Zo vaak is ook wel wat overdreven, maar misschien denken ze beter te vaak dan te weinig aangezien klachten soms later nog komen?quote:Op donderdag 22 november 2018 11:24 schreef DonnaRush het volgende:
Volgens mij is een snelle bevalling inderdaad ook iets waar vrouwen psychisch last van kunnen krijgen inderdaad. En nazorg van de gynaecoloog of verloskundige is er natuurlijk altijd, maar dat ik er zo vaak naar gevraagd werd vond ik wel opmerkelijk. Maar als er depressies uit voort kunnen komen is het alleen maar goed dat ze er vaak naar vragen. Alleen werd ik daardoor dus juist weer onzeker.
Jammer te horen dat er in sommige gevallen helemaal niet naar wordt gevraagd, gemiste kans. Wat PriemGirl ook al zei, eigenlijk zou daar bij elke bevalling aandacht voor moeten zijn want iedereen ervaart het anders.quote:Op donderdag 22 november 2018 12:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij mij is nog geen 1x iets gevraagd over de bevalling.![]()
Zowel bij dochter als zoon niet (beide bevallingen duurde van a tot baby nog geen 2 uur).
Dus neeze vragen er niet altijd naar.
Maar ik moet zeggen dat er bij mij vanuit geen enkele partij (CB, VK, kraamzorg) veel interesse kwam.
Niet dat het me veel doetmaar het viel me even op.
Ik ga 3 dagen (achter elkaar) werken. 1 hele dag gymles aan 7 groepen en 2 dagen voor de groep (kleuters, 1/2). Toch wel een fysieke belasting, veel tillen, vangen, staan, lopen en zitten op harde oppervlakten gaat ook nog maar matig, helaas.quote:Op donderdag 22 november 2018 14:09 schreef Wolken het volgende:
Bikkel is nu 3,5 maand en hij begint nu echt te grijpen naar zijn mobiel en te spelen op zijn speelkleed.
Ik was idd op zoek naar een aanbieding van Puckababy. Ik heb op zich een goede slaapzak maar die is nog even een maatje te groot en zijn huidige slaapzak is bijna te klein. Ik ga dus nog even denken wat handig is.
Herkenbaar Peace. Maar vergeet niet dat je na een keizersnede eigenlijk pas na 10 weken weer mag sporten en je lichaam een half jaar aan het herstellen is. In de dagelijkse gang van zaken heb ik nergens last van maar van de week moest ik mijn buikspieren aanspannen maar die zijn nog niet aanwezig. Ik heb ook een nagesprek gehad met de arts over hoe alles is gegaan en ik heb zo ongeveer dezelfde soort bevalling gehad als Donna. Maar ik kan me voorstellen dat als je een trauma hebt uit het verleden bijvoorbeeld dat het heel heftig kan zijn. Ik was op het einde zo kapot dat ik echt geen idee meer heb door wie ik allemaal betast ben en dat is voor mij prima. Die kleine moest er gewoon uit.
Hoeveel uur per week ga je werken Peace?
Volgens de track & trace komt de doos begin van de avond en zal gelijk even een foto maken.
Sterkte Pannenkoekenmix! Huisdieren zijnalleen de wetenschap dat je er afscheid van moet nemen
. Nou hebben wij redelijk veel dieren maar iedere keer als we afscheid moeten nemen is het even verdrietig. Wat heeft de poes?
Takkie, hoe gaat het nu met je tekkel?
Bikkel heeft nu 8 uur geleden voor het laatst een pijnstiller gehad en tot nu toe gaat het goed en slaapt hij gewoon. Ik heb dus goede hoop dat de oorontsteking op zijn retour is. Anders morgen weer naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een KNO arts.
Sterkte met een verdrietige Welpje Lunapuella. Envoor de goede stats.
De eerste was een thuisbevalling zonder verloskundige & de tweede keer ook thuis en voor de helft zonder verloskundige.quote:Op donderdag 22 november 2018 21:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
Jammer te horen dat er in sommige gevallen helemaal niet naar wordt gevraagd, gemiste kans. Wat PriemGirl ook al zei, eigenlijk zou daar bij elke bevalling aandacht voor moeten zijn want iedereen ervaart het anders.
Gelukkig heb je er geen last van maar als dat wel het geval was dan was het vast prettig geweest als iemand er aandacht aan had besteed.
Bij mij ging het ietsjes minder snel maar daarbij zat nog wel een ritje naar het ziekenhuis zonder VK wat achteraf niet zo handig was. Maar alles is goed gegaan en ik zou het zelfs zo weer doen.
Bij mij werd er dus vanuit de VKpraktijk de tijd genomen om de bevalling te bespreken maar dat doen ze bij iedereen denk ik. Mijn huisarts komt standaard een paar dagen nadat de kraam is vertrokken op kraambezoek. Er werd dus wel naar gevraagd maar niet speciaal om mijn situatie ofzo.
Met zo'n snelle bevalling maar goed ook dat je thuis beviel. Durfde je bij de 2e op het einde nog wel van huis weg?quote:Op donderdag 22 november 2018 22:51 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
De eerste was een thuisbevalling zonder verloskundige & de tweede keer ook thuis en voor de helft zonder verloskundige.
Nog steeds blij dat ik geen angsthaas ben en mijn vriend super lief rustig bleef.
Ik heb de huisarts al meer dan een jaar? niet gezien![]()
Ook geen nacontrole gehad bij de VK oid.
Er is zelfs geen èèn keer meer naar mijn vajayjay gekeken na de bevalling.
Hoeft van mij ook nietdaar niet van.
Maar snap dat het voor sommige een trauma trigger kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb ook geen nacontrole gehad, dat hoefde van mij niet. Maar de VK kwam in de kraamweek wel een paar keer langs, dat is wel standaard toch? Degene in mijn omgeving die in het ziekenhuis onder controle stonden moesten speciaal voor de kraamweek zich aanmelden bij een verloskundige.
[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 25-11-2018 10:20:43 ]
Ik heb telkens geen tijd of puf om te updaten, maar ik kan hier precies op plus-enenquote:Op vrijdag 23 november 2018 21:13 schreef Loj het volgende:
olLie is vandaag precies ongeveer twaalf weken en ik geniet zo van de ontwikkeling. Ze hij is heel alert, kan nu echt speeltjes vast houden en ze hij is dol op haar zijn broers en zus. Zo mooi om te zien. Oh en ze hij is mijn grootste fan, ik mag absoluut niet weggaan
Hij heeft hadquote:Op donderdag 22 november 2018 11:42 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ach nee wat zielig, wat heeft poes?
Wij hebben daarna een maxi cosi tobi.quote:Op vrijdag 23 november 2018 23:24 schreef rena het volgende:
Ik las hier trouwens net ook iets over aanbiedingen op maxi cosi’s, C past nu nog prima in de gewone maxi cosi, maar wat voor soort stoel kies je zodra ze daar uit groeit eigenlijk?
quote:Op vrijdag 23 november 2018 11:29 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met zo'n snelle bevalling maar goed ook dat je thuis beviel. Durfde je bij de 2e op het einde nog wel van huis weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |