Ik ook niet. Die "zakenmannen" doen w.s. ook net alsof. Dus dat zou wel kunnen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee ik leef niet om te werken.
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het gaat mij om al mijn punten waarom ik niet elektrisch rijd.
- ik koop nooit een nieuwe auto, zal ik ook nooit doen. 2de hands is er niet of met stukke accu.
- ik kan niet bij huis opladen
- opladen duurt te lang
Ik heb het op het werk en met vrienden hier ook vaak over, en allemaal beamen ze wat ik hierboven schrijf. Ik heb collega's en vrienden uit alle milieus met allemaal verschillende werkniveaus en verschillende grote portemonees.
Alleen de vrienden/collega's met lease auto hebben een elektrische auto omdat de bijtelling laag is en je op het werk kan opladen.
wil ik ook wel, maar is alleen een wens.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.
Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wil ik ook wel, maar is alleen een wens.
Ik zou graag 12000 km radius willen.
Jep, het is anders dan een benzine auto.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb een collega met lease auto die elektrisch is. HIj is helemaal om en vind het geweldig. Ga ik in gesprek met hem over vakantieritten, dan zegt hij dat het tanken geen probleem is, want hij ging vroeger ook altijd een bak koffie met taartje halen bij benzine tanken.
Ik zei toen: dat doe ik echt nooit niet en zal ik ook nooit doen. Ik tank en rijd door en eigenlijk ook nooit langs de snelweg.
En toen was het stil....
daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:43 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jep, het is anders dan een benzine auto.
Maar een pauze van een half uur op 400km zou voor mij persoonlijk niet onoverkoombaar zijn.
Voor de veiligheid in het verkeer is het verstandig om af en toe een pauze in te lassen.
die afstanden rij ik nooit.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon niet met de auto op verre vakantie gaan, lekker naar Kroatië of Spanje vliegen en daar een auto huren
Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarvoor heb je 2 personen die in de auto zitten, die beiden een rijbewijs hebben.
Ik ga toch geen 60 euro uitgeven voor mijn gezin bij een tankstation voor een slecht bakkie koffie en wat koekjes.....
die ene keer in de tig jaar dat ik op vakantie ga en het bereik te weinig is, is voor mij geen reden om niet elektrisch te gaan. Het is meer een wens om 12000 km bereik te hebben.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval jou ook niet de aanschaf van een elektrische auto adviseren.
Het argument van bereik zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn.
Dat ik zelf voorlopig geen elektrische auto aanschaf heeft andere redenen.
Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hipquote:Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die afstanden rij ik nooit.
3 uur rijden enkele reis is de max en dan is mijn tank van mijn auto al bijna leeg![]()
Geen geld meer naar de golf vanuit Europa is goed voor de handelsbalans.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van die olie gaat maar een fractie onze uiterst schone westeuropese automobielen in, heb je nog meer drogredenen? Bij voorkeur iets wat gezien kan worden als een steekhoudend argument?
Hoe wat en waar gaan we om te beginnen al die auto's produceren en verschepen? Met elektrische staalfabrieken, elektrische schepen en de accu's laten we groeien aan accubomen ofzo? En wat doen we met alle in prima staat verkerende auto's die we dan over gaan houden?
en gaan ze dat in Jakarta ook doen? of betreft het alleen de idiootjes hier weer die het braafste jongetje van de klas moeten uithangen van hun regering ook al kost het bakken vol geld? En gaan ze in Afrika dan stoppen met zwavelhoudende diesel rijden?
Echt, milieu-praatjes verkopen begint een beetje op het uitventen van de leer van de Jehova's te lijken, kansloos. Wij lopen in het westen achterlijk ver voor in die shizzle, terwijl de rest van de wereld de boel 10 keer zo hard naar de klote helpt, en daar echt de eerste decennia niet mee gaan stoppen want daar is domweg geen geld voor, laat staan middelen..
en figuren zoals dit:
[..]
Zijn wmb de automobiele versie van zwarte Piet haters; lul lekker iedereen na, want dat is hip![]()
Loop je met een zuurstofmasker over straat in de Nederlandse steden? Nee he? Ga eens lekker op vakantie naar Jakarta ofzo, en kom dan nog eens huilen over het verschrikkelijke beroerde milieu in je straat en dergelijk astraal gepenis.
Eens. Hoop dat die dingen ooit ook weer verwijderd worden in de toekomst.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
Dan kun je nog lang wachtenquote:Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
ik zeik daar niet over.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
Wat lul je nou Petrolhead.quote:
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden.Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP, 520 km onder NEDCquote:
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoudquote:Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
Zo duur als een nieuwe VW Golf inderdaad. Niet gering.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Bijna goed. Dat is een fabel. En net was het nog een Aygo, nu zitten we al op een golf.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit.
Dit zegt de staatssecretaris. Als die aan het liegen is dan horen we dat graag GewoonKees.quote:hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: ,,De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120."
Heb je dat artikel gelezen?quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic
Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?quote:
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Je had het over aanschaf, nu haal je er bijtelling, wegenbelasting, benzine accijns etc en nog meer bijquote:Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.
Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
Nee, lullo, prutser en freerider is schelden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.
Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
Dat is natuurlijk onzin, geringere wegenbelasting op een benzine auto dan op een diesel is ook geen subsidie.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:37 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.
Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
Lullo?! Freerider? Prutser, ook dat nog.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
Dat is een andere userquote:Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.
Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond.
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.
Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
In theorie... daar gaat het al de mist in.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Niet echt.... verder vraag ik mij af wat de effecten zijn op de accu wanneer je werkt met die hoge (gepulste) laadstromen van dik 1000-1500 Ampère. De kabeltjes zelf zullen beslist warm worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.quote:
Afhankelijk van wanneer je een tesla hebt aangeschaft, is laden bij een tesla supercharger gratis.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.
Is de lagere wegenbelasting op benzineauto’s dan op diesel subsidie en oneerlijk?quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.
Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Lieve Bart,quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.
Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.
Te duur, geen range, duur onderhoud, onhandig etcetera. Het is nu al zo dat elke keer als belastingvoordeeltjes voor elektrische auto's verdwijnen de verkoop instort.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |