook niet naast het centrum van Amsterdam. De hoogste gebouwen van Stockholm staan hier: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kista, dat is 12km van het oude centrum verwijderd.
Het is alleen wel belangrijk dat het een bestemming wordt ipv een slaapstad.
Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp'quote:Op woensdag 12 december 2018 12:52 schreef Blik het volgende:
Leidsche Rijn is gewoon een veredeld dorp waar een dergelijk project wat mij betreft niet past.
De torens komen tegen station Leidsche Rijn, waar het spoor net uitgebreid is naar 4 sporen. In 4 minuten rij je naar Utrecht Centraal en Vaartse Rijn. Daarnaast ligt het naast de A2. Hoezo geen infrastructuur?quote:Al is het maar omdat de infrastructuur eromheen gewoon totaal ongeschikt is om nog dermate veel extra volk en verkeersstromen aan te kunnen.
Over een 5 jaar is Utrecht Leidsche Rijn ook een intercitystation. Dat zou slim zijn tenminste.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp'
[..]
De torens komen tegen station Leidsche Rijn, waar het spoor net uitgebreid is naar 4 sporen. In 4 minuten rij je naar Utrecht Centraal en Vaartse Rijn. Daarnaast ligt het naast de A2. Hoezo geen infrastructuur?
Dat helpt maar beperkt: dan kan je nog steeds niet direct naar Amsterdam, Arnhem, Hilversum of al die andere kanten op. Dat kan alleen vanaf Centraal.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Over een 5 jaar is Utrecht Leidsche Rijn ook een intercitystation. Dat zou slim zijn tenminste.
De mensen die er wonen hebben een dorpsmentaliteit dus is het een dorp.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp'
quote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
De mensen die er wonen hebben een dorpsmentaliteit dus is het een dorp.
Nee hoor, de gebouwen eromheen staan er strak tegenaan. Dat gaat nooit meer een intercity station worden natuurlijk. Dan waarschijnlijk centraler in LR.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Over een 5 jaar is Utrecht Leidsche Rijn ook een intercitystation. Dat zou slim zijn tenminste.
Net als bijvoorbeeld Zuilen en Rivierenwijk?quote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
De mensen die er wonen hebben een dorpsmentaliteit dus is het een dorp.
Tussen de 2 middelste sporen is voldoende ruimte voor een eilandperron. De intercity's rijden op de binnenste sporen, dus dat kan prima.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee hoor, de gebouwen eromheen staan er strak tegenaan. Dat gaat nooit meer een intercity station worden natuurlijk. Dan waarschijnlijk centraler in LR.
Voorlopig is de NS vooral aan het onderzoeken of ze minder vaak kunnen stoppen op het traject Utrecht - Leiden. Wie weet naar Gouda?quote:Op woensdag 12 december 2018 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Net als bijvoorbeeld Zuilen en Rivierenwijk?
[..]
Tussen de 2 middelste sporen is voldoende ruimte voor een eilandperron. De intercity's rijden op de binnenste sporen, dus dat kan prima.
Extra sporen zal niet gebeuren nee.
Zelfde geldt voor Amsterdam Amstel of Rotterdam Alexanderquote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat helpt maar beperkt: dan kan je nog steeds niet direct naar Amsterdam, Arnhem, Hilversum of al die andere kanten op. Dat kan alleen vanaf Centraal.
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat helpt maar beperkt: dan kan je nog steeds niet direct naar Amsterdam, Arnhem, Hilversum of al die andere kanten op. Dat kan alleen vanaf Centraal.
True.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.
Amsterdamquote:Op woensdag 12 december 2018 14:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.
quote:Op woensdag 12 december 2018 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
Dat afgeven op Leidse Rijn blijft toch wel iets typisch Utrechts hè.
Maar waarom zou je daar dan een intercity willen? Over dat kleine stukje is een intercity volgens mij zelfs trager dan een stoptrein.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |