Ook haat aan tomatenpitjes en laat tomaat nu favoriet zijn.quote:Op woensdag 21 november 2018 09:16 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Het babyontbijtaanbod van de ochtend: omelet met zwarte peper, gele kerstomaten, gestoomde peer..
..en Fries suikerbrood
Haat aan vastkoekende tomatenpitjes overal.Maar het jong vindt ze erg lekker, dus tsja
BFD-oogst eens bekijken tijdens dutje straks.
Hier klopte het wel weer. gisteren na een aantal slechte nachten maar 30ml, vanmorgen na een goede nacht 130. beide enkelzijdig tijdens de ochtendvoeding.quote:Op maandag 19 november 2018 15:54 schreef Aure het volgende:
Ik ben als een gek water gaan drinken vandaag en ik kolfde net toch nog 170cc, nog steeds wel een magere totaalopbrengst, maar beter dan ik had verwacht na die eerste sessie. Misschien was ik vanochtend dan inderdaad even helemaal leeg
Ja dat krijg ik vaker te horen, dus daarom plakken we maar lekker veelquote:Op woensdag 21 november 2018 10:42 schreef rena het volgende:
Fuchsia geniet maar van die plakbabyfase hoor, het is superintens soms maar later willen ze het bijna niet meer
+1. Je zou er bijna weer zwanger van wordenquote:Op woensdag 21 november 2018 11:23 schreef DonnaRush het volgende:
Takkie (reactie in vorige topic) ik mis het zwanger zijn ook hoor. Heel erg!
Mijn vriend wil er alweer voor gaan. Hij laat de beslissing aan mij over.quote:Op woensdag 21 november 2018 11:48 schreef Fuchsia_roze het volgende:
+1. Je zou er bijna weer zwanger van wordenBijna!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog steeds niet de puf gehad om te reageren maar zag veel lieve kindjes voorbij komen en ik geniet ook erg van de mijne.
[ Bericht 17% gewijzigd door Helsinki op 21-11-2018 13:34:12 ]
quote:Op woensdag 21 november 2018 14:21 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou de mijne ligt al 4,5 uur plat... echt wtf.
Hij is niet ziek & gewoon de nacht doorgeslapen.
Next level weer dit.
Hij leeft nog, net gekeken.![]()
Ah thanksquote:Op woensdag 21 november 2018 10:39 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hier ook aantal keer onvoldoende resultaat en dan was hij niet eens verkouden en ook niet te lawaaierig. De vertelde hier dat dat heel vaak voorkomt omdat de apparaten heel gevoelig zijn oid. Je kan als hij slaapt proberen hem alleen met je stem wakker te maken misschien? Hier lukte dat en dat was voor ons een fijn teken. Uiteindelijk was hier ook helemaal niets aan de hand, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Hoe groot zijn zijn voetjes? Ik heb nog leren Bobux slofjes liggen die tegen verzendkosten weg mogen:quote:Op woensdag 21 november 2018 14:11 schreef elliebell het volgende:
PKM, je vroeg naar sokken / blote voeten. Kees glijdt niet echt weg met z'n sokjes, maar is met blote voeten wel iets stabieler. Maar dat vind ik dan weer zo koud. Heb hier ook nog 2 paar Aapies, maar 1 is te groot en de ander te kleinEn zelf nog een paar kopen vind ik weer zo'n onzin. Maar moet eigenlijk wel iets gaan doen, want een beetje glibberig is het wel op sokjes.
Ik zag ze bij Mamaloes. Maar ben ook wel benieuwd naar andere aanbiedingen.quote:Op woensdag 21 november 2018 16:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Trouwens, nog black friday shoppingtips hiero? Gaat iemand zich eraan wagen?Zouden er ergens autostoelen in de aanbieding komen ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ik zag net bij Bol dat in ieder geval Maxi Cosi in de aanbieding is.quote:Op woensdag 21 november 2018 16:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Trouwens, nog black friday shoppingtips hiero? Gaat iemand zich eraan wagen?Zouden er ergens autostoelen in de aanbieding komen ofzo?
Bij bol.com ook! Net twee autostoeltjes voor mini gekocht. Micro kan dan doorschuiven als 'ie er klaar voor is.quote:Op woensdag 21 november 2018 16:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Helemaal precies dit. Ik heb echt enkele stadia van rouw doorlopenquote:Op woensdag 21 november 2018 16:48 schreef hetzusjevan het volgende:
....
Ik mis het zwanger zijn vreselijk. Vooral dat 2e trimester / begin 3e trimester. Dat getrappel in je buik, zo knus. Een stabiele hormoonhuishouding, geen vreetbuien. En ik voelde mezelf zo bijzonder, goed voor m'n zelfvertrouwen. Ik heb nu mijn zwangerschapskleding te koop staan en heb een serieus geinteresseerde en ik vind het vreselijk moeilijk om die kleding weg te doen en dat hoofdstuk echt af te sluiten, nooit meer zwanger. Naja /rant. En hoewel ik ogenschijnlijk twee hele goede, vlotte bevallingen achter de rug heb zou ik dat dus echt niet nog eens willen doen
.
Boks! Net ook een stoeltje voor peuter besteld, die had ik idd nodigquote:Op woensdag 21 november 2018 17:56 schreef CassElliot het volgende:
[..]
Bij bol.com ook! Net twee autostoeltjes voor mini gekocht. Micro kan dan doorschuiven als 'ie er klaar voor is.
DUMAN en Helsinki
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luna mnohh! Zo leuk is dat he, ik geniet ook echt van de gesprekjes met Nien. Ze begint nu direct te lachen als ze de boxmobile ziet en begint ertegen te praten “uuhh uuuhh”. Na enkele minuten slaat het om in boos kraaien naar die poppetjes :’).
quote:Op woensdag 21 november 2018 19:17 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Dumangoed aan jezelf denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
voor iedereen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ik heb de Aapie die te klein zijn even gecheckt, en die zijn 11,5 cm. Hoewel het dat daar vooral aan de opening ligt waar ik z'n voetje niet ingefrot krijg. De te grote zijn 12,5 cm. Ander model en daar gaat het voetje wel makkelijk in, maar is dus nog wat te groot. Dus lang verhaalquote:Op woensdag 21 november 2018 15:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hoe groot zijn zijn voetjes? Ik heb nog leren Bobux slofjes liggen die tegen verzendkosten weg mogen:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Bobux zijn buitenmaat 12 centimeter. Geef maar aan als je het wilt proberen.quote:Op woensdag 21 november 2018 20:30 schreef elliebell het volgende:
[..]
Ik heb de Aapie die te klein zijn even gecheckt, en die zijn 11,5 cm. Hoewel het dat daar vooral aan de opening ligt waar ik z'n voetje niet ingefrot krijg. De te grote zijn 12,5 cm. Ander model en daar gaat het voetje wel makkelijk in, maar is dus nog wat te groot. Dus lang verhaalkort: ik denk zo rond de 12 centimeter?
Echt bizarquote:
quote:Op woensdag 21 november 2018 19:17 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Boks! Net ook een stoeltje voor peuter besteld, die had ik idd nodig. Thnx voor de tip, jullie ook PKM en DUMAN!
Leuk wolken, ben benieuwd wat je krijgt! Laat je het hier weten?
Dumangoed aan jezelf denken.
Goeie Vit D tip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luna mnohh! Zo leuk is dat he, ik geniet ook echt van de gesprekjes met Nien. Ze begint nu direct te lachen als ze de boxmobile ziet en begint ertegen te praten “uuhh uuuhh”. Na enkele minuten slaat het om in boos kraaien naar die poppetjes :’).
Even onthouden!
Geheugen als water hier.![]()
Spannend die mysterybox. Post je hier wat erin zat?quote:Op woensdag 21 november 2018 18:57 schreef Wolken het volgende:
Helsinki![]()
Duman![]()
Ik heb deze besteld:
https://dragenenzo.nl/sho(...)k-friday-mysterybox/
Verder hou ik veel webshops in de gaten, Bikkel moet een nieuwe slaapzak ( voorkeur voor de Puckababy ) en hoop die met wat korting te kunnen aanschaffen.
Ik mis het zwanger zijn ook wel, maar ik heb met Bikkel dan ook wel een hele korte zwangerschap gehad. We hebben het wel al gehad over een eventuele tweede, maar met alles wat is gebeurd weet ik het even niet. Bikkel kwam na 2,5 jaar dus wil er niet te lang mee wachten maar ivm de keizersnede wil ik wel weer een jaar wachten. Maar ja, als het weer 2,5 jaar duurt ben ik 39. Ik heb vorige week weer een spiraaltje laten plaatsen dus heb het nu iig voor een half jaar uitgesteld.
quote:Op woensdag 21 november 2018 19:03 schreef lunapuella het volgende:
Ik kreeg net mijn eerste bewuste lachjes (met geluid!) van Welpje, dus eh... Iemand een dweil? Ik ben nu een plasje op de grond.![]()
![]()
Persoonlijk vraagje: maar hoe werd je angstig en paniekerig van vit D tekort. Wat ging er dan qua gedachten door je heen? Of hoe moet ik dat voor me zien. Kan ook via pm of gewoon niet als je niet wilt of coursequote:Op woensdag 21 november 2018 21:26 schreef CassElliot het volgende:
Over die Vit D (en dan met name voor de moeders die borstvoeding geven): laat het een keer controleren. Ik slikte ook extra Vit D (gewoon van de drogist) en dacht dat dat genoeg was. Op aanraden van de huisarts laten controleren, omdat ik steeds somberder werd en paniekaanvallen kreeg. Veel te laag. Extra gaan slikken (1 tablet á 800 IE per dag) Niveau werd steeds opnieuw gecontroleerd, steeg wel iets, maar bleef laag. Nu slik ik vier (!) tabletten per dag en nog is mijn niveau nog niet hoog genoeg. Dat jommetje van mij pikt dus alle krentjes uit de pap en slobbert al mijn Vit D opIk word van te weinig Vit D angstig, somber en paniekerig.
Luna, een lachje met geluid![]()
Ik mis het zwanger zijn heel erg, maar ben er (nog lang) niet aan toe om opnieuw zwanger te zijn. Bovendien moet je om zwanger te worden seksen en dat is tot nu toe nog niet gelukt. Maar los daarvan kreeg ik het liefste wel tien kindjes, al voel ik ook wel dat ik dat mijn omgeving niet aan kan doen. De wens voor een derde laat me echter nog niet los. Toen ik laatst de kleine kleertjes op ging bergen werd ik overspoeld door het verdriet dat ze misschien nooit meer gedragen zouden worden door een kindje van ons. Nou ja, de tijd zal het leren.
Wolken, spannend, zo'n mysterybox
Ik wil in principe geen derde maar ik vind dat van de kleertjes ook echt een moeilijk idee hoor. Nooit meer zo'n echt kleintje...quote:Op woensdag 21 november 2018 21:26 schreef CassElliot het volgende:
De wens voor een derde laat me echter nog niet los. Toen ik laatst de kleine kleertjes op ging bergen werd ik overspoeld door het verdriet dat ze misschien nooit meer gedragen zouden worden door een kindje van ons. Nou ja, de tijd zal het leren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ook eenvoor Duman. Lastig als je het praten lastig vindt, maar misschien helpt het juist om dat met een professional te doen die je verder niet kent. Heel veel knuffels!
Laag vitamine D, word je daarvan ook licht in je hoofd? Ik heb telkens als ik snel opsta een duizelig gevoel, herken ik erg van mijn zwangerschappen. Maar de kans dat ik zwanger ben is heel klein.
Zwanger zijn vond ik de eerste keer geweldig. Het scheelde dat ik heel weinig kwaaltjes had en alles nog kon doen, tot hardlopen aan toe. De laatste keer ook weinig kwaaltjes en ik bleef fit, maar de spanning rondom de zwangerschap mis ik zeker niet.
Als het goed is krijg ik de box morgenmiddag al binnen en zal dan de een foto posten. Ben wel mega benieuwd wat erin zit.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Spannend die mysterybox. Post je hier wat erin zat?![]()
En ja, begrijpelijk dat jij het zwanger-zijn mist.
Het waren niet persé de gedachten die me angstig maakten (dat moest er nog eens bij komen, haha, gedachten genoeg), maar ik had de hele dag een angstig en gejaagd gevoel en daardoor steeds paniekaanvallen in meer of mindere mate. Ik weet niet precies hoe het werkt of wat het verband is, maar toen ik vitamine D ging slikken werd het minderquote:Op woensdag 21 november 2018 21:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Persoonlijk vraagje: maar hoe werd je angstig en paniekerig van vit D tekort. Wat ging er dan qua gedachten door je heen? Of hoe moet ik dat voor me zien. Kan ook via pm of gewoon niet als je niet wilt of course
En dan ben je ook nog eens gezegd met van die snelgroeiers die er in no time uitzien als kleuters (heel herkenbaar dit).quote:Op woensdag 21 november 2018 21:47 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik wil in principe geen derde maar ik vind dat van de kleertjes ook echt een moeilijk idee hoor. Nooit meer zo'n echt kleintje...
Niet van te weinig vitamine D voor zover ik weet, wel van een magnesiumtekortquote:Op woensdag 21 november 2018 21:50 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Laag vitamine D, word je daarvan ook licht in je hoofd?
Slapeloze nacht boks. Hier is iedereen snot en snot (zei ik al snot?) verkouden. Inc. Ikzelf. Wordt weer een topdag dit.quote:Op donderdag 22 november 2018 03:58 schreef CassElliot het volgende:
Wraaah baby en peuter hebben wisseldienst vannachtToch zeker vijf minuten geslapen tot nu toe. Gelukkig hoeven we er pas over drie uur uit!
Poging 37472 tot slapen, here I come.
Fysiotherapeut benaderen. Het kan wel een tijdje duren voor een diastase beter wordt, maar als je merkt dat er de laatste weken niet echt verbetering in zit, is de kans vrij groot dat het uit zichzelf niet echt zal verbeteren.quote:Op woensdag 21 november 2018 22:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Even nog een vraag: 10 weken post partum en ik lijk wel 16 - 20 weken zwanger. Een gedeelte heb ik er vast zelf aan gegetenmaar mijn buik staat wel echt in z’n geheel bol, tot bovenin. Ik heb het gevoel dat nog niet alles op z’n plek zit ofzo, het voelt alsof er iets nog te hoog zit. Wazige omschrijving, does that make any sense?
Nou weet ik dat mijn buikspieren nog niet helemaal terug bij elkaar staan (sinds ik in de sportschool een buikspieroefening deed en m’n buik bovenin raar opbolde durf/mag ik voorlopig ook geen buikspieroefeningen doen). Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang kan zoiets duren? (Ergo hoeveel geduld moet ik hier nog mee hebben). Of zou ik er inmiddels een keer mee langs de [HA/verloskundige/osteopaat/wie eigenlijk]? moeten gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie tip, ik zal eens langs de prikpost lopen!quote:Op woensdag 21 november 2018 22:00 schreef CassElliot het volgende:
Niet van te weinig vitamine D voor zover ik weet, wel van een magnesiumtekortKomt ook regelmatig voor en kun je ook vrij gemakkelijk laten checken.
En ook tegen vergeetachtigheid tijdens en na de zwangerschap.quote:Op woensdag 21 november 2018 22:15 schreef Songeur het volgende:
Even inhaken op het vitamine D verhaal. Vitamine D is namelijk een vitamine die stapelt. Langere tijd extra vit D slikken kan dus teveel zijn.. even checken via de huisarts dus. Dit was trouwens wat de psychiater me vertelde toen ik moest bloedprikken. Hij voegde er trouwens aantoe dat visolie slikken een goede aanvulling is bij somberheid en depressies.
Welke klap bedoel je dan precies? Die van het ontbrekende derde trimester en alles wat jullie mini meisje hoorde of meer een algemene klap?quote:Op donderdag 22 november 2018 09:07 schreef Aventura het volgende:
Zusjevan, over een dikke buik, vaak is het nog 'gewoon' vet icm verslapping algemeen. Ik heb nu 9 maanden na de bevalling( keizersnede) , pas weer een platte buik. En dat ging helemaal vanzelf. Je kan het ook nog even aanzien.
Zwanger zijn hoeft van mij niet na de enorm problematische laatste keer. Ik kan het soms wel heel jammer vinden dat ik in feite geen derde trimester had, maar dat gevoel wordt geheel gecompenseerd door de gezonde jongedame die hier rondkruipt
Ik voel me zelf ook super. Soms denk ik wel eens, wanneer komt voor mij de klap?
nou ja, vanwege de ziekenhuisopname, het wekenlang leven in angst, dagelijks ctg's en vele echo's, gevolgd door de spoedks en de lange couveuseperiode. Ik heb wel contact met lotgenoten en veel daarvan zitten maanden tot een jaar na dato nog thuis (ik ging 18 wk na de bevalling alweer werken), hebben emdr- of andere therapie, kortom voelen zich nog niet goed. Ik heb eigenlijk nergens last van, ik ben gewoon enkel zo superdankbaar voor onze kleine meid en voor de goede zorg die we mochten ontvangen. Ik denk daardoor wel eens dat ik iets heb weggedrukt en dat de kater nog later komt. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Voel me wel wat weemoedig rond deze tijd (vorig jaar vanaf 5 dec werd ik opgenomen en begon de achtbaan), maar dat lijkt me normaal.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Welke klap bedoel je dan precies? Die van het ontbrekende derde trimester en alles wat jullie mini meisje hoorde of meer een algemene klap?
Ja die weemoed lijkt me erg normaal. Ik snap je gevoel, maar wat je zegt; het hoeft natuurlijk niet!quote:Op donderdag 22 november 2018 09:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
nou ja, vanwege de ziekenhuisopname, het wekenlang leven in angst, dagelijks ctg's en vele echo's, gevolgd door de spoedks en de lange couveuseperiode. Ik heb wel contact met lotgenoten en veel daarvan zitten maanden tot een jaar na dato nog thuis (ik ging 18 wk na de bevalling alweer werken), hebben emdr- of andere therapie, kortom voelen zich nog niet goed. Ik heb eigenlijk nergens last van, ik ben gewoon enkel zo superdankbaar voor onze kleine meid en voor de goede zorg die we mochten ontvangen. Ik denk daardoor wel eens dat ik iets heb weggedrukt en dat de kater nog later komt. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Voel me wel wat weemoedig rond deze tijd (vorig jaar vanaf 5 dec werd ik opgenomen en begon de achtbaan), maar dat lijkt me normaal.
is het niet zo dat die vraag in veel situaties wordt gesteld? ik heb ook meerdere keren vragen gehad over hoe ik terug keek op de iets wat snelle bevalling terwijl dat voor mijn gevoel totaal niet in verhouding staat met jullie bevallingen.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:29 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja die weemoed lijkt me erg normaal. Ik snap je gevoel, maar wat je zegt; het hoeft natuurlijk niet!
Een heel andere orde en niet vergelijkbaar, maar wil het toch noemen; Ik heb na 21 uren 'bevallen' een spoed KS gehad en van meteen na de geboorte tot nu nog bij de CB controles wordt er elke keer gevraagd hoe ik daar in sta en of ik die KS als vervelend ervaren heb. Het schijnt dus dat veel vrouwen die een spoed KS gehad hebben na een lange bevalling een extreem gevoel van falen hebben en er soms zelfs depressies en therapie op volgt.
Ik ben juist heel blij met de KS (toen meteen en nu nog steeds) en sta er vrij nuchter in; baby moest eruit, dit was de beste manier voor ons allemaal, klaar. Omdat er zoveel naar gevraagd wordt hoe ik me er bij voel, vraag ik mezelf soms af of dat faal gevoel nog komt. Maar het voelde toen goed, ik voelde me meteen na de KS weer goed en ik voel me er nog steeds goed bij, dus ik denk het niet. Ik ben de gyn alleen maar enorm dankbaar dat hij onze dochter gezond ter wereld gebracht heeft.
Ik hoop dat jij je ook zo goed blijft voelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik vind het wel goed dat ze daar naar informeren en dan niet alleen bij de op papier heftige bevallingen maar ook bij de ogenschijnlijke normale bevallingen. want hoe het op papier staat zegt niets over hoe de situatie werd ervaren.
[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-11-2018 11:15:34 ]
Ach nee wat zielig, wat heeft poes?quote:Op donderdag 22 november 2018 10:13 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wij moeten waarschijnlijk een van onze katten laten inslapen. Heel kleine kans dat hij nog voldoende opknapt maar dat zou een wonder zijn.![]()
Banaan vond het in ieder geval wel leuk bij de dierenarts. Volgens mij noemt hij hondjes nou "wa wa" als in "waf waf".![]()
Bij mij is nog geen 1x iets gevraagd over de bevalling.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
is het niet zo dat die vraag in veel situaties wordt gesteld?
Ja ik vermoedde al zoiets; thx voor je antwoordquote:Op woensdag 21 november 2018 14:08 schreef elliebell het volgende:
Priem, de borstvoeding is zeker het eerste half jaar niet echt stabiel. Kan dus zijn dat je productie echt heel rap minder is geworden. Sprongetje kan ook, volgens mij vaak clusterende kindjes rond deze leeftijd. Of je moet vervangen of aanvullen hangt denk ik af van het tempo waarin je af wil (en kan, ivm eventuele stuwing) afbouwen
Sneller dan ik van te voren dachtquote:Op donderdag 22 november 2018 12:17 schreef Helsinki het volgende:
I Het enige wat ik nog wel zou willen is een activiteitenmat. Vanaf welke leeftijd is zoiets leuk, eigenlijk?.
Morgen 9 weken geleden. Nog niet zo heel lang inderdaad. Misschien moet ik mijzelf nog wat meer tijd gunnen.quote:Op donderdag 22 november 2018 13:39 schreef Songeur het volgende:
Helsinki en dumangoed dat jullie aan de bel trekken. Het is, weet ik helaas uit ervaring, niet niks!
Peace wanneer ben jij bevallen? De dingen die je opnoemt zijn namelijk wel flink belastend voor je spieren. Dat heeft echt tijd nodig. Maar kan met gedoseerd oefenen ook zeker snel weer beter gaan. Toen mini een maand of 5 was ging t snel beter hier. Inmiddels is ze 8 maanden en voel ik me weer stukken sterker. Alleen hardlopen lukt nog niet verder dan km of 6/7.
Mini is niet lekker. Ze was net weer wat beter en nu weer hangerig en verhoging en 10.000 poepluiers.
Nee, ik zou me er ook niet druk om maken als ik ze zie maar in combinatie met verhoging en ineens meer slapen. Niets op Google lijkt erop.quote:Op donderdag 22 november 2018 15:44 schreef Jentin het volgende:
Is dat niet iets van hand-, voet-, mondziekte misschien? Geen idee, hoor. Misschien herken je de plekjes als je googlet?
Zo vaak is ook wel wat overdreven, maar misschien denken ze beter te vaak dan te weinig aangezien klachten soms later nog komen?quote:Op donderdag 22 november 2018 11:24 schreef DonnaRush het volgende:
Volgens mij is een snelle bevalling inderdaad ook iets waar vrouwen psychisch last van kunnen krijgen inderdaad. En nazorg van de gynaecoloog of verloskundige is er natuurlijk altijd, maar dat ik er zo vaak naar gevraagd werd vond ik wel opmerkelijk. Maar als er depressies uit voort kunnen komen is het alleen maar goed dat ze er vaak naar vragen. Alleen werd ik daardoor dus juist weer onzeker.
Jammer te horen dat er in sommige gevallen helemaal niet naar wordt gevraagd, gemiste kans. Wat PriemGirl ook al zei, eigenlijk zou daar bij elke bevalling aandacht voor moeten zijn want iedereen ervaart het anders.quote:Op donderdag 22 november 2018 12:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij mij is nog geen 1x iets gevraagd over de bevalling.![]()
Zowel bij dochter als zoon niet (beide bevallingen duurde van a tot baby nog geen 2 uur).
Dus neeze vragen er niet altijd naar.
Maar ik moet zeggen dat er bij mij vanuit geen enkele partij (CB, VK, kraamzorg) veel interesse kwam.
Niet dat het me veel doetmaar het viel me even op.
Ik ga 3 dagen (achter elkaar) werken. 1 hele dag gymles aan 7 groepen en 2 dagen voor de groep (kleuters, 1/2). Toch wel een fysieke belasting, veel tillen, vangen, staan, lopen en zitten op harde oppervlakten gaat ook nog maar matig, helaas.quote:Op donderdag 22 november 2018 14:09 schreef Wolken het volgende:
Bikkel is nu 3,5 maand en hij begint nu echt te grijpen naar zijn mobiel en te spelen op zijn speelkleed.
Ik was idd op zoek naar een aanbieding van Puckababy. Ik heb op zich een goede slaapzak maar die is nog even een maatje te groot en zijn huidige slaapzak is bijna te klein. Ik ga dus nog even denken wat handig is.
Herkenbaar Peace. Maar vergeet niet dat je na een keizersnede eigenlijk pas na 10 weken weer mag sporten en je lichaam een half jaar aan het herstellen is. In de dagelijkse gang van zaken heb ik nergens last van maar van de week moest ik mijn buikspieren aanspannen maar die zijn nog niet aanwezig. Ik heb ook een nagesprek gehad met de arts over hoe alles is gegaan en ik heb zo ongeveer dezelfde soort bevalling gehad als Donna. Maar ik kan me voorstellen dat als je een trauma hebt uit het verleden bijvoorbeeld dat het heel heftig kan zijn. Ik was op het einde zo kapot dat ik echt geen idee meer heb door wie ik allemaal betast ben en dat is voor mij prima. Die kleine moest er gewoon uit.
Hoeveel uur per week ga je werken Peace?
Volgens de track & trace komt de doos begin van de avond en zal gelijk even een foto maken.
Sterkte Pannenkoekenmix! Huisdieren zijnalleen de wetenschap dat je er afscheid van moet nemen
. Nou hebben wij redelijk veel dieren maar iedere keer als we afscheid moeten nemen is het even verdrietig. Wat heeft de poes?
Takkie, hoe gaat het nu met je tekkel?
Bikkel heeft nu 8 uur geleden voor het laatst een pijnstiller gehad en tot nu toe gaat het goed en slaapt hij gewoon. Ik heb dus goede hoop dat de oorontsteking op zijn retour is. Anders morgen weer naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een KNO arts.
Sterkte met een verdrietige Welpje Lunapuella. Envoor de goede stats.
De eerste was een thuisbevalling zonder verloskundige & de tweede keer ook thuis en voor de helft zonder verloskundige.quote:Op donderdag 22 november 2018 21:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
Jammer te horen dat er in sommige gevallen helemaal niet naar wordt gevraagd, gemiste kans. Wat PriemGirl ook al zei, eigenlijk zou daar bij elke bevalling aandacht voor moeten zijn want iedereen ervaart het anders.
Gelukkig heb je er geen last van maar als dat wel het geval was dan was het vast prettig geweest als iemand er aandacht aan had besteed.
Bij mij ging het ietsjes minder snel maar daarbij zat nog wel een ritje naar het ziekenhuis zonder VK wat achteraf niet zo handig was. Maar alles is goed gegaan en ik zou het zelfs zo weer doen.
Bij mij werd er dus vanuit de VKpraktijk de tijd genomen om de bevalling te bespreken maar dat doen ze bij iedereen denk ik. Mijn huisarts komt standaard een paar dagen nadat de kraam is vertrokken op kraambezoek. Er werd dus wel naar gevraagd maar niet speciaal om mijn situatie ofzo.
Met zo'n snelle bevalling maar goed ook dat je thuis beviel. Durfde je bij de 2e op het einde nog wel van huis weg?quote:Op donderdag 22 november 2018 22:51 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
De eerste was een thuisbevalling zonder verloskundige & de tweede keer ook thuis en voor de helft zonder verloskundige.
Nog steeds blij dat ik geen angsthaas ben en mijn vriend super lief rustig bleef.
Ik heb de huisarts al meer dan een jaar? niet gezien![]()
Ook geen nacontrole gehad bij de VK oid.
Er is zelfs geen èèn keer meer naar mijn vajayjay gekeken na de bevalling.
Hoeft van mij ook nietdaar niet van.
Maar snap dat het voor sommige een trauma trigger kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb ook geen nacontrole gehad, dat hoefde van mij niet. Maar de VK kwam in de kraamweek wel een paar keer langs, dat is wel standaard toch? Degene in mijn omgeving die in het ziekenhuis onder controle stonden moesten speciaal voor de kraamweek zich aanmelden bij een verloskundige.
[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 25-11-2018 10:20:43 ]
Ik heb telkens geen tijd of puf om te updaten, maar ik kan hier precies op plus-enenquote:Op vrijdag 23 november 2018 21:13 schreef Loj het volgende:
olLie is vandaag precies ongeveer twaalf weken en ik geniet zo van de ontwikkeling. Ze hij is heel alert, kan nu echt speeltjes vast houden en ze hij is dol op haar zijn broers en zus. Zo mooi om te zien. Oh en ze hij is mijn grootste fan, ik mag absoluut niet weggaan
Hij heeft hadquote:Op donderdag 22 november 2018 11:42 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ach nee wat zielig, wat heeft poes?
Wij hebben daarna een maxi cosi tobi.quote:Op vrijdag 23 november 2018 23:24 schreef rena het volgende:
Ik las hier trouwens net ook iets over aanbiedingen op maxi cosi’s, C past nu nog prima in de gewone maxi cosi, maar wat voor soort stoel kies je zodra ze daar uit groeit eigenlijk?
quote:Op vrijdag 23 november 2018 11:29 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met zo'n snelle bevalling maar goed ook dat je thuis beviel. Durfde je bij de 2e op het einde nog wel van huis weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 24 november 2018 19:49 schreef Schanu het volgende:
Ik zou hoe lullig ook, die tijd bij haar afdwingen. Het is zo ontzettend belangrijk om zelf ook eens tijd te hebben voor jezelf. Ik herken het (en vele anderen) heel erg. Door een vrij heftige gebeurtenis in mijn leven, was het voor mij moeilijk om zonder veel zorgen een activiteit te ondernemen. Inmiddels is de situatie dusdanig stabiel dat ik weg kan en ook echt kan genieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren heb ik mezelf getrakteerd op een vrij stevige massage door mijn super lieve mannelijke fysio! Ik had dat zó nodig! Die ruimte was er gewoon en het zou fijn zijn als jouw vrouw ook eens jou die ruimte zou gunnen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
Ik +1 op wat minilot zegt. En jouw vrouw voelt dat haarfijn aan. Tijd om op staan ladyquote:Op zaterdag 24 november 2018 21:50 schreef Schanu het volgende:
Oef Rijstebuiltje, dat klinkt heftig zeg![]()
En Minilot, nee dat wist ze niet dus het is echt compleet mijn eigen schuld. Ze vroeg zelfs of ik het goed vond dat ze ging werken, toen had ik zelf de link nog niet gelegd met dit weekend en toen ik die link eenmaal wel legde dacht ik, never mindik ben zelf gewoon niet zo goed in dingen opeisen voor mijzelf, en daar heb ik dan ook mijzelf mee
![]()
En dat klinkt als een gezellige bui van Gunterhopelijk was het een eenmalige bui en is het geen langdurige fase
Wat heerlijk om zo bij te tanken! Ik heb het even gemist, waarom hebben jullie het gedaan? En borstvoeding-gerelateerd: wat krijgt M. bij z'n opa en oma te drinken, jouw gekolfde melk? Is jouw productie al stabiel? O. is nu ruim 6 weken oud, ik heb alleen tijdens de stuwing op dag 4-5 2x gekolfd om de druk te verlichten, dus ik heb 0 voorraad in de vriezer. Ik zou het wel fijn vinden om een beetje eigen melk in de vriezer te hebben.quote:Op zondag 25 november 2018 08:26 schreef Peacefulll het volgende:
Oooh mensen, ik heb zoo lekker geslapenIk voel me echt helemaal relaxt. Alleen om 3 uur er uit om te kolven, maar ik lag er na 15 min weer in. Manlief heeft heel beroerd geslapen, zou hij M dan onbewust meer gemist hebben dan ik? Ben benieuwd hoe mijn ouders het hebben gehad.
Ik vind het stiekem toch wel knap dat we deze stap gezet hebben en dat we het verstand hebben laten winnen van het gevoel
Wij hadden gisteren een feest in de buurt van mijn ouders en wij gaan zo weer naar mijn ouders toe voor een familiebezoek (40 min rijden). Dus de afweging was om M daar te laten slapen of binnen 24 uur 2x heen en weer te slepen. We hebben uiteindelijk gekozen voor het laten slapen. Wel met een a4'tje met daarop: gebruiksaanwijzing Mquote:Op zondag 25 november 2018 09:30 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wat heerlijk om zo bij te tanken! Ik heb het even gemist, waarom hebben jullie het gedaan? En borstvoeding-gerelateerd: wat krijgt M. bij z'n opa en oma te drinken, jouw gekolfde melk? Is jouw productie al stabiel? O. is nu ruim 6 weken oud, ik heb alleen tijdens de stuwing op dag 4-5 2x gekolfd om de druk te verlichten, dus ik heb 0 voorraad in de vriezer. Ik zou het wel fijn vinden om een beetje eigen melk in de vriezer te hebben.
Ze is over een week pas 6 maanden dus met grotere stukken wil ik sowieso die week nog wachten. Maar haar ondertandjes komen inderdaad beide door, die link had ik niet gelegd maar misschien dat het daar door komt inderdaad. Bedankt!quote:Op zondag 25 november 2018 18:28 schreef elliebell het volgende:
Rapley (grotere stukken zodat ze zelf kan eten) al geprobeerd? Misschien last van tandjes? Dan gaat Kees ook altijd lastiger eten.
Ah ja, dan is het wel goed om te wachten. Drinkt ze de flessen wel goed? Dan misschien dat even vooral doen?quote:Op zondag 25 november 2018 18:58 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ze is over een week pas 6 maanden dus met grotere stukken wil ik sowieso die week nog wachten. Maar haar ondertandjes komen inderdaad beide door, die link had ik niet gelegd maar misschien dat het daar door komt inderdaad. Bedankt!
Ja het drinken gaat heel goed, ik maak me ook geen zorgen dat ze te weinig binnen zou krijgen. Maar zien hoe graag ze wil eten terwijl ze het ook juist, bewust dan wel onbewust, tegenhoudt, dat bracht wat vraagtekens bij mij naar boven en ik dacht misschien is er een manier om het te veranderen. Maar misschien is het puur even een kwestie van aankijken, als het door de tandjes komt dan gaat het ook vanzelf weer overquote:Op zondag 25 november 2018 19:02 schreef elliebell het volgende:
[..]
Ah ja, dan is het wel goed om te wachten. Drinkt ze de flessen wel goed? Dan misschien dat even vooral doen?
Ik heb alle foto's op de grond gelegd en daar Kees op gelegd en dan heel snel een foto gemaakt. Super leuk geworden (vind ik zelfquote:Op zondag 25 november 2018 20:06 schreef Wolken het volgende:
Hier heeft meneer zijn handen redelijk onder controle en prikt hij regelmatig met een vinger in mijn neusgaten, ogen en mond.
Wat hebben jullie gedaan met de kaarten die jullie hebben gekregen na de geboorte van de baby? Het lijkt mij wel leuk om een soort collage te maken maar ben totaal niet creatief.
