abonnement Unibet Coolblue
pi_183467014
Originele OP van Magnet:

quote:
’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’

DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.

Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.

Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.

RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.

Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.

Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.html

Het lijkt er op dat het voorgenomen beleid om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan een extra duwtje in de rug krijgt.

De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:14 schreef MaGNeT het volgende:
De subsidie voor dit topic is bijna op.
Heb nog ergens een potje kunnen aanboren voor een nieuw deel. Game on! :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467325
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
pi_183467468
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.

Ik vind het echt een mentaliteit van: na ons de zondvloed. Meer meer meer.

Of het nou op brandstof werkt of op elektriciteit: we willen gewoon zo door en moeten er niets van merken. Dat is echt fucking kortzichtig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467562
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467602
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
De productie van accu's is schoner dan productie van benzine/diesel, zeker wanneer je de boel ook nog eens gaat recyclen.

Volgende stap: verbod verdere verkoop van verbrandingsmotoren, en steden verbrandingsmotor vrij
pi_183467762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.
Denk toch dat je je daarin vergist, er zijn meerdere internationale wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van fijnstof gedaan. Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....
pi_183467861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:14 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....
Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:18 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.
Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?
pi_183468051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:20 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?
Trolleybussen cq. Trolleyvrachtwagens lijken mij veel geschikter.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183468102
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.

We moeten vele stapjes terug. Maar dat willen we niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183468126
De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

Al weer.
Hadden ze laatste ook gedaan met de co tax op de wagen.
Dat was iets van 5jaar terug

Ging mij suzuki vitara villager 6 cilinder van 55euro naar 70eur per maand wegen belasting.

Nee laat de mensen die niet zomaar een anderen auto kopen maar weer betalen.
Die arme sloeber die verplicht is om in de file te staan .
Omdat zijn werk geen flex tijden voor zijn functie is.

Ik spuug er zo wat op.
We betalen hogere brandstof prijzen.
Dikke wegen belasting
De achterlijke bpm op de wagens.
De co tax op wagens die te veel verbruiken .

Nee ze weten wel welke bevolking groepen ze moeten uitmelken .
pi_183468335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Zeker, maar goed dat al die accu's niet verbrand worden tijdens het rijden!
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_183468435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.

We moeten vele stapjes terug. Maar dat willen we niet.
1% van de sahara volbouwen met panelen en je bent er
https://www.forbes.com/si(...)sahara/#6641dbaad440

we moeten niet terug, we moeten vooruit!
pi_183468458
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

Al weer.
Hadden ze laatste ook gedaan met de co tax op de wagen.
Dat was iets van 5jaar terug

Ging mij suzuki vitara villager 6 cilinder van 55euro naar 70eur per maand wegen belasting.

Nee laat de mensen die niet zomaar een anderen auto kopen maar weer betalen.
Die arme sloeber die verplicht is om in de file te staan .
Omdat zijn werk geen flex tijden voor zijn functie is.

Ik spuug er zo wat op.
We betalen hogere brandstof prijzen.
Dikke wegen belasting
De achterlijke bpm op de wagens.
De co tax op wagens die te veel verbruiken .

Nee ze weten wel welke bevolking groepen ze moeten uitmelken .
Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
pi_183468647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
De ellende met verhuizen voor je werk is wel een beetje dat tijden veranderd zijn.
Vroeger zat je je hele leven bij 1 werkgever, nu heb je als je pech hebt ieder jaar een andere, dan kan je wel blijven verhuizen.

Het is makkelijker om werk te zoeken in de regio waar je woont.
  vrijdag 30 november 2018 @ 22:55:16 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183468682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Heb jij ook al een subsidie-Tesla? Altijd zo makkelijk praten "dan verhuis je toch even" terwijl de zekerheid van een vaste baan vrijwel niet meer bestaat. Dan kan je wel blijven verhuizen en moet je dat ook nog eens kunnen betalen elke keer.
pi_183468817
Link die accijnzen en subsidie die er uit voort moet komen dan maar aan inkomen/vermogen.
pi_183468939
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 23:01 schreef havanagila het volgende:
Link die accijnzen en subsidie die er uit voort moet komen dan maar aan inkomen/vermogen.
Handig bij het tanken "mag ik even uw laatste loonstrookje en een overzicht van uw rekeningen?" :D
pi_183470745
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
  zaterdag 1 december 2018 @ 01:25:00 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183470798
Ik snap ook wel dat de elektrische auto de toekomst is,
nu wordt de energie daarvoor nog vooral niet heel schoon opgewekt, maar in de toekomst kan dat wel.
Benzine-auto's zullen altijd vervuilend zijn.
Het is alleen even de vraag hoe de overheid dat moet stimuleren, en of de overheid dat sowieso zou moeten stimuleren.
Zoals de plannen nu zijn, is het in mijn ogen niet heel eerlijk.
Als je echt van de olie af wil, geef dan iedereen de mogelijkheid over te stappen op een elektrische auto.
pi_183470840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
:')

Dit is de grootste mythe die maar herhaalt wordt. We vinden juist meer oliereserves.
pi_183471044
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
Particuliere huur a 1200 euro per maand?
pi_183473112
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Particuliere huur a 1200 euro per maand?
Deze onzin antwoord ga ik nog niet eens beantwoorden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:19:06 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183473286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.

Ik vind het echt een mentaliteit van: na ons de zondvloed. Meer meer meer.

Of het nou op brandstof werkt of op elektriciteit: we willen gewoon zo door en moeten er niets van merken. Dat is echt fucking kortzichtig.
Alleen model Fred Flintstone is een čcht schone auto en supergezond.
pi_183474006
Ze gaan nog wel eens een keer invoeren dat een Range Rover diesel of BMW M550d niet meer te betalen wordt (300k in plaats van 180k), jammer van het straatbeeld... wat denken jullie, gaat dit gebeuren?
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:33:36 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_183474181
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.

https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_183474471
Als het echt te doen was om het milieu, dan:
- waren alle scooters en brommers op het straatbeeld al elektrisch. Zo'n maatregel is makkelijker door te voeren en levert veel op! Deze krengen rijden vooral in binnensteden: plekken waar de vervuiling groter is en meer impact heeft, immers er leven meer mensen dicht op elkaar.

- was kilometerheffing/rekeningrijden al lang ingevoerd. Lubach had hier een mooi item over en ik ben het er volledig mee eens. Minder file = minder vervuiling (optrekken en afremmen). Waarom moeten mensen die eens per week rijden evenveel betalen als dagelijkse weggebruikers?

- waren er meer nieuwe, 'zuinige', kleine autootjes te vinden op ons wegdek. BPM zou twee kanten op moeten werken, grote veruilende autos duurder maken en er zou een korting moeten komen op kleine koekbakjes :7

Trouwens, laat ze voorlopig maar olie produceren: met de hoge water cut van huidige productieputten wordt er veel lithium houdend water opgepompt. Hierdoor hoef je minder afhankelijk te zijn van landen zoals Chili waar de evaporatie plaats vindt op de hoogvlaktes.

Ik zie de toekomst niet als volledig elektrisch, maar meer als een soort diversificatie op het gebied van gas, olie, waterstof, etc gecombineerd met elektriciteit. Nu zijn de verhoudingen nogal scheef, maar in de toekomst zal dit beter worden. Maar zolang vliegen (soms) goedkoper is dan het nemen van de trein zie ik het wel somber in _O-
pi_183478291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:')

Dit is de grootste mythe die maar herhaalt wordt. We vinden juist meer oliereserves.
Tegen welke prijs? Met dat afgraven van teerzanden enzo .. En 1 ding weet je zeker: aan 96 MILJOEN vaten per DAG en stijgende komt er ergens een eind aan. Zoveel is zeker. Peakoil hoor je inderdaad weinig meer over maar als alle Chinezen straks ook een autootje willen gaat het hard.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183478342
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.

https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183478350
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
De productie van accu's is schoner dan productie van benzine/diesel, zeker wanneer je de boel ook nog eens gaat recyclen.

Volgende stap: verbod verdere verkoop van verbrandingsmotoren, en steden verbrandingsmotor vrij
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
pi_183478357
6000 euro is te weinig voor mij om een nieuwe auto aan te schaffen.
Prijzen onder de 10k die groot genoeg zijn voor mijn gezin, een mpv dus, zou voor mij een overstap zijn naar elektrisch. Eigenlijk dus gewoon de 2de hands auto prijzen, omdat ik altijd een 2de handsje koop, zoals eigenlijk iedereen om mij heen ], van rijk tot arm.

Maar ja, 2dehands elektrisch is nog een dingetje, want elektrische autos gaan minder lang mee vanwege de levensduur van de accu.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183478369
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
en je straat open voor nieuwe draden, want de huidige zijn niet dik genoeg, waarbij die kosten op jouw verhaald worden, want wie moet het anders betalen.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:39:41 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478381
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.
Eens
Waterstof is geen energiebron. Het kost heel veel energie om het te maken, op te slaan en te transporteren.
Verbeteren van accu en condensator technologie is veel beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478399
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens
Waterstof is geen energiebron. Het kost heel veel energie om het te maken, op te slaan en te transporteren.
Verbeteren van accu en condensator technologie is veel beter
verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.

De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd..... -O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:46:37 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183478479
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:19 schreef jakosi het volgende:
Ze gaan nog wel eens een keer invoeren dat een Range Rover diesel of BMW M550d niet meer te betalen wordt (300k in plaats van 180k), jammer van het straatbeeld... wat denken jullie, gaat dit gebeuren?
Ik hoop het wel.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:46:41 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478480
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.

De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd..... -O-
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Verder, zo een accustation wordt dan wel erg groot als daar duizenden sets accu’s moeten liggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478540
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.

OT: dit hele plan is onzalig. Deze operatie heeft er alles van weg om de industrie in leven te houden. We raken zo op milieugebied alleen maar verder van huis.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:51:31 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183478546
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
6000 euro is te weinig voor mij om een nieuwe auto aan te schaffen.
Prijzen onder de 10k die groot genoeg zijn voor mijn gezin, een mpv dus, zou voor mij een overstap zijn naar elektrisch. Eigenlijk dus gewoon de 2de hands auto prijzen, omdat ik altijd een 2de handsje koop, zoals eigenlijk iedereen om mij heen ], van rijk tot arm.

Maar ja, 2dehands elektrisch is nog een dingetje, want elektrische autos gaan minder lang mee vanwege de levensduur van de accu.
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.

Ik ga er wel vanuit dat er revampt autos komen, tweedehands met nieuwe accus en zo.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:56:48 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478610
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.

:O
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:40 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dit vraag ik mij af. Zou eerst wel eens willen weten wat al dat versnij spul voor rol speelt in die bijwerkingen. Door het te legaliseren heb je ultieme controle op zowel de gebruiker als de kwaliteit van het spul. Dit betaal je door het heffen van accijns erop.
Versnijspul, één woord
Te legaliseren, moet legaliseren zijn
Controle heb je over de gebruiker en op de kwaliteit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478701
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.

Ik ga er wel vanuit dat er revampt autos komen, tweedehands met nieuwe accus en zo.
regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.
Ze mogen ook niet meer bij elkaar op schoot zitten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183478707
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Verder, zo een accustation wordt dan wel erg groot als daar duizenden sets accu’s moeten liggen.

klopt, maar beter dan het huidige systeem.
Vervang maar eens alle elektradraden in de grond in elke wijk van NL.
De grootte van het accustation is afhankelijk hoeveel van die stations je bouwt. Heb je er maar 1 per stad of 100 of 1000 per stad, dat maakt uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183478731
Ik begrijp niet waarom ze die elektrische auto's zo lelijk maken. Daar wil je toch niet in gezien worden (ja ook Tesla).
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:05:39 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478733
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt, maar beter dan het huidige systeem.
Vervang maar eens alle elektradraden in de grond in elke wijk van NL.
Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478748
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.
stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:17:43 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478921
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.
Stadverwarming moet de straat nog veel meer voor open en houtkachels zullen denk ik nog eerder worden verboden dan dat nederland van het gas af is.
Verder is er nog een reden, namelijk als er steeds meer huizen zonnecellen krijgen, op een zomerdag moet die stroom het net in
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:22:28 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479001
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.
Ze mogen ook niet meer bij elkaar op schoot zitten.
En dan nog. Overigens is het niet aan te bevelen een kind in de achterklep van een originele Kever te willen vervoeren.

Je hebt ook geen 7 kinderen neem ik aan, wat toen normaal was.
En zelfs in het middensegment kun je met een Agila aardig uit de voegen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:24:09 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479020
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.

:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479135
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
pi_183479152
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.

De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd..... -O-
Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
pi_183479200
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En dan nog. Overigens is het niet aan te bevelen een kind in de achterklep van een originele Kever te willen vervoeren.

Je hebt ook geen 7 kinderen neem ik aan, wat toen normaal was.
En zelfs in het middensegment kun je met een Agila aardig uit de voegen.
ik heb 5 kinderen momenteel, maar sommige zijn pleegkinderen en die komen en gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479204
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
Bedankt voor je reactie.
Je hoeft me niet zo serieus te nemen hoor :P

Het is alleen zo dat voor de overheid de auto enorme melkkoe is. Daar kunnen we met zn alle over klagen of andere partijen stemmen maar of dat helpt weet ik niet zo.
Accepteren of zoeken naar alternatieven.

Electra bakken worden wel steeds goedkoper, tot iedereen ze heeft dan gaat daar de wegenbelasting enorm op omhoog omdat ze geen benzine accijns meer binnen halen.

Rekeningrijden is de oplossing om filles te voorkomen, maar de politiek wil hier maar niet aan. Terwijl het bewezen wel werkt in andere landen. Er zijn heel veel mensen op de weg die niet naar woon/werk moeten op die tijd, maar die wel de weg op gaan, als die een uurtje later gaan scheelt dat enorm.
pi_183479211
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.

Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
pi_183479223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
zonnenpanelen van mijn buren weerkaatsen het zonlicht in mijn ogen en dat vind ik vervelend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.

https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:38:08 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479258
Het is trouwens wel opvallend dat, hier in Duitsland, waar de auto-industrie extreem belangrijk is voor de economie en deze nu eindelijk begint ernst te maken met het produceren van electrische auto’s het laad netwerk zo gruwelijk achter loopt. Je kan vrijwel nergens laden als je het met Nederland vergelijkt en in iedere stad heb je hier in de omgeving een ander laadpasje nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479263
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zonnenpanelen van mijn buren weerkaatsen het zonlicht in mijn ogen en dat vind ik vervelend.
Mooi is het allemaal niet, maar het is een redelijk goed alternatief tov een gascentrale.
pi_183479267
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:35 schreef Klepper272 het volgende:
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.

Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
tegelijk uitvoeren kan ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479275
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:35 schreef Klepper272 het volgende:
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.

Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
dat heb ik dan nog liever dan zon stinkende diesel op de weg. Ik woon niet naast die centrale waar het wordt opgewekt dus de kans dat ik door fijnstof kanker krijg door die centrale is nihil
pi_183479300
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:31 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
Hoezo onzin? Hoe moet ik mijn elektrabak opladen? Ik woon direct aan een openbare straat zonder vaste parkeerplaats? Hoe moeten mijn ouders hun auto opladen zonder parkeerplaats voor hun huis?
Moeten ze dan een uur wachten bij een openbare laadpaal terwijl nu het tanken in 2 minuten klaar is? Met mijn oplossing is het verwisselen van een accu ook zo klaar en kan je minder goede accu's zo uit de markt halen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tegelijk uitvoeren kan ook.
Dat kan, maar of het zinvol is....
Het lijkt "groen" maar ik plaats mijn vraagtekens daarbij.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:41:24 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479328
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:31 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.

Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:42:35 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb 5 kinderen momenteel, maar sommige zijn pleegkinderen en die komen en gaan.
5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
pi_183479357
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.

Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
Ik gebruik mijn zware auto van 1800 kg voornamelijk voor woon-werk verkeer. ongeveer 1x per week of er 2 weken moeten mijn kinderen ook mee met de auto ergens anders heen.
Ik krijg het niet financieel rond om een kleine extra auto te kopen voor woon-werk verkeer of om die keer dat de kinderen mee moeten een auto te huren.
Die zware auto 20k kilometers (met 1 op 12) heen en weer te jakkeren met 1 persoon is goedkoper dan hier een aparte 2de kleine elektrische auto voor aan te schaffen.
IK heb het een keer uitgerekend en het komt niet uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjorsie1982 op 01-12-2018 17:48:50 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479360
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
Pleegkinderen dan weer niet :)
pi_183479368
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
dat interesseert mij echt geen reet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479410
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183479432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
dat de accu's compatible zijn is geen enkel probleem. Dat is een afspraak.
schroeven hebben ook allemaal hetzelfde draad. Bouten hebben allemaal vaste maten. Mobiele telefoon stekkers zijn universeel. Het stroomnet is 50 hz in heel NL, de spanning is overal 230V ongeveer en aparaten kunnen daarmee overweg.
Het zijn gewoon afspraken die men moet maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:48:46 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Hoe moet ik mijn elektrabak opladen? Ik woon direct aan een openbare straat zonder vaste parkeerplaats? Hoe moeten mijn ouders hun auto opladen zonder parkeerplaats voor hun huis?
Moeten ze dan een uur wachten bij een openbare laadpaal terwijl nu het tanken in 2 minuten klaar is? Met mijn oplossing is het verwisselen van een accu ook zo klaar en kan je minder goede accu's zo uit de markt halen.
Ja, dat. Ik zou soms graag elektrisch willen rijden, maar zou niet weten waar ik dat ding kan opladen.
Heb wel een elektrische scooter. Daar haal de de accu eruit en hoef je niet de hele scooter naar je zolderkamer te brengen om op te laden.

En dan komen ze nu ook al met boetes als je met volle accu aan een laadpaal hangt :') :') :') alsof je midden in de nacht naar de dichtstbijzijnde laadpaal loopt om op zoek te gaan naar een alternatieve parkeerplek 8)7
pi_183479470
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens wel opvallend dat, hier in Duitsland, waar de auto-industrie extreem belangrijk is voor de economie en deze nu eindelijk begint ernst te maken met het produceren van electrische auto’s het laad netwerk zo gruwelijk achter loopt. Je kan vrijwel nergens laden als je het met Nederland vergelijkt en in iedere stad heb je hier in de omgeving een ander laadpasje nodig.
Probeer een Duitser maar eens uit zijn voertuig te krijgen, dan heeft de politiek een probleem.
pi_183479472
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:
Een roadtrip plannen?
Dat is een onzinidee. Dat gaat allemaal niet meer kunnen. Het is een idee uit de tijd dat het allemaal niet op kon en geen drol kostte. Autorijden is voortaan enkel nog noodgedwongen en niet meer voor "fun". Dat zou een hoop schelen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:49:48 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479486
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat interesseert mij echt geen reet.
Nee, dat blijkt met je mpv.
pi_183479492
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat. Ik zou soms graag elektrisch willen rijden, maar zou niet weten waar ik dat ding kan opladen.
Heb wel een elektrische scooter. Daar haal de de accu eruit en hoef je niet de hele scooter naar je zolderkamer te brengen om op te laden.

En dan komen ze nu ook al met boetes als je met volle accu aan een laadpaal hangt :') :') :') alsof je midden in de nacht naar de dichtstbijzijnde laadpaal loopt om op zoek te gaan naar een alternatieve parkeerplek 8)7
de bedoeling is dat je bij je auto blijft tot die vol genoeg is. Dat is meestal rond een uur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479514
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt met je mpv.
Ik krijg het financieel niet rond om met dezelfde prijs een kleine elektrische auto aan te schaffen of te leasen. Het is in alle gevallen duurder dan met 1 zware mpv die 1 op 12 rijdt 30k te rijden waarvan 20k met 1 persoon.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479516
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
Dat het kabinet zich daar maar zorgen om maken doet, ze wouden regeren dan lossen ze het maar fijn op, voor de rest ben ik het eens met de rest, het jeukt mij van geen kant, het is niet dat die iets goedkoper krijgen daardoor, dus betalen net zoveel, of meer als de rest!
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:51:13 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479517
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
pi_183479527
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de bedoeling is dat je bij je auto blijft tot die vol genoeg is. Dat is meestal rond een uur.
Jep, bij een snellader misschien. En dat is niet goedkoop!
Maar bij die normale palen duurt dat veel langer
pi_183479530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt met je mpv.
Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183479540
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
benzine past ook in elke benzine motor _O_
Zo zijn er nog triljoenen voorbeelden.. maar goed, onzin topic posters moet je niet altijd te serieus nemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:52:54 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479557
quote:
Goed verhaal, maar niet helemaal compleet, de extra energie die het kost de infrastructuur op te bouwen voor waterstof wordt niet in de energiebalans meegenomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479561
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jep, bij een snellader misschien. En dat is niet goedkoop!
Maar bij die normale palen duurt dat veel langer
buiten de prijs dat ik een nieuwe auto moet aanschaffen, wat ik gewoon vertik vanwege de extreme prijs, is dit ook een punt waarom ik geen elektrische auto heb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

benzine past ook in elke benzine motor _O_
Zo zijn er nog triljoenen voorbeelden.. maar goed, onzin topic posters moet je niet altijd te serieus nemen.
tweetakt ook?
pi_183479579
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar niet helemaal compleet, de extra energie die het kost de infrastructuur op te bouwen voor waterstof wordt niet in de energiebalans meegenomen.
het niet meenemen van alle elementen is ook gangbaar om iets aan te prijzen. Want als je alles meenemt dan wordt duidelijk dat het niet uit komt, en dat wil men niet.
Dit is gangbaar bij groene energie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479590
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183479597
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

tweetakt ook?
gezien de context van dit topic: kan je mij een voorbeeld noemen van een auto met tweetakt motor?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:55:56 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479631
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een onzinidee. Dat gaat allemaal niet meer kunnen. Het is een idee uit de tijd dat het allemaal niet op kon en geen drol kostte. Autorijden is voortaan enkel nog noodgedwongen en niet meer voor "fun". Dat zou een hoop schelen.
Wat is noodgedwongen?
Net zoals dat gelul over "ik heb vijf kinderen ik moet een dure mpv". Dan ga je eens níet met alle kinderen tegelijk ergens heen.
Ja, je kunt kiezen niet op vakantie te gaan. Of niet met de auto, dus doei caravanindustrie en campings.

De enige echte oplossing is gewoon thuisblijven of je op spierkracht verplaatsen, maar dat is een taboe.
pi_183479634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:
Dit omdat er geen echt plan
Plan zal er wel zijn maar hoe kan men eraan verdienen en verdienen blijven gelijk als met brandstof?
pi_183479643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
ik was er niet bij toen huizen elektriciteit kregen, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eerste elektrisch huisapparaten allemaal op verschillende spanningen en frequenties werkten met allemaal verschillende stekker formaten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479650
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

gezien de context van dit topic: kan je mij een voorbeeld noemen van een auto met tweetakt motor?
Volgens mij een trabant of een mazda RX 7
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:57:01 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479658
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
Zo begon de autoindustrie ook. Komt goed.
pi_183479664
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij een trabant of een mazda RX 7
het lijkt mij dat die niet meer rondrijden of dat er toch gewone benzine in kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479771
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo begon de autoindustrie ook. Komt goed.
Nou ja, er is iets meer urgentie in deze. :) ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:08:02 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479844
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
Niet helemaal waar. Als je eenmaal een tijdje electrisch gereden hebt en gewend bent aan de stilte en het koppel, het comfort ervan dan ben je snel over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479874
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:00 schreef appeleibanaan het volgende:

- was kilometerheffing/rekeningrijden al lang ingevoerd. Lubach had hier een mooi item over en ik ben het er volledig mee eens. Minder file = minder vervuiling (optrekken en afremmen). Waarom moeten mensen die eens per week rijden evenveel betalen als dagelijkse weggebruikers?
Dat doen ze toch al? Of verbruiken die net zo weinig brandstof als de zondagsrijders? En dat gezwam over wegenbelasting is ook zwaar overdreven, mensen die eens per week naar de supermarkt gaan hebben over het algemeen een simpel benzinebakje wat ze hooguit 75 euro per kwartaal kost...

quote:
- waren er meer nieuwe, 'zuinige', kleine autootjes te vinden op ons wegdek. BPM zou twee kanten op moeten werken, grote veruilende autos duurder maken en er zou een korting moeten komen op kleine koekbakjes :7
Kleine zuinige koekblikjes zijn al goedkoper in wegenbelasting, verbruik en aanschaf...
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:09:49 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479875
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik was er niet bij toen huizen elektriciteit kregen, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eerste elektrisch huisapparaten allemaal op verschillende spanningen en frequenties werkten met allemaal verschillende stekker formaten.
Als kind op vakantie in de UK hadden we in één huis verschillende stroomsoorten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:12:20 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479903
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Als je eenmaal een tijdje electrisch gereden hebt en gewend bent aan de stilte en het koppel, het comfort ervan dan ben je snel over.
Ik vind hybride een goede tussenoplossing. En als het probleem met laden is opgelost čn de actieradius groter is (minimaal 1200 m zonder laden, in het gunstigste geval) wil ik best elektrisch gaan rijden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:12:47 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479910
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:13:35 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479918
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik vind hybride een goede tussenoplossing. En als het probleem met laden is opgelost čn de actieradius groter is (minimaal 1200 m zonder laden, in het gunstigste geval) wil ik best elektrisch gaan rijden.
Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479973
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
Idioot hoge eis stellen, heb je altijd wat te zeiken. ;)
pi_183480009
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat met een Tesla
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:20:49 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183480012
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
Sorry, km inderdaad.
Lijkt veel, maar als dat de opgave van de fabrikant is, dan is dat "in het gunstigste geval". Stop die auto vol passagiers en bagage, ga met tegenwind en in de bergen rijden, en je zit al snel op 800 km. Steeds opnieuw starten kan ook ongunstig zijn voor je actieradius (en airco, etc)
En dat geldt alleen voor de periode dat de accu's nog optimaal functioneren.

800-900 km vind ik in de praktijk acceptabel, maar dat is persoonlijk. Met zo'n actieradius kom je niet in één dag aan de Middellandse Zee.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:21:54 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183480029
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Klepper272 het volgende:
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat meet een Tesla
Dat zou nog gaan, maar dan moeten er voldoende snelladers langs je route zijn.
pi_183480160
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
ik zal wel moeten. Lopend of fietsend naar het werk duurt te lang. De trein is te duur (2x duurder dan auto) en duurt ook te lang.
Dichterbij werk wonen gaat niet ivm speciale school kinderen.
Het enige wat kan is ander werk zoeken, maar dat heb ik nu wel gehad met 4x vrijwillig wisselen in 5 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480163
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Klepper272 het volgende:
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat met een Tesla
en een tesla kost 100k
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480180
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Lunatiek het volgende:
800-900 km vind ik in de praktijk acceptabel, maar dat is persoonlijk. Met zo'n actieradius kom je niet in één dag aan de Middellandse Zee.
Je moet beseffen dat dit soort eisen en wensen gewoon niet meer kunnen binnenkort. Het was toto voor kort "normaal" wegens de goedkope brandstof. We zullen onze eisen en wensen behoorlijk moeten temperen. Zal de Flintstone auto worden w.s.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183480189
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en een tesla kost 100k
I know, maar dat is het punt niet.
Het gaat erom wat een acceptabel bereik is.
pi_183480198
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

I know, maar dat is het punt niet.
Het gaat erom wat een acceptabel bereik is.
het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.

- ik koop nooit een nieuwe auto, zal ik ook nooit doen. 2de hands is er niet of met stukke accu.
- ik kan niet bij huis opladen
- opladen duurt te lang

Ik heb het op het werk en met vrienden hier ook vaak over, en allemaal beamen ze wat ik hierboven schrijf. Ik heb collega's en vrienden uit alle milieus met allemaal verschillende werkniveaus en verschillende grote portemonees.

Alleen de vrienden/collega's met lease auto hebben een elektrische auto omdat de bijtelling laag is en je op het werk kan opladen.

Alle punten worden opgelost met laadstations voor accu's.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en een tesla kost 100k
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183480234
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
nee ik leef niet om te werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480247
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee ik leef niet om te werken.
Ik ook niet. Die "zakenmannen" doen w.s. ook net alsof. Dus dat zou wel kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183480265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.

- ik koop nooit een nieuwe auto, zal ik ook nooit doen. 2de hands is er niet of met stukke accu.
- ik kan niet bij huis opladen
- opladen duurt te lang

Ik heb het op het werk en met vrienden hier ook vaak over, en allemaal beamen ze wat ik hierboven schrijf. Ik heb collega's en vrienden uit alle milieus met allemaal verschillende werkniveaus en verschillende grote portemonees.

Alleen de vrienden/collega's met lease auto hebben een elektrische auto omdat de bijtelling laag is en je op het werk kan opladen.
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
pi_183480272
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
_O-
pi_183480312
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480360
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.

Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:50:05 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183480459
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183480676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:43 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.

Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480681
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.

Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.

Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
pi_183480824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.

Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.

Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
die ene keer in de tig jaar dat ik op vakantie ga en het bereik te weinig is, is voor mij geen reden om niet elektrisch te gaan. Het is meer een wens om 12000 km bereik te hebben.
Mijn redenen staan hierboven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:12:03 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183480827
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?

Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?

en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?

Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..

en figuren zoals dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip :')

Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:29:39 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg *O*
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:30:57 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481161
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?

Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?

en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?

Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..

en figuren zoals dit:

[..]

Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip :')

Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
Geen geld meer naar de golf vanuit Europa is goed voor de handelsbalans.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183481392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
Eens. Hoop dat die dingen ooit ook weer verwijderd worden in de toekomst.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:47:16 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183481471
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
Dan kun je nog lang wachten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183481533
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
ik zeik daar niet over.

Zoals hierboven staat alleen het lange opladen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183481543
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
heb je nog meer drogredenen
Wat lul je nou Petrolhead. :D Het aantal vaten klopt en worden er meer. Wat is nou precies de drogreden?

Ik zie jou trouwens altijd posten in jouw eigen belang: zoveel mogelijk kilometers draaien omdat dat blijkbaar "moet". Alles wat jij zegt is eigenbelang opdat je lekker in je zuipende verspillende wagen waar je voor de dag mee kunt komen kan blijven doorrijden. Het boeit je niets.

Jij wil op jouw manier door en als dat aan de kaak wordt gesteld ga je blazen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183481788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:05:45 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481847
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan kun je nog lang wachten :').
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP, 520 km onder NEDC
Tesla 3 met het grote accu pakket 499 km wltp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:07:44 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481887
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:10:17 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183481925
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Chevrolet bolt doet 380 km WLTP
_O-. Minder dan de helft in realiteit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183482020
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.

Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 01-12-2018 20:21:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482075
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Zo duur als een nieuwe VW Golf inderdaad. Niet gering.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit.
Bijna goed. Dat is een fabel. En net was het nog een Aygo, nu zitten we al op een golf.

Mocht je willen narekenen:
Je komt voor maximaal 50.000 euro in aanmerking voor MIA. Het netto voordeel is 36% MIA over 50.000 euro, tegen een 25% belastingtarief:

0,36 x 0,25 x 50.000 = 4.500 euro

Ik heb er net een aangeschaft en jouw feiten zijn echt keiharde onzin. Die tesla was 98k waar nog geen 5k subsidie op zit.

Nu jij weer.
pi_183482190
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic

Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?

quote:
hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: ,,De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120."
Dit zegt de staatssecretaris. Als die aan het liegen is dan horen we dat graag GewoonKees.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:26:51 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic

Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?

[..]

Heb je dat artikel gelezen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482271
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je dat artikel gelezen?
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:30:47 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482343
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Je had het over aanschaf, nu haal je er bijtelling, wegenbelasting, benzine accijns etc en nog meer bij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:30:49 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183482344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.

Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.

Kan je zelf nakijken:
Autokosten "Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline" over 3 jaar en 75.000 km: 29ct/km
Autokosten "Tesla Model S 85 kW" over 3 jaar en 75.000 km: 32ct/km

Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183482374
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:34:25 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482404
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482420
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.

En voor de goede orde: een "voordeel op de bijtelling" is niet "iets heel anders" dan de aanschaf. Het komt allemaal weer naar je toe zodat het kostenplaatje na b.v. vijf jaar neerkomt op de kosten van een middenklasser. Het verschil wordt bijgepast door de andere belastingbetalers waarvoor je dankbaar zou moeten zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:37:12 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.
Nee, lullo, prutser en freerider is schelden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482456
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.


Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.

Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:39:08 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482479
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:37 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.

Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
Dat is natuurlijk onzin, geringere wegenbelasting op een benzine auto dan op een diesel is ook geen subsidie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:40:55 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482501
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:41:38 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183482507
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183482511
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
Lullo?! Freerider? Prutser, ook dat nog.

Ik zei dat de tesla duur in de aanschaf is ja. Daar is niets aan gelogen.

Ik doe het iets beter dan jij gok ik. Ik ontken niets. Ik toon aan dat wat jij zegt niet klopt. En onderbouw dat met feiten. Zonder onaardig te doen.

Zou je ook eens moeten proberen. Misschien bereik je dan nog eens wat. En wie weet, als je later groot bent, kan je misschien ook wel 100k neerleggen voor een auto.

Proef ik hier jaloezie, frustratie of een combinatie van beide?

[ Bericht 4% gewijzigd door GewoonKees op 01-12-2018 20:49:49 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')