Ik wil in principe geen derde maar ik vind dat van de kleertjes ook echt een moeilijk idee hoor. Nooit meer zo'n echt kleintje...quote:Op woensdag 21 november 2018 21:26 schreef CassElliot het volgende:
De wens voor een derde laat me echter nog niet los. Toen ik laatst de kleine kleertjes op ging bergen werd ik overspoeld door het verdriet dat ze misschien nooit meer gedragen zouden worden door een kindje van ons. Nou ja, de tijd zal het leren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ook eenvoor Duman. Lastig als je het praten lastig vindt, maar misschien helpt het juist om dat met een professional te doen die je verder niet kent. Heel veel knuffels!
Laag vitamine D, word je daarvan ook licht in je hoofd? Ik heb telkens als ik snel opsta een duizelig gevoel, herken ik erg van mijn zwangerschappen. Maar de kans dat ik zwanger ben is heel klein.
Zwanger zijn vond ik de eerste keer geweldig. Het scheelde dat ik heel weinig kwaaltjes had en alles nog kon doen, tot hardlopen aan toe. De laatste keer ook weinig kwaaltjes en ik bleef fit, maar de spanning rondom de zwangerschap mis ik zeker niet.
Als het goed is krijg ik de box morgenmiddag al binnen en zal dan de een foto posten. Ben wel mega benieuwd wat erin zit.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Spannend die mysterybox. Post je hier wat erin zat?![]()
En ja, begrijpelijk dat jij het zwanger-zijn mist.
Het waren niet persé de gedachten die me angstig maakten (dat moest er nog eens bij komen, haha, gedachten genoeg), maar ik had de hele dag een angstig en gejaagd gevoel en daardoor steeds paniekaanvallen in meer of mindere mate. Ik weet niet precies hoe het werkt of wat het verband is, maar toen ik vitamine D ging slikken werd het minderquote:Op woensdag 21 november 2018 21:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Persoonlijk vraagje: maar hoe werd je angstig en paniekerig van vit D tekort. Wat ging er dan qua gedachten door je heen? Of hoe moet ik dat voor me zien. Kan ook via pm of gewoon niet als je niet wilt of course
En dan ben je ook nog eens gezegd met van die snelgroeiers die er in no time uitzien als kleuters (heel herkenbaar dit).quote:Op woensdag 21 november 2018 21:47 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik wil in principe geen derde maar ik vind dat van de kleertjes ook echt een moeilijk idee hoor. Nooit meer zo'n echt kleintje...
Niet van te weinig vitamine D voor zover ik weet, wel van een magnesiumtekortquote:Op woensdag 21 november 2018 21:50 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Laag vitamine D, word je daarvan ook licht in je hoofd?
Slapeloze nacht boks. Hier is iedereen snot en snot (zei ik al snot?) verkouden. Inc. Ikzelf. Wordt weer een topdag dit.quote:Op donderdag 22 november 2018 03:58 schreef CassElliot het volgende:
Wraaah baby en peuter hebben wisseldienst vannachtToch zeker vijf minuten geslapen tot nu toe. Gelukkig hoeven we er pas over drie uur uit!
Poging 37472 tot slapen, here I come.
Fysiotherapeut benaderen. Het kan wel een tijdje duren voor een diastase beter wordt, maar als je merkt dat er de laatste weken niet echt verbetering in zit, is de kans vrij groot dat het uit zichzelf niet echt zal verbeteren.quote:Op woensdag 21 november 2018 22:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Even nog een vraag: 10 weken post partum en ik lijk wel 16 - 20 weken zwanger. Een gedeelte heb ik er vast zelf aan gegetenmaar mijn buik staat wel echt in z’n geheel bol, tot bovenin. Ik heb het gevoel dat nog niet alles op z’n plek zit ofzo, het voelt alsof er iets nog te hoog zit. Wazige omschrijving, does that make any sense?
Nou weet ik dat mijn buikspieren nog niet helemaal terug bij elkaar staan (sinds ik in de sportschool een buikspieroefening deed en m’n buik bovenin raar opbolde durf/mag ik voorlopig ook geen buikspieroefeningen doen). Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang kan zoiets duren? (Ergo hoeveel geduld moet ik hier nog mee hebben). Of zou ik er inmiddels een keer mee langs de [HA/verloskundige/osteopaat/wie eigenlijk]? moeten gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie tip, ik zal eens langs de prikpost lopen!quote:Op woensdag 21 november 2018 22:00 schreef CassElliot het volgende:
Niet van te weinig vitamine D voor zover ik weet, wel van een magnesiumtekortKomt ook regelmatig voor en kun je ook vrij gemakkelijk laten checken.
En ook tegen vergeetachtigheid tijdens en na de zwangerschap.quote:Op woensdag 21 november 2018 22:15 schreef Songeur het volgende:
Even inhaken op het vitamine D verhaal. Vitamine D is namelijk een vitamine die stapelt. Langere tijd extra vit D slikken kan dus teveel zijn.. even checken via de huisarts dus. Dit was trouwens wat de psychiater me vertelde toen ik moest bloedprikken. Hij voegde er trouwens aantoe dat visolie slikken een goede aanvulling is bij somberheid en depressies.
Welke klap bedoel je dan precies? Die van het ontbrekende derde trimester en alles wat jullie mini meisje hoorde of meer een algemene klap?quote:Op donderdag 22 november 2018 09:07 schreef Aventura het volgende:
Zusjevan, over een dikke buik, vaak is het nog 'gewoon' vet icm verslapping algemeen. Ik heb nu 9 maanden na de bevalling( keizersnede) , pas weer een platte buik. En dat ging helemaal vanzelf. Je kan het ook nog even aanzien.
Zwanger zijn hoeft van mij niet na de enorm problematische laatste keer. Ik kan het soms wel heel jammer vinden dat ik in feite geen derde trimester had, maar dat gevoel wordt geheel gecompenseerd door de gezonde jongedame die hier rondkruipt
Ik voel me zelf ook super. Soms denk ik wel eens, wanneer komt voor mij de klap?
nou ja, vanwege de ziekenhuisopname, het wekenlang leven in angst, dagelijks ctg's en vele echo's, gevolgd door de spoedks en de lange couveuseperiode. Ik heb wel contact met lotgenoten en veel daarvan zitten maanden tot een jaar na dato nog thuis (ik ging 18 wk na de bevalling alweer werken), hebben emdr- of andere therapie, kortom voelen zich nog niet goed. Ik heb eigenlijk nergens last van, ik ben gewoon enkel zo superdankbaar voor onze kleine meid en voor de goede zorg die we mochten ontvangen. Ik denk daardoor wel eens dat ik iets heb weggedrukt en dat de kater nog later komt. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Voel me wel wat weemoedig rond deze tijd (vorig jaar vanaf 5 dec werd ik opgenomen en begon de achtbaan), maar dat lijkt me normaal.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Welke klap bedoel je dan precies? Die van het ontbrekende derde trimester en alles wat jullie mini meisje hoorde of meer een algemene klap?
Ja die weemoed lijkt me erg normaal. Ik snap je gevoel, maar wat je zegt; het hoeft natuurlijk niet!quote:Op donderdag 22 november 2018 09:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
nou ja, vanwege de ziekenhuisopname, het wekenlang leven in angst, dagelijks ctg's en vele echo's, gevolgd door de spoedks en de lange couveuseperiode. Ik heb wel contact met lotgenoten en veel daarvan zitten maanden tot een jaar na dato nog thuis (ik ging 18 wk na de bevalling alweer werken), hebben emdr- of andere therapie, kortom voelen zich nog niet goed. Ik heb eigenlijk nergens last van, ik ben gewoon enkel zo superdankbaar voor onze kleine meid en voor de goede zorg die we mochten ontvangen. Ik denk daardoor wel eens dat ik iets heb weggedrukt en dat de kater nog later komt. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Voel me wel wat weemoedig rond deze tijd (vorig jaar vanaf 5 dec werd ik opgenomen en begon de achtbaan), maar dat lijkt me normaal.
is het niet zo dat die vraag in veel situaties wordt gesteld? ik heb ook meerdere keren vragen gehad over hoe ik terug keek op de iets wat snelle bevalling terwijl dat voor mijn gevoel totaal niet in verhouding staat met jullie bevallingen.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:29 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja die weemoed lijkt me erg normaal. Ik snap je gevoel, maar wat je zegt; het hoeft natuurlijk niet!
Een heel andere orde en niet vergelijkbaar, maar wil het toch noemen; Ik heb na 21 uren 'bevallen' een spoed KS gehad en van meteen na de geboorte tot nu nog bij de CB controles wordt er elke keer gevraagd hoe ik daar in sta en of ik die KS als vervelend ervaren heb. Het schijnt dus dat veel vrouwen die een spoed KS gehad hebben na een lange bevalling een extreem gevoel van falen hebben en er soms zelfs depressies en therapie op volgt.
Ik ben juist heel blij met de KS (toen meteen en nu nog steeds) en sta er vrij nuchter in; baby moest eruit, dit was de beste manier voor ons allemaal, klaar. Omdat er zoveel naar gevraagd wordt hoe ik me er bij voel, vraag ik mezelf soms af of dat faal gevoel nog komt. Maar het voelde toen goed, ik voelde me meteen na de KS weer goed en ik voel me er nog steeds goed bij, dus ik denk het niet. Ik ben de gyn alleen maar enorm dankbaar dat hij onze dochter gezond ter wereld gebracht heeft.
Ik hoop dat jij je ook zo goed blijft voelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik vind het wel goed dat ze daar naar informeren en dan niet alleen bij de op papier heftige bevallingen maar ook bij de ogenschijnlijke normale bevallingen. want hoe het op papier staat zegt niets over hoe de situatie werd ervaren.
[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-11-2018 11:15:34 ]
Ach nee wat zielig, wat heeft poes?quote:Op donderdag 22 november 2018 10:13 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wij moeten waarschijnlijk een van onze katten laten inslapen. Heel kleine kans dat hij nog voldoende opknapt maar dat zou een wonder zijn.![]()
Banaan vond het in ieder geval wel leuk bij de dierenarts. Volgens mij noemt hij hondjes nou "wa wa" als in "waf waf".![]()
Bij mij is nog geen 1x iets gevraagd over de bevalling.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
is het niet zo dat die vraag in veel situaties wordt gesteld?
Ja ik vermoedde al zoiets; thx voor je antwoordquote:Op woensdag 21 november 2018 14:08 schreef elliebell het volgende:
Priem, de borstvoeding is zeker het eerste half jaar niet echt stabiel. Kan dus zijn dat je productie echt heel rap minder is geworden. Sprongetje kan ook, volgens mij vaak clusterende kindjes rond deze leeftijd. Of je moet vervangen of aanvullen hangt denk ik af van het tempo waarin je af wil (en kan, ivm eventuele stuwing) afbouwen
Sneller dan ik van te voren dachtquote:Op donderdag 22 november 2018 12:17 schreef Helsinki het volgende:
I Het enige wat ik nog wel zou willen is een activiteitenmat. Vanaf welke leeftijd is zoiets leuk, eigenlijk?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen 9 weken geleden. Nog niet zo heel lang inderdaad. Misschien moet ik mijzelf nog wat meer tijd gunnen.quote:Op donderdag 22 november 2018 13:39 schreef Songeur het volgende:
Helsinki en dumangoed dat jullie aan de bel trekken. Het is, weet ik helaas uit ervaring, niet niks!
Peace wanneer ben jij bevallen? De dingen die je opnoemt zijn namelijk wel flink belastend voor je spieren. Dat heeft echt tijd nodig. Maar kan met gedoseerd oefenen ook zeker snel weer beter gaan. Toen mini een maand of 5 was ging t snel beter hier. Inmiddels is ze 8 maanden en voel ik me weer stukken sterker. Alleen hardlopen lukt nog niet verder dan km of 6/7.
Mini is niet lekker. Ze was net weer wat beter en nu weer hangerig en verhoging en 10.000 poepluiers.
Nee, ik zou me er ook niet druk om maken als ik ze zie maar in combinatie met verhoging en ineens meer slapen. Niets op Google lijkt erop.quote:Op donderdag 22 november 2018 15:44 schreef Jentin het volgende:
Is dat niet iets van hand-, voet-, mondziekte misschien? Geen idee, hoor. Misschien herken je de plekjes als je googlet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |