Nummer zelf nog niet geluisterd, maar de reviews op RYM beloven alvast veel goeds.quote:
quote:Oh my god, it's SO BAD. Everything this band puts out is SO BAD to a physically painful degree. I can feel my insides spilling out of themselves as I listen to this pathetic excuse to music. How does anybody take this band seriously? How have THESE people, of all people, seen success in the indie community? Why? Why, God, why? Why create this? Why create ears if they can be used to hear this band?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja op BKS destijds, ik had daar ook een paar nummers geluisterd, wat inspiratieloos...quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:50 schreef ranja het volgende:
Als je een band vernoemt naar het slechtste popjaar ooit, wat kun je dan verwachten...
aantal jaar geleden stonden ze op een festival, was wel benieuwd op basis van de beschrijving in het festivalboekje maar na een paar nummers helemaal klaar mee. Laat maar.
Nee dat was al eerder, op De Beschaving (geen idee hoe die daar terecht kwamen, die hadden best wel een bijzondere programmering soms - jammer dat het niet meer bestaat)quote:Op zondag 2 december 2018 15:31 schreef Norrage het volgende:
Ja op BKS destijds, ik had daar ook een paar nummers geluisterd, wat inspiratieloos...
deBeschaving 2008 had echt een geweldige line-up, zeker voor toen (het is pas later dat BKS, LGW, DtRH etc ons een stel verwende nesten maakte dat gewoon gewend raakte aan leuke, frisse festival line-ups, en niet alleen maar zat te hopen dat Lowlands dat jaar niet ruk was). Volgens mij zijn de mensen achter dat festival (of een deel ervan) een paar jaar later met BKS begonnen, dus dat zou deels kunnen verklaren waarom deBeschaving is verdwenen.quote:Op zondag 2 december 2018 15:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee dat was al eerder, op De Beschaving (geen idee hoe die daar terecht kwamen, die hadden best wel een bijzondere programmering soms - jammer dat het niet meer bestaat)
Die line up is door de jaren wel interessant gebleven, hadden ze ineens The Jezabels of Blood Red Shoes, Hooverphonic... Later zijn ze wat meer de 3fm kant op gegaan met Kensington, Rondé, Jet Rebel maar hadden dan ineens ook een electrozangeres die niemand kende en volgens eigen zeggen haar eerste optreden buiten Finland gaf (Seachange).quote:Op zondag 2 december 2018 15:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
deBeschaving 2008 had echt een geweldige line-up, zeker voor toen (het is pas later dat BKS, LGW, DtRH etc ons een stel verwende nesten maakte dat gewoon gewend raakte aan leuke, frisse festival line-ups, en niet alleen maar zat te hopen dat Lowlands dat jaar niet ruk was). Volgens mij zijn de mensen achter dat festival (of een deel ervan) een paar jaar later met BKS begonnen, dus dat zou deels kunnen verklaren waarom deBeschaving is verdwenen.
quote:Op zondag 2 december 2018 15:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
deBeschaving 2008 had echt een geweldige line-up
Ik hoop het nietquote:
quote:
Nor en ik zijn toch echt optimistisch.quote:Op maandag 3 december 2018 18:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
20 jaar jonger is een beetje veel wmb. Dan luister ik zeker weer naar smurfenhouse ofzo.
Ik zal dat album van 1975 een luisteren ik dacht dat het wel heel kut zou zijn aan de reacties hier maar dat nummer met de clip vond ik verrassend prima.
Zeker. Behoort tot het beste van dit jaar.quote:Op maandag 3 december 2018 20:34 schreef Beregd het volgende:
Ik ben ook eens door de lijstjes aan het gaan. Ik heb weer veel gemist dit jaar
Noname heeft ook weer een leuk plaatje uit, was in 2016 ook al zo’n fijne ontdekking in de eindejaarslijstjes.
Ik heb dat gevoel ook wel.quote:Op maandag 3 december 2018 20:45 schreef Maxerazzi het volgende:
It's Not Living en met name Love It If We Made It zijn goede singles, daar houdt 't wel op met The 1975. De rest van de plaat heb ik het idee dat ik o.a. naar een kuttere emo-suikerspinversie zit te luisteren van Bon Iver (de recente bliep-bloep-bliep-jaren, bedoel ik dan).
Er zit ook verder amper identiteit in voor mijn gevoel; het is vooral een leentjebuurexercitie. How To Draw is bijvoorbeeld gewoon keihard The Antlers' Hospice in de eerste minuut, The Man Who Married A Robot hadden ze misschien in kunnen leiden met "fitter, happier, more productive", gewoon, omdat 't kan, en tootimenogwattes lijkt wel heel erg op Justin Biebers What Do You Mean?. Oh ja, en Sincerity is Scary is muzikaal praktisch Chance the Rapper.
En jawel, daar is ze weer.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:26 schreef Norrage het volgende:
Interessante lijst van Oor zeg, een keer niet 13 in een dozijn
https://oor.nl/news/album(...)onae-dirty-computer/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door EP3 op 04-12-2018 17:37:59 ]"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:37 schreef EP3 het volgende:
Wie was er hier nu zo'n fan van Kacey? Was dat Gehenna? Heb die plaat vandaag op repeat staan. Héérlijke plaat. Ongecompliceerde liedjes met warme melodieën en n zalvende stem. Doet het vast ook goed met de koude dagen.
Er is nu nog maar net een evenwicht in aandacht voor muziek door vrouwen. Als je op metacritic of aoty kijkt zitten we dit jaar ongeveer op 50-50. 10 jaar geleden was dat wel eens anders.quote:Op dinsdag 4 december 2018 18:23 schreef viagraap het volgende:
Vind het af en toe wel geforceerd, die aandacht voor vrouwen. Net als het verschijnsel dat Pitchfork ineens alle hiphop de hemel in prijst. Niet dat ik nu iemand ben die hier een cultuurmarxistisch plot in ziet. Sterker nog, als ik een jaarlijstje zou maken met tien plaatsen komen er ook bij mij dit jaar meer vrouwen dan ooit in terecht. Maar zeker niet meer dan de helft. Ik wijs ook zeker niks vooraf van de hand als het een vrouw is.
Denk dat het nog wel meevalt, bijvoorbeeld die OOR lijst is het alsnog 50-50 maar omdat de hoogste noteringen dames zijn roepen ze er nu over, als het evenwicht blijft bestaan gaat het gewoon vanzelfsprekend worden en hoeft niemand er meer over te roepen. Dat lijkt me alleen maar een goede zaak.quote:Op dinsdag 4 december 2018 18:23 schreef viagraap het volgende:
Vind het af en toe wel geforceerd, die aandacht voor vrouwen. Net als het verschijnsel dat Pitchfork ineens alle hiphop de hemel in prijst. Niet dat ik nu iemand ben die hier een cultuurmarxistisch plot in ziet. Sterker nog, als ik een jaarlijstje zou maken met tien plaatsen komen er ook bij mij dit jaar meer vrouwen dan ooit in terecht. Maar zeker niet meer dan de helft. Ik wijs ook zeker niks vooraf van de hand als het een vrouw is.
Moet je zeker doen, geweldige plaat! Prima Prince-invloeden.quote:Op maandag 3 december 2018 20:57 schreef EP3 het volgende:
Ik geloof dat ik Janelle Monae eens n kans moet gaan geven, want die staat in al die lijstjes steevast in de top 10.
waar is de tijd dat jij een folkie wasquote:Op woensdag 5 december 2018 19:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Moet je zeker doen, geweldige plaat! Prima Prince-invloeden.
Wat mij betreft ook een zeer serieuze kanshebber op de #1 spot in mijn jaarlijstje. Maar viel me sowieso op dat er hier weinig over Janelle Monáe is gesproken.
Geldt ook voor Kali Uchis, die ik hier ook wel eens genoemd heb, maar kreeg weinig medestanders. Maakt niet uit natuurlijk. Wel grappig dat zij zo hoog eindigde bij OOR, dat had ik ook weer niet verwacht.
Als we dan toch in dit straatje belanden, dan kan ik The Internet, Blood Orange, Serpentwithfeet, The Carters en Jorja Smith ook nog wel een keer noemen. Gewoon, omdat het kan.
Ja en dan eigenlijk SOB X RBE, Everything Is Recorded en Anderson .Paak ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |