Brawn heeft een andere oorzaak gevonden:quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
Interessant artikel (in het Duits) over waarom afgelopen seizoen verschillende teams problemen hadden met hun aerodynamica.
https://www.motorsport.co(...)tel-ferrari/4314995/quote:Leclerc won't be as "accommodating" as Raikkonen - Brawn
Charles Leclerc will not be as "accommodating" as Kimi Raikkonen was at Ferrari, reckons Formula 1's sporting chief Ross Brawn.
Leclerc, F1's star rookie of 2018, will replace Raikkonen alongside Sebastian Vettel next season and has been tipped to fight for the title in his first year with the famous Italian team.
Brawn, who was a vital part of Ferrari's success with Michael Schumacher in his spell at the team from 1997 to 2006, believes Vettel will get a sterner challenge from his new teammate.
"I don't imagine Charles Leclerc is going to be quite as accommodating as Kimi was on occasions," said Brawn in an interview on F1's official website.
"Kimi is his own man, don't get me wrong, but I think Kimi knew what the lay of the land was in the team."
Four-time world champion Vettel has already said he does not expect "anything wrong on-track" with Leclerc next season.
However, Vettel will be under pressure to lead the team and remain its main championship contender after a 2018 season in which his own mistakes helped extend Ferrari's long run without a title.
Brawn said Vettel's campaign was "mixed" but insisted improvements are needed from both sides to best the all-conquering Mercedes/Lewis Hamilton combination over a full season.
"He's had some very good performances, and played a big part in taking the team forward, but in the end, Seb and the team didn't deliver," said Brawn of Vettel's season.
"They had a strong year but they have got to make that next step and deliver – and that's Seb and the team.
"I don't know the dynamic or chemistry in the team or Seb's relationship in the team or how that all works.
"He made one or two errors, which is unfortunate but with drivers, that can happen.
"The team seemed to make a wrong turn technically for several races and then they came back again to an older spec which corrected their form."
Vettel led the championship after the first 10 races and took victory in the first race after the summer break, but then failed to win again in closing nine GPs.
Read Also:
That was partly down to Ferrari's development going in the wrong direction, but Brawn said Vettel could not be a "neutral passenger" in those efforts.
"As a driver you have to be involved with those things," Brawn said. "I recall when I was at Ferrari, if we had something we were uncertain about, Michael [Schumacher] would be banging my door down to talk about it and spend time with the engineers and work until he got himself comfortable with what was going on.
"That motivates a team and can be a catalyst for people to look at things in a different way or different perspective.
"The difference between success and failure is often down to small things.
"I don't think he or the team need to change things dramatically, they just need that final bit of polish to get off the line."
Hamilton is daar inderdaad veel beter in .quote:Op vrijdag 21 december 2018 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Brawn heeft een andere oorzaak gevonden:
[..]
https://www.motorsport.co(...)tel-ferrari/4314995/
Gezellig zo, de Hamilton fanclub die tussen circle jerks door ook nog even de baas van de Formule 1 is.
Ben je wel een beetje laat mee...quote:Op zondag 23 december 2018 00:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zou graag dit jaar een F1 race willen gaan bezoeken. Het lijkt me mooi om de GP van Abu Dhabi te bezoeken. Zijn er mensen die met het bezoeken van deze GP ervaring hebben?
Ja, een aantal keren geweest de afgelopen jaren. Wat wil je weten?quote:Op zondag 23 december 2018 00:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zou graag dit jaar een F1 race willen gaan bezoeken. Het lijkt me mooi om de GP van Abu Dhabi te bezoeken. Zijn er mensen die met het bezoeken van deze GP ervaring hebben?
De jaren dat ik er was, was er inderdaad geen oranje-tribune, maar de Engelsen en Finnen maakten veel goed. De organisatie is prima en er was al voor het Liberty-tijdperk genoeg te doen rondom de baan. En ze hebben er elk jaar goede concerten (Muse, Prodigy, The Who, etc.) wat het meer de prijs waard maakt. Daarnaast is Dubai natuurlijk wel een wat interessantere stad dan Milaan, Graz of Heidelberg om een keer te bezoeken).quote:Op zondag 23 december 2018 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Lijkt me qua sfeer etc. wel de minst leuke van alle GP's.
Dus HAAS kocht de SF-70H en maakte er zelf vervolgens additionele onderdelen voor. Dat is toch niet dé meest optimale manier van werken?quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
Interessant artikel (in het Duits) over waarom afgelopen seizoen verschillende teams problemen hadden met hun aerodynamica.
https://www.auto-motor-un(...)ch-breite-f1-reifen/
In het kort komt het voornamelijk doordat de teams problemen hadden met de correlatie tussen de windtunnel, CFD, simulator en het circuit. In de zoektocht naar meer downforce (en minder luchtweerstand) hadden een aantal teams problemen om de resultaten van de windtunnel, CFD en de simulator ook op de baan in de praktijk te brengen. Zo leken de resultaten van bijvoorbeeld de nieuwe vloer van Ferrari en de diffuser van Red Bull een verbetering, maar bleek het echter in de praktijk een verslechtering te zijn. Bijna alle teams hadden er last van. Alleen bij Mercedes, Haas en Sauber leek het alleen maar vooruit te gaan. Een van de redenen is dat er tegen de limieten van de tools aangelopen wordt, waardoor er gemakkelijk dit soort fouten insluipen. Ook is het modelleren van de wervelingen achter de bredere banden erg moeijlijk. De rijkste teams hebben de beste tools en kunnen hier dus een groot verschil maken, maar ook zij kunnen fouten maken.
Waarschijnlijk niet, ze hebben in die jaren amper wat veranderd.quote:Op woensdag 26 december 2018 13:19 schreef Gezicht het volgende:
Zou RBR trouwens voor een nieuwe livery gaan met Honda in 2019?
Je weet dat deze dit jaar achter in de Toro rosso lag?quote:Op woensdag 26 december 2018 14:32 schreef Montelly het volgende:
[ afbeelding ]
De RA618H
Er is geen enkel excuus meer mogelijk voor Honda: er moet direct gepresteerd worden.
www.sloerie-verhuur.nlquote:Op vrijdag 28 december 2018 19:22 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Wie zijn die dames dan
Gewoon zelf ticket boeken, airbnb en huurautootje?quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Iemand nog tips voor gp reizen, ik zou graag naar de GP in Spanje gaan.
Zie bijvoorbeeld F1 / Naar welke races gaat d'n FOK!ker? #3quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Iemand nog tips voor gp reizen, ik zou graag naar de GP in Spanje gaan.
Wel grappig hoe ‘kaal’ die vloer daar nog is.quote:Op woensdag 26 december 2018 14:09 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, ze hebben in die jaren amper wat veranderd.
Sowieso veranderd er weinig bij de topteams alla Mercedes en Ferrari e.d.
[ afbeelding ]
Al was die camo uitvoering wel echt superdik
Ik vind nog steeds dat Assen de domste keus op aarde is.quote:Op zondag 30 december 2018 10:59 schreef jpjedi het volgende:
https://www.formule1.nl/n(...)tere-kans-op-succes/
Ik zie het nog steeds niet gebeuren dat de NL overheid flink bij gaat lappen voor een structureel verliesmakend evenement, ook al schermt men met moeilijk controleerbare economische terugverdien cijfers. En zoals in het artikel gesteld is een sluitende begroting blijkbaar een utopie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |