Dan kun je nog lang wachten .quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
ik zeik daar niet over.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zeik je dan over bereik van elektrisch rijden, knurft?
Wat lul je nou Petrolhead. Het aantal vaten klopt en worden er meer. Wat is nou precies de drogreden?quote:
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP, 520 km onder NEDCquote:
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoudquote:Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Ik heb een tesla en kan ook redelijk rekenen. De subsidie bij aanschaf stelt heel weinig voor. Bijtelling is gunstig, dat dan weer wel. Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
. Minder dan de helft in realiteit.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Chevrolet bolt doet 380 km WLTP
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bart neemt het niet zo nauw met feiten en inhoud
Zo duur als een nieuwe VW Golf inderdaad. Niet gering.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:02 schreef GewoonKees het volgende:
Maar in aanschaf gewoon nog steeds heel duur.
Bijna goed. Dat is een fabel. En net was het nog een Aygo, nu zitten we al op een golf.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit.
Dit zegt de staatssecretaris. Als die aan het liegen is dan horen we dat graag GewoonKees.quote:hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiėn) antwoordt daar nu op: ,,De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op ¤67.140, respectievelijk ¤73.120."
Heb je dat artikel gelezen?quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e&utm_medium=organic
Hoe zit dat dan GewoonKees? Dat klopt niet volgens jou?
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?quote:
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
Je had het over aanschaf, nu haal je er bijtelling, wegenbelasting, benzine accijns etc en nog meer bijquote:Op zaterdag 1 december 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Ik lees daar 67.140 euro respectievelijk 73.120 euro. Wat klopt daar niet aan Pierre?
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tesla S kost de "zakenman" net zoiets als een Volkswagen Golf. dat is een feit. De kapitaalkrachtigen worden ondersteund in die aanschaf terwijl ze het best zelf kunnen betalen. Als die steun wegvalt kopen zij nooit van hun eigen geld een Tesla S. Dat is ook een feit en bewezen.
Hoewel zij dat best zouden kunnen. Maar er is steun nodig blijkbaar.
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Dat is het voordeel op de bijtelling. Dat is wat anders dan de aanschaf.
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, schelden, zo kennen we Bartje weer
Nee, lullo, prutser en freerider is schelden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, als je vastloopt in je gedachtenspinsels dan heet het opeens "schelden". Succes maestro.
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
En toch is dit niet ver bezijden de waarheid.
Gerekend over 75.000 km/jaar is een Tesla in de maand ¤62,50 duurder, je moet echter haast wel in goede "zaken" zitten om het aanschafbedrag van ¤82.000 (Tesla) ipv een Golf (¤31.000) te kunnen ophoesten. En dat is wat hier wordt aangestipt.
Dat is natuurlijk onzin, geringere wegenbelasting op een benzine auto dan op een diesel is ook geen subsidie.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:37 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Maar dat een tesla net zoveel kost als een Aygo is wel heel ver bezijden de waarheid.
Ok, ik betaal 4% bijtelling. Dat is 4k per jaar. Bij 22% zou dat 18k meer zijn. Dat kan je een subsidie noemen ja.
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder ben ik van mening dat alle subsidies, aftrek posten, bij en toeslagen etc ect afgeschaft dienen te worden en daarvoor de belastingen flink verlaagd moeten worden.
Lullo?! Freerider? Prutser, ook dat nog.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lullo. Wat boeit dat nou? Jij pakt dat voordeel mee en durft te beweren dat "het best duur is". Prutser. Je ontkent gewoon de dingen waarvan je zelf weet dat ze gewoon kloppen. Gewoon om te ontkennen dat je een freerider bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |