abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2019 @ 19:01:44 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184265531
Max veruit de beste starter vd topteams kennelijk:
https://www.f1maximaal.nl(...)rter-van-de-topteams
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 januari 2019 @ 19:14:37 #252
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_184265770
Bedankt voor de laatste pagina's, ik heb genoten _O-
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_184266942
quote:
Arrividerci voor Ferrari-baas Arrivabene

Bij het Formule 1-team van Ferrari keert teambaas Maurizio Arrivabene komend seizoen niet meer terug.

De Italiaanse renstal heeft bevestigd dat de 61-jarige Italiaan zijn leidinggevende functie moet afstaan aan Mattia Binotto, die sinds juli 2016 werkzaam was als technisch directeur bij het befaamde raceteam. Arrivabene werd door de leiding van Ferrari bedankt voor ,,vier jaar onvermoeibare inzet en toewijding''. Erg succesvol was hij echter niet.

Arrivabene kon Ferrari ook in het afgelopen jaar niet aan de wereldtitel helpen. De renstal beschikte over misschien wel de snelste auto, maar zag toch weer dat Mercedes de rode bolide overvleugelde. Lewis Hamilton (Mercedes) pakte de wereldtitel, Sebastian Vettel (Ferrari) eindigde als tweede in het kampioenschap.

Naarmate het seizoen vorderde, stapelden de fouten zich op bij Ferrari en vaak was de teamleiding verantwoordelijk voor tactische en strategische blunders. De nieuwe president van Ferrari, John Elkann, vindt de tijd rijp voor een nieuwe teambaas. Vooral ook omdat de spanningen tussen Arrivabene en Binotto opliepen.

Arrivabene werd eind 2014 aangesteld als vervanger van Marco Mattiacci. Zijn opdracht was helder: maak Ferrari weer wereldkampioen. Sebastian Vettel was de aangewezen coureur, maar de viervoudig wereldkampioen zag de afgelopen seizoenen steeds een coureur van Mercedes de titel grijpen. Binotto werkt vanaf 1995 bij de technische afdeling van Ferrari en klom geleidelijk op naar de hoogste positie. Hij stond als beoogd teambaas nadrukkelijk in de belangstelling van andere renstallen. Ferrari wilde hem echter niet laten gaan en besloot hem een nieuwe promotie te gunnen, ten koste van Arrivabene.

De Fin Kimi Räikkönen is de laatste coureur die Ferrari de wereldtitel bezorgde. Dat was in 2007. Hij wordt dit jaar vervangen door Charles Leclerc uit Monaco.

https://www.telegraaf.nl/(...)rari-baas-arrivabene
pi_184269689
Niet helemaal onverwacht. Vergeleken bij Mercedes lijkt Ferrari vanaf de buitenkant een stuk meer chaotisch over te komen.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:05:04 #255
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_184269787
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:46 schreef maan_man het volgende:
Het is een beetje zo als met een fopspeen. Er is niks mis met een fopspeen, maar als jij er op een bepaalde leeftijd nog mee loopt, dan komt dat wel een beetje raar over. Hier zijn, als het getal in hun naam staat voor hun geboortejaar, 40'ers die het hebben over het finaal uit elkaar trekken van een tiener/net twintiger en dan niet om 2 uur 's nachts in dronken toestand, maar gewoon midden op de dag. Daar is misschien niks mis mee, maar het komt wel een beetje puberaal over.
Dat laatste is zeker waar.

Of je neemt het allemaal wat minder serieus.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:12:05 #256
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_184271325
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

Niks harmless ...doen we ook niet over je zusje, je nichtjes, je vriendinnetje(s), je moeder...
Zeg dan niks.
Onfatsoen is het. Triest. Zielig.Dom geneuzel.
Het is wél kwetsend en beschadigend taalgebruik. Het doet pijn.

Denk na, potverdrie.
euh, ze is 20 geen 12 meer, jij stelt je aan alsof het over pedo gaat.
pi_184271764
Hahaha ...de reakties hierboven op mijn post, zeggen meer over de degenen, die blijkbaar accoord gaan met de vernederende belachelijke onbeschaamde suggestieve omschrijvingen van een jonge vrouw ( die zich niet kan verweren).
Het is zó dom populistisch geblaat.

En ik was het even helemaal zat, lieverds.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 04:14:21 #258
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184273390
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:46 schreef maan_man het volgende:
Het is een beetje zo als met een fopspeen. Er is niks mis met een fopspeen, maar als jij er op een bepaalde leeftijd nog mee loopt, dan komt dat wel een beetje raar over. Hier zijn, als het getal in hun naam staat voor hun geboortejaar, 40'ers die het hebben over het finaal uit elkaar trekken van een tiener/net twintiger en dan niet om 2 uur 's nachts in dronken toestand, maar gewoon midden op de dag. Daar is misschien niks mis mee, maar het komt wel een beetje puberaal over.
Dit
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:09:41 #259
318507 Jester65
Stay frosty
pi_184276027
quote:
Dolblij Red Bull kan eindelijk feest vieren met ‘party mode’

Het was de afgelopen seizoenen een doorn in het oog van Max Verstappen: in de race kon de Renault-motor redelijk mee, maar tijdens de kwalificatie kon de concurrentie het vermogen opschroeven waardoor zich niet in de strijd kon mengen. Deze ‘party mode’ zit komend seizoen wel in de Red Bull-wagens met dank aan Honda.

Helmut Marko, technisch adviseur bij het Formule 1-team, is lyrisch over de Japanse motorfabrikant. ,,De cijfers zijn op dit moment heel optimistisch en met de geplande updates moeten we in de buurt komen van Ferrari en Mercedes”, vertelt Marko aan Motorsport. ,,Voor de allereerste keer kunnen wij ook feest gaan vieren met de ‘party modus.’”

Volgens Marko is Honda qua prestaties al voorbijgeschoten aan Renault. ,,En als je onze GPS-data combineert met die van Honda dan zitten we in dezelfde categorie als Ferrari en Mercedes. Uiteraard zitten ze daar ook niet stil, maar zij zitten al op zo'n hoog niveau dat ze geen grote stappen meer kunnen maken. Als het verschil in vermogen klein is, dan kunnen we dat met de auto compenseren. Afgelopen seizoen lagen we gemiddeld 40pk achter. In de kwalificaties was dat zelfs 70pk.”

Marko wil wel benadrukken dat de betrouwbaarheid van de motor nog een probleem kan worden. ,,Daar zijn we ons bewust van. Zeer waarschijnlijk zullen we het seizoen niet kunnen rijden met slechts drie motoren.” Hetgeen dus gridstraffen gaat opleveren voor Verstappen en zijn nieuwe teamgenoot Pierre Gasly. ,,Maar als je die op de juiste circuits incasseert dan zit je binnen enkele rondes weer vooraan.
www.ad.nl
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:12:17 #260
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184276057
Dan krijgen ze hetzelfde als met Renault dus, ding op de limiet laten draaien en als hij het vol houdt dan doe je lekker mee. Helaas zullen de wagens ook wel regelmatig langs de baan staan vrees ik.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_184276076
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:19 schreef AnneX het volgende:
Sooo....hé

WAT EEN ONGELOOFLIJK ZIELIGE MENSONTERENDE OPMERKINGEN vanaf jullie zolderkamer.
Diegene hebben dus geen zusje of moeder...

Teleurstellend en dom van diverse fokkers.

#denk eens na voordat je dergelijke teksten eruitkotst.
Jezus christus. Hoogste tijd dat ze jou weer eens uit elkaar trekken, want volgens mij is dat al even geleden :{w
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184276086
Klinkt als Renault maar dan met veel meer toekomstperspectief en een betere basis. We gaan het zien.
SOONY
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:14:42 #263
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184276091
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Jezus christus. Hoogste tijd dat ze jou weer eens uit elkaar trekken, want volgens mij is dat al even geleden :{w
Beetje zuur mij niet gezien.
And so is the past
pi_184276106
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:12 schreef Rossdale het volgende:
Dan krijgen ze hetzelfde als met Renault dus, ding op de limiet laten draaien en als hij het vol houdt dan doe je lekker mee. Helaas zullen de wagens ook wel regelmatig langs de baan staan vrees ik.
limiet is alleen nodig bij Q3.
pi_184276107
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ze is wel iets afgevallen.
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:51 schreef mikieu het volgende:

[..]

:')

Nooit dik geweest man, gewoon domme kop. Gaat t nooit wat worden.
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Niet dik nee, wel wat chubby.
Heeft toch nog wel wat opdroogpotentie hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

goede zaadwangen?
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wel een grote reet :D
MENSONERENDE OPMERKINGEN DIT!!!!!! DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!! GA JULLIE SCHAMEN!!!! LEAVE VICTORIA ALONE!!!!! :'( !!!!!

Man man man, stel je wat aan kut :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184276128
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:12 schreef Rossdale het volgende:
Dan krijgen ze hetzelfde als met Renault dus, ding op de limiet laten draaien en als hij het vol houdt dan doe je lekker mee. Helaas zullen de wagens ook wel regelmatig langs de baan staan vrees ik.
Met 3 motoren per seizoen komen ze er niet lijkt me zo maar.

Belachelijke regel ook. Sodemieter op. Al wil je er 21 per jaar gebruiken dan moet dat gewoon kunnen. En kun je dat niet betalen dan doe je het met minder en moet je of niet zeiken of uit de F1 stappen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:20:59 #267
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184276173
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

limiet is alleen nodig bij Q3.
Betrouwbaarheid en performance moet je balanceren in een wedstrijd. De Hondamotor kan nog zoveel pk's genereren, maar als hij na 40 ronden uit elkaar trilt dan heb je daar ook niets aan. Dan moeten ze hem terugschroeven, de vraag blijft in hoeverre...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_184276194
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:20 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Betrouwbaarheid en performance moet je balanceren in een wedstrijd. De Hondamotor kan nog zoveel pk's genereren, maar als hij na 40 ronden uit elkaar trilt dan heb je daar ook niets aan. Dan moeten ze hem terugschroeven, de vraag blijft in hoeverre...
Dat blijft inderdaad de vraag. Hopelijk gaat dat ding als de brandweer. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184276689
Een partymode is wel leuk, maar dat helpt enkel als de motor zonder partymode een beetje redelijk meegaat.. En ondanks alle optimistische verhalen blijft dat toch wachten tot de 1e tests (of mogelijk zelfs tot de 1e race)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 12:20:24 #270
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_184277156
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Met 3 motoren per seizoen komen ze er niet lijkt me zo maar.

Belachelijke regel ook. Sodemieter op. Al wil je er 21 per jaar gebruiken dan moet dat gewoon kunnen. En kun je dat niet betalen dan doe je het met minder en moet je of niet zeiken of uit de F1 stappen :)
Idd belachelijk. Liever geen limiet en dat dan 7 teams failliet gaan en we met een veld van 6 autos rijden. Waarna RBR er ook uitstapt omdat ze steevast het veld afsluiten. Kunnen we de F1 samenvoegen met de F2 om nog een beetje vol veld te houden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_184277230
Informatie over de Honda motor. Afkomstig van een Japanse magazine.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de vertaling van (een deel van) het artikel (die net zoals de plaatjes afkomstig zijn van het F1technical forum)

quote:
Regarding changes from the 2017 unit, the air filter is bigger. Again the tube from the air filter to the compressor is bigger and of a shallower angle so the airflow is easier. The same is true of the tailpipe (exhaust?)

The first target for the 18 engine was reliability. Although almost all of the parts are new the PU appears very similar to the previous. Combustion is where there is most to gain, but they didn't want to change too much as introducing too many technologies at once as per the previous three years could have resulted in similar reliability issues. I think they mean the 2018 unit started with the 2017 combustion system while other teams developed the combustion systems that were introduced during the season. They aimed primarily for reliability with spec 1 with some performance gains but spec 2 and 3 were more performance orientated. Spec 3 performance gains were far in excess of what was expected and that resulted in problems balancing that with the reliability. In Russia the spec 3 suffered from oscillation issues just after upshifts as the revs dropped. This has been resolved completely and they are confident this problem won't recur for 2019. Oscillation issues don't arise in other Honda PUs in other formula. This is because in a fuel limited formula (ie F1) power is gained by increasing the compression ratio and making the fuel/air ration leaner. The leaner it gets the more unstable the mixture. At about 10-12.5k rpm combustion times are incredibly short and the slightest issue can cause problems. Ideally to convert combustion to kinetic energy most economically the combustion time should be as short as possible but this causes difficulties. Also with seamless shift gearboxes the transition from combustion at the higher revs with the previous gear to the lower revs of the next gear is nearly instantaneous. In other formula there is no fuel flow limitation, the engine operates at lower RPM and seamless shift gearboxes aren't used.

Honda gelled well with STR and the new team allowed Honda to change the air filter, tube to the compressor and tailpipe to improve airflow although this resulted in increased bulk. Also STR provided an intercooler with less loss. So Honda believed merely switching teams allowed them to liberate a little power. STR's attitude was to let Honda do what was required to improve their performance then fit the chassis around it which was different to before. Likewise the 2017 oil tank which caused so many problems was designed in such a way to minimise space use, however the 2018 tank is bulkier which has resolved the previously encountered issues that caused so many problems in 2017 with the MGUH shaft, again thanks to STR being more tolerant of the PU dimensions increasing. McLaren preferred to have the intercoolers on the left while STR prefers them split on both sides, apparently purely a difference of philosophy. The 2017 and 2018 units reflect this difference.

The PU harvests energy in three ways. Via the MGUK during acceleration (sapping some energy off the ICE), during braking and also via the MGUH to the battery. The first two methods are limited to 2MJ per lap, the latter is unlimited. More than half the energy harvested during a typical lap is through the latter method (my note, this is pretty amazing given this technology was only introduced by Honda mid 2017). Apparently efficiency improved from 2017 to 2018 despite a handicap resulting from changing teams due to a difference in gear ratio selection between McLaren and STR. Apparently McLaren prefer shorter gear ratios with the PU operating in a higher rev range while STR prefers longer gear ratios with the PU operating at a lower rev range. Harvesting from a higher rev range is easier and therefore switching to lower operating revs decreased the efficiency, despite this it is still better than in 2017. Energy is deployed largely via the MGUK but with a small amount being used to e-boost the MGUH.

Spec 2 improved combustion, exhaust efficiency and less losses from the water pump. As STR and Honda had not worked with each other before the first spec PU and chassis were developed with large margins of error. The spec 2 was developed with a smaller margin of error as they knew STR's radiator specs more precisely, hence the smaller water pump. Spec 2 was a development of the spec 1, but spec 3 had new technologies including something that they had found that improved performance substantially resulting in a bigger step over spec 2 than spec 2 was over spec 1.

The 2019 unit will be a refinement of the 2018 unit. If there was no MGUH then combustion would simply be made leaner to improve power, but with an MGUH this would result in decreased harvesting so a balance has to be found. Some tracks put more emphasis on ICE performance, others more on MGUH performance so both need to be improved and different balances between the two found for each track. However 2018 has provided new perspectives and has shown that some of the technologies being developed have real potential.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:07:43 #272
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184278177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:20 schreef twiFight het volgende:

[..]

Idd belachelijk. Liever geen limiet en dat dan 7 teams failliet gaan en we met een veld van 6 autos rijden. Waarna RBR er ook uitstapt omdat ze steevast het veld afsluiten. Kunnen we de F1 samenvoegen met de F2 om nog een beetje vol veld te houden.
Tsja ze hadden nooit naar complexe en extreem dure hybride motoren moeten gaan. Leuk dat het relevanter is voor straatauto's en het hip was om electrisch te gaan, maar met een normale V8 waren de kosten veel beter te overzien geweest en was die kunstmatige kostenreductie een stuk minder nodig
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:56:43 #273
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_184278988
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:07 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Tsja ze hadden nooit naar complexe en extreem dure hybride motoren moeten gaan. Leuk dat het relevanter is voor straatauto's en het hip was om electrisch te gaan, maar met een normale V8 waren de kosten veel beter te overzien geweest en was die kunstmatige kostenreductie een stuk minder nodig
Je blijft de problemen linksom of rechtsom houden omdat F1 een product en bedrijfstak is, geen hobby van enthousiastelingen. (Motoren)fabrikanten willen aan het einde van de dag alleen geld verdienen en als zij dat menen het beste te kunnen doen door een hybride motor te kunnen marketen, dan doen ze dat. Samen met een dikke saus van "waar liggen onze sterke punten" en een massieve lobby van de rijke teams om de regels die kant op te duwen. En dreigen met het verlaten van de F1 is een deel van die strategie. Aangezien de FIA/FOM uiteindelijk ook alleen maar geld willen verdienen zwichten ze soms voor die druk.

Maar het is een illusie dat 'teruggaan naar een simpele V8' het probleem oplost, want dan heb je nog steeds diezelfde rijke teams die geld willen verdienen en dus met geld hun voordeel gaan halen. Wat dat betreft zijn vele sporten al verziekt; wanneer geld kan winnen van sportiviteit gaat sportiviteit gelijk het raam uit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:13:23 #274
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184279293
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:56 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je blijft de problemen linksom of rechtsom houden omdat F1 een product en bedrijfstak is, geen hobby van enthousiastelingen. (Motoren)fabrikanten willen aan het einde van de dag alleen geld verdienen en als zij dat menen het beste te kunnen doen door een hybride motor te kunnen marketen, dan doen ze dat. Samen met een dikke saus van "waar liggen onze sterke punten" en een massieve lobby van de rijke teams om de regels die kant op te duwen. En dreigen met het verlaten van de F1 is een deel van die strategie. Aangezien de FIA/FOM uiteindelijk ook alleen maar geld willen verdienen zwichten ze soms voor die druk.

Maar het is een illusie dat 'teruggaan naar een simpele V8' het probleem oplost, want dan heb je nog steeds diezelfde rijke teams die geld willen verdienen en dus met geld hun voordeel gaan halen. Wat dat betreft zijn vele sporten al verziekt; wanneer geld kan winnen van sportiviteit gaat sportiviteit gelijk het raam uit.
Terug gaan is waarschijnlijk geen optie meer nee, al is het wel zo dat met simpelere en dus goedkopere motoren het voor andere fabrikanten makkelijker is om in te stappen. Als je ziet hoeveel geld en ellende de F1 Honda de afgelopen jaren heeft opgeleverd... dan gaan andere bedrijven echt niet zomaar instappen. PR nachtmerrie
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_184285066
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:13 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Terug gaan is waarschijnlijk geen optie meer nee, al is het wel zo dat met simpelere en dus goedkopere motoren het voor andere fabrikanten makkelijker is om in te stappen. Als je ziet hoeveel geld en ellende de F1 Honda de afgelopen jaren heeft opgeleverd... dan gaan andere bedrijven echt niet zomaar instappen. PR nachtmerrie
Makkelijker wel, maar interesanter helaas niet. Er is geen fabrikant te vinden, die nog budget wil stoppen in een bleerrende V8. Misschien Aston Martin, maar de grote merken willen allemaal speelgoedmotoren op batterij.
.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:02:48 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_184285517
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef AnneX het volgende:
Hahaha ...de reakties hierboven op mijn post, zeggen meer over de degenen, die blijkbaar accoord gaan met de vernederende belachelijke onbeschaamde suggestieve omschrijvingen van een jonge vrouw ( die zich niet kan verweren).
Het is zó dom populistisch geblaat.

En ik was het even helemaal zat, lieverds.
sandy vag
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:08:12 #277
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184285679
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Makkelijker wel, maar interesanter helaas niet. Er is geen fabrikant te vinden, die nog budget wil stoppen in een bleerrende V8. Misschien Aston Martin, maar de grote merken willen allemaal speelgoedmotoren op batterij.
Dat er nog fabrikanten in hybride willen stappen vind ik al verbazingwekkend.
Of is dat juist net het geen waarom inderdaad AM en Porsche niet instappen en richting de FE rennen zoals Mercedes, BMW, Nissan etc.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:13:31 #278
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184285840
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:08 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat er nog fabrikanten in hybride willen stappen vind ik al verbazingwekkend.
Of is dat juist net het geen waarom inderdaad AM en Porsche niet instappen en richting de FE rennen zoals Mercedes, BMW, Nissan etc.
Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.

Ik ben het wel eens met je dat gezien de ontwikkeling en bruikbaarheid de FE interessanter is voor fabrikanten. Het is alleen imho een andere (saaiere) manier van racen voor de fans.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:17:54 #279
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184285967
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.

Ik ben het wel eens met je dat gezien de ontwikkeling en bruikbaarheid de FE interessanter is voor fabrikanten. Het is alleen imho een andere (saaiere) manier van racen voor de fans.
FE is nog erg gelimiteerd met een standaard auto en batterij.
Ik denk dat het goed zal zijn als de gehele aandrijflijn + batterij en opladen vrij gaan geven.
Dan kan de F1 nog F1 blijven met elk team een eigen auto.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:28:16 #280
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184286268
Gewoon motoren op waterstof of mierenzuur in de F1, als je dan toch baanbrekend wil zijn...
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:33:56 #281
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184286433
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:28 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon motoren op waterstof of mierenzuur in de F1, als je dan toch baanbrekend wil zijn...
Waterstof zou wel tof zijn, denk echter dat het met 5 jaar electrodildo's geworden zijn
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

FE is nog erg gelimiteerd met een standaard auto en batterij.
Ik denk dat het goed zal zijn als de gehele aandrijflijn + batterij en opladen vrij gaan geven.
Dan kan de F1 nog F1 blijven met elk team een eigen auto.
Juist niet, ik denk dan dat je een F1 verhaal krijgt. 2/3 teams hebben het voor elkaar en de rest strijd mee voor jan lul.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184286484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

FE is nog erg gelimiteerd met een standaard auto en batterij.
Ik denk dat het goed zal zijn als de gehele aandrijflijn + batterij en opladen vrij gaan geven.
Dan kan de F1 nog F1 blijven met elk team een eigen auto.
Dan heb je kans, dat het te duur wordt. De ontwikkeling op alleen motor en bak is best intens geweest afgelopen jaren. Maar dat is voor velen nog te doen. Komt de accu erbij, zal het wel een stuk duurder worden, sky is the limit dan.
.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:46:29 #283
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184286739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan heb je kans, dat het te duur wordt. De ontwikkeling op alleen motor en bak is best intens geweest afgelopen jaren. Maar dat is voor velen nog te doen. Komt de accu erbij, zal het wel een stuk duurder worden, sky is the limit dan.
Zouden de straat auto's best van kunnen profiteren!

quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:33 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Waterstof zou wel tof zijn, denk echter dat het met 5 jaar electrodildo's geworden zijn

Een Formule 0 waar de staat voor 0 uitstoot maar de techniek redelijk vrij is zou best een leuke proeftuin kunnen worden.
Eens zien of Waterstof beter is dan Accu's etc.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_184286993
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.

Ik ben het wel eens met je dat gezien de ontwikkeling en bruikbaarheid de FE interessanter is voor fabrikanten. Het is alleen imho een andere (saaiere) manier van racen voor de fans.
Alleen is de FE en de toekomst en een stuk goedkoper dan F1 dus ook qua marketing op den duur interessanter.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:59:23 #285
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184287093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:46 schreef nils7 het volgende:

Een Formule 0 waar de staat voor 0 uitstoot maar de techniek redelijk vrij is zou best een leuke proeftuin kunnen worden.
Eens zien of Waterstof beter is dan Accu's etc.
Ik ben voor, zolang het maar herrie maakt, en veel liefst ook.
Ik vond zelfs de blown exhausts vet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen is de FE en de toekomst en een stuk goedkoper dan F1 dus ook qua marketing op den duur interessanter.
Klopt, maar complete ontwikkeling vraagt veel geld. Dat betekend dat Mercedes of BMW bijv. gewoon miljoenen meer dan de rest erin pompt en hierna gewoon domineert.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 20:59:47 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184287105
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen is de FE en de toekomst en een stuk goedkoper dan F1 dus ook qua marketing op den duur interessanter.
De FE is gewoon een lachertje met allemaal afgeserveerde coureurs. Niks ambitieus aan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:06:23 #287
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_184287320
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan heb je kans, dat het te duur wordt. De ontwikkeling op alleen motor en bak is best intens geweest afgelopen jaren. Maar dat is voor velen nog te doen. Komt de accu erbij, zal het wel een stuk duurder worden, sky is the limit dan.
williams rijd nog met een 20 jaar oude titanium bak ipv carbon
pi_184287429
Weekend Canada geboekt! :)

Deze stond erg hoog op mijn lijstje. Tribune bocht 1, met zicht op start/finish en uiteraard uitgang pits :)

  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:29:27 #289
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_184288061
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:59 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik ben voor, zolang het maar herrie maakt, en veel liefst ook.
Ik vond zelfs de blown exhausts vet.

[..]

Klopt, maar complete ontwikkeling vraagt veel geld. Dat betekend dat Mercedes of BMW bijv. gewoon miljoenen meer dan de rest erin pompt en hierna gewoon domineert.
Als het maar agressief klinkt. _O_
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:33:13 #290
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:34:37 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184288240

Verstappen heeft even wat lol in de winter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:40:25 #292
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184288415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:09 schreef Mothzor het volgende:
Weekend Canada geboekt! :)

Deze stond erg hoog op mijn lijstje. Tribune bocht 1, met zicht op start/finish en uiteraard uitgang pits :)

[ afbeelding ]
Cool, die staat ook mijn lijstje
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 22:22:04 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  dinsdag 8 januari 2019 @ 22:38:31 #294
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_184289888
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:34 schreef Fir3fly het volgende:

Verstappen heeft even wat lol in de winter.
Vier wielen naast de baan, echt op zijn Max dus :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 22:48:43 #295
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_184290143
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Tsja, het is en blijft wel de snelste raceklasse ter wereld. Ik denk dat elke fabrikant liever in de F1 wint dan de FE.

Ik ben het wel eens met je dat gezien de ontwikkeling en bruikbaarheid de FE interessanter is voor fabrikanten. Het is alleen imho een andere (saaiere) manier van racen voor de fans.
Er is best kans dat een FE-achtige formule de topvariant van racen wordt. Veel innovatie, relevant voor de markt, positief voor het imago van fabrikanten. En dat wat wij nu als F1 zien juist een wat alternatievere klasse wordt. De vraag naar de oude vorm zal nog wel even blijven bestaan, niet alleen uit nostalgie, maar ook vanwege bv. het soort banen waar ze op rijden. FE gaat niet snel op Spa rijden, terwijl dat een machtig F1 circuit is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:49:31 #297
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184304799
quote:
Jup, alleen op de weblog geloof ik
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184304843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef twiFight het volgende:

[..]

Er is best kans dat een FE-achtige formule de topvariant van racen wordt. Veel innovatie, relevant voor de markt, positief voor het imago van fabrikanten. En dat wat wij nu als F1 zien juist een wat alternatievere klasse wordt. De vraag naar de oude vorm zal nog wel even blijven bestaan, niet alleen uit nostalgie, maar ook vanwege bv. het soort banen waar ze op rijden. FE gaat niet snel op Spa rijden, terwijl dat een machtig F1 circuit is.
Zodra er elementen uit de FE gaan aanspreken worden deze vanzelf overgenomen in de F1.
  FOK!fotograaf donderdag 10 januari 2019 @ 16:53:19 #299
842 Zorro
Z
pi_184321789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:48 schreef twiFight het volgende:

[..]

Er is best kans dat een FE-achtige formule de topvariant van racen wordt. Veel innovatie, relevant voor de markt, positief voor het imago van fabrikanten. En dat wat wij nu als F1 zien juist een wat alternatievere klasse wordt. De vraag naar de oude vorm zal nog wel even blijven bestaan, niet alleen uit nostalgie, maar ook vanwege bv. het soort banen waar ze op rijden. FE gaat niet snel op Spa rijden, terwijl dat een machtig F1 circuit is.
Een raceklasse die niet interessant is op Spa is geen raceklasse :{w
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_184322169
De reden dat FE zo snel al een fors aantal fabrieksteams achter zich heeft is simpel: Geld. Het kost voor HWA, Audi, Nissan, Ferrari (ja idd vermomd als Magnetti Marrelli bij Mahindra), Mahindra zelf en BMW maar een schijntje in vergelijking met een F1-team. Misschien is de F1 nog steeds de koningsklasse maar succes in de koningsklasse is op dit moment veel te duur voor fabrikanten die onmiddellijk willen winnen en niet na jarenlange investeringen. Die kans heb je in de FE, zoals BMW tenminste één weekend heeft laten zien.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')