aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.htmlquote:’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’
DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.
Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.
Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.
RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.
Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.
Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.
bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
Heb nog ergens een potje kunnen aanboren voor een nieuw deel. Game on!quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:14 schreef MaGNeT het volgende:
De subsidie voor dit topic is bijna op.
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto'squote:Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's.
Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's.
Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Denk toch dat je je daarin vergist, er zijn meerdere internationale wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van fijnstof gedaan. Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:07 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.
Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:14 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....
Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:18 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.
Trolleybussen cq. Trolleyvrachtwagens lijken mij veel geschikter.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:20 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?
Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
Zeker, maar goed dat al die accu's niet verbrand worden tijdens het rijden!quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's.
1% van de sahara volbouwen met panelen en je bent erquote:Op vrijdag 30 november 2018 22:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.
We moeten vele stapjes terug. Maar dat willen we niet.
Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakkenquote:Op vrijdag 30 november 2018 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.
Al weer.
Hadden ze laatste ook gedaan met de co tax op de wagen.
Dat was iets van 5jaar terug
Ging mij suzuki vitara villager 6 cilinder van 55euro naar 70eur per maand wegen belasting.
Nee laat de mensen die niet zomaar een anderen auto kopen maar weer betalen.
Die arme sloeber die verplicht is om in de file te staan .
Omdat zijn werk geen flex tijden voor zijn functie is.
Ik spuug er zo wat op.
We betalen hogere brandstof prijzen.
Dikke wegen belasting
De achterlijke bpm op de wagens.
De co tax op wagens die te veel verbruiken .
Nee ze weten wel welke bevolking groepen ze moeten uitmelken .
De ellende met verhuizen voor je werk is wel een beetje dat tijden veranderd zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Heb jij ook al een subsidie-Tesla? Altijd zo makkelijk praten "dan verhuis je toch even" terwijl de zekerheid van een vaste baan vrijwel niet meer bestaat. Dan kan je wel blijven verhuizen en moet je dat ook nog eens kunnen betalen elke keer.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Handig bij het tanken "mag ik even uw laatste loonstrookje en een overzicht van uw rekeningen?"quote:Op vrijdag 30 november 2018 23:01 schreef havanagila het volgende:
Link die accijnzen en subsidie die er uit voort moet komen dan maar aan inkomen/vermogen.
Oke ik zal je een antwoord geven .quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Particuliere huur a 1200 euro per maand?quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:17 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.
Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang
Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .
Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?
Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .
Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
Deze onzin antwoord ga ik nog niet eens beantwoorden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Particuliere huur a 1200 euro per maand?
Alleen model Fred Flintstone is een čcht schone auto en supergezond.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.
Ik vind het echt een mentaliteit van: na ons de zondvloed. Meer meer meer.
Of het nou op brandstof werkt of op elektriciteit: we willen gewoon zo door en moeten er niets van merken. Dat is echt fucking kortzichtig.
Tegen welke prijs? Met dat afgraven van teerzanden enzo .. En 1 ding weet je zeker: aan 96 MILJOEN vaten per DAG en stijgende komt er ergens een eind aan. Zoveel is zeker. Peakoil hoor je inderdaad weinig meer over maar als alle Chinezen straks ook een autootje willen gaat het hard.quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit is de grootste mythe die maar herhaalt wordt. We vinden juist meer oliereserves.
Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.quote:Op zaterdag 1 december 2018 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.
https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
De productie van accu's is schoner dan productie van benzine/diesel, zeker wanneer je de boel ook nog eens gaat recyclen.
Volgende stap: verbod verdere verkoop van verbrandingsmotoren, en steden verbrandingsmotor vrij
en je straat open voor nieuwe draden, want de huidige zijn niet dik genoeg, waarbij die kosten op jouw verhaald worden, want wie moet het anders betalen.....quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
Eensquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.
verwisselbare accu's is de oplossing.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens
Waterstof is geen energiebron. Het kost heel veel energie om het te maken, op te slaan en te transporteren.
Verbeteren van accu en condensator technologie is veel beter
Ik hoop het wel.quote:Op zaterdag 1 december 2018 11:19 schreef jakosi het volgende:
Ze gaan nog wel eens een keer invoeren dat een Range Rover diesel of BMW M550d niet meer te betalen wordt (300k in plaats van 180k), jammer van het straatbeeld... wat denken jullie, gaat dit gebeuren?
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geldquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.
De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd.....
Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
6000 euro is te weinig voor mij om een nieuwe auto aan te schaffen.
Prijzen onder de 10k die groot genoeg zijn voor mijn gezin, een mpv dus, zou voor mij een overstap zijn naar elektrisch. Eigenlijk dus gewoon de 2de hands auto prijzen, omdat ik altijd een 2de handsje koop, zoals eigenlijk iedereen om mij heen ], van rijk tot arm.
Maar ja, 2dehands elektrisch is nog een dingetje, want elektrische autos gaan minder lang mee vanwege de levensduur van de accu.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.
Versnijspul, één woordquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:40 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dit vraag ik mij af. Zou eerst wel eens willen weten wat al dat versnij spul voor rol speelt in die bijwerkingen. Door het te legaliseren heb je ultieme controle op zowel de gebruiker als de kwaliteit van het spul. Dit betaal je door het heffen van accijns erop.
regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.
Ik ga er wel vanuit dat er revampt autos komen, tweedehands met nieuwe accus en zo.
klopt, maar beter dan het huidige systeem.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Verder, zo een accustation wordt dan wel erg groot als daar duizenden sets accu’s moeten liggen.
Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, maar beter dan het huidige systeem.
Vervang maar eens alle elektradraden in de grond in elke wijk van NL.
stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.
Stadverwarming moet de straat nog veel meer voor open en houtkachels zullen denk ik nog eerder worden verboden dan dat nederland van het gas af is.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.
En dan nog. Overigens is het niet aan te bevelen een kind in de achterklep van een originele Kever te willen vervoeren.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.
Ze mogen ook niet meer bij elkaar op schoot zitten.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.
Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last vanquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bakquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.
De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd.....
ik heb 5 kinderen momenteel, maar sommige zijn pleegkinderen en die komen en gaan.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En dan nog. Overigens is het niet aan te bevelen een kind in de achterklep van een originele Kever te willen vervoeren.
Je hebt ook geen 7 kinderen neem ik aan, wat toen normaal was.
En zelfs in het middensegment kun je met een Agila aardig uit de voegen.
Bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:17 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.
Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang
Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .
Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?
Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .
Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
zonnenpanelen van mijn buren weerkaatsen het zonlicht in mijn ogen en dat vind ik vervelend.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
quote:Op zaterdag 1 december 2018 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.
https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
Mooi is het allemaal niet, maar het is een redelijk goed alternatief tov een gascentrale.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonnenpanelen van mijn buren weerkaatsen het zonlicht in mijn ogen en dat vind ik vervelend.
tegelijk uitvoeren kan ook.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:35 schreef Klepper272 het volgende:
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.
Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
dat heb ik dan nog liever dan zon stinkende diesel op de weg. Ik woon niet naast die centrale waar het wordt opgewekt dus de kans dat ik door fijnstof kanker krijg door die centrale is nihilquote:Op zaterdag 1 december 2018 17:35 schreef Klepper272 het volgende:
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.
Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
Hoezo onzin? Hoe moet ik mijn elektrabak opladen? Ik woon direct aan een openbare straat zonder vaste parkeerplaats? Hoe moeten mijn ouders hun auto opladen zonder parkeerplaats voor hun huis?quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:31 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:31 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb 5 kinderen momenteel, maar sommige zijn pleegkinderen en die komen en gaan.
Ik gebruik mijn zware auto van 1800 kg voornamelijk voor woon-werk verkeer. ongeveer 1x per week of er 2 weken moeten mijn kinderen ook mee met de auto ergens anders heen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.
Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
Pleegkinderen dan weer nietquote:Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
dat interesseert mij echt geen reet.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
dat de accu's compatible zijn is geen enkel probleem. Dat is een afspraak.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
Ja, dat. Ik zou soms graag elektrisch willen rijden, maar zou niet weten waar ik dat ding kan opladen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Hoe moet ik mijn elektrabak opladen? Ik woon direct aan een openbare straat zonder vaste parkeerplaats? Hoe moeten mijn ouders hun auto opladen zonder parkeerplaats voor hun huis?
Moeten ze dan een uur wachten bij een openbare laadpaal terwijl nu het tanken in 2 minuten klaar is? Met mijn oplossing is het verwisselen van een accu ook zo klaar en kan je minder goede accu's zo uit de markt halen.
Probeer een Duitser maar eens uit zijn voertuig te krijgen, dan heeft de politiek een probleem.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens wel opvallend dat, hier in Duitsland, waar de auto-industrie extreem belangrijk is voor de economie en deze nu eindelijk begint ernst te maken met het produceren van electrische auto’s het laad netwerk zo gruwelijk achter loopt. Je kan vrijwel nergens laden als je het met Nederland vergelijkt en in iedere stad heb je hier in de omgeving een ander laadpasje nodig.
Dat is een onzinidee. Dat gaat allemaal niet meer kunnen. Het is een idee uit de tijd dat het allemaal niet op kon en geen drol kostte. Autorijden is voortaan enkel nog noodgedwongen en niet meer voor "fun". Dat zou een hoop schelen.quote:
Nee, dat blijkt met je mpv.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat interesseert mij echt geen reet.
de bedoeling is dat je bij je auto blijft tot die vol genoeg is. Dat is meestal rond een uur.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, dat. Ik zou soms graag elektrisch willen rijden, maar zou niet weten waar ik dat ding kan opladen.
Heb wel een elektrische scooter. Daar haal de de accu eruit en hoef je niet de hele scooter naar je zolderkamer te brengen om op te laden.
En dan komen ze nu ook al met boetes als je met volle accu aan een laadpaal hangt alsof je midden in de nacht naar de dichtstbijzijnde laadpaal loopt om op zoek te gaan naar een alternatieve parkeerplek
Ik krijg het financieel niet rond om met dezelfde prijs een kleine elektrische auto aan te schaffen of te leasen. Het is in alle gevallen duurder dan met 1 zware mpv die 1 op 12 rijdt 30k te rijden waarvan 20k met 1 persoon.quote:
Dat het kabinet zich daar maar zorgen om maken doet, ze wouden regeren dan lossen ze het maar fijn op, voor de rest ben ik het eens met de rest, het jeukt mij van geen kant, het is niet dat die iets goedkoper krijgen daardoor, dus betalen net zoveel, of meer als de rest!quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
Jep, bij een snellader misschien. En dat is niet goedkoop!quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de bedoeling is dat je bij je auto blijft tot die vol genoeg is. Dat is meestal rond een uur.
Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.quote:
benzine past ook in elke benzine motorquote:Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
Goed verhaal, maar niet helemaal compleet, de extra energie die het kost de infrastructuur op te bouwen voor waterstof wordt niet in de energiebalans meegenomen.quote:
buiten de prijs dat ik een nieuwe auto moet aanschaffen, wat ik gewoon vertik vanwege de extreme prijs, is dit ook een punt waarom ik geen elektrische auto heb.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jep, bij een snellader misschien. En dat is niet goedkoop!
Maar bij die normale palen duurt dat veel langer
tweetakt ook?quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
benzine past ook in elke benzine motor
Zo zijn er nog triljoenen voorbeelden.. maar goed, onzin topic posters moet je niet altijd te serieus nemen.
het niet meenemen van alle elementen is ook gangbaar om iets aan te prijzen. Want als je alles meenemt dan wordt duidelijk dat het niet uit komt, en dat wil men niet.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar niet helemaal compleet, de extra energie die het kost de infrastructuur op te bouwen voor waterstof wordt niet in de energiebalans meegenomen.
Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
gezien de context van dit topic: kan je mij een voorbeeld noemen van een auto met tweetakt motor?quote:
Wat is noodgedwongen?quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een onzinidee. Dat gaat allemaal niet meer kunnen. Het is een idee uit de tijd dat het allemaal niet op kon en geen drol kostte. Autorijden is voortaan enkel nog noodgedwongen en niet meer voor "fun". Dat zou een hoop schelen.
Plan zal er wel zijn maar hoe kan men eraan verdienen en verdienen blijven gelijk als met brandstof?quote:
ik was er niet bij toen huizen elektriciteit kregen, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eerste elektrisch huisapparaten allemaal op verschillende spanningen en frequenties werkten met allemaal verschillende stekker formaten.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
Volgens mij een trabant of een mazda RX 7quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
gezien de context van dit topic: kan je mij een voorbeeld noemen van een auto met tweetakt motor?
Zo begon de autoindustrie ook. Komt goed.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
het lijkt mij dat die niet meer rondrijden of dat er toch gewone benzine in kan.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij een trabant of een mazda RX 7
Nou ja, er is iets meer urgentie in deze.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zo begon de autoindustrie ook. Komt goed.
Niet helemaal waar. Als je eenmaal een tijdje electrisch gereden hebt en gewend bent aan de stilte en het koppel, het comfort ervan dan ben je snel over.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
Dat doen ze toch al? Of verbruiken die net zo weinig brandstof als de zondagsrijders? En dat gezwam over wegenbelasting is ook zwaar overdreven, mensen die eens per week naar de supermarkt gaan hebben over het algemeen een simpel benzinebakje wat ze hooguit 75 euro per kwartaal kost...quote:Op zaterdag 1 december 2018 12:00 schreef appeleibanaan het volgende:
- was kilometerheffing/rekeningrijden al lang ingevoerd. Lubach had hier een mooi item over en ik ben het er volledig mee eens. Minder file = minder vervuiling (optrekken en afremmen). Waarom moeten mensen die eens per week rijden evenveel betalen als dagelijkse weggebruikers?
Kleine zuinige koekblikjes zijn al goedkoper in wegenbelasting, verbruik en aanschaf...quote:- waren er meer nieuwe, 'zuinige', kleine autootjes te vinden op ons wegdek. BPM zou twee kanten op moeten werken, grote veruilende autos duurder maken en er zou een korting moeten komen op kleine koekbakjes
Als kind op vakantie in de UK hadden we in één huis verschillende stroomsoorten.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik was er niet bij toen huizen elektriciteit kregen, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eerste elektrisch huisapparaten allemaal op verschillende spanningen en frequenties werkten met allemaal verschillende stekker formaten.
Ik vind hybride een goede tussenoplossing. En als het probleem met laden is opgelost čn de actieradius groter is (minimaal 1200 m zonder laden, in het gunstigste geval) wil ik best elektrisch gaan rijden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Als je eenmaal een tijdje electrisch gereden hebt en gewend bent aan de stilte en het koppel, het comfort ervan dan ben je snel over.
Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind hybride een goede tussenoplossing. En als het probleem met laden is opgelost čn de actieradius groter is (minimaal 1200 m zonder laden, in het gunstigste geval) wil ik best elektrisch gaan rijden.
Idioot hoge eis stellen, heb je altijd wat te zeiken.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
Sorry, km inderdaad.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
Dat zou nog gaan, maar dan moeten er voldoende snelladers langs je route zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Klepper272 het volgende:
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat meet een Tesla
ik zal wel moeten. Lopend of fietsend naar het werk duurt te lang. De trein is te duur (2x duurder dan auto) en duurt ook te lang.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
en een tesla kost 100kquote:Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Klepper272 het volgende:
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat met een Tesla
Je moet beseffen dat dit soort eisen en wensen gewoon niet meer kunnen binnenkort. Het was toto voor kort "normaal" wegens de goedkope brandstof. We zullen onze eisen en wensen behoorlijk moeten temperen. Zal de Flintstone auto worden w.s.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Lunatiek het volgende:
800-900 km vind ik in de praktijk acceptabel, maar dat is persoonlijk. Met zo'n actieradius kom je niet in één dag aan de Middellandse Zee.
het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
I know, maar dat is het punt niet.
Het gaat erom wat een acceptabel bereik is.
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.quote:
nee ik leef niet om te werken.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Ik ook niet. Die "zakenmannen" doen w.s. ook net alsof. Dus dat zou wel kunnen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee ik leef niet om te werken.
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.
- ik koop nooit een nieuwe auto, zal ik ook nooit doen. 2de hands is er niet of met stukke accu.
- ik kan niet bij huis opladen
- opladen duurt te lang
Ik heb het op het werk en met vrienden hier ook vaak over, en allemaal beamen ze wat ik hierboven schrijf. Ik heb collega's en vrienden uit alle milieus met allemaal verschillende werkniveaus en verschillende grote portemonees.
Alleen de vrienden/collega's met lease auto hebben een elektrische auto omdat de bijtelling laag is en je op het werk kan opladen.
wil ik ook wel, maar is alleen een wens.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.
Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
Jep, het is anders dan een benzine auto.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:43 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.
Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
die afstanden rij ik nooit.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
die ene keer in de tig jaar dat ik op vakantie ga en het bereik te weinig is, is voor mij geen reden om niet elektrisch te gaan. Het is meer een wens om 12000 km bereik te hebben.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.
Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.
Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hipquote:Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg
Geen geld meer naar de golf vanuit Europa is goed voor de handelsbalans.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?
Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?
en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?
Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..
en figuren zoals dit:
[..]
Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip
Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
Eens. Hoop dat die dingen ooit ook weer verwijderd worden in de toekomst.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
Dan kun je nog lang wachten .quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
ik zeik daar niet over.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
Wat lul je nou Petrolhead. Het aantal vaten klopt en worden er meer. Wat is nou precies de drogreden?quote:
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP, 520 km onder NEDCquote:
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoudquote:Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
. Minder dan de helft in realiteit.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
Zo duur als een nieuwe VW Golf inderdaad. Niet gering.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Bijna goed. Dat is een fabel. En net was het nog een Aygo, nu zitten we al op een golf.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit.
Dit zegt de staatssecretaris. Als die aan het liegen is dan horen we dat graag GewoonKees.quote:hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: ,,De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120."
Heb je dat artikel gelezen?quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic
Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?quote:
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Je had het over aanschaf, nu haal je er bijtelling, wegenbelasting, benzine accijns etc en nog meer bijquote:Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.
Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
Nee, lullo, prutser en freerider is schelden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.
Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
Dat is natuurlijk onzin, geringere wegenbelasting op een benzine auto dan op een diesel is ook geen subsidie.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:37 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.
Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
Lullo?! Freerider? Prutser, ook dat nog.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |