Dat is een andere userquote:Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.
Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond.
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.
Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
In theorie... daar gaat het al de mist in.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Niet echt.... verder vraag ik mij af wat de effecten zijn op de accu wanneer je werkt met die hoge (gepulste) laadstromen van dik 1000-1500 Ampère. De kabeltjes zelf zullen beslist warm worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.quote:
Afhankelijk van wanneer je een tesla hebt aangeschaft, is laden bij een tesla supercharger gratis.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.
Is de lagere wegenbelasting op benzineauto’s dan op diesel subsidie en oneerlijk?quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.
Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Lieve Bart,quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.
Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.
Te duur, geen range, duur onderhoud, onhandig etcetera. Het is nu al zo dat elke keer als belastingvoordeeltjes voor elektrische auto's verdwijnen de verkoop instort.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.
. Ik hoop dat je beseft hoe belachelijk dit statement is.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
Als ik even op een bierviltje mee ga rekenen kom ik op het volgende:quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.
//--//
Ongeacht blijft het punt dat een accu omgerekend per gewichtseenheid, nog heel ver af staan van wat je nu met brandstof beschikbaar hebt/kunt. Een 250kg zware accu herbergt in een gedroomde laboratoriumsituatie maximaal 50kWh wat je met 5 liter (zeg. 4 kg) benzine in een jerrycan ook hebt.
Een accu(mulator) is imo geen echte (eind)oplossing, dit nog los van produceren, hergebruik en niet te vergeten de enorme laadinfrastructuur die nodig zal gaan zijn om (zeg wekelijks) 8 miljoen auto te (her)laden (cq. te voorzien nieuw e-pack. We hebben niet allemaal een oprijlaan.)
Totaal benodigde (week)capaciteit om om al die auto's op te laden is 400gigaWh, zeg 3 permanent werkende Maasvlakte Centrales van 1GW voor alleen (gespreid) opladen van e-auto's..... wat best heel veel is wanneer je bedenkt dat er momenteel pas ca 1gWh uit wind & zon voortkomt.
Het verhaal van accu(laad) waanzin en probleem kan je mede onderbouwd destilleren/nalezen op climate-gate. Al zwak je het verhaal af, dan nog ontkom je niet aan de indruk dat "men" door energieridders wordt meegesleept in een veel te mooi verhaal.
Los daarvan moet je natuurlijk wat en vooral inzetten op duurzaam als eerlijke keuze niet alleen qua gebruik maar ook levensduur van PV's, WP's en Accu's, eerder denken in termen van 100 jaar gebruiksduur dan nu in hooguit 10 jaar.
Disclaimer e.e.a uit de losse pols gerekend, mocht ik echt ergens fors scheef zitten, laat weten.
Dat is dus 29,8 Liter per Auto per week, voor die slordige 250 kilometer die men per week gemiddeld rijdt? Ergens klopt je rekensom nietquote:Op zaterdag 1 december 2018 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik even op een bierviltje mee ga rekenen kom ik op het volgende:
Auto's in Nederland rijden gemiddeld 35,59km per dag.
Dat is bij een gemiddeld verbruik van 1kWh op 4,5km een 7,91kWh per auto per dag, ofwel 55,37kWh per week.
Dat keer 8 miljoen auto's is 442,96 gWh per week. Wel mooi dat je cijfers kloppen, een afwijking van 10% is zal vooral in het gemiddeld verbruik zitten wat ik heb moeten schatten aan de hand van het verbruik van enkele populaire modellen
Maar op het moment wordt er ook probleemloos ongeveer 235 miljoen liter fossiele brandstof per week getankt door het wegverkeer in Nederland. Dat zijn ook serieuze hoeveelheden.
En over die windmolens (op land en zee - ivm je disclaimer):
Nederland 2017: windenergie productie 9,6 gWh.
Wegverkeer he Daar zit ook vrachtverkeer bij.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is dus 29,8 Liter per Auto per week, voor die slordige 250 kilometer die men per week gemiddeld rijdt? Ergens klopt je rekensom niet
Zal moeilijk worden.... tenzij we eens afstappen van eindeloze patentbescherming die nu het bijkans onmogelijk maakt om te komen tot een echte uitwisselstandaard. Genoeg voorbeelden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.
Ik denk dat dat de enige oplossing is voor echt elektrisch rijden, ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
Als die accu dan ook nog in de woonkamer of onder je bureau kan worden opgeladen zal het best wat worden.
Als je die allemaal op stroom gaat laten rijden, dan wordt het jaarlijkse stroomverbruik een factor 2-4 groter als ik ff een inschatting maak, dan nog van het gas af, huizen met warmtepomp verwarmen, glastuinbouw, kantoren en fabrieken, nog een keer hetzelfde schat ik.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wegverkeer he Daar zit ook vrachtverkeer bij.
Voor personenauto's kom ik op zo'n 165 miljoen liter brandstof per week als ik datzelfde bierviltje hanteer.
Die 235 miljoen liter gaat wel op.
En dan reken je nog niet eens de buitenlandse vrachtwagens die door ons land rijden.
Die gaan draaien op stroom uit centrales die draaien op onverkoopbare autobrandstoffenquote:Op zaterdag 1 december 2018 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je die allemaal op stroom gaat laten rijden, dan wordt het jaarlijkse stroomverbruik een factor 2-4 groter als ik ff een inschatting maak, dan nog van het gas af, huizen met warmtepomp verwarmen, glastuinbouw, kantoren en fabrieken, nog een keer hetzelfde schat ik.
Waar de neuk wil men die stroom vandaan halen als je niet nu al begint een hele reeks kerncentrales te bouwen.
Absoluut, elke week een giga-mammoetanker .... die wordt afgedankt.quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
Maar op het moment wordt er ook probleemloos ongeveer 235 miljoen liter fossiele brandstof per week getankt door het wegverkeer in Nederland. Dat zijn ook serieuze hoeveelheden.
Thx... het aandeel met wat nodig is, blijft vooralsnog een druppel, die wel (aan)groeit.quote:En over die windmolens (op land en zee - ivm je disclaimer):
Nederland 2017: windenergie productie 9,6 gWh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |