abonnement Unibet Coolblue
pi_183480009
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat met een Tesla
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:20:49 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183480012
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
Sorry, km inderdaad.
Lijkt veel, maar als dat de opgave van de fabrikant is, dan is dat "in het gunstigste geval". Stop die auto vol passagiers en bagage, ga met tegenwind en in de bergen rijden, en je zit al snel op 800 km. Steeds opnieuw starten kan ook ongunstig zijn voor je actieradius (en airco, etc)
En dat geldt alleen voor de periode dat de accu's nog optimaal functioneren.

800-900 km vind ik in de praktijk acceptabel, maar dat is persoonlijk. Met zo'n actieradius kom je niet in één dag aan de Middellandse Zee.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:21:54 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183480029
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Klepper272 het volgende:
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat meet een Tesla
Dat zou nog gaan, maar dan moeten er voldoende snelladers langs je route zijn.
pi_183480160
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
ik zal wel moeten. Lopend of fietsend naar het werk duurt te lang. De trein is te duur (2x duurder dan auto) en duurt ook te lang.
Dichterbij werk wonen gaat niet ivm speciale school kinderen.
Het enige wat kan is ander werk zoeken, maar dat heb ik nu wel gehad met 4x vrijwillig wisselen in 5 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480163
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Klepper272 het volgende:
400 km lijkt mij prima, als je binnen een half uur aan de snellader weer aan 80% zit.
volgens mij lukt dat met een Tesla
en een tesla kost 100k
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480180
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:20 schreef Lunatiek het volgende:
800-900 km vind ik in de praktijk acceptabel, maar dat is persoonlijk. Met zo'n actieradius kom je niet in één dag aan de Middellandse Zee.
Je moet beseffen dat dit soort eisen en wensen gewoon niet meer kunnen binnenkort. Het was toto voor kort "normaal" wegens de goedkope brandstof. We zullen onze eisen en wensen behoorlijk moeten temperen. Zal de Flintstone auto worden w.s.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183480189
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en een tesla kost 100k
I know, maar dat is het punt niet.
Het gaat erom wat een acceptabel bereik is.
pi_183480198
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

I know, maar dat is het punt niet.
Het gaat erom wat een acceptabel bereik is.
het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.

- ik koop nooit een nieuwe auto, zal ik ook nooit doen. 2de hands is er niet of met stukke accu.
- ik kan niet bij huis opladen
- opladen duurt te lang

Ik heb het op het werk en met vrienden hier ook vaak over, en allemaal beamen ze wat ik hierboven schrijf. Ik heb collega's en vrienden uit alle milieus met allemaal verschillende werkniveaus en verschillende grote portemonees.

Alleen de vrienden/collega's met lease auto hebben een elektrische auto omdat de bijtelling laag is en je op het werk kan opladen.

Alle punten worden opgelost met laadstations voor accu's.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en een tesla kost 100k
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183480234
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
nee ik leef niet om te werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480247
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee ik leef niet om te werken.
Ik ook niet. Die "zakenmannen" doen w.s. ook net alsof. Dus dat zou wel kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183480265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.

- ik koop nooit een nieuwe auto, zal ik ook nooit doen. 2de hands is er niet of met stukke accu.
- ik kan niet bij huis opladen
- opladen duurt te lang

Ik heb het op het werk en met vrienden hier ook vaak over, en allemaal beamen ze wat ik hierboven schrijf. Ik heb collega's en vrienden uit alle milieus met allemaal verschillende werkniveaus en verschillende grote portemonees.

Alleen de vrienden/collega's met lease auto hebben een elektrische auto omdat de bijtelling laag is en je op het werk kan opladen.
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
pi_183480272
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
_O-
pi_183480312
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480360
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.

Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:50:05 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183480459
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183480676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:43 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.

Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480681
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.

Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.

Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
pi_183480824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.

Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.

Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
die ene keer in de tig jaar dat ik op vakantie ga en het bereik te weinig is, is voor mij geen reden om niet elektrisch te gaan. Het is meer een wens om 12000 km bereik te hebben.
Mijn redenen staan hierboven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:12:03 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183480827
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?

Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?

en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?

Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..

en figuren zoals dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip :')

Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:29:39 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg *O*
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:30:57 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481161
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?

Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?

en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?

Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..

en figuren zoals dit:

[..]

Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip :')

Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
Geen geld meer naar de golf vanuit Europa is goed voor de handelsbalans.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183481392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
Eens. Hoop dat die dingen ooit ook weer verwijderd worden in de toekomst.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:47:16 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183481471
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
Dan kun je nog lang wachten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183481533
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
ik zeik daar niet over.

Zoals hierboven staat alleen het lange opladen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183481543
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
heb je nog meer drogredenen
Wat lul je nou Petrolhead. :D Het aantal vaten klopt en worden er meer. Wat is nou precies de drogreden?

Ik zie jou trouwens altijd posten in jouw eigen belang: zoveel mogelijk kilometers draaien omdat dat blijkbaar "moet". Alles wat jij zegt is eigenbelang opdat je lekker in je zuipende verspillende wagen waar je voor de dag mee kunt komen kan blijven doorrijden. Het boeit je niets.

Jij wil op jouw manier door en als dat aan de kaak wordt gesteld ga je blazen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183481788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:05:45 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481847
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan kun je nog lang wachten :').
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP, 520 km onder NEDC
Tesla 3 met het grote accu pakket 499 km wltp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:07:44 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481887
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:10:17 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183481925
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Chevrolet bolt doet 380 km WLTP
_O-. Minder dan de helft in realiteit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183482020
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.

Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 01-12-2018 20:21:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482075
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Zo duur als een nieuwe VW Golf inderdaad. Niet gering.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit.
Bijna goed. Dat is een fabel. En net was het nog een Aygo, nu zitten we al op een golf.

Mocht je willen narekenen:
Je komt voor maximaal 50.000 euro in aanmerking voor MIA. Het netto voordeel is 36% MIA over 50.000 euro, tegen een 25% belastingtarief:

0,36 x 0,25 x 50.000 = 4.500 euro

Ik heb er net een aangeschaft en jouw feiten zijn echt keiharde onzin. Die tesla was 98k waar nog geen 5k subsidie op zit.

Nu jij weer.
pi_183482190
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic

Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?

quote:
hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: ,,De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120."
Dit zegt de staatssecretaris. Als die aan het liegen is dan horen we dat graag GewoonKees.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:26:51 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic

Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?

[..]

Heb je dat artikel gelezen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482271
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je dat artikel gelezen?
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:30:47 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482343
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Je had het over aanschaf, nu haal je er bijtelling, wegenbelasting, benzine accijns etc en nog meer bij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:30:49 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183482344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.

Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.

Kan je zelf nakijken:
Autokosten "Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline" over 3 jaar en 75.000 km: 29ct/km
Autokosten "Tesla Model S 85 kW" over 3 jaar en 75.000 km: 32ct/km

Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183482374
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:34:25 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482404
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482420
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.

En voor de goede orde: een "voordeel op de bijtelling" is niet "iets heel anders" dan de aanschaf. Het komt allemaal weer naar je toe zodat het kostenplaatje na b.v. vijf jaar neerkomt op de kosten van een middenklasser. Het verschil wordt bijgepast door de andere belastingbetalers waarvoor je dankbaar zou moeten zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:37:12 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.
Nee, lullo, prutser en freerider is schelden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482456
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.


Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.

Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:39:08 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482479
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:37 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.

Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
Dat is natuurlijk onzin, geringere wegenbelasting op een benzine auto dan op een diesel is ook geen subsidie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:40:55 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482501
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:41:38 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183482507
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183482511
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
Lullo?! Freerider? Prutser, ook dat nog.

Ik zei dat de tesla duur in de aanschaf is ja. Daar is niets aan gelogen.

Ik doe het iets beter dan jij gok ik. Ik ontken niets. Ik toon aan dat wat jij zegt niet klopt. En onderbouw dat met feiten. Zonder onaardig te doen.

Zou je ook eens moeten proberen. Misschien bereik je dan nog eens wat. En wie weet, als je later groot bent, kan je misschien ook wel 100k neerleggen voor een auto.

Proef ik hier jaloezie, frustratie of een combinatie van beide?

[ Bericht 4% gewijzigd door GewoonKees op 01-12-2018 20:49:49 ]
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:43:08 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183482523
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
Dat is een andere user ;)

Maar wat iemand anders ook al riep: het werkelijke bereik is heel anders dan het bereik in de praktijk. 1200 is in de praktijk belachelijk veel, maar als het theoretisch is en je houdt in de praktijk 600 over is het iets heel anders.

Ik rij nu een elektrische scooter en zie al hoe variabel de actieradius is afhankelijk van allerlei factoren, waaronder het weer. De ene keer haal ik fluitend de 90 km, de andere keer is 40km nog te ver weg. In theorie zou ik de 130 km moeten kunnen halen...
Nu is dat peanuts met die scooter, maar als je erop rekent dat je met de auto stukken van 400 km kunt rijden en dan een half uur snelladen voordat je verder kunt, dan is het flink balen als je na elke 150-200 km een half uur moet wachten voor je verder kunt, en het is de vraag of je dan een snellader in de buurt hebt (omdat je erop had gerekend dat die 400 km van huis gebruikt kon worden).

De reis van a naar b ga je niet zozeer in km berekenen, maar in uren (rijden+laden). Vergelijk dat met rijden+tanken en dan zie je dat
- het laden veel sneller moet om elektrisch rijden efficiënter te maken of
- de actieradius moet omhoog zodat je minder hoeft te laden en daar dus minder tijd mee kwijt bent.

In die overweging van tijd kun je ander vervoer ook meenemen: fietsen en lopen kost teveel tijd (zag ik hierboven ergens voorbij komen), trein en vliegtuig (+aanvullend ov) zijn tot 1000 km meestal niet sneller dan de auto.
En tijd te weinig hebben is het èchte probleem van onze tijd.
pi_183482608
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.

Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:02:39 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183482788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
In theorie... daar gaat het al de mist in.

Ik rij 400 km met een volle tank en hoe lang ik over het tanken doe, ligt aan hoe er betaald moet worden en hoe snel de pomp is. Maar 8 minuten lijkt me veel...

Bovendien is het een valse vergelijking. Wat je wil weten is hoe lang het duurt voor accu van merk x is opgeladen. Hoe ver je op die accu kunt komen zal o.a. afhankelijk zijn van type auto, type motor, rijstijl en weer.
Je kunt immers ook niet zeggen dat een liter benzine iedereen 25 km ver kan brengen.

Een andere vraag is hoelang zo'n accu optimaal blijft presteren.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:03:13 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183482799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Niet echt.... verder vraag ik mij af wat de effecten zijn op de accu wanneer je werkt met die hoge (gepulste) laadstromen van dik 1000-1500 Ampère. De kabeltjes zelf zullen beslist warm worden.

De auto kan je ook voltanken bij de vrachtwagenpomp met 130l/min wat ik je ook niet zal aantraden.

Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183483036
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183483072
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:26:39 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183483182
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.
Ik denk dat dat de enige oplossing is voor echt elektrisch rijden, ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
Als die accu dan ook nog in de woonkamer of onder je bureau kan worden opgeladen zal het best wat worden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:31:28 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183483270
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183483344
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:42 schreef GewoonKees het volgende:
Lullo?!
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.

Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183483358
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.
Afhankelijk van wanneer je een tesla hebt aangeschaft, is laden bij een tesla supercharger gratis.

Die fastned chargers zijn inderdaad schandalig duur.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:37:21 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183483379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.

Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Is de lagere wegenbelasting op benzineauto’s dan op diesel subsidie en oneerlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 01-12-2018 22:00:19 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183484026
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.

Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Lieve Bart,

Jij zei het volgende:

"Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost."

En ik heb je uitgelegd dat dat niet klopt. Zou je ook eens moeten proberen. Citeren en dan met feiten komen. Wie weet komen we er dan uit.

Nergens zeg ik dat ik het zwaar heb. En maak je geen zorgen, ik kan het makkelijk betalen. Nul strijd. Die belasting die ik betaal om jouw uitkeringen en toeslagen te bekostigen neem ik ook voor lief. Dus alsjeblieft geen medelijden.

Ik vind een tesla heerlijk voordelig in verbruik en bijtelling. Thanks allemaal!

[ Bericht 10% gewijzigd door GewoonKees op 01-12-2018 22:14:58 ]
pi_183484253
Excuus, dubbel
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:27:45 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183484446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.

//--//

Ongeacht blijft het punt dat een accu omgerekend per gewichtseenheid, nog heel ver af staan van wat je nu met brandstof beschikbaar hebt/kunt. Een 250kg zware accu herbergt in een gedroomde laboratoriumsituatie maximaal 50kWh wat je met 5 liter (zeg. 4 kg) benzine in een jerrycan ook hebt.
Een accu(mulator) is imo geen echte (eind)oplossing, dit nog los van produceren, hergebruik en niet te vergeten de enorme laadinfrastructuur die nodig zal gaan zijn om (zeg wekelijks) 8 miljoen auto te (her)laden (cq. te voorzien nieuw e-pack. We hebben niet allemaal een oprijlaan.)
Totaal benodigde (week)capaciteit om om al die auto's op te laden is 400gigaWh, zeg 3 permanent werkende Maasvlakte Centrales van 1GW voor alleen (gespreid) opladen van e-auto's..... wat best heel veel is wanneer je bedenkt dat er momenteel pas ca 1gWh 10gWh uit wind & zon voortkomt.

Het verhaal van accu(laad) waanzin en probleem kan je mede onderbouwd destilleren/nalezen op climate-gate. Al zwak je het verhaal af, dan nog ontkom je niet aan de indruk dat "men" door energieridders wordt meegesleept in een veel te mooi verhaal.

Los daarvan moet je natuurlijk wat en vooral inzetten op duurzaam als eerlijke keuze niet alleen qua gebruik maar ook levensduur van PV's, WP's en Accu's, eerder denken in termen van 100 jaar gebruiksduur dan nu in hooguit 10 jaar.

Disclaimer e.e.a uit de losse pols gerekend, mocht ik echt ergens fors scheef zitten, laat weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-12-2018 23:16:51 (MagNet correctie 10gWh ) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:44:56 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183484830
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.
Te duur, geen range, duur onderhoud, onhandig etcetera. Het is nu al zo dat elke keer als belastingvoordeeltjes voor elektrische auto's verdwijnen de verkoop instort.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:46:12 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183484860
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
_O-. Ik hoop dat je beseft hoe belachelijk dit statement is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183484996
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.

//--//

Ongeacht blijft het punt dat een accu omgerekend per gewichtseenheid, nog heel ver af staan van wat je nu met brandstof beschikbaar hebt/kunt. Een 250kg zware accu herbergt in een gedroomde laboratoriumsituatie maximaal 50kWh wat je met 5 liter (zeg. 4 kg) benzine in een jerrycan ook hebt.
Een accu(mulator) is imo geen echte (eind)oplossing, dit nog los van produceren, hergebruik en niet te vergeten de enorme laadinfrastructuur die nodig zal gaan zijn om (zeg wekelijks) 8 miljoen auto te (her)laden (cq. te voorzien nieuw e-pack. We hebben niet allemaal een oprijlaan.)
Totaal benodigde (week)capaciteit om om al die auto's op te laden is 400gigaWh, zeg 3 permanent werkende Maasvlakte Centrales van 1GW voor alleen (gespreid) opladen van e-auto's..... wat best heel veel is wanneer je bedenkt dat er momenteel pas ca 1gWh uit wind & zon voortkomt.

Het verhaal van accu(laad) waanzin en probleem kan je mede onderbouwd destilleren/nalezen op climate-gate. Al zwak je het verhaal af, dan nog ontkom je niet aan de indruk dat "men" door energieridders wordt meegesleept in een veel te mooi verhaal.

Los daarvan moet je natuurlijk wat en vooral inzetten op duurzaam als eerlijke keuze niet alleen qua gebruik maar ook levensduur van PV's, WP's en Accu's, eerder denken in termen van 100 jaar gebruiksduur dan nu in hooguit 10 jaar.

Disclaimer e.e.a uit de losse pols gerekend, mocht ik echt ergens fors scheef zitten, laat weten.
Als ik even op een bierviltje mee ga rekenen kom ik op het volgende:

Auto's in Nederland rijden gemiddeld 35,59km per dag.
Dat is bij een gemiddeld verbruik van 1kWh op 4,5km een 7,91kWh per auto per dag, ofwel 55,37kWh per week.

Dat keer 8 miljoen auto's is 442,96 gWh per week. Wel mooi dat je cijfers kloppen, een afwijking van 10% is zal vooral in het gemiddeld verbruik zitten wat ik heb moeten schatten aan de hand van het verbruik van enkele populaire modellen :)

Maar op het moment wordt er ook probleemloos ongeveer 235 miljoen liter fossiele brandstof per week getankt door het wegverkeer in Nederland. Dat zijn ook serieuze hoeveelheden.

En over die windmolens (op land en zee - ivm je disclaimer):
Nederland 2017: windenergie productie 9,6 gWh.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:01:20 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183485167
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ik even op een bierviltje mee ga rekenen kom ik op het volgende:

Auto's in Nederland rijden gemiddeld 35,59km per dag.
Dat is bij een gemiddeld verbruik van 1kWh op 4,5km een 7,91kWh per auto per dag, ofwel 55,37kWh per week.

Dat keer 8 miljoen auto's is 442,96 gWh per week. Wel mooi dat je cijfers kloppen, een afwijking van 10% is zal vooral in het gemiddeld verbruik zitten wat ik heb moeten schatten aan de hand van het verbruik van enkele populaire modellen :)

Maar op het moment wordt er ook probleemloos ongeveer 235 miljoen liter fossiele brandstof per week getankt door het wegverkeer in Nederland. Dat zijn ook serieuze hoeveelheden.

En over die windmolens (op land en zee - ivm je disclaimer):
Nederland 2017: windenergie productie 9,6 gWh.
Dat is dus 29,8 Liter per Auto per week, voor die slordige 250 kilometer die men per week gemiddeld rijdt? Ergens klopt je rekensom niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183485243
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is dus 29,8 Liter per Auto per week, voor die slordige 250 kilometer die men per week gemiddeld rijdt? Ergens klopt je rekensom niet
Wegverkeer he ;) Daar zit ook vrachtverkeer bij.
Voor personenauto's kom ik op zo'n 165 miljoen liter brandstof per week als ik datzelfde bierviltje hanteer.

Die 235 miljoen liter gaat wel op.
En dan reken je nog niet eens de buitenlandse vrachtwagens die door ons land rijden.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-12-2018 23:10:48 ]
pi_183485378
Gele hesjes maar opzoeken dus.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:11:40 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183485404
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.
Ik denk dat dat de enige oplossing is voor echt elektrisch rijden, ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
Als die accu dan ook nog in de woonkamer of onder je bureau kan worden opgeladen zal het best wat worden.
Zal moeilijk worden.... tenzij we eens afstappen van eindeloze patentbescherming die nu het bijkans onmogelijk maakt om te komen tot een echte uitwisselstandaard. Genoeg voorbeelden.

Veel "accu" technologie wordt strategisch op- en weggekocht middels patentrechten door energie/olie maatschappijen. Denk aan het "penlite"-patent die o.a. Tesla dwong haar accu packs op te bouwen op basis van penlite-formaat.
Ander voorbeeld: Chevron bron kon (tot 2014) blokkeren dat EV-fabrikanten NiMH batterijen konden gebruiken voor (consument) voertuigen. Het "voordeel" is dat daarmee het daarmee (de nu iets betere maar duurder/gevoeliger/ingewikkelder) Lithium vs LiON technologie een forse boost gaf.

Wanneer je echt transitie wilt hebben moet je imho accutechnologie in het belang van klimaattransitie "nationaliseren" of hooguit een uitoefeningsrecht te geven van 5 jaar.

Elon Musk heeft dat ergens weer goed begrepen door "handig" een flink aantal eigen patenten "gratis" vrij te geven voor concurrenten mits ze vermelden dat ze van tesla zijn/komen. Tesla bepaalt daarmee de EV-standaard.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:15:07 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183485471
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wegverkeer he ;) Daar zit ook vrachtverkeer bij.
Voor personenauto's kom ik op zo'n 165 miljoen liter brandstof per week als ik datzelfde bierviltje hanteer.

Die 235 miljoen liter gaat wel op.
En dan reken je nog niet eens de buitenlandse vrachtwagens die door ons land rijden.
Als je die allemaal op stroom gaat laten rijden, dan wordt het jaarlijkse stroomverbruik een factor 2-4 groter als ik ff een inschatting maak, dan nog van het gas af, huizen met warmtepomp verwarmen, glastuinbouw, kantoren en fabrieken, nog een keer hetzelfde schat ik.
Waar de neuk wil men die stroom vandaan halen als je niet nu al begint een hele reeks kerncentrales te bouwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183485507
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je die allemaal op stroom gaat laten rijden, dan wordt het jaarlijkse stroomverbruik een factor 2-4 groter als ik ff een inschatting maak, dan nog van het gas af, huizen met warmtepomp verwarmen, glastuinbouw, kantoren en fabrieken, nog een keer hetzelfde schat ik.
Waar de neuk wil men die stroom vandaan halen als je niet nu al begint een hele reeks kerncentrales te bouwen.
Die gaan draaien op stroom uit centrales die draaien op onverkoopbare autobrandstoffen :+

Nee, grapje, ik deel je zorg.

Maar zeker is dat elektrisch schoon opgewekt kan worden, voor fossiele brandstoffen zijn niet echt alternatieven zonder grote nadelen.
pi_183485609
- ik ga nog even verder op m'n bierviltje, het is al laat -
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:26:39 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183485703
Thx.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
Maar op het moment wordt er ook probleemloos ongeveer 235 miljoen liter fossiele brandstof per week getankt door het wegverkeer in Nederland. Dat zijn ook serieuze hoeveelheden.
Absoluut, elke week een giga-mammoetanker .... die wordt afgedankt.
Bijna niet voor te stellen en dan bedenken dat wat er in zit, uiteindelijk als afval wordt uitgestoten.

quote:
En over die windmolens (op land en zee - ivm je disclaimer):
Nederland 2017: windenergie productie 9,6 gWh.
Thx... het aandeel met wat nodig is, blijft vooralsnog een druppel, die wel (aan)groeit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 02-12-2018 00:12:22 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183485769
Klopt m'n bierviltje?

Elektrisch verbruik in Nederland ligt jaarlijks overigens op 120 miljard kWh.
Voor 8 miljoen elektrische auto's is zo'n 400gWh (400.000.000kWh) x 52 weken = 20,8 miljard kWh per jaar extra nodig.

Dat is "maar" 17,33% extra, tenzij ik ergens een grote rekenfout maak.
En voor die groei hebben we ook nog eens zo'n 15 tot 20 jaar de tijd, niet alle auto's zijn van de ene op de andere dag vervangen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:32:53 #177
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183485837
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Klopt m'n bierviltje?

Elektrisch verbruik in Nederland ligt jaarlijks overigens op 120 miljard kWh.
Voor 8 miljoen elektrische auto's is zo'n 400gWh x 52 weken = 20,8 miljard kWh per jaar extra nodig.

Dat is "maar" 17,33% extra, tenzij ik ergens een grote rekenfout maak.
En voor die groei hebben we ook nog eens zo'n 15 tot 20 jaar de tijd, niet alle auto's zijn van de ene op de andere dag vervangen.
8 miljoen auto's. Wat voor auto's? Gaat dit ook om vrachtauto's en bussen en zo? Tellen we de museummodellen mee die we niet voor elektrische gaan vervangen?
pi_183485869
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

8 miljoen auto's. Wat voor auto's? Gaat dit ook om vrachtauto's en bussen en zo? Tellen we de museummodellen mee die we niet voor elektrische gaan vervangen?
8 miljoen personenauto's in Nederland. Mogelijk gaat een deel niet vervangen worden, oldtimers en enkele verstokte Fok!'ers. Maar het aantal auto's groeit natuurlijk ook iets dus ik denk dat 8 miljoen elektrische auto's wel realistisch is als je wil berekenen hoeveel stroom je daarvoor moet gaan produceren.

Vrachtwagens zullen voor een groot deel ook elektrisch kunnen worden.
Vrachtwagens leggen in Nederland gemiddeld zo'n 120.000km per jaar af, ongeveer 350km per dag en zitten zo'n 50 uur per week op de weg.
Een elektrische vrachtwagen (als voorbeeld Tesla Semi) zou zo'n 500 tot 600 miles op een volle lading moeten kunnen afleggen, dus meer dan 800km op een lading.

Als je kan laden bij distributiecentra en klanten tijdens laden / lossen dan wordt range nog minder een issue. En iets wat 50 uur per week rijdt, staat ook 118 uur per week stil ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-12-2018 23:41:17 ]
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:38:16 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183485944
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zal moeilijk worden.... tenzij we eens afstappen van eindeloze patentbescherming die nu het bijkans onmogelijk maakt om te komen tot een echte uitwisselstandaard. Genoeg voorbeelden.

Veel "accu" technologie wordt strategisch op- en weggekocht middels patentrechten door energie/olie maatschappijen. Denk aan het "penlite"-patent die o.a. Tesla dwong haar accu packs op te bouwen op basis van penlite-formaat.
Ander voorbeeld: Chevron bron kon (tot 2014) blokkeren dat EV-fabrikanten NiMH batterijen konden gebruiken voor (consument) voertuigen. Het "voordeel" is dat daarmee het daarmee (de nu iets betere maar duurder/gevoeliger/ingewikkelder) Lithium vs LiON technologie een forse boost gaf.

Wanneer je echt transitie wilt hebben moet je imho accutechnologie in het belang van klimaattransitie "nationaliseren" of hooguit een uitoefeningsrecht te geven van 5 jaar.

Elon Musk heeft dat ergens weer goed begrepen door "handig" een flink aantal eigen patenten "gratis" vrij te geven voor concurrenten mits ze vermelden dat ze van tesla zijn/komen. Tesla bepaalt daarmee de EV-standaard.
Me dunkt dat patentbescherming via politiek/overheid wel beperkt kan worden als het transitiebeleid zo belangrijkerijk is. Of laat Europa patenten kopen of zoiets. Het is in elk geval geen technische hindernis meer.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:50:14 #180
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183486171
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

8 miljoen personenauto's in Nederland. Mogelijk gaat een deel niet vervangen worden, oldtimers en enkele verstokte Fok!'ers. Maar het aantal auto's groeit natuurlijk ook iets dus ik denk dat 8 miljoen elektrische auto's wel realistisch is als je wil berekenen hoeveel stroom je daarvoor moet gaan produceren.
De vraag is, als het zo gigantisch veel stroom vraagt, je de tweede gezinsauto, het boodschappenkarretje, niet beter kan ontmoedigen of vervangen door modellen die vele malen zuiniger zijn (type golfkarretje, elektrische tuktuk en zo). Misschien kunnen die zelfs (deels) op eigen zonne-energie rijden. En daar dus ook de infrastructuur voor verbeteren.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:51:52 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183486193
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat lul je nou Petrolhead. :D Het aantal vaten klopt en worden er meer. Wat is nou precies de drogreden?

Ik zie jou trouwens altijd posten in jouw eigen belang: zoveel mogelijk kilometers draaien omdat dat blijkbaar "moet". Alles wat jij zegt is eigenbelang opdat je lekker in je zuipende verspillende wagen waar je voor de dag mee kunt komen kan blijven doorrijden. Het boeit je niets.

Jij wil op jouw manier door en als dat aan de kaak wordt gesteld ga je blazen.
men maakt meer producten uit een vat olie als alleen de fractie 'brandstof' dus die hoeveelheid vaten kan wel klopppen, maar als we morgen massaal stoppen met autorijden op fossiele brandstoffen, scheelt dat wellicht 20%, van de rest maken we plastics, smeermiddelen en nog tig andere producten die we vast niet willen missen. Jouw tig-miljoen vaten zijn dus leuk voor het roepen van grote getallen, maar compleet uit de lucht gegrepen.

Ik snap heus wel dat mijn auto niet meehelpt, maar zolang er geen decent alternatief is waarbij ik niet inlever op financiën, comfort en/of gebruiksgemak, blijf ik lekker doordieselen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183486202
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is, als het zo gigantisch veel stroom vraagt, je de tweede gezinsauto, het boodschappenkarretje, niet beter kan ontmoedigen of vervangen door modellen die vele malen zuiniger zijn (type golfkarretje, elektrische tuktuk en zo). Misschien kunnen die zelfs (deels) op eigen zonne-energie rijden. En daar dus ook de infrastructuur voor verbeteren.
Op zonne-energie rijden kan ook prima door te gebruik te maken van je eigen PV-installatie. Voordeel is dat je geen stroom weggooit als het wagentje een week niet gebruik wordt.
pi_183486213
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

men maakt meer producten uit een vat olie als alleen de fractie 'brandstof' dus die hoeveelheid vaten kan wel klopppen, maar als we morgen massaal stoppen met autorijden op fossiele brandstoffen, scheelt dat wellicht 20%, van de rest maken we plastics, smeermiddelen en nog tig andere producten die we vast niet willen missen. Jouw tig-miljoen vaten zijn dus leuk voor het roepen van grote getallen, maar compleet uit de lucht gegrepen.

Ik snap heus wel dat mijn auto niet meehelpt, maar zolang er geen decent alternatief is waarbij ik niet inlever op financiën, comfort en/of gebruiksgemak, blijf ik lekker doordieselen.
Gezien je onderschrift past elektrisch rijden juist uitstekend bij je.

Maar verder ingaand op je post:

Je zal naar ieder van die miljoenen vaten ruwe olie moeten gaan kijken of dat anders kan.
Met elektrisch rijden kijk je naar een deel, ik besef ook dat de vraag naar ruwe olie stijgt door de toenemende welvaart in opkomende economieën. Een ieder zal zijn deel moeten doen, je kan niet op je handen gaan zitten omdat een ander dat ook doet.
  zondag 2 december 2018 @ 00:03:39 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183486344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op zonne-energie rijden kan ook prima door te gebruik te maken van je eigen PV-installatie. Voordeel is dat je geen stroom weggooit als het wagentje een week niet gebruik wordt.
Ik bedoel meer deze benadering, zonder stopcontact:

Passen vast veel boodschappen onder die zonnepanelen :+
  zondag 2 december 2018 @ 00:03:40 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183486345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Klopt m'n bierviltje?

Elektrisch verbruik in Nederland ligt jaarlijks overigens op 120 miljard kWh.
Voor 8 miljoen elektrische auto's is zo'n 400gWh x 52 weken = 20,8 miljard kWh per jaar extra nodig.

Dat is "maar" 17,33% extra, tenzij ik ergens een grote rekenfout maak.
En voor die groei hebben we ook nog eens zo'n 15 tot 20 jaar de tijd, niet alle auto's zijn van de ene op de andere dag vervangen.
Komt prima in de buurt, lijkt mij. Ik rekende in 3 volcontinu Maasvlakte centrales extra (1GWatt, goed voor ca 8-9 miljard kWh).

Eens dat het over tijd is uitgesmeerd waarbij je opnieuw het eerdere financierings cq. investeringsprobleem wordt aangesneden. Met 20 jaar als transitietermijn, zal over 5 jaar geen zinnig rekenend mens nog een (nieuwe) brandstofauto gaan kopen. Sws grote uitdagingen...... ik zie de gele hesjes als permanent verschijnsel ontstaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183486367
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 00:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik bedoel meer deze benadering, zonder stopcontact:
[ afbeelding ]
Passen vast veel boodschappen onder die zonnepanelen :+
Ja, best leuk, maar van november tot februari staat dat ding dan erg vaak stil op de oprit :P

Het is niet voor niets dat ze in Australië in de lente op pad gaan met dat ding en niet in de winter :P Zonne-opbrengst is daar in oktober 3x hoger dan in juni.
  zondag 2 december 2018 @ 00:10:48 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183486415
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is, als het zo gigantisch veel stroom vraagt, je de tweede gezinsauto, het boodschappenkarretje, niet beter kan ontmoedigen of vervangen door modellen die vele malen zuiniger zijn (type golfkarretje, elektrische tuktuk en zo). Misschien kunnen die zelfs (deels) op eigen zonne-energie rijden. En daar dus ook de infrastructuur voor verbeteren.
Er zullen vast en zeker, mits toegestaan door RDW belangen, een verscheidenheid aan voertuigen bijkomen.

Van e-skates, e-steps, e-bikes, e-cars tot e-roadtrains. De gebroeders Das hadden daar in de 60-er jaren al heel mooie ontwerpen voor.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183486431
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2018 00:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

ik zie de gele hesjes als permanent verschijnsel ontstaan.
Als Renault nog meer elektrische autos's gaat verkopen gaat de Wegenwacht het idd druk krijgen.
Maar je bedoelt vast wat anders :+
  zondag 2 december 2018 @ 00:15:32 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183486455
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 00:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als Renault nog meer elektrische autos's gaat verkopen gaat de Wegenwacht het idd druk krijgen.
Maar je bedoelt vast wat anders :+
Die van Renault :D had ik nog niet maar wel stilstaande voertuigen alsmede protesten die het gebeuren kleur gaan geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 2 december 2018 @ 00:57:20 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183487051
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gezien je onderschrift past elektrisch rijden juist uitstekend bij je.

Maar verder ingaand op je post:

Je zal naar ieder van die miljoenen vaten ruwe olie moeten gaan kijken of dat anders kan.
Met elektrisch rijden kijk je naar een deel, ik besef ook dat de vraag naar ruwe olie stijgt door de toenemende welvaart in opkomende economieën. Een ieder zal zijn deel moeten doen, je kan niet op je handen gaan zitten omdat een ander dat ook doet.
ja hoor, ik zou graag een Tesla rijden, ware het niet dat dat vooralsnog onbetaalbaar is voor de gewone man, nog buiten het feit dat mijn werk zich zelden op een lokatie bevindt waar ik zou kunnen laden, wat het dus wel enigzins onpraktisch maakt.
Zodra er een beetje fatsoenlijk keus in betaalbare full electrics is en ik een 100% kans heb op een laadplek op mijn bestemming, ga ik elektrisch rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 2 december 2018 @ 08:17:52 #191
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183488848
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 00:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja hoor, ik zou graag een Tesla rijden, ware het niet dat dat vooralsnog onbetaalbaar is voor de gewone man, nog buiten het feit dat mijn werk zich zelden op een lokatie bevindt waar ik zou kunnen laden, wat het dus wel enigzins onpraktisch maakt.
Zodra er een beetje fatsoenlijk keus in betaalbare full electrics is en ik een 100% kans heb op een laadplek op mijn bestemming, ga ik elektrisch rijden.
En velen met jou de gemiddelde leeftijd van een personenauto is meer dan 10 jaar. NL rijdt dus in een economisch afgeschreven voertuig.

Overheid kan dus flink meer gaan heffen op fossiele brandstof maar er is bijna niemand die daardoor uit zijn oude auto stapt want men heeft helemaal geen geld voor een nieuwe elektrieke.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauto-s-steeds-ouder
  zondag 2 december 2018 @ 08:25:55 #192
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183488868
Waterstof ik vraag me af of dat de oplossing is. Waterstof is geen brandstof maar net als een accu een energiedrager. Er gaat veel verloren het is minder efficiënt dan elektrisch rijden.
pi_183488882
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:08 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Lieve Bart,

Jij zei het volgende:

"Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost."

En ik heb je uitgelegd dat dat niet klopt. Zou je ook eens moeten proberen. Citeren en dan met feiten komen. Wie weet komen we er dan uit.

Nergens zeg ik dat ik het zwaar heb. En maak je geen zorgen, ik kan het makkelijk betalen. Nul strijd. Die belasting die ik betaal om jouw uitkeringen en toeslagen te bekostigen neem ik ook voor lief. Dus alsjeblieft geen medelijden.

Ik vind een tesla heerlijk voordelig in verbruik en bijtelling. Thanks allemaal!
:') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 2 december 2018 @ 08:59:20 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183489017
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 08:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En velen met jou de gemiddelde leeftijd van een personenauto is meer dan 10 jaar. NL rijdt dus in een economisch afgeschreven voertuig.

Overheid kan dus flink meer gaan heffen op fossiele brandstof maar er is bijna niemand die daardoor uit zijn oude auto stapt want men heeft helemaal geen geld voor een nieuwe elektrieke.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauto-s-steeds-ouder
En dat is dan ook waar het om gaat, melken van de burger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183489071
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Waarom blijf jij stug ‘feiten’ hier op het forum mikken die volledig uit de duim gezogen zijn en ver naast de waarheid?
pi_183490587
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.

//--//

Ongeacht blijft het punt dat een accu omgerekend per gewichtseenheid, nog heel ver af staan van wat je nu met brandstof beschikbaar hebt/kunt. Een 250kg zware accu herbergt in een gedroomde laboratoriumsituatie maximaal 50kWh wat je met 5 liter (zeg. 4 kg) benzine in een jerrycan ook hebt.
Een accu(mulator) is imo geen echte (eind)oplossing, dit nog los van produceren, hergebruik en niet te vergeten de enorme laadinfrastructuur die nodig zal gaan zijn om (zeg wekelijks) 8 miljoen auto te (her)laden (cq. te voorzien nieuw e-pack. We hebben niet allemaal een oprijlaan.)
Totaal benodigde (week)capaciteit om om al die auto's op te laden is 400gigaWh, zeg 3 permanent werkende Maasvlakte Centrales van 1GW voor alleen (gespreid) opladen van e-auto's..... wat best heel veel is wanneer je bedenkt dat er momenteel pas ca 1gWh 10gWh uit wind & zon voortkomt.

Het verhaal van accu(laad) waanzin en probleem kan je mede onderbouwd destilleren/nalezen op climate-gate. Al zwak je het verhaal af, dan nog ontkom je niet aan de indruk dat "men" door energieridders wordt meegesleept in een veel te mooi verhaal.

Los daarvan moet je natuurlijk wat en vooral inzetten op duurzaam als eerlijke keuze niet alleen qua gebruik maar ook levensduur van PV's, WP's en Accu's, eerder denken in termen van 100 jaar gebruiksduur dan nu in hooguit 10 jaar.

Disclaimer e.e.a uit de losse pols gerekend, mocht ik echt ergens fors scheef zitten, laat weten.
dat het elektra net en de voorzieningen daarvoor elektrische auto's en warmtepompen niet aankunnen weet toch al iedereen, behalve de politiek?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183490595
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 09:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom blijf jij stug ‘feiten’ hier op het forum mikken die volledig uit de duim gezogen zijn en ver naast de waarheid?
Jij hebt niet zoveel ervaring met hem of wel?
Ik ken iemand die ik geregeld tegenkom die niet zo arrogant, eigenwijs en krankzinnig is. Ik ga er niet eens meer tegen in, hij roept maar poep als hij dat wil. Zo denk ik ook hier op fok over deze user.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183490643
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 08:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En velen met jou de gemiddelde leeftijd van een personenauto is meer dan 10 jaar. NL rijdt dus in een economisch afgeschreven voertuig.

Overheid kan dus flink meer gaan heffen op fossiele brandstof maar er is bijna niemand die daardoor uit zijn oude auto stapt want men heeft helemaal geen geld voor een nieuwe elektrieke.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauto-s-steeds-ouder
en het feit dat je nog naar je werk moet gaan, dus een keuze heb je niet. Er blijft dan gewoon minder geld over om uit te geven aan de horeca, apparaten of andere luxe dingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183490959
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 00:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik bedoel meer deze benadering, zonder stopcontact:
[ afbeelding ]
Passen vast veel boodschappen onder die zonnepanelen :+
Ik zou in de broek schijten als ik daarmee op de wegas voor gesorteerd sta te wachten, of de stoel is tevens een toilet.
pi_183491002
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en het feit dat je nog naar je werk moet gaan, dus een keuze heb je niet. Er blijft dan gewoon minder geld over om uit te geven aan de horeca, apparaten of andere luxe dingen.
Mag gaan werken en dan spaar je geld je hoeft namelijk niet mee te doen aan de economie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')