Je moet naar de baan kijken, niets anders.quote:Op zondag 30 december 2018 11:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Emotioneel: Zandvoort
Praktisch: Assen
Rationeel: niet in NL
Ben ik nou de enige die de livery zo eigenlijk echt veel mooier vind?quote:Op woensdag 26 december 2018 14:09 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, ze hebben in die jaren amper wat veranderd.
Sowieso veranderd er weinig bij de topteams alla Mercedes en Ferrari e.d.
[ afbeelding ]
Al was die camo uitvoering wel echt superdik
Sinds ik de ChampCar op Assen heb gezien (wat een processie werd) ben ik het met je eens.quote:Op zondag 30 december 2018 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat Assen de domste keus op aarde is.
dan kunnen beide nietquote:Op zondag 30 december 2018 11:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet naar de baan kijken, niets anders.
Als je daar graag een biertje bij drinkt zou ik niet naar GP Spanje gaan, er wordt geen alcohol geschonken op het circuit Catalunya. Zo niet zijn die samengestelde reizen wel erg makkelijk, dan is alles geregeld inclusief transfers tussen Hotel en Circuit enzo.quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Iemand nog tips voor gp reizen, ik zou graag naar de GP in Spanje gaan.
Assen is een motorcircuit. Niet alleen dat, maar ook het mooiste motorcircuit ter wereld. Die ga je niet verminken.quote:Op zondag 30 december 2018 11:37 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap het probleem niet. Pas die baan gewoon aan. Chicane erin na een echt stuk, duinen wegmaaien of op Assen een paar lelijke bochten vervangen door F1 bochten en je bent er..
Beetje kort door de bocht imo, moeten ook facturen betaald worden aan het eind van de rit.quote:Op zondag 30 december 2018 11:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet naar de baan kijken, niets anders.
Dan valt Assen af, dus Zandvoort verbouwen.quote:Op zondag 30 december 2018 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een motorcircuit. Niet alleen dat, maar ook het mooiste motorcircuit ter wereld. Die ga je niet verminken.
Dit jaar geweest, 4 hele dagen daar, geweldige tijd gehad. Dag 1 Abu dhabi, oa Louvre, Great Mosque, savonds naar het circuit en club Iris tot diep in de nacht. Dag 2 Yas Island, Ferrari world, kwalificatie, ,s avonds club MAS tot diep in de nacht, totaal laveloos terug naar het hotel, hoe, geen idee...:)quote:Op zondag 23 december 2018 00:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zou graag dit jaar een F1 race willen gaan bezoeken. Het lijkt me mooi om de GP van Abu Dhabi te bezoeken. Zijn er mensen die met het bezoeken van deze GP ervaring hebben?
Dan gaan de klassieke bochten na de Tarzan er waarschijnlijk deels aan. En krijgen we overal asfalt in plaats van grindbakken. Dus laat de F1 maar lekker op Spa blijven.quote:Op zondag 30 december 2018 11:42 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dan valt Assen af, dus Zandvoort verbouwen.
Nostalgie is een slechte raadgever...quote:Op zondag 30 december 2018 12:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan gaan de klassieke bochten na de Tarzan er waarschijnlijk deels aan. En krijgen we overal asfalt in plaats van grindbakken. Dus laat de F1 maar lekker op Spa blijven.
Ik denk het niet. De ChampCars konden het ook niet.quote:Op zondag 30 december 2018 22:12 schreef BroesWillems het volgende:
Assen
Als ik met m'n ralle golf VR6 een Porsche Panamera in kan halen op Assen, dan kunnen F1 auto's dat ook.
De A1GP heeft iig al laten zien dat Zandvoort totaal niet realistisch is qua infrastructuur.quote:Op zondag 30 december 2018 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De ChampCars konden het ook niet.
Dat probleem hebben ze op Paul Ricard ook. Nog erger zelfs en dat was ook geen reden om het niet te doen.quote:Op zondag 30 december 2018 22:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De A1GP heeft iig al laten zien dat Zandvoort totaal niet realistisch is qua infrastructuur.
En qua organisatie, als het bier al op is voordat de race begint heb je het bij sowieso verknalt.
Het enige probleem was dat ik doorweekt was nog voor ik het circuit verlaten had. Nergens iets van gemerkt.quote:Op zondag 30 december 2018 22:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De A1GP heeft iig al laten zien dat Zandvoort totaal niet realistisch is qua infrastructuur.
En qua organisatie, als het bier al op is voordat de race begint heb je het bij sowieso verknalt.
Dat ligt voornamelijk aan je nick denk ik danquote:Op zondag 30 december 2018 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige probleem was dat ik doorweekt was nog voor ik het circuit verlaten had. Nergens iets van gemerkt.
Neh, aan die gigantische stortbui achteraf.quote:Op zondag 30 december 2018 22:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat ligt voornamelijk aan je nick denk ik dan
Hmm, klinkt goed. Als ik wat beter had opgelet, had ik dit jaar naar de GP van Singapore kunnen gaan... Zaten net dat weekend in die regio, maar dat drong me pas in de week van tevoren door.quote:Op zondag 30 december 2018 12:03 schreef aesop het volgende:
[..]
Dit jaar geweest, 4 hele dagen daar, geweldige tijd gehad. Dag 1 Abu dhabi, oa Louvre, Great Mosque, savonds naar het circuit en club Iris tot diep in de nacht. Dag 2 Yas Island, Ferrari world, kwalificatie, ,s avonds club MAS tot diep in de nacht, totaal laveloos terug naar het hotel, hoe, geen idee...:)
Dag 3 race en Guns n roses, Dag 4 Dhubai, oa Burj Khalifa.
Gewoon doen, en niet via zo’n georganiseerde reis.
https://www.gpupdate.net/(...)r-ineens-beter-zijn/quote:Villeneuve: "Waarom zou Honda volgend jaar ineens beter zijn?"
"Waarom zou de Honda-motor volgend jaar ineens beter zijn? Tenzij de motor door iemand van buitenaf wordt gebouwd. Dan zou dat mogelijk zijn. Maar als het hetzelfde project blijft, dan zie ik niet in waarom het volgend jaar wel goed zou gaan", antwoordt Villeneuve in een exclusief gesprek met Motorsport.com op de vraag wat zijn verwachtingen zijn van Red Bull-Honda.
Honda heeft afgelopen jaar eigenlijk een testjaar gehad waarbij gridstraffen geen probleem waren, dus veel nieuwe onderdelen en technieken getest konden worden. Dat help natuurlijk wel. Daarbij is de samenwerking met Red Bull ongetwijfeld anders dan die met McLaren, dat kan ook aardig helpen.quote:Op maandag 31 december 2018 14:14 schreef potjecreme het volgende:
Ik heb er ook een hard hoofd in.
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)r-ineens-beter-zijn/
Tegenvallen of meevallen, ligt maar net aan je verwachting.quote:Op maandag 31 december 2018 14:24 schreef Monolith het volgende:
Prost denkt in ieder geval dat Renault de strijd met Red Bull om de derde plek aan kan gaan volgend seizoen.
Daarvoor zou Honda toch wel wat tegen moeten vallen want het gat tussen RB en de rest was groter dan tussen RB en de top twee.
Prost denkt dit, Marko denkt wat anders.quote:Op maandag 31 december 2018 14:24 schreef Monolith het volgende:
Prost denkt in ieder geval dat Renault de strijd met Red Bull om de derde plek aan kan gaan volgend seizoen.
Daarvoor zou Honda toch wel wat tegen moeten vallen want het gat tussen RB en de rest was groter dan tussen RB en de top twee.
Als dit waar is zal het lastig worden voor Renaultquote:Op maandag 31 december 2018 14:24 schreef Monolith het volgende:
Prost denkt in ieder geval dat Renault de strijd met Red Bull om de derde plek aan kan gaan volgend seizoen.
Daarvoor zou Honda toch wel wat tegen moeten vallen want het gat tussen RB en de rest was groter dan tussen RB en de top twee.
Dat gevoel heb ik ook, die Franse slag krijgen ze er bij Renault echt niet uit, terwijl Honda volgens mij wel alles onder controle heeft. Ik lach me kapot als dadelijk in de wintertest die Honda bloedsnel blijkt te zijn.quote:Op maandag 31 december 2018 15:10 schreef Nattekat het volgende:
Naar wat ik hoor van alle partijen is die Renault nog steeds bagger en zal het altijd bagger blijven, en lijken de zaakjes bij Honda vele malen beter op orde.
Blijven dromen.
En nog hielp het niksquote:Op maandag 31 december 2018 14:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Honda heeft afgelopen jaar eigenlijk een testjaar gehad waarbij gridstraffen geen probleem waren,
Elk team sandbagt tot de eerste kwalificatie. Opgelost slotje hamilton wereldkampioen.quote:Op maandag 31 december 2018 15:36 schreef potjecreme het volgende:
Ik verheug mij nu al op de rbr is aan het sandbaggen-posts.
Het is koffiedik kijken, maar ik blijf het me gewoon afvragen wat er was gebeurd als dat ding niet in de TR maar in het veel betere chassis van RB had gehangen. Nu kon TR als de boel heel bleef Mclaren en Sauber toch aardig bijbenen. Ik denk dat als Alonso niet in die Mclaren had gezeten de eind uitslag in het constucteurs er heel anders had uitgezien. Want de topsnelheid van de Honda was niet slecht.quote:Op maandag 31 december 2018 15:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, die Franse slag krijgen ze er bij Renault echt niet uit, terwijl Honda volgens mij wel alles onder controle heeft. Ik lach me kapot als dadelijk in de wintertest die Honda bloedsnel blijkt te zijn.
Ik blijf ook hopen.
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dames en heren, dit is inmiddels 20 jaar geleden...
Sff kijken. Benneton (duh), Steward-Ford, die blauwe is dacht ik Prost-Peugot (dat ding was een draak vaneen auto trouwens,niks mee te beginnen) , Williams-Renault en ferrari,, weer Prost, Mercedes, Benetton en eehhhh.. damn wat was die gele ook weer. Die ben ik vergetenquote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dames en heren, dit is inmiddels 20 jaar geleden...
O.a. de Mild Seven Benetton Playlife, BAR 001, Red Bull Sauber Petronas en Benson and Hedges Jordan Mugen Honda.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:03 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Sff kijken. Benneton (duh), Steward-Ford, die blauwe is dacht ik Prost-Peugot (dat ding was een draak vaneen auto trouwens,niks mee te beginnen) , Williams-Renault en ferrari,, weer Prost, Mercedes, Benetton en eehhhh.. damn wat was die gele ook weer. Die ben ik vergeten
Die beenbreuk was echt vreselijk. Dat jaar had zijn eerste titel met Ferrari geworden.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:47 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Voor mij nog steeds een van mijn favoriete seizoenen (dat weer werd bevestigd door de dvd box met alle jaaroverzichten van de 90's) , prachtige auto's, enige nadeel vond ik als fan van de man, de beenbreuk van Schumacher. Maar voor de rest een prachtig en onvoorspelbaar seizoen.
Want wat als Frentzen in Canada en op de Nurburgring niet was uitgevallen, dan had hij met de Jordan zo maar kampioen kunnen zijn, wat als
En deze reed trouwens ook nog zijn testrondjes in '99:quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:27 schreef YourCaptor het volgende:
Benneton
Stewart
BAR
Williams + Ferrari
Prost
McLaren
Sauber
Jordan
Dan missen we nog de Arrows en de Minardi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yup, tot die Harvey Postlewaith overleed en het project werd afgeblazen. Gelukkig voor Verstappen dat hij toen in die goede Arrows terecht kwam in het jaar erna.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 16:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En deze reed trouwens ook nog zijn testrondjes in '99:
[ afbeelding ]
F1 / F1 Shownieuws!quote:Op zondag 6 januari 2019 18:44 schreef Gezicht het volgende:
Is hier ook ergens een roddeltopic? Bij gebrek daaraan maar even hier: Jos Verstappen heeft weer een nieuwe scharrel en direct bezwangerd.
RBR moet die man echt verbannen.quote:Op zondag 6 januari 2019 18:44 schreef Gezicht het volgende:
Is hier ook ergens een roddeltopic? Bij gebrek daaraan maar even hier: Jos Verstappen heeft weer een nieuwe scharrel en direct bezwangerd.
quote:Op zondag 6 januari 2019 18:44 schreef Gezicht het volgende:
Is hier ook ergens een roddeltopic? Bij gebrek daaraan maar even hier: Jos Verstappen heeft weer een nieuwe scharrel en direct bezwangerd.
Blue Jaye, Max heeft al een broer? Blue fucking Jayequote:Op zondag 6 januari 2019 19:18 schreef DKUp het volgende:
https://www.instagram.com/p/BsTUJ2eDi_m/
Officieel
Wel een lekker wijf. Heeft ze ook een Insta?quote:Op zondag 6 januari 2019 19:18 schreef DKUp het volgende:
https://www.instagram.com/p/BsTUJ2eDi_m/
Officieel
Christusquote:Op zondag 6 januari 2019 19:18 schreef DKUp het volgende:
https://www.instagram.com/p/BsTUJ2eDi_m/
Officieel
Sandy Sijtsmaquote:Op zondag 6 januari 2019 19:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wel een lekker wijf. Heeft ze ook een Insta?
Over 18 jaar gaat Max met pensioen en moet de volgende Verstappentelg klaar staan om in te stappen he.quote:Op zondag 6 januari 2019 18:44 schreef Gezicht het volgende:
Is hier ook ergens een roddeltopic? Bij gebrek daaraan maar even hier: Jos Verstappen heeft weer een nieuwe scharrel en direct bezwangerd.
Van zijn ex-vrouw Kelly van der Waal.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:34 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Christus![]()
![]()
Wel een lekker wijf ja.
O en waar de fuck komt die Blue Jaye uit 2014 vandaan, die heb ik helemaal gemist
Victoria laat zich momenteel finaal uit elkaar trekken ergens in de woestijn door haar vriendje.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:46 schreef maan_man het volgende:
Als Max of Victoria er een beetje vroeg bij waren geweest met de voortplanting, dan was neefje of nichtje ouder dan de oom.
Waarvan akte!quote:Op zondag 6 januari 2019 20:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Victoria laat zich momenteel finaal uit elkaar trekken ergens in de woestijn door haar vriendje.
ze heeft van die hamster wangenquote:Op zondag 6 januari 2019 20:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Victoria laat zich momenteel finaal uit elkaar trekken ergens in de woestijn door haar vriendje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is wel iets afgevallen.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze heeft van die hamster wangen
[ afbeelding ]
Niet dik nee, wel wat chubby.quote:Op maandag 7 januari 2019 08:51 schreef mikieu het volgende:
[..]![]()
Nooit dik geweest man, gewoon domme kop. Gaat t nooit wat worden.
Genoeg boeken in omloop om uit te leggen waarom dat is.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:22 schreef 4-elements het volgende:
Veel vrouwen vallen blijkbaar voor foute mannen.
Niks mis met wat chubby.quote:Op maandag 7 januari 2019 08:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet dik nee, wel wat chubby.
Heeft toch nog wel wat opdroogpotentie hoor.
goede zaadwangen?quote:Op maandag 7 januari 2019 08:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet dik nee, wel wat chubby.
Heeft toch nog wel wat opdroogpotentie hoor.
wel een grote reetquote:Op maandag 7 januari 2019 12:17 schreef GM78 het volgende:
[..]
Niks mis met wat chubby.
Maar chubby met net wat te kleine borsten
Ben nu wel benieuwd naar de zusjes van andere coureursquote:Op maandag 7 januari 2019 15:15 schreef twiFight het volgende:
Je weet dat het winterseizoen is als je in een discussie zit over de neukbaarheid van een zusje van een F1 coureur...
Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...quote:Op maandag 7 januari 2019 15:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)als-ferrari-teambaas
Dit beter dan wat harmless geneuzel over een lekker wijf?
Het is vooral onnodig. Maar als je je hier als willekeurige vrouw door gekwetst voelt, is er ook wel iets mis met je hoor.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...
Zeg dan niks.
Onfatsoen is het. Triest. Zielig.Dom geneuzel.
Het is wél kwetsend en beschadigend taalgebruik. Het doet pijn.
Denk na, potverdrie.
Of je trekt je er gewoon niks van aan.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...
Zeg dan niks.
Onfatsoen is het. Triest. Zielig.Dom geneuzel.
Het is wél kwetsend en beschadigend taalgebruik. Het doet pijn.
Denk na, potverdrie.
Soppen op PR meneer mag wel, vrouwonvriendelijke opmerkingen zijn not done.quote:Op maandag 7 januari 2019 16:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De pitspoezen zijn al gestolen en nu mogen we niets meer zeggen over de vriendinnen/zusjes/moeders van de coureurs?.
Echt hè.quote:Op maandag 7 januari 2019 16:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Soppen op PR meneer mag wel, vrouwonvriendelijke opmerkingen zijn not done.
Nee hoor moblo en snorharen zeggen daar ook wat van.quote:Op maandag 7 januari 2019 16:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Soppen op PR meneer mag wel, vrouwonvriendelijke opmerkingen zijn not done.
Zout, korreltje?quote:Op maandag 7 januari 2019 16:46 schreef maan_man het volgende:
Het is een beetje zo als met een fopspeen. Er is niks mis met een fopspeen, maar als jij er op een bepaalde leeftijd nog mee loopt, dan komt dat wel een beetje raar over. Hier zijn, als het getal in hun naam staat voor hun geboortejaar, 40'ers die het hebben over het finaal uit elkaar trekken van een tiener/net twintiger en dan niet om 2 uur 's nachts in dronken toestand, maar gewoon midden op de dag. Daar is misschien niks mis mee, maar het komt wel een beetje puberaal over.
Stel je niet aan zeg. Ga dan op het Libelleforum of zo.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...
Zeg dan niks.
Onfatsoen is het. Triest. Zielig.Dom geneuzel.
Het is wél kwetsend en beschadigend taalgebruik. Het doet pijn.
Denk na, potverdrie.
stel je niet aan.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...
Zeg dan niks.
Onfatsoen is het. Triest. Zielig.Dom geneuzel.
Het is wél kwetsend en beschadigend taalgebruik. Het doet pijn.
Denk na, potverdrie.
Is al bevestigd en besproken in het nieuwtjestopic.quote:Op maandag 7 januari 2019 17:43 schreef Gaoxing het volgende:
De roddel dat Arrivabene mag vertrekken lijkt me interessanter?
Je doet me een beetje hier aan denken...quote:Op maandag 7 januari 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...
Zeg dan niks.
Onfatsoen is het. Triest. Zielig.Dom geneuzel.
Het is wél kwetsend en beschadigend taalgebruik. Het doet pijn.
Denk na, potverdrie.
Naja.... overheen gelezenquote:Op maandag 7 januari 2019 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
Is al bevestigd en besproken in het nieuwtjestopic.
F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 206 -
Beetje dramatisch inderdaad maar het is onnodig, lomp en getuigt zeker niet van charme.quote:Op maandag 7 januari 2019 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg. Ga dan op het Libelleforum of zo.
quote:Arrividerci voor Ferrari-baas Arrivabene
Bij het Formule 1-team van Ferrari keert teambaas Maurizio Arrivabene komend seizoen niet meer terug.
De Italiaanse renstal heeft bevestigd dat de 61-jarige Italiaan zijn leidinggevende functie moet afstaan aan Mattia Binotto, die sinds juli 2016 werkzaam was als technisch directeur bij het befaamde raceteam. Arrivabene werd door de leiding van Ferrari bedankt voor ,,vier jaar onvermoeibare inzet en toewijding''. Erg succesvol was hij echter niet.
Arrivabene kon Ferrari ook in het afgelopen jaar niet aan de wereldtitel helpen. De renstal beschikte over misschien wel de snelste auto, maar zag toch weer dat Mercedes de rode bolide overvleugelde. Lewis Hamilton (Mercedes) pakte de wereldtitel, Sebastian Vettel (Ferrari) eindigde als tweede in het kampioenschap.
Naarmate het seizoen vorderde, stapelden de fouten zich op bij Ferrari en vaak was de teamleiding verantwoordelijk voor tactische en strategische blunders. De nieuwe president van Ferrari, John Elkann, vindt de tijd rijp voor een nieuwe teambaas. Vooral ook omdat de spanningen tussen Arrivabene en Binotto opliepen.
Arrivabene werd eind 2014 aangesteld als vervanger van Marco Mattiacci. Zijn opdracht was helder: maak Ferrari weer wereldkampioen. Sebastian Vettel was de aangewezen coureur, maar de viervoudig wereldkampioen zag de afgelopen seizoenen steeds een coureur van Mercedes de titel grijpen. Binotto werkt vanaf 1995 bij de technische afdeling van Ferrari en klom geleidelijk op naar de hoogste positie. Hij stond als beoogd teambaas nadrukkelijk in de belangstelling van andere renstallen. Ferrari wilde hem echter niet laten gaan en besloot hem een nieuwe promotie te gunnen, ten koste van Arrivabene.
De Fin Kimi Räikkönen is de laatste coureur die Ferrari de wereldtitel bezorgde. Dat was in 2007. Hij wordt dit jaar vervangen door Charles Leclerc uit Monaco.
https://www.telegraaf.nl/(...)rari-baas-arrivabene
Dat laatste is zeker waar.quote:Op maandag 7 januari 2019 16:46 schreef maan_man het volgende:
Het is een beetje zo als met een fopspeen. Er is niks mis met een fopspeen, maar als jij er op een bepaalde leeftijd nog mee loopt, dan komt dat wel een beetje raar over. Hier zijn, als het getal in hun naam staat voor hun geboortejaar, 40'ers die het hebben over het finaal uit elkaar trekken van een tiener/net twintiger en dan niet om 2 uur 's nachts in dronken toestand, maar gewoon midden op de dag. Daar is misschien niks mis mee, maar het komt wel een beetje puberaal over.
euh, ze is 20 geen 12 meer, jij stelt je aan alsof het over pedo gaat.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...
Zeg dan niks.
Onfatsoen is het. Triest. Zielig.Dom geneuzel.
Het is wél kwetsend en beschadigend taalgebruik. Het doet pijn.
Denk na, potverdrie.
Ditquote:Op maandag 7 januari 2019 16:46 schreef maan_man het volgende:
Het is een beetje zo als met een fopspeen. Er is niks mis met een fopspeen, maar als jij er op een bepaalde leeftijd nog mee loopt, dan komt dat wel een beetje raar over. Hier zijn, als het getal in hun naam staat voor hun geboortejaar, 40'ers die het hebben over het finaal uit elkaar trekken van een tiener/net twintiger en dan niet om 2 uur 's nachts in dronken toestand, maar gewoon midden op de dag. Daar is misschien niks mis mee, maar het komt wel een beetje puberaal over.
www.ad.nlquote:Dolblij Red Bull kan eindelijk feest vieren met ‘party mode’
Het was de afgelopen seizoenen een doorn in het oog van Max Verstappen: in de race kon de Renault-motor redelijk mee, maar tijdens de kwalificatie kon de concurrentie het vermogen opschroeven waardoor zich niet in de strijd kon mengen. Deze ‘party mode’ zit komend seizoen wel in de Red Bull-wagens met dank aan Honda.
Helmut Marko, technisch adviseur bij het Formule 1-team, is lyrisch over de Japanse motorfabrikant. ,,De cijfers zijn op dit moment heel optimistisch en met de geplande updates moeten we in de buurt komen van Ferrari en Mercedes”, vertelt Marko aan Motorsport. ,,Voor de allereerste keer kunnen wij ook feest gaan vieren met de ‘party modus.’”
Volgens Marko is Honda qua prestaties al voorbijgeschoten aan Renault. ,,En als je onze GPS-data combineert met die van Honda dan zitten we in dezelfde categorie als Ferrari en Mercedes. Uiteraard zitten ze daar ook niet stil, maar zij zitten al op zo'n hoog niveau dat ze geen grote stappen meer kunnen maken. Als het verschil in vermogen klein is, dan kunnen we dat met de auto compenseren. Afgelopen seizoen lagen we gemiddeld 40pk achter. In de kwalificaties was dat zelfs 70pk.”
Marko wil wel benadrukken dat de betrouwbaarheid van de motor nog een probleem kan worden. ,,Daar zijn we ons bewust van. Zeer waarschijnlijk zullen we het seizoen niet kunnen rijden met slechts drie motoren.” Hetgeen dus gridstraffen gaat opleveren voor Verstappen en zijn nieuwe teamgenoot Pierre Gasly. ,,Maar als je die op de juiste circuits incasseert dan zit je binnen enkele rondes weer vooraan.
Jezus christus. Hoogste tijd dat ze jou weer eens uit elkaar trekken, want volgens mij is dat al even geledenquote:Op maandag 7 januari 2019 15:19 schreef AnneX het volgende:
Sooo....hé
WAT EEN ONGELOOFLIJK ZIELIGE MENSONTERENDE OPMERKINGEN vanaf jullie zolderkamer.
Diegene hebben dus geen zusje of moeder...
Teleurstellend en dom van diverse fokkers.
#denk eens na voordat je dergelijke teksten eruitkotst.
Beetje zuur mij niet gezien.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Jezus christus. Hoogste tijd dat ze jou weer eens uit elkaar trekken, want volgens mij is dat al even geleden
limiet is alleen nodig bij Q3.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:12 schreef Rossdale het volgende:
Dan krijgen ze hetzelfde als met Renault dus, ding op de limiet laten draaien en als hij het vol houdt dan doe je lekker mee. Helaas zullen de wagens ook wel regelmatig langs de baan staan vrees ik.
quote:
quote:Op maandag 7 januari 2019 08:51 schreef mikieu het volgende:
[..]![]()
Nooit dik geweest man, gewoon domme kop. Gaat t nooit wat worden.
quote:Op maandag 7 januari 2019 08:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet dik nee, wel wat chubby.
Heeft toch nog wel wat opdroogpotentie hoor.
quote:
MENSONERENDE OPMERKINGEN DIT!!!!!! DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!! GA JULLIE SCHAMEN!!!! LEAVE VICTORIA ALONE!!!!!quote:
Met 3 motoren per seizoen komen ze er niet lijkt me zo maar.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:12 schreef Rossdale het volgende:
Dan krijgen ze hetzelfde als met Renault dus, ding op de limiet laten draaien en als hij het vol houdt dan doe je lekker mee. Helaas zullen de wagens ook wel regelmatig langs de baan staan vrees ik.
Betrouwbaarheid en performance moet je balanceren in een wedstrijd. De Hondamotor kan nog zoveel pk's genereren, maar als hij na 40 ronden uit elkaar trilt dan heb je daar ook niets aan. Dan moeten ze hem terugschroeven, de vraag blijft in hoeverre...quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
limiet is alleen nodig bij Q3.
Dat blijft inderdaad de vraag. Hopelijk gaat dat ding als de brandweer.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:20 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid en performance moet je balanceren in een wedstrijd. De Hondamotor kan nog zoveel pk's genereren, maar als hij na 40 ronden uit elkaar trilt dan heb je daar ook niets aan. Dan moeten ze hem terugschroeven, de vraag blijft in hoeverre...
Idd belachelijk. Liever geen limiet en dat dan 7 teams failliet gaan en we met een veld van 6 autos rijden. Waarna RBR er ook uitstapt omdat ze steevast het veld afsluiten. Kunnen we de F1 samenvoegen met de F2 om nog een beetje vol veld te houden.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Met 3 motoren per seizoen komen ze er niet lijkt me zo maar.
Belachelijke regel ook. Sodemieter op. Al wil je er 21 per jaar gebruiken dan moet dat gewoon kunnen. En kun je dat niet betalen dan doe je het met minder en moet je of niet zeiken of uit de F1 stappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de vertaling van (een deel van) het artikel (die net zoals de plaatjes afkomstig zijn van het F1technical forum)quote:Regarding changes from the 2017 unit, the air filter is bigger. Again the tube from the air filter to the compressor is bigger and of a shallower angle so the airflow is easier. The same is true of the tailpipe (exhaust?)
The first target for the 18 engine was reliability. Although almost all of the parts are new the PU appears very similar to the previous. Combustion is where there is most to gain, but they didn't want to change too much as introducing too many technologies at once as per the previous three years could have resulted in similar reliability issues. I think they mean the 2018 unit started with the 2017 combustion system while other teams developed the combustion systems that were introduced during the season. They aimed primarily for reliability with spec 1 with some performance gains but spec 2 and 3 were more performance orientated. Spec 3 performance gains were far in excess of what was expected and that resulted in problems balancing that with the reliability. In Russia the spec 3 suffered from oscillation issues just after upshifts as the revs dropped. This has been resolved completely and they are confident this problem won't recur for 2019. Oscillation issues don't arise in other Honda PUs in other formula. This is because in a fuel limited formula (ie F1) power is gained by increasing the compression ratio and making the fuel/air ration leaner. The leaner it gets the more unstable the mixture. At about 10-12.5k rpm combustion times are incredibly short and the slightest issue can cause problems. Ideally to convert combustion to kinetic energy most economically the combustion time should be as short as possible but this causes difficulties. Also with seamless shift gearboxes the transition from combustion at the higher revs with the previous gear to the lower revs of the next gear is nearly instantaneous. In other formula there is no fuel flow limitation, the engine operates at lower RPM and seamless shift gearboxes aren't used.
Honda gelled well with STR and the new team allowed Honda to change the air filter, tube to the compressor and tailpipe to improve airflow although this resulted in increased bulk. Also STR provided an intercooler with less loss. So Honda believed merely switching teams allowed them to liberate a little power. STR's attitude was to let Honda do what was required to improve their performance then fit the chassis around it which was different to before. Likewise the 2017 oil tank which caused so many problems was designed in such a way to minimise space use, however the 2018 tank is bulkier which has resolved the previously encountered issues that caused so many problems in 2017 with the MGUH shaft, again thanks to STR being more tolerant of the PU dimensions increasing. McLaren preferred to have the intercoolers on the left while STR prefers them split on both sides, apparently purely a difference of philosophy. The 2017 and 2018 units reflect this difference.
The PU harvests energy in three ways. Via the MGUK during acceleration (sapping some energy off the ICE), during braking and also via the MGUH to the battery. The first two methods are limited to 2MJ per lap, the latter is unlimited. More than half the energy harvested during a typical lap is through the latter method (my note, this is pretty amazing given this technology was only introduced by Honda mid 2017). Apparently efficiency improved from 2017 to 2018 despite a handicap resulting from changing teams due to a difference in gear ratio selection between McLaren and STR. Apparently McLaren prefer shorter gear ratios with the PU operating in a higher rev range while STR prefers longer gear ratios with the PU operating at a lower rev range. Harvesting from a higher rev range is easier and therefore switching to lower operating revs decreased the efficiency, despite this it is still better than in 2017. Energy is deployed largely via the MGUK but with a small amount being used to e-boost the MGUH.
Spec 2 improved combustion, exhaust efficiency and less losses from the water pump. As STR and Honda had not worked with each other before the first spec PU and chassis were developed with large margins of error. The spec 2 was developed with a smaller margin of error as they knew STR's radiator specs more precisely, hence the smaller water pump. Spec 2 was a development of the spec 1, but spec 3 had new technologies including something that they had found that improved performance substantially resulting in a bigger step over spec 2 than spec 2 was over spec 1.
The 2019 unit will be a refinement of the 2018 unit. If there was no MGUH then combustion would simply be made leaner to improve power, but with an MGUH this would result in decreased harvesting so a balance has to be found. Some tracks put more emphasis on ICE performance, others more on MGUH performance so both need to be improved and different balances between the two found for each track. However 2018 has provided new perspectives and has shown that some of the technologies being developed have real potential.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Tsja ze hadden nooit naar complexe en extreem dure hybride motoren moeten gaan. Leuk dat het relevanter is voor straatauto's en het hip was om electrisch te gaan, maar met een normale V8 waren de kosten veel beter te overzien geweest en was die kunstmatige kostenreductie een stuk minder nodigquote:Op dinsdag 8 januari 2019 12:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
Idd belachelijk. Liever geen limiet en dat dan 7 teams failliet gaan en we met een veld van 6 autos rijden. Waarna RBR er ook uitstapt omdat ze steevast het veld afsluiten. Kunnen we de F1 samenvoegen met de F2 om nog een beetje vol veld te houden.
Je blijft de problemen linksom of rechtsom houden omdat F1 een product en bedrijfstak is, geen hobby van enthousiastelingen. (Motoren)fabrikanten willen aan het einde van de dag alleen geld verdienen en als zij dat menen het beste te kunnen doen door een hybride motor te kunnen marketen, dan doen ze dat. Samen met een dikke saus van "waar liggen onze sterke punten" en een massieve lobby van de rijke teams om de regels die kant op te duwen. En dreigen met het verlaten van de F1 is een deel van die strategie. Aangezien de FIA/FOM uiteindelijk ook alleen maar geld willen verdienen zwichten ze soms voor die druk.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Tsja ze hadden nooit naar complexe en extreem dure hybride motoren moeten gaan. Leuk dat het relevanter is voor straatauto's en het hip was om electrisch te gaan, maar met een normale V8 waren de kosten veel beter te overzien geweest en was die kunstmatige kostenreductie een stuk minder nodig
Terug gaan is waarschijnlijk geen optie meer nee, al is het wel zo dat met simpelere en dus goedkopere motoren het voor andere fabrikanten makkelijker is om in te stappen. Als je ziet hoeveel geld en ellende de F1 Honda de afgelopen jaren heeft opgeleverd... dan gaan andere bedrijven echt niet zomaar instappen. PR nachtmerriequote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je blijft de problemen linksom of rechtsom houden omdat F1 een product en bedrijfstak is, geen hobby van enthousiastelingen. (Motoren)fabrikanten willen aan het einde van de dag alleen geld verdienen en als zij dat menen het beste te kunnen doen door een hybride motor te kunnen marketen, dan doen ze dat. Samen met een dikke saus van "waar liggen onze sterke punten" en een massieve lobby van de rijke teams om de regels die kant op te duwen. En dreigen met het verlaten van de F1 is een deel van die strategie. Aangezien de FIA/FOM uiteindelijk ook alleen maar geld willen verdienen zwichten ze soms voor die druk.
Maar het is een illusie dat 'teruggaan naar een simpele V8' het probleem oplost, want dan heb je nog steeds diezelfde rijke teams die geld willen verdienen en dus met geld hun voordeel gaan halen. Wat dat betreft zijn vele sporten al verziekt; wanneer geld kan winnen van sportiviteit gaat sportiviteit gelijk het raam uit.
Makkelijker wel, maar interesanter helaas niet. Er is geen fabrikant te vinden, die nog budget wil stoppen in een bleerrende V8. Misschien Aston Martin, maar de grote merken willen allemaal speelgoedmotoren op batterij.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Terug gaan is waarschijnlijk geen optie meer nee, al is het wel zo dat met simpelere en dus goedkopere motoren het voor andere fabrikanten makkelijker is om in te stappen. Als je ziet hoeveel geld en ellende de F1 Honda de afgelopen jaren heeft opgeleverd... dan gaan andere bedrijven echt niet zomaar instappen. PR nachtmerrie
sandy vagquote:Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef AnneX het volgende:
Hahaha ...de reakties hierboven op mijn post, zeggen meer over de degenen, die blijkbaar accoord gaan met de vernederende belachelijke onbeschaamde suggestieve omschrijvingen van een jonge vrouw ( die zich niet kan verweren).
Het is zó dom populistisch geblaat.
En ik was het even helemaal zat, lieverds.
Dat er nog fabrikanten in hybride willen stappen vind ik al verbazingwekkend.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 19:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Makkelijker wel, maar interesanter helaas niet. Er is geen fabrikant te vinden, die nog budget wil stoppen in een bleerrende V8. Misschien Aston Martin, maar de grote merken willen allemaal speelgoedmotoren op batterij.
Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat er nog fabrikanten in hybride willen stappen vind ik al verbazingwekkend.
Of is dat juist net het geen waarom inderdaad AM en Porsche niet instappen en richting de FE rennen zoals Mercedes, BMW, Nissan etc.
FE is nog erg gelimiteerd met een standaard auto en batterij.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.
Ik ben het wel eens met je dat gezien de ontwikkeling en bruikbaarheid de FE interessanter is voor fabrikanten. Het is alleen imho een andere (saaiere) manier van racen voor de fans.
Waterstof zou wel tof zijn, denk echter dat het met 5 jaar electrodildo's geworden zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:28 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon motoren op waterstof of mierenzuur in de F1, als je dan toch baanbrekend wil zijn...
Juist niet, ik denk dan dat je een F1 verhaal krijgt. 2/3 teams hebben het voor elkaar en de rest strijd mee voor jan lul.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
FE is nog erg gelimiteerd met een standaard auto en batterij.
Ik denk dat het goed zal zijn als de gehele aandrijflijn + batterij en opladen vrij gaan geven.
Dan kan de F1 nog F1 blijven met elk team een eigen auto.
Dan heb je kans, dat het te duur wordt. De ontwikkeling op alleen motor en bak is best intens geweest afgelopen jaren. Maar dat is voor velen nog te doen. Komt de accu erbij, zal het wel een stuk duurder worden, sky is the limit dan.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
FE is nog erg gelimiteerd met een standaard auto en batterij.
Ik denk dat het goed zal zijn als de gehele aandrijflijn + batterij en opladen vrij gaan geven.
Dan kan de F1 nog F1 blijven met elk team een eigen auto.
Zouden de straat auto's best van kunnen profiteren!quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan heb je kans, dat het te duur wordt. De ontwikkeling op alleen motor en bak is best intens geweest afgelopen jaren. Maar dat is voor velen nog te doen. Komt de accu erbij, zal het wel een stuk duurder worden, sky is the limit dan.
Een Formule 0 waar de staat voor 0 uitstoot maar de techniek redelijk vrij is zou best een leuke proeftuin kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waterstof zou wel tof zijn, denk echter dat het met 5 jaar electrodildo's geworden zijn
Alleen is de FE en de toekomst en een stuk goedkoper dan F1 dus ook qua marketing op den duur interessanter.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.
Ik ben het wel eens met je dat gezien de ontwikkeling en bruikbaarheid de FE interessanter is voor fabrikanten. Het is alleen imho een andere (saaiere) manier van racen voor de fans.
Ik ben voor, zolang het maar herrie maakt, en veel liefst ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:46 schreef nils7 het volgende:
Een Formule 0 waar de staat voor 0 uitstoot maar de techniek redelijk vrij is zou best een leuke proeftuin kunnen worden.
Eens zien of Waterstof beter is dan Accu's etc.
Klopt, maar complete ontwikkeling vraagt veel geld. Dat betekend dat Mercedes of BMW bijv. gewoon miljoenen meer dan de rest erin pompt en hierna gewoon domineert.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen is de FE en de toekomst en een stuk goedkoper dan F1 dus ook qua marketing op den duur interessanter.
De FE is gewoon een lachertje met allemaal afgeserveerde coureurs. Niks ambitieus aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen is de FE en de toekomst en een stuk goedkoper dan F1 dus ook qua marketing op den duur interessanter.
williams rijd nog met een 20 jaar oude titanium bak ipv carbonquote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan heb je kans, dat het te duur wordt. De ontwikkeling op alleen motor en bak is best intens geweest afgelopen jaren. Maar dat is voor velen nog te doen. Komt de accu erbij, zal het wel een stuk duurder worden, sky is the limit dan.
Als het maar agressief klinkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik ben voor, zolang het maar herrie maakt, en veel liefst ook.
Ik vond zelfs de blown exhausts vet.
[..]
Klopt, maar complete ontwikkeling vraagt veel geld. Dat betekend dat Mercedes of BMW bijv. gewoon miljoenen meer dan de rest erin pompt en hierna gewoon domineert.
Cool, die staat ook mijn lijstjequote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:09 schreef Mothzor het volgende:
Weekend Canada geboekt!
Deze stond erg hoog op mijn lijstje. Tribune bocht 1, met zicht op start/finish en uiteraard uitgang pits
[ afbeelding ]
Vier wielen naast de baan, echt op zijn Max dusquote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
Verstappen heeft even wat lol in de winter.
Er is best kans dat een FE-achtige formule de topvariant van racen wordt. Veel innovatie, relevant voor de markt, positief voor het imago van fabrikanten. En dat wat wij nu als F1 zien juist een wat alternatievere klasse wordt. De vraag naar de oude vorm zal nog wel even blijven bestaan, niet alleen uit nostalgie, maar ook vanwege bv. het soort banen waar ze op rijden. FE gaat niet snel op Spa rijden, terwijl dat een machtig F1 circuit is.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.
Ik ben het wel eens met je dat gezien de ontwikkeling en bruikbaarheid de FE interessanter is voor fabrikanten. Het is alleen imho een andere (saaiere) manier van racen voor de fans.
Jup, alleen op de weblog geloof ikquote:
Zodra er elementen uit de FE gaan aanspreken worden deze vanzelf overgenomen in de F1.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er is best kans dat een FE-achtige formule de topvariant van racen wordt. Veel innovatie, relevant voor de markt, positief voor het imago van fabrikanten. En dat wat wij nu als F1 zien juist een wat alternatievere klasse wordt. De vraag naar de oude vorm zal nog wel even blijven bestaan, niet alleen uit nostalgie, maar ook vanwege bv. het soort banen waar ze op rijden. FE gaat niet snel op Spa rijden, terwijl dat een machtig F1 circuit is.
Een raceklasse die niet interessant is op Spa is geen raceklassequote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er is best kans dat een FE-achtige formule de topvariant van racen wordt. Veel innovatie, relevant voor de markt, positief voor het imago van fabrikanten. En dat wat wij nu als F1 zien juist een wat alternatievere klasse wordt. De vraag naar de oude vorm zal nog wel even blijven bestaan, niet alleen uit nostalgie, maar ook vanwege bv. het soort banen waar ze op rijden. FE gaat niet snel op Spa rijden, terwijl dat een machtig F1 circuit is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |