abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183480247
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee ik leef niet om te werken.
Ik ook niet. Die "zakenmannen" doen w.s. ook net alsof. Dus dat zou wel kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183480265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.

- ik koop nooit een nieuwe auto, zal ik ook nooit doen. 2de hands is er niet of met stukke accu.
- ik kan niet bij huis opladen
- opladen duurt te lang

Ik heb het op het werk en met vrienden hier ook vaak over, en allemaal beamen ze wat ik hierboven schrijf. Ik heb collega's en vrienden uit alle milieus met allemaal verschillende werkniveaus en verschillende grote portemonees.

Alleen de vrienden/collega's met lease auto hebben een elektrische auto omdat de bijtelling laag is en je op het werk kan opladen.
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
pi_183480272
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
_O-
pi_183480312
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480360
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.

Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:50:05 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183480459
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183480676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:43 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.

Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480681
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183480799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.

Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.

Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
pi_183480824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.

Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.

Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
die ene keer in de tig jaar dat ik op vakantie ga en het bereik te weinig is, is voor mij geen reden om niet elektrisch te gaan. Het is meer een wens om 12000 km bereik te hebben.
Mijn redenen staan hierboven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:12:03 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183480827
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?

Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?

en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?

Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..

en figuren zoals dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip :')

Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:29:39 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg *O*
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:30:57 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481161
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?

Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?

en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?

Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..

en figuren zoals dit:

[..]

Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip :')

Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
Geen geld meer naar de golf vanuit Europa is goed voor de handelsbalans.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183481392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
Eens. Hoop dat die dingen ooit ook weer verwijderd worden in de toekomst.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:47:16 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183481471
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
Dan kun je nog lang wachten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183481533
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
ik zeik daar niet over.

Zoals hierboven staat alleen het lange opladen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183481543
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
heb je nog meer drogredenen
Wat lul je nou Petrolhead. :D Het aantal vaten klopt en worden er meer. Wat is nou precies de drogreden?

Ik zie jou trouwens altijd posten in jouw eigen belang: zoveel mogelijk kilometers draaien omdat dat blijkbaar "moet". Alles wat jij zegt is eigenbelang opdat je lekker in je zuipende verspillende wagen waar je voor de dag mee kunt komen kan blijven doorrijden. Het boeit je niets.

Jij wil op jouw manier door en als dat aan de kaak wordt gesteld ga je blazen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183481788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. :P Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:05:45 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481847
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan kun je nog lang wachten :').
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP, 520 km onder NEDC
Tesla 3 met het grote accu pakket 499 km wltp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:07:44 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481887
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:10:17 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183481925
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Chevrolet bolt doet 380 km WLTP
_O-. Minder dan de helft in realiteit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183482020
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.

Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 01-12-2018 20:21:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482075
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Zo duur als een nieuwe VW Golf inderdaad. Niet gering.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit.
Bijna goed. Dat is een fabel. En net was het nog een Aygo, nu zitten we al op een golf.

Mocht je willen narekenen:
Je komt voor maximaal 50.000 euro in aanmerking voor MIA. Het netto voordeel is 36% MIA over 50.000 euro, tegen een 25% belastingtarief:

0,36 x 0,25 x 50.000 = 4.500 euro

Ik heb er net een aangeschaft en jouw feiten zijn echt keiharde onzin. Die tesla was 98k waar nog geen 5k subsidie op zit.

Nu jij weer.
pi_183482190
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic

Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?

quote:
hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: ,,De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120."
Dit zegt de staatssecretaris. Als die aan het liegen is dan horen we dat graag GewoonKees.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:26:51 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic

Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?

[..]

Heb je dat artikel gelezen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482271
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je dat artikel gelezen?
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183482327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:30:47 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482343
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Je had het over aanschaf, nu haal je er bijtelling, wegenbelasting, benzine accijns etc en nog meer bij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:30:49 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183482344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.

Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.

Kan je zelf nakijken:
Autokosten "Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline" over 3 jaar en 75.000 km: 29ct/km
Autokosten "Tesla Model S 85 kW" over 3 jaar en 75.000 km: 32ct/km

Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183482374
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:34:25 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482404
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482420
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.

En voor de goede orde: een "voordeel op de bijtelling" is niet "iets heel anders" dan de aanschaf. Het komt allemaal weer naar je toe zodat het kostenplaatje na b.v. vijf jaar neerkomt op de kosten van een middenklasser. Het verschil wordt bijgepast door de andere belastingbetalers waarvoor je dankbaar zou moeten zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:37:12 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.
Nee, lullo, prutser en freerider is schelden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183482456
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.


Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.

Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:39:08 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482479
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:37 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.

Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
Dat is natuurlijk onzin, geringere wegenbelasting op een benzine auto dan op een diesel is ook geen subsidie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:40:55 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183482501
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:41:38 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183482507
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183482511
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
Lullo?! Freerider? Prutser, ook dat nog.

Ik zei dat de tesla duur in de aanschaf is ja. Daar is niets aan gelogen.

Ik doe het iets beter dan jij gok ik. Ik ontken niets. Ik toon aan dat wat jij zegt niet klopt. En onderbouw dat met feiten. Zonder onaardig te doen.

Zou je ook eens moeten proberen. Misschien bereik je dan nog eens wat. En wie weet, als je later groot bent, kan je misschien ook wel 100k neerleggen voor een auto.

Proef ik hier jaloezie, frustratie of een combinatie van beide?

[ Bericht 4% gewijzigd door GewoonKees op 01-12-2018 20:49:49 ]
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:43:08 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183482523
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.

Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond. ;)
Dat is een andere user ;)

Maar wat iemand anders ook al riep: het werkelijke bereik is heel anders dan het bereik in de praktijk. 1200 is in de praktijk belachelijk veel, maar als het theoretisch is en je houdt in de praktijk 600 over is het iets heel anders.

Ik rij nu een elektrische scooter en zie al hoe variabel de actieradius is afhankelijk van allerlei factoren, waaronder het weer. De ene keer haal ik fluitend de 90 km, de andere keer is 40km nog te ver weg. In theorie zou ik de 130 km moeten kunnen halen...
Nu is dat peanuts met die scooter, maar als je erop rekent dat je met de auto stukken van 400 km kunt rijden en dan een half uur snelladen voordat je verder kunt, dan is het flink balen als je na elke 150-200 km een half uur moet wachten voor je verder kunt, en het is de vraag of je dan een snellader in de buurt hebt (omdat je erop had gerekend dat die 400 km van huis gebruikt kon worden).

De reis van a naar b ga je niet zozeer in km berekenen, maar in uren (rijden+laden). Vergelijk dat met rijden+tanken en dan zie je dat
- het laden veel sneller moet om elektrisch rijden efficiënter te maken of
- de actieradius moet omhoog zodat je minder hoeft te laden en daar dus minder tijd mee kwijt bent.

In die overweging van tijd kun je ander vervoer ook meenemen: fietsen en lopen kost teveel tijd (zag ik hierboven ergens voorbij komen), trein en vliegtuig (+aanvullend ov) zijn tot 1000 km meestal niet sneller dan de auto.
En tijd te weinig hebben is het èchte probleem van onze tijd.
pi_183482608
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.

Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:02:39 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183482788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
In theorie... daar gaat het al de mist in.

Ik rij 400 km met een volle tank en hoe lang ik over het tanken doe, ligt aan hoe er betaald moet worden en hoe snel de pomp is. Maar 8 minuten lijkt me veel...

Bovendien is het een valse vergelijking. Wat je wil weten is hoe lang het duurt voor accu van merk x is opgeladen. Hoe ver je op die accu kunt komen zal o.a. afhankelijk zijn van type auto, type motor, rijstijl en weer.
Je kunt immers ook niet zeggen dat een liter benzine iedereen 25 km ver kan brengen.

Een andere vraag is hoelang zo'n accu optimaal blijft presteren.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:03:13 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183482799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Niet echt.... verder vraag ik mij af wat de effecten zijn op de accu wanneer je werkt met die hoge (gepulste) laadstromen van dik 1000-1500 Ampère. De kabeltjes zelf zullen beslist warm worden.

De auto kan je ook voltanken bij de vrachtwagenpomp met 130l/min wat ik je ook niet zal aantraden.

Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183483036
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.

https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/

200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183483072
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:26:39 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183483182
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.
Ik denk dat dat de enige oplossing is voor echt elektrisch rijden, ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
Als die accu dan ook nog in de woonkamer of onder je bureau kan worden opgeladen zal het best wat worden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:31:28 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183483270
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183483344
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 20:42 schreef GewoonKees het volgende:
Lullo?!
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.

Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183483358
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.
Afhankelijk van wanneer je een tesla hebt aangeschaft, is laden bij een tesla supercharger gratis.

Die fastned chargers zijn inderdaad schandalig duur.
  zaterdag 1 december 2018 @ 21:37:21 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183483379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.

Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Is de lagere wegenbelasting op benzineauto’s dan op diesel subsidie en oneerlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 01-12-2018 22:00:19 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183484026
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.

Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Lieve Bart,

Jij zei het volgende:

"Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost."

En ik heb je uitgelegd dat dat niet klopt. Zou je ook eens moeten proberen. Citeren en dan met feiten komen. Wie weet komen we er dan uit.

Nergens zeg ik dat ik het zwaar heb. En maak je geen zorgen, ik kan het makkelijk betalen. Nul strijd. Die belasting die ik betaal om jouw uitkeringen en toeslagen te bekostigen neem ik ook voor lief. Dus alsjeblieft geen medelijden.

Ik vind een tesla heerlijk voordelig in verbruik en bijtelling. Thanks allemaal!

[ Bericht 10% gewijzigd door GewoonKees op 01-12-2018 22:14:58 ]
pi_183484253
Excuus, dubbel
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:27:45 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183484446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.

//--//

Ongeacht blijft het punt dat een accu omgerekend per gewichtseenheid, nog heel ver af staan van wat je nu met brandstof beschikbaar hebt/kunt. Een 250kg zware accu herbergt in een gedroomde laboratoriumsituatie maximaal 50kWh wat je met 5 liter (zeg. 4 kg) benzine in een jerrycan ook hebt.
Een accu(mulator) is imo geen echte (eind)oplossing, dit nog los van produceren, hergebruik en niet te vergeten de enorme laadinfrastructuur die nodig zal gaan zijn om (zeg wekelijks) 8 miljoen auto te (her)laden (cq. te voorzien nieuw e-pack. We hebben niet allemaal een oprijlaan.)
Totaal benodigde (week)capaciteit om om al die auto's op te laden is 400gigaWh, zeg 3 permanent werkende Maasvlakte Centrales van 1GW voor alleen (gespreid) opladen van e-auto's..... wat best heel veel is wanneer je bedenkt dat er momenteel pas ca 1gWh 10gWh uit wind & zon voortkomt.

Het verhaal van accu(laad) waanzin en probleem kan je mede onderbouwd destilleren/nalezen op climate-gate. Al zwak je het verhaal af, dan nog ontkom je niet aan de indruk dat "men" door energieridders wordt meegesleept in een veel te mooi verhaal.

Los daarvan moet je natuurlijk wat en vooral inzetten op duurzaam als eerlijke keuze niet alleen qua gebruik maar ook levensduur van PV's, WP's en Accu's, eerder denken in termen van 100 jaar gebruiksduur dan nu in hooguit 10 jaar.

Disclaimer e.e.a uit de losse pols gerekend, mocht ik echt ergens fors scheef zitten, laat weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-12-2018 23:16:51 (MagNet correctie 10gWh ) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:44:56 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183484830
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.
Te duur, geen range, duur onderhoud, onhandig etcetera. Het is nu al zo dat elke keer als belastingvoordeeltjes voor elektrische auto's verdwijnen de verkoop instort.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')