't is vooral heftiger, harder en qua gedrag vooral bij Spookje anders: ontroostbaar. We zijn er van de week mee naar de huisarts geweest, maar die vond dat er niets opvallends is. Goed rechtop houding na de voeding, voeding iets dikker gemaakt met rijstebloem. Voeding rustigaan geven.. Maar ja, geen dingen die we niet al deden verder.quote:Op zondag 25 november 2018 20:50 schreef Wolken het volgende:
NJ, waarom wachten tot morgen? Misschien voor de zekerheid even bellen met de huisartsenpost als ze opeens weer ander gedrag vertoond dan dat van de afgelopen dagen?
Dat laatste moet ik ook maar eens gaan afspreken met m’n man, want ondanks dat ik wél blij ben dat hij helpt (deed hij bij Emma nauwelijks) kan hij ook niets goed doenquote:Op zondag 25 november 2018 21:17 schreef Jagärtrut het volgende:
wellicht kan de huisarts een verwijzing geven voor de kinderarts NJ? Het klinkt heel erg heftig. En wat Jentin zegt over je relatie. Geen drastische besluiten nemen. En afspreken dat alles wat je ‘s nachts zegt ‘s morgens weer vergeten is.
Pff, bwuh. Daar besteed je dan je tijd aan.. Schiet niet echt op dan zo..quote:Op zondag 25 november 2018 21:28 schreef Nouk84 het volgende:
Ik kreeg van de huisarts afgelopen week een verwijzing naar de kinderarts ivm vermoeden van verborgen reflux door o.a. Het kdv. Ik kon gelukkig de volgende dag terecht maar m’n vermoedens werden helaas direct van tafel geveegd, verborgen reflux bestaat niet. Uitzitten was het devies; ik was gewoon overbezorgd. Blegh, terwijl ik zit met een baby die midden in de nacht ontroostbaar is van de pijn en niet wil drinken of niet meer wil slapen. Hij is er met 4 mnd wel overheen; succes zei hij.En bedankt..
Hoop dat jullie het positiever vergaat NJ.
https://www.studiojitske.nl/c-4247585/houten-geboortedoos-tip/quote:Op zondag 25 november 2018 20:06 schreef Wolken het volgende:
Hier heeft meneer zijn handen redelijk onder controle en prikt hij regelmatig met een vinger in mijn neusgaten, ogen en mond.
Wat hebben jullie gedaan met de kaarten die jullie hebben gekregen na de geboorte van de baby? Het lijkt mij wel leuk om een soort collage te maken maar ben totaal niet creatief.
Ik heb alle kaarten gebundeld in een bundel met twee grote ringen.quote:Op zondag 25 november 2018 20:06 schreef Wolken het volgende:
Wat leuk, goede tip!quote:Op zondag 25 november 2018 21:52 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik heb alle kaarten gebundeld in een bundel met twee grote ringen.
https://www.mousie.nl/a-52569454/bewaarbundels/geboortewensen/
Ik had wel zo veel kaarten dat ik er wel twee nodig hadAnders krijg je hem niet meer dicht.
'Normaal' is het de laatste tijd zo dat de late fles er zo'n beetje slapend in gaat en ze daarna dan slaapt tot 7-8 uur, maar zit inderdaad heftig in dubio waar we vanavond goed aan doen..quote:Op zondag 25 november 2018 21:38 schreef Jentin het volgende:
Nj: na zo’n dag zou ik haar lekker laten slapen vanavond en dus echt Nooit wekken tenzij het huis in de fik staatDan maar zien wat de nacht brengt.
Hier heeft het vooralsnog gelukkig alleen nog een beetje deurbeslag gekost van het dichtgooien van de deur en heeft ze verder vooral nog met was gegooid naar de wasmachine. Maar goede tip, geen chocoladevla in huis halen nu.quote:Op zondag 25 november 2018 21:41 schreef Wolken het volgende:
Hier hebben de pakken vla door de woonkamer gevlogenGelukkig willen we de woonkamer toch helemaal gaan opknappen, chocoladevla maakt nare vlekken op de muur.
NJ, je kan altijd bellen met de hap. En op je strepen gaan staan voor een doorverwijzing, je kent je eigen baby het beste.
Al eens bij de huisarts geweest en toen geen doorverwijzing gekregen, maar ga daar wel gewoon nogmaals heen nu.quote:Op zondag 25 november 2018 21:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
NJ misschien wordt het tijd dat jullie bij de huisarts vragen om een doorverwijzing naar de kinderarts? Of waren jullie daar al eens geweest?![]()
Is er iemand die het af en toe eens kan overnemen? Een opa of oma die een uurtje wil helpen? Als Spookje toch alleen krijst dan kan dat ook bij iemand anders, zodat jullie even kunnen bijkomen.
't is voor nu werken, (over)leven en zorgen. Af en toe ontzorgen door het even alleen te doen en de ander 'weg te sturen'. Juist deze week leek het beter te gaan, was ze vrolijker en ging het steeds beter. Meer genieten van momenten met ons meisje, beetje brabbelen, spelen, voorlezen, zingen, dansen.. Maar vandaag dus een off-day.quote:Op zondag 25 november 2018 21:52 schreef aapieannie het volgende:
Nicolas wat een lastige situatie. Zoals al werd gezegd is het een optie om even wat samen te gaan doen? Om heel even geen papa en mama te zijn maar er echt voor elkaar zijn. Het eerste jaar is ook gewoon pittig, je leert elkaar op een hele andere manier kennen. Zeker als zoals jullie spookje er gewoon ook weinig tijd voor elkaar is.
Toch niet in het ziekenhuis van de thuisbasis van Peijnenburg geweest?quote:Op zondag 25 november 2018 21:28 schreef Nouk84 het volgende:
Ik kreeg van de huisarts afgelopen week een verwijzing naar de kinderarts ivm vermoeden van verborgen reflux door o.a. Het kdv. Ik kon gelukkig de volgende dag terecht maar m’n vermoedens werden helaas direct van tafel geveegd, verborgen reflux bestaat niet. Uitzitten was het devies; ik was gewoon overbezorgd. Blegh, terwijl ik zit met een baby die midden in de nacht ontroostbaar is van de pijn en niet wil drinken of niet meer wil slapen. Hij is er met 4 mnd wel overheen; succes zei hij.En bedankt..
Hoop dat jullie het positiever vergaat NJ.
Bij ons stond er wel meer op dan datquote:Op maandag 26 november 2018 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Spees, wat heftig weer zeg.
Aure, ik snap er hier ook niets van. Vorige week een paar nachten goed geslapen, maar nu is het alweer een paar nachten bal. En overdag ook niet zo goed.
Kaartjes heb ik gewoon bij het oudpapier gegooid. Ik zou er zelf ook 0,0 sentimentele waarde van inzien om 100 kaartjes te hebben van mijn geboorte waar op staat ‘ gefeliciteerd, geniet ervan!’ .
hier doet meneer overdag inderdaad ook dutjes van 40 minuten. Heel soms plakt hij er iets achteraan. Net een half uur geprobeerd hem verder te laten slapen na 40 minuten, maar geen succes. Voordat hij 2 weken geleden ziek werd deed hij het wel, en nu doen we eigenlijk niets anders dan toen. Ik vind het maar frustrerend. Zo doet hij ook nog 4 dutjes op een dag, en staat alles in het teken van zijn slapen.quote:Op maandag 26 november 2018 09:12 schreef Aure het volgende:
Shit zeg Jagär. Zit er wel een beetje verbetering in de slechte nachten of is dat nog steeds elk uur wakker?
Overdag slapen gaat hier ook ruk. 30/45 minuten per keer. Heel vermoeiend, omdat hij dan zelf ook nog heel moe is als hij weer wakker wordt. Soms helpt het om samen met hem in ons bed te liggen, dan wil hij er nog wel eens een cyclus aan plakken, maar helaas werkt dat niet altijd.
Ooo, knap!quote:Op maandag 26 november 2018 09:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder ging mijn baby vanmorgen zitten (en kujelde hij gelijk achterover)
quote:200 babies are brought together to take part in an ambitious scientific study exploring how the incredible changes that happen in the first two years of life make us who we are.
Yup, helemaal dit.quote:Op maandag 26 november 2018 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Kaartjes heb ik gewoon bij het oudpapier gegooid. Ik zou er zelf ook 0,0 sentimentele waarde van inzien om 100 kaartjes te hebben van mijn geboorte waar op staat ‘ gefeliciteerd, geniet ervan!’ .
Oooh, jouw snurkbaby!quote:Op maandag 26 november 2018 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Als slaap 2 kort was (2 uur ofzo)
Bij ons werd (3 jaar geleden, medicijn was Nexium) gezegd dat er te weinig onderzoek was naar de langetermijneffecten of -problemen van de medicatie. Ik weet niet of er in de tussentijd andere inzichten zijn, maar dit was voor onze kinderarts de reden om terughoudend te zijn met het voorschrijven van medicatie.quote:Op maandag 26 november 2018 11:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Schanu, wat kan het middel ( zantac neem ik aan?) kwaad doen, volgens de arts?
Niet zo relaxed om te lezen, wij zijn nergens voor gewaarschuwd door arts of apotheker
De kinderarts gaf bij ons aan dat er 2 middelen bestonden, waarvan de één op de langere termijn meer kans op allergieën en dergelijke bleek te geven. En waarvan de ander zelfs tot hartritmestoornissen zou kunnen leiden. Vandaar dat ze hier enorm terughoudend zijn in het voorschrijven van medicatie, maar ik hoor en lees overal weer andere verhalen dus wat uiteindelijk klopt en wat niet.... geen ideequote:Op maandag 26 november 2018 11:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Schanu, wat kan het middel ( zantac neem ik aan?) kwaad doen, volgens de arts?
Niet zo relaxed om te lezen, wij zijn nergens voor gewaarschuwd door arts of apotheker
daar hebben we nog 2 opvolggesprekken tegoed. Ik ‘bewaar’ die nog even, want denk dat we met een beetje consequent zijn er wel weer bovenop komen. En misschien over naar 2 dutjes, ipv 4x 45 minuten. Als hij 2x 1.5 uur zou slapen zou dat al mooi zijn.quote:Op maandag 26 november 2018 11:08 schreef minilot het volgende:
Jagar, even nieuwsgierig, hoe werkt het qua nazorg van de slaapcoach, nu er nog steeds zoveel slaapgedoe is? Knuffel voor je!
Dank voor de uitlegquote:Op maandag 26 november 2018 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
daar hebben we nog 2 opvolggesprekken tegoed. Ik ‘bewaar’ die nog even, want denk dat we met een beetje consequent zijn er wel weer bovenop komen. En misschien over naar 2 dutjes, ipv 4x 45 minuten. Als hij 2x 1.5 uur zou slapen zou dat al mooi zijn.
Het allerfijnste wat we met behulp van de slaapcoach hebben bereikt is dat hij in z’n eigen bedje redelijk zelfstandig in slaap valt. Soms heeft hij nog een ahndje op z’n rug nodig, maar meestal sta ik naast het bed, of loop ik zelfs weg en hij valt in slaap. Dit is veel beter dan het wiegen of drinken wat hiervoor nodig was.
Dat kan ik wel proberen ja! Al heeft hij weinig periodes dat hij lekker aan het spelen is zonder dat ie mij nauwlettend in de gaten houdtquote:Op maandag 26 november 2018 13:31 schreef minilot het volgende:
Fleur, wat betreft verlatingsangst & naar de wc gaan, was ophangen, etcetera.. Hier helpt het erg goed om, juist ook als Günther lekker aan het spelen is, even zijn aandacht te trekken en duidelijk te zeggen wat ik ga doen, dat ik zo terug ben en dan zwaai ik even voordat ik de deur achter me dichttrek. Dan piept -ie soms nog wel een paar tellen als ik uit zicht verdwijn, maar lang niet zo erg als wanneer ik zomaar wegga zonder dat expliciet duidelijk te maken. Wellicht het proberen waard?
Verder deel ik in principe alles dat ik eet waar Günther bij is, dus daarover geen tips
hier gaat het overdag hetzelfde dus kan best de leeftijd zijn.quote:Op maandag 26 november 2018 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hier doet meneer overdag inderdaad ook dutjes van 40 minuten. Heel soms plakt hij er iets achteraan. Net een half uur geprobeerd hem verder te laten slapen na 40 minuten, maar geen succes. Voordat hij 2 weken geleden ziek werd deed hij het wel, en nu doen we eigenlijk niets anders dan toen. Ik vind het maar frustrerend. Zo doet hij ook nog 4 dutjes op een dag, en staat alles in het teken van zijn slapen.
En ‘s nachts probeer ik niet op de klok te kijken, maar tussen zn eerste nachtvoeding om 22.00 en toen hij de nacht wel gezien had om 04.00 (de duutser kreeg hem uiteindelijk om 5.15 weer in slaap, tot 05.55), zaten minstens zes keer wakker.
ook herkenbaar. incl harder gaan tijgeren/kruipen als ik opsta om hem er weg te plukken.quote:Op maandag 26 november 2018 15:02 schreef Jagärtrut het volgende:
O (6.5 maand) lijkt al ondeugend te zijn. Er is 1 plek in de woonkamer waar we de kabels niet weg kunnen werken, en O is onze kabel en stopcontact magneet. Elke keer als hij op de grond aan het spelen is en zich bedenkt daar te gaan kijken kijkt hij mij met een grote glimlach aan, begint die richting op te tijgeren, draait zich nog eens om om naar me te lachen en gaat naar de kabels toe. En schaterlachen als ik nee O zeg, of als ik hem oppak...Dit gaat wat worden..
Zo leuk. Die interactie en die koppies die ze erbij kunnen trekken zijn zo grappig.quote:Op maandag 26 november 2018 15:02 schreef Jagärtrut het volgende:
O (6.5 maand) lijkt al ondeugend te zijn. Er is 1 plek in de woonkamer waar we de kabels niet weg kunnen werken, en O is onze kabel en stopcontact magneet. Elke keer als hij op de grond aan het spelen is en zich bedenkt daar te gaan kijken kijkt hij mij met een grote glimlach aan, begint die richting op te tijgeren, draait zich nog eens om om naar me te lachen en gaat naar de kabels toe. En schaterlachen als ik nee O zeg, of als ik hem oppak...Dit gaat wat worden..
Erg hequote:Op maandag 26 november 2018 12:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
C. al bijna een jaar. Ik word er weleens emotioneel van dat Banaan al bijna geen baby meer is, vooral nou het zo dichtbij komt.Er is weinig baby meer aan, maar ik noem hem nog zo graag mijn Banaanbaby.
Noddles! Als je wat apartere broekjes zoekt ben je daar aan het juiste adres, ze zijn ook ontzettend comfortabel en dat is heel fijn als je de wereld aan het verkennen bentquote:Op maandag 26 november 2018 18:20 schreef minilot het volgende:
Rena, kus op je emo en ik denk dat Günther wel erg graag wil weten waar die kickass olifantjesbroek vandaan komt!
En vandaag nog 20% black friday korting op mutsjes en broekjesquote:Op maandag 26 november 2018 18:34 schreef rena het volgende:
[..]
Noddles! Als je wat apartere broekjes zoekt ben je daar aan het juiste adres, ze zijn ook ontzettend comfortabel en dat is heel fijn als je de wereld aan het verkennen bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op m’n werk vandaag een zware dag gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha nee ik geef snachts hooguit melk, geen gepureerde groentesquote:Op dinsdag 27 november 2018 06:05 schreef Fuchsia_roze het volgende:
SchanuGeweldige foto’s. En het had misschien met het tijdstip van posten te maken
Volgens mij wel. 10x verkouden in het eerste jaar hoor/lees ik wel eens.quote:Op dinsdag 27 november 2018 08:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik controleer U. nog steeds 10 keer op een avond. En dat terwijl ik hem laatst in de woonkamer kon horen snurken.
Hij is weer ziek. Het gaat maar niet over. Als het 2 dagen goed gaat, is hij weer 5 dagen ziek. Is het normaal dat kindjes zo lang verkouden zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U. en een broodje appelstroop. Leukste kindje ooit.
Edit: werkt het gifje wel?Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft draakje nog verder geslapen Fuchsia?
Duman wat een leuk gifje!![]()
En Juul wordt ook groot!![]()
Casper heeft bij mijn ouders zijn eigen prinsessententballenbak(hebben ze van iemand met een dochter gekregen)
![]()
Enaan alle zieke/verkouden kindjes en slechte nachten. Hier zijn we ook alledrie zwaar verkouden, ik klink momenteel als een zeekoe met een keelontsteking
![]()
Ook weer herkenbaar. Zal wel bij de fase horen dan denk ik. koffie?quote:Op maandag 26 november 2018 22:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een mooierd, speed. En inderdaad, wat een lieve blik Takkie!
Goh, als ik ergens chagrijnig van word is het O die Hontenisse voor z'n eerste nachtvoedingen 10 minuten nadat ik in slaap ben gevallen. En dat lijkt de laatste tijd wel standaard, terwijl ik wel op andere tijden in slaap val. Beuh.
Doet het niet.quote:Op dinsdag 27 november 2018 13:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Wow, wat een bolle inderdaad, silly! Go dat de arts iets voor jullie kan betekenen!
Hier had O plezier met een spiegel.
[ afbeelding ]
bedankt voor de quote! Stomme imgurquote:Op dinsdag 27 november 2018 13:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Doet het niet.
Ohin mijn quote wel.
Nou dat ging hier wel bijzonder makkelijk. Arts kijkt naar verwijsbrief van cb arts “oh reflux, oke, dan doen we een maagzuurremmer om te kijken of dat helpt”. Stond binnen 4 minuten weer buiten...quote:Op dinsdag 27 november 2018 13:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Wow, wat een bolle inderdaad, silly! Go dat de arts iets voor jullie kan betekenen!
Hier had O plezier met een spiegel.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Die tandjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En dat truitje komt van next toch? staat hem super leuk!
Ga hem ook gelijk bestellen/ na aper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
Ik probeer ook max. 1 uur aan te houdenquote:Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Wanneer gingen jullie babies over op 2 slaapjes?
@helsinki: osteopaat kan natuurlijk nooit kwaad. Hoe lang is hij wakker tussen dutjes? Op die leeftijd hield ik de vuistregel van max een uur wakker en weer in bed aan, en indien eerder al duidelijk moe eerder in bed. Maar goed, ik heb niet echt een goed track record, dus of mijn advies zinvol is weet ik niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij was gisteren in een vrij goede bui. Ons op een hoop lachjes getrakteerd. Het voelt dan ook als een enorme domper dat ik er vandaag dan doorheen zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Wel fijn, hopelijk helpt t.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou dat ging hier wel bijzonder makkelijk. Arts kijkt naar verwijsbrief van cb arts “oh reflux, oke, dan doen we een maagzuurremmer om te kijken of dat helpt”. Stond binnen 4 minuten weer buiten...
Jemig, daar word je ook wanhopig van zeg! Kan je geen second opinion vragen bij een andere kinderarts?quote:Op dinsdag 27 november 2018 18:26 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Wel fijn, hopelijk helpt t.
Ik heb vandaag dezelfde lompe hork van een kinderarts gesproken. Toen ik aangaf dat het kdv voldoende kindjes met krampen gezien heeft en dat Daan volgens hun de overtreffende trap van krampjes en dus veel meer dan dat zei hij; ooh werken er tegenwoordig dokters op het kdv?
So farWeer ‘weggestuurd’ met ga maar infacol gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben nu samen echt een ritme gevonden, zowel overdag als 's nachts. En ik ga steeds makkelijker met M op pad of hij blijft even achter bij papa of bij opa en oma. Heerlijk! Ik begin me langzaam weer een beetje mens te voelen. Behalve mijn zwakke lichaam dan, daar moet ik nog even aan werken![]()
Zitten er nog andere kinderartsen in het ziekenhuis waar je kwam waar je terecht kan wel? Of ander ziekenhuis in de buurt nog? Anders hopelijk effect bij de osteopaat!quote:Op dinsdag 27 november 2018 19:51 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ga een week of wat infacol proberen en als dat niet helpt ga ik nogmaals aan de bel trekken. En dan vertel ik ze dat ik graag een andere arts wil sprekenIk probeer tussendoor ook nog bij de osteopaat terecht te kunnen.
NJ; ik denk dat weinig relaties de eerste tijd met een baby fantastisch doorlopen.. Maak geen drastische beslissingen, de wereld met een baby kan zo snel weer veranderen. Als je een jaar verder bent, is het al zo enorm veel makkelijker. Nu je er middenin zit denk je dat dat nooit voorbij gaat(zeker als ze ogenschijnlijk ergens last van heeft), maar wedden dat je achteraf zegt dat het voorbij gevlogen is?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij waren net op het CB en micro is gewoon al een maand niet gegroeid! Dat is niet zo'n ramp verder, hij is 75 cm en 11,3 kilo dus hij zit lekker ruim in z'n fysiek. Hij beweegt echt non-stop nu, dat is denk ik de oorzaak. Is ineens helemaal op gang. Hij kan nu staan, kruipen, klimmen en hij is behoorlijk roekeloos! Dat had zijn zus niet zo, dus dat is best even wennen, ik moet hem overal vanaf plukken
Make your own kind of music.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |